PDA

Bekijk Volledige Versie : schotel met kip en snijbonen a la Claudia

ClaudiaN
20-03-12, 18:50
SCHOTEL MET KIP EN SNIJBONEN A LA CLAUDIA
Nodig: kippenvleugeltjes (gehalveerd en vantevoren gekruid, ong. 750 gr.), een zakje snijbonen, een grote ui, 2 a 3 tomaten, 2 tenen knoflook, olijfolie, bosje koriander en bosje peterselie, 2 eetlepels ras el hannout (Marokkaanse kruidenmix), evt. een eetlepel paprikapoeder of wat sambal als je het wat pittiger wilt, kappertjes of olijven in plakjes, Marokkaans/Turks brood

Snij de snijbonen in dunne reepjes en kook ze gaar in wat water en zout. Braad de kippenvleugels in wat olie totdat ze ook gaar zijn en zet ze apart op een bord. Snijd de ui en de knoflook fijn in stukjes en bak deze in wat van de olie waar je de kip hebt gebraden. Ontvel de tomaten en snijd ze in kleine blokjes. Als de uien gaar is voeg je de tomatenblokjes toe. Laat lekker sudderen totdat de tomatenblokjes uiteenvallen en er een soort van saus ontstaat. Voeg evt. nog wat water toe. Breng de saus op smaak met de ras el hannout en evt. paprikapoeder of sambal en zout. Voeg de gare kippenvleugeltjes en de snijbonen toe aan de saus en daarna wat kappertjes of in plakjes gesneden olijven en laat het geheel nog op een zacht vuurtje in een pan met deksel nog ongeveer 20 min. koken, let op dat er niet teveel saus verdampt. Snij wat koriander en peterselie fijn en strooi dit over het gerecht als het klaar is (niet meekoken). Serveer op een grote schaal of bord met Marokkaans/Turks brood erbij. Voor een echte Marokkaanse ‘ twist’, drapeer nog wat zelfgemaakte friet van verse aardappel over de schotel heen :cool:.
Eet smakelijk!

SportFreak
23-03-12, 14:24
heb je ook foto's ?

ClaudiaN
23-03-12, 17:36
heb je ook foto's ?

Helaas niet, ik maak eigenlijk nooit foto's van eten, haha, ik eet het gewoon op.

SportFreak
23-03-12, 21:30
ik maak soms wel foto's en daarna eet ik mijn eten op

ClaudiaN
26-03-12, 17:59
ik maak soms wel foto's en daarna eet ik mijn eten op

Dat kan natuurlijk ook. :hardlach: