PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Gaat Wilders zijn verantwoordelijkheid nemen?



iReport
29-03-12, 12:21
15197
Het Catshuisoverleg is in een "moeilijke fase" aanbeland. Wilders merkt dat hij nog meer verkiezingsbeloftes moet breken om dit kabinet in het zadel te houden, maar wat schiet hij er zelf mee op?

Het is duidelijk dat er een aantal fikse hervormingen moeten worden doorgevoerd om Nederland op de rails te houden, maar al die hervormingen staan haaks op zijn verkiezingsprogramma. Daarbij voelt hij al een tijd de hete adem van Emile Roemer van de SP in zijn nek, die onvermoeibaar blijft herhalen tegen iedereen die het horen wil dat Wilders niet te vertrouwen is omdat hij belangrijke verkiezingsbeloftes gebroken heeft zoals de AOW-leeftijd, meer blauw op straat en het stoppen van de marktwerking in de zorg.

Zijn antwoord op dat verwijt is dat hij er veel voor terug heeft gekregen. Een scherpere asiel- en immigratiewetgeving, bezuinigingen op linkse hobbies als cultuur en publieke omroep en strengere straffen.

In de tweede ronde onderhandelingen is de spoeling aanmerkelijk dunner. De scherpere immigratiewetgeving van de eerste ronde loopt vast in de Brusselse bureaucratie, een referendum over de terugkeer van de gulden is onbespreekbaar en korten op ontwikkelingshulp kan maar in beperkte mate door het veto van het CDA.

Kortom, waarom zou Wilders dit kabinet willen blijven gedogen in de wetenschap dat hij nog meer beloftes zal moeten breken?

Het antwoord is gelegen in het landsbelang. Nederland kan het zich niet permitteren om tijdens een diepe economische crisis ook in een politieke crisis te belanden met als gevolg dat de dringend noodzakelijke hervormingen minstens een jaar uitgesteld worden.

De vraag is of Wilders dat iets kan schelen.

mark61
29-03-12, 12:37
Als ie barst is ie voorlopig tot voorgoed weg. Dus ik denk dat ie voor de korte termijn gaat: toegeven en hopen dat iedereen het weer vergeten is bij de volgende verkiezingen.

Tenslotte is zijn enige echte belang de voortzetting van de BV Wilders op het pluche. Geld makkelijk verdiend met het enige dat hij kan. Waar zou hij na de politiek in godsnaam een baan vandaan moeten halen? Hij kan toch niks?

In de VS gaan er nu stemmen op om ook het parlementslidmaatschap aan een maximum aantal termijnen te binden. Zou niet gek zijn voor onze beroepsbankzitter. Hij zit er nu 4.902 dagen. Hij staat daarmee op nr. 8. Eerstvolgende doel op de lijst is Khadija Arib, 4.973. Recordhouder is J. de Wit, SP, 5.063 dagen. Dat scheelt maar 3 maanden.

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp?id=ALLE

iReport
29-03-12, 12:51
Vergis je niet.

Zijn achterban zal hem steunen als hij de AOW-leeftijd niet nog verder wenst te verhogen, als hij de uitkeringen niet wil verkorten, als hij de hypotheekrenteaftrek niet wil afschaffen.

Wat dat aangaat heeft hij een simplistisch en egoïstisch electoraat.

Als hij breekt en in de verkiezingen gelijk blijft of wint dan is er voor hem geen vuiltje aan de lucht.

Hij heeft in de kwestie Europa al eerder laten zien dat hij schijt heeft aan het landsbelang als hij daar electoraal gewin mee denkt te behalen.

De vraag is of het voor hem wel een gunstig moment is om te breken.

Wat kan hij zijn electoraat voorhouden anders dan gebroken beloften? Wat heeft hij nou helemaal binnengehaald in deze kabinetsperiode? dwz punten die niet direct teruggedraaid kunnen/zullen worden door de nieuwe regering?

Toch denk ik dat hij gaat breken. Met een verhaal van: Ik heb mn best gedaan, maar ik kan onmogelijk toestaan dat de aow-leeftijd nog verder verhoogd wordt, dat de eigen bijdrage in de zorg omhoog gaat, dat de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft enz.

Kortman
29-03-12, 13:09
Als ie barst is ie voorlopig tot voorgoed weg. Dus ik denk dat ie voor de korte termijn gaat: toegeven en hopen dat iedereen het weer vergeten is bij de volgende verkiezingen.

Tenslotte is zijn enige echte belang de voortzetting van de BV Wilders op het pluche. Geld makkelijk verdiend met het enige dat hij kan. Waar zou hij na de politiek in godsnaam een baan vandaan moeten halen? Hij kan toch niks?

In de VS gaan er nu stemmen op om ook het parlementslidmaatschap aan een maximum aantal termijnen te binden. Zou niet gek zijn voor onze beroepsbankzitter. Hij zit er nu 4.902 dagen. Hij staat daarmee op nr. 8. Eerstvolgende doel op de lijst is Khadija Arib, 4.973. Recordhouder is J. de Wit, SP, 5.063 dagen. Dat scheelt maar 3 maanden.

Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp?id=ALLE)

Hierbij de (opleiding) van Wilders:
Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam. Over zijn militaire dienst verklaarde Wilders "blij te zijn" dat hij "nooit met de Duitsers één tent" had hoeven delen tijdens gezamenlijke NAVO-oefeningen met West-Duitse troepen; deze afkeer van Duitsers kwam direct voort uit de oorlogservaringen van Wilders' vader.[9] Hij werkte vervolgens twee jaar in Israël, waar hij zich naar eigen zeggen onmiddellijk "geheel thuis” *)voelde.[10] Ook haalde hij een aantal deelcertificaten voor rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit. Hij werkte enkele jaren bij de Ziekenfondsraad en de Sociale Verzekeringsraad.
*):boeps:

HaasHaas
29-03-12, 13:13
volgens mij zijn de verliezen in de peilingen niet zo heel groot hoor als er nu verkiezingen zouden komen.
ik denkt eerder dat ie voor een drama-effect gaat en de boel laat instorten. levert hem weer wat zeteltjes op.
en tja, dit soort onderbuikpolitici zullen er altijd zijn. ooit begonnen met janmaat en cp86 in de jaren 80. zal ook niet verdwijnen. ja misschien slaat het een keer over in een tijd dat het economisch goed gaat. mensen hebben het dan te druk met geld verdienen en geld uitgeven.

Giuseppe
29-03-12, 13:22
Referendum over de euro, ja, dat gaat Nederland uit de crisis helpen..


Maar ze doen maar, ben 'n beetje politiek-moe..

mark61
29-03-12, 13:26
Toch denk ik dat hij gaat breken. Met een verhaal van: Ik heb mn best gedaan, maar ik kan onmogelijk toestaan dat de aow-leeftijd nog verder verhoogd wordt, dat de eigen bijdrage in de zorg omhoog gaat, dat de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft enz.

Ik vind het gezegend. Ik denk dat de overige partijen, behalve de SP, er nu wel van doordrongen zijn hoe ernstig de situatie is. Nederland moet uitgebreid en dringend hervormen, en een wijze PvdA zal D66 volgen. Zo niet, dan zie ik het somber in voor zowel Nederland als mijzelf.

Het zou werkelijk de slechtste regering zijn in eeuwen die NL zoveel schade toebrengt.

Er is nu in 5 jaar crisis GEEN RUK gedaan in Den Haag. Alle gevestigde partijen zijn te schijterig om impopulaire maatregelen te nemen, behalve D66 en in mindere mate GroenLinks. De rest zit bangelijk conservatief te wezen.

Het gaat niet eens meer over links en rechts, het gaat over visie op de toekomst en de welvaart beschermen. Met dit zooitje idioten wordt het gewoon niks.

Verkiezingen, monstercoalitie Paars Plus. Of men het nou leuk vindt of niet, er zit niks anders op.

Europa is geen grapje ver weg, zoals veel mensen denken. Europa staat symbool voor de internationale realiteit waarin wij leven. Onontkoombaar. Je kop in een polder steken helpt niet. Het lijkt de 18e eeuw wel, toen NL ook gierend achter kwam te lopen bij de rest van de wereld. Bijna een eeuw is toen verloren gegaan, terend op de rijkdom van de 17e eeuw. Zo genadig gaan we er deze keer niet van af komen.

Zegt opa 15199

:hihi:

mark61
29-03-12, 13:29
Hierbij de (opleiding) van Wilders:
Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam. Over zijn militaire dienst verklaarde Wilders "blij te zijn" dat hij "nooit met de Duitsers één tent" had hoeven delen tijdens gezamenlijke NAVO-oefeningen met West-Duitse troepen; deze afkeer van Duitsers kwam direct voort uit de oorlogservaringen van Wilders' vader.[9] Hij werkte vervolgens twee jaar in Israël, waar hij zich naar eigen zeggen onmiddellijk "geheel thuis” *)voelde.[10] Ook haalde hij een aantal deelcertificaten voor rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit. Hij werkte enkele jaren bij de Ziekenfondsraad en de Sociale Verzekeringsraad.
*):boeps:

Een bejaarde ambtenaar. Ik denk niet dat ie veel kans maakt. Een bestuurder die mensen bij elkaar brengt is ie ook al niet :cheefbek:

mark61
29-03-12, 13:29
Referendum over de euro, ja, dat gaat Nederland uit de crisis helpen..


Maar ze doen maar, ben 'n beetje politiek-moe..

Tis wel ons leven en jouw nieuwe fornuis waar ze mee spelen.

iReport
29-03-12, 13:29
Referendum over de euro, ja, dat gaat Nederland uit de crisis helpen..

Maar ze doen maar, ben 'n beetje politiek-moe..

Hoe is het gesteld met jouw inkomenszekerheid? Geen baan die op de tocht staat? Geen woonlasten die zomaar met 33% zouden kunnen stijgen? Geen WW-uitkering die de helft korter kan worden?

Of heb je het zooo gehad :maf2::jammer: dat het je allemaal niet meer interesseert?

iReport
29-03-12, 13:32
Een bejaarde ambtenaar. Ik denk niet dat ie veel kans maakt. Een bestuurder die mensen bij elkaar brengt is ie ook al niet :cheefbek:

Ha! Dat zou je destijds ook van die knettergekke Somalische hebben gezegd. Kijk waar zij terecht is gekomen.

Wilders wordt op handen gedragen door machtige individuen in Amerika en Israel. Ik weet zeker dat hij als dank voor zijn lippendienst wel een of ander kenniscentrum ter vernietiging van de islam mag gaan "leiden".

HaasHaas
29-03-12, 13:38
vele politici gaan de politiek in om na een termijn een topfunctie te krijgen in het bedrijfsleven of om een of ander baantje van het koningshuis te gaan bekleden. politiek is een springplank. wilders krijgt genoeg aandacht. positieve of negatieve. dat maakt voor hem niks uit. na zijn termijn zal hij verdwijnen in het bedrijfsleven. waarschijnlijk bij een amerikaans neoconservatief bedrijf. of instelling.

Giuseppe
29-03-12, 13:42
Tis wel ons leven en jouw nieuwe fornuis waar ze mee spelen.

Ja, realiseer ik me ook, maar kan verder toch niets doen..


Revolutie zit er (helaas) ook niet in, daar zijn we veel te braaf voor..


Hoe is het gesteld met jouw inkomenszekerheid? Geen baan die op de tocht staat? Geen woonlasten die zomaar met 33% zouden kunnen stijgen? Geen WW-uitkering die de helft korter kan worden?

Of heb je het zooo gehad :maf2::jammer: dat het je allemaal niet meer interesseert?

Dan gaan we toch gezellig met z'n allen terug naar de bergen van Marokko? Zelfvoorzienend op 'n stukje grond, met wat boeken op de plank (Das Kapital of zo, altijd willen lezen)..


Maar even serieus; niks aan de hand, humanity has gone through worse..

mark61
29-03-12, 13:56
Ha! Dat zou je destijds ook van die knettergekke Somalische hebben gezegd. Kijk waar zij terecht is gekomen.

Wilders wordt op handen gedragen door machtige individuen in Amerika en Israel. Ik weet zeker dat hij als dank voor zijn lippendienst wel een of ander kenniscentrum ter vernietiging van de islam mag gaan "leiden".

Ze is een plastic uithangbord dat wappert in de neoconwind. En ze heeft dan nog gestudeerd, dus ze kan haar onbenul heel gewichtig opschrijven. Maar ze dient toch vnl. als mascotte, zwart, exmoslim, 'welbespraakt'.

Die denktank wordt door een zooitje rijke honden in stand gehouden, in NL hebben we dat vrijwel niet gelukkig.

mark61
29-03-12, 13:57
Dan gaan we toch gezellig met z'n allen terug naar de bergen van Marokko? Zelfvoorzienend op 'n stukje grond, met wat boeken op de plank (Das Kapital of zo, altijd willen lezen)..

Eh, mag ik dan mee? Ben heel goedkoop in het onderhoud en kan goed spitten.

Ik weet wel boeiender boeken, scusi.

Giuseppe
29-03-12, 14:00
Eh, mag ik dan mee? Ben heel goedkoop in het onderhoud en kan goed spitten.

Ik weet wel boeiender boeken, scusi.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde..


Hoe meer boeken hoe meer leesplezier..

mark61
29-03-12, 14:28
Nou dat wordt dan een kibboetz rRifi :haha: Begin een woord te verzinnen :slaap:

Hawa
29-03-12, 14:41
Trouble wathers...
Wilders is Amerika
proforma Israel.

wat Wilders
gestapo
in schoen
strik
die houding
zo
Mossad
Achmadinejad is er niks bij!!!!!

Hawa
29-03-12, 14:54
Wilders is van Ayaan Magan
die wereld
zonder
dialoog.

liegen zoals het gedrukt staat.

zoek het op in het woordenboek
allias
Rutte
ministe president
robot!

populistisch geloel!

loeien de Koeien in de weidse grondgebieden
ze springen een GAT in d LUCHT!

jagen op vluchtelingen
immigranten
willen ook
werken
toch
hoer
BLONDIE!!

Jij........hoer van.......

Hawa
29-03-12, 15:13
Wilders
vrienden van

katholieke honden

Verhagen/Rutte.

Congres (extremistische zielen in reeks van die totale (goddelijke) overgave:bijbel, het geschreven woord)
Rutte
was ook zeer gelovig.

whauw
gelovig.

in kntkruipen
zoals
hun god
vewoord
goddelijke taal
zo beter
dan
die indianen
ofzo?

Kracht de wol uit vanuit het Schaap
in al di braambosjes
zoas Kempie
al
zingt
Vader
en
zoon.

geen inschallah,
maar
god zij
MET
onsje meer zijn....

dooi.......................................

MO_NL
29-03-12, 16:42
Dichter des vaderlands

mark61
29-03-12, 17:10
Dichter des vaderlands

Een beetje te 'dicht' proza voor mij :hihi:

super ick
29-03-12, 18:08
Als ie barst is ie voorlopig tot voorgoed weg. Dus ik denk dat ie voor de korte termijn gaat: toegeven en hopen dat iedereen het weer vergeten is bij de volgende verkiezingen.
Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp?id=ALLE)

Voorgoed weg? Dat slaat nergens op. Misschien dat hij enkele zetels kwijt raakt maar dat is ook niet zeker.


Tenslotte is zijn enige echte belang de voortzetting van de BV Wilders op het pluche.
Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp?id=ALLE)
Zijn grootste belang is ervoor zorgen dat 'links' niet in de regering komt. Tenminste dat is wat hij zegt.
Hij zit niet op het pluche. Voor precies hetzelfde geld kan hij ook met zijn armen over elkaar in de 2e kamer gaan zitten.



Geld makkelijk verdiend met het enige dat hij kan. Waar zou hij na de politiek in godsnaam een baan vandaan moeten halen? Hij kan toch niks?
Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp?id=ALLE)

Dat weet jij helemaal niet. Die redenatie komt rechtstreeks uit jou onderbuik.


In de VS gaan er nu stemmen op om ook het parlementslidmaatschap aan een maximum aantal termijnen te binden. Zou niet gek zijn voor onze beroepsbankzitter. Hij zit er nu 4.902 dagen. Hij staat daarmee op nr. 8. Eerstvolgende doel op de lijst is Khadija Arib, 4.973. Recordhouder is J. de Wit, SP, 5.063 dagen. Dat scheelt maar 3 maanden.
Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp?id=ALLE)

Zie ik de toegevoegde waarde niet van in. Zolang mensen de stemmen krijgen verdienen het op democratische grond om te blijven zitten.

Ik ben ook geen fan van WIlders, al vind ik het wel een interessant politiek verschijnsel.
Vergeet ook niet dat Mark Rutte als eerste getracht heeft een nieuw paars kabinet te vormen maar door Cohen resoluut het bos in is gestuurd. Indirect heeft de PvdA hem dus in het zadel geholpen.

Wizdom
29-03-12, 19:21
De titel bevat een tegenstrijdigheid.... "Wilders" en "Verantwoordelijkheid" gaan niet samen...

Kortman
29-03-12, 22:05
Een bejaarde ambtenaar. Ik denk niet dat ie veel kans maakt. Een bestuurder die mensen bij elkaar brengt is ie ook al niet :cheefbek:

Onderschat nooit je tegenstander !
Voorlopig zit Wilders nog goed in het zadel! (voor zover je het goed kunt noemen : dagen nacht bewaking ,nooit meer vrij rond kunnen lopen ,dat ook geld voor zijn famillie enz.
Ik had er er niet voor over gehad jij wel ???

knuppeltje
30-03-12, 08:53
Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk wie nu wie in gijzeling houdt in dat Catshuis.

Met die soloactie van dolly moeten die anderen toch ook wel flink in hun maag hebben gezeten. Ook voor hen zijn verkiezingen op dit moment niet erg aanlokkelijk. Voor het CDA al helemaal niet vanwege de zetels...en voor Rutte zijn blazoen ook al niet.

super ick
30-03-12, 14:45
Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk wie nu wie in gijzeling houdt in dat Catshuis.

Met die soloactie van dolly moeten die anderen toch ook wel flink in hun maag hebben gezeten. Ook voor hen zijn verkiezingen op dit moment niet erg aanlokkelijk. Voor het CDA al helemaal niet vanwege de zetels...en voor Rutte zijn blazoen ook al niet.

Het is helemaal niet ongebruikelijk om na lange onderhandelingen een pauze in te lassen.
Laat je je nu ineens gek maken door die waardeloze Nederlandse pers, die pedante linkse politici die grijnzend voor iedere camera verschijnen of is de wens de vader van de gedachte?

mark61
30-03-12, 15:36
Onderschat nooit je tegenstander !
Voorlopig zit Wilders nog goed in het zadel! (voor zover je het goed kunt noemen : dagen nacht bewaking ,nooit meer vrij rond kunnen lopen ,dat ook geld voor zijn famillie enz.
Ik had er er niet voor over gehad jij wel ???

Ik heb geen tegenstanders.

Nee, nooit. Ik heb niet eens de ambitie parlementslid te worden. Zeker geen 4902 dagen.

mark61
30-03-12, 15:38
Toch is het mij nog niet helemaal duidelijk wie nu wie in gijzeling houdt in dat Catshuis.

Met die soloactie van dolly moeten die anderen toch ook wel flink in hun maag hebben gezeten. Ook voor hen zijn verkiezingen op dit moment niet erg aanlokkelijk. Voor het CDA al helemaal niet vanwege de zetels...en voor Rutte zijn blazoen ook al niet.

Ja, maar er moet serieus wat gedaan worden, en dolly houdt alles tegen. Als Rutte enigszins serieus is weet ie dat. Voor hem maken verkiezingen niet veel uit, alleen, wat voor coalitie daarna? Dat is voor hem sowieso minder dan wat ie nu heeft. Dus ook between a rock and a hard place.

knuppeltje
31-03-12, 09:24
Ja, maar er moet serieus wat gedaan worden, en dolly houdt alles tegen. Als Rutte enigszins serieus is weet ie dat. Voor hem maken verkiezingen niet veel uit, alleen, wat voor coalitie daarna? Dat is voor hem sowieso minder dan wat ie nu heeft. Dus ook between a rock and a hard place.

En heel rap zelfs. Wat er ook gaat gebeuren, het trio in het Catshuis zal toch belangrijke ombuigingsplannen moeten maken. En daarmee zullen ze dan aardig dicht bij de plannen van de PvdA uitkomen. Ook na eventuele verkiezingen zal dat moeten gebeuren omdat alle maatschappelijke organisaties en niet te vergeten Brussel willen dat die veranderingen er komen. Niet omdat het omwille van de PvdA, maar om de noodzaak van die veranderingen.

Dolly die nu gedwongen wordt steeds meer van het PvdA-programma mee uit te voeren. We gaan toch nog lachen. Ok, met kiespijn dan.

knuppeltje
31-03-12, 09:29
Het is helemaal niet ongebruikelijk om na lange onderhandelingen een pauze in te lassen.
Laat je je nu ineens gek maken door die waardeloze Nederlandse pers, die pedante linkse politici die grijnzend voor iedere camera verschijnen of is de wens de vader van de gedachte?

Inderdaad ziet de oppositie nu het kabinet zo snel mogelijk vallen, maar dat wil de oppositie meestal en het doet er niet toe uit welke partijen de oppositie dan bestaat. Op zich is daar niets links of rechts aan, het is nu eenmaal oppositie eigen. Alleen heel slechte peilingen wil de oppositie wel eens intomen, maar dat geldt nu even niet voor alle oppositiepartijen.

Een pauze wordt inderdaad wel meer ingelast.

mark61
31-03-12, 11:11
En heel rap zelfs. Wat er ook gaat gebeuren, het trio in het Catshuis zal toch belangrijke ombuigingsplannen moeten maken. En daarmee zullen ze dan aardig dicht bij de plannen van de PvdA uitkomen. Ook na eventuele verkiezingen zal dat moeten gebeuren omdat alle maatschappelijke organisaties en niet te vergeten Brussel willen dat die veranderingen er komen. Niet omdat het omwille van de PvdA, maar om de noodzaak van die veranderingen.

Dolly die nu gedwongen wordt steeds meer van het PvdA-programma mee uit te voeren. We gaan toch nog lachen. Ok, met kiespijn dan.

De PvdA wil ook tegen Brussel zeggen dat ze het maar moeten uitzoeken met die 3% van ze. Lijkt me geen strak plan.

Ik heb al bezuinigingstips: JSF afschaffen, hypotheekrenteaftrek boven 250.000 in tien jaar naar 0.

knuppeltje
31-03-12, 11:52
De PvdA wil ook tegen Brussel zeggen dat ze het maar moeten uitzoeken met die 3% van ze. Lijkt me geen strak plan.

Ik heb al bezuinigingstips: JSF afschaffen, hypotheekrenteaftrek boven 250.000 in tien jaar naar 0.

Jawel, voorlopig nog. Maar daar wil de PvdA wel flinke ombuigingen tegenover stellen. En daar zal het trio in het Catshuis nu ook hard aan moeten gaan werken. En ik blijf zeggen: Dolly zal steeds meer akkoord moeten gaan met een programma dat zo met de PvdA overeen had kunnen worden gekomen, wil hij nog iets te zeggen overhouden. Dat zal Dolly nog heel veel zeer gaan doen, maar toch zal hij. Ik ga Dolly nog eens heel lief vinden, denk ik. :confused:

Yep, samen met het afschaffen van de Nationale Hypotheekgarantie voor bedragen boven die 250.000, het werken aan één Europees leger in plaats van een eigen veel te duur leger...en het schrappen van alle prestige projecten zoals de Olympische Spelen bijvoorbeeld. Zo zullen we vast nog wel met het lijstje door kunnen gaan.

super ick
31-03-12, 13:19
Inderdaad ziet de oppositie nu het kabinet zo snel mogelijk vallen, maar dat wil de oppositie meestal en het doet er niet toe uit welke partijen de oppositie dan bestaat. Op zich is daar niets links of rechts aan, het is nu eenmaal oppositie eigen. Alleen heel slechte peilingen wil de oppositie wel eens intomen, maar dat geldt nu even niet voor alle oppositiepartijen.

Een pauze wordt inderdaad wel meer ingelast.

De Romeinen stelden in crisistijd een soort dictator aan. In sommige omstandigheden mag partijpolitiek geen rol spelen en moet er gebeuren wat voor Nederland noodzakelijk is.
Tijden veranderen razendsnel en wat politieke partijen enige jaren geleden voor onmogelijk hielden om in te schrappen of helemaal te schrappen is nu ineens keiharde werkelijkheid.
Misschien waren die Romeinen zo dom nog niet want zelfs nu hopen politici op de val van het kabinet (dat zou 'andersom' net zo geweest zijn) wat ons zo weer een half verder brengt. Lees dieper in schuld, langer geen noodzakelijke besluiten.

knuppeltje
01-04-12, 09:44
De Romeinen stelden in crisistijd een soort dictator aan.

In sommige omstandigheden mag partijpolitiek geen rol spelen en moet er gebeuren wat voor Nederland noodzakelijk is.

Misschien waren die Romeinen zo dom nog niet

want zelfs nu hopen politici op de val van het kabinet...

Keizers waren per definitie al dictators die zichzelf soms ook wel aanstelden door hun voorganger te vermoorden. Eeuwenlang was er dan ook een strijd om de macht tussen keizer en Senaat.

Nobele gedachte, maar ijdele hoop. Bij partijen hoort nu eenmaal partijpolitiek, dat is altijd al zo geweest en het zal altijd wel zo blijven.

Die gingen aan decadentie ten onder, maar daar hadden ze ook wel veel lol bij, geloof ik.

Als dit kabinet niet snel echt grote ombuigingen in gang gaat zetten, wat nog maar de vraag is of ze dat gaat lukken, dan zijn we pas echt in de aap gelogeerd en kan in plaats daarvan dit kabinet beter meteen oprotten. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Nou ja, het had er in deze samenstelling niet eens moeten zijn, dus als het snel oprot zou dat een hele verbetering zijn.

Maar hoe dan ook, als die ombuigingen er wel komen, dan betekent dat dat de VVD veel beter meteen met de PvdA en nog wat in zee had kunnen gaan, want dan zou het hetzelfde programma zijn geworden als dat er met die ombuigingen aankomt. Om over verloren tijd te spreken.
Daarnaast zou dan Dolly niet al dat PvdA gedoe mee hoeven uitvoeren en kon hij lekker alsmaar langs de zijlijn boe roepend zijn aanhang in hun frustraties blijven bevestigen en zich door hen laten vergoddelijken.
Ik ga Dolly nog echt heel lief vinden dus. Ik denk dat ik zelfs nog een foto van hem boven m'n bed ga hangen. :hardlach:

mark61
01-04-12, 13:16
Nou ja Italië heeft nu een soort technocratische regering. Maar ik denk dat het snel afgelopen is met de consensus als de economie uit de rampzone is.

Wizdom
01-04-12, 15:11
Hervormen zou wat mij betreft moeten betekenen:

1 - Banken moeten mee betalen met de ellende die ze mede hebben gecreeerd
2 - Islamitisch bankieren moet de norm worden
3 - Zorg moet uit de markt worden gehaalde en terug naar de overheid als zorg voor de gemeenschap om de winst oogmerk uitwassen de kop in te drukken
4 - Ziekenfonds moet terug en verzekeraars moeten zich terug trekken uit de ziekte zorg.
5 - Vermindering van Hypotheek aftrek mist er ook compensatie is in de vorm van verlaging van belasting druk zodat getroffenen dit financieel kunnen compenseren
6 - Terug draaien flexibilisering zodat werknemers meer werk zekerheid hebben en werkgevers gestimuleerd worden om in werknemers te blijven investeren
7 - Innovatie en vernieuwing in Nederland moet worden gestimuleerd. In Nederland ontwikkelde innovatie moet in Nederland geproduceerd worden zodat de Nederlandse samenleving er maximale profijt van heeft (immers zij hebben ervoor betaald en gezweet)
8 - Ouderen en zwakkeren maximaal beschermen
9 - Werklozen stimuleren om passend en lonend arbeid te vinden. Zij moeten op basis van produktie van punt 7 maximaal ingezet worden.

Mark
01-04-12, 15:21
Mijn voorstel:

- 3% norm aanhouden en in 5 jaar naar 0% terug zodat we eindelijk de staatsschuld kunnen verminderen.
- keiharde hervormingen arbeidsmarkt (waarom groeien wij niet en buren wel?)
- sociale voorzieningen veel strenger maken: waarom halen we zoveel Polen hierheen terwijl Nederlanders te lui zijn om te werken?
- hypotheekrente aftrek direct afschaffen, belachelijke regeling, geld komt vrij, even pijnlijke crash van de huizen maar misschien eindelijk weer normale prijzen.
- JSF niet kopen
- tot 67 jaar werken niet gefaseerd maar direct invoeren (waarom nu niet en straks wel?).


Je kop in het zand steken en nog meer schulden maken en >> 3% tekort is een lange termijn tactiek die je uiteindelijk naar de positie van griekenland brengt,

We hebben het geld gewoon niet, die 3% is niet van ons... dus moeten we minder uitgeven.

Mark
01-04-12, 15:23
Hervormen zou wat mij betreft moeten betekenen:

1 - Banken moeten mee betalen met de ellende die ze mede hebben gecreeerd
2 - Islamitisch bankieren moet de norm worden
3 - Zorg moet uit de markt worden gehaalde en terug naar de overheid als zorg voor de gemeenschap om de winst oogmerk uitwassen de kop in te drukken
4 - Ziekenfonds moet terug en verzekeraars moeten zich terug trekken uit de ziekte zorg.
5 - Vermindering van Hypotheek aftrek mist er ook compensatie is in de vorm van verlaging van belasting druk zodat getroffenen dit financieel kunnen compenseren
6 - Terug draaien flexibilisering zodat werknemers meer werk zekerheid hebben en werkgevers gestimuleerd worden om in werknemers te blijven investeren
7 - Innovatie en vernieuwing in Nederland moet worden gestimuleerd. In Nederland ontwikkelde innovatie moet in Nederland geproduceerd worden zodat de Nederlandse samenleving er maximale profijt van heeft (immers zij hebben ervoor betaald en gezweet)
8 - Ouderen en zwakkeren maximaal beschermen
9 - Werklozen stimuleren om passend en lonend arbeid te vinden. Zij moeten op basis van produktie van punt 7 maximaal ingezet worden.

ben het eens met 1,5,7 en 9.

3 en 4 zijn theoretisch mooie ideeen, maar bureaucratische overheidsinstellingen leveren uiteindelijk altijd meer kosten en minder service op.

Olive Yao
01-04-12, 16:29
.



3 en 4 zijn theoretisch mooie ideeen, maar bureaucratische overheidsinstellingen leveren uiteindelijk altijd meer kosten en minder service op.

Een van de oorzaken dat het ziektekostenverzekeringsstelsel in de VS veel duurder is dan dat in europese landen is de bureaucratie van dat private stelsel:

A study by the McKinsey Global Institute found that the United States spends almost six times as much per person on health care administration as other wealthy countries.
Krugman & Wells, Microeconomics p 499



Mijn voorstel:

- 3% norm aanhouden en in 5 jaar naar 0% terug zodat we eindelijk de staatsschuld kunnen verminderen.

Je kop in het zand steken en nog meer schulden maken en >> 3% tekort is een lange termijn tactiek die je uiteindelijk naar de positie van griekenland brengt,

We hebben het geld gewoon niet, die 3% is niet van ons ... dus moeten we minder uitgeven.

In beginsel geen bezwaar, maar staatsschuld is geoorloofd ten bate van conjunctuurpolitiek – zoals nu volgens sommige zegspersonen.

Mijn voorstel: de geldstroom van reclame en marketing herkanaliseren naar de reële economie.

mark61
01-04-12, 16:48
Mijn voorstel:

- 3% norm aanhouden en in 5 jaar naar 0% terug zodat we eindelijk de staatsschuld kunnen verminderen.
- keiharde hervormingen arbeidsmarkt (waarom groeien wij niet en buren wel?)
- sociale voorzieningen veel strenger maken: waarom halen we zoveel Polen hierheen terwijl Nederlanders te lui zijn om te werken?
- hypotheekrente aftrek direct afschaffen, belachelijke regeling, geld komt vrij, even pijnlijke crash van de huizen maar misschien eindelijk weer normale prijzen.
- JSF niet kopen
- tot 67 jaar werken niet gefaseerd maar direct invoeren (waarom nu niet en straks wel?).


Je kop in het zand steken en nog meer schulden maken en >> 3% tekort is een lange termijn tactiek die je uiteindelijk naar de positie van griekenland brengt,

We hebben het geld gewoon niet, die 3% is niet van ons... dus moeten we minder uitgeven.

Yeps. Maar het gaat niet gebeuren.

super ick
02-04-12, 08:18
Als je tekort komt als boerenlul dan ga je twee dingen doen, nl. meer inkomen vergaren en minder uitgeven.

Ik zie voorlopig alleen maar bezuinigingen en geen enkele stimulering.

knuppeltje
02-04-12, 08:33
Volgens analisten zouden we als we de juiste maatregelen nemen en daardoor naar die 3 procent gaan, we op het welvaartspeil van 2005 terecht komen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat we het toen niet goed hadden. Met onze waanzinnig hoge nationale schuld leven we al veel langer boven onze stand. Eens moet daarvoor de rekening gepresenteerd worden, willen de kinderen van Henk en Ingrid niet echt de dupe van de spilzucht van hun ouders worden.

super ick
02-04-12, 11:00
Volgens analisten zouden we als we de juiste maatregelen nemen en daardoor naar die 3 procent gaan, we op het welvaartspeil van 2005 terecht komen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat we het toen niet goed hadden. Met onze waanzinnig hoge nationale schuld leven we al veel langer boven onze stand. Eens moet daarvoor de rekening gepresenteerd worden, willen de kinderen van Henk en Ingrid niet echt de dupe van de spilzucht van hun ouders worden.

Ik zie dat je de hand in eigen boezem steekt?

knuppeltje
02-04-12, 11:19
Ik zie dat je de hand in eigen boezem steekt?

Huh, wablief?

Soldim
02-04-12, 11:32
Met onze waanzinnig hoge nationale schuld

Wanneer is een staatschuld te hoog, waarop zijn dat soort nummers gebaseerd? Volgens mij valt de NL staatsschuld best mee -- vooral met de huidige lage rentestand.

MO_NL
02-04-12, 12:19
Wanneer is een staatschuld te hoog, waarop zijn dat soort nummers gebaseerd? Volgens mij valt de NL staatsschuld best mee -- vooral met de huidige lage rentestand.

Klopt.

Ongeveer 60% van het BNP. Prima te financieren voor een rijk land als Nederland.

De problemen van Nederland liggen vooral in het ontbreken van structurele hervormingen waardoor we in een negatieve spiraal dreigen te belanden die veel schade kan berokkenen.

Tel daar bij op de politieke onwil/onvermogen om de hervormingen daadkrachtig en ontdaan van partijpolitiek door te voeren en zie hier een recept voor een verarming die vooral de onderkant van de samenleving hard gaat treffen.

De kloof tussen de haves :handbang: en de havenots :tranen: zal groter worden de komende jaren, no doubt.

mark61
02-04-12, 12:30
Wanneer is een staatschuld te hoog, waarop zijn dat soort nummers gebaseerd? Volgens mij valt de NL staatsschuld best mee -- vooral met de huidige lage rentestand.

Ik vind het hele concept staatsschuld niks. Ik weet dat iedereen er een heeft. Ik vind 70% van het BNP belachelijk, ook al is dat het EU-gemiddelde, das € 24.500 per inwoner. Bedenk wat een rente je daarover betaalt. 10 miljard per jaar.

Dat doe je 'thuis' toch ook niet? Het hangt er natuurlijk wel van af of die schuld 'nuttig' is, of dat geld is geïnvesteerd in zaken die geld opleveren. Dat waag ik te betwijfelen.

Soldim
02-04-12, 13:33
Dat doe je 'thuis' toch ook niet?


'k Heb wel meer dan 24k Euro schuld :ego:



Het hangt er natuurlijk wel van af of die schuld 'nuttig' is, of dat geld is geïnvesteerd in zaken die geld opleveren. Dat waag ik te betwijfelen.

Tsja, persoonlijk vind ik dat de personen die de billen van mijn oma wassen erg nuttig werk doen -- maar geld zal dat inderdaad niet opleveren.

super ick
02-04-12, 14:44
Huh, wablief?

Ik zal even wat langzamer typen, speciaal voor jou:

D e g e n e r a t i e v a n d e o u d e r s v a n H e n k e n I n g r i d d a t i s j o u g e n e r a t i e.

super ick
02-04-12, 14:47
Klopt.

Ongeveer 60% van het BNP. Prima te financieren voor een rijk land als Nederland.

De problemen van Nederland liggen vooral in het ontbreken van structurele hervormingen waardoor we in een negatieve spiraal dreigen te belanden die veel schade kan berokkenen.

Tel daar bij op de politieke onwil/onvermogen om de hervormingen daadkrachtig en ontdaan van partijpolitiek door te voeren en zie hier een recept voor een verarming die vooral de onderkant van de samenleving hard gaat treffen.

De kloof tussen de haves :handbang: en de havenots :tranen: zal groter worden de komende jaren, no doubt.

Ik heb het kernpunt maar even rood gemaakt. De handen moeten inderdaad eens snel ineen en de partijpolitiek moet men in landsbelang laten varen. Allerlei figuren hebben dingen lopen roeptoeteren die nu niet meer hard gemaakt kunnen worden. Of ze blijven eigenwijs op hun strepen staan om niet inconsekwent over te komen en het gaat ten koste van veel belangrijkere zaken.

super ick
02-04-12, 14:49
Ik vind het hele concept staatsschuld niks. Ik weet dat iedereen er een heeft. Ik vind 70% van het BNP belachelijk, ook al is dat het EU-gemiddelde, das € 24.500 per inwoner. Bedenk wat een rente je daarover betaalt. 10 miljard per jaar.

Dat doe je 'thuis' toch ook niet? Het hangt er natuurlijk wel van af of die schuld 'nuttig' is, of dat geld is geïnvesteerd in zaken die geld opleveren. Dat waag ik te betwijfelen.

Tja, sommige grote uitgaven moeten nu eenmaal gefinancierd worden. En Nederland wil(de) door in de vaart der volkeren dus voordat er afgelost was stond er al weer iets nieuws op het programma.

mark61
02-04-12, 15:33
Tja, sommige grote uitgaven moeten nu eenmaal gefinancierd worden. En Nederland wil(de) door in de vaart der volkeren dus voordat er afgelost was stond er al weer iets nieuws op het programma.

Denk jij echt dat die 400 miljard in speciale projecten zit? Volgens mij is het gewoon van alles en nog wat. Gewoon, de tekorten van tig begrotingen bij elkaar. Als je duurzaam meer uitgeeft dan je binnen krijgt zit je gewoon fout, waar je het ook aan besteed. Één Betuwelijn kan ik me nog voorstellen. Maar dat is echt niet waar die 400 miljard uit bestaat. Die zal onderhand voor de helft uit rente op rente bestaan :cheefbek:

Ik snap niet wat er mis is met de aloude beproefde kaasschaafmethode. 4,5% tekort in drie jaar wegwerken, 1,5% per jaar. Wie merkt dat nou echt? Alle departementen betalen mee. Dat vereist dan ook nog een stop op de groei van de uitgaven natuurlijk, tenzij de belasting ook wordt verhoogd, wat me momenteel niet handig lijkt.

Vervolgens kan je een wet maken die zegt dat het geld dat voor de JSF is gereserveerd rechtstreeks naar aflossing gaat, evenals elke cent die afschaffing / beperking van de hypotheekrente-aftrek oplevert. Dan nog ff de teveelverdieners uit hun woningbouwverenigingshuizen donderen, dan trekt de huizenmarkt vanzelf weer aan.

En oh ja, die falende tot misdadige bankiers en wbv-bestuurders hun bonussen afpakken en in de cel gooien. Das ook zoiets onbegrijpelijks. Toch ook weer een paar centen voor de staatsschuld :hihi:

Sallahddin
02-04-12, 22:07
15197
Het Catshuisoverleg is in een "moeilijke fase" aanbeland. Wilders merkt dat hij nog meer verkiezingsbeloftes moet breken om dit kabinet in het zadel te houden, maar wat schiet hij er zelf mee op?

Het is duidelijk dat er een aantal fikse hervormingen moeten worden doorgevoerd om Nederland op de rails te houden, maar al die hervormingen staan haaks op zijn verkiezingsprogramma. Daarbij voelt hij al een tijd de hete adem van Emile Roemer van de SP in zijn nek, die onvermoeibaar blijft herhalen tegen iedereen die het horen wil dat Wilders niet te vertrouwen is omdat hij belangrijke verkiezingsbeloftes gebroken heeft zoals de AOW-leeftijd, meer blauw op straat en het stoppen van de marktwerking in de zorg.

Zijn antwoord op dat verwijt is dat hij er veel voor terug heeft gekregen. Een scherpere asiel- en immigratiewetgeving, bezuinigingen op linkse hobbies als cultuur en publieke omroep en strengere straffen.

In de tweede ronde onderhandelingen is de spoeling aanmerkelijk dunner. De scherpere immigratiewetgeving van de eerste ronde loopt vast in de Brusselse bureaucratie, een referendum over de terugkeer van de gulden is onbespreekbaar en korten op ontwikkelingshulp kan maar in beperkte mate door het veto van het CDA.

Kortom, waarom zou Wilders dit kabinet willen blijven gedogen in de wetenschap dat hij nog meer beloftes zal moeten breken?

Het antwoord is gelegen in het landsbelang. Nederland kan het zich niet permitteren om tijdens een diepe economische crisis ook in een politieke crisis te belanden met als gevolg dat de dringend noodzakelijke hervormingen minstens een jaar uitgesteld worden.

De vraag is of Wilders dat iets kan schelen.

Fascist Don_Quichotte wilders was/is slechts een voorlopig politiek "pragmatisch noodzakkelijk kwaad marionette fenomeen " , meer niet , zouden de intellectuelen beweren althans : show biz om leven in de NLse brouwerij in te blazen als afleidinsmanoeuvre met betrekking tot de NLse identiets crisis vs de globalisatie of Amerikkanisatie onder de druk van de economisch crisis dus

super ick
03-04-12, 08:15
Denk jij echt dat die 400 miljard in speciale projecten zit? Volgens mij is het gewoon van alles en nog wat. Gewoon, de tekorten van tig begrotingen bij elkaar. Als je duurzaam meer uitgeeft dan je binnen krijgt zit je gewoon fout, waar je het ook aan besteed. Één Betuwelijn kan ik me nog voorstellen. Maar dat is echt niet waar die 400 miljard uit bestaat. Die zal onderhand voor de helft uit rente op rente bestaan :cheefbek:

Ik snap niet wat er mis is met de aloude beproefde kaasschaafmethode. 4,5% tekort in drie jaar wegwerken, 1,5% per jaar. Wie merkt dat nou echt? Alle departementen betalen mee. Dat vereist dan ook nog een stop op de groei van de uitgaven natuurlijk, tenzij de belasting ook wordt verhoogd, wat me momenteel niet handig lijkt.

Vervolgens kan je een wet maken die zegt dat het geld dat voor de JSF is gereserveerd rechtstreeks naar aflossing gaat, evenals elke cent die afschaffing / beperking van de hypotheekrente-aftrek oplevert. Dan nog ff de teveelverdieners uit hun woningbouwverenigingshuizen donderen, dan trekt de huizenmarkt vanzelf weer aan.

En oh ja, die falende tot misdadige bankiers en wbv-bestuurders hun bonussen afpakken en in de cel gooien. Das ook zoiets onbegrijpelijks. Toch ook weer een paar centen voor de staatsschuld :hihi:

Door financiering van uitgaven en de inmiddels opgelopen rente. Nu zijn er weer nieuwe uitgaven bijgekomen die ook weer gefinancierd zijn. Banken redden en knoflooklanden steunen.

Met die kaasschaafmethode is ook niets mis. Als de economie onverwacht een paar procenten groeit heb je ook ineens een heel ander beeld. Groter probleem is dat er maar begrotingen op gemaakt worden. Bovendien lopen die begrotingen nog wel eens uit de hand. Ambtenaren laten zich nogal makkelijk belazeren door het bedrijfsleven.

Je noemt nu een paar voorbeelden waar ik ook niet tegen ben. Als het huishoudboeken neemt van Nederland dan kijkt hoe groot de totale begroting is dan lijkt het mij dat die paar miljard wel erg op het bordje van de gewone man terecht komen.

Ik geloof dat er tot nu toe alleen in Engeland een paar bankiers ter verantwoording zijn geroepen. Inderdaad lopen er mensen rond in die wereld die gemakkelijk veroordeeld hadden kunnen worden. Dat hele systeem met een klein groepje aandeelhouders moet m.i. Echt van de baan. Geld moet in bedrijven blijven en meer in innovatie gestoken worden i.p.v. in de zakken van een heel klein groepje superrijken.

knuppeltje
03-04-12, 08:27
Wanneer is een staatschuld te hoog, waarop zijn dat soort nummers gebaseerd? Volgens mij valt de NL staatsschuld best mee -- vooral met de huidige lage rentestand.

Ik vind die belachelijk hoog en voorlopig wordt die elke dag weer wat hoger als we zo door gaan. Allemaal het gevolg van veel te lang boven onze stand leven.

Verder reken ik onze hypotheekschuld ook tot onze nationale schuld, en die is letterlijk waanzinnig hoog.

knuppeltje
03-04-12, 08:34
Ik zal even wat langzamer typen, speciaal voor jou:

D e g e n e r a t i e v a n d e o u d e r s v a n H e n k e n I n g r i d d a t i s j o u g e n e r a t i e.

En? Daar had ik het niet over. Ik had het over Henk en Ingrid en hun kinderen zelf.

super ick
03-04-12, 14:55
En? Daar had ik het niet over. Ik had het over Henk en Ingrid en hun kinderen zelf.

Je hebt gelijk. Zie zo sportief ben ik ook wel weer.

Ik ga geen mea coelpa roepen dan wordt ik straks ook uitgemaakt voor paap

knuppeltje
04-04-12, 09:01
Je hebt gelijk. Zie zo sportief ben ik ook wel weer.

Ik ga geen mea coelpa roepen dan wordt ik straks ook uitgemaakt voor paap

Dat is dan weer heel netjes van je.

Ach, er zijn ergere dingen in het leven dan dat.