PDA

Bekijk Volledige Versie : Buitenlandse interesse voor docu over transseksuelen



knuppeltje
12-03-12, 10:42
Vanuit het buitenland is volop belangstelling voor de nieuwste documentaire van regisseur Michiel van Erp, I Am A Woman Now. De docu is de komende tijd onder andere te zien op filmfestivals in Duitsland, Italië, Tsjechië, Israël, Griekenland en de Verenigde Staten, zo meldde producent De Familie Film en Televisie vandaag.

I Am A Woman Now is een portret van vijf transseksuele vrouwen op leeftijd, die allen bij dezelfde Franse arts, Georges Burou, in Marokko een geslachtsoperatie ondergingen in de jaren 50, 60 en 70.

Ook van buitenlandse televisiestations is er interesse. Zo hebben de Belgische VRT, de Griekse ERT, de Israëlische Yes en het Canadese Knowledge Network de film aangekocht.

Vanaf donderdag draait de docu in meerdere Nederlandse bioskopen, waaronder in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag. I Am A Woman Now was eerder te zien op het internationale documentairefestival IDFA in Amsterdam.(parool.nl)

Oeps, in die jaren al...in een islamitisch land.... Het kan verkeren zei Brero.

Maar volgens mij liepen ze daarmee vele westerse landen vele jaren vooruit.

mark61
12-03-12, 17:17
In Iran is transsexualiteit ook tamelijk normaal. Worden al tig jaar operaties gedaan. Al hoor je gek genoeg alleen van mannen die vrouwen willen worden, nooit andersom.

BBC NEWS | Middle East | Iran's 'diagnosed transsexuals' (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7259057.stm)

knuppeltje
13-03-12, 10:31
In Iran is transsexualiteit ook tamelijk normaal. Worden al tig jaar operaties gedaan. Al hoor je gek genoeg alleen van mannen die vrouwen willen worden, nooit andersom.

BBC NEWS | Middle East | Iran's 'diagnosed transsexuals' (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7259057.stm)

Misschien is dat een nog groter taboe of is het een gevolg van raar spelletje van moeder natuur.

mark61
13-03-12, 11:44
Misschien is dat een nog groter taboe of is het een gevolg van raar spelletje van moeder natuur.

Tsja, misschien is vrouw worden aantrekkelijker dan man worden.

Eke
13-03-12, 11:53
In Iran is transsexualiteit ook tamelijk normaal. Worden al tig jaar operaties gedaan. Al hoor je gek genoeg alleen van mannen die vrouwen willen worden, nooit andersom.

BBC NEWS | Middle East | Iran's 'diagnosed transsexuals' (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7259057.stm)

Ik vermoed even snel dat vrouwen recht in hun gezicht uitgelachen worden als ze zeggen dat ze man willen worden. En dat ze dan een beurt krijgen. Zoiets. Maar ja, ik weet het niet echt....Het is niet typisch Iranees. Dat weet ik dan weer wel ;)

knuppeltje
13-03-12, 11:57
Ik vermoed even snel dat vrouwen recht in hun gezicht uitgelachen worden als ze zeggen dat ze man willen worden. En dat ze dan een beurt krijgen. Zoiets. Maar ja, ik weet het niet echt....

Die is echt onder de gordel, bah. :hihi:

knuppeltje
13-03-12, 12:20
Tsja, misschien is vrouw worden aantrekkelijker dan man worden.

In die landen? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Zoals uit die link van je blijkt, is de familie er niet altijd blij mee.

Ook komen bij het van vrouw naar man overgaan er blijkbaar meer operaties aan te pas dan bij andersom. Het zit inwendig bij vrouwen heel wat ingewikkelder in elkaar dan bij mannen. Daarbij zorgt de hormonen behandeling bij vrouwen al voor een heel mannelijke uitstraling en zien ze mogelijk daarom al van al die operaties af.

mark61
13-03-12, 12:44
Ik vermoed even snel dat vrouwen recht in hun gezicht uitgelachen worden als ze zeggen dat ze man willen worden. En dat ze dan een beurt krijgen. Zoiets. Maar ja, ik weet het niet echt....Het is niet typisch Iranees. Dat weet ik dan weer wel ;)

Wat een taal voor een gristelijke dame. Krijg er zelf rode koontjes van.

mark61
13-03-12, 12:45
In die landen? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Zoals uit die link van je blijkt, is de familie er niet altijd blij mee.

Ook komen bij het van vrouw naar man overgaan er blijkbaar meer operaties aan te pas dan bij andersom. Het zit inwendig bij vrouwen heel wat ingewikkelder in elkaar dan bij mannen. Daarbij zorgt de hormonen behandeling bij vrouwen al voor een heel mannelijke uitstraling en zien ze mogelijk daarom al van al die operaties af.

Misschien wel voor homofielen. Het artikel suggereert dat.

knuppeltje
14-03-12, 10:48
Misschien wel voor homofielen. Het artikel suggereert dat.

Hier snap ik echt niets van.

Charlus
14-03-12, 11:19
Hier snap ik echt niets van.
Uitgerekend jij.
Ik wel :wijs:

mark61
14-03-12, 12:07
Hier snap ik echt niets van.

Ik ook niet :hihi:

His boyfriend was also keen for him to go ahead with the sex change because 90% of the people they passed in the street said something nasty.

Die boyfriend viel dus op een man. Maja, ik begrijp een hoop niet. Ik weet niet of er een scherpe afbakening is tussen homofilie en transseksualiteit. Misschien loopt dat soms in elkaar over. Het maakt mij verder niet uit, en ik denk dat alleen elk individu zelf kan bedenken hoe ie zich voelt. En welk etiketje dan het best voelt. Ik stel me voor dat mensen helemaal geen etiketten willen.

Eke
14-03-12, 13:14
Die is echt onder de gordel, bah. :hihi:

Spreekt hier je RK achtergrond, Knuppeltje :D

Testosteron activeert zowel agressief gedrag als seksueel gedrag. Als een man boos wordt door die 'domme praat' van de vrouw die man wil worden kan ie naar een oeroud machtsmiddel grijpen : sex. Vraag het Stopnaald, als feministe !!!!De vrouw ZAL haar plaats leren...

Eke
14-03-12, 13:17
Wat een taal voor een gristelijke dame. Krijg er zelf rode koontjes van.

:hihi: Rode koontjes ???? Je vertoont empatisch gedrag op het forum, Mark ! Go on, boy :hihi:

mark61
14-03-12, 14:58
:hihi: Rode koontjes ???? Je vertoont empatisch gedrag op het forum, Mark ! Go on, boy :hihi:

Maar intussen. Een onvermoede kant van madame Eke. Overigens, wat jij beschrijft komt regelmatig in Z-Afrika voor. Lesbiennes die 'correctief' massaal verkracht worden. Geen leuke grap.

knuppeltje
14-03-12, 15:21
Ik ook niet :hihi:

His boyfriend was also keen for him to go ahead with the sex change because 90% of the people they passed in the street said something nasty.

Die boyfriend viel dus op een man. Maja, ik begrijp een hoop niet. Ik weet niet of er een scherpe afbakening is tussen homofilie en transseksualiteit. Misschien loopt dat soms in elkaar over. Het maakt mij verder niet uit, en ik denk dat alleen elk individu zelf kan bedenken hoe ie zich voelt. En welk etiketje dan het best voelt. Ik stel me voor dat mensen helemaal geen etiketten willen.

Onder transseksuelen komt net zo goed als onder andere mensen een percentage homoseksuelen voor. Dat percentage onder de gehele bevolking wordt op zo'n tien à vijftien procent geschat. Hoe dat persentage onder transseksuelen ligt zou ik echt niet weten, ik doe er dus geen slag naar.
Volgens neurobioloog Dick Swaab komt gender indentiteitsstoornis bij mannen drie keer zoveel voor dan bij vrouwen. Vandaar dat ook daarom al het aantal dergelijke operaties bij mannen veel hoger ligt dan bij vrouwen. Maar daarbij komt ook nog eens dat dergelijke operaties bij vrouwen veel omvattender zijn dan bij mannen en het resultaat blijkbaar ook veel minder bevredigend uitpakt. Vandaar dat veel vrouwen al met een veel mannelijker uiterlijk genoegen nemen.

knuppeltje
14-03-12, 15:24
Spreekt hier je RK achtergrond, Knuppeltje :D

Testosteron activeert zowel agressief gedrag als seksueel gedrag. Als een man boos wordt door die 'domme praat' van de vrouw die man wil worden kan ie naar een oeroud machtsmiddel grijpen : sex. Vraag het Stopnaald, als feministe !!!!De vrouw ZAL haar plaats leren...

Dat laatste is voor sommige vrouwen maar het beste ook. :giechel:

Eke
14-03-12, 16:02
Een onvermoede kant van madame Eke. .

Realiteitszin bij verkrachtingsgevallen ? Ja, monseigneur Mark, ik heb het gezien in een aangrijpende documentaire over homosexualiteit .

Eke
14-03-12, 16:04
Dat laatste is voor sommige vrouwen maar het beste ook. :giechel:

Knuppeltje, houd jij je maar bij het ei van Faberge met schuin streepje :giechel:

Bah, mannen van mijn generatie kun zo hardnekkig zijn...gelukkig dat je je beperkt in je uitspraak ...

super ick
14-03-12, 16:10
In Iran is transsexualiteit ook tamelijk normaal. Worden al tig jaar operaties gedaan. Al hoor je gek genoeg alleen van mannen die vrouwen willen worden, nooit andersom.

BBC NEWS | Middle East | Iran's 'diagnosed transsexuals' (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7259057.stm)

Fout.

Even naar beneden scrollen dan zie je hoe ze van een vrouw een man maken.

Vaginoplastie: Man naar Vrouw Geslachtsaanpassende Chirurgie (http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/NL/SRS-NL.html)

knuppeltje
15-03-12, 09:36
Knuppeltje, houd jij je maar bij het ei van Faberge met schuin streepje :giechel:

Bah, mannen van mijn generatie kun zo hardnekkig zijn...gelukkig dat je je beperkt in je uitspraak ...

Bah, vrouwen die weer het laatste woord willen hebben. :droef:

mark61
15-03-12, 12:09
Fout.

Even naar beneden scrollen dan zie je hoe ze van een vrouw een man maken.

Vaginoplastie: Man naar Vrouw Geslachtsaanpassende Chirurgie (http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/NL/SRS-NL.html)

Iran, had ik het over. Met je fout.

Eke
15-03-12, 12:38
Bah, vrouwen die weer het laatste woord willen hebben. :droef: :denk: okay, Knuppeltje,dan doen we sam-sam. Lijkt me strak plan .

knuppeltje
15-03-12, 15:17
:denk: okay, Knuppeltje,dan doen we sam-sam. Lijkt me strak plan .

Wel eerlijk delen dan. :stout:

Eke
15-03-12, 16:38
Wel eerlijk delen dan. :stout:

Vertrouw ! ;)

Eke
15-03-12, 16:39
Vertrouw ! ;)


:hihi: daar komt de PS al :
denk nog even aan die waard, Knuppeltje :stout:

super ick
15-03-12, 16:40
Met je fout.

:hihi:

Helemaal vergeten, jij maakt geen fouten.

knuppeltje
16-03-12, 10:05
:hihi: daar komt de PS al :
denk nog even aan die waard, Knuppeltje :stout:

:haha: Die kan dat mooi vergeten, die heeft in het verleden al veel teveel aan mij verdiend.

Eke
16-03-12, 14:14
:haha: Die kan dat mooi vergeten, die heeft in het verleden al veel teveel aan mij verdiend.

Gul met rondjes geven, he, Knuppeltje ;)

knuppeltje
17-03-12, 10:50
Gul met rondjes geven, he, Knuppeltje ;)

Zeg ik nu ja, dan kan jij weer aankomen met dat ik een weggever, zoniet weggooier, was, en zeg ik nee, dan laad ik de verdenking op me van drankorgel te zijn geweest. Laat ik het maar houden op een zeer druk sociaal leven en een jarenlange gedegen studie naar de horecabusiness. :gsm:

mark61
17-03-12, 14:13
:hihi:

Helemaal vergeten, jij maakt geen fouten.

Geef nou maar toe. Spijkers zoeken op laag water, en dat van iemand die nooit niets van enig onderwerp weet waar ie zijn racistische meningen over ventileert.

Donder toch op. Je bent walgelijk.