PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse millitair schiet willekeurige mensen dood in Afghaistan



Kortman
11-03-12, 12:23
Ongelooflijk !
Amerikaan in Afghanistan schiet burgers dood - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11693514/__VS_militair_doodt_burgers__.html)

Wat bezielt deze man ?

Kortman
11-03-12, 17:25
Ongelooflijk !
Amerikaan in Afghanistan schiet burgers dood - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/11693514/__VS_militair_doodt_burgers__.html)

Wat bezielt deze man ?
Laatse nieuws
Onder de doden waren negen kinderen en drie vrouwen. De militair verliet vogens ooggetuigen in alle vroegte de basis in de provincie Kandahar en ging in het nabijgelegen dorp drie huizen binnen waar hij het vuur opende. Daarna keerde hij terug naar kantoor, waar hij in de boeien werd geslagen.

Joesoef
11-03-12, 19:02
:droef:

Verlicht
11-03-12, 19:21
Weer iets treurigs triests crimineels in een lange reeks van de misdaden van de "dapper " soldaten van de "beschaafd " VS : walgelijk crimineel

Kortman
11-03-12, 20:34
Weer iets treurigs triests crimineels in een lange reeks van de misdaden van de "dapper " soldaten van de "beschaafd " VS : walgelijk crimineel

Dit heeft mijn inziens niets met ''crimineel'' *) te maken ,deze man is gewoon GESTOORD ! en levens gevaarlijke gek !
Het is bekend dat dit vaker voorkomt bij mensen die onder een bepaalde druk leven ,in dit geval (oorlogs gestoorde ).

*) crimineel is meestal op geld /winstbejag uit.
Al met al een intens droevige zaak , die mogelijk grote gevolgen kan hebben!!

Kortman
11-03-12, 20:36
Weer iets treurigs triests crimineels in een lange reeks van de misdaden van de "dapper " soldaten van de "beschaafd " VS : walgelijk crimineel

Dit heeft mijn inziens niets met ''crimineel'' *) te maken ,deze man is gewoon GESTOORD ! een levens gevaarlijke gek !
Het is bekend dat dit vaker voorkomt bij mensen die onder een bepaalde druk leven ,in dit geval (oorlogs gestoorde ).

*) crimineel is meestal op geld /winstbejag uit.
Al met al een intens droevige zaak , die mogelijk grote gevolgen kan hebben!!

knuppeltje
12-03-12, 08:08
Dit heeft mijn inziens niets met ''crimineel'' *) te maken ,deze man is gewoon GESTOORD ! en levens gevaarlijke gek !

Volgens mij is dat het kenmerk bij uitstek van criminelen.

Ter verontschuldiging bied ik het feit aan dat ik geen psychiater ben, maar toch.

Soldim
12-03-12, 08:28
Volgens mij is dat het kenmerk bij uitstek van criminelen.

I beg to differ -- Een crimineel is voor mij iemand die, op tationele of irrationele, gronden bewust een illegale daad begaat, en dat weet.

Iemand die gestoord, psychotisch of whather er met een 'zenuwinzinking' bedoelt wordt, is niet noodzakelijk een crimineel.

knuppeltje
12-03-12, 09:13
I beg to differ -- Een crimineel is voor mij iemand die, op tationele of irrationele, gronden bewust een illegale daad begaat, en dat weet.

Iemand die gestoord, psychotisch of whather er met een 'zenuwinzinking' bedoelt wordt, is niet noodzakelijk een crimineel.

Oeps, dat laatste heb ik dan ook niet beweerd, m'n beste. Maar dat neemt niet weg, dat ondanks Pas onderschrift, ik er toch echt van overtuigd ben, dat criminelen echt gestoord zijn. Ok, ik geef toe, de ene crimineel misschien duidelijk meer dan de ander crimineel, maar toch.

super ick
12-03-12, 15:06
Maar dat neemt niet weg, dat ondanks Pas onderschrift, ik er toch echt van overtuigd ben, dat criminelen echt gestoord zijn.

Waar haal je dat nu weer vandaan?

H.P.Pas
12-03-12, 15:13
Oeps, dat laatste heb ik dan ook niet beweerd, m'n beste. Maar dat neemt niet weg, dat ondanks Pas onderschrift, ik er toch echt van overtuigd ben, dat criminelen echt gestoord zijn.

Oeps... De mens is goed..
Die is wel van héél vroeger, Knuppel.

(leen)
12-03-12, 17:25
Oeps, dat laatste heb ik dan ook niet beweerd, m'n beste. Maar dat neemt niet weg, dat ondanks Pas onderschrift, ik er toch echt van overtuigd ben, dat criminelen echt gestoord zijn. Ok, ik geef toe, de ene crimineel misschien duidelijk meer dan de ander crimineel, maar toch.

De man is overduidlijk geflipt en doorgeslagen, erg jammer.

Je meent dat alle dieven,jatmozen inbrekers en dergelijke rothonden gestoord zijn?
Ik ben eerder geneigd te denken dat het menswaardig gevoel ontbreekt,of mensonwaardig net wat het zinsverband genereerd.

Eke
12-03-12, 18:17
Wat bezielt deze man ? Geen informatie hierover tot nu toe..
Wel :''Ik kan de reden voor zo'n gevoelloze daad niet uitleggen, maar het was geen goedgekeurde militaire activiteit'', aldus een woordvoerder

Was de man dan niet verward ? Buiten zinnen ? ....In een psychose ? Onder invloed ?

"Gevoelloos".....volledig afgestompt..beroepsdeformatie ? Psychopaat ?

Het Journaal gisteravond gaf geen enkele info hierover. Net alsof het normaal is of taboe om erover te praten :een "gevoelloze daad".

Kortman
12-03-12, 18:53
Waar haal je dat nu weer vandaan?

Gewoon terplekke verzonnen omdat het in dit geval een Amerikaan is ,als het een Taliban strijder was geweest (die kinderen ophangt of een meisje een schoonheids behandeling geeft met zout zuur) dan was het geen crimineel maar iemand die handeld uit zijn geloofs overtuiging.
:boeps:

Kortman
12-03-12, 18:58
Geen informatie hierover tot nu toe..
Wel :''Ik kan de reden voor zo'n gevoelloze daad niet uitleggen, maar het was geen goedgekeurde militaire activiteit'', aldus een woordvoerder

Was de man dan niet verward ? Buiten zinnen ? ....In een psychose ? Onder invloed ?

"Gevoelloos".....volledig afgestompt..beroepsdeformatie ? Psychopaat ?

Het Journaal gisteravond gaf geen enkele info hierover. Net alsof het normaal is of taboe om erover te praten :een "gevoelloze daad".

Hij is niet voor niets in de ''boeien geslagen'' ik denk dat ze de persoon wel degelijk aan de tand gaan voelen wat hem tot deze weerzin wekkende daad heeft gedreven !

Eke
12-03-12, 19:50
Hij is niet voor niets in de ''boeien geslagen'' ik denk dat ze de persoon wel degelijk aan de tand gaan voelen wat hem tot deze weerzin wekkende daad heeft gedreven !


Heb net een artikel gelezen in de Volkskrant :Afghanen: bloedbad kan nooit door één Amerikaan zijn aangericht - Afghanistan - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2796/Afghanistan/article/detail/3224113/2012/03/12/Afghanen-bloedbad-kan-nooit-door-een-Amerikaan-zijn-aangericht.dhtml)

"Het zou gaan om een sergeant met een zenuwinzinking. Maar volgens parlementslid Abdul Rahim Ayubi uit Kandahar kan een enkele man nooit in zo'n korte tijd de afstand van twee kilometer tussen de drie aangevallen woningen ovebruggen en ook nog tijd hebben om de lichamen van de slachtoffers in brand te steken".

Merkel heeft vandaag meteen het vliegtuig genomen naar Afghanistan om haar leedwezen te betuigen.Het is afschuwelijk wat er gebeurd is !
Ik vraag me af wat Rutte heeft gedaan namens Nederland....

Net nieuws gehoord over Syrië : daar is ook weer vandaag een bloedbad aangericht onder mannen/vrouwen/kinderen..
En de hoogste VN-afgevaardigde is in het land om vrede te pleiten. :moe:

Kortman
12-03-12, 21:52
Heb net een artikel gelezen in de Volkskrant :Afghanen: bloedbad kan nooit door één Amerikaan zijn aangericht - Afghanistan - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2796/Afghanistan/article/detail/3224113/2012/03/12/Afghanen-bloedbad-kan-nooit-door-een-Amerikaan-zijn-aangericht.dhtml)

"Het zou gaan om een sergeant met een zenuwinzinking. Maar volgens parlementslid Abdul Rahim Ayubi uit Kandahar kan een enkele man nooit in zo'n korte tijd de afstand van twee kilometer tussen de drie aangevallen woningen ovebruggen en ook nog tijd hebben om de lichamen van de slachtoffers in brand te steken".

Merkel heeft vandaag meteen het vliegtuig genomen naar Afghanistan om haar leedwezen te betuigen.Het is afschuwelijk wat er gebeurd is !
Ik vraag me af wat Rutte heeft gedaan namens Nederland....

Net nieuws gehoord over Syrië : daar is ook weer vandaag een bloedbad aangericht onder mannen/vrouwen/kinderen..
En de hoogste VN-afgevaardigde is in het land om vrede te pleiten. :moe:*)

Ik heb geen idee hoe de situatie was /is in Afghanistan toen die sergeant het bloedbad aanrichte.
Feit is dat die stumpers zonder enige reden vermoord zijn .
En Merkel had dit bezoek al geplant , kwam goed uit om meteen persoonlijk haar leed wezen te betuigen .
geen idee of Rutte namens Nederland dat ook gedaan heeft.
Maar ik kan me ergeren aan het feit dat er behalve in het Palestijns/Israel conflikt elders nog veel meer doden vallen ,en dat daar geen of minder aandacht aan besteed wordt !
Alsof de hele WERELD alleen maar om de Palestijnen draaid.
O,ja het bloedbad in Syrie koste ten minste aan zestig!! mensen het leven ;de afschuwlijke beelden gezien opT.V
Ik bedoel maar indd om :moe: DELOOS van te worden.
*) DIE WAS N.B NET WEG!!

Kortman
12-03-12, 21:57
Heb net een artikel gelezen in de Volkskrant :Afghanen: bloedbad kan nooit door één Amerikaan zijn aangericht - Afghanistan - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2796/Afghanistan/article/detail/3224113/2012/03/12/Afghanen-bloedbad-kan-nooit-door-een-Amerikaan-zijn-aangericht.dhtml)

"Het zou gaan om een sergeant met een zenuwinzinking. Maar volgens parlementslid Abdul Rahim Ayubi uit Kandahar kan een enkele man nooit in zo'n korte tijd de afstand van twee kilometer tussen de drie aangevallen woningen ovebruggen en ook nog tijd hebben om de lichamen van de slachtoffers in brand te steken".

Merkel heeft vandaag meteen het vliegtuig genomen naar Afghanistan om haar leedwezen te betuigen.Het is afschuwelijk wat er gebeurd is !
Ik vraag me af wat Rutte heeft gedaan namens Nederland....

Net nieuws gehoord over Syrië : daar is ook weer vandaag een bloedbad aangericht onder mannen/vrouwen/kinderen..
En de hoogste VN-afgevaardigde is in het land om vrede te pleiten. :moe:*)

Ik heb geen idee hoe de situatie was /is in Afghanistan toen die sergeant het bloedbad aanrichte.
Feit is dat die stumpers zonder enige reden vermoord zijn .
En Merkel had dit bezoek al geplant , kwam goed uit om meteen persoonlijk haar leed wezen te betuigen .
geen idee of Rutte namens Nederland dat ook gedaan heeft.
Maar ik kan me ergeren aan het feit dat er behalve in het Palestijns/Israel conflikt elders nog veel meer doden vallen ,en dat daar geen of minder aandacht aan besteed wordt !
Alsof de hele WERELD alleen maar om de Palestijnen draaid.
O,ja het bloedbad in Syrie koste ten minste aan zestig!! mensen het leven ;de afschuwlijke beelden gezien opT.V
Ik bedoel maar indd om :moe: DELOOS van te worden.
*) Die V.N afgevaardigde was amper weg! daarna vond de moordparty plaats.

Eke
13-03-12, 07:37
*)

Ik heb geen idee hoe de situatie was /is in Afghanistan toen die sergeant het bloedbad aanrichte.
Feit is dat die stumpers zonder enige reden vermoord zijn .
.

Soldaten als kanonnenvlees .. Deze man, die flipte, heeft in 2010 een hersenbeschadiging in Irak opgelopen.
Het is bekend dat een hersenbeschadiging kan
leiden tot gedragsverandering. En hoe was het bv. met z'n belastbaarheid sindsdien ?

Hij had een baantje in de VS moeten krijgen.....
En nu kan ie de doodstraf krijgen. En zijn er een x aantal gezinnen gebroken en voorgoed getraumatiseerd! Damned. De verantwoordelijken (ook die voor deze oorlog) wassen hun handen in onschuld.

knuppeltje
13-03-12, 09:12
Waar haal je dat nu weer vandaan?

Het staat iedereen, ook jou dus, vrij om te denken dat criminelen niet gestoord zijn, ik denk dat dat wel is. het is niet dat ik ze daarmee een vrijbrief geef.

Eke
13-03-12, 10:43
Het staat iedereen, ook jou dus, vrij om te denken dat criminelen niet gestoord zijn, ik denk dat dat wel is. het is niet dat ik ze daarmee een vrijbrief geef.

Knuppeltje, je bedoelt dat er een steekje aan los is ? Gestoord klinkt ernstiger.Dat wil niet zeggen dat er niet meer aandacht mag komen voor eventuele stoornissen bij jonge misdadigers.

Ik kan me voorstellen dat iemand die alleen bij grote tegenslag zich volgiet met alcohol een misdaad begaat. Die dan toch nog in staat is om een flinke kras te zetten in iemands eigendom.(500 euro reparatiekosten) Is beschadiging van iemands spullen niet een vorm van criminaliteit ?

knuppeltje
13-03-12, 11:23
Knuppeltje, je bedoelt dat er een steekje aan los is ? Gestoord klinkt ernstiger.

Dat kan aardig meevallen. Je kunt ook op een heel prettige manier totaal gestoord door het leven gaan.

Kortman
16-03-12, 19:21
Vandaag is de millitair naar de V.S overgebracht , de man is volgens de experts een van de vele millitairen die gestresd zijn.
80 millitairen pleegden al zelfmoord .
bron:N.O.Sjournaal