PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Fotoshoot bij Koran - teksten zorgt voor ophef in Marokko



Riffijnse
24-03-12, 18:22
15150
Er is in Marrakech veel ophef ontstaan, nadat het Italiaanse modehuis Fornarina een fotoshoot hield bij Koranteksten. Een blonde model poseerde voor de mooie versierde en gekleurde muren. De kleding die de modemerk wilde presenteren, paste precies met de versieringen en de kleurtjes.

Daarna poseerde de model bij een muur met Koran teksten, ze poseerde uitdagend en was onfatsoenlijk gekleed, aldus Hibapress.

Hier onder de video van de fotoshoot


http://www.youtube.com/watch?v=MfwLR60MlHw&feature=player_embedded

Giuseppe
24-03-12, 18:49
Kinderprostitutie, corruptie, armoede, de vele verkeersdoden..


Verder in Marakesh niks aan 't handje hoor..

Joesoef
24-03-12, 19:06
Wat een tyfus muziek in dat clipje. Dr haar ziet er erg droog uit.....ll

Riffijnse
24-03-12, 21:46
Joesoef, niet aanvallerig bedoeld hoor, maar kan je een beetje op je taalgebruik letten?

Isch
24-03-12, 23:21
Doe je toch nieeeeeeeeeeet.

Charlus
24-03-12, 23:24
Moeten ze maar geen koranteksten op openbaar toegankelijke muren kalken. Je reinste provocatie.

Isch
24-03-12, 23:26
Zeker wel, prachtig is het. Ik hoop alleen dat er goed mee wordt omgegaan.

super ick
25-03-12, 11:08
Ik vind het een schande!

Stopnaald
25-03-12, 12:26
Kinderprostitutie, corruptie, armoede, de vele verkeersdoden..


Verder in Marakesh niks aan 't handje hoor..

Welnee, een model voor een muur met koranteksten is een zoveel groter probleem! Tis wel een heilige tekst hoor!

Stopnaald
25-03-12, 12:29
Zeker wel, prachtig is het. Ik hoop alleen dat er goed mee wordt omgegaan.

Dit is natuurlijk onzin. Een muur is een muur. Een tekst is een tekst. Zowel muur als tekst zijn levenloze dingen. Als we ons drukker gaan maken over levenloze dingen, dan over levende wezens (bijv. mensen), dan ben je pas écht je menselijkheid kwijtgeraakt.

Eke
25-03-12, 13:23
"Het Palais de la Bahia is een paleis dat gebouwd werd op het einde van de 19de eeuw en een echte toeristische trekpleister is omwille van het rijkelijk versierde interieur."

Dus er wordt geld mee verdiend als toeristische trekpleister.

Er zullen daar vele,vele foto's genomen zijn. Van toeristen die bij blousjes met blote armen niet denken aan onzedelijk gedrag, maar aan zomerdracht...

Dit is de andere kant van het verhaal, die de gekwetste heren niet uitspreken.

In mijn opinie kun je wel degelijk rekening houden met je gastland, als je maar weet dat je daar geen foto's mag maken.

Isch
25-03-12, 13:30
Stopnaald, jij bent onzin.

Ready?
25-03-12, 13:41
Het is een toeristisch gebouw, dan moet je achteraf niet gaan huilen. Maak het dan geen toeristische trekpleister en stel regels op die zichtbaar in/voor het gebouw staan.

Stopnaald
25-03-12, 22:45
Stopnaald, jij bent onzin.

Dat mag je natuurlijk gerust zo vinden, maar WAAROM?

Verlicht
25-03-12, 22:53
Dat mag je natuurlijk gerust zo vinden, maar WAAROM?



haha , daaroom juist

vandaar dus , heb je niet eens in de gaten


u are a joke really haha

De meerderheid van de mensen is net als jezelf, om jou gerust te stellen dus als troost , proost

Isch
25-03-12, 23:08
Dat mag je natuurlijk gerust zo vinden, maar WAAROM?

Omdat jij het onzin vindt dat ik het prachtig vind, :ego:

Stopnaald
26-03-12, 09:21
Omdat jij het onzin vindt dat ik het prachtig vind, :ego:

Nee dat maak jij ervan. Lees nog maar eens:

Oorspronkelijk geplaatst door Isch:

Zeker wel, prachtig is het. Ik hoop alleen dat er goed mee wordt omgegaan.

Mijn reactie:
Dit is natuurlijk onzin. Een muur is een muur. Een tekst is een tekst. Zowel muur als tekst zijn levenloze dingen. Als we ons drukker gaan maken over levenloze dingen, dan over levende wezens (bijv. mensen), dan ben je pas écht je menselijkheid kwijtgeraakt.

Ik snap namelijk niet WAAROM er goed moet worden omgegaan met een muur. Leg me tegelijkertijd ook even uit HOE je dat dan doet en op welke manier je NIET goed omgaat met een muur. Wat is de consequentie daarvan? Gaat die muur zich dan beledigd of verdrietig voelen of zo?


Sommige mensen zouden zich eens het volgende moeten afvragen: zijn de regeltjes belangrijker voor MIJ of voor mijn god? En als ik de naleving van die regeltjes zo belangrijk maak uit naam van mijn god, zal die god dan werkelijk zich daarmee bezighouden? Heeft die god niets beters te doen of is het gewoon een soort boekhouder die continue je zonden aan het turven is?

Nogmaals Isch, jij mag mij onzin vinden hoor, dat staat je geheel vrij en maakt mij echt niets uit. Zo vind ik sommige gedachtengangen ronduit bizar. Dat staat mij weer geheel vrij.

toetsenbord
26-03-12, 10:43
Blijkbaar vinden mensen het in Marokko wel erg, en hen wordt niks gevraagd, of ze het goed vinden dat gebouwen toeristische trekpleisters worden en dat er geld wordt verdiend aan toerisme, of zij er nou van profiteren of niet. Tja, er zijn gewoon simpele zielen op aarde die het niet zo fijn vinden om geschiedenis en moderne 'kunst' samen te zien, is hun goed recht.

Stopnaald
26-03-12, 17:47
Blijkbaar vinden mensen het in Marokko wel erg, en hen wordt niks gevraagd, of ze het goed vinden dat gebouwen toeristische trekpleisters worden en dat er geld wordt verdiend aan toerisme, of zij er nou van profiteren of niet. Tja, er zijn gewoon simpele zielen op aarde die het niet zo fijn vinden om geschiedenis en moderne 'kunst' samen te zien, is hun goed recht.

De mensen aldaar die geld verdienen aan die toeristen tellen niet mee in jouw wereld?

Kennelijk heb jij het veel te goed, jij hebt de luxe om er dit soort steile principes op na te houden. Doe es een paar maandjes zonder geld en dan zullen we nog eens zien of dat toerisme verboden moet worden en dus jou je baan kost.

Joesoef
26-03-12, 18:09
De mensen aldaar die geld verdienen aan die toeristen tellen niet mee in jouw wereld?

Kennelijk heb jij het veel te goed, jij hebt de luxe om er dit soort steile principes op na te houden. Doe es een paar maandjes zonder geld en dan zullen we nog eens zien of dat toerisme verboden moet worden en dus jou je baan kost.


Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit. De meeste toeristen hebben absoluut geen respect of interesse en zijn er alleen op uit om bezig gehouden te worden. Fototje scoren , ik ben er ook geweest.

Genoeg andere dingen om geld aan uit te geven en dus een economie te voeden.

Isch
26-03-12, 18:19
Nee dat maak jij ervan. Lees nog maar eens:

Oorspronkelijk geplaatst door Isch:

Zeker wel, prachtig is het. Ik hoop alleen dat er goed mee wordt omgegaan.

Mijn reactie:
Dit is natuurlijk onzin. Een muur is een muur. Een tekst is een tekst. Zowel muur als tekst zijn levenloze dingen. Als we ons drukker gaan maken over levenloze dingen, dan over levende wezens (bijv. mensen), dan ben je pas écht je menselijkheid kwijtgeraakt.

Ik snap namelijk niet WAAROM er goed moet worden omgegaan met een muur. Leg me tegelijkertijd ook even uit HOE je dat dan doet en op welke manier je NIET goed omgaat met een muur. Wat is de consequentie daarvan? Gaat die muur zich dan beledigd of verdrietig voelen of zo?


Sommige mensen zouden zich eens het volgende moeten afvragen: zijn de regeltjes belangrijker voor MIJ of voor mijn god? En als ik de naleving van die regeltjes zo belangrijk maak uit naam van mijn god, zal die god dan werkelijk zich daarmee bezighouden? Heeft die god niets beters te doen of is het gewoon een soort boekhouder die continue je zonden aan het turven is?

Nogmaals Isch, jij mag mij onzin vinden hoor, dat staat je geheel vrij en maakt mij echt niets uit. Zo vind ik sommige gedachtengangen ronduit bizar. Dat staat mij weer geheel vrij.


Je gaat toch niet tegen een muur staan plassen. Het is niet zomaar een muur, het is een muur met Qoraanteksten. En alles heeft gevoel, zelfs de vloer waarop je op loopt. Daarom, alles respectvol behandelen.