PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring'



super ick
15-03-12, 10:58
'Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring'


GRONINGEN - Toen een 21-jarige zwangere Groningse bij het uitstappen uit een bus ten val kwam op een druk perron - waarbij later bleek dat ze haar ongeboren kind verloor - kon ze niet rekenen op de helpende hand van toegesnelde agenten. In plaats daarvan kreeg de vrouw een boete omdat ze haar identiteitsbewijs niet bij zich had.



Het noodlot slaat op 3 maart toe toen een klein meisje plotseling langsrent. De vrouw, die liever anoniem blijft, wil het meisje ontwijken, verliest haar evenwicht en valt plat op haar buik. ”Ik voelde meteen een gemene steek", vertelt ze aan de Stentor.

De vrouw vertelt de toegesnelde omstanders en de buschauffeur over haar zwangerschap. De chauffeur belt daarop direct een ambulance. Ook agenten komen op de heisa af. Maar op hulp van de politiemannen hoeft de Groningse niet te rekenen. Of ze een identiteitsbewijs bij zich heeft, willen de dienders weten. ”Toen werd ik boos, heb ik geschreeuwd van niet. Ik lag met pijn op de grond!”

Daarop besluiten de agenten de vrouw een boete te geven, tot groot ongeloof van de 21-jarige. ”Als ik toen had kunnen staan, had ik ze een stomp verkocht. Ze bleven niet eens wachten tot de ambulance er was.”

In het ziekenhuis wordt haar angst werkelijkheid. ”Ik had onderweg in de ambulance nog gebeden dat het niet waar zou zijn, maar ik voelde het al. Het kindje was dood.”

Het kleine meisje dat de val onbedoeld veroorzaakte, komt 's avonds op bezoek met haar ouders. ”Dat meisje, een jaar of vijf denk ik, bleef maar zeggen: sorry mevrouw. Het spijt me zo mevrouw. De politie? Niks meer van gezien of gehoord.”

De vader van de Groningse heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen om de bekeuring ongedaan te maken. De politie kan het verhaal niet bevestigen

De politie Groningen kan de boete niet vinden en zet sterk haar vraagtekens bij het verhaal. Er is dinsdag, toen het nieuws uitlekte, hard gezocht naar de boete, maar zonder resultaat. Ook de KLPD kan zich niet voorstellen dat er een boete is uitgeschreven.

'Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring' - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/11712679/__Vrouw_krijgt_miskraam_en_boete__.html)

Ik dacht eerst: mmmmmm, het is binnenkort 1 april........

M@riska
16-03-12, 09:53
Het blijkt dus een compleet verzonnen verhaal te zijn. Dit is te lezen in het Dagblad van Het Noorden die eea uitgezocht heeft. |Ik denk dat menigeen nu hun excuses aan de Politie Groningen moet maken.

Broodje aap.

super ick
16-03-12, 10:01
Broodje aap.

Ik dacht in eerste instantie aan 1 april.

Kennelijk gaan sommige kranten zover in hun geilheid om tendentieus nieuws te vergaren dat ze de ijzeren wet van 'hoor en wederhoor' niet toepassen.

knuppeltje
16-03-12, 10:21
Ik dacht in eerste instantie aan 1 april.

Kennelijk gaan sommige kranten zover in hun geilheid om tendentieus nieuws te vergaren dat ze de ijzeren wet van 'hoor en wederhoor' niet toepassen.

Je hebt ook prikkers die in hun geilheid geregeld met dergelijke kulverhalen komen aanzetten.

mark61
16-03-12, 13:40
Ik dacht in eerste instantie aan 1 april.

Kennelijk gaan sommige kranten zover in hun geilheid om tendentieus nieuws te vergaren dat ze de ijzeren wet van 'hoor en wederhoor' niet toepassen.

Wat is dit dan?

De politie Groningen kan de boete niet vinden en zet sterk haar vraagtekens bij het verhaal. Er is dinsdag, toen het nieuws uitlekte, hard gezocht naar de boete, maar zonder resultaat. Ook de KLPD kan zich niet voorstellen dat er een boete is uitgeschreven.

Je hebt het over je eigen geilheid. En je eigen gevoel voor 'humor'.

mark61
16-03-12, 13:42
Zwangere vrouw loog over bon na val uit bus
DVHN | Gepubliceerd op 15 maart 2012, 13:37 Laatst bijgewerkt op 15 maart 2012, 13:59

GRONINGEN - De 21-jarige vrouw die haar ongeboren vrucht verloor en vervolgens door de politie op de bon werd geslingerd, heeft haar verhaal verzonnen. Daar heeft het alle schijn van.

De politie heeft alle registers opengetrokken om te achterhalen wat er precies gebeurd kan zijn die middag op 3 maart, maar niets gevonden. Geen ambulancerit, geen uitgeschreven bon. Inmiddels twijfelt daarom ook haar familie aan het verhaal.

De vrouw vertelde iedereen dat ze uit een stadsbus was gevallen met als gevolg dat ze haar ongeboren kindje verloor. Omdat ze geen identiteitsbewijs bij zich had, zou ze vlak na de val op de bon zijn geslingerd.

Tot in detail lepelde ze op wat ze op welk moment deed, wie er bij waren en hoe ze zich voelde. Zelfs haar vriend kon niet anders dan het geloven. Ook de verslaggever werd overtuigd na gesprekken met haar en bronnen die haar verhaal bevestigden.

Het verhaal dat in deze krant verscheen, veroorzaakte een storm aan reacties, vooral gericht tegen de politie. Ten onrechte en te betreuren. Voor de vrouw wordt hulp gezocht.

Dagblad van het Noorden - Zwangere vrouw loog over bon na val uit bus (http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article8893441.ece/Zwangere-vrouw-loog-over-bon-na-val-uit-bus)

Is ze nou eigenlijk zwanger (geweest)?

Charlus
16-03-12, 14:13
Zwangere vrouw loog over bon na val uit bus
DVHN | Gepubliceerd op 15 maart 2012, 13:37 Laatst bijgewerkt op 15 maart 2012, 13:59

GRONINGEN - De 21-jarige vrouw die haar ongeboren vrucht verloor en vervolgens door de politie op de bon werd geslingerd, heeft haar verhaal verzonnen.
Duidelijk.

Daar heeft het alle schijn van.
:argwaan: