PDA

Bekijk Volledige Versie : chinese toestanden in nederland: website offline gehaald wegens anti-beatrix poster



CONTRA
25-04-12, 21:29
...

Naar aanleiding van een aangekondigd anti-koninginnedag festival in de Onderbroek in Nijmegen heeft de smeris de aanval geopent tegen Nijmeegse ex-krakers.

Vanwege een volgens de OvJ te provocerende poster heeft de smeris besloten cowboy te gaan spelen en heeft posters van het festival aan het pand verweiderd. Ook is de website www.grotebroek.nl (http://www.grotebroek.nl) offline gehaald.
Deze aanval van de dienders kunnen wij niet accepteren.
Fuck de smeris.
Totale anarchie.
Tot de laatste koningin is opgehangen.

https://www.indymedia.nl/node/4024

CONTRA
27-04-12, 11:43
OM legt Nijmeegse krakerssite plat

NIJMEGEN - Het Openbaar Ministerie in Arnhem heeft een internetprovider bevolen een Nijmeegse krakerswebsite uit de lucht te halen. Aanleiding was een foto op de website van Koningin Beatrix met een strop om haar nek.

Op de poster werd geworven voor een 'Hang the Queen' feest in de kelder van het gelegaliseerde kraakpand De Grote Broek aan de Tweede Walstraat. Volgens justitie is de afbeelding beledigend voor de koningin.

De krakers weigerden de afbeelding weg te halen waarna is besloten de website plat te leggen. Na een toezegging van de advocaat van de krakers dat de gewraakte foto zal worden verwijderd, is de blokkade van de website weer opgeheven, aldus het Openbaar Ministerie.

Eerder was er al ophef om een in Amsterdam verpreide poster waarin een link werd gelegd tussen het tragische ski-ongeval van prins Friso en 'comazuipen'.

Omroep Gelderland - Nieuws - OM legt Nijmeegse krakerssite plat (http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1507061/OM-legt-Nijmeegse-krakerssite-plat.htm)

Charlus
27-04-12, 12:19
Majesteitsschennis!

Artikel 111 W.v.S.
Opzettelijke belediging van de Koning wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Die krakers zouden vreemd opkijken.

(leen)
30-04-12, 20:20
https://www.indymedia.nl/indyfiles/imagecache/cropstrip/raw/Beatrix.jpg

Naar aanleiding van een aangekondigd anti-koninginnedag festival in de Onderbroek in Nijmegen heeft de smeris de aanval geopent tegen Nijmeegse ex-krakers.

Vanwege een volgens de OvJ te provocerende poster heeft de smeris besloten cowboy te gaan spelen en heeft posters van het festival aan het pand verweiderd. Ook is de website www.grotebroek.nl (http://www.grotebroek.nl) offline gehaald.
Deze aanval van de dienders kunnen wij niet accepteren.
Fuck de smeris.
Totale anarchie.
Tot de laatste koningin is opgehangen.

https://www.indymedia.nl/node/4024

Eerder maroc toestanden, en die voeren tenminste de wet uit i.p.v. een beetje reprimandes uit te delen.

Eke
30-04-12, 20:40
Samen in een kraakpand je in de nachtelijke uren druk zitten maken over van alles en nog wat

en je afzetten tegen instituties

is nog wat anders dan op internet te gaan en de kracht van een haatprent proberen te vermenigvuldigen..er kunnen hele andere krachten vrij komen waar je geen zicht op hebt.



O ja, over de tekst. verweiderd ??? ...anargiste. :rolleyes:

super ick
30-04-12, 21:01
Er zijn grenzen. Waarom moet e.e.a. duidelijk gemaakt worden met een strop om de nek? Belachelijk.

CONTRA
01-05-12, 14:01
Er zijn grenzen. Waarom moet e.e.a. duidelijk gemaakt worden met een strop om de nek? Belachelijk.

kom op zeg! een onschuldig punkpostertje van een stel jongelui: meer dan wansmaak is het niet

het handelen van het openbaar ministerie (die eigen rechter mag spelen) staat niet in verhouding: een complete server is platgelegd; honderden websites, die niks met die poster te maken hebben, zyn offline gehaald

(leen)
01-05-12, 15:37
kom op zeg! een onschuldig punkpostertje van een stel jongelui: meer dan wansmaak is het niet

het handelen van het openbaar ministerie (die eigen rechter mag spelen) staat niet in verhouding: een complete server is platgelegd; honderden websites, die niks met die poster te maken hebben, zyn offline gehaald

Als je er zo simpel over denkt zal je de tekeningen van Kurt Westergaard ook wel onschuldig vinden?

BoerHarms
01-05-12, 15:53
kom op zeg! een onschuldig punkpostertje van een stel jongelui: meer dan wansmaak is het niet

het handelen van het openbaar ministerie (die eigen rechter mag spelen) staat niet in verhouding: een complete server is platgelegd; honderden websites, die niks met die poster te maken hebben, zyn offline gehaald


Een politieagent heeft dit anarchistisch centrum bezocht met het vriendlijke verzoek om de prent van Internet te verwijderen, maar men vond het niet nodig om deze prent te verdwijderen.

als ik een onschuldig spontprentje maak van de profeet dan ben ik mijn leven niet zeker.

als ik een aanstotelijk prent hier plaats van een moslima in een zeer sexy burka dan krijg ik hier op maroc een waarschuwing en de prent wordt per direct verwijdert

CONTRA
01-05-12, 16:12
Als je er zo simpel over denkt zal je de tekeningen van Kurt Westergaard ook wel onschuldig vinden?

van hetzelfde laken een pak: had toendertyd het deense openbaar ministerie honderden deense websites offline gehaald in een reactie op het plaatsen van westergaards cartoon, dan zou dat net zo buitenproportioneel zyn geweest

CONTRA
01-05-12, 16:24
Een politieagent heeft dit anarchistisch centrum bezocht met het vriendlijke verzoek om de prent van Internet te verwijderen, maar men vond het niet nodig om deze prent te verdwijderen.

als ik een onschuldig spontprentje maak van de profeet dan ben ik mijn leven niet zeker.

als ik een aanstotelijk prent hier plaats van een moslima in een zeer sexy burka dan krijg ik hier op maroc een waarschuwing en de prent wordt per direct verwijdert

terecht dat ze geen gehoor gaven aan de smeris, zou ik ook niet gedaan hebben: in nederland kennen we vryheid van meningsuiting; pas na publicatie kan de rechter beoordelen of de illustratie wel of niet toegestaan is; daar heeft een platte pet dus niks over te zeggen

maroc.nl mag zelf de regels bepalen: het is hun site; als bezoeker ben je hier te gast.

BoerHarms
01-05-12, 17:31
ik zou jouw reactie wel eens willen zien als maroc.nl. zal besluiten de door jouw geplaatste spotprent van Beatrix zal verwijderen, kijken of je dan ook nog zo gelaten regeert

(leen)
01-05-12, 17:59
van hetzelfde laken een pak: had toendertyd het deense openbaar ministerie honderden deense websites offline gehaald in een reactie op het plaatsen van westergaards cartoon, dan zou dat net zo buitenproportioneel zyn geweest

Het verschil is dat hier mens en maatschappij bedreigt wordt.

super ick
02-05-12, 07:35
kom op zeg! een onschuldig punkpostertje van een stel jongelui: meer dan wansmaak is het niet

het handelen van het openbaar ministerie (die eigen rechter mag spelen) staat niet in verhouding: een complete server is platgelegd; honderden websites, die niks met die poster te maken hebben, zyn offline gehaald

Het zijn geen onschuldige jongelui. Het is georganiseerd uit diverse landen. Bovendien liegen de teksten op de poster er ook niet om.

Je opmerking dat het O.M. 'eigen rechter' speelt is ronduit dwaas. Het gezag en de middelen om te handelen liggen bij hen. Dat is bij wet zo geregeld. Van eigen rechter is dus helemaal geen sprake.

BoerHarms
02-05-12, 09:21
contra doet zijn nickname eer aan

CONTRA
02-05-12, 12:09
Het zijn geen onschuldige jongelui. Het is georganiseerd uit diverse landen. Bovendien liegen de teksten op de poster er ook niet om.

Je opmerking dat het O.M. 'eigen rechter' speelt is ronduit dwaas. Het gezag en de middelen om te handelen liggen bij hen. Dat is bij wet zo geregeld. Van eigen rechter is dus helemaal geen sprake.


het was een feestje in nijmegen waar een aantal punkbandjes optraden, meer was het niet; in het hele land waren feesten tydens koniningennacht

in een rechtsstaat zou het openbaar ministerie geen bevoegdheid mogen hebben zelf de strafmaat te bepalen en op te leggen; in dit geval was de strafmaat buiten elke proportie: honderden websites die niets met de kwestie van doen hadden, werden offline gehaald omdat het openbaar ministerie de stekker uit een complete server trok

Eke
02-05-12, 12:30
. Het is georganiseerd uit diverse landen. .

Hoe bedoel je, Superick ? Wonen daar ex-krakers uit diverse landen en zijn die lid van een internationale anarchistische beweging ??

Eke
02-05-12, 12:48
het was een feestje in nijmegen waar een aantal punkbandjes optraden, meer was het niet; in het hele land waren feesten tydens koniningennacht

honderden websites die niets met de kwestie van doen hadden, werden offline gehaald omdat het openbaar ministerie de stekker uit een complete server trok

http://www.grotebroek.nl/programma/2012/queen.gif

Binnen de groep ex-krakers is er verdeeldheid over de keuze/het gebruik van de poster. Hoe is de beslissing tot stand gekomen ?
Dit is een alternatieve poster van hen. Dat kan dus ook.

Wat betreft die server : ik heb het vermoeden dat het OM op dat moment niemand voorradig had die verstand had van het uit de lucht halen van een specifieke website.En dat het OM geen geduld had om het uit te zoeken, die ergerlijke "feest"poster moest weg.. Dan maar de hele reutemeteut.

Storm in een glas water.

super ick
02-05-12, 15:28
Hoe bedoel je, Superick ? Wonen daar ex-krakers uit diverse landen en zijn die lid van een internationale anarchistische beweging ??

Kijk maar goed naar de poster. Afzenders uit Polen, Italie en Belgie.

Stel je eens voor dat er een foto van jou geplaatst ziet met een strop om je nek voorzien van de tekst: Eye for an eye.
Zou je je schouders ophalen of je toch wat ongerust gaan voelen?

Eke
02-05-12, 16:06
Kijk maar goed naar de poster. Afzenders uit Polen, Italie en Belgie.

Stel je eens voor dat er een foto van jou geplaatst ziet met een strop om je nek voorzien van de tekst: Eye for an eye.
Zou je je schouders ophalen of je toch wat ongerust gaan voelen?

Dat zijn de artiesten die optreden, Superick.

Met dat 'storm in een glas water' bedoel ik de opgeklopte ophef van Contra :"Chinese toestanden in Nederland......." en niet de poster !

Die is gewoon niet geschikt als party-poster. Iets meer om aan de WC-deur te hangen, omgekeerd, de blanco kant beschikbaar..... Voor leuke teksten.