PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Politieke partij FPO in Oostenrijk propageert openlijk haat tegen Marokkanen



iReport
31-03-12, 13:57
15223
De retoriek van racistische politici in Europa begint steeds grotesker vormen aan te nemen. De extreem-rechtse FPÖ is weer een stap verder gegaan en propageert openlijk Marokkanen-haat in haar verkiezingscampagne.

Op een affiche die overal in de stad Innsbruck te zien is staat een verkiezingsslogan die openlijk de Marokkaanse gemeenschap aanvalt. 'Liever vaderlandsliefde dan Marokkaanse dieven' wat in het Duits klinkt als 'Heimat-Liebe statt Marokkaner-Diebe'.

Gelukkig zijn er ook nog burgers die dit te ver vinden gaan, zij dienden een klacht in voor het 'aanzetten tot haat'. Het parket opende daarop een onderzoek, aldus het Oostenrijkse persbureau APA.

Ondanks het onderzoek tegen de partij, gaat het goed met de FPÖ er in Innsbruck. Ook landelijk doet de extreem-rechtse Oostenrijkse Vrijheidspartij FPO. De FPÖ van de inmiddels overleden voorman Jorg Haider haalt in de peilingen inmiddels vrijwel evenveel zetels als de sociaal-democratische SPÖ, en degradeert de liberale ÖVP naar een derde plaats in de rij.

mark61
31-03-12, 15:01
Oostenrijk heeft een hele melée van diverse Joegoslavische minderheden; die waren vroeger altijd het mikpunt van de FPÖ, omdat in de deelstaat waar de FPÖ vandaan komt, Karinthië, er een grote Sloveense minderheid was. Oostenrijk is toen op de vingers getikt door de EU.

Ik heb me gek gezocht naar het aantal Marokkanen in Oostenrijk, ik kan alleen het aantal naturalisaties over de jaren vinden. Vorig jaar een whopping 35 personen :hihi: Oh, ik heb het, 766 personen in 2006. Tis me een plaag :cheefbek:

Staatsangehörigkeit zusammen männlich weiblich

Österreich 7.479.496 3.615.152 3.864.344
Marokko 766 404 362

http://www.statistik.at/web_de/Redirect/index.htm?dDocName=036181 pag. 265.

mark61
31-03-12, 15:03
Interessant:

Laut Gerichtlicher Kriminalstatistik sind österreichweit folgende Verurteilungen gegen marokkanische Staatsangehörige ergangen:
Verurteilungen / Verurteilungen Marokkanische Anteil in Österreich / gesamt Staatsangehörige %
2006 43.414 / 51 / 0,1
2007 43.158 75 0,2
2008 38.226 86 0,2
2009 37.868 94 0,2
2010 38.394 107 0,3

https://zeitzuender.wordpress.com/tag/hetze-gegen-marokkaner/

Verdrievoudigd in 4 jaar en zwaar oververtegenwoordigd (1% van de Oostenrijkse bevolking = 80.000 man). Als er echt maar een duizend / paar duizend Marokkanen in Oostenrijk wonen heb je kans dat de complete maffia verhuisd is.

super ick
31-03-12, 16:03
Als er echt maar een duizend / paar duizend Marokkanen in Oostenrijk wonen heb je kans dat de complete maffia verhuisd is. naar Nederland.

iReport
31-03-12, 16:17
Zoals met alles: vervang Marokkaner mit Jude en de wereld is te klein.

Blijkbaar mag dit over Marokkanen gezegd worden gezien de de radiostilte uit de rest van Europa.

mark61
31-03-12, 16:25
Zoals met alles: vervang Marokkaner mit Jude en de wereld is te klein.

Blijkbaar mag dit over Marokkanen gezegd worden gezien de de radiostilte uit de rest van Europa.

Ja, dat dacht ik ook al. Waarna de tegenwerping is: maar joden plegen geen misdaden. Maar dat is niet waarom het zo eng klinkt.

Ik vind het alleen bizar dat ze op een van de kleinste immigrantengroepen zijn gekomen. Maar ik geloof dat er net een paar high-profile misdaden zijn geweest in Ö. waar Marokkanen bij waren betrokken.

Het gaat trouwens om de burgemeesterverkiezingen in Innsbruck; de bedenker en kandidaat is hotelhouder en 'heeft 12 nationaliteiten in dienst'. Hij snapt-niks-van-die-ophef.

De FPÖ heeft 1 zetel in de 40-koppige gemeenteraad van Innsbruck, maar kreeg 5% van de stemmen. Das gek. Dus hij moet wat :cheefbek:

Hij is aangegeven door de KPÖ, de communistische partij met 0 zetels.

http://www.krone.at/Nachrichten/Heimatliebe_statt_Marokkaner-Diebe_Tiroler_FP_angezeigt-Aerger_um_Plakate-Story-316640?utm_source=krone.at&utm_medium=RSS-Feed&utm_campaign=Nachrichten

MO_NL
31-03-12, 16:29
Echt triest dit.

Die politici leren van elkaar.

Straks krijg je een Algerijnen-meldpunt in Frankrijk en Wilders die met een variant komt op "Heimat-Liebe statt Marokkaner-Diebe", wat ik je brom.

knuppeltje
01-04-12, 08:48
Natuurlijk neem je een kleine zwakke groep als mikpunt om je grieven en frustraties op af te reageren. Die is meestal weerloos.

Max Stirner
01-04-12, 10:15
Zoals met alles: vervang Marokkaner mit Jude en de wereld is te klein.

Blijkbaar mag dit over Marokkanen gezegd worden gezien de de radiostilte uit de rest van Europa.


Als je het met pakweg 500 man daadwerkelijk voor elkaar krijgt om verantwoordelijk te zijn voor 0,3% van de misdaad (waaronder 'high-profilers') in een land met 4.000.000 man ... heb je misschien toch niet zo veel recht van spreken.


En wellicht kennen de Oostenrijkers de situatie in bijv. Frankrijk, Belgie en Nederland en zitten ze daar dus helemaal niet zo op te wachten. Zou zomaar kunnen.

Vind eigenlijk ook dat ze dat gewoon mogen vinden en gewoon mogen zeggen



Dat jij - het zal ns niet zo zijn - met 6 miljoen vergaste joden aankomt, tekent je gebrek aan historisch besef en is misschien ook wel illustratief voor het gebrek aan zelfkritiek als 'Marokkaanse gemeenschap'.

En ja, ieder mens is een individu en de goeien lijden onder de kwaden. Das ook waar. En ja, de FPO is een hele foute & demagogische politieke partij in een land met een nogal bedenkelijk verleden. Zelfs dat is waar.

MO_NL
01-04-12, 10:27
Als je het met pakweg 500 man daadwerkelijk voor elkaar krijgt om verantwoordelijk te zijn voor 0,3% van de misdaad (waaronder 'high-profilers') in een land met 4.000.000 man ... heb je misschien toch niet zo veel recht van spreken.

Vind eigenlijk ook dat ze dat gewoon mogen vinden en gewoon mogen zeggen


Sorry dat ik hier over durfde te beginnen en al helemaal mijn excuses dat ik de dubbele standaarden tav de joden heb durven aanhalen.

Ik zal mijn mede-crimineel Marcouch vragen of hij een partijmotie wil indienen of de PvdA een dergelijke leuze ook in Nederland zou kunnen introduceren bij de eerstvolgende verkiezingen.

mark61
01-04-12, 12:36
Natuurlijk neem je een kleine zwakke groep als mikpunt om je grieven en frustraties op af te reageren. Die is meestal weerloos.

Ik vraag me af wat erachter zit. Je neemt normaal juist niet de kleinste groep, je hebt 'last' van de grootste groep. In Oostenrijk zijn dat Joegoslaven in diverse smaken (sowieso een oude minderheid door dat grenzen trekken in het Habsburgse rijk), en dan Turken. Over moslims hebben ze het vreemd genoeg ook niet.

Ik kan me nog herinneren dat Haider een hetze voerde tegen de Slovenen in Karinthië, die daar gewoon woonden omdat ze daar altijd al woonden, het is een gemengde streek. Daar kreeg ie dan ook last mee.

Ik schat dat Innsbruck recentelijk wat high-profile misdaden heeft meegemaakt gepleegd door Marokkanen. Want het is werkelijk een minieme minderheid.

In 2009 is een partijgenote ook al veroordeeld wegens zo'n 'akkefietje'.

mark61
01-04-12, 12:37
Intussen heeft de kandidaat, August Penz, zijn excuses aangeboden en gaan ze de posters weghalen / overplakken.

Peu geschrokken van de heisa en de rechtszaak zekers.

Innsbruck - Die Innsbrucker FPÖ entfernt ihre umstrittenen Wahlplakate mit dem Slogan "Heimatliebe statt Marokkaner-Diebe", die für Anzeigen bei der Staatsanwaltschaft und diplomatische Verstimmungen gesorgt hatten. Spitzenkandidat August Penz kündigte am Sonntag an, dass die Plakate bis Mitte der Woche aus dem Stadtbild verschwunden sein werden. "Ich bin in ein Eck gestellt worden, in dem ich nicht sein will", sagte er.

Auch wenn er seine Ankündigung am 1. April mache, sei es ihm "tiefernst". Er habe mit dem Slogan auf Versäumnisse der Politik aufmerksam machen wollen und habe "niemals die Absicht gehabt, irgendjemanden zu beleidigen", beteuerte Penz. Er wolle sich "ausdrücklich von der Plakatkampagne distanzieren, sowie für den Inhalt und die Formulierung entschuldigen" und übernehme dafür "persönlich und alleine die Verantwortung".

Die 33 Großplakate seien bereits alle entfernt bzw. überklebt worden. Auch das Außenministerium in Wien sei informiert und gebeten worden, das marokkanische Königshaus von der Entscheidung der Innsbrucker Freiheitlichen in Kenntnis zu setzen, sagte der Hotelier.

Marokko wollte klagen

Wegen des Innsbrucker FPÖ-Plakats mit dem Slogan "Heimat-Liebe statt Marokkaner-Diebe" ist der österreichische Botschafter in Marokko, Wolfgang Angerholzer, am Freitag in das Außenministerium in Rabat zitiert worden. Wie das Ministerium am Abend in einem Kommuniqué bekanntgegeben hatte, drückte der stellvertretende Außenminister Youssef Amrani gegenüber dem österreichischen Missionschef die "Entrüstung des Königreichs über diesen xenophoben Akt" aus.

Das Außenministerium hatte ferner mitgeteilt, dass der marokkanische Staat in Innsbruck als Kläger in einem von den Vertretern der marokkanischen Gemeinde Österreichs gegen "die rechtsextreme Partei" auftreten werde.

IMÖ erstattet Anzeige

Die "Initiative muslimischer ÖsterreicherInnen" (IMÖ) macht den freiheitlichen Bundesparteiobmann Heinz-Christian Strache für das Innsbrucker FPÖ-Plakat mit dem Slogan "Heimat-Liebe statt Marokkaner-Diebe" persönlich verantwortlich. "Er hat auch persönlich die Konsequenzen national und international zu tragen", erklärte IMÖ-Obmann Tarafa Baghajati am Samstagabend in einer Presseaussendung. "Während Herr Strache sich in die Pose des Verteidigers der syrischen Revolution wirft und deren Opfer beweint, agieren er und seine Partei hier in Österreich in einer noch nie dagewesenen rassistischen Weise gegen austroarabische Bürger".

Die IMÖ kündigte aufgrund des Verdachts auf den Tatbestand der Verhetzung eine Anzeige an die Staatsanwaltschaft "gegen die FPÖ-Innsbruck, die FPÖ als Partei und die verantwortlichen Personen, den Bundesparteiobmann Heinz-Christian Strache, Herrn August Penz (Bürgermeisterkandidat) sowie den Stadtparteiobmann Richard Heis und den Landesparteiobmann Gerald Hauser" an. "Das angesprochene rassistische Plakat fördert eindeutig die Kriminalisierung einer bestimmten Gruppe und dient der öffentlichen Aufstachelung zu Hass und auch Gewalt gegen eine nach dem Kriterium der Abstammung bzw. der nationalen und ethnischen Herkunft definierten Gruppe von Personen".

"Die IMÖ verurteilt aufs Schärfste die rassistische Propaganda der FPÖ, Marokkaner pauschal als Verbrecher hinzustellen. Wir wollen als österreichische Muslime unsere uneingeschränkte Solidarität mit unseren aus Marokko stammenden Geschwistern ausdrücken", heißt es in der Erklärung. "Wir fordern alle demokratischen Parteien und zivilgesellschaftlichen Kräfte auf, den Ernst dieses Vorfalls zu erkennen und entsprechend zu handeln. Verbale Hetze endet nicht selten mit physischer Gewalt gegen Minderheiten. Immer aber droht sie die Gesellschaft zu destabilisieren und durch ihre Feindbildpolitik den sozialen Zusammenhalt zu gefährden. Dem muss entschieden entgegengewirkt werden."

Kickls "Fakten"

FPÖ-Generalsekretär Herbert Kickl verteidigt den Reim seiner Tiroler Parteikollegen. Es sei ein "Faktum", "dass in Innsbruck die kriminelle Szene massiv von Einwanderern aus Marokko" geprägt sei, zitierte ihn "Die Presse am Sonntag". (APA, 31.3.2012)

http://derstandard.at/1332324302738/Empoerung-in-Marokko-Innsbrucker-FPOe-entfernt-umstrittene-Wahlplakate

HaasHaas
01-04-12, 12:39
intussen hebben ze wel weer behoorlijke naamsbekendheid vergaart. even excuses aanbieden, postertje hier en daar wat anders op plakken en de rest die ze niet doen is ooh die zijn we vergeten. ja geweldig.
wat is die politiek toch een laaghartige zooi geworden.

mark61
01-04-12, 13:04
Commentaar onder dat artikel liegt er niet om. Kom daar in NL maar eens om.

Beschämend
Wahnsinn was in Ö alles möglich ist. Der Typ gehört wegen Verhetzung in den Knast!

Marokkaner?
Warum ausgerechnet Marokkaner? Wieviel Marokkaner gibt es in Österreich überhaupt? 5? Vielleicht auch 6?

Tis niet eens een linkse krant, maar wel de beste, als ik wiki goed begrijp.

Eke
01-04-12, 18:42
In 2009 is een partijgenote ook al veroordeeld wegens zo'n 'akkefietje'.

Bij haar was het een sneer tegen moslims in het algemeen..


Hoeveel Moslims zouden er eigenlijk in Oostenrijk zijn ?


Ik kan me bijna herinneren dat toen Hitler Wenen binnenreed, rechtopstaand in een open zwarte wagen en z'n arm schuin geheven heel veel Oostenrijkers enthousiast langs de kant van de weg stonden. Oostenrijk was z'n geboorteland.
Maar Hitler maakte juist een pact met bepaalde moslims .:confused:

Eke
01-04-12, 18:47
intussen hebben ze wel weer behoorlijke naamsbekendheid vergaart. even excuses aanbieden, postertje hier en daar wat anders op plakken en de rest die ze niet doen is ooh die zijn we vergeten. ja geweldig.
wat is die politiek toch een laaghartige zooi geworden.

Haas-Haas, ik hoorde dat het keurig weggehaald is allemaal. Zo'n reaktie van Marokko heeft wel geholpen en er zijn ook veel Oostenrijkers die het bespottelijk vonden om zoiets op posters te kalken
/drukken!

knuppeltje
02-04-12, 09:36
Ik vraag me af wat erachter zit. Je neemt normaal juist niet de kleinste groep, je hebt 'last' van de grootste groep. In Oostenrijk zijn dat Joegoslaven in diverse smaken (sowieso een oude minderheid door dat grenzen trekken in het Habsburgse rijk), en dan Turken. Over moslims hebben ze het vreemd genoeg ook niet.

In 2009 is een partijgenote ook al veroordeeld wegens zo'n 'akkefietje'.

Kan van alles zijn. Maar dat normaal de grootste...dat snap ik niet. Hier vormen moslims niet echt een heel grote groep en zeker niet de orthodoxe moslims, maar zie wat er op hen wordt losgelaten.
Op het schoolplein zijn het steeds de zwaksten die constant onder vuur liggen door de bullebakken. Omdat ze bijvoorbeeld verbaal of fysiek niet sterk zijn, ze anders gekleed gaan, hun kapsel anderen niet aanstaat, of omdat ze homoseksueel zijn. Het gaat altijd om een duidelijk herkenbare zwakke minderheid waarop wordt gejaagd. En zeker als er ook maar één uit die zwakkere groep iets verkeerd doet, dan wordt die zwakke groep als het ultieme kwaad veroordeeld, en dat maakt het zo ziek. Hen kun je dan blijkbaar, zeker met een grote groep, vernederen en of fysiek geweld aandoen tot in zijn uiterste vormen. Het reptielenbrein in de mens neemt maar al te vaak de taak van de ratio over, ook op het schoolplein, dat een afspiegeling is van de samenleving.

Helaas, dat zijn er nog veel te weinig.

knuppeltje
02-04-12, 11:20
Marokanen haten ons ook. Waarom mogen wij ze dan niet haten?

Wat is daar fout aan?

Van alles.

Giuseppe
02-04-12, 11:48
Marokanen haten ons ook. Waarom mogen wij ze dan niet haten?

Wat is daar fout aan?

Ik weet 't, ik weet 't!


Marokanen schrijf je met twee k's!


:zozo:

mark61
02-04-12, 12:08
Kan van alles zijn. Maar dat normaal de grootste...dat snap ik niet. Hier vormen moslims niet echt een heel grote groep

duidelijk herkenbare zwakke minderheid

3 miljoen 'allochtonen'
1,5 miljoen 'niet-westerse allochtonen'
900.000 'moslims'

Wie is er zichtbaar? Wie is er eng?

Zie jij al een heksenjacht op de eh 23 Letten in NL omdat Robert M. een Let is? Je ken het niet zien.

Obama is half-wit genetisch en 90% wit van binnen, maar wat ziet het oog?

mark61
02-04-12, 12:09
intussen hebben ze wel weer behoorlijke naamsbekendheid vergaart. even excuses aanbieden, postertje hier en daar wat anders op plakken en de rest die ze niet doen is ooh die zijn we vergeten. ja geweldig.

Dat is ook het commentaar op die krantsite die ik linkte.

Giuseppe
02-04-12, 12:09
Maar wel grappig dat je in de dievenwereld ook onderscheid hebt in nationaliteiten..


'n Marokkaanse dief is 'n ander soort dief dan 'n Oostenrijkse dief?

Eke
02-04-12, 13:02
Marokanen haten ons ook. Waarom mogen wij ze dan niet haten?

Wat is daar fout aan?


Omdat je jezelf afhankelijk maakt van gedachten die je niet gecheckt hebt. Nog sterker : jouw gedrag laat je door anderen bepalen.

mark61
02-04-12, 13:14
Maar wel grappig dat je in de dievenwereld ook onderscheid hebt in nationaliteiten..


'n Marokkaanse dief is 'n ander soort dief dan 'n Oostenrijkse dief?

Iemand reageerde met: 'het risico dat Marokkanen gestolen worden lijkt me niet zo groot'. :hihi:

(Dat krijg je van dat Duits, 'Marokkanerdiebe')

super ick
02-04-12, 14:57
Marokanen haten ons ook.

Wat is je bron? Bontkraagjes op straat zeker?

knuppeltje
03-04-12, 08:56
Zie jij al een heksenjacht op de eh 23 Letten in NL omdat Robert M. een Let is? Je ken het niet zien.

Obama is half-wit genetisch en 90% wit van binnen, maar wat ziet het oog?

Nee, Letten zijn op straat niet duidelijk herkenbaar en Letten valt hier dan ook niet zo makkelijk van alles en nog wat in de schoenen te schuiven.

Als eenmaal de massa in een bepaalde psychose verkeert dan kunnen ook grotere groepen daar de dupe van worden, maar ook die groep moet dan duidelijke kenmerken hebben die door de overgrote meerderheid als afwijkend en gevaarlijk worden beschouwd. Maar altijd gebeurt er eerst wat er op het schoolplein ook gebeurt. De bullys pikken er de zwakkeren uit voor hun zieke spelletjes en niet andersom.

Dat ligt er maar net aan welk oog dat is.

mohammedia22
09-04-12, 01:45
Zie het als racisme of discriminatie, maar blame them. Ik woon in een relatief rustige stad. Als er wel problemen zijn waarom moet dit dan ook altijd Marokkaan gerelateert zijn? We hebben het aan onszelf te danken. Zouden wij de weg van ALLAH (swt) volgen hadden ze niet in het openbaar op deze manier over ons volk gepraat. We hebben hen de forca gegeven om dit te kunnen doen.

Nee ik scheer onze mooie volk (niet sarcastisch!) zeker niet over 1 kam, echter zijn we jammer genoeg, van winkeldiefstallen tot straatroof, oververtegenwoordigd in de statistieken en dit jammer genoeg niet in de moskeeën, scholen en met onze ouders

groet