PDA

Bekijk Volledige Versie : Hebben Marokkaanse Nederlanders problemen met 'monocultureel' overheidsbeleid?



gewoonrenee
23-04-12, 15:32
Vanuit de overheid is de laatste jaren een nogal eenzijdig beeld naar voren gebracht van hoe de Nederlandse burger zich hoort te gedragen, wat hij hoort te denken, te respecteren en hoe hij hoort te leven. Waar in het eind van de vorige eeuw iedereen nog vrij was zijn eigen cultuur uit te dragen en zijn eigen ideeën te hebben, lijkt het steeds meer een monocultureel politiek streven te zijn om de Nederlandse burgers bepaalde zogenaamd 'typisch Nederlandse' normen en waarden te laten onderschrijven.
Omdat ik me afvraag hoe hierop wordt gereageerd vanuit de maatschappij (omdat ik denk dat heeel veel Nederlanders het hier helemaal niet mee eens zijn, en het juist jammer vinden dat de tolerantie tegenwoordig zo ver te zoeken is), heb ik een online vragenlijst ontwikkeld. Omdat ik ook specifiek op zoek ben naar de mening van Marokkaanse Nederlanders over dit onderwerp - omdat dit een belangrijke groep is in de Nederlandse samenleving, die het bovendien niet bepaald makkelijk wordt gemaakt door politiek en media - wil ik je vragen of je mee wilt werken en mijn vragenlijst wilt invullen.

Dit is de link: https://ugroningenbss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_em1OhsfWlOnD8HO

Alvast bedankt!!

mark61
23-04-12, 16:48
Done. Als niet-Mar-NLer. Die je aan deze kant ook nauwelijks gaat vinden.

Sallahddin
23-04-12, 19:07
Vanuit de overheid is de laatste jaren een nogal eenzijdig beeld naar voren gebracht van hoe de Nederlandse burger zich hoort te gedragen, wat hij hoort te denken, te respecteren en hoe hij hoort te leven. Waar in het eind van de vorige eeuw iedereen nog vrij was zijn eigen cultuur uit te dragen en zijn eigen ideeën te hebben, lijkt het steeds meer een monocultureel politiek streven te zijn om de Nederlandse burgers bepaalde zogenaamd 'typisch Nederlandse' normen en waarden te laten onderschrijven.
Omdat ik me afvraag hoe hierop wordt gereageerd vanuit de maatschappij (omdat ik denk dat heeel veel Nederlanders het hier helemaal niet mee eens zijn, en het juist jammer vinden dat de tolerantie tegenwoordig zo ver te zoeken is), heb ik een online vragenlijst ontwikkeld. Omdat ik ook specifiek op zoek ben naar de mening van Marokkaanse Nederlanders over dit onderwerp - omdat dit een belangrijke groep is in de Nederlandse samenleving, die het bovendien niet bepaald makkelijk wordt gemaakt door politiek en media - wil ik je vragen of je mee wilt werken en mijn vragenlijst wilt invullen.

Dit is de link: https://ugroningenbss.qualtrics.com/SE/?SID=SV_em1OhsfWlOnD8HO

Alvast bedankt!!


Multiculturalisme in het westen heeft juist nooit bestaan inderdaad , monoculturalisme wel : de zgn seculaire liberaal democratie als de "hoogste vorm van cultuur " dus :

Publiek opinie , het volk regeert , democratie dus ...bestaan in feite niet :

Kijk eens even naar deze topdocu :


Engineering consent ..............


http://www.youtube.com/watch?v=7rDNt7hsBeA&feature=player_embedded

Egmond Codfried
24-04-12, 13:49
Komt er weer een holocaust? Deze keer tegen zwarte, bruine en moslim Europeanen.

Charlus
24-04-12, 14:05
zwarte, bruine en moslim Europeanen.
Lastig vast te stellen wie hier nu precies beledigd worden.

super ick
25-04-12, 14:21
Multiculturalisme in het westen heeft juist nooit bestaan inderdaad , monoculturalisme wel : de zgn seculaire liberaal democratie als de "hoogste vorm van cultuur " dus :

Publiek opinie , het volk regeert , democratie dus ...bestaan in feite niet :

Kijk eens even naar deze topdocu :


Engineering consent ..............


http://www.youtube.com/watch?v=7rDNt7hsBeA&feature=player_embedded



Heb je hem zelf helemaal bekeken?

knuppeltje
26-04-12, 08:41
Multiculturalisme in het westen heeft juist nooit bestaan inderdaad

Als er iets is in Europa dat al vele eeuwen bestaat...dan is het wel multicultarisme. Dat begon al met de opkomst van het Romeinse rijk, zo niet al eerder. De grote volksverhuizingen in Europa, de zich steeds uitbreidende zeevaart, de stichting van overzeese kolonies, de daarmee gepaard gaande handel etc, etc, het heeft allemaal invloed gehad op de cultuur, zowel materieel als immaterieel op alle denkbare terreinen en wat betreft de bevolkingssamenstelling in Europa. We zouden er anders ook nooit zo welvarend zijn geworden.

Egmond Codfried
26-05-12, 11:55
Nederland en Marokko behoorden ooit tot hetzelfde romeinse rijk.
Holocausten maken deel uit van wat Europeanen onder beschaving verstaan.
zodra een allochtoon dit begrijpt, hun vredelievend gepraat kan ontcijferen, weet hij dat de Europeanen niet te vertrouwen zijn, verraderlijker zijn als albino schorpioenen en albino cobra's:
en dat hij dus een vluchtplan moet maken en zijn spaargeld in veiligheid brengen.
Doet hij dat niet dan rooft men zijn koophuis, en steelt zijn gouden vullingen.
Deze conclusie baseer ik op bronnen en op onderzoek.

Egmond Codfried
26-05-12, 11:56
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting (http://imageshack.us/photo/my-images/8/goldteeth1xq1.jpg/)

Nederland en Marokko behoorden ooit tot hetzelfde romeinse rijk.
Holocausten maken deel uit van wat Europeanen onder beschaving verstaan.
zodra een allochtoon dit begrijpt, hun vredelievend gepraat kan ontcijferen, weet hij dat de Europeanen niet te vertrouwen zijn, verraderlijker zijn als albino schorpioenen en albino cobra's:
en dat hij dus een vluchtplan moet maken en zijn spaargeld in veiligheid brengen.
Doet hij dat niet dan rooft men zijn koophuis, en steelt zijn gouden vullingen.
Deze conclusie baseer ik op bronnen en op onderzoek.