PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko: 'Koranverbranding belediging voor alle gelovigen'



Ayoub_00
05-05-12, 17:32
De Hoge Raad van Geleerden in Marokko heeft zich uitgesproken over de Koranverbranding in de VS van afgelopen week.

De Raad, waar koning Mohammed VI, voorzitter van is stelt dat de verbranding een belediging en provocatie is voor alle moslims. De Raad stelde dat het een belediging is voor alle gelovigen omdat de Koran een Goddelijk boek is. Om dit soort wanpraktijken in de toekomst te voorkomen dienen geestelijken van alle religies zich uit te spreken over de verbranding, zo liet de Raad in een verklaring weten.

Ook zou de daad absoluut geen bevordering van tolerantie en vrede zijn. De Marokkaanse geleerden hebben nog getracht de verbranding te voorkomen toen dat 1,5 jaar geleden werd aangekondigd maar daar gaven de organisatoren geen gehoor aan, meldt Hespress.

Ayoub_00
05-05-12, 17:38
http://www.youtube.com/watch?v=Srma2X77PS8&feature=related

mark61
05-05-12, 18:46
Tis maar waar je prioriteiten liggen. Hebben ze niks beters te doen dan elke willekeurige Amerikaanse gek te becommentariëren? Dan blijf je bezig, je hebt er 330 miljoen van.

knuppeltje
06-05-12, 09:13
Bliksemafleider.

mark61
06-05-12, 11:57
Die Raad gaat niet Mo's handel en wandel eens tegen de islamitische morele maatstaven aanleggen zeker?

Fulanadetal
06-05-12, 12:13
Is het verbieden van Bijbels ook een belediging voor alle gelovigen? Als we toch internationaal aan het doen zijn.

Maar goed, dit is natuurlijk het trekken van de islamkaart voor binnenlands gebruik.

Ready?
06-05-12, 15:14
'De Hoge Raad van Geleerden in Marokko heeft zich uitgesproken over de Koranverbranding in de VS van afgelopen week.

De Raad, waar koning Mohammed VI, voorzitter van is...'

Hierna las ik het niet eens meer. Objectiviteit is ver te zoeken...en dat noemt zich een hoge raad van geleerden.

Iznogoodh
07-05-12, 17:08
De Hoge Raad van Geleerden in Marokko heeft zich uitgesproken over de Koranverbranding in de VS van afgelopen week.

De Raad, waar koning Mohammed VI, voorzitter van is stelt dat de verbranding een belediging en provocatie is voor alle moslims.Wij raden hen aan om een dikkere huid aan te schaffen.

MounirEddib
07-05-12, 21:12
Waarom verbrand iemand de koran??
Uit haat? Aandacht?

Laatst hoorde ik dat er een koran verbanding plaats vond in afganistan .
Dit zorgt voor meer frustratie dan er al is...
Dit noem ik psygish geweld en niet alleen naar de afganen toe maar naar elke moslim..

Je kan en mag je mening hebben , maar er bestaan ook grenzen.

mark61
08-05-12, 00:18
Waarom verbrand iemand de koran??
Uit haat? Aandacht?

Laatst hoorde ik dat er een koran verbanding plaats vond in afganistan .

Dat was wat anders, geen opzettelijke stunt zoals in de VS. Een grote hoeveelheid papieren werd verbrand die was afgenomen van gevangenen. Daar zaten korans tussen. Of een koran. Volgens de VS gebruikten gevangenen korans om elkaar boodschappen te sturen die ze in daarin schreven. Lijkt mij wat sterk, maar we zullen nooit weten wat de werkelijkheid is.

super ick
08-05-12, 08:20
En een moskee opblazen? Dat mag een moslim wel?
Of moslimvrouwen en kinderen opblazen met bommen?

Een boekje in de fik is erger? Of komt het omdat die westerse honden de daders zijn?

super ick
08-05-12, 22:00
Waarom verbrand iemand de koran??
Uit haat? Aandacht?

Laatst hoorde ik dat er een koran verbanding plaats vond in afganistan .
Dit zorgt voor meer frustratie dan er al is...
Dit noem ik psygish geweld en niet alleen naar de afganen toe maar naar elke moslim..

Je kan en mag je mening hebben , maar er bestaan ook grenzen.

Er bleken Korans tussen ander papier te hebben gezeten. In principe waren die Korans tussen afval belandt.
Volgens mij is de beste manier dan om in dergelijke situaties die Korans te verbranden. Ik heb er op gegoogled en veel moslims verbranden zelf ook hun oude Korans.

Dit was dus heel iets anders dan een stel Gristenfundies die Korans aanschaffen om ze daarna in groepsverband te verbranden.
Jaja, heerlijk die uitwassen van geloof.

Maar wat moet er nu gebeuren?
wat vind je dat er met die verbranders moet gebeuren?

Het verbranden van boeken was heel gebruikelijk onder regimes die zelf verantwoordelijk waren voor de meest afschuwelijke vormen van onderdrukking tot moord en uitroeiing aan toe. Ze geven hun visitekaartje af.