PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vreemde Marokkaanse wet inzake verkrachting drijft slachtoffer tot zelfmoord



iReport
15-03-12, 10:07
15072
Nadat ze verplicht werd om te trouwen met haar verkrachter heeft een jonge Marokkaanse vrouw zelfmoord gepleegd. Amina Filali maakte in het huis van haar 'wettige echtgenoot' een eind aan haar leven door rattenvergif in te nemen.

Volgens de Marokkaanse wet kan een verkrachter zijn straf ontlopen door te trouwen met zijn slachtoffer. Het voorval zorgt in Marokko voor veel ophef.

Volgens de Marokkaanse activiste Abadila Maaelaynine is Amina drie keer geschonden. "Eerst door de verkrachter, daarna door de traditie en tenslotte door de Marokkaanse wet", zo is te lezen op Twitter.

Vreemde wetgeving rondom verkrachting komt helaas nog in vele andere landen voor. Vorig werd de 21-jarige Afghaanse Gulnaz opgesloten nadat ze zelf gewelddadig verkracht was door de man van haar nicht. 'Overspel door geweld', luidde de aanklacht. Na wereldwijd protest zag de Afghaanse president zich uiteindelijk verplicht haar zonder enige voorwaarde vrij te laten.

Bron: DeMorgen

toetsenbord
15-03-12, 11:14
Rotzooi.

SportFreak
15-03-12, 12:10
hoezo rotzooi ?

stel je voor dat het je dochter is ?

ze gaan dan allemaal roddelen over jou en dus willen 7chouma gewoon verbannen en dus verplichten ze hem (niet alleen een verkrachter) ook normaal persoon om met de betreffende meisje te trouwen ..zo niet dan wacht hem dan een straf en dus meesten kiezen dan om te trouwen met de slachtoffer en als zij weigert dan rest haar een levenslange schande en dat willen ze vermijden

MO_NL
15-03-12, 12:15
hoezo rotzooi ?

stel je voor dat het je dochter is ?

ze gaan dan allemaal roddelen over jou en dus willen 7chouma gewoon verbannen en dus verplichten ze hem (niet alleen een verkrachter) ook normaal persoon om met de betreffende meisje te trouwen ..zo niet dan wacht hem dan een straf en dus meesten kiezen dan om te trouwen met de slachtoffer en als zij weigert dan rest haar een levenslange schande en dat willen ze vermijden

Ja maar toch. Is niet helemaal van deze tijd.

Koning had dit mee moeten nemen met de upgrade van de moedawana.

In het zelfde als dan scenario: een lelijke, arme, stinkende, oude, goddeloze zuiplap verkracht je dochter. Dan zeg jij: ga nou maar met hem trouwen, bespaar je de familie gezichtsverlies?

Dacht het ook niet.

mark61
15-03-12, 12:25
hoezo rotzooi ?

stel je voor dat het je dochter is ?

ze gaan dan allemaal roddelen over jou en dus willen 7chouma gewoon verbannen en dus verplichten ze hem (niet alleen een verkrachter) ook normaal persoon om met de betreffende meisje te trouwen ..zo niet dan wacht hem dan een straf en dus meesten kiezen dan om te trouwen met de slachtoffer en als zij weigert dan rest haar een levenslange schande en dat willen ze vermijden

Een verkrachter is geen normaal persoon. Ben je wel goed bij je hoofd?

De 7chouma zit in het belonen van de verkrachter en het straffen van het slachtoffer. Ik zal jou es laten trouwen met je verkrachter, es kijken of je het dan nog zo'n goed idee vindt.

Echt krankzinnig.

De schande ligt bij de maatschappij, niet bij het slachtoffer.

toetsenbord
15-03-12, 12:27
hoezo rotzooi ?

stel je voor dat het je dochter is ?

ze gaan dan allemaal roddelen over jou en dus willen 7chouma gewoon verbannen en dus verplichten ze hem (niet alleen een verkrachter) ook normaal persoon om met de betreffende meisje te trouwen ..zo niet dan wacht hem dan een straf en dus meesten kiezen dan om te trouwen met de slachtoffer en als zij weigert dan rest haar een levenslange schande en dat willen ze vermijden


Sorry Sport, was niet duidelijk van mij, met rotzooi bedoelde ik de verkrachter. Hij is de reden dat zij zelfmoord heeft gepleegd.

cummonisto
15-03-12, 12:28
Ze had die rattengif bij hem in het eten moeten doen het lijkt me makkelijker dan zelf opeten

SportFreak
15-03-12, 12:31
Ja maar toch. Is niet helemaal van deze tijd.

Koning had dit mee moeten nemen met de upgrade van de moedawana.

In het zelfde als dan scenario: een lelijke, arme, stinkende, oude, goddeloze zuiplap verkracht je dochter. Dan zeg jij: ga nou maar met hem trouwen, bespaar je de familie gezichtsverlies?

Dacht het ook niet.


dit soort dingen komen vaal in badia (platteland voor) in grote steden van Marokko heel weining en als ze verkracht zijn of ze hebben sex gehad ..het kan hen bijna niks schelen en de verkrachter die ontloopt zijn straf niet ...als een verkrachter in het platteland iemand verkracht dan rest hem vaak trouwen met de betreffende meisije ..in de steden hebben ze een andere kijk erop ..die gaan direct de bak in

toetsenbord
15-03-12, 12:32
Da3et bniyti, da3et da3et, da3et men hna, da3et men lhih, van alle kanten misbruikt en benadeeld. Allahiy Ra7mek a meskina, je wilde gewoon van die pijn af, de verschrikkelijke gedachte dat je nog met dat beest moet trouwen, ya Rabbi e Salaamah, ik word verscheurd van binnen!

SportFreak
15-03-12, 12:32
Een verkrachter is geen normaal persoon. Ben je wel goed bij je hoofd?

De 7chouma zit in het belonen van de verkrachter en het straffen van het slachtoffer. Ik zal jou es laten trouwen met je verkrachter, es kijken of je het dan nog zo'n goed idee vindt.

Echt krankzinnig.

De schande ligt bij de maatschappij, niet bij het slachtoffer.


ik heb het over 2 dingen ..een verkrachter en een normaal persoon die sex gehad heeft met een vrouw (mits hij haar ontmaagd heeft)

toetsenbord
15-03-12, 12:34
Ik ga van de site, ik heb serieus zo'n last van mijn hart nu, heb het gevoel dat ik aan het stikken ben. Moge Allah elk mens zijn vrijheid Geven en degenen die dood en verderf zaaien, passend Straffen, hasbouna Allah wa Ni3mal Wakil fikoum ya wou7oush! Beesten, maken meer kapot dan dan mensen aankunnen!

SportFreak
15-03-12, 12:37
Ik ga van de site, ik heb serieus zo'n last van mijn hart nu, heb het gevoel dat ik aan het stikken ben. Moge Allah elk mens zijn vrijheid Geven en degenen die dood en verderf zaaien, passend Straffen, hasbouna Allah wa Ni3mal Wakil fikoum ya wou7oush! Beesten, maken meer kapot dan dan mensen aankunnen!


Je hebt gelijk ..het zijn beesten ..zulke gasten moet je niet belonen maar zwaar straffen

cummonisto
15-03-12, 12:42
Ik ga van de site, ik heb serieus zo'n last van mijn hart nu, heb het gevoel dat ik aan het stikken ben. Moge Allah elk mens zijn vrijheid Geven en degenen die dood en verderf zaaien, passend Straffen, hasbouna Allah wa Ni3mal Wakil fikoum ya wou7oush! Beesten, maken meer kapot dan dan mensen aankunnen!
Geniet van je dag en ALLAH E7AFDAK MEN WLAD LA7RAM

HaasHaas
15-03-12, 12:59
verkrachting staat een sociale doodstraf op in le maroc.
ook vooral vanuit de traditionele oogpunt gezien van hoe een bruiloft vaak tot stand komt.
jongen komt om hand vragen, ouders zeggen ja als hun dochter ook wil. of juist niet of er zijn ook gevallen waar de dochter daar weinig zeggenschap over heeft. in dat kader is die wet ooit tot stand gekomen. je hebt een meisje leren kennen, je bent er mee naar bed gegaan dus dan gaan jullie trouwen voor de wet. verkrachting wordt dan tot 1 lijn samengetrokken. daar zit de onetische plek. want de rest van je leven doorbrengen met een verkrachter lijkt mij ongewenst (op zen zachts gezegd).

cummonisto
15-03-12, 15:37
Ontmaagden noemen ze ook verkrachting in Marokko.


http://youtu.be/fovoCOPgp1c

super ick
15-03-12, 15:43
Wat een prachtige cultuur.

(leen)
15-03-12, 17:38
Ja maar toch. Is niet helemaal van deze tijd.

Koning had dit mee moeten nemen met de upgrade van de moedawana.

In het zelfde als dan scenario: een lelijke, arme, stinkende, oude, goddeloze zuiplap verkracht je dochter. Dan zeg jij: ga nou maar met hem trouwen, bespaar je de familie gezichtsverlies?

Dacht het ook niet.


Eens,
Maar wij leven dus niet in een klein dorpje in Marokko,daar doen dit soort ideeen dus nog wel opgang.

MO_NL
15-03-12, 17:46
Wat een prachtige cultuur.

Wat ben jij een ongelofelijke sukkel zeg.

Charlus
15-03-12, 18:39
ik heb het over 2 dingen ..een verkrachter en een normaal persoon die sex gehad heeft met een vrouw (mits hij haar ontmaagd heeft)
:nerveus: Grapjurk.

nazib
15-03-12, 20:32
eselaam ouelkoum en een goedendag,

die gast hadden ze in een meer met krokodillen moeten gooien. gepaste straf denk ik.


hoe dom kan je zijn door het slachtoffer te laten trouwen met de dader.

moge ALLAH haar vergeven voor haar zelfdoding, en haar omgeving geduld schenken.

Ourzazate
15-03-12, 21:26
Ze had die rattengif bij hem in het eten moeten doen het lijkt me makkelijker dan zelf opeten


Precies. Dan had ze daar ook nog oneindig veel hassanats voor gekregen van God.

Onbegrijpelijk dat de koning niet ingrijpt en zulke onmenselijkheden niet uit de Marokkaanse samenleving bant. Hij hoeft het alleen maar te willen. En wat doen Khadija Arbi en Nadia Bouras in die adviescommissie van de koning behalve snurken en duizenden euro's per maand opstrijken 3la walou? Waarom adviseren zij de koning niet dat zoiets absoluut niet kan en zeker niet als je er als land islamitische pretenties op nahoudt. Welke adviezen hebben zij überhaupt ooit aan de koning verstrekt?

mark61
15-03-12, 21:28
Precies. Dan had ze daar ook nog oneindig veel hassanats voor gekregen van God.

Onbegrijpelijk dat de koning niet ingrijpt en zulke onmenselijkheden niet uit de Marokkaanse samenleving bant. Hij hoeft het alleen maar te willen. En wat doen Khadija Arbi en Nadia Bouras in die adviescommissie van de koning behalve snurken en duizenden euro's per maand opstrijken 3la walou? Waarom adviseren zij de koning niet dat zoiets absoluut niet kan en al helemaal niet als je er als land islamitische pretenties op nahoudt. Welke adviezen hebben zij überhaupt ooit aan de koning verstrekt?

Wetsvoorstel ligt al 5 jaar klaar maar komt maar niet door parlement.

Ourzazate
15-03-12, 21:30
Wetsvoorstel ligt al 5 jaar klaar maar komt maar niet door parlement.


De koning heeft daar geen parlement voor nodig hoor.

mark61
15-03-12, 21:39
De koning heeft daar geen parlement voor nodig hoor.

Nou dan wil ie niet.

RinC
15-03-12, 22:04
Het is wel een hot item op het Marokkaanse Journaal. Uitgebreid over gesproken, hopelijk doen ze er wat mee nav deze trieste gebeurtenis.

Isch
15-03-12, 22:06
Wat een teringlijers. Mogen ze nu doodvallen en voor eeuwig branden in de hel. Ik word hier zo pissig van, faggotkoning. Wat als het zijn dochter was? Yeh fucking imbecielen.

CONTRA
15-03-12, 22:11
Onbegrijpelijk dat de koning niet ingrijpt en zulke onmenselijkheden niet uit de Marokkaanse samenleving bant.

van een topcrimineel hoef je geen compassie te verwachten

(leen)
15-03-12, 22:32
Precies. Dan had ze daar ook nog oneindig veel hassanats voor gekregen van God.

Onbegrijpelijk dat de koning niet ingrijpt en zulke onmenselijkheden niet uit de Marokkaanse samenleving bant. Hij hoeft het alleen maar te willen. En wat doen Khadija Arbi en Nadia Bouras in die adviescommissie van de koning behalve snurken en duizenden euro's per maand opstrijken 3la walou? Waarom adviseren zij de koning niet dat zoiets absoluut niet kan en zeker niet als je er als land islamitische pretenties op nahoudt. Welke adviezen hebben zij überhaupt ooit aan de koning verstrekt?

Ik vind het al vreemd dat zo'n wet überhaupt tot stand gekomen is,wie verzint nou zoiets.
Nu nog zorgen dat ie verdwijnt

M@riska
16-03-12, 06:46
hoezo rotzooi ?

stel je voor dat het je dochter is ?

ze gaan dan allemaal roddelen over jou en dus willen 7chouma gewoon verbannen en dus verplichten ze hem (niet alleen een verkrachter) ook normaal persoon om met de betreffende meisje te trouwen ..zo niet dan wacht hem dan een straf en dus meesten kiezen dan om te trouwen met de slachtoffer en als zij weigert dan rest haar een levenslange schande en dat willen ze vermijden

Jij bent een schande als je het nog verdedigd ook.

super ick
16-03-12, 08:28
Wat ben jij een ongelofelijke sukkel zeg.

Deze wet is nog steeds van kracht. Daar moeten de sukkels gezocht worden. Niet bij de critici.

M@riska
16-03-12, 08:47
Wat een teringlijers. Mogen ze nu doodvallen en voor eeuwig branden in de hel. Ik word hier zo pissig van, faggotkoning. Wat als het zijn dochter was? Yeh fucking imbecielen.

Dat moraal hebben ze helaas overal. Het was voor mij duidelijk toen er een foto van prinses Amalia op de pedosite Martijn terecht kwam en er een heleboel commotie om werd gemaakt. De foto moest verwijderd worden, maar...de andere foto's die erop staan van ''normale'' kinderen waren geen probleem en mochten blijven staan.

MO_NL
16-03-12, 09:40
Deze wet is nog steeds van kracht. Daar moeten de sukkels gezocht worden. Niet bij de critici.

Jij durft jezelf een criticus te noemen met het "commentaar" dat je gegeven hebt?

Ik noem het goedkope, xenofobe scoringsdrang ten koste van een land/cultuur/bevolkingsgroep/religie (je mag kiezen wat het meest aansluit bij je onderbuik)

QueenImane
17-03-12, 15:20
schande vermijden? dat meisje heeft er niet voor gekozen hoor. het wordt niet beter door met die verkrachter te trouwen. wat voor toekomst moest ze dan hebben? oke zelfmoord plegen is ook geen oplossing. mensen moete echt stoppen met het idee van "oh nee ze heeft ons belachelijk gemaakt". het is trouwens haram om tegen u zin te trouwen.

Kortman
17-03-12, 22:59
Ze had die rattengif bij hem in het eten moeten doen het lijkt me makkelijker dan zelf opeten

JA EN DAN ZELF OOK DE DOODSTRAF KRIJGEN >
Overigens wil Marokko de wet wijzigen dat verkrachters vrij uit gaan als ze met hun slachtoffer trouwen .:duim: