PDA

Bekijk Volledige Versie : Oproep voor een nieuwe columnist?

MO_NL
08-03-12, 15:28
Wie heeft er zin om een maandelijkse column te schrijven?

De column komt op de voorpagina te staan met jouw foto of avatar er bij.

Alleen reageren als je aardig kan schrijven, hetzij hieronder, hetzij een PM aan ondergetekende.

Cristovao
17-06-12, 10:32
ik zou graag willen maar mijn columns zijn doorgaans zeer kritisch op de Islam en moslims in het algemeen. Dus ik zal wel niet in aanmerking komen ;)

ik heb een column die misschien wel in aanmerking komt, waarin ik probeer aan te geven dat de Salafist en de Cartonist het voor het middenkader aan het verpesten zijn.

Daarnaast heb ik een zeer confronterende column geschreven over artikel 475 in Marokko en hoe het kan dat Moslims in Nederland hun zusters in Marokko zomaar laten stikken onder deze (niet islamitische) wet, terwijl ze zich wel boos maken over een eventueel verbod op een boerka of halal vlees. Terwijl het lot van een verkrachte zuster toch echt iets belangrijker zal zijn dan het vlees op je bord of die 200 boerka's die je zelf toch ook niet echt pruimt (als je eerlijk bent).

Ook heb ik een column gemaakt genaamd "wat maakt jou Nederlander" waarin ik inga op de mogelijkheid van culturele assimilatie met behoud van geloof, die zonder meer gaande is maar tegengewerkt wordt door Moslims in dit land doordat zij nog teveel hangen aan het land van hun ouders en zelfs geen of weinig liefde voelen voor hun geboorteland (hetgeen nogal ongezond is).

Een andere column gaat over hetzelfde onderwerp als hierboven omschreven, waarin ik de schuld grotendeels bij de ouders leg voor het niet de kans geven van de kinderen om van hun geboorteland te gaan houden.

Dan heb ik nog een oude column over een incident in zweden waar een cartoonist een smerig filmpje maakte om moslims mee te provoceren. Hierop ontstond er een opstoot tussen beveiliging en Moslims. Ik ga in die column in op de onzin van de strijd die de cartoonist denkt te moeten voeren, maar ook op het falen van Moslims om hun handen thuis te houden op het moment dat zij zich beledigd voelen.

Dan heb ik nog een column die niet raakt aan Islam maar wel interessant kan zijn. Het gaat over het afschaffen van het celibaat, om verdere kinderverkrachting in de Rooms Katholieke kerk te voorkomen.

En tot slot heb ik nog een zeer lange column (meer een studie) waarin ik uitleg waarom de zuivere Islamitische leer geen misverstand laat bestaan over het feit dat Joden en Christenen als zijnde dhimmah dienen te worden vernederd, volgens de Tafsir van Ibn Kathir. Hoewel dit natuurlijk weinig kans maakt te worden gekozen als column, wil ik benadrukken dat zij die denken dat ik het totaal verkeerd zie, hier natuurlijk een kans zouden hebben om uit te leggen waarom.

Ik hoor het wel als er interesse is.

groet

Sanselle
30-06-12, 09:00
Ik zou hiervoor wel in aanmerking willen komen, indien nog mogelijk.