PDA

Bekijk Volledige Versie : Nachtelijke vernieling van moskee in Ijmuiden



iReport
31-03-12, 17:42
Deze week was er sprake van vernieling van een deur van de moskee aan de Planetenweg in Ijmuiden. Hoewel de meeste vernielingen de media niet meer halen is er geregeld sprake van vandalisme en vernieling van moskeeën.

De meeste incidenten zijn racistisch gemotiveerd. Of dat bij de moskee in Ijmuiden ook het geval was is niet duidelijk.

Tussen 02.45 en 03.00 uur zijn er meerdere harde knallen gehoord en toen politiemensen op de locatie poolshoogte gingen nemen troffen zij daar restanten van afgestoken vuurwerk aan. Een zijdeur van de moskee raakte hierbij beschadigd.

De politie is op zoek naar mensen die getuige zijn geweest van het afsteken van vuurwerk aan de Planetenweg.

Verlicht
01-04-12, 21:38
Het kan bij mij niet echt in dat bepaalde idioten toch wel bepaalde 'motieven " zouden hebben voor het vernielen van gebedshuizen .........idioot gedrag die slaat echt nergens op

Kortman
01-04-12, 23:14
Het kan bij mij niet echt in dat bepaalde idioten toch wel bepaalde 'motieven " zouden hebben voor het vernielen van gebedshuizen .........idioot gedrag die slaat echt nergens op

Dit is toch niks bijzonders? gewoon ''kattepis''kwa jongens streken (bij ons hebben ze ook in het kerkportaal gepist met oudejaar en staken rotjes af en was er ook schade door dat tuig maar ja nu het een Moskee is wordt het aangedikt alsof de hele Moskee in puin ligt .
Alles is bij dat tuig welkom om te vernielen en in te pissen :bushokjes ,bloembakken ,portieken enz enz.

Verlicht
01-04-12, 23:36
Dit is toch niks bijzonders? gewoon ''kattepis''kwa jongens streken (bij ons hebben ze ook in het kerkportaal gepist met oudejaar en staken rotjes af en was er ook schade door dat tuig maar ja nu het een Moskee is wordt het aangedikt alsof de hele Moskee in puin ligt .
Alles is bij dat tuig welkom om te vernielen en in te pissen :bushokjes ,bloembakken ,portieken enz enz.

Precies

mensen hebben tegenwoordig geen respect meer voor wat of wie dan ook : ernstig moreel verval

Prettig avond nog , jongen

super ick
02-04-12, 08:53
Trap een bushokje in puin en je bent een vandalistische asociaal.
Trap een moskeedeur kapot en je bent een rascist.

Verlicht
02-04-12, 22:22
Trap een bushokje in puin en je bent een vandalistische asociaal.
Trap een moskeedeur kapot en je bent een rascist.

Sla een homo in elkaar & je bent een ..... haha, kidding

Kortman
02-04-12, 22:41
Precies

mensen hebben tegenwoordig geen respect meer voor wat of wie dan ook : ernstig moreel verval

Prettig avond nog , jongen

Ja zo is het toch ! moreel verval en dat het nu en Moskee was is gewoon een willekeurig object geweest .
Ook nog prettige avond.

Kortman
02-04-12, 22:45
Trap een bushokje in puin en je bent een vandalistische asociaal.
Trap een moskeedeur kapot en je bent een rascist.

Zamen vattend ; wat ze ook onnodig in elkaar trappen , de algemene noemer is voor mij :
A.A.T (Algemeen Asociaal Tuig ).

Sallahddin
02-04-12, 22:57
Ja zo is het toch ! moreel verval en dat het nu en Moskee was is gewoon een willekeurig object geweest .
Ook nog prettige avond.


nou , een moskee is juist geen willekeurig doelwit : degenen die dat zouden hebben gedaan wilden juist een bepaald intolerant boodschap laten weten helaas pindakaas : de media , bepaald politici , bepaald intelligentia , de heel anti-islam, anti-moslims nare sfeer zijn dus medeplichtige aan deze symbolish misdaad dus

Wat zou men ervan denken als bepaalde haatzaaiers synagogen, joods begraafplaatsen of Auschwitz zouden aanvallen ?

Prettig avond nog , jongen

Sallahddin
02-04-12, 22:58
Zamen vattend ; wat ze ook onnodig in elkaar trappen , de algemene noemer is voor mij :
A.A.T (Algemeen Asociaal Tuig ).


Exacto

Kortman
03-04-12, 14:35
nou , een moskee is juist geen willekeurig doelwit : degenen die dat zouden hebben gedaan wilden juist een bepaald intolerant boodschap laten weten helaas pindakaas : de media , bepaald politici , bepaald intelligentia , de heel anti-islam, anti-moslims nare sfeer zijn dus medeplichtige aan deze symbolish misdaad dus

Wat zou men ervan denken als bepaalde haatzaaiers synagogen, joods begraafplaatsen of Auschwitz zouden aanvallen ?

Prettig avond nog , jongen

Dank je wel
MAAR HIER KON IK OPWACHTEN DEZE ENORME ''INKOPPER'' moest buiteraard even omgezet worden naar de Joden !
Ondanks het feit dat ik als voorbeeld gaf dat dit ook bij R.K kerken scheringen inslag is ,want zo erg was het nu ook weer niet ; want als er een R.K KERK HAD GESTAAN WAS HET ZELFDE GEBEURD !
In ditgeval was het mijn inziens geen echte/bewuste aanslag op een Moskee .
Maar ja wat de JOODSE synagogen en begraafplaatsen betreft gaat het de (goede)kant op enfin lees zelf maar ff:
Afname antisemitisme in 2010 - slechts124 incidenten!
Volgens cijfers van het CIDI (14 september 2011) is het antisemitisme in 2010 in Nederland afgenomen. Er is een daling van 25,7% vergeleken met 2009. Toch vindt het CIDI het aantal incidenten (124) nog steeds hoog zeker als dat vergeleken wordt met andere West Europese landen en als dat vergeleken wordt met 2008 toen er 108 incidenten waren. In Nederland wonen 52.000 Joden. Dat maakt dat het aantal incidenten relatief hoog is en het antisemitisme is dan ook de meest voorkomende vorm van discriminatie.
De daling van 2010 wordt veroorzaakt door het achterwege blijven van een lange crisis tussen Israël en de Palestijnen/Arabische landen. Overigens melden veel Joden niet alle incidenten omdat men bang is problemen te krijgen in de privé sfeer. Het CIDI pleit voor politieregistratie dat meer informatie kan bieden dan het monitoren door CIDI alleen.
Ik bedoel maar ,en in bovenstaande gevallen waren het vaak expres vernielingen an graven enzenz .
Ik wist dit ook niet hoor maar ja ff googlen dan kom je nog veel meer tegen !
o.a dit:
117 islamkritische incidenten bij moskeeën tussen 2005 en 2010 ...





www.krapuul.nl/.../117-islamkritische-incidenten-bij-moskeeen-tusse...


30 dec 2011 – Zo werden moskeeën beklad (43 keer) of waren er vernielingen bij ... en zaken als eerwraak vaak niet zo geregistreerd worden, dat wordt als “gewoon” ... diverse extreem rechtse stichtingen alom vrijelijk al geuit…en hoe. ... ook veel antisemitische bekladdingen van synagoges, begraafplaatsen enzovoort.

Ik bedoel maar (wat ben ik toch bevoorrecht dat ik GOD ZIJ DANK neutraal kan blijven .
Omdat ik agnostisch ben .

Sallahddin
03-04-12, 20:47
Dank je wel
MAAR HIER KON IK OPWACHTEN DEZE ENORME ''INKOPPER'' moest buiteraard even omgezet worden naar de Joden !
Ondanks het feit dat ik als voorbeeld gaf dat dit ook bij R.K kerken scheringen inslag is ,want zo erg was het nu ook weer niet ; want als er een R.K KERK HAD GESTAAN WAS HET ZELFDE GEBEURD !
In ditgeval was het mijn inziens geen echte/bewuste aanslag op een Moskee .
Maar ja wat de JOODSE synagogen en begraafplaatsen betreft gaat het de (goede)kant op enfin lees zelf maar ff:
Afname antisemitisme in 2010 - slechts124 incidenten!
Volgens cijfers van het CIDI (14 september 2011) is het antisemitisme in 2010 in Nederland afgenomen. Er is een daling van 25,7% vergeleken met 2009. Toch vindt het CIDI het aantal incidenten (124) nog steeds hoog zeker als dat vergeleken wordt met andere West Europese landen en als dat vergeleken wordt met 2008 toen er 108 incidenten waren. In Nederland wonen 52.000 Joden. Dat maakt dat het aantal incidenten relatief hoog is en het antisemitisme is dan ook de meest voorkomende vorm van discriminatie.
De daling van 2010 wordt veroorzaakt door het achterwege blijven van een lange crisis tussen Israël en de Palestijnen/Arabische landen. Overigens melden veel Joden niet alle incidenten omdat men bang is problemen te krijgen in de privé sfeer. Het CIDI pleit voor politieregistratie dat meer informatie kan bieden dan het monitoren door CIDI alleen.
Ik bedoel maar ,en in bovenstaande gevallen waren het vaak expres vernielingen an graven enzenz .
Ik wist dit ook niet hoor maar ja ff googlen dan kom je nog veel meer tegen !
o.a dit:
117 islamkritische incidenten bij moskeeën tussen 2005 en 2010 ...





http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/www.krapuul.nl/.../117-islamkritische-incidenten-bij-moskeeen-tusse...


30 dec 2011 – Zo werden moskeeën beklad (43 keer) of waren er vernielingen bij ... en zaken als eerwraak vaak niet zo geregistreerd worden, dat wordt als “gewoon” ... diverse extreem rechtse stichtingen alom vrijelijk al geuit…en hoe. ... ook veel antisemitische bekladdingen van synagoges, begraafplaatsen enzovoort.

Ik bedoel maar (wat ben ik toch bevoorrecht dat ik GOD ZIJ DANK neutraal kan blijven .
Omdat ik agnostisch ben .

We zijn het wel mee eens met elkaar dus , neem ik aan : vanzelfsprekend gegeven dat men alle intolerant hatzaaiend gewelddadig aanvallen op welke religie , op welke mens , op welk denkstroming , cultuur ...dan ook streng veroordeeld moeten worden & terecht ook wel

Vriend, neutraliteit of objectiviteit bestaan nogmaals niet in deze wereld dus

Zelfs atheist Bertrand Russell had toegegeven in zijn bewoonderenswaardig bekend boek : De geschiedenis van westerse filosofie " dat men absoluut niet neutraal kan zijn met betrekking tot religies , al zou de man een atheist zijn dus

Kortman
03-04-12, 23:21
We zijn het wel mee eens met elkaar dus , neem ik aan : vanzelfsprekend gegeven dat men alle intolerant hatzaaiend gewelddadig aanvallen op welke religie , op welke mens , op welk denkstroming , cultuur ...dan ook streng veroordeeld moeten worden & terecht ook wel

Vriend, neutraliteit of objectiviteit bestaan nogmaals niet in deze wereld dus

Zelfs atheist Bertrand Russell had toegegeven in zijn bewoonderenswaardig bekend boek : De geschiedenis van westerse filosofie " dat men absoluut niet neutraal kan zijn met betrekking tot religies , al zou de man een atheist zijn dus

Ik besef nu opeens dat ik blijkbaar een uitzondering ben ,want ik ben absoluut neutraal !
Geef wel op ''gezoute wijze '' mijn mening weer en windt er dan geen doekjes om.
:ego:

Kortman
03-04-12, 23:29
We zijn het wel mee eens met elkaar dus , neem ik aan : vanzelfsprekend gegeven dat men alle intolerant hatzaaiend gewelddadig aanvallen op welke religie , op welke mens , op welk denkstroming , cultuur ...dan ook streng veroordeeld moeten worden & terecht ook wel

Vriend, neutraliteit of objectiviteit bestaan nogmaals niet in deze wereld dus

Zelfs atheist Bertrand Russell had toegegeven in zijn bewoonderenswaardig bekend boek : De geschiedenis van westerse filosofie " dat men absoluut niet neutraal kan zijn met betrekking tot religies , al zou de man een atheist zijn dus

Bertand Russel was net als ik AGNOST
Ondanks een christelijke opvoeding was hij een uitgesproken agnost. Hij zei wel dat de meeste mensen hem waarschijnlijk als atheïst zouden beschouwen, omdat hij op dezelfde manier evenmin in de christelijke God als in de Homerische goden geloofde.
IK VOEG DAARAAN TOE :
Dat ik geen GELOOF nodig heb om in een BOVENNATUURLIJK *)wezen te geloven ,als iedereen dit zou doen dan was de wereld een stuk vredelievender want GELOOFmaakt meer kapot dan je lief is
:wink:
*) = GOD

Sallahddin
03-04-12, 23:36
Ik besef nu opeens dat ik blijkbaar een uitzondering ben ,want ik ben absoluut neutraal !
Geef wel op ''gezoute wijze '' mijn mening weer en windt er dan geen doekjes om.
:ego:


nee joh , niemand is neutraal , laat staan absoluut neutraal : bestaat niet

want je neemt wel een bepaald houding tegen religie wel , hoe je het ook wendt of keert , kan niet anders , anders was je al een gelovige : het is zo :

of je bent een ongelovige of je bent het niet : er is er geen derde weg : bestaat niet

of je bent een gelovige of je bent het niet : geen derde keus mogelijk : geen keus nemen is ook wel een keus

"Agnost " bestaat dus niet want of men gelooft in God of juist niet : geen derde optie mogelijk dus

of je luistert naar jou innerlijk stem , hart , intuitie, gevoel, verstand ...& natuur die je vertellen dat er een God zou zijn of niet : geen derde weg mogelijk

je bent dus of voor of tegen : je kan niet neutraal zijn wat dat & ander betreft


want : haha



http://www.youtube.com/watch?v=2PV-JWsRZ_Y



http://www.youtube.com/watch?v=hU9d0Be1qM0


P.S.: Jammer dat Barcelona had gewonnen haha

Sallahddin
03-04-12, 23:41
Bertand Russel was net als ik AGNOST
Ondanks een christelijke opvoeding was hij een uitgesproken agnost. Hij zei wel dat de meeste mensen hem waarschijnlijk als atheïst zouden beschouwen, omdat hij op dezelfde manier evenmin in de christelijke God als in de Homerische goden geloofde.
IK VOEG DAARAAN TOE :
Dat ik geen GELOOF nodig heb om in een BOVENNATUURLIJK *)wezen te geloven ,als iedereen dit zou doen dan was de wereld een stuk vredelievender want GELOOFmaakt meer kapot dan je lief is
:wink:
*) = GOD

Russell was wel een atheist , jongen , een echte ook nog wel , neem het van me aan : das te rijmen met wat ik zei dat ie zei over "neutraliteit " trouwens

Het is daarentegen jou eigen keus om al dan niet te geloven in God : jou eigen God gegeven recht & vrijheid dus , maar dat neemt zeker niet weg het feit dat d'er is wel een God ...zo


Al die ellende op aarde is tegenwoordig meer te wijten aan seculaire krachten die het wel voor het zeggen hebben op alle niveaus & op globaal niveau ook nog dan aan de religieuze fanaten

het is zeker niet de schuld van God , maar dat van de mens zelf, vandaar dat de laatste een vrije wil heeft : alle kwaad komt van de mens uit , alleen het goede komt van God uit ,al heeft God het kwaad ook zelf gecreerd

in de zin van : God is almachtig wel, kan alles , inclusief het kwaad , God kan wel het kwaad plegen of kwaadaardig zijn , kan wel onrechtvaardig zijn , kan van alles zijn , maar God doet dat dus niet in de zin van dat God alleen het goede wel doet , niet het kwaad dus , al kan God ook wel de laatste doen die Hij zelf had gecreerd dus nogmaals

Kortman
04-04-12, 01:46
Russell was wel een atheist , jongen , een echte ook nog wel , neem het van me aan : das te rijmen met wat ik zei dat ie zei over "neutraliteit " trouwens

Het is daarentegen jou eigen keus om al dan niet te geloven in God : jou eigen God gegeven recht & vrijheid dus , maar dat neemt zeker niet weg het feit dat d'er is wel een God ...zo


Al die ellende op aarde is tegenwoordig meer te wijten aan seculaire krachten die het wel voor het zeggen hebben op alle niveaus & op globaal niveau ook nog dan aan de religieuze fanaten

het is zeker niet de schuld van God , maar dat van de mens zelf, vandaar dat de laatste een vrije wil heeft : alle kwaad komt van de mens uit , alleen het goede komt van God uit ,al heeft God het kwaad ook zelf gecreerd

in de zin van : God is almachtig wel, kan alles , inclusief het kwaad , God kan wel het kwaad plegen of kwaadaardig zijn , kan wel onrechtvaardig zijn , kan van alles zijn , maar God doet dat dus niet in de zin van dat God alleen het goede wel doet , niet het kwaad dus , al kan God ook wel de laatste doen die Hij zelf had gecreerd dus nogmaals

Nu schat je mij volkomen verkeerd in , ik ben en renegaat d.w.z ex Rooms Katholiek zamen met mijn moeder kwamen wij er al vroeg achter dat er sommige punten van het geloof niet deugden .
Het idiote gedoe dat je nIEt met een meisje mocht trouwen als ze niet R.K werdt was een punt (mijn vader moest R.K worden om met mijn moeder te trouwen!
Er waren nog meer dingen waardoor wij besloten het R.K Geloof af te schaffen , blijkt overigens een moeilijke zaak te zijn want tot op heden sta ik nog steeds genoteerd als zijnde R.K!
Vandaar dat ik zeg ik heb geen GELOOF nodig om in GOD te geloven ! die onzin hoeft van mij niet want iedere gelovige krijsten gilt dat zijn geloof het enige ware geloof is !
BEWIJS maar eens dat dit niet klopt ! wie heeft nu het ware geloof ?
IK heb het ware geloof zonder Kerk zonder Priester en zonder Bijbel ,zonder Moskee zonder IMAM zonder Koran, zonder diens van jehova getuigen ,zonder Calvijn of Luthers te zijn WAnt hoe je het went of keert :
GELOVIGEN geloven maar een ding en dat is dat hun Geloof het WARE is en je wordt geboren met het stempel op je reet van het geloof waarin je ouders geloven ,zelfs als je later iets anders gaat denken ,maar dan zit je er al aan vast dat STEMPEL bedoel ik niet voor niets worden de kind gelovigen al vroeg GEINDOCTRINEERD !
het begint bij de R.K al op je zesde jaar dan mag je communie doen ( je beseft niet eens wat goed het is )en op je 12e minderjarig dus leg je deplechtige gelofte van trouw af (aangenomen noemen ze dat ) nu ben je R.K en dat blijf je tot je dood ,nou aan m,n hoela .
En niet zeuren bij Moslims IS HET ONG HET ZELFDE ONDER HERT MOTTO : ''JONG GELEERD IS OUD GEDAAN "'.
ZO WEDERON STOF GENOEG TOT NADENKEN(wat ik ruim 54 jaar geleden al deed TOEN IK NIET OM MOCHT GAAN met een niet katholiek meisje (wel van m,n ouders maar niet van de Kerk !
En wat zeg jij als je zoon/dochter met een niet MOSLIM aan komt zetten of wat zou je zeggen??
KIJK DAT BEDOEL IK EN ZIE DAT NOU MAAR EENS TE BEGRIJPEN , dat (mijn) geloof in een godheid verkeerd is met mijn regels en mijn gedrag ben ik en nobeler mens dan al die brave Kerk/Mokee gangers zamen.
DAN PAS KUN JE OOK NEUTRAAL OVER HET GELOOF DENKEN .
te hoog gegrepen voor jou brein ?geeft niet troost je met de gedachten dat jij meer aan hangers /gelijkdenkende heb dan ik , die bij toeval het voorgestampte potje relegie heeft opgegeten en tot de konclussie kwam dat er een ''bij smaakje aanzat'' die soms wel heel erg vies was .:rolleyes:

Sallahddin
04-04-12, 21:23
Nu schat je mij volkomen verkeerd in , ik ben en renegaat d.w.z ex Rooms Katholiek zamen met mijn moeder kwamen wij er al vroeg achter dat er sommige punten van het geloof niet deugden .
Het idiote gedoe dat je nIEt met een meisje mocht trouwen als ze niet R.K werdt was een punt (mijn vader moest R.K worden om met mijn moeder te trouwen!
Er waren nog meer dingen waardoor wij besloten het R.K Geloof af te schaffen , blijkt overigens een moeilijke zaak te zijn want tot op heden sta ik nog steeds genoteerd als zijnde R.K!
Vandaar dat ik zeg ik heb geen GELOOF nodig om in GOD te geloven ! die onzin hoeft van mij niet want iedere gelovige krijsten gilt dat zijn geloof het enige ware geloof is !
BEWIJS maar eens dat dit niet klopt ! wie heeft nu het ware geloof ?
IK heb het ware geloof zonder Kerk zonder Priester en zonder Bijbel ,zonder Moskee zonder IMAM zonder Koran, zonder diens van jehova getuigen ,zonder Calvijn of Luthers te zijn WAnt hoe je het went of keert :
GELOVIGEN geloven maar een ding en dat is dat hun Geloof het WARE is en je wordt geboren met het stempel op je reet van het geloof waarin je ouders geloven ,zelfs als je later iets anders gaat denken ,maar dan zit je er al aan vast dat STEMPEL bedoel ik niet voor niets worden de kind gelovigen al vroeg GEINDOCTRINEERD !
het begint bij de R.K al op je zesde jaar dan mag je communie doen ( je beseft niet eens wat goed het is )en op je 12e minderjarig dus leg je deplechtige gelofte van trouw af (aangenomen noemen ze dat ) nu ben je R.K en dat blijf je tot je dood ,nou aan m,n hoela .
En niet zeuren bij Moslims IS HET ONG HET ZELFDE ONDER HERT MOTTO : ''JONG GELEERD IS OUD GEDAAN "'.
ZO WEDERON STOF GENOEG TOT NADENKEN(wat ik ruim 54 jaar geleden al deed TOEN IK NIET OM MOCHT GAAN met een niet katholiek meisje (wel van m,n ouders maar niet van de Kerk !
En wat zeg jij als je zoon/dochter met een niet MOSLIM aan komt zetten of wat zou je zeggen??
KIJK DAT BEDOEL IK EN ZIE DAT NOU MAAR EENS TE BEGRIJPEN , dat (mijn) geloof in een godheid verkeerd is met mijn regels en mijn gedrag ben ik en nobeler mens dan al die brave Kerk/Mokee gangers zamen.
DAN PAS KUN JE OOK NEUTRAAL OVER HET GELOOF DENKEN .
te hoog gegrepen voor jou brein ?geeft niet troost je met de gedachten dat jij meer aan hangers /gelijkdenkende heb dan ik , die bij toeval het voorgestampte potje relegie heeft opgegeten en tot de konclussie kwam dat er een ''bij smaakje aanzat'' die soms wel heel erg vies was .:rolleyes:

Dank u wel voor deze zeer open-hartig prive verhaal, zeer interessant inderdaad , stel ik zeer op prijs

Maar , kan je jou slecht ervaring met het christendom niet projecteren op ander geloven , vriend , sorry

Jou terecht afwijzing van het christendom is zeker geen reden om ander religies af te wijzen alleen al omdat je vindt

dat de eerste niet deugt dus

Eerlijk gezegd , k kan zelf ook wel toegeven dat ik zat/zit/ zal altijd blijven worstelen met bepaalde kanten van mijn eigen geloof ik kan niet snappen , ik voel me op mijn ongemak wat dat betreft op zijn minste althans , maar dat vind ik zeker geen genoeg reden om mijn heel geloof af te wijzen alleen daaroom, want mensen kennis is wel zeer zeer zeer beperkt in vergelijking met de alswetendheid van God bijv , zo : alleen verder meer geloof, werk , reden, verstand, wijsheid , hart, praktijk, ervaring , kennis, constant zoektocht ...kunnen men wel op het recht spoor zetten wat dat betreft in de zin van :

hoe meer geloof, werk, ervaring , praktijk, kennis , constant zoektocht ...hoe dichter bij islam & bij God dus :

Mijn beleving van slam als een levenslang continu dynamisch ervaring leer-groei proces avontuur

vandaar dat ik ook wel vind dat men islam alleen kan begrijpen ....als men islam zou erin geloven, praktiseren , islam in diens eigen leven laten functioneren , ervaren , er mee worstelen ...........

& ieder islamistisch religieus ervaring van elk individueel moslim dan ook verschilt wel van elk ander islamistisch religieus ervaring van elke ander individueel moslim dan ook dus net als het feit dat elk individueel ervaring of avontuur van elk individueel mens dan ook verschilt van die van elk ander individueel mens

Vergeet ook niet dat er maar 2 absolute zekerheden in het leven : de dood is abosluut zeker & absoluut zekerheid bestaat alleen na de dood dus : zelfs moslims kunnen dus vervolgens absoluut niet pretenderen de waarheid in pacht te hebben dus

P.S.: Je kan nogmaals niet neutraal zijn met betrekking tot religie of met betrekking tot wie of wat dan ook , al zou je dat wel willen of al zou je dat denken te kunnen zijn nogmaals , want noch neutraliteit noch objectiviteit zouden bestaan als zodanig , niet eens op het niveau van de exacte wetenschappen , laat alleen elders dus

Charlus
04-04-12, 21:36
alle kwaad komt van de mens uit , alleen het goede komt van God uit ,al heeft God het kwaad ook zelf gecreerd
:maf3:
Dit zwartgallige mensbeeld is naar mijn mening een voorname verbindende factor van de religies v/h boek. De charme ontgaat mij, maar misantrope masochisten zullen er pap van lusten.

Sallahddin
04-04-12, 21:53
:maf3:
Dit zwartgallige mensbeeld is naar mijn mening een voorname verbindende factor van de religies v/h boek. De charme ontgaat mij, maar misantrope masochisten zullen er pap van lusten.

nee, want je kijkt niet naar de ander kant van hetzelfde medaille ,namelijk dat islam wel vindt dat men zowel goede als slechte kanten heeft , dat men , welk mens dan ook , wel als een goede mens werd geboren , dat men is meer geneigd tot goed gedrag dan andersom , dat men wel in staat is of meer is geneigd diens goed kant boven diens slecht kant de overhand te laten krijgen ..............


Bovendien : het is wel een feit dat alle kwaad op aarde mede het product is van de mens zelf, via de vrije wil van de mens : zie nazism, fascism, communism, WWI, WWII, cold war , ........


As 1 of ur non-religious prominent western thinkers said by the way :


" It is not necessary to believe in a supernatural source of evil , men themselves are quite capable of the worst evil " or in words to that same effect at least

Not to mention C.Columbus famous statement in relation to good & evil within & without man :

" Heaven & hell do exist on earth too, & we do carry them around within ourselves wherever we go "

He said that in the aftermath of those massacres of the Z.American indians by the christian Spanish conquistadors he witnessed & participated in first hand


Good & evil do exist within & without ourselves we gotta struggle against , that's a fact

Kortman
05-04-12, 01:22
nee, want je kijkt niet naar de ander kant van hetzelfde medaille ,namelijk dat islam wel vindt dat men zowel goede als slechte kanten heeft , dat men , welk mens dan ook , wel als een goede mens werd geboren , dat men is meer geneigd tot goed gedrag dan andersom , dat men wel in staat is of meer is geneigd diens goed kant boven diens slecht kant de overhand te laten krijgen ..............


Bovendien : het is wel een feit dat alle kwaad op aarde mede het product is van de mens zelf, via de vrije wil van de mens : zie nazism, fascism, communism, WWI, WWII, cold war , ........


As 1 of ur non-religious prominent western thinkers said by the way :


" It is not necessary to believe in a supernatural source of evil , men themselves are quite capable of the worst evil " or in words to that same effect at least

Not to mention C.Columbus famous statement in relation to good & evil within & without man :

" Heaven & hell do exist on earth too, & we do carry them around within ourselves wherever we go "

He said that in the aftermath of those massacres of the Z.American indians by the christian Spanish conquistadors he witnessed & participated in first hand


Good & evil do exist within & without ourselves we gotta struggle against , that's a fact

Ik was afgelopen avond op visite bij en kennis van mij hij is Jehova Getuige , deze man is net zoals jij er van overtuigd dat er alleen maar EEN GELOOF deugd want het staat allemaal in de BIJBEL van jawel de Jehova Getuigen het "sprookjes boek " als je het NEUTRAAL bekijkt , de brave man wees mij op allerlei voorspelingen die in de BIJBEL staan en dan kwam hij weer met zijn inziens overtuigende argumenten b.v Genesis 2:17 waarin het verhaal van Adam en Eva tersprake komt en over leven en de dood Jesaja 40: 28 ,en zo hebben ze op elke vraag wel een antwoord .(net zo als de horoscoop in de krant daar kun je alle kanten mee op )
Maar zo gauw ik begin over China ( die al duizenden jaren eerder beschaafd waren als b.v De Egyptenaren )maar nog nooit van de Bijbel enz hadden gehoord tot ong 1570 na Christus want toen was er pas kontakt met Europeanen. En wat te denken dat geschiedenis van China gaat zo'n 4000 jaar terug. Tot begin ... Het belijden van het geloof is een belangrijk onderdeel in het leven van de Chinees ! die ver voor de Islam en het Christendom al hun
ZIENSWIJZE op geloof hadden ; zonder dat een Engel het ingefluisterd had !
Wie zijn wij ? of jullie om te zeggen dat je het enige echte en ware geloof hebt
Net zo als mijn kennis de Jehova getuige bleef hij volhouden dat ik niet het ware geloof had , terwijl ik gezegd had dat ik geen geloof nodig heb om TE geloven !!
Gevolg hij werd steed meer geiiriteerd en het was maar beter dat ik weg ging !
Waarop ik mijn gelijk kreeg met met Motto :[B] Geloof maakt meer kapot dan je lief is !
Wat het laatse betreft daar had hij geen antwoord op net zo min als jij of ieder ander dat heeft .

:tik:

Charlus
05-04-12, 20:15
alle kwaad komt van de mens uit , alleen het goede komt van God uit ,al heeft God het kwaad ook zelf gecreerd
Dit zwartgallige mensbeeld is naar mijn mening een voorname verbindende factor van de religies v/h boek. De charme ontgaat mij, maar misantrope masochisten zullen er pap van lusten.
nee, want je kijkt niet naar de ander kant van hetzelfde medaille ,namelijk dat islam wel vindt dat men zowel goede als slechte kanten heeft , dat men , welk mens dan ook , wel als een goede mens werd geboren , dat men is meer geneigd tot goed gedrag dan andersom , dat men wel in staat is of meer is geneigd diens goed kant boven diens slecht kant de overhand te laten krijgen
Ineens sla je om. Het goede en het kwade zijn beide van de mens afkomstig, sterker nog: mensen zijn als goed geboren en meer geneigd tot het goede dan tot het kwade terwijl je eerst schreef:

alle kwaad komt van de mens uit , alleen het goede komt van God uit ,al heeft God het kwaad ook zelf gecreerd
Bovenstaande zou opgevat kunnen worden als: van de mens gaan kwaad en goed uit maar van God alleen goed, daaraan meteen toevoegend dat God ook kwaad creëert. Bedoelde je het aldus?
Hoe dan ook met zichzelf in tegenspraak verkerende wartaal. Terug naar je laatste reactie:

Bovendien : het is wel een feit dat alle kwaad op aarde mede het product is van de mens zelf, via de vrije wil van de mens : zie nazism, fascism, communism, WWI, WWII, cold war , ........
Ja, en alle goed ook. Duh. What's your point? Wanneer iemand zich tot de Islam bekeert en zijn leven vult met goede daden, doet hij dat dan niet uit vrije wil? Doet hij dat omdat God het wil? Het antwoord van de Islam op de laatste vraag is ja, hetgeen betekent dat er geen vrije wil is.

Sallahddin
05-04-12, 22:45
@ Kortman, Charlus :

Ik ontsnapte vandaag aan een zeker dood , spreek ik jullie wel een ander keer dan , sorry

Kom ik wel op terug

Prettig avond nog , het beste

Sallahddin
05-04-12, 22:47
http://www.youtube.com/watch?v=2PV-JWsRZ_Y

Bofko
06-04-12, 01:26
http://www.youtube.com/watch?v=2PV-JWsRZ_Y

:roken: Stukken beter dan zeggen dat we fout denken.

Charlus
06-04-12, 01:38
Ik wil niet zeggen dat cabaret erger is dan de holocaust, maar.

Bofko
06-04-12, 02:04
Ik wil niet zeggen dat cabaret erger is dan de holocaust, maar.

Kennelijk wil je dat dus wel zeggen. Ik ben benieuwd naar je invalshoek.

Charlus
06-04-12, 03:24
Kennelijk wil je dat dus wel zeggen.
Tuurlijk niet. Zou een groteske bewering zijn, maar.

Ik ben benieuwd naar je invalshoek.
Standuppen is ook rampzalig, maar da's internationaal terrorisme. Cabaret is typisch Nederlands. Het toontje, de zelfingenomenheid, het gezeik en gezanik, de neerbuigendheid, het calvinisme, die smalende rotkoppen alleen al. Schweinekopf Van 't Hek, afgetrokken zuurtje Lebbis. Na een volgens henzelf uitzonderlijk geslaagde en diepzinnige grap lassen ze een korte pauze in opdat het publiek tijd heeft om het kwartje te laten vallen. Het publiek lacht demonstratief want het signaal 'intelligente grap' is door de voorganger afgegeven.
Om Hans Teeuwen heb ik wel eens moeten grinniken. Die is dan ook gaan zingen, niet een echte cabaretier dus.

Knucklehead
06-04-12, 03:50
oppakken die gasten in de kofferbak gooien meenemen naar het kralingsebos en daaro dumpen aan die geile homo's.

Bofko
06-04-12, 11:35
Tuurlijk niet. Zou een groteske bewering zijn, maar.

Standuppen is ook rampzalig, maar da's internationaal terrorisme. Cabaret is typisch Nederlands. Het toontje, de zelfingenomenheid, het gezeik en gezanik, de neerbuigendheid, het calvinisme, die smalende rotkoppen alleen al. Schweinekopf Van 't Hek, afgetrokken zuurtje Lebbis. Na een volgens henzelf uitzonderlijk geslaagde en diepzinnige grap lassen ze een korte pauze in opdat het publiek tijd heeft om het kwartje te laten vallen. Het publiek lacht demonstratief want het signaal 'intelligente grap' is door de voorganger afgegeven.
Om Hans Teeuwen heb ik wel eens moeten grinniken. Die is dan ook gaan zingen, niet een echte cabaretier dus.

Eensch

Sallahddin
08-04-12, 21:13
Ik wil niet zeggen dat cabaret erger is dan de holocaust, maar.

Wordt wel beweerd dat humor veel joden had gered van de concentratie kampen , weet ik niet of dat wel klopt of niet

Humor is 1 van de beste wapens tegen dictatuur, onderdrukking , onrecht ......

Sallahddin
08-04-12, 21:16
Tuurlijk niet. Zou een groteske bewering zijn, maar.

Standuppen is ook rampzalig, maar da's internationaal terrorisme. Cabaret is typisch Nederlands. Het toontje, de zelfingenomenheid, het gezeik en gezanik, de neerbuigendheid, het calvinisme, die smalende rotkoppen alleen al. Schweinekopf Van 't Hek, afgetrokken zuurtje Lebbis. Na een volgens henzelf uitzonderlijk geslaagde en diepzinnige grap lassen ze een korte pauze in opdat het publiek tijd heeft om het kwartje te laten vallen. Het publiek lacht demonstratief want het signaal 'intelligente grap' is door de voorganger afgegeven.
Om Hans Teeuwen heb ik wel eens moeten grinniken. Die is dan ook gaan zingen, niet een echte cabaretier dus.

Cabaret is typisch NLs ?????? humor werd zeker uitgevonden door de NLers ,zie ik haha

Wat dacht je van de Engelse humor .....de Arabische , de moslim humor............elk volk heeft diens eigen humor joh

Sallahddin
08-04-12, 21:17
Eensch


Niet mee eensch haha

Sallahddin
08-04-12, 21:20
:roken: Stukken beter dan zeggen dat we fout denken.

Inderdaad :

een klein beetje kunst , humor of poezie kunnen wel boekendelen spreken bovendien

1 enkel schilderij, enkel korte woorden , metaforen of gebaren van humouristen of poeten kunnen wel boekendelen spreken of het essentieel in kort zeggen

Sallahddin
08-04-12, 21:41
[QUOTE=Charlus;5015358]Ineens sla je om. Het goede en het kwade zijn beide van de mens afkomstig, sterker nog: mensen zijn als goed geboren en meer geneigd tot het goede dan tot het kwade terwijl je eerst schreef:


nou, das zeer gecompliceerd : kan dus niet alleen via rede , logica .....besproken worden want rede , logica ....komen wel te kort met betrekking tot God

Alleen het goede komt van God uit want God is goed dus , het kwaad niet , al had God het kwaad ook wel gecreerd

God is dus almachtig maar kiest Zelf ervoor om geen kwaad te plegen al kan God dat wel doen

God kan dus wel kwaadaardig wezen maar doet dat niet dus

Want God lijkt niet op Zijn schepping : God kan wel pure kwaadaardige wezens creeren zoals dat het geval is met Satan bijv , maar God wil niet kwaadaardig zijn al kan God dat wel zijn dus want God is goed & perfect , alswetend ....want God lijkt op geen van Zijn schepping dus


De mens bijv kan niet altijd het kwaad niet plegen al zou die dat wel willen

Maar ,beide en het kwaad & en het goed komen ook wel uit de mens ook wel , al word de mens als goed geboren : de mens heeft wel goed & slecht kanten , maar heeft wel de natuurlijk innerlijk oorspronkelijk neiging om meer het goed te doen dan andersom : de mens wordt dus als goed geboren : het is zijn eigen omgeving , cultuur , opvoeding ,,,,,die hem al dan niet meer of minder geneigd maken tot het plegen van het kwaad ...

Neemt niet weg het feit dat al het goede terug te voeren naar God zelf dus & het kwaad terug te voeren naar de mens & naar HET symbool van het kwaad : Satan dus , want God doet geen kwaad al had God het kwaad ook wel gecreerd


Bovenstaande zou opgevat kunnen worden als: van de mens gaan kwaad en goed uit maar van God alleen goed, daaraan meteen toevoegend dat God ook kwaad creëert. Bedoelde je het aldus?



Precies ; al had God
het kwaad zelf gecreerd , God kiest ervoor om geen kwaad te plegen want God is Goed ,
al kan God wel het kwaad plegen dus

God kan wel alles , God is dus almachtig maar kiest ervoor geen kwaad te plegen , al kan God ook het laatste doen : dat kan dus alleen God , vandaar dat Hij God heet



Hoe dan ook met zichzelf in tegenspraak verkerende wartaal. Terug naar je laatste reactie:



Das geen wartaal , denk eens erover na dan


Ja, en alle goed ook. Duh. What's your point?



Duh :

Kortman had het over een bepaald kwaad dat hem zou hebben weer gehouden in God te geloven

Ik zei dus :: fout uitganspunt : want het kwaad komt niet van God uit al had God het kwaad ook gecreerd want God had alles gecreerd dus



Wanneer iemand zich tot de Islam bekeert en zijn leven vult met goede daden, doet hij dat dan niet uit vrije wil?


Jawel , neem ik aan althans , niet altijd dus

Wat bedoel je precies ? ik snap je niet helemaal



Doet hij dat omdat God het wil? Het antwoord van de Islam op de laatste vraag is ja, hetgeen betekent dat er geen vrije wil is.



We gaan niet in herhaling vallen door die kwestie van de vrije wil & Gods wil weer te bespreken : had ik het al genoeg eerder erover met je gehad dus

Nogmaals dan , vooruit maar dan weer :

God had alle mogelijkheids opties gecreerd waaruit de mens kan kiezen via diens eigen vrije wil, want God is dus almachtig

God had ervoor zelf gekozen om een bepaalde mate van vrije wil aan de mens te geven = God koos wel ervoor , neem ik aan , weet niet zeker dus, God koos dus wel ervoor om een beetje van Zijn macht aan de mens te geven met alle gevolgen van dien dus :

God had dus een beetje van Zijn macht aan de mens gegeven voor een bepaald dynamisch doel, niet voor niets dus

wat voor logisch gevolg heeft is dat wat de mens al dan niet zou kiezen , dat blijft binnen de keuzemogelijkheden God had gecreerd voor de mens : in die zin is dat dus Gods wil , niet dat God dat had gewild wat de mens al dan niet had gekozen , nee, de mens zelf koos ervoor om een bepaald keus te maken

Het is net als : ik geef je bepaalde keuzemogelijkheden : wat je al dan niet zou kiezen uit die keuze mogelijkheden dat doe je zelf met alle gevolgen van dien in de zin van dat God laat je het licht van de waarheid zien , maar als je toch ervoor wilt kiezen het kwaad te doen , dat kan , maar dan moet je wel bereid zijn om de gevolgen ervan op jezelf te nemen ................

Sallahddin
08-04-12, 22:17
Ik was afgelopen avond op visite bij en kennis van mij hij is Jehova Getuige , deze man is net zoals jij er van overtuigd dat er alleen maar EEN GELOOF deugd want het staat allemaal in de BIJBEL van jawel de Jehova Getuigen het "sprookjes boek " als je het NEUTRAAL bekijkt , de brave man wees mij op allerlei voorspelingen die in de BIJBEL staan en dan kwam hij weer met zijn inziens overtuigende argumenten b.v Genesis 2:17 waarin het verhaal van Adam en Eva tersprake komt en over leven en de dood Jesaja 40: 28 ,en zo hebben ze op elke vraag wel een antwoord .(net zo als de horoscoop in de krant daar kun je alle kanten mee op )
Maar zo gauw ik begin over China ( die al duizenden jaren eerder beschaafd waren als b.v De Egyptenaren )maar nog nooit van de Bijbel enz hadden gehoord tot ong 1570 na Christus want toen was er pas kontakt met Europeanen. En wat te denken dat geschiedenis van China gaat zo'n 4000 jaar terug. Tot begin ... Het belijden van het geloof is een belangrijk onderdeel in het leven van de Chinees ! die ver voor de Islam en het Christendom al hun
ZIENSWIJZE op geloof hadden ; zonder dat een Engel het ingefluisterd had !
Wie zijn wij ? of jullie om te zeggen dat je het enige echte en ware geloof hebt
Net zo als mijn kennis de Jehova getuige bleef hij volhouden dat ik niet het ware geloof had , terwijl ik gezegd had dat ik geen geloof nodig heb om TE geloven !!
Gevolg hij werd steed meer geiiriteerd en het was maar beter dat ik weg ging !
Waarop ik mijn gelijk kreeg met met Motto :[B] Geloof maakt meer kapot dan je lief is !
Wat het laatse betreft daar had hij geen antwoord op net zo min als jij of ieder ander dat heeft .

:tik:


nou , je zei het al : Adam & Eva bestonden wel toen de chinezen dat niet waren

sterker nog : Adam & Eva waren ook wel de voor voor voor ouderen van de chinezen ook wel dus

_II_ God bestond altijd , al langer dus dan de chinezen , christenen , joden , moslims ........

_III- Er is er maar 1 enkel religie : die van alle profeten van Adam tot en met Mohammed , inclusief Jesus , Moses ....

Allah had dus al die profeten gezondenb aan hun eigen volkeren alleen , behalve Mohammed dus als de laatste profeet die werd wel gezonden door Allah aan de heel mensheid daarentegen met islam als het laatst testament die niet alleen alle eerder boodschappen van alle eerder profeten waarin we heilig in geloven , islam had ze dus niet alleen bevestigd & compleet gemaakt , maar islam had ze ook wel vervangen : dat heet evolutie van religie dus : er is er dus alleen 1 enkel religie in die zin dan : die van alle profeten met islam als het laatst volmaakt vorm ervan dus maar weer nogmaals

Zowel de joden als de christenen bijv hadden wel het woord van God ook wel veranderd bovendien dus

In ider geval islam had de rest dus al vervangen , zo


P.S.: Islam wordt niet opgelegd aan de mensen ,vandaar dat God had de mens gezegend met een bepaald mate van vrije wil

Ieder mag dus wel geloven in wat die wil met alle gevolgen van dien dus

de vrijheid van geloof van andersgelovigen is dus wel gegarandeerd door islam dus , zo


Simpel, waaroom probeert men het wel moeilijker of gecompliceerder te maken dan wat het eigenlijk is