PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse student krijg extra gevangenisstraf voor beledigen koning Mohammed VI



iReport
31-03-12, 13:39
15219
Een Marokkaanse student die een spotprent van de koning heeft geplaatst op Facebook vanuit Marokko heeft in hoger beroep een zwaardere straf gekregen. De 18-jarige Walid Bahomane was eerder al veroordeeld tot een gevangenisstraf van een jaar. In hoger beroep is daar nog een half jaar bij gekomen.

Reporters Without Borders, een in Frankrijk gevestigde organisatie ter bevordering van persvrijheid en de vrijheid van informatie, betreurt het besluit van de rechtbank in Salé.

De organisatie is bang dat dergelijke besluiten zullen leiden tot zelfcensuur. "Marokko is een weg ingeslagen van politieke hervorming. In juli is er een constitutioneel referendum gehouden en in november waren er parlementsverkiezingen. Maar de vrijheid van informatie is nog steeds gelimiteerd door de twee beruchte rode lijnen: de koning en de islam. Zonder de vrijheid van informatie zijn de pogingen om van Marokko een democratie te maken gedoemd tot mislukken."

Een andere student, Abdelsamad Haydour, kreeg vorige maand 3 jaar gevangenisstraf voor het plaatsen van een filmpje op YouTube waarin hij zich kritisch uitlaat over de Marokkaanse koning.

Haydour noemde de koning onder andere een 'hond van een dictator' in het 4 minuten durende filmpje . Tijdens zijn rechtszaak mocht hij zich niet laten bijstaan door een advocaat.

De censuur geldt niet alleen Marokkaanse onderdanen. Vorige maand nam de Marokkaanse overheid ook maatregelen tegen de Spaanse krant El País. Nadat de krant een artikel had gepubliceerd waarin koning Mohammed VI in een kwaad werd daglicht gesteld is de krant verboden in Marokko.

mark61
31-03-12, 13:52
Ze denken dat ze internet kunnen controleren zeker? Think again.

MO_NL
31-03-12, 14:03
Internet lijkt ongrijpbaar maar komt uiteindelijk samen in enkele zeer controleerbare backbones (per land).

Het is daarom voor landen kinderspel om het internet te controleren. Natuurlijk blijven er dan ingewikkelde omwegen voor 0,1% van de bevolking die voldoende internet savy is, maar de grote massa kan eenvoudig gedirigeerd worden.

China heeft gisteren onder andere een Twitter-achtige dienst met 300 miljoen gebruikers (!) volledig op zwart gezet nadat er berichten werden verspreid over een mogelijk coup die op handen was.

mark61
31-03-12, 14:11
Internet lijkt ongrijpbaar maar komt uiteindelijk samen in enkele zeer controleerbare backbones (per land).

Het is daarom voor landen kinderspel om het internet te controleren. Natuurlijk blijven er dan ingewikkelde omwegen voor 0,1% van de bevolking die voldoende internet savy is, maar de grote massa kan eenvoudig gedirigeerd worden.

China heeft gisteren onder andere een Twitter-achtige dienst met 300 miljoen gebruikers (!) volledig op zwart gezet nadat er berichten werden verspreid over een mogelijk coup die op handen was.

Ik wou net zeggen, Mo hangt vast aan de lijn met Peking nou. Maar tis een heel gedoe. Eh, je kan toch ook internetten per satelliet? Kost zeker teveel. Zouden ze kunnen aanbieden met een zenderpakketje :hihi:

In Egypte bleken die maatregelen ook niet echt te werken. Als je sms etc. uitteert ligt meteen de economie plat, zo bleek.

Nou ja, we gaan het zien.

Verlicht
01-04-12, 20:45
Men mag ook niet in NL de NLse koningin beledigen ....dus

Er is er bovendien een groot verschil tussen gezond kritiek & ordinaire onnodige belediging.

Verlicht
01-04-12, 21:13
Men kan ook niet zeggen dat homofilie is een ziekte of afwijking bijv

.....men kan ook niet de holocaust ontkenen , al is historie niet heilig

...men kan ook niet de joden echt bekritiseren anders is men als een antisemiet bestempeld ..

.........men kan ook niet liberaal democratie afwijzen ...

.........

MO_NL
02-04-12, 05:22
Is niet helemaal vergelijkbaar.

Anderhalf jaar cel voor een FB-post?

Krant verbieden vanwege kritisch artikel?

toetsenbord
02-04-12, 12:13
Ik hou van censuur en ben tegen het onnodig beledigen van mensen, maar jongeren een gevangenisstraf opleggen hiervoor is ongehoord, wat gaat ie in de gevangenis leren, dat het systeem echt ****** up is!?

Je moet goed zorgen voor jongeren en naar ze luisteren, zonder advocaat daar staan is echt vernederend, tegenover officieren en rechters, als broekie, omdat je uit boosheid/frustratie wat hebt gescholden, werden oorlogsmisdadigers ook maar zo vernederd. Allahiy Nousrek a goya, ik had jou ook wel het advies kunnen geven to keep ya mouth shut, maar dat is nu te laat, Allahiy Nousrek...

iReport
02-04-12, 12:25
Ik hou van censuur en ben tegen het onnodig beledigen van mensen, maar jongeren een gevangenisstraf opleggen hiervoor is ongehoord, wat gaat ie in de gevangenis leren, dat het systeem echt ****** up is!?

Je moet goed zorgen voor jongeren en naar ze luisteren, zonder advocaat daar staan is echt vernederend, tegenover officieren en rechters, als broekie, omdat je uit boosheid/frustratie wat hebt gescholden, werden oorlogsmisdadigers ook maar zo vernederd. Allahiy Nousrek a goya, ik had jou ook wel het advies kunnen geven to keep ya mouth shut, maar dat is nu te laat, Allahiy Nousrek...

Vergeleken bij zijn vader is deze koning overigens het toonbeeld van gematigdheid.

Wijlen koning Hassan II had de gewoonte om tegenstanders/critici inclusief familie te grazen te nemen tot in de 3de graad (vaders, moeders, neven nichten). In de praktijk betekende dat vaak jarenlang opgesloten worden in een bloedhete cel in de woestijn waarin rechtop staan onmogelijk is.

toetsenbord
02-04-12, 12:37
Vergeleken bij zijn vader is deze koning overigens het toonbeeld van gematigdheid.

Wijlen koning Hassan II had de gewoonte om tegenstanders/critici inclusief familie te grazen te nemen tot in de 3de graad (vaders, moeders, neven nichten). In de praktijk betekende dat vaak jarenlang opgesloten worden in een bloedhete cel in de woestijn waarin rechtop staan onmogelijk is.

I know, ik heb heel wat verhalen gelezen/gehoord, maar toch is dit niet menselijk, dit gaat over een jongere, in Marokko, een land in Noord-Afrika dat onderhevig is aan vele regels en wetten en vooral rekening moet houden met het klimaat waarin we leven en Facebook is een medium, een virtueel medium waar mensen hun gedachten kunnen uitwisselen, en deze jongen is misschien 'niemand' in Marokko, want met de juiste connecties was dit hem nooit gebeurd. Er is iets met hem, en ik snap dat koningen het druk hebben met veel dingen en dat zie ik zelf ook wel, ik ben niet van gisteren, maar als het niet goed gaat met de jongeren in je land, gaat het niet goed met je land. Punt. Zoveel ontevredenheid, daar kunnen wij heel makkelijk mee omgaan, maar deze jongeren moeten ten eerste amnestie krijgen, voordat ze op de brandstapel gegooid worden, kaina shi hadja en zo kom je er niet achter. Want niemand is verplicht om een staatshoofd te mogen, mijn du3a zijn met hem, Allahiy Tlouq sra7ou.

Hopelijk toont de koning zijn soevereiniteit, ik heb gezien dat hij dat heel goed kan doen en dat hij zich goed kan verplaatsen in mensen.

Dit verhaal doet mij denken aan de 17-jarige jongen die de moskee van onze ouders in brand wilde steken, een Hollandse knaap met totaal geen feeling for Islam en Moslims, die moskee moest gewoon in de fik.
Hij is opgepakt en toen hij voor de rechter verscheen, heeft het bestuur gezegd dat ze het hem vergeven en zijn toekomst niet wilden verpesten, dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Mijn vader zei dat hij later nog langs de moskee is geweest om zijn excuses aan te bieden en dat ze de haat in zijn hart niet nog groter wilden maken.

En dat was echt serieus, die jongen had de boel in de fik gestoken, er was schade en er konden mensen aanwezig zijn in het gebouw op dat moment, hij zou echt goed de gevangenis ingaan. So what als je de koning niet mag en hem op internet uitscheldt, tja het is niet fijn en al helemaal niet als het gaat om een publiek persoon, maar een jaar in de gevangenis in Marokko, waar waarschijnlijk de familie elke week met een 'goufa'/tas langs zal moeten komen, wil je een beetje leven, zoveel stress, nog meer armoede, toekomst verspild. Was hij maar slimmer geweest, maar ja...

het is nu gebeurd. Allahiy Tlouq sra7ou....

mark61
02-04-12, 13:19
Men mag ook niet in NL de NLse koningin beledigen ....dus

Er is er bovendien een groot verschil tussen gezond kritiek & ordinaire onnodige belediging.

Daarentegen krijgen NLse kranten dan geen verschijningsverbod. Bovendien kan ik me de laatste veroordeling wegens 'majesteitsschennis' niet meer herinneren.

Spotprenten zijn om te spotten. Das een goed idee in een democratie, op zich.

mark61
02-04-12, 13:20
Ik hou van censuur

Censuur is de eerste stap op weg naar de afgrond. Van een dictatuur en een monddood onderdrukt volk.

CONTRA
02-04-12, 13:31
Is niet helemaal vergelijkbaar.

Anderhalf jaar cel voor een FB-post?



ben je alweer vergeten dat iemand anderhalf jaar de cel is ingegaan voor het gooien van een lullig waxinelichthoudertje en momenteel opgesloten zit in een psychiatrische inrichting?

super ick
02-04-12, 14:54
ben je alweer vergeten dat iemand anderhalf jaar de cel is ingegaan voor het gooien van een lullig waxinelichthoudertje en momenteel opgesloten zit in een psychiatrische inrichting?

En wat zou eerder voor de hand liggen denk je?

Een veroordeling of dat men er in detentie achter kwam dat deze man psychisch niet in orde was en hebben ze om die reden actie ondernomen?

HaasHaas
02-04-12, 15:40
wat kinderachtig en kleinzerig zeg.
so what dat er een spotprent is gemaakt. boeiend. ga de werkloosheid en sociale oneerlijkeid qua armoede aanpakken ipv een beetje te kijken wie of wat getekend heeft. en laat die ambtenaren die het internet afsporen voor koninklijke zaken iets doen wat echt nut heeft.

Rakimmmmmm
02-04-12, 15:46
In Nederland heeft iemand een waxinelichthouder tegen een gepantserde koets gegooid.
Geen krasje in de koets.
De dader zit al langer dan een jaar vast.
Ze willen hem ook op laten sluiten in een psychiatrische inrichting.
De dader claimt dat Beatrix helemaal geen echte oranje is.
Dit is de reden dat ze hem op willen ruimen in een inrichting.
Nederland is net zo corrupt als vele andere dictaturen.
Was pas weer een documentaire dat NL de 4e grootste wapenexporteurs is van de wereld.
De tanks van Khadaffi kwamen ook uit NL.

Hier is nog een artikel over dat Beatrix enz. helemaal geen echte oranjes zijn en ze helemaal niet afstammen van een koningshuis.


Ik laat alleen een klein stuk hier zien van het artikel.
Als je alles wilt lezen kan je naar deze link gaan.

BOINNK!!! | Mevr. Beatrix von Amsberg en haar nazaten: Géén Oranjes en dus géén recht op de troon. (http://boinnk.nl/blog/30412/mevr-beatrix-von-amsberg-en-haar-nazaten-geen-oranjes-en-dus-geen-recht-op-de-troon/)

In 1869 werd het DNA ontdekt.Eerst in 1944 werd de erfelijkheid beredeneerd. In 1953 kwam er verder schot in het DNA onderzoek en uiteindelijk in 1975 publiceerde Frederick Sanger een methode voor het bepalen van de volgorde van nucleotiden in DNA (sequecing genoemd)In 2001 werd de DNA sequenties van het humane genoom gepubliceerd.Anno 2010 is de DNA technieken dermate verfijnd dat met zeer grote zekerheid o.a. erfgenamen zijn te achterhalen.
Omdat men in 1890 er nog van uit ging dat Wilhelmina een wettig kind was van Koning Willem III (1817-1890) besloot men i.v.m. de afnemende gezondheid van deze Willem,waardoor hij zijn werkzaamheden niet meer kon uitvoeren, Emma aan te wijzen als Koningin moeder om zo de troonopvolging van Wilhelmina te regelen. Emma was slechts 3 dagen Koningin moeder en aansluitend werd in 1890 Wilhelmina op 10 jarige leeftijd Koningin van Nederland en werd Emma voogdes over deze minderjarige troonopvolgster.In die tijd stond DNA onderzoek nog in de kinderschoenen,zodat niet onweerlegbaar kon worden vastgesteld dat Wilhelmina als onwettig buitenechtelijk kind geen recht op troon opvolging had.
Nu er zeer sterke aanwijzingen zijn dat Wilhelmina als onwettig kind van Willem III(1817-1890) nooit rechtmatig de troonopvolger had mogen zijn,kan dit heden als onrechtmatig worden bestempeld.
Het door haar in 1937 genomen “Koninklijk”besluit gesteund op het verdrag van Nassau,welke haar nazaten het recht op de naam van Oranje-Nassau geven moet daardoor tevens als onrechtmatig worden gezien.
De rechtmatigheid van alle opvolgende “Koninklijke”besluiten door Juliana en Beatrix komen daarmee in een ander daglicht te staan.
Ook in 1948 bij de troonopvolging door Juliana stond DNA onderzoek nog in de ontwikkelingsfase en kon mogelijk niet worden vastgesteld of Juliana ingevolge de grondwet een afstammeling van Willem I (1772-1843) was en dus wel of niet gerechtigd was voor de troonopvolging.
Echter voor de troonopvolging door Beatrix in 1980 was het DNA zover gevorderd dat DNA onderzoek had kunnen uitwijzen of zij wel of niet een bloedverwant van Willem I (1772-1843) is en daarmee wel of niet gerechtigd was voor de troonopvolging.Waarom geen DNA onderzoek is uitgevoerd laat zich raden.
Vóór de eventuele troonopvolging door Willem-Alexander is men staatsrechtelijk verplicht op grond van Art.24 van de grondwet een meervoudig onafhankelijk DNA onderzoek te eisen om vast te stellen of Willem-Alexander wel of niet een afstammeling is van Willem I (1772-1843) Men heeft alle DNA mogelijkheden hiertoe en het zou ernstig verwijtbaar en nalatig zijn indien men dit achterwege laat.In dat geval stuurt men blijkbaar bewust aan op Staatsrechtelijke fraude en houdt men geen rekening met mogelijk ingrijpen van de bevolking.

Toen in 1702 Willem III (1650-1702) stierf had hij wel geprobeerd Johan Willem Friso van Nassau Dietz (1687-1711) aan te wijzen,maar in Engeland werd de Willem III,koning van Engeland opgevolgd door Anne de zuster van Mary,terwijl Koning Frederik I van Pruisen zich uitriep tot Prins van Oranje waarbij hij zich beriep op het testament van Stadhouder die bepaalde dat bij het uitsterven van de mannelijke lijn van Oranjes al zijn bezittingen zouden vererven op de nakomelingen van zijn oudste dochter Louise Henriëtte, die de moeder was van Frederik I van Pruisen. Het Prinsdom Orange ging echter over op het huis Bourbon-Conti en in hun naam verdreef koning Lodewijk XIV in 1703 alle protestanten uit de stad en lijfde de stad in.

Rakimmmmmm
02-04-12, 15:49
DNA Koningin-bloedverwanten: DNA Koningin-bloedverwanten (http://jacobusderoma.blogspot.com/2010/02/dna-koningin-bloedverwanten.html)

CONTRA
02-04-12, 17:10
En wat zou eerder voor de hand liggen denk je?

Een veroordeling of dat men er in detentie achter kwam dat deze man psychisch niet in orde was en hebben ze om die reden actie ondernomen?

na anderhalf jaar in de bak te hebben gezeten, vind je het voor de hand liggen dat die persoon daarnaast ook nog tegen z'n wil vastzit in een psychiatrische inrichting?

dat is toch buiten elke proportie voor het gooien van een waxinelichthoudertje?

Verlicht
02-04-12, 21:27
na anderhalf jaar in de bak te hebben gezeten, vind je het voor de hand liggen dat die persoon daarnaast ook nog tegen z'n wil vastzit in een psychiatrische inrichting?

dat is toch buiten elke proportie voor het gooien van een waxinelichthoudertje?


Precies


Om maar te zwijgen over het feit dat die dapper Iraki journalist schoenen werper ( Dat was echt prachtig om te zien trouwens haha : een groot symbolisch verdnedering van & protest tegen de "machtigste man van de wereld " oorlogscrimineel Bush junior trouwens : had de laatste ruimschoots verdiend daarentegen wel juist , ironisch genoeg ) aan het adres van oorlogscrimineel Bush junior wel 2 jaar ervoor vast in de cel had moeten zitten

super ick
03-04-12, 07:55
na anderhalf jaar in de bak te hebben gezeten, vind je het voor de hand liggen dat die persoon daarnaast ook nog tegen z'n wil vastzit in een psychiatrische inrichting?

dat is toch buiten elke proportie voor het gooien van een waxinelichthoudertje?

Wel als het sec voor het gooien van dat houdertje is maar dat geloof ik niet.

Ik denk dat ze geconstateerd hebben dat de man een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving is en ze hem daarom willen behandelen.

Sallahddin
03-04-12, 20:03
Daarentegen krijgen NLse kranten dan geen verschijningsverbod. Bovendien kan ik me de laatste veroordeling wegens 'majesteitsschennis' niet meer herinneren.

Spotprenten zijn om te spotten. Das een goed idee in een democratie, op zich.



Note : ik schrijf het volgende wel vanuit marokko waarin ik toevallig voorlopig ben : ik neem een groot risico dus .

nou , dat zijn van die fundamentele verschillen tussen de Marokaanse dictatuur & de NLse "democratie " dus

De persoon van de koning in Marokko bijv is wel "heilig " bovendien haha :staat zo zwart op wit vermeld in 1 artikel van de marokaanse "grondwet " notabene althans : men mag de man niet eens bekritiseren , laat staan beledigen of ermee spotten , belachelijk maken ....erom lachen......shuuuuuuuuttttt......: hij staat boven de wet : hij is dus een soort 'god " op aarde bijna dus

zijn woord is dus wet ,hij is onfeilbaar , almachtig , alswetend , .........(hij heeft dus bijna alle eigenschappen van een "god " behalve de regen laten vallen haha ) ,iets dat wel bewijst dat de donkere middeleeuwen nog steeds bestaan in sommige gedeelten van deze wereld helaas pindakaaaaaaaaaaaas


P.S.: Magazines zoals TelQuel bijv durven wel de man te bekritiseren maar dat had ze enorm veel geld gekost aan boetes , rechtszaken & erger ...voormalig hoofdredacteur Ben Shemsi is vertrokken van TelQuel by the way

Verlicht
04-04-12, 19:23
One cannot criticise a " god " haha, let alone insult him , offend him, make fun of him, ridicule him , ........laugh at him... , so

Rakimmmmmm
05-04-12, 15:28
Wel als het sec voor het gooien van dat houdertje is maar dat geloof ik niet.

Ik denk dat ze geconstateerd hebben dat de man een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving is en ze hem daarom willen behandelen.




Nee , jij snapt het nog steeds niet.
Die man wil aan het licht brengen dat Beatrix enz helemaal geen echte oranjes zijn.
En dus niet tot het koningshuis behoren.
Het zijn dus gewoon oplichters die op ons geld teren.
Denk je nou echt dat als iemand een houdertje tegen jouw auto gooit dat hij anderhalf jaar in de bak terecht komt?
En daarna opgesloten wordt in een inrichting tegen zijn wil????????
Voor iets naar je auto gooien??????????

Hier nog een keer de link met feiten waaruit blijkt dat Beatrix geen echte oranje is.

DNA Koningin-bloedverwanten: DNA Koningin-bloedverwanten (http://jacobusderoma.blogspot.com/2010/02/dna-koningin-bloedverwanten.html)


Deze link is ook interessant.

Beatrix en de lijken in de kast | Geen Nieuws (http://www.geennieuws.com/2011/01/beatrix-en-de-lijken-in-de-kast/)

Rakimmmmmm
05-04-12, 15:31
Het zal u inmiddels duidelijk zijn, dat er n.a.v. het (schijn) process tegen de “waxinelichthouder”, Erwin L. , door het O.M. getracht wordt de lijken, die zich in de diverse oranje kasten bevinden, binnen te houden. Laten wij even kijken waar het ook weer over gaat : Het O.M. beschuldigt L. van belediging van de Koningin, Willem Alexander en Maxima. Ten 2e wordt hem de mishandeling van een lakei ten laste gelegd en ten 3e wordt hij er van verdacht 2 mensen te hebben bedreigd, namelijk zijn broer Marcel en een medewerkster van de Hoge Raad.




Het O.M. zou L. graag willen onderwerpen aan een psychiatrisch onderzoek, maar daar weigert L. aan mee te werken. L. betwist dat Beatrix koningin is, want in de wet wordt bepaald dat koningsschap erfelijk is. Dat houdt in dat, Willem I alleen kan worden opgevolgd door wettige afstammelingen. Maar er zijn historici die bewezen hebben , dat Willem III onvruchtbaar was. Zijn vrouw Emma, zou daarom het bed gedeeld hebben met haar secretaris Jhr. de Ranitz, of…. diens tuinman en uit deze “samenkomst” zou Wilhelmina geboren zijn, dus geen oranje. Hierdoor zou de bloedlijn in de troonopvolging zijn doorbroken en zouden de nakomelingen van Wilhelmina geen wettige afstammelingen zijn van Willem III en zich dus geen koning of koningin mogen noemen.

Nu zijn over de afstammingskwestie een groot aantal theoriën in omloop en zou het zelfs zo kunnen zijn, dat er momenteel DRIE personen zijn, die recht zou hebben op de Nederlandse troon. Dit zou op dit moment te ver voeren en komen wij hier in een later artikel op terug. ( ter geruststelling uw redacteur behoort niet tot die 3 personen).

Vast staat echter wel, dat de Russische autoriteiten in 1991 zowel aan koningin Elizabeth II en koningin Juliana gevraagd hebben DNA af te staan, om daarmee vast te skunnen stellen of de in een graf aangetroffen bot resten afkomstig zijn van de vermoorde Romanovs. Elisabeth II stemde in met het verzoek, Juliana weigerde (waarom als je niets te verbergen hebt ? ) en daarmee stoten wij op het eerste vraagstuk : hoe het zit met de wettelijke afstamming van Willem III , of zo u wilt, is Beatrix inderdaad wel gerechtigd is zich koningin te noemen en ons staatshoofd te zijn.

De koningin tekent voor de bevoegdheid van de rechtbank, maar aangezien er door L. betwist wordt dat de konigin de koningin is, betwist hij daarmee ook de legimiteit van rechtbank. De rechtbank zou zich onbevoegd moeten verklaren. Voorts komt dan de aanklacht dat L. een vorstin enz. zou hebben beledigd komt te vervallen , het gaat ten hoogste om het beledigen van een normale medeburger. ( even voor de goede orde juridisch gezien is het gooien van het waxinelichthoudertje een belediging ). De strafmaat voor het laatste ligt lager dan het eerste, ofschoon de grondwet zegt dat iedere Nederlander voor de wet gelijk is.

L. heeft reeds 2 maal aangifte gedaan tegen de koninklijke familie, in 2009 wegens diefstal en in 2010 wegens hoogverraad en oplichting en misschien, maar dit is de strikt persoonlijke mening van uw schrijver, wordt het tijd een plein, straat of laan naar L. te vernoemen als volksheld.

Blijft onverlet, dat het natuurlijk een actie in de beste traditie van de KGB, Stasi of Gestapo is, iemand 3 maanden in vooraarrest te houden en dat weer te verlengen met 3 maanden op grond van allerlei juridsiche pietluttigheden, die er aan de haren bij getroken worden. Voorts bestaat er geen duidelijk verhaal van de kant van de officier van Justitie, waarom de discussie over koningin ??? dat Beatrix gestopt moet worden. De officier stelt, dat erfopvolging niet bepaald wordt door een directe bloedlijn, het gaat er om, dat het kind wordt geboren binnen een staand huwelijk. Dit argument is natuurlijk flinterdun, maar zoals wij al eerder zagen in de kwestie met het process dat Wimlex versus het persbureau AP, moet een rechter of een officier zich in de meest vreemde bochten wringen om aan de ene kant het publiek “tevreden” te stellen, maar veel belangrijker aan de andere kant, genoegdoening te geven aan het staatshoofd, want……dit bij niet opvolgen, op het risico af dat het zeker mis gaat met de carriëre. Hiermee is het imago van het OM weer op de tocht komen te staan, terwijl hopelijk zelfs mensen die zich niet intensief met deze zaak bemoeien, zich toch af zullen vragen, waarom de oranjes, als ze niets te verbergen hebben, zo spastisch doen met de DNA test, als je niets hebt te verbergen, doe je er gewoon aan mee.

Rakimmmmmm
05-04-12, 15:46
bol.com | Bedrog om de kroon, Ine Veen | Nederlandse boeken (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/bedrog-om-de-kroon/1001004008492803/index.html)

cummonisto
05-04-12, 17:44
@Rakimmmmmmmmmmmmm het ging toch over beledigen van momo 6? en niet over lallatna Beatrix nasaraha llah wa ayadaha.

Sallahddin
05-04-12, 19:56
@Rakimmmmmmmmmmmmm het ging toch over beledigen van momo 6? en niet over lallatna Beatrix nasaraha llah wa ayadaha.

Precies

Al Maghforo laho .......amir al mouminine...........sahib al jalala ............

Knucklehead
06-04-12, 02:32
De bloedlijn van M6 stamt uit de voorvaders van Fir3awn,(die ene faroe die mozes om zeep wilde brengen) wajow krijg ik nu ook gevangenisstraf:boeps:

Sallahddin
08-04-12, 21:45
De bloedlijn van M6 stamt uit de voorvaders van Fir3awn,(die ene faroe die mozes om zeep wilde brengen) wajow krijg ik nu ook gevangenisstraf:boeps:


Ik veroordeel je maar tot ..... nou, je mag niet meer het land in althans haha