PDA

Bekijk Volledige Versie : Mot binnen PVV: Hero brinkman stapt uit de fractie



CONTRA
20-03-12, 13:00
RTL-politiek verslaggever Frits Wester: HERO BRINKMAN UIT PVV-FRACTIE BEVESTIGD

NOS-verslaggever Dominique van der Heyde: Ook de top van de vvd heeft inmiddels vernomen dat Hero Brinkman opstapt

NRC-politiek verslaggever Erik van der Walle: Spannend: Hero Brinkman geeft 13 uur persco. Wat is er aan de hand bij de PVV? Gevolgen kunnen groot zijn gezien kleine meerderheid coalitie

Hero Brinkman geeft om 13.00 uur persconferentie (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/20/hero-brinkman-geeft-om-13-00-uur-een-persconferentie/)

Kortman
20-03-12, 13:07
Topic verwijderd

Kortman
20-03-12, 13:17
RTL-politiek verslaggever Frits Wester: HERO BRINKMAN UIT PVV-FRACTIE BEVESTIGD

NOS-verslaggever Dominique van der Heyde: Ook de top van de vvd heeft inmiddels vernomen dat Hero Brinkman opstapt

NRC-politiek verslaggever Erik van der Walle: Spannend: Hero Brinkman geeft 13 uur persco. Wat is er aan de hand bij de PVV? Gevolgen kunnen groot zijn gezien kleine meerderheid coalitie

Hero Brinkman geeft om 13.00 uur persconferentie (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/20/hero-brinkman-geeft-om-13-00-uur-een-persconferentie/)

Sorry
Ik was net aan het typen toen jij hetzelfde onderwerp plaatse .
Dus ga ik proberen de door mij geopende topic te annuleren.
grt Kortman

super ick
20-03-12, 13:23
In den beginne kon ik nog enig begrip opbrengen voor Wilders. Hij had het doembeeld van de LPF voor ogen en wilde daarom zoveel mogelijk in eigen hand (controle) houden.
Inmiddels had hij m.i. al lang moeten gaan werken aan democratie binnen de PVV. Dezelfde democratie dij hij meent zo te moeten verdedigen past hij in zijn eigen partij nog steeds niet toe.

Aan de beweegredenen van Brinkman twijfel ik toch wel een beetje. Voorlopig blijft hij natuurlijk wel zitten wat dit kabinet nog meer een kabinet maakt dat aan de goden is overgeverd. Brinkman heeft een sleutelpositie. Rutte wordt nog afhankelijker van de SGP. Dat wordt nog langer in het Catshuis blijven hangen want nieuwe eisen.

Een oplossing, en m.i. beter voor de democratie zou zijn om de ondemocratische partijdiscipline eens los te laten en ieder kamerlid te laten stemmen wat hij/zij wilt i.p.v. verplicht worden om te stemmen wat de fractie je opdraagt.
Wat ik het aardige vind (vond?) aan dit kabinet is dat regelmatig de meerderheid gezocht moest worden buiten de regeringspartijen.

Soldim
20-03-12, 16:09
Een minderheidskabinet, met een gedoogconstructie die geen meerderheid heeft. Ik zou niet prettig op dat pluche zitten......

knuppeltje
20-03-12, 16:22
Gatver! heeft die verrekte Hagenees eerst die tokkies van de PVV op ons dak gestuurd, levert hij ons nu daarbij ook nog eens totaal schaamteloos aan die verschrikkelijke SGP uit.

Ik stel voor dat we Amadinedjad en die zwarte tulband met hoogste spoed vragen om in plaats van Israël eerst en meteen Den Haag plat te gooien.

Al Sawt
20-03-12, 17:05
Wel grappig. De Islam is in de ogen van Wilders een totalitaire religie. Maar kennelijk is hij ook liefhebber van het voeren van een totalitaire bewind.

super ick
20-03-12, 18:07
Brinkman gedoogd nu de gedogers.

Fulanadetal
20-03-12, 18:31
Ik heb wel eens vermoed dat Brinkman vanaf het begin heeft toegewerkt naar het van binnenuit slopen van de PVV. Dat hij daarvoor de partij is ingeloodst door iets of iemand.
Als dat echt zo zou zijn, prima werk!

Ben benieuwd wat er in dat boek van Brinkman zal staan. Hopelijk gaat hij wat buitenlandse bronnen van de partijkas noemen.

super ick
21-03-12, 10:27
Wel grappig. De Islam is in de ogen van Wilders een totalitaire religie. Maar kennelijk is hij ook liefhebber van het voeren van een totalitaire bewind.

Nee je bent niet goed ingelicht. Een totalitaire ideologie.

HaasHaas
21-03-12, 10:30
hero is echt een held. vooral wat hij zei over mensen uitsluiten en als tweederangs burgers neerzetten door de pvv spreekt boekdelen over het beleid van de pvv en diens partner rutte.

Soldim
21-03-12, 10:46
hero is echt een held. vooral wat hij zei over mensen uitsluiten en als tweederangs burgers neerzetten door de pvv spreekt boekdelen over het beleid van de pvv en diens partner rutte.

Ik vinmd het nog steeds een Tokkie -- als je een heel klein beetje links vn de PVV gaat staan ben je, in mijn opinie, nog steeds behoorlijk xenofoob.

HaasHaas
21-03-12, 10:58
Ik vinmd het nog steeds een Tokkie -- als je een heel klein beetje links vn de PVV gaat staan ben je, in mijn opinie, nog steeds behoorlijk xenofoob.
nou ik vond zijn retoriek wel sterk (niet alleen wat ie zei over mensen uitsluiten). ik denk wel dat hij wel weet wat ie aan het doen is. als enige van die partij.
in het begin heeft ie ook als een roeptoeter staan blèren. maar goed, de toekomst zal het uitwijzen wat die man de nederlandse politiek en de gehele maatschappij zal brengen. ik hoop alleen niet dat ie zo stom is om met rita verdonk iets te gaan opzetten.

H.P.Pas
21-03-12, 11:47
Wel grappig. De Islam is in de ogen van Wilders een totalitaire religie. Maar kennelijk is hij ook liefhebber van het voeren van een totalitaire bewind.
Je verwart autoritair en totalitair.

'Totalitair' wil zoveel zeggen als 'zich uitstrekkende over alle terreinen des levens'.
Alle religies tenderen daartoe, de islam en het orthodoxe jodendom drijven die tendens op de spits. Zij bemoeien zich met kleding, met sexualiteit, met opvoeding, met economie, met eten, met drinken, met wassen, kortom met alles.
'Autoritair' heeft betrekking op formele en informele machtsverdeling: hoe meer macht in hoe minder handen hoe autoritairer. Het theoretisch eindpunt, alle macht in één hand, heet dictatoriaal.
Informeel mag de islam een bij uitstek autoritair systeem heten. Dat gaat zelfs zo ver, dat een louter beroep op een autoriteit in het islamitische spraakgebruik 'bewijs' genoemd wordt. Formeel ligt dat compleet anders; de 'autoriteiten' beschikken in de regel niet over concrete machtsmiddelen om hun vermeende autoriteit door te zetten. Verschillen van inzicht kunnen, zoals in het protestantse Christendom, tot in lengte van dagen blijven voortbestaan.
Samenvattend:
De PVV is autoritair georganiseerd, bijna dictatoriaal zelfs, en in het geheel niet totalitair.
De Islam is onmiskenbaar totalitair en in theorie zeer, in de practijk, bij gebrek aan organisatie, weinig autoritair.

super ick
21-03-12, 16:27
De Islam is onmiskenbaar totalitair en in theorie zeer, in de practijk, bij gebrek aan organisatie, weinig autoritair.

In de praktijk klooien de meeste gelovigen maar wat aan. Geen wonder ook want de voorschriften zijn onhaalbaar.

mark61
21-03-12, 18:36
Je verwart autoritair en totalitair.

'Totalitair' wil zoveel zeggen als 'zich uitstrekkende over alle terreinen des levens'.
Alle religies tenderen daartoe,

- Midden-Oosterse -

De meeste andere van de wellicht tienduizenden godsdiensten vertonen dat aspect niet. Tis dat wij zo zijn doodgegooid met zo'n godsdienst dat we ons dat niet eens meer realiseren.

mark61
21-03-12, 18:38
nou ik vond zijn retoriek wel sterk (niet alleen wat ie zei over mensen uitsluiten). ik denk wel dat hij wel weet wat ie aan het doen is. als enige van die partij.
in het begin heeft ie ook als een roeptoeter staan blèren. maar goed, de toekomst zal het uitwijzen wat die man de nederlandse politiek en de gehele maatschappij zal brengen. ik hoop alleen niet dat ie zo stom is om met rita verdonk iets te gaan opzetten.

Ik vraag me dan af wat hij met 'achtergestelde religie' noemt. Ik neem tenminste niet aan dat hij opeens vindt dat moslims worden gediscrimineerd. Dat zou spectaculair zijn; de vraag is dan wel waarom ie eerst jaren in de PVV blijft zitten.

Magoed, beter laat dan nooit.

HaasHaas
21-03-12, 21:11
Ik vraag me dan af wat hij met 'achtergestelde religie' noemt. Ik neem tenminste niet aan dat hij opeens vindt dat moslims worden gediscrimineerd. Dat zou spectaculair zijn; de vraag is dan wel waarom ie eerst jaren in de PVV blijft zitten.

Magoed, beter laat dan nooit.
nou daar doelde hij toch ook op als ie zegt dat bepaalde groepen van onze samenleving worden uitgesloten. dan ben je in feite gewoon aan het discrimineren. en tja, als het om religie gaat is dat bij de pvv maar 1 religie: de islam. zij hanteren christelijke-joodse cultuur of normen en waarden als ze een beetje in de buurt komen van religie.
het barricaderen van de moslim/islam leek de hoofdmoot te zijn van de pvv omdat ze op die manier meer zetels binnen konden harken. henk & ingrid voorrang geven deed het ook goed.
hero deed waarschijnlijk aan het begin gewoon maar wat mee omdat ie bij geen andere club aansluiting kon vinden of juist omdat met de populariteit van de pvv mee te liften. of gewoon uit onbegrip en onwetendheid. misschien heeft ie dan eindelijk een keer een moslim of allochtoon gesproken waardoor hero meer begrip kon vinden cq vatten op de islam of juist op de multiculturele samenleving.
je weet, er zijn ontzettend veel nederlanders die in nederland wonen en nog nooit een medelander met een andere achtergrond hebben gesproken. ze zien ze misschien wel lopen of werken als schoonmaker of in de supermarkt of ze lezen of horen weer dat marokkanen crimineel zijn of dat een marokkaan weer wat geflikt heeft en dan is dat het. de grootste roeptoeters die maar wat zitten te stampevoeten weten vaak niks over het leven van iemand die hier opgegroeid is met een andere achtergrond. laat staan begrijpen.