PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko stemt in met terugbrenging van zes veroordeelde landgenoten



Marsipulami
02-05-12, 21:55
Marokko stemt in met terugbrenging van zes veroordeelde landgenoten
woensdag 02 mei 2012, 15u58 Bron: belga


Minister van Justitie Annemie Turtelboom Photo News

Marokko gaat slechts akkoord met de terugbrenging van 6 veroordeelde landgenoten. België had in het kader van het Terugstuurverdrag tussen België en Marokko 10 dossiers overgemaakt aan Rabat.


Zo blijkt uit het antwoord van minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) op een schriftelijke vraag van N-VA-senator Karl Vanlouwe. Hij vindt dat ons land de nodige diplomatieke en politieke druk op Marokko en andere landen moet blijven uitoefenen om gevangenen hun celstraf in het land van herkomst te laten uitzitten.

Turtelboom bezocht van 10 tot 13 april Marokko en besprak er met haar Marokkaanse collega de praktische modaliteiten van de overbrenging van de zes. Er is een politiek akkoord dat dit met speciale, beschermde vluchten zal gebeuren. Intussen werd ook een tweede reeks dossiers aan de Marokkaanse autoriteiten overgemaakt.

Het Terugstuurverdrag tussen België en Marokko dateert reeds van 1997, maar sloeg enkel op vrijwillige overbrengingen. In 2007 werd het verdrag in die zin aangepast dat de toestemming van de gevangene niet langer vereist was. Marokko bekrachtigde deze wijziging vorig jaar.

Vijf landen

Vanlouwe merkt in een reactie op dat er tot op heden nog geen enkele veroordeelde Marokkaan daadwerkelijk uitgeleverd is in uitvoering van het verdrag. 'Nochtans kunnen dergelijke terugstuurverdragen met Marokko, maar ook met andere landen, de overbevolking van de Belgische gevangenissen op een efficiënte wijze aanpakken', aldus de N-VA-senator.

De minister stelde voorts dat er momenteel voor vijf landen een ratificatieprocedure loopt voor een verdrag inzake de overbrenging van gevangenen. Voor Congo en Kosovo gaat het zowel om vrijwillige als gedwongen overbrengingen, voor de Dominicaanse Republiek en Brazilië gaat het enkel om vrijwillige overbrengingen, en voor Albanië enkel over de gedwongen overbrengingen.

edl

mark61
02-05-12, 23:38
Gaat het echt over mensen die niet in België geboren zijn of er gewoon al tientallen jaren wonen? Ik betwijfel het. Dus dat 'terug', kweenie.

De motivatie dat Belgische gevangenissen overvol zijn vind ik debiel.

Marsipulami
03-05-12, 01:25
Gaat het echt over mensen die niet in België geboren zijn of er gewoon al tientallen jaren wonen? Ik betwijfel het. Dus dat 'terug', kweenie.

De motivatie dat Belgische gevangenissen overvol zijn vind ik debiel.

Volgens mij is de geboorteplaats of land niet relevant en wordt er vooral naar de nationaliteit gekeken.

Restrictie is volgens mij of de betrokken veroordeelde geen familiebanden (onschuldige kinderen of partner) heeft in België.

Volgens mij gaat het wat deze zes personen betreft enkel over illegalen die een misdaad hebben begaan in België en zonder familieverbanden in België.

Niettemin denk ik dat een beschaafd Europees land geen gevangenen mag overbrengen naar een land buiten de EU als op voorhand niet is vastgesteld dat de gevangenissen in herkomstland aan dezelfde mensenrechtencriteria voldoen als de gevangenissen in Europa.

Malcolm.X
03-05-12, 12:22
Werd eens tijd mensen zitten daar al jaren opgesloten onder de terrorisme wetgeving zonder veroordeling en in de meeste gevallen hebben ze niet eens een proces gehad. Het schijnt zelfs dat de Marokkaanse regering $ 80.000 per gevange krijgt van de United Snakes. Voor verhalen klik op de link hieronder.

Home | Behind-Bars (http://www.behind-bars.net)

mark61
03-05-12, 12:31
Volgens mij is de geboorteplaats of land niet relevant en wordt er vooral naar de nationaliteit gekeken.

Restrictie is volgens mij of de betrokken veroordeelde geen familiebanden (onschuldige kinderen of partner) heeft in België.

Volgens mij gaat het wat deze zes personen betreft enkel over illegalen die een misdaad hebben begaan in België en zonder familieverbanden in België.

Niettemin denk ik dat een beschaafd Europees land geen gevangenen mag overbrengen naar een land buiten de EU als op voorhand niet is vastgesteld dat de gevangenissen in herkomstland aan dezelfde mensenrechtencriteria voldoen als de gevangenissen in Europa.

Ik dacht dat in België vrijwel alle 'allochtonen' de Belgische nationaliteit hebben? Ook al omdat dat werd bevorderd en veel makkelijker is dan in NL?

Mja in dat geval, illegalen worden toch altijd geacht terug te gaan?

Ja, dat vind ik ook. In feite verzwaar je de straf dan, dat is discriminatie op niks af.

mark61
03-05-12, 12:32
Werd eens tijd mensen zitten daar al jaren opgesloten onder de terrorisme wetgeving zonder veroordeling en in de meeste gevallen hebben ze niet eens een proces gehad. Het schijnt zelfs dat de Marokkaanse regering $ 80.000 per gevange krijgt van de United Snakes. Voor verhalen klik op de link hieronder.

Home | Behind-Bars (http://www.behind-bars.net)

Eh, het gaat over België. Dat ligt niet in Gitmo Bay.

Malcolm.X
03-05-12, 12:37
Eh, het gaat over België. Dat ligt niet in Gitmo Bay.

Neem een kijkje op de website en lees bij documentatie, daar staan verhalen van broeders uit nederland en belgie die vast zitten in de gevangenissen van marokko. Documentatie | Behind-Bars (http://www.behind-bars.net/nl/documentatie.html)



https://www.youtube.com/watch?v=62LoKmniALo

Malcolm.X
03-05-12, 12:40
Wat er tegenwoordig allemaal word getolereerd aan martelingen, ontvoeringen, verkrachtingen en mishandelingen allemaal onder het mom van terrorismebestrijding is echt niet normaal.

"Innocent untill proven Muslim"

Malcolm.X
03-05-12, 12:45
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l7H94jDlsGo

mark61
03-05-12, 14:16
Neem een kijkje op de website en lees bij documentatie, daar staan verhalen van broeders uit nederland en belgie die vast zitten in de gevangenissen van marokko. Documentatie | Behind-Bars (http://www.behind-bars.net/nl/documentatie.html)

Bij mijn weten is er nog nooit een NLse Marokkaan aan Marokko uitgeleverd. Noem er eens één? En ook nog geen Belgische, al zijn ze er al jaren over aan het babbelen. Ik kon zo gauw niemand vinden.

In je link is er ook niks over te vinden, vzv. ik kan zien.

Malcolm.X
03-05-12, 22:06
Bij mijn weten is er nog nooit een NLse Marokkaan aan Marokko uitgeleverd. Noem er eens één? En ook nog geen Belgische, al zijn ze er al jaren over aan het babbelen. Ik kon zo gauw niemand vinden.

In je link is er ook niks over te vinden, vzv. ik kan zien.

De AIVD tipt wel degelijk Marokkaanse broeders aan de Marokkaanse geheime dienst en zodra ze Marokko binnen komen worden ze opgepakt en opgesloten. Zelfde geld voor die jongen van uit België, ze worden niet direct gearresteerd en overgeleverd. Zodra Nederland en België ze niets kan maken juridisch wordt de Geheime Dienst van Marokko getipt. Saddik S. is één van de broeders uit Den Haag die door de spionnen van Moskee as-Soennah zijn verraden bij de AIVD. Als je dat 1e filmpje hoort kan je duidelijk horen dat die jongen uit België komt. Er waren een tijd geleden een paar jongens gearessteerd in België onder het mom van terrorisme en die zitten nu allemaal in Marokko vast. Vreemd vind je niet??


Officiele verklaring van Team Free Saddik:

Den Haag, 27 maart 2011.

Beste moslims, Asalamoe aleikoem.

Alle lof is slechts voor Allah, de enige die het recht heeft om aanbeden te worden en de zegeningen en vrede over zijn geliefde profeet die opriep tot het goede.

Onlangs is er een groep politieke gevangene in Marokko begonnen met een opstand tegen het onrecht dat vele van hen al 8 jaar treft. Het gaat om de gevangenis te Sale, in de buurt van de hoofdstad Rabat. Sinds 15 februari hebben zij een statement in genomen; of het regime laat hen vrij of zij zullen hun vrijheid opeisen al zouden zij dat met de dood moeten bekopen. Nadat zij alle manieren hebben bewandeld om hun onschuld te bewijzen zijn zij het zat. Zoals een van de broeders zei; als wij echte terroristen zijn dan zullen zij ons vermoorden en zijn zij van ons af en anders laten zij ons vrij.

De statement:
Deel 1:0nenote - YouTube (http://www.youtube.com/user/0nenote#p/u/9/w4MPtelLUOs)
Deel 2:0nenote - YouTube (http://www.youtube.com/user/0nenote#p/u/4/x204VB73lKY)

Onder hen zijn vele broeders uit Europa die in de vakanties hun families wouden opzoeken, slechts omdat er ambtsberichten verzonnen zijn worden zij opgepakt en beschuldigd van het participeren aan de aanslag van 16 mei 2005 of werden zij onrechtmatig beschuldigd van terrorisme in welke vorm dan ook.

Zoals een van de broeders vertelt in hun statements, hoe kan het zo zijn dat het land waar wij wonen (Europa) ons nooit heeft berecht of opgepakt terwijl het Marokkaanse 'recht' ons heeft opgepakt en beweerd dat wij 16 mei hebben doen gebeuren. Iets dat in zo een geheim heeft kunnen (http://forums.marokko.nl/#) gebeuren heeft er wel toe geresulteerd dat duizenden broeders van ahle soennah wal djamaa'a zijn opgepakt, ontvoerd, misbruikt, mishandeld en deze regering schaamde zich niet eens om zelfs vrouwen en kinderen op te pakken zodat zij de moslims onder druk konden zetten. Terwijl de technologie van Marokko veel lager is dan die van Europese landen.

Onder de gevangene, en zo heeft Allah bepaald dat hij in de afdeling vast zit die de opstand leid, zit een broeder uit Nederland en in het speciaal uit Den Haag. Hij is vrij gesproken van de beschuldigen dat hij zou willen participeren aan de internationale gewelddadige jihad. Toen hij Marokko binnen kwam werd hij opnieuw voor dit zogenoemde feit en andere leugens beschuldigt.

Het gaat om broeder Saddik Sbaa, hij is een 24 jarige Marokkaanse broeder afkomstig uit Tazah. Hij is op het Marokkaanse vliegveld mee genomen door de geheime dienst en een week lang gemarteld terwijl hij de dood wenste. Dit omdat sommige individuen, instellingen en moskeeën in Den Haag, als informanten wensen te werken voor de AIVD, direct of indirect. Zei spelen (http://forums.marokko.nl/#) halve en verzonnen informatie door aan dit bedrieglijke orgaan die weer kan beweren dat zij van zogenaamde betrouwbare bronnen hebben vernomen dat die en die heeft aangegeven dat hij of zij wil participeren aan de internationale gewelddadige jihad, zo heb je een stempel en dit slechts dat op vermoeden, haat en jaloezie gestoeld is, met ernstige gevolgen.

Tijdens zijn verhoor heeft hij moeten toegeven wat gereciteerd werd ondanks dat hij daar niets mee te maken had, als hij nee of ik weet niet waar jullie het over hebben zei werd hij gemarteld, hij heeft zelfs mensen verzonnen die niet bestaan en verteld dat zij zijn leiders zijn in een cel zodat zij maar zouden stoppen met de martelingen. Hij werd gevraagd over vele broeders in Nederland en over hen moest hij verklaringen bevestigen die niet waar zijn, elke keer als hij nee zei zouden zij hem weer martelen en zo gingen zij een week lang door totdat de agenten genoeg informatie hadden om die in te dienen bij justitie zodat zij weer een rechtszaak op die informatie konden beginnen om hem te berechten op basis van leugens, roddel, laster, dwang.

Hierna belde de broeder huilend, om het geen wat hij zijn broeders had aangedaan en vroeg om vergiffenis in de doenya en aaghiraa, hij de martelingen niet kon verdragen heeft hij de leugens van de inlichtingendienst bevestigd, deze leugens zijn allemaal gestoeld op de zogenoemde ambtsberichten van de AIVD die de Marokkaanse inlinchtingendienst een draai geeft, deze krijgt zij weer binnen van informanten die dus net zo betrouwbaar zijn als het bedrag en aanzien dat hen gegeven werd, hoe hoger het bedrag en aanzien, des te hoger de leugen.

Iedereen die Saddik Sbaa kent, of het nou een moslim of geen moslim is, wallahi die getuigt ervan dat deze broeder een hoogstaand karakter heeft. Hij was gedreven in zijn vak, een uitstekende student, een goede werknemer, een eerlijke moslim, in dienst van de moslims, geliefd bij zijn familie, geliefd bij de mensen, vooruitstrevend, stimuleerde het goede en ik getuig bij Allah dat de harten hem missen, dat de tranen vloeien, dat de moeders verdrietig jammeren, dat de broeders met hun gedacht bij hem zijn, dat moeders die hem nooit kende of zagen huilen als zij de naam Saddik horen.

Ik vraag Allah de Meest Rechtvaardige, onze Heer die wraak neemt op een passende manier. O Allah, wij vragen u met alle ighlaas die onze harten konden en kunnen verzamelen, O Allah wij vragen u met u schone namen en eigenschappen, O Allah wij smeken u omdat u de enige bent die gesmeekt kan worden, omdat U de enige bent die antwoord en U bent degene die de zwakke en de arme niet in de steek laat, O Allah, bij U zoeken wij de overwinning en toevlucht, laat een iedere die er maar iets mee te maken heeft zijn moeder om hem huilen, zijn vrouw om hem jammer, zijn kinderen hem missen, O Allah de Meest Rechtvaardige wees streng in uw wraak. Zij hebben zijn gezin uit elkaar gescheurd, zijn moeder haar slaap en leven ontnomen, zijn broeders en zusters verdrietig gemaakt en hun leven geruïneerd, O Allah weest rechtvaardig in uw wraak en laat uw Wraak een rust zijn voor de harten van de gelovigen. O Allah, laat ons u Kracht en Macht zien in zij die hem onrecht hebben aangedaan of hiermee te maken hebben. O Allah laat hen mee maken wat hij heeft meegemaakt en wat hij meemaakt en neem hen van ons want zij zijn onrechtvaardig.

En aan de goedgelovige moslims, die zachtaardig zijn voor elkaar, die elkaar nooit zouden uitleveren of bedriegen voor een geringe en tijdelijke prijs. O beste broeder, O beste zuster, O lieve moeder en rechtvaardige vader, O eerlijke Iemaam en lieve kinderen, als jullie iemand zoeken om wie jullie kunnen huilen, laat mij jullie vertellen dat jullie om Saddik mogen huilen. Want bij Allah die onze zielen in zijn macht heeft, hij had er alles voor over om jou te helpen, jou te beschermen, jou te dragen en voeden, hij zou met jou huilen en om jou huilen, hij zou je lief hebben en jou troosten en hij zou je nooit in de steek laten. Huil om hem als je iemand zoekt die jou tranen waardig is en Den Haag getuigt voor hem, zelfs de cipiers in Nederland konden het niet geloven waarvan hij beschuldigd werd, zo een hoogstaand karakter heeft deze broeder. Toen hij werd afgevoerd naar Marokko, onder begeleiding van agenten verontschuldigde zij zich en zeiden dat zij slechts doen wat hen opdragen werd en hij mocht vliegen zonder boeien wat uitzonderlijk is.

Iedereen die Saddik kent of niet persoonlijk kent, iedereen die hem wil schrijven kan dat mailen [email protected] en wij zullen dit spoedig bij hem afleveren. Heel veel informatie zal nog volgen inshaAllah, als je op de hoogte wilt blijven van onze mailing stuur ons een mail naar het zelfde email adres en wij zullen je op de hoogte houden van onze mailing. Zijn onze mails ongewenst, laat het ons weten en wij zullen u verwijderen.

Mocht je verdrietig zijn na deze brief, verblijd je hart met het volgende:
0nenote - YouTube (http://www.youtube.com/user/0nenote#p/u/2/Int2QCxxHIw) (vanaf de 14de sec. tot en met 20ste zie je hem filmen met een wollen gestreepte Marokkaanse Qaamis (korte mouwen) en zwarte tulband, hij draagt een korte puntige baard)

En de zegeningen en vrede met de geliefde profeet, en alle Lof behoord toe aan Allah.

Malcolm.X
03-05-12, 22:10
http://www.youtube.com/watch?v=0vrwmbZdij0&list=UUV-bYwGplslXkBW-64TTIHQ&index=7&feature=plcp




http://www.youtube.com/watch?v=C7sCdruc5o4



www.facebook.com/revolutionStartsHere
Thami Najim was arrested in Morocco the 3rd february 2012. Thami Najim used to live in Denmark where he was actively working for Islam and giving lectures in danish, this is his wifes plea for help. Please spread the message and help in creating awareness to her case so that they may yet again be united in Dunya, before al-Akhirah inshaAllah.

Marsipulami
03-05-12, 22:22
Mja in dat geval, illegalen worden toch altijd geacht terug te gaan?



Degene die een misdaad pleegt op Belgische grondgebied wordt in principe in België berecht en zit in België zijn straf uit. Daarna wordt die uitgewezen als hij/zij geen verblijfsrecht heeft in België. Hogergenoemden zullen hun straf (opgelegd door Belgische Justitie) moeten uitzitten in hun herkomstland en dat is nieuw (behalve tussen EU-landen waar het al langer mogelijk is).

mark61
03-05-12, 23:06
De AIVD tipt wel degelijk Marokkaanse broeders aan de Marokkaanse geheime dienst en zodra ze Marokko binnen komen worden ze opgepakt en opgesloten. Zelfde geld voor die jongen van uit België, ze worden niet direct gearresteerd en overgeleverd. Zodra Nederland en België ze niets kan maken juridisch wordt de Geheime Dienst van Marokko getipt. Saddik S. is één van de broeders uit Den Haag die door de spionnen van Moskee as-Soennah zijn verraden bij de AIVD. Als je dat 1e filmpje hoort kan je duidelijk horen dat die jongen uit België komt. Er waren een tijd geleden een paar jongens gearessteerd in België onder het mom van terrorisme en die zitten nu allemaal in Marokko vast. Vreemd vind je niet??

Nog maar een keer: hij is NIET uitgeleverd.

Vreemd vind ik het niet. Of er ook sprake is van een misdaad weet ik niet. Dat Marokko geen rechtsstaat is wist ik al.

mark61
03-05-12, 23:08
Degene die een misdaad pleegt op Belgische grondgebied wordt in principe in België berecht en zit in België zijn straf uit. Daarna wordt die uitgewezen als hij/zij geen verblijfsrecht heeft in België. Hogergenoemden zullen hun straf (opgelegd door Belgische Justitie) moeten uitzitten in hun herkomstland en dat is nieuw (behalve tussen EU-landen waar het al langer mogelijk is).

Jazeker, dat begrijp ik. Je kan zo iemand dan ook uitwijzen zonder je druk te maken over strafuitvoering. Dan is de uitwijzing al straf :cheefbek:

Marsipulami
04-05-12, 00:09
Jazeker, dat begrijp ik. Je kan zo iemand dan ook uitwijzen zonder je druk te maken over strafuitvoering. Dan is de uitwijzing al straf :cheefbek:

Bwoah, nu Nederland in het kielzog van Wilders binnenkort de EU zal verlaten kunnen we best Marokko opnemen als plaatsvervangend land in de EU. Dan zijn we meteen van alle gezeik terzake af.

mark61
04-05-12, 01:28
Bwoah, nu Nederland in het kielzog van Wilders binnenkort de EU zal verlaten kunnen we best Marokko opnemen als plaatsvervangend land in de EU. Dan zijn we meteen van alle gezeik terzake af.

Dan gaan ze nog steeds terug, dus wat is het verschil :hihi:

Wilders is jullie Flip achterna. Op weg naar de vergetelheid.