PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël doodt 11 Palestijnen als vergelding voor 2 Israëlische gewonden



iReport
10-03-12, 12:03
15009
Bij twee Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook zijn zeker elf Palestijnen om het leven gekomen. De aanvallen waren een vergelding voor raketaanvallen op Israël waarbij geen enkele dode is gevallen. Het is de grootste slachtpartij van Israël op Palestijnse burgers in de afgelopen maanden.

Onder de doden zou Zuheir al-Qessi zijn, de leider van de militante Palestijnse beweging Volksverzetcomités. Zijn voorganger was al in augustus vorig jaar door Israël gedood. Onder de andere doden zijn volgens Israël twee Palestijnen die op het punt stonden nog meer raketten op Israël af te vuren. Deze berichten komen van Israelische zijde en zijn (nog) niet bevestigd door andere bronnen.

Volgens een Palestijnse bron is ook iemand omgekomen die vorig jaar door Israël was vrijgelaten, als onderdeel van de gevangenenruil om de Israëlische militair Shalit vrij te krijgen.

De raketten die vanuit de Gazastrook op Israël afgevuurd hebben twee Israëliërs gewond. De materiële schade door de Palestijnse raketten was beperkt.

Stopnaald
10-03-12, 12:23
Als het lot van de palestijnen je werkelijk aan het hart gaat dan neem je er een in huis. Zo niet, verzin dan eens een ander riedeltje, want deze begint al aardig te vervelen (overkill).

Overigens doet Israël helemaal niets. Israël is een land of een staat, maar geen mens.

Verder zijn deze palestijnen óf niet goed bij hun hoofd óf erg hardleers, want het zou hun nu zo langzamerhand toch wel eens duidelijk moeten zijn dat het afschieten van raketten geen goed idee is. Die krengen kosten geld (wat veel beter zou kunnen worden besteed, ik noem maar eten of zo), raken zelden hun doel (en zelfs dan maken ze hooguit wat materiaalschade, wat binnen de kortste keren gerepareerd wordt) en worden steevast beantwoord met een veel succesvollere tegenactie door het Israëlische leger.

Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat DIT geen succesvolle strategie is. Kortom, verzin eens wat anders.

iReport
10-03-12, 12:25
Als het lot van de palestijnen je werkelijk aan het hart gaat dan neem je er een in huis. Zo niet, verzin dan eens een ander riedeltje, want deze begint al aardig te vervelen (overkill).

Overigens doet Israël helemaal niets. Israël is een land of een staat, maar geen mens.

Verder zijn deze palestijnen óf niet goed bij hun hoofd óf erg hardleers, want het zou hun nu zo langzamerhand toch wel eens duidelijk moeten zijn dat het afschieten van raketten geen goed idee is. Die krengen kosten geld (wat veel beter zou kunnen worden besteed, ik noem maar eten of zo), raken zelden hun doel (en zelfs dan maken ze hooguit wat materiaalschade, wat binnen de kortste keren gerepareerd wordt) en worden steevast beantwoord met een veel succesvollere tegenactie door het Israëlische leger.

Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat DIT geen succesvolle strategie is. Kortom, verzin eens wat anders.

Ik wil in deze alleen kwijt dat je reactie erg voorspelbaar is en elke inhoudelijke argumentatie ontbeert.

Verder snap ik dat je liever de rechts-nationalistische invalshoek van de feiten prefereert, maar daar zijn genoeg andere platforms voor.

Stopnaald
10-03-12, 13:45
Ik wil in deze alleen kwijt dat je reactie erg voorspelbaar is en elke inhoudelijke argumentatie ontbeert.

Verder snap ik dat je liever de rechts-nationalistische invalshoek van de feiten prefereert, maar daar zijn genoeg andere platforms voor.

Ik prefereer stilte, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Verder is al dat huilie huilie gedoe hypocrisie ten top, want nogmaals: neem zo'n palestijn in huis of hou je kop dicht. Laat ze het maar onderling uitzoeken.

iReport
10-03-12, 13:50
Ik prefereer stilte, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Verder is al dat huilie huilie gedoe hypocrisie ten top, want nogmaals: neem zo'n palestijn in huis of hou je kop dicht. Laat ze het maar onderling uitzoeken.

Niks huili huili, NOS bericht, zelfde feiten met een iets andere woordkeuze.

Ben jij een zionist of zo? Waarom beveel je mij om mijn kop te houden? :vingers:

Grappig wat hetzelfde nieuws in iets andere bewoordingen los kan maken bij sommigen.

CONTRA
10-03-12, 16:05
Ik prefereer stilte, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Verder is al dat huilie huilie gedoe hypocrisie ten top

niemand verplicht het je deze topic te openen; als je echt stilte wilt hoef je alleen maar deze topic te negeren

verder komt huilie huilie alleen van jouw kant

Slinger
10-03-12, 16:21
15009
Bij twee Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook zijn zeker elf Palestijnen om het leven gekomen. De aanvallen waren een vergelding voor raketaanvallen op Israël waarbij geen enkele dode is gevallen. Het is de grootste slachtpartij van Israël op Palestijnse burgers in de afgelopen maanden.

Onder de doden zou Zuheir al-Qessi zijn, de leider van de militante Palestijnse beweging Volksverzetcomités. Zijn voorganger was al in augustus vorig jaar door Israël gedood. Onder de andere doden zijn volgens Israël twee Palestijnen die op het punt stonden nog meer raketten op Israël af te vuren. Deze berichten komen van Israelische zijde en zijn (nog) niet bevestigd door andere bronnen.

Volgens een Palestijnse bron is ook iemand omgekomen die vorig jaar door Israël was vrijgelaten, als onderdeel van de gevangenenruil om de Israëlische militair Shalit vrij te krijgen.

De raketten die vanuit de Gazastrook op Israël afgevuurd hebben twee Israëliërs gewond. De materiële schade door de Palestijnse raketten was beperkt.


Het is weer het oude verhaal: De Palestijnen vallen burgers aan en Israël geeft antwoordt. Als je kijkt naar de getroffen personen dan valt het op dat Israël aardig in de goede richting zat.

mulan
10-03-12, 16:52
Het is weer het oude verhaal: De Palestijnen vallen burgers aan en Israël geeft antwoordt. Als je kijkt naar de getroffen personen dan valt het op dat Israël aardig in de goede richting zat.

Het verhaal van Israel en haar minions bedoel je. Want jij weet ook dat het daar niet begint. Jij weet wel beter maar je doet niet beter. Ben je zo onoprecht? Ik heb meer begrip voor Israëlische fascisten die gewoonweg zeggen dat ze schijt hebben aan de Palestijnen dan voor al die huichelaars die Palestijnen continue door allerlei onmogelijke hoops willen laten springen om ze vervolgens alsnog een dikke NEE te verkopen.

Kortman
10-03-12, 17:00
15009
Bij twee Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook zijn zeker elf Palestijnen om het leven gekomen. De aanvallen waren een vergelding voor raketaanvallen op Israël waarbij geen enkele dode is gevallen. Het is de grootste slachtpartij van Israël op Palestijnse burgers in de afgelopen maanden.

Onder de doden zou Zuheir al-Qessi zijn, de leider van de militante Palestijnse beweging Volksverzetcomités. Zijn voorganger was al in augustus vorig jaar door Israël gedood. Onder de andere doden zijn volgens Israël twee Palestijnen die op het punt stonden nog meer raketten op Israël af te vuren. Deze berichten komen van Israelische zijde en zijn (nog) niet bevestigd door andere bronnen.

Volgens een Palestijnse bron is ook iemand omgekomen die vorig jaar door Israël was vrijgelaten, als onderdeel van de gevangenenruil om de Israëlische militair Shalit vrij te krijgen.

De raketten die vanuit de Gazastrook op Israël afgevuurd hebben twee Israëliërs gewond. De materiële schade door de Palestijnse raketten was beperkt.

Het is toch wat !
Topic duizend en zoveel over het vreselijke en boosaardige Israel , dat gewoon niks terug mag doen als de lieve en brave Palestijnen weer raketje nr ..zoveel hebben afgeschoten met alleen een bedoeling ..uitlokken van reactie,s.
Niks bijzonders dus want dit is al jaren zo .maar hier is het HET NIEUWS VAN DE DAG !!!
Maar een topic over Syrie waar dagelijks ( gisteren maar 34 doden waaronder vrouwen en kinderen ) door MOSLIMS nota bene worden afgeslacht Dat is de moeite niet waard daar wordt totaal geen aandacht aan besteed want het enorme verschil is: het zijn geen Joden die de slachtpartij daar op hun geweten hebben maar ..juist ja broeders van de Palestijnen !
Stof genoeg om ten minste over na te denken.

psychische
10-03-12, 17:15
Als Israel in plaats van een klaagmuur een knuffelmuur had dan waren ze nooit zo agressief en hebzuchtig geweest tegen de gewone Palestijnse vrouw, man en kinderen.

A_K_A
10-03-12, 17:20
Ik prefereer stilte, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Verder is al dat huilie huilie gedoe hypocrisie ten top, want nogmaals: neem zo'n palestijn in huis of hou je kop dicht. Laat ze het maar onderling uitzoeken.

De ironie van iemand die Epicurus citeert en onverschilligheid als een deugd ziet. Leef lekker met je kop in het zand en vraag je ondertussen af waar al dat kwaad vandaan komt. Idioot.

Kortman
10-03-12, 17:46
Als Israel in plaats van een klaagmuur een knuffelmuur had dan waren ze nooit zo agressief en hebzuchtig geweest tegen de gewone Palestijnse vrouw, man en kinderen.

Wat een vergelijk , ik ben absoluut niet pro Israel ,en als ze zonder reden de Palestijnen met raketten zouden bestoken dan zou ik er schande van spreken !
Maar de Palestijnen weten dat ze een antwoord kunnen verwachten , wat denken ze nu hier mee te bereiken ?
Ja dat ze als regel zelf meer schade hebben als de raket kan veroorzaken , dan ben je toch verkeerd bezig !
Ze halen meer symphatie op zonder dan met aanvallen op Israel .
En dat is nu precies wat ze nodig hebben , als je begrijpt wat ik bedoel.

psychische
10-03-12, 18:23
Wat een vergelijk , ik ben absoluut niet pro Israel ,en als ze zonder reden de Palestijnen met raketten zouden bestoken dan zou ik er schande van spreken !
Maar de Palestijnen weten dat ze een antwoord kunnen verwachten , wat denken ze nu hier mee te bereiken ?
Ja dat ze als regel zelf meer schade hebben als de raket kan veroorzaken , dan ben je toch verkeerd bezig !
Ze halen meer symphatie op zonder dan met aanvallen op Israel .
En dat is nu precies wat ze nodig hebben , als je begrijpt wat ik bedoel.

Misschien zijn de Palestijnen wanhopig? In 50 jaar je land verliezen, je familie verliezen en opgesloten zitten op een klein stukje land?? Ik zeg maar iets??

Olive Yao
10-03-12, 18:41
Als Israel in plaats van een klaagmuur een knuffelmuur had dan waren ze nooit zo agressief en hebzuchtig geweest tegen de gewone Palestijnse vrouw, man en kinderen.

Ze klagen teveel. Maar van orthodoxen mag je niet knuffelen, vandaar.

Verlicht
10-03-12, 18:50
15009
Bij twee Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook zijn zeker elf Palestijnen om het leven gekomen. De aanvallen waren een vergelding voor raketaanvallen op Israël waarbij geen enkele dode is gevallen. Het is de grootste slachtpartij van Israël op Palestijnse burgers in de afgelopen maanden.

Onder de doden zou Zuheir al-Qessi zijn, de leider van de militante Palestijnse beweging Volksverzetcomités. Zijn voorganger was al in augustus vorig jaar door Israël gedood. Onder de andere doden zijn volgens Israël twee Palestijnen die op het punt stonden nog meer raketten op Israël af te vuren. Deze berichten komen van Israelische zijde en zijn (nog) niet bevestigd door andere bronnen.

Volgens een Palestijnse bron is ook iemand omgekomen die vorig jaar door Israël was vrijgelaten, als onderdeel van de gevangenenruil om de Israëlische militair Shalit vrij te krijgen.

De raketten die vanuit de Gazastrook op Israël afgevuurd hebben twee Israëliërs gewond. De materiële schade door de Palestijnse raketten was beperkt.


Het gaat maar door dus

Olive Yao
10-03-12, 19:00
Als het lot van de palestijnen je werkelijk aan het hart gaat dan neem je er een in huis. Zo niet, verzin dan eens een ander riedeltje, want deze begint al aardig te vervelen (overkill).

Overigens doet Israël helemaal niets. Israël is een land of een staat, maar geen mens.

Verder zijn deze palestijnen óf niet goed bij hun hoofd óf erg hardleers, want het zou hun nu zo langzamerhand toch wel eens duidelijk moeten zijn dat het afschieten van raketten geen goed idee is. Die krengen kosten geld (wat veel beter zou kunnen worden besteed, ik noem maar eten of zo), raken zelden hun doel (en zelfs dan maken ze hooguit wat materiaalschade, wat binnen de kortste keren gerepareerd wordt) en worden steevast beantwoord met een veel succesvollere tegenactie door het Israëlische leger.

Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat DIT geen succesvolle strategie is. Kortom, verzin eens wat anders.

Je eerste zin zul je bij wijze van spreken bedoelen, niet letterlijk: "een palestijn in huis nemen" is geen oplossing, geen morele opdracht en niet de aangewezen vorm van hulp. En ze kunnen niet eens immigreren. Trouwens, dat zou Israël wel willen, migratie van Palestijnen.

De raketten kunnen wel een rol in de onderhandelingspositie hebben: zolang palestijnen raketten afvuren, kunnen ze het staken daarvan inzetten bij onderhandelingen. Dat kunnen zij bieden. Dit is keihard, het betekent dat palestijnen met mensenlevens betalen om die - expliciete of impliciete - onderhandelingspositie te verwerven. Israël antwoordt dat de palestijnen het onvoorwaardelijk moeten staken. Maar een fact on the ground is dat sommige palestijnen dat niet doen. Die realiteit confronteert Israël.

Kortman
10-03-12, 19:06
Misschien zijn de Palestijnen wanhopig? In 50 jaar je land verliezen, je familie verliezen en opgesloten zitten op een klein stukje land?? Ik zeg maar iets??

Natuurlijk is deze situatie verre van ideaal ,en er is al zoveel over gesproken ,maar wat is de oplossing?
We hebben gezien toen Israel de Gaza strook terug gaf wat er gebeurde !
Een willekeurige greep uit de reacties:
Toen Israël in 2005 uit Gaza trok, werd er al verwacht dat Gaza een groot lanceerplatform zou worden. Toen Israël in 2008 - na een toename van beschietingen in dat najaar - Gaza binnentrok onder de naam 'Cast Lead', werd Israël wereldwijd veroordeeld, zonder rekening te houden dat Israël al ruim tien jaar jaarlijks met duizenden raketten wordt beschoten.

Meer dan 1 miljoen Israëli's leven sindsdien onder een constant gevaar van terroristen. Israël kan niet meer serieus genomen worden als zij besluit te stoppen haar burgers en militairen te beschermen
En deze:

vrijdag 15 juli 2011




Gisteren werden vanuit Gaza zes raketten afgevuurd op het Zuiden van Israël. Iron Dome, het nieuwe Israëlische antiraketsysteem faalde en geen enkel projectiel werd onderschept. De raketten kwamen als bij wonder enkel op open terrein terecht waardoor er geen slachtoffers vielen, wel moest de brandweer uitrukken om branden te blussen.

-

De Hamasterroristen gebruiken nu Google maps in de hoop burgerwoningen en scholen te treffen maar de projectielen leggen een grillige weg af. Juist daarom werd verschillende keren een rood alertsignaal gegeven. Op dat ogenblik hebben inwoners in het Zuiden ongeveer vijftien seconden om zichzelf in veiligheid te brengen. Dat is vooral voor kleine kinderen, bejaarden en gehandicapten elke keer een heikele onderneming en voor alle inwoners is het een stresserende en traumatische situatie.

-

Als vergelding heeft de IAF bombardementen uitgevoerd op twee smokkeltunnels en op verschillende trainingskamp van Hamas waarbij twee jonge terroristen-in-opleiding lichtgewond geraakten.

Mijn mening:
Maar al met al :Israel blijft een onherstelbare vergissing .
Een etterpuist in het Midden Oosten, de oplossing is er niet je kunt moeilijk 7.624.600 inwoners *)sommeren het land te verlaten ,stel waar moeten ze naar toe wie vergoed de schade enz enz
Kortom een bijna onmogelijke zaak , de enige oplossing moeten je zoeken in de bevolking wederzijds en zolang er haat en nijd heerst van beide kanten ,dan is deoplossing ver heel ver weg .

*) Geschatte aantal 2011

Stopnaald
10-03-12, 19:44
Je eerste zin zul je bij wijze van spreken bedoelen, niet letterlijk: "een palestijn in huis nemen" is geen oplossing, geen morele opdracht en niet de aangewezen vorm van hulp. En ze kunnen niet eens immigreren. Trouwens, dat zou Israël wel willen, migratie van Palestijnen.

Ik bedoelde het in die zin, dat als de moslimwereld zich eens werkelijk iets aan zou trekken van het palestijnse leed (en dan denk ik toch echt vooral aan de vluchtelingenkampen), er allang een oplossing was geweest. Vooralsnog concludeer ik dat ALLE moslimleiders het probleem vooral in stand hebben willen houden en dat hun geloofsgenoten (zowel hun onderdanen, als elders, in europa bijv) ook geen behoefte hebben om meer te doen dan wat obligaat gehuil vanachter hun pc.

Nou ja, ik vermoed dat de wekelijkse geldinzameling in de moskee op vrijdag ook wel redelijk lopen zal. Maar daadwerkelijk iets DOEN? Nee, daar geloof ik dus werkelijk geen ene ruk van. Of zie jij hele volkstammen naar de westbank of gaza verhuizen om daar de boel te gaan opbouwen? Opnieuw, nee dus.

Het is niet leuk wat ik zeg, maar het is gewoon WAAR. Ik zie ook een hoogst ironische overeenkomst met uitgerekend de joden. Zo zullen er vele vele joden in den vreemde zijn (vooral in Amerika) die donders goed weten wat een ongelovelijke kutzooi het in Israël is en daarom voor geen goud daar willen leven. Geen kip die dat zal willen toegeven, want dat ligt niet zo best in de groep. Maar ook heerst er een gevoel van laat die orthodoxe scherpslijpers asjeblief ver weg in dat Israël blijven, want dan hebben wij hier tenminste geen last van ze. Vervolgens voelen ze zich daar dan weer schuldig over (al dan niet aangepraat) en dan geven ze weer wat geld. Op die manier kunnen ze mooi claimen dat ze hun steentje hebben bijgedragen. Dat dit de situatie in werkelijkheid helemaal niet helpt, of zelfs juist in stand houdt (want niemand houdt de fanatiekelingen onder de duim, integendeel die krijgen juist veel status), daar maakt niemand zich druk over.

En voor de andere kant werkt dit dus precies zo. Ik prik daar doorheen en ben een beetje klaar met dit soort gezeur. That's all.


De raketten kunnen wel een rol in de onderhandelingspositie hebben: zolang palestijnen raketten afvuren, kunnen ze het staken daarvan inzetten bij onderhandelingen. Dat kunnen zij bieden. Dit is keihard, het betekent dat palestijnen met mensenlevens betalen om die - expliciete of impliciete - onderhandelingspositie te verwerven. Israël antwoordt dat de palestijnen het onvoorwaardelijk moeten staken. Maar een fact on the ground is dat sommige palestijnen dat niet doen. Die realiteit confronteert Israël.

Er zijn meerdere (effectievere en goedkopere) wegen die naar Rome leiden. Zet meer diplomatie in. Zet de media beter in. Zet meer vrouwen en kinderen in (op vreedzame wijze dus!!!). Persoonlijk denk ik dat die VN-move veel effectiever was bijvoorbeeld. Maar ook denk ik dat een optocht/zit-in van alleen maar vrouwen met kleine kinderen (en dus écht geen puberjongen of man in kilometers omtrek!!!) een heel wat sterker mediabeeld oplevert, dan die eeuwige puberjongetjes met hun stenen. Laat ook eens wat vrouwen en kinderen aan het woord, maar nee, het moeten altijd maar weer die mannen zijn die zo nodig met hun kop in de media willen. Laat eens zien wat de wegblokkades betekenen in het dagelijks leven van kinderen en gehandicapten. Hoeft niet eens zoveel te kosten, gooi het op youtube, kost niets. Ghandi wist op dergelijke vreedzame manier de Britten uit India te krijgen.

Maar wat ik de raketten-afschieters vooral kwalijk neem, is dat ze te vaak missen. Elke raket kost klauwen met geld (de economie daar staat er nog heel wat slechter voor dan hier) en het gros van de raketten veroorzaakt hooguit wat materiële schade. Als je dan ook nog WEET (let wel, het is niet eens een misschien, maar een ZEKERHEID) dat er nog veel harder wordt teruggeslagen, dan kun je je in alle eerlijkheid eens gaan afvragen of ze hiermee wel op de goede weg zitten.


Voor het overige denk ik dat aan BEIDE zijden fouten zijn gemaakt, beloften zijn gebroken, oneerlijke toezeggingen zijn gedaan, wandaden/terrorisme zijn begaan en zo hun fanatiekelingen hebben, wiens enige belang is om het conflict zo lang mogelijk in stand te houden. Maar gelukkig zijn er ook aan beide kanten mensen die realistischer en vredelievender naar de situatie kijken. Helaas wordt naar hen nog het minste geluisterd. Niet door de mensen ter plaatse, niet door de geloofsgenoten elders, maar ook niet door de rest van de mensheid.

Kortman
10-03-12, 20:01
Ik bedoelde het in die zin, dat als de moslimwereld zich eens werkelijk iets aan zou trekken van het palestijnse leed (en dan denk ik toch echt vooral aan de vluchtelingenkampen), er allang een oplossing was geweest. Vooralsnog concludeer ik dat ALLE moslimleiders het probleem vooral in stand hebben willen houden en dat hun geloofsgenoten (zowel hun onderdanen, als elders, in europa bijv) ook geen behoefte hebben om meer te doen dan wat obligaat gehuil vanachter hun pc.

Nou ja, ik vermoed dat de wekelijkse geldinzameling in de moskee op vrijdag ook wel redelijk lopen zal. Maar daadwerkelijk iets DOEN? Nee, daar geloof ik dus werkelijk geen ene ruk van. Of zie jij hele volkstammen naar de westbank of gaza verhuizen om daar de boel te gaan opbouwen? Opnieuw, nee dus.

Het is niet leuk wat ik zeg, maar het is gewoon WAAR. Ik zie ook een hoogst ironische overeenkomst met uitgerekend de joden. Zo zullen er vele vele joden in den vreemde zijn (vooral in Amerika) die donders goed weten wat een ongelovelijke kutzooi het in Israël is en daarom voor geen goud daar willen leven. Geen kip die dat zal willen toegeven, want dat ligt niet zo best in de groep. Maar ook heerst er een gevoel van laat die orthodoxe scherpslijpers asjeblief ver weg in dat Israël blijven, want dan hebben wij hier tenminste geen last van ze. Vervolgens voelen ze zich daar dan weer schuldig over (al dan niet aangepraat) en dan geven ze weer wat geld. Op die manier kunnen ze mooi claimen dat ze hun steentje hebben bijgedragen. Dat dit de situatie in werkelijkheid helemaal niet helpt, of zelfs juist in stand houdt (want niemand houdt de fanatiekelingen onder de duim, integendeel die krijgen juist veel status), daar maakt niemand zich druk over.

En voor de andere kant werkt dit dus precies zo. Ik prik daar doorheen en ben een beetje klaar met dit soort gezeur. That's all.



Er zijn meerdere (effectievere en goedkopere) wegen die naar Rome leiden. Zet meer diplomatie in. Zet de media beter in. Zet meer vrouwen en kinderen in (op vreedzame wijze dus!!!). Persoonlijk denk ik dat die VN-move veel effectiever was bijvoorbeeld. Maar ook denk ik dat een optocht/zit-in van alleen maar vrouwen met kleine kinderen (en dus écht geen puberjongen of man in kilometers omtrek!!!) een heel wat sterker mediabeeld oplevert, dan die eeuwige puberjongetjes met hun stenen. Laat ook eens wat vrouwen en kinderen aan het woord, maar nee, het moeten altijd maar weer die mannen zijn die zo nodig met hun kop in de media willen. Laat eens zien wat de wegblokkades betekenen in het dagelijks leven van kinderen en gehandicapten. Hoeft niet eens zoveel te kosten, gooi het op youtube, kost niets. Ghandi wist op dergelijke vreedzame manier de Britten uit India te krijgen.

Maar wat ik de raketten-afschieters vooral kwalijk neem, is dat ze te vaak missen. Elke raket kost klauwen met geld (de economie daar staat er nog heel wat slechter voor dan hier) en het gros van de raketten veroorzaakt hooguit wat materiële schade. Als je dan ook nog WEET (let wel, het is niet eens een misschien, maar een ZEKERHEID) dat er nog veel harder wordt teruggeslagen, dan kun je je in alle eerlijkheid eens gaan afvragen of ze hiermee wel op de goede weg zitten.


Voor het overige denk ik dat aan BEIDE zijden fouten zijn gemaakt, beloften zijn gebroken, oneerlijke toezeggingen zijn gedaan, wandaden/terrorisme zijn begaan en zo hun fanatiekelingen hebben, wiens enige belang is om het conflict zo lang mogelijk in stand te houden. Maar gelukkig zijn er ook aan beide kanten mensen die realistischer en vredelievender naar de situatie kijken. Helaas wordt naar hen nog het minste geluisterd. Niet door de mensen ter plaatse, niet door de geloofsgenoten elders, maar ook niet door de rest van de mensheid.

Zo denk ik er ook over!
:duim:

Kortman
11-03-12, 11:15
Het gaat maar door dus

Ja helaas wel !
Hoorde op het nieuws dat er weer vier doden te betreuren zijn aan de kant van de Palestijnen.
:droef:hoor stelletje idioten.

Kortman
11-03-12, 13:18
Ja helaas wel !
Hoorde op het nieuws dat er weer vier doden te betreuren zijn aan de kant van de Palestijnen.
:droef:hoor stelletje idioten.

Inmiddels is het aantal doden aan Palestijnse kant opgelopen tot 17 !!!!
Beide partijen gaan gewoon door!
:gechoquee

iReport
11-03-12, 13:52
Inmiddels is het aantal doden aan Palestijnse kant opgelopen tot 17 !!!!
Beide partijen gaan gewoon door!
:gechoquee

Inderdaad, die arme Palestijnen gaat door met het afsteken van vuurpijlen en de Israëlische moordcommando's blijven mensen afschieten vanuit hun veilige straaljagers.

De taal die jij en je maatje Stopnaald hier in dat verband uitkramen is om kotsen. :kotsen2:

Karin.N
11-03-12, 15:09
Als Israel in plaats van een klaagmuur een knuffelmuur had dan waren ze nooit zo agressief en hebzuchtig geweest tegen de gewone Palestijnse vrouw, man en kinderen.


Ik zeg wel eens dat mensen behoren tot de meest gevaarlijke diersoort. Hoe er al meer dan 50 jaar wordt omgegaan met de Palestijnen is ronduit walgelijk. Maar eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat wanneer de palestijnen de bezetters waren geweest en de joden waren weggejaagd, dan nog hadden we dezelfde problemen gehad. Mensen zijn tot vreselijke dingen in staat. Maakt niet uit wat voor religie, nationaliteit enz mensen hebben. Zodra een aantal macht ruikt, of macht dreigt kwijt te raken, gaat het mis.

Het zou denk ik heel erg schelen wanneer mensen in eerste instantie eens ophouden met het eeuwige je jijbak. Daardoor is nog nooit een conflict opgelost.

Dus ja, inderdaad maar eens wat vaker met de ander knuffelen :blij:

Spoetnik
11-03-12, 16:31
15009
Bij twee Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook zijn zeker elf Palestijnen om het leven gekomen. De aanvallen waren een vergelding voor raketaanvallen op Israël waarbij geen enkele dode is gevallen. Het is de grootste slachtpartij van Israël op Palestijnse burgers in de afgelopen maanden.

Onder de doden zou Zuheir al-Qessi zijn, de leider van de militante Palestijnse beweging Volksverzetcomités. Zijn voorganger was al in augustus vorig jaar door Israël gedood. Onder de andere doden zijn volgens Israël twee Palestijnen die op het punt stonden nog meer raketten op Israël af te vuren. Deze berichten komen van Israelische zijde en zijn (nog) niet bevestigd door andere bronnen.

Volgens een Palestijnse bron is ook iemand omgekomen die vorig jaar door Israël was vrijgelaten, als onderdeel van de gevangenenruil om de Israëlische militair Shalit vrij te krijgen.

De raketten die vanuit de Gazastrook op Israël afgevuurd hebben twee Israëliërs gewond. De materiële schade door de Palestijnse raketten was beperkt.

Israel doodt de leider van de PRC, uiteraard gaan de Palestijnen dat vergelden met raket aanvallen, waarop Israel ook weer gaat vergelden. Nothing new here. Ik denk niet dat er een tweede operatie Cast Lead er aan zit te komen. Over een paar dagen is het weer rustig, denk ik. Hamas en Islamic Jihad zijn al bezig om een staakt-het-vuren te beginnen volgens het laatste nieuws.

De Israeli's hebben tegenwoordig trouwens een raketten onderschepper: The Iron Dome. Elke raket dat de Iron Dome afschiet kost 200,000 shekels, de afgelopen dagen zijn er zo'n 40 raketten onderschept er mee.

Stopnaald
11-03-12, 17:05
Inderdaad, die arme Palestijnen gaat door met het afsteken van vuurpijlen en de Israëlische moordcommando's blijven mensen afschieten vanuit hun veilige straaljagers.

De taal die jij en je maatje Stopnaald hier in dat verband uitkramen is om kotsen. :kotsen2:

Zie mijn reply aan Olive Yao:
Ik bedoelde het in die zin, dat als de moslimwereld zich eens werkelijk iets aan zou trekken van het palestijnse leed (en dan denk ik toch echt vooral aan de vluchtelingenkampen), er allang een oplossing was geweest. Vooralsnog concludeer ik dat ALLE moslimleiders het probleem vooral in stand hebben willen houden en dat hun geloofsgenoten (zowel hun onderdanen, als elders, in europa bijv) ook geen behoefte hebben om meer te doen dan wat obligaat gehuil vanachter hun pc.

Nou ja, ik vermoed dat de wekelijkse geldinzameling in de moskee op vrijdag ook wel redelijk lopen zal. Maar daadwerkelijk iets DOEN? Nee, daar geloof ik dus werkelijk geen ene ruk van. Of zie jij hele volkstammen naar de westbank of gaza verhuizen om daar de boel te gaan opbouwen? Opnieuw, nee dus.


En ga gerust door hoor met dat hypocriete verontwaardigde gelul. En spaar ook gerust niet op de kots-smilies. Maar oh wee, er serieus op ingaan is natuurlijk teveel gevraagd. Het spiegeltje is moeilijker om in te kijken dan gedacht.:cool:

IbnRushd
11-03-12, 17:38
Of zie jij hele volkstammen naar de westbank of gaza verhuizen om daar de boel te gaan opbouwen? Opnieuw, nee dus.



De Gazastrook is hermetisch afgesloten; er komt geen hond binnen.

Ben je echt geïnteresseerd in deze kwestie dan raad ik je dit artikel aan: http://sargasso.nl/archief/2012/03/10/in-gaza-nederlandse-media-met-een-zak-zout/

Ayoub_5
11-03-12, 17:56
De Zionistische christen-jood heeft overal z'n slaaf pionnetje staan. Zelfs hier op m.nl

Kortman
11-03-12, 18:07
Inderdaad, die arme Palestijnen gaat door met het afsteken van vuurpijlen en de Israëlische moordcommando's blijven mensen afschieten vanuit hun veilige straaljagers.

De taal die jij en je maatje Stopnaald hier in dat verband uitkramen is om kotsen. :kotsen2:

Als er een reden heeft om te kotsen dan zou ik het wel zijn , bij jou met je eenzijdig gerichte gerichte blik tellen mensen levens niet mee!
Integendeel het lijkt er meer op dat het jou goed uitkomt dat er onschuldigen doden vallen onder de burgers !
Tragisch dat het in dit geval PALESTIJNSE mensen *)zijn, omgekeerd had je bijna staan te juichen zolang het maar Joodse mensen zijn ; wat een mentaliteit dat vind ik nou om te :kotsen:

*) MENSEN zoals jij en ik ,mensen die ook famillie hebben ,mensen met kinderen ,kortom gewoon MENSEN.
En zolang er intens verziekte haat dragers zijn zoals onder andere jij zal deze siuatie zo blijven .
Stof genoeg om eens over na te denken , voor zover je nog normaal kunt denken.
:droef: hoor

Kortman
11-03-12, 18:10
Ik zeg wel eens dat mensen behoren tot de meest gevaarlijke diersoort. Hoe er al meer dan 50 jaar wordt omgegaan met de Palestijnen is ronduit walgelijk. Maar eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat wanneer de palestijnen de bezetters waren geweest en de joden waren weggejaagd, dan nog hadden we dezelfde problemen gehad. Mensen zijn tot vreselijke dingen in staat. Maakt niet uit wat voor religie, nationaliteit enz mensen hebben. Zodra een aantal macht ruikt, of macht dreigt kwijt te raken, gaat het mis.

Het zou denk ik heel erg schelen wanneer mensen in eerste instantie eens ophouden met het eeuwige je jijbak. Daardoor is nog nooit een conflict opgelost.

Dus ja, inderdaad maar eens wat vaker met de ander knuffelen :blij:

Goed gezegd :duim:

Kortman
11-03-12, 18:14
Inderdaad, die arme Palestijnen gaat door met het afsteken van vuurpijlen en de Israëlische moordcommando's blijven mensen afschieten vanuit hun veilige straaljagers.

De taal die jij en je maatje Stopnaald hier in dat verband uitkramen is om kotsen. :kotsen2:

Hoe zou je het vinden om zo,n vuurpijltje in je huis te krijgen ??
Je doet net alsof die dingen totaal ongevaarlijk zijn . waren het inderdaad maar gewone vuurpijltjes geweest dat had ISRAELvoorLUL gestaan met z,n dodelijke reacties

schelden is een teken van zwakte en gebrek aan repliek, niet meer doen.

Ayoub_5
11-03-12, 18:33
The Arab League has called for an end to Israel’s massacres and violations of the rights of the Palestinian people following the recent killings in the Gaza Strip.


In a statement on Saturday, the Arab bloc condemned Tel Aviv’s fresh airstrikes on Gaza.

The Arab League urged the international community to "take a firm stance to dissuade Israel from its continued massacres and violations of the rights of the Palestinian people."

It added that "Israel bears the responsibility, as an occupying force, to end the illegitimate blockade on Gaza and to protect the Palestinian people."

The recent attacks have left at least 16 Palestinian dead and 30 more people injured since Friday.

Israeli Minister of Military Affairs Ehud Barak said that Tel Aviv's forces will continue to pound the besieged coastal strip.

The Israeli military frequently bombs the Gaza Strip, saying the actions are being conducted for defensive purposes. However, disproportionate force is always used, in violation of international law, and civilians are often killed or injured.

Gaza has been blockaded since 2007, a situation which has caused a decline in the standard of living, unprecedented levels of unemployment, and unrelenting poverty.

Ayoub_5
11-03-12, 18:41
Turkish activists have held a demonstration in the capital Ankara to condemn recent Israeli airstrikes on the Gaza Strip.


The Sunday demonstration was organized by the Turkish Organization of Human Rights and Solidarity for Oppressed People (Mazlumder) in front of a residential building belonging to the Israeli Embassy in Ankara.

Eighteen Palestinians, including a 12-year-old child, have been killed in Israeli airstrikes on the besieged Gaza Strip since Friday.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu said on Sunday the Tel Aviv regime will continue airstrikes against Gaza “as long as necessary.”

Turkish protesters in Ankara called on the international community not to remain silent in the face of Israeli aggression against Palestinians.

The activists also issued a statement during the demonstration and urged Israel to end “the massacre” of the Palestinians and its “unacceptable and inhumane” policies towards Gaza.

Verlicht
11-03-12, 20:32
" The only solution to the palestinian -jewish conflict is to abolish the jewish state " : israeli historian Shlomo Sand :
Source :

Home / Headlines / Israeli best seller breaks national taboo :: Idea of a Jewish people invented, says historian :: - Media Monitors Network (MMN) (http://usa.mediamonitors.net/content/view/full/55690)

Verlicht
11-03-12, 20:38
The imperialistic war- criminal sub-human barbaric zionazism keeps on slaughtering people with total impunity thanks to the unconditional support of the west & especially thanks to that of the "civilized leader of the free world "

Kortman
11-03-12, 21:53
De Gazastrook is hermetisch afgesloten; er komt geen hond binnen. Ik vertel je dit zodat je voor de volgende keer eerst in de materie gaat verdiepen voor je weer jezelf belachelijk maakt.

Gemakshalve vergeet je ff dat personen zoals Gretta Duisenberg en nog vele anderen gewoon naar de GAZA strook kunnen gaan,via Egypte kan iedereen dat !
De zoveelste verdraaing van de feiten !
Ze mag al jaren Israel niet meer in, officieel om veiligheidsredenen. Maar Gaza kan ze ook via Egypte bereiken.
bron: ''Onkruid op stap ''met Gretta Duisenberg: vrouw met een missie.

:vingers:

Kortman
11-03-12, 21:59
" The only solution to the palestinian -jewish conflict is to abolish the jewish state " : israeli historian Shlomo Sand :
Source :

Home / Headlines / Israeli best seller breaks national taboo :: Idea of a Jewish people invented, says historian :: - Media Monitors Network (MMN) (http://usa.mediamonitors.net/content/view/full/55690)

Je kunt ook stellen de enige oplossing is : Israel algemeen erkennen als staat .
Het feit ligt er nu eenmaal en je kunt de tijd helaas niet terug draaien :Israel is en blijft een enorme vergissing !

Verlicht
11-03-12, 22:25
Je kunt ook stellen de enige oplossing is : Israel algemeen erkennen als staat .
Het feit ligt er nu eenmaal en je kunt de tijd helaas niet terug draaien :Israel is en blijft een enorme vergissing !


israel is gedoemd te verdwijnen , vroeg of laat , neem het van me aan

Kortman
11-03-12, 22:47
israel is gedoemd te verdwijnen , vroeg of laat , neem het van me aan

De wens is de vader van de gedachte !
Ik heb hier al eerder geschreven dat willen we als mensheid over leven , dan moeten alle grenzen vervallen , de wereld bevolking zal een een heid moeten vormen , en dat kan onmogelijk zo lang er op deze AARDE nog biin 5000!!! verschillende geloven zijn! en het ergste is :Elke gelovige beweert dat zijn geloof het ware en juiste is, anders zou hij er niet in geloven. Het probleem hiermee is dat elke gelovig dit beweert van zijn geloof.
DAARMEE IS DE KIEM GELEGD VAN ALLE CONFLICTEN DIE ER ZIJN EN GEWEEST ZIJN ,EN NOG KOMEN.
GELOOF MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS !
:gechoquee

ronald
11-03-12, 23:12
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ffcra20BZHM
Blijkt tevens dat Hamas weer eens mensen als schild misbruikt.

toetsenbord
12-03-12, 00:17
Tanks maken meer kapot dan je lief is en de bezetter zal op een dag tegen gehouden worden, ik weiger te geloven dat Israël uit noodweer reageert op Palestina, ik weiger te geloven dat Israël op legitieme wijze haar macht uitoefent op het bezette volk van Palestina, al blijven de die hard fans promoten tot het eind der tijden, gatverdamme, wat een verschrikking. Gaan zeker ook de moordorgie van de Amerikaanse soldaat goedpraten in Afghanistan? Beestachtig. Walgelijk.

Stopnaald
12-03-12, 08:45
De Gazastrook is hermetisch afgesloten; er komt geen hond binnen.

Ben je echt geïnteresseerd in deze kwestie dan raad ik je dit artikel aan: http://sargasso.nl/archief/2012/03/10/in-gaza-nederlandse-media-met-een-zak-zout/

Het woord "tunnel" zegt jou niets?

En blijf de rest van mijn priksel gerust negeren. Ik snap het best dat het veel fijner is om je schuldgevoel met € 5 af te kopen in de vrijdagse collecte.

toetsenbord
12-03-12, 10:20
Ik begin te geloven dat de giftige prikkers van Het Nieuws van de Dag niet eens wat frisse lucht binnen krijgen en echt niet in aanraking komen met real LIVE people, in de buitenwereld. Het gekunstelde onzinverhaal dat er steeds uitkomt en ineens hier als tornado door Wie Schrijft die Blijft raast gaat echt niet voor meer actieve prikkers zorgen hoor, sterker nog, het gif van de onnozele doemdenker, -die denkt dat hij met zijn starre ideaal en streven naar 'beschaving en democratie'- dat hier geïnjecteerd wordt, heeft een hele andere grondslag, en ik weet niet wat die grondslag is, het is te simpel voor mij om het onder de noemer 'discriminatie/racisme' te plaatsen, want dan ga ik me een slachtoffer voelen, en dat ben ik niet.

Maar ik ben ook niet van plan om lijdzaam stukjes tekst te lezen en te absorberen van mensen die werkelijk geen kaas hebben gegeten van empathisch communiceren, danwel respectvol een weerwoord bieden aan hun discussiepartners, het gaat steeds over hetzelfde.

Is het een lobby? Worden deze mensen betaald om een opinie af te dwingen op fora? Ik lees net weer een schreeuwbericht dat gevuld is met vooroordelen en scheldpartijen, alsof het bericht is opgebouwd uit trefwoorden, bijna opzettelijk, zodat wanneer iemand gaat Googlen op zo een dergelijk trefwoord, hier terecht komt om ook zijn of haar gal te spuwen.

En dan gaat het uiteindelijk niet meer om wat er speelt, neeeeheeeeeee (very clever), nee dan gaat het om wie er gelijk heeft en wie er een typ- en citaatrecord kan breken....

Gatver de gatver.

knuppeltje
12-03-12, 11:02
Ik begin te geloven dat de giftige prikkers van Het Nieuws van de Dag .....Gatver de gatver.

Tja toetsie, op NVDD zitten nogal wat:

knurften van het woord, in hun gekte alsmaar
razend, voort...en daarbij niet gestoord door
enig zin of verhaal, het is bij hen allemaal
de waan van de dag, alsof dat zomaar mag
maar heb daarom geen verdriet, het is hier
de echte wereld niet, bekijk het dus met een lach.

toetsenbord
12-03-12, 11:04
Tja toetsie, op NVDD zitten nogal wat:

knurften van het woord, in hun gekte alsmaar
razend, voort...en daarbij niet gestoord door
enig zin of verhaal, het is bij hen allemaal
de waan van de dag, alsof dat zomaar mag
maar heb daarom geen verdriet, het is hier
de echte wereld niet, bekijk het dus met een lach.

Neeeneee knuppeltje, knurften wil ik niet zeggen, dat is te simpel, mensen uitmaken voor iets.
Maar thanks for the rhymes, lezen we ook 's wat anders van jou.:hihi:
Het is wel een deel van de echte wereld hoor, internet, soms gelukkig, soms helaas.

knuppeltje
12-03-12, 11:11
Neeeneee knuppeltje, knurften wil ik niet zeggen, dat is te simpel, mensen uitmaken voor iets.

Maar thanks for the rhymes, lezen we ook 's wat anders van jou.:hihi:

Het is wel een deel van de echte wereld hoor, internet, soms gelukkig, soms helaas.

Tja, het kan wel simpel zijn voor je, maar dat veranderd aan de knurftigheid van van die gasten echt helemaal niets.

Graag gedaan.

Nee, de echte wereld is heel anders, niet mooier of lelijker, maar wel echter, daar wordt echt geleefd.

Giuseppe
12-03-12, 15:31
De Dahiya-doctrine:

''Wij zullen buitenproportioneel geweld gebruiken tegen elk dorp van waaruit aanvallen worden uitgevoerd, en immense schade en verwoestingen aanrichten. Onze zienswijze is dat deze dorpen militaire bases zijn.''

-Topmilitair Gadi Eisenkot, oktober 2008, in de Israëlische krant Yediot.




Dahiya is 'n arme, overbevolkte buitenwijk van Beiroet, die in de oorlog van 2006 hevig werd gebombardeerd.

IbnRushd
12-03-12, 16:24
Het woord "tunnel" zegt jou niets?

En blijf de rest van mijn priksel gerust negeren. Ik snap het best dat het veel fijner is om je schuldgevoel met € 5 af te kopen in de vrijdagse collecte.

Oh, jij vindt dat hele volkenstammen via geheime tunnels de Gazanen moeten helpen met het heropbouwen van de door Israël gebombardeerde infrastructuur en woningen?

Er werd en wordt genoeg gedaan om Palestijnen te voorzien van medicijnen, voedsel en bouwmaterialen. Maar al deze benodigdheden komen amper, niet volledig of niet door de Israëlische blokkade. Hulpschepen (konvooien) worden zonder pardoes beschoten.

Je mekkert teveel, zuigt overmatig uit je duim en luistert teveel naar je onderbuikgevoel, Stopnaald. Je basale kennis van betreffend conflict is om te treuren. Lees je wel es je eigen posts? Niemand neemt je serieus als je met zulke onzin aankomt. Ze kijken wel uit met zielen als jij; dat is namelijk dweilen met de kraan open.

Kortman
12-03-12, 20:14
Tanks maken meer kapot dan je lief is en de bezetter zal op een dag tegen gehouden worden, ik weiger te geloven dat Israël uit noodweer reageert op Palestina, ik weiger te geloven dat Israël op legitieme wijze haar macht uitoefent op het bezette volk van Palestina, al blijven de die hard fans promoten tot het eind der tijden, gatverdamme, wat een verschrikking. Gaan zeker ook de moordorgie van de Amerikaanse soldaat goedpraten in Afghanistan? Beestachtig. Walgelijk.

Allemaal waar en alle vreselijk maar ik hoor jou en je gelijkdenkende soortgenoten geen zinnig woord zeggen of kommentaar leveren op het feit:
DAT ER DAGELIJKS MEER moslims stervenen op afschuwlijke wijze door hun GELOOFS GENOTEN mishandeld worden , EN DAN HEB IK HET NOG NIET OVER DE ANDERE ONSCHULDIGEN MENSEN DIE AFGESLACHT WORDEN DOOR MOSLIMS !
NU JA NU!!! OP HET NIEUWS van vandaag 20.00 uur beelden van de moordpartijen van het Syrische regime kijk zelf !!!! tientallen vrouwen en kinderen in hun huizen vermoord afgeslacht !! ja gewoon vermoord: spartelend van ellende wanhopig hulp zoekend zonder enige vorm van mededogen afgeslacht !! (maar daar hoor ik JOU niet over RUND!
En in BAGDAD (daar mag dat ) worden dagelijks zgm EMO.S vermoord om het feit dat hun kleding aanstootwerkend is!
Dus verwijder eerst maar eens de BALK uit je eigen ogen voordat je de splinters in andermans ogen ziet ! :wink:

Kortman
12-03-12, 20:23
Oh, jij vindt dat hele volkenstammen via geheime tunnels de Gazanen moeten helpen met het heropbouwen van de door Israël gebombardeerde infrastructuur en woningen?

Er werd en wordt genoeg gedaan om Palestijnen te voorzien van medicijnen, voedsel en bouwmaterialen. Maar al deze benodigdheden komen amper, niet volledig of niet door de Israëlische blokkade. Hulpschepen (konvooien) worden zonder pardoes beschoten.

Je mekkert teveel, zuigt overmatig uit je duim en luistert teveel naar je onderbuikgevoel, Stopnaald. Je basale kennis van betreffend conflict is om te treuren. Lees je wel es je eigen posts? Niemand neemt je serieus als je met zulke onzin aankomt. Ze kijken wel uit met zielen als jij; dat is namelijk dweilen met de kraan open.

*) Zie mijn antwoord aan toetsenbord,dat geld ook voor jou en zeker als Moderator had je op z,n minst ook daar op mogen reageren het zoveelste bewijs van jou een -zijdige gedachten gang ,
niet leuk om te horen
maar zo is het toevallig ook nog eens een keer .
Blijkbaar zijn er verschillende soorten mensen , de een mag wel en de andere niet vermoord worden .:kwaad:

toetsenbord
12-03-12, 20:24
Allemaal waar en alle vreselijk maar ik hoor jou en je gelijkdenkende soortgenoten geen zinnig woord zeggen of kommentaar leveren op het feit:
DAT ER DAGELIJKS MEER moslims stervenen op afschuwlijke wijze door hun GELOOFS GENOTEN mishandeld worden , EN DAN HEB IK HET NOG NIET OVER DE ANDERE ONSCHULDIGEN MENSEN DIE AFGESLACHT WORDEN DOOR MOSLIMS !
NU JA NU!!! OP HET NIEUWS van vandaag 20.00 uur beelden van de moordpartijen van het Syrische regime kijk zelf !!!! tientallen vrouwen en kinderen in hun huizen vermoord afgeslacht !! ja gewoon vermoord: spartelend van ellende wanhopig hulp zoekend zonder enige vorm van mededogen afgeslacht !! (maar daar hoor ik JOU niet over RUND!
En in BAGDAD (daar mag dat ) worden dagelijks zgm EMO.S vermoord om het feit dat hun kleding aanstootwerkend is!
Dus verwijder eerst maar eens de BALK uit je eigen ogen voordat je de splinters in andermans ogen ziet ! :wink:

Wow, al deze creativiteit om het woord 'soortgenoten' te kunnen gebruiken en is het echt, is het echt of is het een grap dat jij op basis van wat ik hierboven heb vermeld, al namens mij en voor mij hebt bepaald dat ik geen medelijden heb met de mensen in Syrië, omdat ik er geen Freaking TOPIC over heb geopend op het FREAKING internet!!!?

Ongelooflijk. Walgelijk.

toetsenbord
12-03-12, 20:27
Maar ik ben blij dat jij tenminste je ware gezicht toont; niet zeuren over Israël, hou jullie bezig met zeuren over andere dictators en regimes die ook in stand gehouden worden door de VN, aka New York, aka Amerika, aka mother of all evil.

A_K_A
12-03-12, 20:29
Hou mij erbuiten. :hihi:

toetsenbord
12-03-12, 20:33
Bashar el Assad is naar mijn weten geen Moslim, hij is een beestachtig roofdier, just like Kadaffi, Bush, Mubarak, Obama, Sarkozy, Merkel, Rutte, en alle leiders die handjeklap doen en winen en dinen terwijl mensen hun leven daarvoor inleveren. Je slaat ongelooflijke wartaal uit. Geef gewoon eerlijk toe dat JIJ het niet erg vindt dat Israël onschuldige mensen afslacht, praat niet tegen mij alsof ik een tank bestuur, halve zool.

toetsenbord
12-03-12, 20:34
Hou mij erbuiten. :hihi:

:hihi: Inkoppertje.

Charlus
12-03-12, 20:48
Bashar el Assad is naar mijn weten geen Moslim, hij is een beestachtig roofdier
Bashar al-Assad is een alawiet. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bashar_al-Assad)
Moslims kunnen best beestachtige roofdieren zijn. Anderszins beweren is discriminerend, alsof moslims per definitie beter zijn dan niet-moslims.

Kortman
12-03-12, 20:52
Wow, al deze creativiteit om het woord 'soortgenoten' te kunnen gebruiken en is het echt, is het echt of is het een grap dat jij op basis van wat ik hierboven heb vermeld, al namens mij en voor mij hebt bepaald dat ik geen medelijden heb met de mensen in Syrië, omdat ik er geen Freaking TOPIC over heb geopend op het FREAKING internet!!!?

Ongelooflijk. Walgelijk.

GELIJKDENKENDE SOORTGENOTEN wat moet ikanders zeggen?
En je hebt nog niet een keer je afschuw laten blijken van wat er elders in de wereld gebeurt ,bij jou en je gelijkdenkende soortgenoten telt maar een ding en dat is het onderwerp de dood zielige Palestijnen ! en al die anderen ??tja die telllen gewoon niet mee tenzij het in het overbeken de straatje past .

Niks meer en niets minder over walgelijk gesproken!I
Ik laat wel merken dat ik het niet eens ben met de situatie in het MO en elders in de wereld en zeker niet pro Israel !
Maar ook hier geld het gezegde van BUSH :Wie niet voor ons is ,is tegen ons ! dat gebezigd wordt door jou en je soorgenoten Denk daar maar eens goed over na voordat je het weer op een gillen en krijsen zet

Giuseppe
12-03-12, 21:36
De Israëlische staat kun je gelijk stellen aan de despotische regering van haar buurlanden. Eigenlijk nog erger dan de buurlanden, want die pretenderen geen 'verlicht democratie' te zijn, zoals Israël zichzelf wel presenteert. Waarom doen we verbaasd als Assad door de Russen en Chinezen diplomatisch beschermd wordt, de Israëli's begaan al meer dan 60 jaar oorlogsmisdaden zonder bang te zijn dat ze daar ooit voor hoeven te boeten..

toetsenbord
12-03-12, 21:38
Bashar al-Assad is een alawiet. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bashar_al-Assad)
Moslims kunnen best beestachtige roofdieren zijn. Anderszins beweren is discriminerend, alsof moslims per definitie beter zijn dan niet-moslims.

Haha, is goed Charlus, dit is dus precies waar ik het over had.

En dat geldt ook voor Kortman, je treedt in herhaling, je blijft hetzelfde rondje lopen rond mij en mijn zogenoemde soortgenoten, jullie worden goed gesubsidieerd, echt.

Eke
12-03-12, 22:05
Haha, is goed Charlus, dit is dus precies waar ik het over had.

En dat geldt ook voor Kortman, je treedt in herhaling, je blijft hetzelfde rondje lopen rond mij en mijn zogenoemde soortgenoten, jullie worden goed gesubsidieerd, echt.

FF...dat hartje dat ik je net geef is om de reaktie van Charlus..
om zijn interpretatie van jouw "bij mijn weten is Bashar al Assad geen Moslim, maar....enz"
m.a.w. moslims zijn 1 pot nat. (trouwens ..dit is een denkwijze over groepen die heel populair is;) )

Charlus
12-03-12, 22:17
Haha, is goed Charlus, dit is dus precies waar ik het over had.<...>
Je bent dus van mening dat moslims net als niet-moslims beestachtige roofdieren kunnen zijn?

Charlus
12-03-12, 22:21
FF...dat hartje dat ik je net geef is om de reaktie van Charlus..
om zijn interpretatie van jouw "bij mijn weten is Bashar al Assad geen Moslim, maar....enz"
m.a.w. moslims zijn 1 pot nat. (trouwens ..dit is een denkwijze over groepen die heel populair is;) )
?? Ik beweer ergens dat moslims 1 pot nat zijn (waar dan?) of doet toetsenbord dat?

toetsenbord
12-03-12, 22:30
Eke en Charlus sitting in a tree.. :koppel:

Charlus
12-03-12, 22:34
Anders jij en ik wel.

Kortman
12-03-12, 23:13
De Israëlische staat kun je gelijk stellen aan de despotische regering van haar buurlanden. Eigenlijk nog erger dan de buurlanden, want die pretenderen geen 'verlicht democratie' te zijn, zoals Israël zichzelf wel presenteert. Waarom doen we verbaasd als Assad door de Russen en Chinezen diplomatisch beschermd wordt, de Israëli's begaan al meer dan 60 jaar oorlogsmisdaden zonder bang te zijn dat ze daar ooit voor hoeven te boeten..

Ik zou haast ''(respect ) '' krijgen voor Israel als je in aanmerking neemt dat Israel 22.145 km2 is en nog gen 7.5 miljoen inwoners
omgeven door een veertig voudige groote overmacht van buurlanden ,die gezamelijk over ong 70 miljoen mensen beschikken !
Als deze overmacht de handen in elkaar had geslagen dan was Israel al lang verdwenen.
O,ja op nog geen 200 km afstand dat is ong Amsterdam -Maastricht slachten in SYRIE de mensen onderling elkaar af , allemaal Moslims !!:droef:
ff na denken als dat nou eens niet zo was ??

Spoetnik
12-03-12, 23:28
https://www.facebook.com/photo.php?v=10150663126685349

super ick
13-03-12, 09:37
Ik kan mij voorstellen dat het hemd nader is dan de rok. Dus aanslagen en geweld op groepen waarmee je je religieus en/of cultureel mee verbonden voelt extra emoties oproept.

Echter er zijn meerde groepen die aan die definitie voldoen en onderdrukt en/of vermoord worden in die regio. Vaak nog in grotere aantallen ook.

Het gaat niet om Palestijnen maar om anti-Israel sentiment. Op zich begrijpelijk maar wel enorm hypocriet om het te brengen als een soort solidariteit met de Palestijnen.

Om een voorbeeld te noemen:

In het grensgebied met Iran en Turkije woonden Koerden. In totaal zo'n 11.000.000 Omdat Iran niet zat te wachten op onrust als zij zich 'aan zouden sluiten' bij de Koerden die over de grens woonden hebben zij ze GEDEPORTEERD naar centraal Iran. Helemaal in de vergetelheid geraakt omdat zij niet zo'n goede PR-machine hebben als de Palestijnen. Dat komt niet omdat dit broedervolk minder te verduren heeft dan de Palestijnen maar omdat ze niet onderdrukt worden door Israel. Was Israel in deze de boosdoener geweest dan was het zeker bovenaan de agenda blijven staan en hadden de Koerden op dezelfde hypocriete steun kunnen rekenen als de Palestijnen.

Giuseppe
13-03-12, 10:13
Ik kan mij voorstellen dat het hemd nader is dan de rok. Dus aanslagen en geweld op groepen waarmee je je religieus en/of cultureel mee verbonden voelt extra emoties oproept.

Echter er zijn meerde groepen die aan die definitie voldoen en onderdrukt en/of vermoord worden in die regio. Vaak nog in grotere aantallen ook.

Het gaat niet om Palestijnen maar om anti-Israel sentiment. Op zich begrijpelijk maar wel enorm hypocriet om het te brengen als een soort solidariteit met de Palestijnen.

Om een voorbeeld te noemen:

In het grensgebied met Iran en Turkije woonden Koerden. In totaal zo'n 11.000.000 Omdat Iran niet zat te wachten op onrust als zij zich 'aan zouden sluiten' bij de Koerden die over de grens woonden hebben zij ze GEDEPORTEERD naar centraal Iran. Helemaal in de vergetelheid geraakt omdat zij niet zo'n goede PR-machine hebben als de Palestijnen. Dat komt niet omdat dit broedervolk minder te verduren heeft dan de Palestijnen maar omdat ze niet onderdrukt worden door Israel. Was Israel in deze de boosdoener geweest dan was het zeker bovenaan de agenda blijven staan en hadden de Koerden op dezelfde hypocriete steun kunnen rekenen als de Palestijnen.

Oh, dat uitgerekend jij met 't woord 'hypocrisie' komt aankakken..


Zoals ik al eerder zei, de Israëlische staat is geen haar beter dan de Arabische terreurstaten, doe Iran er ook maar bij..


Is de Koerdische Öcalan niet opgepakt met hulp van de Amerikaanse en Israëlische geheime diensten?


Israël en de dictaturen in de regio worden allemaal beschermd door 't westen, zelfs Iran is nodig om de stabiliteit in de regio (verdeel en heers) te behouden..


Ten koste van miljoenen onschuldige mensen..

super ick
13-03-12, 10:29
Oh, dat uitgerekend jij met 't woord 'hypocrisie' komt aankakken..


Zoals ik al eerder zei, de Israëlische staat is geen haar beter dan de Arabische terreurstaten, doe Iran er ook maar bij..


Is de Koerdische Öcalan niet opgepakt met hulp van de Amerikaanse en Israëlische geheime diensten?


Israël en de dictaturen in de regio worden allemaal beschermd door 't westen, zelfs Iran is nodig om de stabiliteit in de regio (verdeel en heers) te behouden..


Ten koste van miljoenen onschuldige mensen..

Wat moet 'het westen' dan doen volgens jou? Politieagentje spelen en alle landen ter verantwoording roepen? Zou dat helpen denk je? Vind je het niet een beetje erg simpel om weer aan te komen kakken met het jankverhaal dat alles de schuld is van het westen? Zelfs als moslims elkaar afmaken is het nog de schuld van het westen. De enkele moslim die de hand in eigen boezem durft te steken wordt aan alle kanten afgefakkeld.

Ik heb het niet over landen, die draai geef jij eraan.
Ik heb het over reacties van hypocriete prikkers hier die net doen alsof ze zich zo verbonden voelen met het lot van de Palestijnen terwijl het gaat om de haat tegen Israel. Niet dat ik die niet begrijp vanuit hun standpunt en of het terecht is laat ik in het midden maar doe er dan niet hypocriet over. Als de Palestijnen bijv. door de Turken onderdrukt zouden worden dan had er maar een enkeling naar gekraaid.

Giuseppe
13-03-12, 10:44
Wat moet 'het westen' dan doen volgens jou? Politieagentje spelen en alle landen ter verantwoording roepen? Zou dat helpen denk je? Vind je het niet een beetje erg simpel om weer aan te komen kakken met het jankverhaal dat alles de schuld is van het westen? Zelfs als moslims elkaar afmaken is het nog de schuld van het westen. De enkele moslim die de hand in eigen boezem durft te steken wordt aan alle kanten afgefakkeld.

Ik heb het niet over landen, die draai geef jij eraan.
Ik heb het over reacties van hypocriete prikkers hier die net doen alsof ze zich zo verbonden voelen met het lot van de Palestijnen terwijl het gaat om de haat tegen Israel. Niet dat ik die niet begrijp vanuit hun standpunt en of het terecht is laat ik in het midden maar doe er dan niet hypocriet over. Als de Palestijnen bijv. door de Turken onderdrukt zouden worden dan had er maar een enkeling naar gekraaid.

Moslims maakten elkaar altijd al af, maar door 't westen nu nog grootschaliger en gruwelijker dan ooit. Wie bewapende ook alweer Saddam Hoessein met chemische wapens, die 't vervolgens gebruikte tegen de arme Koerden? Wie zette en houdt de meest despotische regimes in de regio in 't zadel? Met de meest geavanceerde machtsmiddelen? Wie steunt selectief revoluties? Libische rebellen steunen i.v.m. oliebelangen, maar de Syrische opstandelingen in de steek laten omdat daar niets te winnen valt?


Voor mij staan de Palestijnen symbool voor alle onderdrukte volkeren, van Marokko tot Tibet. Jij maakt er 'n haatcampagne tegen Israël van, zodat Israël weer in 't zielige hoekje gezet kan worden. Kritiek tegen Israël is al gauw 'haat', maar kritiek op Iran of Turkije is dan weer terecht..


Hoe bedoel je hypocriet..

Soldim
13-03-12, 10:48
Libische rebellen steunen i.v.m. oliebelangen, maar de Syrische opstandelingen in de steek laten omdat daar niets te winnen valt?


Nou ben ik persoonlijk niet voor ingrijpen in Syrie; maar je kunt na afwijzing van de resolutie in de veiligheidsraad door China en Rusland moeilijk met je vingertje naar het Westen gaan staan wijzen....

Giuseppe
13-03-12, 10:54
Nou ben ik persoonlijk niet voor ingrijpen in Syrie; maar je kunt na afwijzing van de resolutie in de veiligheidsraad door China en Rusland moeilijk met je vingertje naar het Westen gaan staan wijzen....

Ow, doet dat circus ertoe? Irak werd toch ook zonder mandaat aangevallen?

Soldim
13-03-12, 12:50
Ow, doet dat circus ertoe? Irak werd toch ook zonder mandaat aangevallen?

Ik sta niet achter dat soort ingrepen zonder mandaat. Die zijn, ook onder geen enkele vorm van internationaal recht, te verdedigen.

toetsenbord
13-03-12, 13:09
In plaats van je verenigen als verrekte wereldbevolking, blijven we tot het eind der tijden naar elkaar roepen, ja wat vind jij erger, nee boehoe ik vind dat veeeel erger, oh neee maar wacht, daar liggen hun ingewanden er net niet uit, en daar is het lang niet zo erg als in dat land, yeg 3ala kortsluiting in de evolutie van de beschaafde mens, GEEN VOORUITGANG, GEEN EENHEID!

Kortman
13-03-12, 19:06
In plaats van je verenigen als verrekte wereldbevolking, blijven we tot het eind der tijden naar elkaar roepen, ja wat vind jij erger, nee boehoe ik vind dat veeeel erger, oh neee maar wacht, daar liggen hun ingewanden er net niet uit, en daar is het lang niet zo erg als in dat land, yeg 3ala kortsluiting in de evolutie van de beschaafde mens, GEEN VOORUITGANG, GEEN EENHEID!
:duim:
Wat dat betreft zitten wij op een lijn ,ik pleit al jaren voor gelijke rechten en plichten ,een wereld zonder die idiote grenzen die willekeurig zijn vast gelegd , wij (mensen)zijn wel de intelligentse wezens op de Aarde ,maar ook de meest wreedste en hebzuchtigste . laten we eerst maar eens ophouden met elkaar af te slachten.
VREDE en welvaart kan maar dan moeten we wel vergeven en (proberen te vergeten).
De handen ineen slaan en ieder in zijn/haar waarde laten ongeacht geloof of sexe.
Zou mooi zijn he ?

wek
17-03-12, 14:12
U heeft helemaal gelijk!Het Palestijnse volk krijgt van de wereld zoveel geld om hun land verder op te bouwen,maar ze kopen er alleen maar wapens voor om Israel constant met bommen te bestoken.Het word tijd om de mensen van de EU of de VN te informeren en andere hulporganisaties om te zeggen dat al dat geld dat naar de palestijnen gaat dat dat geld moet worden terug gevorderd!Er gaan miljoenen naar hulporganisates en men moet er voor waken dat met al dat onwikkelingsgeld wapens en bommen worden ingekocht door bv hamas!!Logisch dat Israel probeert ddie aanvallen te stoppen.,Hoe zouden we het hier vinden als constant den haag word bestookt met bommen en granaten die uit de omgeving komen van den haag.Het leger van ons zal niet blijven toekijken.

wek
17-03-12, 14:24
Yes don,t fuck with the judes!!Ergens toch logisch dat die aanslag plegers die constant israel met bommen en granaten bestoken een keer worden getorpodeerd!Boem dag vogels dag bloemen!Ze denken toch dat ze naar hun paradijs gaan,nou doei weer eentje minder,wat zal de bevolking blij zijn met weer een aanslagpleger naar hun paradijs,kunnen ze daar tenminste geen aanslagen meer plegen.En ik denk als de hel bestaat dat ze zullen branden auw auw auw!Want je mag geen geweld gebruiken tegen onschuldige mensen!!Er zullen weer mensen kwaad worden maar zeg nu eens eerlijk en echt eerlijk,wie begint er nu steeds Israel of die hamas/palestijnen?Nou wie begint er steeds opnieuw als er een vredesbestand is,wie begint of verbreekt zo,n vredesakkoord,tja dat zijn toch de palestijnen.Als ik hier in Nederland met Joodse mensen praat die even terug komen uit Israel om even bij te komen,hoor je keer op keer dat de bommen als eerste van hun komen.De palestijnen,ze hebben het bij ons zo goed in Israel!Beter als in welk arabisch land dan ook,en dan nog steeds die aanslagen van ze,even naar Holland om even bij te tanken.

Rakimmmmmm
20-03-12, 23:52
hahahaha wat een domme reacties zeg ongelooflijk.
Palestina bestaat al 2000 jaar ofzo, komt zelfs al voor in de bijbel.
60 jaar geleden komen er ineens zionistische joden naar toe.
300.000 Palestijnen hebben ze toen weggejaagd.
Ze hebben er 30.000 ofzo vermoord.
Hele stukken land ingepikt.
Er leven nu zo`n 500.000 Palestijnen in vluchtelingenkampen.
Er is een bezetting.
De Palestijnen worden bezet en onderdrukt door Israël, niet andersom.
Israël is een van de rijkste landen ter wereld , ze hebben het 2e sterkste leger ter wereld.
De Palestijnen hebben geen tanks , vliegtuigen , helikopters enz.
De Israëliërs leven in luxe en weelde, mooie huizen, gebouwen, mooie straten, goed eten , goede voorzieningen enz.
De Palestijnen leven in krotten, kapotte wegen, geen medicijnen , geen goede zorg, weinig voedsel enz.
Israël heeft een grote muur gebouwd net als de Berlijnse muur, overal staan grensposten en militairen die Palestijnen beledigen en vernederen.
Israël boycot de Palestijnse gebieden, vooral Gaza.
Bijna geen voedsel mag er naar binnen , geen medicijnen enz.
Als dan uit wanhoop het verzet(hamas) raketten schiet op Israël (die niet eens aankomen en niemand verwonden), dan zegt Israël ja nu worden we bedreigd en schieten ze met hun sterke leger 11 Palestijnen dood.
En wat zeggen mensen dan?
Ja de Palestijnen zijn begonnen.
Is toch ongelooflijk???????????
Nederland is bezet geweest door Duitsland.
Als het verzet toen een Duitse militair vermoordde , pakten de Duitsers 10 Nederlanders en maakten die dood.
Niemand zou dan zeggen , ja eigen schuld, had het verzet maar niet die Duitser moeten vermoorden.
En nu ineens wel met de Palestijnen die zelf worden bezet????????????????
Wat een domme mensen serieus.
Zo zie je maar wie de media in handen heeft.
Al die domme mensen die zo denken, denken zo door de media die wordt gecontroleerd door Amerika en Israël.
Israël bezet de Palestijnen hoor, niet andersom!!!

Rakimmmmmm
20-03-12, 23:57
n de jaren vijftig waren veel Poolse joden niet happy. Ze voelden zich gediscrimineerd en het slachtoffer van anti-joodse maatregelen. Zal best veel voor te zeggen zijn geweest, al gaat het te ver om het naoorlogse Polen op een lijn te plaatsen met nazi-Duitsland, zoals zionisten tegenwoordig nog wel eens plegen te doen. Zo zaten er ook joden in de top van de communistische partij van Polen en voor een dergelijke positie in de NSDAP hoefde je als jood niet bij onkel Adolf aan te kloppen.

De gevoelens van ongenoegen onder joden in Polen zullen ook veel te maken hebben gehad met de vette worst die Israel hen voor de neus hield, met de belofte van een ideaal bestaan in de joodse heilstaat. Hoe het ook zij: veel Poolse joden wilden pleitte: naar Israel. Helaas voor hen stond de Poolse regering dat maar mondjesmaat toe. Joden op belangrijke economische posities mochten het land bijvoorbeeld niet uit. Dat bracht de Israelische regering er toe zich te beklagen dat Polen alleen zieke en oudere joden liet gaan.

Maar volgens de Poolse historicus Szymon Rudnicki zat het net even anders. Hij stuitte onlangs op een brief uit 1958 van de toenmalige minister van Buitenlandse zaken Golda Meir aan Katriel Katz, de Israelische ambasadeur in Polen destijds. Daarin suggereerde Meir de komst van zieke en oudere Poolse joden naar Israel te voorkomen. Kennelijk zat men daar niet om hen te springen.

Nu doet dit verhaal ergens aan denken. Aan de situatie in Duitsland gedurende de jaren dertig om precies te zijn, toen veel Duitse joden uit de aard van de zaak ook heel graag naar Palestina wilden vertrekken. De Duitse tak van de World Zionist Organisation wilde dat echter alleen toestaan aan joden die nuttig waren voor de in opbouw zijnde joodse staat en zieken en ouderen hoorden daar niet bij. Zij mochten in Duitsland blijven, met uiteindelijk alle gevolgen van dien voor hen. Het ging zelfs zo ver dat toen een groep gehandicapte joden ondanks alle tegenwerking toch Palestina wist te bereiken, zij gewoon terug werden gestuurd naar nazi-Duitsland.

En dan is er nog die Rabbi in Amsterdam. Hem viel op dat je in de synagoge (waarschijnlijk een othodoxe) zoveel gehandicapten ziet. "Die mogen niet naar Israel", was zijn verklaring. Zijn woorden, natuurlijk. En zelf zijn wij al een tijdje niet naar de synagoge geweest. Maar denkend aan die brief van Meir en de situatie in de jaren dertig, tja. Komt bij dat het zionisme sowieso niet vermaard is om humanitaire gevoelens. Daar kunnen de Palestijnen per slot van rekening van alles over vertellen.

Rakimmmmmm
20-03-12, 23:59
Richard Forer is een Amerikaanse Jood die lid was van het AIPAC maar ertoe besloot het Israëlische-Palestijnse conflict inhoudelijk te gaan bestuderen. Hoewel hij ieder aspect van de Israëlische zaak wist te verdedigen daagden vrienden hem ertoe uit deze ideeën te heroverwegen. Het onderzoeken van de geschiedenis was "iets wat ik nog nooit echt had gedaan. Wat ik vond verbijsterde me en liet niets van mijn overtuigingen overeind."

Alles wat hem was verteld was fout. Het eerste doel van Israël was meer land, geen vrede: "Dat is altijd hun primaire doel geweest, vrede was daaraan ondergeschikt."

De reden hierachter was eenvoudig, hij werd gedreven door "de oerangst van veel Joden wereldwijd -- de angst voor een nieuwe holocaust." Dit zou mogelijk de basis kunnen zijn van zijn identiteitsbesef: "Ik zag mezelf meer als Jood dan als Amerikaan ... Ik voelde dat Israël de uitgekozen plaats was waar Joden heen konden gaan als ze ooit opnieuw zouden worden vervolgd."

Opmerkelijke uitspraken:

"Als Joden naar de geschiedenis zouden kijken en niet naar de verhalen, dan zou hun angst verdwijnen."

"Zij zouden zich realiseren dat de Palestijnen niet alleen menselijk zijn maar dat de Joden de Palestijnen hebben gedehumaniseerd via hun indoctrinatie."

"Iedere afzonderlijke persoon die ik in de Westbank heb ontmoet zei dat het niet over Joden of Moslims gaat, het gaat over mensen, het is een mensenrechtenkwestie."

"Als de Israëliërs eerlijk zouden zijn dan zouden zij zeggen dat als de Palestijnen gewoon gaan liggen en doen wat wij ze opdragen, dan zal er vrede zijn en misschien geven we hen 8 tot 10 procent van Palestina."

"Breakthrough: Transforming Fear into Compassion" is de titel van een nieuw boek over het Israëlisch-Palestijnse conflict, geschreven door Richard Forer.

super ick
22-03-12, 18:21
Rakimmmmm,

Wat moet gebeuren?

Israel achter genzen 1948
Israel achter grenzen 1967
Israel helemaal verdwijnen.

Kortman
22-03-12, 18:33
Rakimmmmm,

Wat moet gebeuren?

Israel achter genzen 1948
Israel achter grenzen 1967
Israel helemaal verdwijnen.

Dat is juist het probleem , als het ''opgelost'' zou worden , zou dat en ramp zijn voor de sommigen hier .
Dan hebben niks meer om op af te geven ,en nog erger wie moeten ze dan de schuld geven ? o ja die weet ik :
het verdervelijke WESTEN natuurlijk .
:vingers:

psychische
22-03-12, 18:53
IK vind het nu wel eventjes welletjes in deze topic! Laten we elkaar vastpakken, knuffelen en samen bidden voor een betere wereld!!

Rakimmmmmm
22-03-12, 21:22
Rakimmmmm,

Wat moet gebeuren?

Israel achter genzen 1948
Israel achter grenzen 1967
Israel helemaal verdwijnen.

Ze moeten al het land teruggeven aan de Palestijnen.
Elk huis in Palestina langsgaan op hun knieën en vergeving vragen.
Heel Palestina opbouwen met luxe en goede voorzieningen zoals ze hebben gedaan voor hun eigen Israël.
En dan aan de Palestijnen vragen of ze in vrede naast hun mogen wonen.
De Palestijnen mogen beslissen van mij.

Dit filmpje moet je eens kijken.
Deze man is zo goed, Normal Finkelstein , een joodse intellectueel.
Als je dit gaat kijken krijg je kippenvel.
Hoop dat je Engels begrijpt.


http://www.youtube.com/watch?v=0Q3pBTUmx-Q&feature=related

super ick
23-03-12, 14:50
Ze moeten al het land teruggeven aan de Palestijnen.
Elk huis in Palestina langsgaan op hun knieën en vergeving vragen.
Heel Palestina opbouwen met luxe en goede voorzieningen zoals ze hebben gedaan voor hun eigen Israël.
En dan aan de Palestijnen vragen of ze in vrede naast hun mogen wonen.
De Palestijnen mogen beslissen van mij.

Dit filmpje moet je eens kijken.
Deze man is zo goed, Normal Finkelstein , een joodse intellectueel.
Als je dit gaat kijken krijg je kippenvel.
Hoop dat je Engels begrijpt.


http://www.youtube.com/watch?v=0Q3pBTUmx-Q&feature=related

Zou ik ook eens een mooi filmpje plaatsten over haatbaarden die alles wat niet islam is dood willen hebben? En dan koppig erbij blijven verklaren dat dat de verborgen agenda van de islam is? Content genoeg hoor!

Een paar dagen geleden zag ik een veel mooier initiatief van mensen uit Israel en Iran. Zij zoeken contact met elkaar via internet om nader tot elkaar te komen en verklaren daarbij geen hekel aan elkaar te hebben en geen oorlog te willen. Iran heeft direct alles plat gegooid.
Als die groepen nu eens groot genoeg worden en de publieke opinie in die landen zodanig gaan beinvloeden dat een deel van de leiders geen vat meer op de eigen bevolking kunnen krijgen met hun oorlogstaal en bangmakerij.