PDA

Bekijk Volledige Versie : Dove moslima in elkaar geslagen



Knucklehead
07-04-12, 05:22
Niemand in de Haagse tramlijn 16 grijpt in als de dove Melek door een boze vrouw een hersenschudding wordt geslagen. De dader in kwestie denkt dat Melek en haar zus Arzu in gebarentaal over haar praten, en mept op haar in. 'Ik ben nog niet klaar met jou', sist de vrouw Melek toe en trapt nog eens hard op haar voet.<section class="clear"><section class="art_aside"><section class="snippet">

Ik wil die vrouw niet meer tegenkomen. Door haar heb ik nachtmerries<cite>Melek Gore</cite>
</section></section>Het 'misverstand' ontstaat wanneer de dove zusjes Gore maandag, na een gezellige avond, in de tram stappen. Al pratend in gebarentaal zoeken ze een plekje. De 19-jarige Melek gaat op een plaats zitten die, klaarblijkelijk, ook door een andere passagier was gezien. De vrouw kiest zwaar geïrriteerd een andere plek, maar houdt Melek en haar zus nauwlettend in de gaten.

'Ik zat een paar stoelen voor mijn zus Arzu', zegt Melek. 'Toen de plek naast haar vrijkwam, ging ik bij haar zitten.' De vrouw ziet haar kans schoon en neemt de 'oude' stoel van Melek in. Ze zit daardoor vlak bij de zussen, en kijkt hen 'intimiderend' aan. In de hoop dat de woede van de vrouw verdwijnt, probeert Melek haar te negeren. Dat lukt helaas niet.

Dreigend
Bij het uitstappen, komt ze dreigend voor de tengere Haagse staan en begint, haar hoofd slechts centimeters van Meleks gezicht verwijderd, te schelden. De vrouw denkt dat de gebarende zussen over haar spraken. 'Dat was echt niet zo', zegt Melek. 'Arzu en ik spraken over school.' Melek probeert de vrouw duidelijk te maken dat zij, en haar zus, doof zijn. Prompt begint de vrouw haar hard tegen het hoofd te slaan. Drie keer.

Terwijl Melek zich probeert af te weren, grijpt de vrouw haar vast en trapt hard op haar voet. 'Ik ben nog niet klaar met jou', zegt de vrouw en stapt vervolgens uit. Er is niemand in de tram die het voor Melek opneemt. De scholier barst daarop in huilen uit. Trillend staat ze in de tram, en schaamt zich voor haar tranen. Uiteindelijk is het de trambestuurder die zich over de zussen ontfermt.

Stofwisselingsziekte
De bestuurder neemt Melek en Garzu mee naar het eindpunt. Moeder Gulseren, die hen ophaalt, is woedend. 'Het is maar goed dat die vrouw toen niet meer in de tram zat', zegt ze. In het ziekenhuis blijkt dat Melek, die ook lijdt aan een stofwisselingsziekte, een lichte hersenschudding heeft. Maar ook geestelijk heeft de 19-jarige een flinke dreun gehad.

'Normaal gesproken glimlach ik als mensen naar me staren, terwijl ik gebaren maak', zegt ze. 'Dan krijg ik bijna altijd een glimlach terug, behalve van deze vrouw. Ik wil die vrouw niet meer tegenkomen', zegt ze. 'Door haar heb ik nachtmerries.' Wat Melek ook niet begrijpt, is dat geen van de trampassagiers ingreep toen de vrouw haar, onterechte, woede op haar botvierde. 'Niemand deed iets.'

Camera's in de tram hebben het voorval vastgelegd, en de politie geeft aan de beelden te zullen onderzoeken. Mocht het de recherche niet lukken de identiteit van de vrouw vast te stellen, dan worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Passagiers grijpen niet in als Melek wordt afgetuigd - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3235852/2012/04/04/Passagiers-grijpen-niet-in-als-Melek-wordt-afgetuigd.dhtml)
</section>

Sallahddin
08-04-12, 21:31
Natuurlijk grijp je niet in.

Er gebeurt niets in deze wereld zonder de wil van Allah.
Waarom Allah wou dat dit dove meisje geslagen werd is mij ook niet duidelijk.

Maar je hebt je er maar bij neer te leggen.


Houd eens op met deze achterlijk onwetend onzin van je , kwaadaardig haatzaaiend idioot islam-hater

Het zou je maar gebeuren , dan zou je op een heel ander toon gaan zingen


Die dove slachtoffer is een mens notabene , maakt niets uit of ze een moslima of een marsmannetje is : een mens behoort zeker niet op zulke gewelddadig manier behandeld te worden, basta

The_Grand_Wazoo
09-04-12, 14:03
De linkse overheid en de moslims willen dat wij jullie geloof respecteren.

En dat doe ik dus. Zie mijn eerste reactie.

Jij respecteert helemaal niets. Bespaar mij je stompzinnige simplisme.
.

Nederlandertje
09-04-12, 16:17
Geloof respecteren is goed maar alles uitleggen vanuit het geloof is een ander iets. Ik heb soms ook wel dat ik mensen in een andere taal lopen te praten en naar mij kijken. Misschien zeggen ze wel iets over mij of misschien ook niet. Als ze het wel over mij hadden kan het alleen maar positief zijn :-D Maar zal nooit in gaan slaan of trappen. Je leeft in een vrije samenleving dus mag zeggen en denken wat je wilt.

Ready?
09-04-12, 18:18
Of ze nou moslima is of niet, ze is een mens. En zo ga je niet om met je medemens!
Ben benieuwd of de camera's helpen bij de opsporing van deze malloot.

Sallahddin
09-04-12, 18:50
Jij respecteert helemaal niets. Bespaar mij je stompzinnige simplisme.
.

Precies

Ik weet niet wat die idioot wel denkt te bereiken via zulke dom geouwehoer ook door geen enkel medeleven te tonen voor het lijd van een medemens : en dove vrouw notabene

super ick
09-04-12, 20:57
Tokkies zijn er in alle soorten, maten en kleuren.
Deze Tokkies moeten keihard aangepakt worden. Die spreken maar 1 taal.
Als gehandicapten belaagd worden moeten de belagers door omstanders straffeloos de tanden uit de mond geslagen worden. Handen af van anderen en anders oog om oog. DE taal van Tokkies.

BoerHarms
10-04-12, 01:59
Helaas moet je oppassen om een slachtoffer te beschemen tegen de dader, want voor dat je weet ben je als helper de dader en de dader kruipt in de slachtofferrol, krijgt gratis bijstand en tenslotte staat hij weer buiten terwijl je bnnen zit om nog steeds in lange verhoren te verklaren waarom je met geweld de dader van het slachtoffer heb gescheiden.

tegenwoordig moet je heel vriendelijk aan de aanvaller vragen om zich rustig te houden tegenover het slachtoffer, want. wee....

Ik heb ooit een keer eem conducteur gered van een aanvallende , slaande zwartrijder, praten en heel vriendelijk verzoeken om de conducteur met rust te laten mocht niet baten, dus een flink kaakslag bracht de dader in stabiele situatie en conducteur kon bijkomen van de aanval

knuppeltje
10-04-12, 08:43
Wie in godsnaam stuurt er weer die verrekte Alva op ons dak. Daar hebben we vroeger al zoveel mee afgezien. :confused:

Stopnaald
10-04-12, 12:27
Allereerst of dat meisje een moslima is boeit me niet. En om heel eerlijk te zijn, ook het feit dat ze doof is boeit niet. Je blijft met je tengels van een ander af. Er is geen tussenweg, een beetje zwanger bestaat ook niet. Klaar!

Ik vind het heel triest voor haar dat ze dit heeft moeten meemaken en ik hoop ten zeerste dat de dader wordt gevonden en veroordeeld. Uiteraard zou ik zo zeggen.

Waar sommigen het misschien niet met mij eens zijn, is dat ik deze dader (mits door de rechter veroordeeld dus) een behoorlijke straf toewens. En ja, dat mag van mij ook een lijfstraf zijn. Liefs met opgelegde verontschuldiging/boetedoening richting slachtoffer.

Want waar ik zo langzamerhand niet meer in geloof is het zoveelste taakstrafje. Geweldplegers moeten veel harder en consequenter worden aangepakt dan nu vaak het geval is.

En voor ALLE crimminelen geldt: WEG met die automatisch vervroegde vrijstelling. WEG WEG WEG ERMEE! Witheet en pislink wordt ik daarvan. You do the crime, than you do the time!

super ick
10-04-12, 14:02
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat de belaagster een ex-controleur in het O.V. Is!

Eke
10-04-12, 14:28
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat de belaagster een ex-controleur in het O.V. Is!

Wel een EX-,he Superick !

Ze is zaterdag opgepakt en verhoord en het is nu al dinsdag. Ze verklaart spijt te hebben van haar impulsieve daad (lees :mishandeling).

Is ze al zo impulsief geweest (nu we het toch over impulsiviteit hebben)om met een grote bos bloemen bij het meisje langs te gaan en vergiffenis te vragen ?
Het meisje moet weer vertrouwen in een ander zien op te bouwen. Daar kun je knap lang mee worstelen...en haar familie ook.

Verder een zaak voor het Gerechtshof.

Joesoef
10-04-12, 14:34
Wel een EX-,he Superick !

Ze is zaterdag opgepakt en verhoord en het is nu al dinsdag. Ze verklaart spijt te hebben van haar impulsieve daad (lees :mishandeling).

Is ze al zo impulsief geweest (nu we het toch over impulsiviteit hebben)om met een grote bos bloemen bij het meisje langs te gaan en vergiffenis te vragen ?
Het meisje moet weer vertrouwen in een ander zien op te bouwen. Daar kun je knap lang mee worstelen...en haar familie ook.

Verder een zaak voor het Gerechtshof.

En dan nu de vraag waarom is ze een ex controleur, agressie?

super ick
10-04-12, 15:38
Wat U niet wilt dat U geschiedt doe dat ook een ander niet!

Als we ons daar nu eens allemaal aan houden zou het er een stuk beter uit zien.

fatijha_81
10-04-12, 16:04
Wat erg!

Eke
10-04-12, 16:16
En dan nu de vraag waarom is ze een ex controleur, agressie?

Joesoef, er komt nog een vraag bij.:) Worden er geen cursussen gegeven bij HTLM of ander OV in het omgaan met onverwachte situaties. Dat kan zijn het omgaan met iemand die doofstom is. Is toch normaal ?

Sallahddin
10-04-12, 19:44
Wel een EX-,he Superick !

Ze is zaterdag opgepakt en verhoord en het is nu al dinsdag. Ze verklaart spijt te hebben van haar impulsieve daad (lees :mishandeling).

Is ze al zo impulsief geweest (nu we het toch over impulsiviteit hebben)om met een grote bos bloemen bij het meisje langs te gaan en vergiffenis te vragen ?
Het meisje moet weer vertrouwen in een ander zien op te bouwen. Daar kun je knap lang mee worstelen...en haar familie ook.

Verder een zaak voor het Gerechtshof.

Precies :

Maar ze kan haar walgelijk agressief crimineel gedrag met betrekking tot die arme dove vrouw nooit op zulke manier "rechtvaardigen " : bestaat er geen rechtvaardiging voor inderdaad

Ze moet wel haar excuses aanbieden & ervoor boeten inderdaad

Weet je ? wat ik ook erg vind is dat niemand ingreep , das een schande:

Eke
10-04-12, 21:52
Weet je ? wat ik ook erg vind is dat niemand ingreep , das een schande:

Sallah, dat is een psychologisch proces..als mensen alleen zijn of met z'n tweeen en iemand in nood zien zijn ze vele malen meer bereid te helpen dan wanneer ze in een groep zijn. Dan gedragen ze zich afwachtend. Dit verschijnsel wordt 'omstanders-apathie' genoemd . Uitzonderingen van hulp die er toch komt daargelaten.

Lees : Invloed op ons gedrag: Als er één schaap over de dam is… | Mens en Samenleving: Psychologie (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/95284-invloed-op-ons-gedrag-als-er-een-schaap-over-de-dam-is.html)

(leen)
10-04-12, 21:58
Sallah, dat is een psychologisch proces..als mensen alleen zijn of met z'n tweeen en iemand in nood zien zijn ze vele malen meer bereid te helpen dan wanneer ze in een groep zijn. Dan gedragen ze zich afwachtend. Dit verschijnsel wordt 'omstanders-apathie' genoemd . Uitzonderingen van hulp die er toch komt daargelaten.

Lees : Invloed op ons gedrag: Als er één schaap over de dam is… | Mens en Samenleving: Psychologie (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/95284-invloed-op-ons-gedrag-als-er-een-schaap-over-de-dam-is.html)

Aanpassing word ons ook geleerd;Pak de overvaller. Pak je mobiel. | Nederland Veilig (http://www.nederlandveilig.nl/pakdeovervaller/)

Verlicht
10-04-12, 22:03
Sallah, dat is een psychologisch proces..als mensen alleen zijn of met z'n tweeen en iemand in nood zien zijn ze vele malen meer bereid te helpen dan wanneer ze in een groep zijn. Dan gedragen ze zich afwachtend. Dit verschijnsel wordt 'omstanders-apathie' genoemd . Uitzonderingen van hulp die er toch komt daargelaten.

Lees : Invloed op ons gedrag: Als er één schaap over de dam is… | Mens en Samenleving: Psychologie (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/95284-invloed-op-ons-gedrag-als-er-een-schaap-over-de-dam-is.html)

Niet helemaal mee eens , schat :

Soms moet men wel ingrijpen zelfs ten koste van de eigen leven : stel dat ik eens zie , God forbids, dat een weerloos vrouw wordt verkracht bijv , kan ik niet met mezelf verder leven als ik niet zou ingrijpen

Er zijn er wel momenten dus waarop men moet coute que coute ingrijpen

Als ik aanwezig zou zijn geweest toen die arme dove vrouw werd mishandeld , ik zou niet hebben geaarzeld om in te grijpen als zou de dader een sterk gebouwd man zijn geweest , neem het van me aan : ben ik wel eens in soortgelijk situaties terechgekomen & inderdad ingegrepen : werd ik zelfs eens in de arm geschoten toen ik ingreep in Amsterdam in de zomer van 2001 toen ik zag hoe een man in elkaar werd geslagen op de wallen , echt


Ik denk wel dat veel mensen niet durven of niet willen ingrijpen "dankzij " die egoeistisch individualisme met name , "dankzij " die egoeistisch liberaal ethiek , al kan ik wel begrijpen dat in ander gevallen het risico voor het eigen leven is te groot om in te grijpen voor sommige mensen

Eke
10-04-12, 22:12
Niet helemaal mee eens , schat :

Soms moet men wel ingrijpen zelfs ten koste van de eigen leven : stel dat ik eens zie , God forbids, dat een weerloos vrouw wordt verkracht bijv , kan ik niet met mezelf verder leven als ik niet zou ingrijpen

Er zijn er wel momenten dus waarop men moet coute que coute ingrijpen

Als ik aanwezig zou zijn geweest toen die arme dove vrouw werd mishandeld , ik zou niet hebben geaarzeld om in te grijpen als zou de dader een sterk gebouwd man zijn geweest , neem het van me aan : ben ik wel eens in soortgelijk situaties terechgekomen & inderdad ingegrepen : werd ik zelfs eens in de arm geschoten toen ik ingreep in Amsterdam in de zomer van 2001 toen ik zag hoe een man in elkaar werd geslagen op de wallen

Verlicht, je durft je eigen koers te varen en blijft niet afwachten wat een ander doet !!!

Jij behoort tot de uitzonderingen die de regel bevestigen ...een Moslim op de Wallen :hihi: De meeste mensen verwachten van zichzelf dat ze ingrijpen, maar die groep,he...die maakt vaak apathisch.

@Leen : dat is inderdaad iets wat je erin moet slijpen want je hoeft niet apathisch te blijven binnen een groep toeschouwers....Er zijn zelfs meerdere manieren om te helpen .

Verlicht
10-04-12, 22:42
Verlicht, je durft je eigen koers te varen en blijft niet afwachten wat een ander doet !!!

Jij behoort tot de uitzonderingen die de regel bevestigen ...een Moslim op de Wallen :hihi: De meeste mensen verwachten van zichzelf dat ze ingrijpen, maar die groep,he...die maakt vaak apathisch.

@Leen : dat is inderdaad iets wat je erin moet slijpen want je hoeft niet apathisch te blijven binnen een groep toeschouwers....Er zijn zelfs meerdere manieren om te helpen .

Moet weg , dame , maar even dit :

Men kan van alles doen als die niet direkt kan ingrijpen, door de politie te bellen, te schreeuwen ....hulp te zoeken bij ander mensen ,,,

nou, ik was op de wallen inderdaad als een kwestie van curiositeit, meer niet , toen ik nog een hypocriet moslim was haha

Kortman
11-04-12, 00:12
Allereerst of dat meisje een moslima is boeit me niet. En om heel eerlijk te zijn, ook het feit dat ze doof is boeit niet. Je blijft met je tengels van een ander af. Er is geen tussenweg, een beetje zwanger bestaat ook niet. Klaar!

Ik vind het heel triest voor haar dat ze dit heeft moeten meemaken en ik hoop ten zeerste dat de dader wordt gevonden en veroordeeld. Uiteraard zou ik zo zeggen.

Waar sommigen het misschien niet met mij eens zijn, is dat ik deze dader (mits door de rechter veroordeeld dus) een behoorlijke straf toewens. En ja, dat mag van mij ook een lijfstraf zijn. Liefs met opgelegde verontschuldiging/boetedoening richting slachtoffer.

Want waar ik zo langzamerhand niet meer in geloof is het zoveelste taakstrafje. Geweldplegers moeten veel harder en consequenter worden aangepakt dan nu vaak het geval is.

En voor ALLE crimminelen geldt: WEG met die automatisch vervroegde vrijstelling. WEG WEG WEG ERMEE! Witheet en pislink wordt ik daarvan. You do the crime, than you do the time!

:duim:

Madareto mikonam
11-04-12, 02:23
Ik heb vaker lijn 16 genomen en het zit altijd vol met lelijke marokkanen dus het zijn geen laffe nlers die niet te hulp schieten maar laffe marokkanen.

Malcolm.X
11-04-12, 08:37
Het zal je zus[je] maar zijn.

Charlus
11-04-12, 11:03
Het zal je zus[je] maar zijn.
Vreemd. De beklagenswaardige broer(s) en/of zuster(s) van het meisje. Omdat ze doof is of omdat ze een mep heeft gekregen?

super ick
11-04-12, 18:26
Ik heb vaker lijn 16 genomen en het zit altijd vol met lelijke marokkanen dus het zijn geen laffe nlers die niet te hulp schieten maar laffe marokkanen.

Laffe mensen.

Malcolm.X
11-04-12, 19:02
Vreemd. De beklagenswaardige broer(s) en/of zuster(s) van het meisje. Omdat ze doof is of omdat ze een mep heeft gekregen?


Beide, de afkomst of religie maakt in deze niet uit. Je moet wel heel ziek in je kop zijn als je een vrouw zonder enige reden mishandeld. In nederland heb je te veel sensatiezoekers in plaats van mensen die optreden.

super ick
12-04-12, 09:11
Je moet wel heel ziek in je kop zijn als je een vrouw zonder enige reden mishandeld.

Kan je mij dan een goede reden geven?


In nederland heb je te veel sensatiezoekers in plaats van mensen die optreden.

Dat werkt ons systeem in de hand.
Ik ben ook geneigd om emotioneel te reageren (ahum) als ik dergelijke gevallen lees.

Pareltje19
12-04-12, 10:59
of de slachtoffer nou moslima is of niet,mensen die dit doen zijn gewoon helemaal gek,
ze moeten zeker gestraft worden!

Malcolm.X
12-04-12, 16:16
Kan je mij dan een goede reden geven?

Vrouwen slaan is uit den boze. Ik denk dat we het daar met ze allen over eens zijn.



Dat werkt ons systeem in de hand.
Ik ben ook geneigd om emotioneel te reageren (ahum) als ik dergelijke gevallen lees.

Ik ben boos als ik dit soort berichten lees, maar of ik nou emotioneel reageer dat weet ik niet.

Ik heb het over het moment zelf, dat je zo iets mee maakt en niet het lef hebt om de dader alle hoeken van de tram te laten zien. Een ieder van ons zou dat ook op prijs stellen als dat voor zijn zus/moeder/dochter werd gedaan.

Een tijdje terug was er een marokkaanse man in Amsterdam die Amsterdammer v/h jaar was geworden omdat hij een stel uit het water had gered, deze man was nog ziek notabene. Maar wat mij het meest verbaasde was zijn verhaal waaruit bleek dat er gewoon mensen op het brugje stonden te kijken naar hoe het stel aan het verdrinken was. Daarom zeg ik; Nederland kent te veel klagers en sensatiezoekers die geen lef hebben om op te treden, maar wel in de kroeg of in gezelschap over alles klagen en kankeren.

super ick
12-04-12, 16:24
Vrouwen slaan is uit den boze. Ik denk dat we het daar met ze allen over eens zijn.




Ik ben boos als ik dit soort berichten lees, maar of ik nou emotioneel reageer dat weet ik niet.

Ik heb het over het moment zelf, dat je zo iets mee maakt en niet het lef hebt om de dader alle hoeken van de tram te laten zien. Een ieder van ons zou dat ook op prijs stellen als dat voor zijn zus/moeder/dochter werd gedaan.

Een tijdje terug was er een marokkaanse man in Amsterdam die Amsterdammer v/h jaar was geworden omdat hij een stel uit het water had gered, deze man was nog ziek notabene. Maar wat mij het meest verbaasde was zijn verhaal waaruit bleek dat er gewoon mensen op het brugje stonden te kijken naar hoe het stel aan het verdrinken was. Daarom zeg ik; Nederland kent te veel klagers en sensatiezoekers die geen lef hebben om op te treden, maar wel in de kroeg of in gezelschap over alles klagen en kankeren.

Dan zijn wij het helemaal eens.