PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Amerika neemt postuum wraak op Bin Laden door zijn lijk te verbranden



iReport
07-03-12, 12:51
14995
Volgens Wikileaks hebben de Verenigde Staten gelogen over wat ze met het lijk van Osama Bin Laden hebben gedaan. Volgens de officiële versie kreeg de leider van Al-Qaida een zeemansgraf, maar uit gelekte e-mails blijkt nu dat zijn lichaam naar de Verenigde Staten gebracht zou zijn voor crematie.

Zoals gezegd is het Wikileaks dat met deze gevoelige informatie naar buiten komt. Wikileaks kreeg de gegevens op haar beurt weer van Anonymous, een hackerbeweging die er in slaagde om 2,7 miljoen vertrouwelijke e-mails van Stratfor te onderscheppen. Deze inlichtingendienst -beter bekend als de 'schaduw-CIA'- verzamelt en analyseert gegevens over onder meer terrorisme.

Volgens Anonymous was de databeveiliging van Stratfor zo lek als een mandje. "We hebben nu heel wat zogenaamde 'smoking guns' in handen, die een ander licht kunnen werpen op misdaadzaken", aldus een anonieme bron binnen Anonymous.

Een van die zogenaamde smoking guns is dus de verdwijning van het lijk van Bin Laden. Volgens de Amerikaanse regering werd zijn lichaam op zee begraven, zoals de islamitische traditie het voorschrijft. De vicevoorzitter van Stratfor, Fred Burton, heeft echter een andere lezing. In een e-mail schreef hij dat Osama's lichaam met een CIA-vliegtuig op weg was naar Dover, de hoofdstad van de Amerikaanse staat Delaware. Vandaar zou het naar de Armed Forces Institute of Pathology in Maryland getransporteerd zijn. Dat het bewuste instituut vier maanden na de dood van Bin Laden de deuren sloot, voedt alleen maar meer de complottheorieën.

Eind februari gaf Stratfor toe dat ze hacked waren en dat de hackers vertrouwelijke informatie hebben gestolen. In de woorden van Stratfor "Een betreurenswaardige en illegale inbreuk op de privacy". "Sommige mails kunnen vervalst zijn, sommige kunnen echt zijn. Wij zullen daar echter geen commentaar op leveren, wij wensen immers geen tweede maal slachtoffer te worden van dit soort praktijken."

Bron: Maroc.NL

Kortman
07-03-12, 16:58
14995
Volgens Wikileaks hebben de Verenigde Staten gelogen over wat ze met het lijk van Osama Bin Laden hebben gedaan. Volgens de officiële versie kreeg de leider van Al-Qaida een zeemansgraf, maar uit gelekte e-mails blijkt nu dat zijn lichaam naar de Verenigde Staten gebracht zou zijn voor crematie.

Zoals gezegd is het Wikileaks dat met deze gevoelige informatie naar buiten komt. Wikileaks kreeg de gegevens op haar beurt weer van Anonymous, een hackerbeweging die er in slaagde om 2,7 miljoen vertrouwelijke e-mails van Stratfor te onderscheppen. Deze inlichtingendienst -beter bekend als de 'schaduw-CIA'- verzamelt en analyseert gegevens over onder meer terrorisme.

Volgens Anonymous was de databeveiliging van Stratfor zo lek als een mandje. "We hebben nu heel wat zogenaamde 'smoking guns' in handen, die een ander licht kunnen werpen op misdaadzaken", aldus een anonieme bron binnen Anonymous.

Een van die zogenaamde smoking guns is dus de verdwijning van het lijk van Bin Laden. Volgens de Amerikaanse regering werd zijn lichaam op zee begraven, zoals de islamitische traditie het voorschrijft. De vicevoorzitter van Stratfor, Fred Burton, heeft echter een andere lezing. In een e-mail schreef hij dat Osama's lichaam met een CIA-vliegtuig op weg was naar Dover, de hoofdstad van de Amerikaanse staat Delaware. Vandaar zou het naar de Armed Forces Institute of Pathology in Maryland getransporteerd zijn. Dat het bewuste instituut vier maanden na de dood van Bin Laden de deuren sloot, voedt alleen maar meer de complottheorieën.

Eind februari gaf Stratfor toe dat ze hacked waren en dat de hackers vertrouwelijke informatie hebben gestolen. In de woorden van Stratfor "Een betreurenswaardige en illegale inbreuk op de privacy". "Sommige mails kunnen vervalst zijn, sommige kunnen echt zijn. Wij zullen daar echter geen commentaar op leveren, wij wensen immers geen tweede maal slachtoffer te worden van dit soort praktijken."

Bron: Maroc.NL

Dus de KOP van het TOPIC heb je ff ter plekke zelf verzonnen?
En zelfs al zou hij gecremeerd zijn, het is het lot of lievergezegd het einde van miljarden mensen op aarde .
En een ''nette manieer'' om van en lijk af te komen, of hadden ze Osama een praalgraf moeten geven ??
Ik zelf wil ook gecremeerd worden of een zeemans graf (VRIJ DUUR) d.m.v mijn as uit strooien!

Verlicht
07-03-12, 18:34
Bin Laden was al lang eerder dood joh & heeft absoluut niets te maken gehad met de 911 , de laatste was an inside job of false flag operation bij uitstek dus

MO_NL
08-03-12, 03:24
Dus de KOP van het TOPIC heb je ff ter plekke zelf verzonnen?
En zelfs al zou hij gecremeerd zijn, het is het lot of lievergezegd het einde van miljarden mensen op aarde .
En een ''nette manieer'' om van en lijk af te komen, of hadden ze Osama een praalgraf moeten geven ??
Ik zelf wil ook gecremeerd worden of een zeemans graf (VRIJ DUUR) d.m.v mijn as uit strooien!
Ik snap dat je de titel niet snapt. Heeft iets te maken met religie en voorschriften. Een moslim na zijn dood cremeren is ongeveer het ergste wat je kunt doen. Ik vermoed dat zijn familieleden aangenaam verast ( :) ) zullen zijn door deze geste van de Uw aS of A.

But then again, OBL was an enemy combatant and nr. 1 enemy of the state so he urned the right to burn in hell, didn't he?

Tomas
08-03-12, 08:22
Een moslim na zijn dood cremeren is ongeveer het ergste wat je kunt doen.

't is druk op de nummer 1 positie wat dat betreft.

Soldim
08-03-12, 08:31
Een moslim na zijn dood cremeren is ongeveer het ergste wat je kunt doen.

Ach, zolang ze er niet voor de dood mee beginnen....

super ick
08-03-12, 10:23
Ik geloof er helemaal niets van.
Er zijn teveel mensen bij betrokken geweest om een leugen in stand te houden.

knuppeltje
08-03-12, 11:10
Ik geloof er helemaal niets van.

Er zijn teveel mensen bij betrokken geweest om een leugen in stand te houden.

Ik ook niet.

Toch is ondanks dat die oorlog tegen Irak er gekomen.

Slinger
08-03-12, 11:19
Ik snap dat je de titel niet snapt. Heeft iets te maken met religie en voorschriften. Een moslim na zijn dood cremeren is ongeveer het ergste wat je kunt doen. Ik vermoed dat zijn familie aangenaam verast ( :) ) zullen zijn door deze geste van de Uw aS of A.

But then again, OBL was an enemy combatant and nr. 1 enemy of the state so he urned the right to burn in hell, didn't he?

Degenen die hem gecremeerd zouden hebben hoeven zich daar helemaal niet aan te houden, want ze zijn geen moslim, slimmerik. Ook voor OBL maakt het niets uit, want hij merkt er helemaal niets van.

Bart.NL
08-03-12, 11:24
Ik geloof er helemaal niets van.
Er zijn teveel mensen bij betrokken geweest om een leugen in stand te houden.

Een aantal van de navy seals uit het team dat betrokken was bij de aanval op OBL zijn gestorven in een ander incident.

Toeval? Het is wel vreemd dat het lijk meteen gedumpt is. Zo kan niemand controleren of het echt Bin Laden was.

MO_NL
08-03-12, 12:49
't is druk op de nummer 1 positie wat dat betreft.

Ikke niet begrijp?

H.P.Pas
08-03-12, 12:56
Ikke niet begrijp?

Daar kunnen kafir nou weer niet tegen.

mark61
08-03-12, 12:56
Degenen die hem gecremeerd zouden hebben hoeven zich daar helemaal niet aan te houden, want ze zijn geen moslim, slimmerik. Ook voor OBL maakt het niets uit, want hij merkt er helemaal niets van.

1 miljard moslims merken daar wat van, oh oliedom geval.

De VS kan het niet laten 1 miljard man tegen zich in het harnas te jagen. Wat stomweg niet in hun eigen belang is.

mark61
08-03-12, 13:37
Er staat trouwens niets in die emails over crematie. Wie dat verzonnen heeft?

H.P.Pas
08-03-12, 13:46
De VS kan het niet laten 1 miljard man tegen zich in het harnas te jagen. Wat stomweg niet in hun eigen belang is.

Rijkelijk onwaarschijnlijk dus.
Het verhaal in omloop brengen, dat loont de geringe moeite.

mark61
08-03-12, 14:01
Rijkelijk onwaarschijnlijk dus.
Het verhaal in omloop brengen, dat loont de geringe moeite.

Nou ja, eh, ze doen dat wel vaker toch?

H.P.Pas
08-03-12, 14:26
Nou ja, eh, ze doen dat wel vaker toch?

De officiële versie (zeemansgraf) duidt erop dat men zich van het probleem bewust was.
In het diepste geheim alsnog je gram halen met een under-cover crematie lijkt me één tik te geschift.
Noem me een optimist.

Slinger
08-03-12, 14:57
1 miljard moslims merken daar wat van, oh oliedom geval.

De VS kan het niet laten 1 miljard man tegen zich in het harnas te jagen. Wat stomweg niet in hun eigen belang is.

Nee dan je laten meeslepen door een topictitel, dan ben je pas intelligent bezig.

mark61
08-03-12, 15:29
De officiële versie (zeemansgraf) duidt erop dat men zich van het probleem bewust was.
In het diepste geheim alsnog je gram halen met een under-cover crematie lijkt me één tik te geschift.
Noem me een optimist.

Nee niet in die zin natuurlijk. Je kan je voorstellen dat, zoals het verhaal gaat, ze hem toch echt wilden identificeren in een lab. Maar daar heb je inderdaad niet zijn hele lichaam voor nodig, dus het zal wel een hoax zijn.

mark61
08-03-12, 15:30
Nee dan je laten meeslepen door een topictitel, dan ben je pas intelligent bezig.

Niet over iets anders beginnen. Ik reageerde op jouw oliedomme commentaar.

MO_NL
08-03-12, 16:12
Hee Slinger, jouw soort omroep brengt het nieuws inmiddels ook: PowNed : 'Bin Laden werd in VS gecremeerd' (http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/03/bin_laden_werd_in_vs_gecremeer.html)

rechtstreeks-
08-03-12, 16:35
Was al bekend

Kortman
08-03-12, 16:50
Ik snap dat je de titel niet snapt. Heeft iets te maken met religie en voorschriften. Een moslim na zijn dood cremeren is ongeveer het ergste wat je kunt doen. Ik vermoed dat zijn familieleden aangenaam verast ( :) ) zullen zijn door deze geste van de Uw aS of A.

But then again, OBL was an enemy combatant and nr. 1 enemy of the state so he urned the right to burn in hell, didn't he?

Ik snap de aangedikte en opgeprikte zgn titel heus wel !
Zeelui noemen dat :''van een scheet een donderslag maken''
Verder kan ik me nauwlijks voorstellen dat Amerika extra kosten aan het kadaver van OSAMA BUN LADEN zou spanderen als ze er op een simpele en efficiente en nette en bovendien beste *) manieer van af komen gewoon door het een zeemans graf te geven.
Eerder ben ik van mening gezien de gretigheid van sommige hier dat het mogelijk uit dezelfde bron komt ; die ook al beweerde dat de Amerikanen zelf deTwin Towwers opgeblazen hebben
KOP van het Topic SPREEKT IN DIT GEVAL VOOR ZICH .
*) Ze zullen echt wel overwogen hebben wat degevolgen van evt crematie zouden zijn , en net zoals met HITLER ter voorkoming van een ''bedevaartplaats '' alle sporen uitwissen !mocht je nog ambities hebben in dit geval zou ik zeggen ga maar zoeken in de oceaan !!

super ick
10-03-12, 10:12
Hij is niet dood. Het was een dubbelganger.

Het schijnt dat hij onherkenbaar is geworden d.m.v. plastische chirurgie en nu partijleider van een Nederlandse politiek partij is.

iReport
10-03-12, 10:49
Ik snap de aangedikte en opgeprikte zgn titel heus wel !
Zeelui noemen dat :''van een scheet een donderslag maken''
Verder kan ik me nauwlijks voorstellen dat Amerika extra kosten aan het kadaver van OSAMA BUN LADEN zou spanderen als ze er op een simpele en efficiente en nette en bovendien beste *) manieer van af komen gewoon door het een zeemans graf te geven.
Eerder ben ik van mening gezien de gretigheid van sommige hier dat het mogelijk uit dezelfde bron komt ; die ook al beweerde dat de Amerikanen zelf deTwin Towwers opgeblazen hebben

KOP van het Topic SPREEKT IN DIT GEVAL VOOR ZICH .
*) Ze zullen echt wel overwogen hebben wat degevolgen van evt crematie zouden zijn , en net zoals met HITLER ter voorkoming van een ''bedevaartplaats '' alle sporen uitwissen !mocht je nog ambities hebben in dit geval zou ik zeggen ga maar zoeken in de oceaan !!

Allemaal interpretatie van gebeurtenissen my dear Watson.

Als Amerika zich de moeite getroost om een lijk dat al geïdentificeerd is de halve aardkloot over te gaan zeulen om het vervolgens in eigen land in de hens te steken dan is dat op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Samen met de eerdere leugens moet dat een reden hebben.

Wat is volgens jou de motivatie?

p.s.:Het enige wat hier voor zich spreekt is jouw kop.

mark61
10-03-12, 10:56
Allemaal interpretatie van gebeurtenissen my dear Watson.

Als Amerika zich de moeite getroost om een lijk dat al geïdentificeerd is de halve aardkloot over te gaan zeulen om het vervolgens in eigen land in de hens te steken dan is dat op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Oh jij neemt het al als feit aan? Boeiend.

iReport
10-03-12, 11:34
Oh jij neemt het al als feit aan? Boeiend.

Is dat het niveau waar we aanbeland zijn: Wat is waar?

Wat houd jij voor waar vanachter je laptop en tv? Been there? Seen that?

We zullen het moeten doen met hetgeen de persbureau's ons opdienen.

Vervolgens is da vraag welke draai de nieuwsmakelaars er aan geven. Daar doe ik graag aan mee.

Stopnaald
10-03-12, 12:42
Ik vind de discussie hierover al boeiender dan wat er feitelijk met dat lijk is gebeurd.

Ik pak nog effe wat popcorn en cola!

Kortman
10-03-12, 16:09
Ik vind de discussie hierover al boeiender dan wat er feitelijk met dat lijk is gebeurd.

Ik pak nog effe wat popcorn en cola!

Ik doe met je mee :hardlach:

Kortman
10-03-12, 16:11
Hee Slinger, jouw soort omroep brengt het nieuws inmiddels ook: PowNed : 'Bin Laden werd in VS gecremeerd' (http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/03/bin_laden_werd_in_vs_gecremeer.html)

Wie is meneer v.d BROEK ?



Al sinds de dood van de terroristenleider in mei vorig jaar bestaat er onzekerheid over wat er met zijn lichaam is gebeurd. De VS beweren dat het, na een korte Islamitische ceremonie, in zee is gegooid. Bin Laden werd vorig jaar door Amerikaanse mariniers doodgeschoten in zijn verblijfplaats in Abbottabad in Pakistan.

V. van den Broek | 6 maa 2012 | 21:19