PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws De Rijke vriendjes van Geert Wilders



Joesoef
22-03-12, 08:51
15133
Wie zijn die geheimzinnige Amerikaanse vriendjes van Geert die de PVV rijkelijk steunen? Ex PVV-er Hero Brinkman klapt uit de school. Lobbynetwerken uit de Verenigde Staten geven gul aan Geert.

Geert is een graag geziene gast in rechtse conservatieve pro-Israëlische Amerikaanse lobby kringen die zijn walging over de islam financieel rijkelijk belonen. „Er zijn diverse organisaties, ondernemingen, die de PVV helpen. Niet alleen lobbykantoren, het gaat heel breed. Netwerken van mensen die samen spannen”, aldus Hero Brinkman.

De gulle gevers gaat Hero niet onthullen dat doet hij in een boekje welke eind dit jaar uitkomt. Wat zichtbaar wordt is een internationale netwerk op wiens steun Wilders kan rekenen.

David Horowitz, Pammela Geller (Tea Party), ze gelden allemaal als felle bestrijders van progressief Amerika. Horowitz haalt jaarlijks voor miljoenen dollars aan steun binnen en exploiteert een hele reeks aan websites. Een belangrijke daarvan is Jihad Watch.

Een sympathisant die sterk naar voren komt de laatste tijd is Daniel Pipes, de oprichter van het pro-Israëlische Middle East Forum en liefhebber van een aanval op Iran. Pamela Geller is ook zo een Wilders-adept, Geller is een zeer invloedrijke conservatieve blogger handige netwerker.

bron nu.nl en televaag

Charlus
22-03-12, 09:06
Netwerken van mensen die samen spannen
Ze zijn samen aan het spannen, gezellie. Niks mis met netwerken van mensen die samenspannen. Waarvoor heb je anders netwerken? Wat is het verschil tussen samenwerken en samenspannen?

knuppeltje
22-03-12, 09:20
Het wordt hoog tijd, zo niet al veel te laat, dat hier een dergelijke obscure stichting...die in geen enkel opzicht een democratische partij is...niet deel mag uitmaken van het politieke landschap.

Daarbovenop komt ook de vraag: hoe loyaal aan Nederland is die stichting als zij geld aanneemt van buitenlandse geldschieters met een politieke agenda die niet strookt met de Nederlandse agenda?

Zou gekke Geert trouwens bij die buitenlandse geldschieters ook geïnformeerd hebben of de mensen ook daar uit betuiging van opperste loyaliteit aan hun land maar één paspoort hebben? Ik denk het niet.

super ick
22-03-12, 10:58
Het wordt hoog tijd, zo niet al veel te laat, dat hier een dergelijke obscure stichting...die in geen enkel opzicht een democratische partij is...niet deel mag uitmaken van het politieke landschap.

Daar heb je een punt waar ik het volledig mee eens ben. Partijen in een democratisch bestel moeten een democratische structuur hebben anders mogen ze niet meedoen. Eigenlijk wonderlijk dat dit kan.


Daarbovenop komt ook de vraag: hoe loyaal aan Nederland is die stichting als zij geld aanneemt van buitenlandse geldschieters met een politieke agenda die niet strookt met de Nederlandse agenda?

Er is geen 'de Nederlandse agenda'. De meningen zijn altijd verdeeld. Lobby en steunen van elkaar is gemeengoed in de politiek. Het gaat dan vaak om miljoenen of zelfs miljarden. Als die Neocons zich aangetrokken voelen tot Geert en hem geld willen toestoppen dan doen ze dat maar. Mensen moeten hier maar uitmaken of ze op de PVV willen stemmen of niet.

knuppeltje
22-03-12, 11:42
Daar heb je een punt waar ik het volledig mee eens ben. Partijen in een democratisch bestel moeten een democratische structuur hebben anders mogen ze niet meedoen. Eigenlijk wonderlijk dat dit kan.

Er is geen 'de Nederlandse agenda'. De meningen zijn altijd verdeeld.

Ik wist wel dat wat dat betreft eens het licht bij je zou aan gaan.

Maar nu bij dit nog. Per onderwerp wordt er een bepaalde agenda bepaald door de meerderheid in de Staten-Generaal. Dat daarbij meningen kunnen verschillen is niet meer dan logisch maar doet daaraan niets af, zoveel hoofden...zoveel zinnen, zegt men wel eens. Maar als die agenda niet zou worden bepaald dan zou er geen enkele wetgeving tot stand kunnen komen. Dat wetten in een later tijdstip alsnog per agenda kunnen worden veranderd...doet daaraan ook al niets af.

Ik zou zeggen: lees dit nog eens aandachtig over...laat het eens goed tot je doordringen...en kom dan nog eens terug.

CONTRA
22-03-12, 11:44
Ex PVV-er Hero Brinkman klapt uit de school. Lobbynetwerken uit de Verenigde Staten geven gul aan Geert.



donaties van 'lobbynetwerken' zegt niks
brinkman verkoopt lucht

The_Grand_Wazoo
22-03-12, 11:57
Er is geen 'de Nederlandse agenda'. De meningen zijn altijd verdeeld. Lobby en steunen van elkaar is gemeengoed in de politiek. Het gaat dan vaak om miljoenen of zelfs miljarden. Als die Neocons zich aangetrokken voelen tot Geert en hem geld willen toestoppen dan doen ze dat maar. Mensen moeten hier maar uitmaken of ze op de PVV willen stemmen of niet.

Een partij die zijn standpunt over dubbele nationaliteiten beargumenteert in termen van 'nationale loyaliteit' heeft weldegelijk wat uit te leggen.

mark61
22-03-12, 12:13
Nou, zeer invloedrijk... Pamela Geller wordt vrij algemeen als geschift beschouwd. Ze is ook een 'birther', een groepje hardnekkig volk dat nog steeds beweert dat Obama geen Amerikaan is. Daar zijn er niet meer zo veel van.

Dat soort Amerikanen heeft vaak 2 paspoorten. Raad es welk ander paspoort ze hebben.

knuppeltje
22-03-12, 12:56
Nou, zeer invloedrijk... Pamela Geller wordt vrij algemeen als geschift beschouwd. Ze is ook een 'birther', een groepje hardnekkig volk dat nog steeds beweert dat Obama geen Amerikaan is. Daar zijn er niet meer zo veel van.

Dat soort Amerikanen heeft vaak 2 paspoorten. Raad es welk ander paspoort ze hebben.

Pamela niet nee. Die kan zich weer bezig gaan houden met zeehondjes knuppelen. Maar de joodse lobby's in Amerika...dat is andere koek. En die vlaskop heeft ook nauwe bande met een wel heel ongure Duitse beweging.

Dat laatste probeer ik niet eens...is veel te moeilijk voor me. :confused:

Olive Yao
22-03-12, 14:32
Ze zijn samen aan het spannen, gezellie. Niks mis met netwerken van mensen die samenspannen. Waarvoor heb je anders netwerken? Wat is het verschil tussen samenwerken en samenspannen?

Geen vijfde colonne van dat geteisem in Nederland.

MO_NL
22-03-12, 15:47
Daar heb je een punt waar ik het volledig mee eens ben. Partijen in een democratisch bestel moeten een democratische structuur hebben anders mogen ze niet meedoen. Eigenlijk wonderlijk dat dit kan.



Er is geen 'de Nederlandse agenda'. De meningen zijn altijd verdeeld. Lobby en steunen van elkaar is gemeengoed in de politiek. Het gaat dan vaak om miljoenen of zelfs miljarden. Als die Neocons zich aangetrokken voelen tot Geert en hem geld willen toestoppen dan doen ze dat maar. Mensen moeten hier maar uitmaken of ze op de PVV willen stemmen of niet.

Vervang joodse met islamitische en de wereld (van de tweede kamer) is te klein.

Een politieke partij die indirect meeregeert, de joden structureel discrimineert en stigmatiseert en dat doet dankzij royale maar geheime geldschieters uit andere islamitische landen.

Zie je het voor je? En dan ga jij hier met droge ogen zeggen:

"Als die islamitische doneren zich aangetrokken voelen tot deze anti-semitische Geert en hem geld willen toestoppen dan doen ze dat maar. Mensen moeten hier maar uitmaken of ze op de anti-semitische PVV willen stemmen of niet."

Tuuurlijk. Ga je grootmoeder voor de gek houden, oogkleppen Henkie.

AbuMuwahid
22-03-12, 16:02
Geert Wilders en zijn PVV zijn poppetjes van de zionisten daar komen ze ook openlijk voor uit... De rest van de poppenkast ook maar dat zijn wolven in schaapskleren...

Alle Kufaar zijn 1 pot nat..

super ick
22-03-12, 16:37
Vervang joodse met islamitische en de wereld (van de tweede kamer) is te klein.

Een politieke partij die indirect meeregeert, de joden structureel discrimineert en stigmatiseert en dat doet dankzij royale maar geheime geldschieters uit andere islamitische landen.

Zie je het voor je? En dan ga jij hier met droge ogen zeggen:

"Als die islamitische doneren zich aangetrokken voelen tot deze anti-semitische Geert en hem geld willen toestoppen dan doen ze dat maar. Mensen moeten hier maar uitmaken of ze op de anti-semitische PVV willen stemmen of niet."

Tuuurlijk. Ga je grootmoeder voor de gek houden, oogkleppen Henkie.

Je geeft er een eigen draai aan en schuif het vervolgens bij een ander in de schoenen.

Appels/peren maar ik ben niet hier om de standpunten omtrent de islam van de PVV toe te lichten.

villagefool
22-03-12, 16:57
Het was al langer duidelijk dat de giften en funds uit Joodse hoek kwamen en daarmee de politieke invloed die de lobby wil uitoefenen. Maar is het duidelijk genoeg voor de gemiddelde PVV stemmer? En punt twee: Openbaarheid van zaken omtrent de giften krijg je niet met een sukkelig boetebedrag. Dan betaalt de PVV de boete en is het business as usual.

super ick
22-03-12, 17:04
Ik wist wel dat wat dat betreft eens het licht bij je zou aan gaan.

Gut gut je slaat weer volledig de plank mis. Ik heb dat gevonden vanaf het begin. Je badinerende opmerking slaat dus nergens op.


Maar nu bij dit nog. Per onderwerp wordt er een bepaalde agenda bepaald door de meerderheid in de Staten-Generaal. Dat daarbij meningen kunnen verschillen is niet meer dan logisch maar doet daaraan niets af, zoveel hoofden...zoveel zinnen, zegt men wel eens. Maar als die agenda niet zou worden bepaald dan zou er geen enkele wetgeving tot stand kunnen komen. Dat wetten in een later tijdstip alsnog per agenda kunnen worden veranderd...doet daaraan ook al niets af.

Dat is van alle tijden. Als alle deelnemende partijen een democratische structuur zouden hebben leg ik me er bij neer. Zo werkt het nu eenmaal. Ook als er een islamitische partij zou bestaan die zou deelnemen.
Als de SGP morgen 5 miljoen krijgt van een of andere reli-organisatie of relimiljonair dan hebben ze bij de volgende verkiezingen echt geen 20 zetels.


Ik zou zeggen: lees dit nog eens aandachtig over...laat het eens goed tot je doordringen...en kom dan nog eens terug.

Je blijft een ultra-arrogant ventje. Je gaat er maar blind vanuit dat je altijd gelijk hebt. Alleen het moet nog doordringen bij anderen.

Andersom heeft de PvdA kennelijk geen enkele moeite met het financieel steunen van geesteverwanten in Oost-Europa en de Kaukasus.
Deze stichting doet al jaren niet anders. AMS - The Alfred Mozer Stichting (http://www.alfredmozerstichting.nl/general/Organisation)
Goede zaak uiteraard in de ogen van PvdA-ers maar het is wel een vorm van precies dezelfde buitenlandse inmenging in de politiek aldaar. Om bij de eigen woorden van de PvdA te blijven 'dat moeten we toch niet willen?'. Tis maar net van welke kant je het bekijkt. Geen inmenging in onze politiek vanuit het buitenland maar PvdA doet / mag het zelf wel. Hypocriet.

villagefool
22-03-12, 17:16
Wat doet dit type onderwerpen in Wie Schrijft Die Blijft? Dit hoort thuis in Nieuws Van De Dag. :confused:

^_^
22-03-12, 17:33
Is dat niet allang bekend?

:/

Kanz
22-03-12, 17:40
Dat s7ab NVDD niet moe van zichzelf worden. Serieus. :hardlach:

BaMb-InO
22-03-12, 18:43
Dat s7ab NVDD niet moe van zichzelf worden. Serieus. :hardlach:

:hihi: Walahila. En dan gewoon weer een reactie met dezelfde rode draad, maar dan net met een andere twist, om maar niet terug te vallen op de clichés die continue op de loer liggen.

psychische
22-03-12, 19:00
IK vind het nu wel eventjes welletjes in deze topic! Laten we elkaar vastpakken, knuffelen en samen bidden voor een betere wereld!!

MO_NL
22-03-12, 19:31
Je geeft er een eigen draai aan en schuif het vervolgens bij een ander in de schoenen.

Appels/peren maar ik ben niet hier om de standpunten omtrent de islam van de PVV toe te lichten.

Hoezo zwaktebod! Is dit de beste reply die je uit je hersenpan kon wringen?

Oogkleppen Henkie!

Soldim
23-03-12, 07:37
Geert Wilders en zijn PVV zijn poppetjes van de zionisten daar komen ze ook openlijk voor uit... De rest van de poppenkast ook maar dat zijn wolven in schaapskleren...

Alle Kufaar zijn 1 pot nat..

Zorgvuldig overdachte nuances die je aanbrengt ....

Giuseppe
23-03-12, 09:21
Niets verrassends aan..


Ben meer benieuwd wat de invloed is van joodse lobbies op de gehele regering, aangezien Nederland van alle Europese landen 't meest opkomt voor Israël, incl. voor de kolonisten, waar zelfs de VS kritiek op heeft..

knuppeltje
23-03-12, 09:43
Ik heb dat gevonden vanaf het begin.

Andersom heeft de PvdA kennelijk geen enkele moeite met het financieel steunen van geesteverwanten in Oost-Europa en de Kaukasus.

Geen inmenging in onze politiek vanuit het buitenland maar PvdA doet / mag het zelf wel. Hypocriet.

Onbegrijpelijk dan dat je altijd zo'n grote verdediger van de PVV was want van die bende was de uiterst ondemocratische structuur van het begin af aan bij iedereen bekend.

Waar dit op moet slaan weet ik niet, maar het zal wel als jij het zegt.

Heb jij in tegenstelling van de PVV al van de PvdA gehoord dat we ons van hen uit een of andere internationale organen zoals EU, NAVO, VN of weet ik wat moeten terugtrekken dan? Door aangesloten te zijn bij die organen hebben we dus wel degelijk met buitenlandse inbreng in onze politiek te maken. En het dat in de toekomst nog verder gaan.

super ick
23-03-12, 10:23
Onbegrijpelijk dan dat je altijd zo'n grote verdediger van de PVV was want van die bende was de uiterst ondemocratische structuur van het begin af aan bij iedereen bekend.

Zo zie jij dat. Ik constateer en analyseer. Door jou haatdragendheid en afschuw kan je alleen nog maar generaliseren.


Waar dit op moet slaan weet ik niet, maar het zal wel als jij het zegt.

Jij weet heel goed waar het op slaat want jij kunt ook lezen. Alleen je hebt er geen antwoord op en probeert er op een gemakkelijke manier onderuit te komen. Nu het inhoudelijk niet lukt de PVV monddood te krijgen wordt geprobeert de financien af te snijden. Alleen wat de PvdA de PVV verwijt maakt ze zichzelf keihard schuldig aan.


Heb jij in tegenstelling van de PVV al van de PvdA gehoord dat we ons van hen uit een of andere internationale organen zoals EU, NAVO, VN of weet ik wat moeten terugtrekken dan? Door aangesloten te zijn bij die organen hebben we dus wel degelijk met buitenlandse inbreng in onze politiek te maken. En het dat in de toekomst nog verder gaan.

HEt gaat niet om de standpunten. Daar kan je het mee eens zijn of niet. (en graag de standpunten van een ander eens accepteren!!). Het ging hier ook niet over internatiopnale organisaties en de invloed op Nederland. Allemaal lulverhalen.
Het gaat om het feit dat een politieke partij financiele steun krijgt uit het buitenland. Dat wordt dan afgekeurd [leugenmodus aan] maar de politieke voorkeur speelt hier uiteraard geen rol bij [leugenmodus uit]
Dezelfde partij die het morele vingertje heft, verstrekt wel financiele steun aan politieke partijen en bewegingen in andere landen. Dat is precies hetzelfde!
Dringt het nu tot je door?

super ick
23-03-12, 10:35
Onbegrijpelijk dan dat je altijd zo'n grote verdediger van de PVV was want van die bende was de uiterst ondemocratische structuur van het begin af aan bij iedereen bekend.

Zo zie jij dat. Ik constateer en analyseer. Door jou haatdragendheid en afschuw kan je alleen nog maar generaliseren.


Waar dit op moet slaan weet ik niet, maar het zal wel als jij het zegt.

Jij weet heel goed waar het op slaat want jij kunt ook lezen. Alleen je hebt er geen antwoord op en probeert er op een gemakkelijke manier onderuit te komen. Nu het inhoudelijk niet lukt de PVV monddood te krijgen wordt geprobeert de financien af te snijden. Alleen wat de PvdA de PVV verwijt maakt ze zichzelf keihard schuldig aan.


Heb jij in tegenstelling van de PVV al van de PvdA gehoord dat we ons van hen uit een of andere internationale organen zoals EU, NAVO, VN of weet ik wat moeten terugtrekken dan? Door aangesloten te zijn bij die organen hebben we dus wel degelijk met buitenlandse inbreng in onze politiek te maken. En het dat in de toekomst nog verder gaan.

HEt gaat niet om de standpunten. Daar kan je het mee eens zijn of niet. (en graag de standpunten van een ander eens accepteren!!). Het ging hier ook niet over internatiopnale organisaties en de invloed op Nederland. Allemaal lulverhalen.
Het gaat om het feit dat een politieke partij financiele steun krijgt uit het buitenland. Dat wordt dan afgekeurd [leugenmodus aan] maar de politieke voorkeur speelt hier uiteraard geen rol bij [leugenmodus uit]
Dezelfde partij die het morele vingertje heft, verstrekt wel financiele steun aan politieke partijen en bewegingen in andere landen. Dat is precies hetzelfde!
Dringt het nu tot je door?

Ik zou er overigens geen enkel probleem mee hebben als alle giften aan en van politieke partijen openbaar gemaakt moeten worden.

knuppeltje
23-03-12, 11:11
Zo zie jij dat. Ik constateer en analyseer. Door jou haatdragendheid en afschuw kan je alleen nog maar generaliseren.

Jij weet heel goed waar het op slaat want jij kunt ook lezen. A

Het gaat om het feit dat een politieke partij financiele steun krijgt uit het buitenland. Dat wordt dan afgekeurd [leugenmodus aan] maar de politieke voorkeur speelt hier uiteraard geen rol bij [leugenmodus uit]

Dezelfde partij die het morele vingertje heft, verstrekt wel financiele steun aan politieke partijen en bewegingen in andere landen. Dat is precies hetzelfde!
Dringt het nu tot je door?

Ik zou er overigens geen enkel probleem mee hebben als alle giften aan en van politieke partijen openbaar gemaakt moeten worden.

Hahaha, uitgerekend jij wil het over haatdragendheid en generaliseren hebben.

Ik zou bij god niet weten wat je ermee bedoelt, en een voorbeeld voor je bewering zie ik ook al niet.

Behalve van dat modus-gedoe is het helder en duidelijk.

Bedoel je nu dat de PvdA financiële steun aan buitenlandse partijen geeft? Geef eens een voorbeeld met juiste bronvermelding?

super ick
23-03-12, 13:10
Hahaha, uitgerekend jij wil het over haatdragendheid en generaliseren hebben.

Jazeker! Ik hou jou een spiegel voor maar je ziet het kennelijk bij jezelf niet, alleen bij anderen.


Ik zou bij god niet weten wat je ermee bedoelt, en een voorbeeld voor je bewering zie ik ook al niet.

Ik heb je 1 post terug een helder voorbeeld gegeven maar je reageerd er niet op.


Behalve van dat modus-gedoe is het helder en duidelijk.

Ah, je bent het er dus mee eens dat het nu ineens aangegrepen wordt om de PVV te pakken.


Bedoel je nu dat de PvdA financiële steun aan buitenlandse partijen geeft? Geef eens een voorbeeld met juiste bronvermelding?

Lees die link maar eens dan zie je dat het al jaren gebeurt.

A_K_A
23-03-12, 13:15
Dit is oud nieuws men.

mark61
23-03-12, 13:50
Zorgvuldig overdachte nuances die je aanbrengt ....

Ik vind jou één pot nat. Met een schuimkraag ook nog.

mark61
23-03-12, 13:55
Niets verrassends aan..


Ben meer benieuwd wat de invloed is van joodse lobbies op de gehele regering, aangezien Nederland van alle Europese landen 't meest opkomt voor Israël, incl. voor de kolonisten, waar zelfs de VS kritiek op heeft..

Volgens mij doen ze dat in NL echt totaal spontaan, geen lobby voor nodig. Ze zijn hier gewoon gestoord.

Nederland heeft nog steeds een hele hoop uit te leggen over de behandeling van joden vóór, tijdens en vooral ook na de oorlog. In plaats van met de billen bloot te gaan wordt dat gecompenseerd met hysterisch op de rug met de pootjes omhoog gaan liggen voor Israël.

In de VS ook, heb ik de indruk nu ik daar verwikkeld ben in discussie met de complete hasbara-army. Die AIPAC en ADL en al dat geld gebruiken ze behalve voor die senatoren en afgevaardigden vooral om overal bovenop te duiken als kritiek of uitlatingen heeeel in de verte iets met Israel of joden te maken zou kunnen hebben. Het is echt ongehoord wat ik naar mijn hoofd krijg, daar is NL niks bij.

Zo brak onlangs de pleuris uit toen een medewerker van het Witte Huis het over 'Mittkrieg' :hihi: had om Romney's campagne tegen Obama mee te omschrijven hehe.

Soldim
23-03-12, 14:04
Ik vind jou één pot nat. Met een schuimkraag ook nog.

Hmm, een beetje vroeg nog -- straks tegen een uur of vijf; als de studenten hier wat overlaten....

super ick
23-03-12, 14:39
Nederland heeft nog steeds een hele hoop uit te leggen over de behandeling van joden vóór, tijdens en vooral ook na de oorlog.

Er is geen enkele aanslag of overval gepleegd op transporttreinen voor Joden om hen te bevrijden;
Pas na de April-meistaking in 1943 kwam het verzet echt op gang, maar toen was het voor de meeste Joden al te laat
Het Duitse bezettingsregime bestond voor het merendeel uit fanatieke Oostenrijkse nazi’s;
De efficiëntie en de traditioneel hoge graad van organisatie van de Nederlandse overheden;
Het merendeels vlakke landschap, zonder gebergte en zonder uitgestrekte bossen, maakte het Joden moeilijk om zich in te verbergen;
Het overgrote deel van de Nederlandse Joden was woonachtig in de grote steden, waardoor zij als gevolg van hun concentratie een gemakkelijk doelwit voor vervolging vormden;
De Joodse leiders voelden zich genoodzaakt tot een beleid van samenwerking met hun vervolgers;
De sterk verzuilde Nederlandse samenleving, met zijn naar religie en levensovertuiging gevormde partijen, vakbonden, scholen, clubs en maatschappelijke organisaties met zelfbestuur in eigen kring, droeg bij aan segregatie en vervolging;
Doordat de Joden door de Duitsers uit het openbare leven werden verbannen, raakten zij afgesneden van de morele en fysieke ondersteuning door de verzuilde instellingen uit het maatschappelijke middenveld;
Door de massale onderduiking begin 1943 vanwege de Arbeidsinzet waren er waarschijnlijk minder adressen beschikbaar voor Joden;
Door het groot aantal Nederlanders dat vaak gedwongen in Duitsland werkte, was er mogelijk minder wroeging onder de bevolking met betrekking tot de deportatie van Joden om (volgens de bezetters) in werkkampen ondergebracht te worden.
Slechts 1 op de 7 Joden heeft geprobeerd een onderduikadres te vinden.
Nederland had een van de modernste bevolkingsregisters in de wereld waar voor de oorlog al bijna iedere Nederlander met naam, adres en religie vermeld stond.
De Joodsche Raad werkte verzet onder de Joden zelf tegen.

Al deze factoren werkten samen waardoor het noodlottig eindresultaat tot stand kwam. Daarnaast geeft Nanda van der Zee in haar boek "Om erger te voorkomen" nog andere verklaringen:
Het ongrondwettige maar ook onvrijwillige vertrek van Koningin Wilhelmina en de regering naar Londen maakte dat er plaats kwam voor een civiel Duits gezag onder de antisemiet Seyss-Inquart;
De symbolische en actieve rol van de vorstin in het verzet tegen Jodenvervolging, zoals de in eigen land gebleven vorsten van bijvoorbeeld Denemarken en België betrachtten, werd zodoende onmogelijk;
Koningin Wilhelmina heeft, door de Joden in haar radiospeeches vrijwel nooit te noemen, geen gebruik gemaakt van de grote propagandamogelijkheden van Radio Oranje.

Had je zelf ook op kunnen zoeken op Wiki i.p.v. je onderbuikgevoelens te blijven koesteren. Er staan best steekhoudende redenen bij.

Volgens mij geloof je liever dat Nederlanders verraders zijn. Dat past beter in je straatje.

Tomas
23-03-12, 14:45
Volgens mij is er geen verband tussen Israelliefde en een schuldcomplex uit WO2. Je ziet dat op nationaal niveau: De US en GB hebben een minstens zo grote Israelliefde als NL. En Duitsland veel en veel minder. Bij duitsland zie je echt veel meer het conflict tussen kritiek en schuld. In geen van de drie andere landen. In NL zijn de grefo's de grootste Israellovers. En waren volgens mij in WO2 ook de belangrijkste groep in het helpen onderduiken van joden. Dat is althans mijn ervaring. De voorliefde voor Israel komt voort uit het christendom zelf, niet vanuit een schuldgevoel.

mark61
23-03-12, 16:27
Er is geen enkele aanslag of overval gepleegd op transporttreinen voor Joden om hen te bevrijden;

Had je zelf ook op kunnen zoeken op Wiki i.p.v. je onderbuikgevoelens te blijven koesteren. Er staan best steekhoudende redenen bij.

Volgens mij geloof je liever dat Nederlanders verraders zijn. Dat past beter in je straatje.

Je vergeet een paar essentiële dingen:

1) de NLse neiging om geloof vast te leggen in het bevolkingsregister,

2) de vlucht van koningin en regering, wat de Duitsers wel dwong het bestuur over te nemen. Dit is uniek in Europa. 'Zelfs' in België fungeerde de koning als 'buffer', en in Denemarken droeg de koning als eerste de jodenster.

Waar heb je het in godsnaam over idioot? Wat voor onderbuikgevoelens nou weer? Anders ben je de eerste om te zeiken over wat ik wel niet van Israël en de Palestijnen vind; neem ik het op voor joden is het ook weer 'onderbuikgevoelens'.

Je bent een gestoorde nationalist die geen 'kritiek' op NL accepteert. Al noem je zelf ook 'verwijtbare' redenen.

Ik heb het o.a. over het stelen van joodse eigendommen, zelfs als de eigenaars terugkwamen. Over het verloten van joodse eigendommen onder medewerkers van De Nederlandse Bank; over het weigeren van uitkeringen etc. aan overlevenden, over het niet toelaten / uitwijzen van joodse vluchtelingen, etc. etc.

Een imbeciele, hysterische reactie. Doe toch es een keer normaal man.

mark61
23-03-12, 16:32
Volgens mij is er geen verband tussen Israelliefde en een schuldcomplex uit WO2. Je ziet dat op nationaal niveau: De US en GB hebben een minstens zo grote Israelliefde als NL. En Duitsland veel en veel minder. Bij duitsland zie je echt veel meer het conflict tussen kritiek en schuld. In geen van de drie andere landen. In NL zijn de grefo's de grootste Israellovers. En waren volgens mij in WO2 ook de belangrijkste groep in het helpen onderduiken van joden. Dat is althans mijn ervaring. De voorliefde voor Israel komt voort uit het christendom zelf, niet vanuit een schuldgevoel.

Dat is zeker een belangrijke trend, die eigenaardige haat/liefdeverhouding van protestanten met joden, en zeker in de VS, dat verder geen schuldgevoel hoeft te hebben. Ik discussieer daar momenteel met Amerikanen over; de meesten zeggen dat het behalve door het lobbygeld komt door de evangelische redenatie over terugkeer van jezus na de terugkeer van de joden, of hoe die theorie ook luidt.

En dat is ook het christendom dat zelf het antisemitisme uitvond en gedurende, wat is het, 1200 jaar? onderhield. De pogroms en de verdrijving van joden uit Europa etc. Protestanten kunnen dan zeggen dat de katholieke kerk schuldig was; we weten allemaal dat Luther zelve antisemiet was. Heel gewoontjes was dat toen.

Even goed is er duidelijk een schuldgevoel. Ik geloof niet dat anders de oprichting van Israël zo makkelijk en snel door de VN was afgekondigd / geaccepteerd.

A_K_A
23-03-12, 16:33
De rapture.

H.P.Pas
23-03-12, 16:49
Ik vind jou één pot nat. Met een schuimkraag ook nog.

Het is niet alles bier wat er schuimt.

mark61
23-03-12, 16:51
Het is niet alles bier wat er schuimt.

Zeker niet magister.

knuppeltje
23-03-12, 17:16
Jazeker! Ik hou jou een spiegel voor maar je ziet het kennelijk bij jezelf niet, alleen bij anderen.

Ik heb je 1 post terug een helder voorbeeld gegeven maar je reageerd er niet op.

Ah, je bent het er dus mee eens dat het nu ineens aangegrepen wordt om de PVV te pakken.

Lees die link maar eens dan zie je dat het al jaren gebeurt.

Hoe kun je er zo naast zitten.

Wat geblaat en geen wol.

Wat heeft die met de PvdA te maken?

villagefool
23-03-12, 17:46
Wie of welke hoek is het onderzoek begonnen inzake partijfinanciering?

villagefool
23-03-12, 17:52
Je vergeet een paar essentiële dingen:


2) de vlucht van koningin en regering, wat de Duitsers wel dwong het bestuur over te nemen. Dit is uniek in Europa. 'Zelfs' in België fungeerde de koning als 'buffer', en in Denemarken droeg de koning als eerste de jodenster.


Het is de koning niet in dank afgenomen dat hij zich zo 'makkelijk' had laten vangen. Buffer aan de ene kant ja, maar je loopt op hete kolen. Je kunt hier en daar wat doen voor de bevolking, maar je weet dat de Duitsers eveneens gebruik kunnen maken van je status en symboolfunctie.

mark61
23-03-12, 17:55
Wie of welke hoek is het onderzoek begonnen inzake partijfinanciering?

Er is geen onderzoek, bij mijn weten.

Er was een wetsvoorstel over partijfinanciering, daardoor kwam e.e.a. lichtelijk aan het rollen.

Dat voorstel kwam pas 3 jaar na kritiek van de Raad van Europa: Algemene Rekenkamer: haast geboden met regels partijfinanciering - Europa Nu (http://www.europa-nu.nl/id/vimxej7mbzlz/nieuws/algemene_rekenkamer_haast_geboden_met?ctx=vh8lnhrp 1wzx)

De kamer had in een motie geëist dat dat voorstel voor 1 maart 2011 zou worden ingediend; dat werd 27 april.

http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/32752_wet_financiering_politieke

We zijn nu een jaar verder en geen ruk dichterbij een wet. Nederland is nl. een tamelijk corrupte regentenstaat, dat onderdeel van het populistische geschreeuw klopt wel :hihi:

mark61
23-03-12, 18:02
Het is de koning niet in dank afgenomen dat hij zich zo 'makkelijk' had laten vangen. Buffer aan de ene kant ja, maar je loopt op hete kolen. Je kunt hier en daar wat doen voor de bevolking, maar je weet dat de Duitsers eveneens gebruik kunnen maken van je status en symboolfunctie.

Ik meen te weten dat het in kille cijfers wel een aantal niet-gedode joden opleverde. Om het even fruitig te formuleren.

villagefool
23-03-12, 18:03
Er is geen onderzoek, bij mijn weten.

Er was een wetsvoorstel over partijfinanciering, daardoor kwam e.e.a. lichtelijk aan het rollen.

Dat voorstel kwam pas 3 jaar na kritiek van de Raad van Europa: Algemene Rekenkamer: haast geboden met regels partijfinanciering - Europa Nu (http://www.europa-nu.nl/id/vimxej7mbzlz/nieuws/algemene_rekenkamer_haast_geboden_met?ctx=vh8lnhrp 1wzx)

My bad. Ff lezen.

Hmmzz, ben benieuwd wat de Raad van Europa te zeggen zal hebben als blijkt dat maar half werk is gemaakt van het wetsvoorstel.

mark61
23-03-12, 18:06
My bad. Ff lezen.

Hmmzz, ben benieuwd wat de Raad van Europa te zeggen zal hebben als blijkt dat maar half werk is gemaakt van het wetsvoorstel.

Ik heb het verhaal nog wat aangevuld.

NL veegt momenteel zijn reet af met tig EU-verordeningen; er lopen allerlei procedures tegen Nederland. Kan je nagaan hoe dat met de Raad van Europa gaat, dat is volledig tandeloos.

Alleen al die Westerschelde-soap, waarbij NL denkt arrogant te moeten doen tegen België.

villagefool
23-03-12, 18:08
Ik meen te weten dat het in kille cijfers wel een aantal niet-gedode joden opleverde. Om het even fruitig te formuleren.

Dat wist ik niet. Dan heeft Leopold III zijn verblijf in bezet België en gevangenschap goed verzilverd. A life is priceless.

villagefool
23-03-12, 18:13
Ik heb het verhaal nog wat aangevuld.

NL veegt momenteel zijn reet af met tig EU-verordeningen; er lopen allerlei procedures tegen Nederland. Kan je nagaan hoe dat met de Raad van Europa gaat, dat is volledig tandeloos.

Alleen al die Westerschelde-soap, waarbij NL denkt arrogant te moeten doen tegen België.

De Raad kan de publiciteit blijven zoeken. Schandpaal publiciteit is ook een tand. :hardlach:

Dat is weer een ander verhaal. We dwalen al teveel af van het hoofdonderwerp. lol

Rakimmmmmm
24-03-12, 01:30
Open brief van Adolf Hitler aan alle Geert Wilders-fans
Beste vrienden van Geert,

Na lang nadenken wordt het tijd voor een brief. Ik hoor mijn naam zo vaak voorbijkomen, en ook mijn magnum opus Mein Kampf, dat ik vind dat ook mijn mening een keer gehoord moet worden. Jullie kennen mij allemaal als erg langdradig, maar ik zal proberen het nog een beetje binnen de perken te houden.

Om even mijn huidige situatie te schetsen, ik zit hier in de hemel, de joodse hemel weliswaar, wat voor mij natuurlijk de hel is. De godganse dag dat Hebreeuwse gemekker in je oren gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Daarbij heeft ene Jezus, die mij niet zo mocht en dat is wederzijds, me in een kakkerlak veranderd. Ik had me Jezus heel anders voorgesteld, hij blijkt een vuile Semiet te zijn. Anyway, in deze hoedanigheid van kakkerlak word ik dus regelmatig doodgemept, alleen krabbel ik dan steeds weer overeind want zoals bekend ben je in de hemel onsterfelijk. Ik gebruik het schrijven van deze open brief dus maar even als afleiding.

Vóórdat er iemand stopt met lezen omdat ik één van de walgelijkste misdadigers uit de geschiedenis ben - dat geef ik natuurlijk onmiddellijk toe. Ik ben bepaald geen fris type, al komen een flink aantal andere westerse politici een heel eind in de richting qua moord en vernietiging, laten we maar zeggen. Het spreekt voor zich dat ik trots ben op de inspiratie die mijn voorbeeld heeft gehad op Bush, Blair, en Balkenende. Reken maar dat (voorbeeldje) die Iraakse zandnegers bij bosjes in kleine stukjes uit elkaar spatten. Vooral die massale kankerepidemie en die duizenden zwaar mismaakte kinderen, da's lachen. Ik vind dat mijn vriend Geert best eens wat minder negatief mag doen over Balkenende. Ik weet dat dat maar voor de bühne is maar toch, er is een grens.

(Ik vind het trouwens respectloos richting mijn persoon dat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar credits krijg voor de miljoenen joden die ik heb uitgeroeid, en niet voor de miljoenen niet-joodse Russen, Oekraieners, zigeuners, en al dat andere tuig, die door mijn fratsen in de oorlog zijn gesneuveld of uitgemoord, waar ik net zo trots op ben.)

Maar waar het even om gaat hier, is die vergelijking van mijn magnum opus Mein Kampf met dat zeikboek van de moslims, de Koran. Met alle respect mensen, maar ik word daar vol-sla-gen onpasselijk van. Zo'n achterlijk vod als de Koran, waar minderwaardige onzin in staat als naastenliefde, respect voor andere religies zoals het christendom en het jodendom, bescheidenheid, rechtvaardigheid en gulheid tegenover de armen, de wezen en de weduwen, een verbod op rente en uitbuiting, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe haalt iemand het in z'n bolle hoofd om dat soort zwakheden en ander gewauwel te vergelijken met mijn meesterwerk? Om het nog erger te maken staan er in die Koran zelfs een aantal verhalen die ook in de joodse Bijbel staan. Ik ga daar van over m'n nek, en kunnen jullie daar alsjeblieft per direct mee stoppen, met die vergelijking.
Voor de duidelijkheid, ik ben het helemaal eens met vriend Geert dat dat boek massaal de brandstapel op moet, maar ik had toch graag een hartig woordje met hem gewisseld, als dat mogelijk was (ik praat moeilijk als kakkerlak, en Geert zijn Duits is matig).

Dan hebben we, aan de kant van dat linkse tuig, de vergelijking van Geert Wilders met ondergetekende. Eerst werd dat al gedaan met die professor Pim, die valse nicht waar ik trouwens niks van moest hebben (die heb ik nooit serieus genomen als echt betrouwbare volksnationalist). En nou weer met onze held uit Limburg. Ik zal het even duidelijk stellen zodat dit niet meer tot misverstanden leidt: Geert Wilders is een man naar mijn hart. En ja, nou raken een aantal van jullie in de war, omdat Geert Wilders zegt dat ie voor de joden is en ik daar anders over dacht. Maar dan moeten jullie eens goed luisteren.

Kijk, de Israëli's waar Geert Wilders dol op is zijn ook mannen naar mijn hart. Je moet begrijpen dat ik niks tegen joden heb, zolang ze maar zoveel mogelijk lijken op SS'ers. Het was vooral het ontbreken van de SS-factor bij de joden waardoor ik, geef ik direct toe, die gasten totaal niet zag zitten.
Maar vooral nu de meer naar het fascisme geneigde joden in hun eigen land al enige tijd de macht hebben is het leuk om te zien. Vooral hoe ze die minderwaardige zandnegers de "Palestijnen", die de hele dag lopen te zeiken over hoe ze worden gemarteld en onderdrukt door de Israëli's - hoe ze die gewoon keihard, en laten we eerlijk zijn, behoorlijk sadistisch te lijf gaan. Heb ik grote waardering voor. Ik geniet daar oprecht van en dat mag in deze barre tijden best eens gezegd worden.

Je moet begrijpen dat ik ooit opdracht heb gegeven om zoveel mogelijk joodse mannen, vrouwen en kinderen radicaal af te slachten in Auschwitz, Treblinka, Sobibor en dergelijke. Het is dus duidelijk dat ik groot respect heb voor andere mensen die moreel gezien in staat zijn om (als strafmaatregel, om die kakkerlakken mores te leren) mannen, vrouwen en kinderen bij bosjes af te maken. Vooral die fosforaanvallen, waarmee o.a. de Amerikanen en de Israëli's mensen bij bosjes braden als in de barbecue. Ik vind dat een groot bewijs van superioriteit en mensen die dat kunnen opbrengen zijn de vaandeldragers van de westerse beschaving.

Voor echte krijgers als Ariël Sharon, ligt helaas in een coma, en die andere generaals heb ik dus het grootst mogelijke respect. Geen gezeik over mensenrechten, maar gewoon erop in rammen als dat tuig moeilijk doet. Zo hoort het, dat is de natuur, daar is geen verschil tussen mensen en beesten, en mensen moeten vooral niet denken dat ze verheven zijn boven kakkerlakken als ik.
Natuurlijk, ik mocht de joden niet maar daar bedoelde ik toch echt die irritante talmudgelovigen mee, die mannen met hoedjes en lange jassen, en die socialistische wereldverbeteraars, de armoedzaaiers en tweedehands klerenhandelaren en boekenwurmen die maar weigerden uit zichzelf dood de gaan, en meer van dat soort minderwaardig ongedierte. Je moet het echt begrijpen in de context van die tijd, er was ronduit een tsunami van judaïsering aan de gang.

Dat geleuter over het joodse ras en een joodse wereldsamenzwering was meer voor de bühne, om het klootjesvolk een vijand te geven want anders is het moeilijk oorlog voeren. En na alle steun die ze me gaven wil je toch ook wat terug doen voor de wapenindustrie. Geen misverstand, ik geloofde er zelf ook wel in hoor, net zoals een "method actor" die helemaal opgaat in zijn rol. Dat het klootjesvolk er telkens weer intrapt vind ik wel hilarisch, hoe harder je liegt, hoe harder die sukkels voor je klappen.

Ik vond trouwens, nu we toch in een nostalgische bui zijn, die Vietnam-oorlog ook al geweldig. Die slaafse spleetogen die de godganse dag van die flauwe rijst zitten te kauwen, vanuit helicopters bij bosjes neermaaien met machinegeweren, en het hele land kapotgooien met clusterbommen - met één woord, schitterend. De Yanks hebben hun best gedaan maar ze hebben me niet voorbijgestreeft qua dood en vernietiging, en daar ben ik toch wel een beetje trots op. Het is misschien een beetje kinderachtig maar het doet je toch wel wat als je de numero uno bent, qua slachtingen in de 20ste eeuw.

Laten we wel wezen, de concurrentie was groot. Om even uit te weiden, een onderschat voorbeeld voor mijn latere carrière was koning Leopold van België. Heeft een speciaal plekje in m'n hart. Miljoenen Congo-negers afbeulen en afslachten in de mijnen en er goed aan verdienen - een groot zakenman, en je hoort er eigenlijk weinig over, qua negatieve PR-neveneffecten.

Overigens vind ik dat er veel meer mensen door de staat preventief moeten worden geruimd, niet alleen in China enz. maar overal. Ik heb niet voor niks jarenlang in het Derde Rijk het goede voorbeeld gegeven. Wat mij betreft mag de hele linkse kerk (zo noemen jullie dat toch?) worden afgemaakt, zet ze allemaal in de Amsterdam ArenA ofzo, dak dicht en dan de fik erin. Of laat het open en gooi er een bom op, vraag eventueel aan De Telegraaf of ze kunnen pollen wat bij het publiek beter valt.
Het is even doorbijten maar dan heb je ook wat en na een tijdje kraait er geen haan meer naar. Met betalend publiek heb je kans dat het ook financieel best rond te breien valt.

Om een lang verhaal kort te maken, vrienden van Wilders, ophouden dus met het vergelijken van het aangrijpende proza in Mein Kampf met dat zeikboek van die zeikmoslims. En dat linkse tuig mag ophouden met het vergelijken van Geert Wilders met ondergetekende, niet omdat ik hem niet mag, maar omdat ie het misschien wel slimmer gaat aanpakken dan ik. Geef Geert een kans en breng hem niet in verband met mijn slechte PR.
Om dat even toe te lichten, ik heb natuurlijk uiteindelijk besloten om alle joden uit te roeien, en dat heeft zoals bekend mijn reputatie geen goed gedaan. Onze vriend Geert Wilders zet (vermoed ik) meer in op puur de etnische zuivering, waarschijnlijk om niet al te veel internationale problemen te krijgen. Zo kom je van dat ongedierte af zonder de PR-complicaties. Het spreekt voor zich dat er veel doden bij die zuiveringen zullen vallen maar toch van een andere orde van grootte.

Het allerbeste, en veel plezier bij het etnisch zuiveren van jullie land. Hou het ordelijk, maar mochten ze niet vrijwillig vertrekken, wees dan ongenadig bruut en sadistisch waar nodig. Onderschat Geert niet, en geef hem in ieder geval een kans.
En Geert, mocht je dit lezen - go get 'em.

Uw toegenegen vriend,

Adolf Hitler

super ick
26-03-12, 18:55
Je vergeet een paar essentiële dingen:

1) de NLse neiging om geloof vast te leggen in het bevolkingsregister,

2) de vlucht van koningin en regering, wat de Duitsers wel dwong het bestuur over te nemen. Dit is uniek in Europa. 'Zelfs' in België fungeerde de koning als 'buffer', en in Denemarken droeg de koning als eerste de jodenster.

Waar heb je het in godsnaam over idioot? Wat voor onderbuikgevoelens nou weer? Anders ben je de eerste om te zeiken over wat ik wel niet van Israël en de Palestijnen vind; neem ik het op voor joden is het ook weer 'onderbuikgevoelens'.

Je bent een gestoorde nationalist die geen 'kritiek' op NL accepteert. Al noem je zelf ook 'verwijtbare' redenen.

Ik heb het o.a. over het stelen van joodse eigendommen, zelfs als de eigenaars terugkwamen. Over het verloten van joodse eigendommen onder medewerkers van De Nederlandse Bank; over het weigeren van uitkeringen etc. aan overlevenden, over het niet toelaten / uitwijzen van joodse vluchtelingen, etc. etc.

Een imbeciele, hysterische reactie. Doe toch es een keer normaal man.

Haha, nu ben ik weer een gestoorde nationalist. Kan er ook nog wel bij.

Daar waar je anders zo zorgvuldig de nuance tracht te zoeken daar doe je maar terloops een gooi naar de reden waarom er zoveel Joden konden worden weggevoerd tijdens W.O.2 in Nederland. Terwijl het erg simpel te achterhalen is.

En tja, de onderbuik........ het is maar vanaf welke kant je er tegenaan kijkt.

super ick
26-03-12, 19:00
Ik meen te weten dat het in kille cijfers wel een aantal niet-gedode joden opleverde. Om het even fruitig te formuleren.

Wat een achterlijke conclusie! Ik heb je een hele lijst van steekhoudende redenen gegevens. Maar nee mijnheer Mark weet het al. Het is de schuld van de koningin.

MO_NL
26-03-12, 20:26
Een spotprent van cartoonist Jos Collignon is aanleiding voor het indienen van een strafklacht wegens antisemitisme. Ook bij de Raad voor de Journalistiek is een klacht ingediend. Dat meldt de Joodse Omroep. De spotprent toont een arm die een pak geld in de binnenzak van PVV-leider Geert Wilders stopt. In een tekstballon bedankt Wilders de gever in het Hebreeuws. ‘Dank u beleefd en maakt u zich geen zorgen.’ De cartoon verscheen op 20 maart in de Volkskrant.

“In de bewuste cartoon wordt gesuggereerd dat de PVV door het internationale Jodendom wordt gefinancierd en dat daarmee het Joods kapitalisme het beleid van de PVV dirigeert. Met deze spotprent die zo in het Naziblad Der Stürmer had kunnen staan, zijn de grenzen van de journalistieke ethiek overschreden”, aldus de Rober Kopuit, de indiener van de klacht. Kopuit zit in de programmaraad van de Joodse Omroep.

Bron: Villamedia

Isch
26-03-12, 20:43
Vervang joodse met islamitische en de wereld (van de tweede kamer) is te klein.

Een politieke partij die indirect meeregeert, de joden structureel discrimineert en stigmatiseert en dat doet dankzij royale maar geheime geldschieters uit andere islamitische landen.

Zie je het voor je? En dan ga jij hier met droge ogen zeggen:

"Als die islamitische doneren zich aangetrokken voelen tot deze anti-semitische Geert en hem geld willen toestoppen dan doen ze dat maar. Mensen moeten hier maar uitmaken of ze op de anti-semitische PVV willen stemmen of niet."

Tuuurlijk. Ga je grootmoeder voor de gek houden, oogkleppen Henkie.

En zn overgrootmoeder!

Giuseppe
26-03-12, 20:45
http://i40.tinypic.com/qnpu6v.jpg

mark61
26-03-12, 22:34
Wat een achterlijke conclusie! Ik heb je een hele lijst van steekhoudende redenen gegevens. Maar nee mijnheer Mark weet het al. Het is de schuld van de koningin.

Ik meld een feit, onder voorbehoud.

Een conclusie is iets geheel anders.

Steekhoudende redenen voor wat? Ik heb een aantal factoren genoemd die algemeen erkend zijn. Maar die negeer je.

Halfabeet zijn en dan nog brutaal ook. Donder een eind op, idioot. Met je gestoorde jingoism.

super ick
27-03-12, 09:00
Ik meld een feit, onder voorbehoud.

Een conclusie is iets geheel anders.

Steekhoudende redenen voor wat? Ik heb een aantal factoren genoemd die algemeen erkend zijn. Maar die negeer je.

Halfabeet zijn en dan nog brutaal ook. Donder een eind op, idioot. Met je gestoorde jingoism.

Niet draaien hypocriet mannetje.

Op de opmerking van het vluchten van de koningin van een andere prikker stel jij even 'fruitig' vast dat het wel een paar Joden gescheeld heeft.

Ik negeer helemaal niets. Ik heb een hele rits factoren genoemd en wat doe jij? Jij komt er met 1 aan die helemaal niet hard te maken is en vind dat ik daar dan maar op moet reageren.

Het grootste manco was dat alles geregistreerd stond. De Duitsers hoefden niet eens te zoeken. Niet alleen de overheid maar ook de administratie van verenigingen en bedrijven werkten tegen ons.
Geloof registreren speelde niet zo'n grote rol. Joden werden vaak al aan de naam herkend.

Hoe graag jij ook zou willen dat de uitkomst was dat 'wij' een verradersvolkje zouden zijn, de feiten liggen anders.