PDA

Bekijk Volledige Versie : Jodenherdenking



Ayoub_00
06-05-12, 06:34
Vandaag is het precies één jaar geleden dat Fatima Elatik mij uit haar Twitteraccount schopte, omdat ik weigerde de digitale-twee-minuten-stilte te respecteren. Het zogenaamde moment van bezinning werd door mij verbroken met de volgende tweets:

Vandaag herdenken we de moordenaars en kolonisators van mijn voorouders. Ik herdenk, ja, maar waarschijnlijk niet op de manier die men van mij verwacht.
Voor mij is de periode 4/5 mei een tenenkrommend festijn van hypocrisie. Als allochtoon zijnde, heb ik een bredere kijk op de geschiedenis dan de meeste autochtone Nederlanders. Daarom is het voor mij persoonlijk eenvoudig om te zien dat er onevenredige aandacht wordt besteedt aan het leed dat Europeanen, en met name joden, is aangedaan. Veel minder (lees: geen) aandacht is er voor het leed dat Europeanen buiten Europa hebben veroorzaakt; of überhaupt voor leed van buiten Europa.

Veel Nederlanders houden ervan om de Tweede Wereldoorlog en de Europese Holocaust in absolute zin tot “vreselijkste gebeurtenis in de geschiedenis” te verklaren; en de Duitsers en Japanners als personificatie van het Kwaad neer te zetten. Ik vind dat een erg discutabele veronderstelling.

De Duitsers waren niet meer of minder wreed dan andere Europeanen van die tijd. Het systematisch uitmoorden van “ongewenste” en “nutteloze” bevolkingsgroepen was in die tijd de modus operandi van een Europeaan pur sang. Wat de Duitsers verschillend maakte van andere west-Europeanen, is dat zij geen koloniën hadden waarin zij hun wreedheden konden begaan. Een korte blik op de Europese geschiedenis van kolonialisme en slavernij, ontwaart een beeld dat vergelijkbaar is met de misdaden van de Nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog. Neem bijvoorbeeld een beschrijving van de overtocht op een slavenschip:

Het was te vergelijken met een barak in het naziconcentratiekamp Auschwitz, maar dan een donkere, benauwde, hete en vochtige versie, in de stank van zweet, kots, poep en urine. Wie de pech had om op lagere dekken te zitten rook niet alleen de stank van uitwerpselen; hij kreeg deze ook over zijn naakte lichaam heen, aangezien slaven naakt aan het dek waren vastgeketend. Ziekten als geelzucht, pokken en dysenterie waren de regel op de slavenschepen en decimeerden dikwijls een compleet schip. Vaker stierf tussen één vijfde en één derde van de slaven voordat zij in Amerika aankwamen.
Vergeleken bij de horror van een slavenschip, was de trein van de jood misschien wel een stuk luxer. Wie dit soort vergelijkingen niet vindt kunnen, zou zichzelf eens moeten afvragen of (als hij mocht kiezen) hij het lot van een zwarte Afrikaan in de transatlantische slavernij de voorkeur zou geven over dat van een Europese jood.

Een ander exemplarisch voorbeeld van Europese atrociteiten buiten Europa is verovering van Amerika; de zogenaamde "Nieuwe Wereld". In 1493 stichtte Christoffel Columbus zijn kolonie genaamd Hispaniola (huidige Haïti/Dominicaanse Republiek), op een eiland dat bevolkt werd door acht miljoen mensen. Zeven jaar was 98% daarvan uitgeroeid, en bij een volkstelling in 1541 waren er nog maar tweehonderd van de oorspronkelijke bewoners over. De pacificatie van het hedendaagse Mexico spreekt ook boekdelen:

Numerous reports, from numerous reporters, tell of Indians being led to the mines in columns, chained together at the neck, and decapitated if they faltered. Of children trapped and burned alive in their houses, or stabbed to death because they walked too slow. Of the routine of cutting of woman's breasts, and the tying of heavy gourds to their feet before tossing them to drown in lakes and lagoons. Of babies taken from their mothers' breasts, killed, and left as roadside markers. Of "stray" Indians dismembered and sent back to their villages with their chopped off hands ans noses strung around their necks. Of "pregnant and confined woman, children, old men, as many as they could capture," thrown into pits which stakes had been imbedded and "left stuck on the stakes, untile the puts were filled." And much, much more.

(Stannard 1993: 82-83)

De veronderstelling dat de Europese Holocaust dé vreselijkste gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid is, moet door iedereen met gezond verstand en ratio in twijfel worden getrokken. Misschien het ergste dat Europeanen (minus Duitsers) is overkomen, maar het in absolute zin kronen tot zwartste bladzijde in de wereldgeschiedenis, is een schoffering van de slachtoffers van de Afrikaanse- en Amerikaanse Holocaust. Geschiedvervalsing.

Vaak wordt als tegenargument opgeworpen dat de Europese Holocaust op een ongekende schaal plaatsvond. Dit argument is feitelijk onjuist. Naar schatting zijn er tussen de tien en twintig miljoen slaven van Afrika naar Amerika verscheept. Dus zelfs in de meest voorzichtige schatting neemt de Transatlantische Slavernij dezelfde schaal aan als de Europese Holocaust. Voordat Europeanen voet aan land zetten in Amerika, leefden er tussen de 15 en 125 miljoen mensen, waarvan zij 90% hebben gedood door vervolging, biologische oorlogsvoering, hongersnood ten gevolg van het vernietigen van de agrarische infrastructuur, en "reguliere" slachtpartijen.

Het zou Nederlanders sieren als ze aan hun bewering een simpele toevoeging zouden doen: De Europese Holocaust is het ergste dat er in onze geschiedenis heeft plaatsgevonden. En daarbij erkennen dat voor anderen de Transatlantische slavernij misschien wel even gruwelijk is, en daarom terecht de Afrikaanse Holocaust wordt genoemd; Amerikaanse Holocaust idem dito. Want het signaal dat nu wordt gegeven is dat het leed van witte mensen erger is dan dat van Zwart & Zand®.

Maar dat gaat niet gebeuren. De Tweede Wereldoorlog en Holocaust worden doelbewust als zwartste bladzijde van de geschiedenis van de mensheid neergezet, zodat de talloze misdaden van de Geallieerden tegen de Duitsers zijn te rechtvaardigen. Het vergelijken van hedendaagse gebeurtenissen met de Tweede Wereldoorlog is daarom een taboe, zodat Europeanen het historische alleenrecht kunnen claimen op het gebruik van bepaalde tactieken.

Denk daarbij aan het gebruiken van kernwapens tegen het Japanse Keizerrijk, waarbij meer dan 200.000 burgers in één klap de dood vonden. Of het bombardement van Dresden, dat de stad veranderde in een inferno, met 25.000 doden tot gevolg. Zoals Breivik het zou formuleren: het was vréselijk, maar helaas noodzakelijk. Zou men met gezond verstand hiernaar kijken, dan plaatst dat bijvoorbeeld de Palestijn en zijn zelfgemaakte raket in een heel ander daglicht. Wat de Nazi's voor de rest van Europa waren, zijn de joden voor de Palestijnen (en iedereen die zijn hart committeert aan rechtvaardigheid).

Tenslotte is het mijn persoonlijke mening dat Nederlanders de bezetting wel wat meer mogen relativeren. Die paar jaar dat de Duitsers in Nederland vakantieparkje kwamen spelen zijn niet te vergelijken met de wrede bezetting van de Balkan destijds. Of om wat meer recentere voorbeelden aan te halen, de bezetting van Palestina, Irak of Afghanistan. De Duitsers behandelden de Nederlanders zelfs relatief respectvol, als Germaans broedervolk zijnde. Ze moeten niet mauwen. Praat eens een keer met een Palestijn, Afghaan of Somaliër. Die maken pas échte oorlog en échte bezetting mee.

En zo erg was de bezetting kennelijk niet, aangezien de Nederlanders in 1946 alweer met hun tanks door de Indonesische archipel rolden. Om drie jaar lang een illegale oorlog te voeren waarbij honderdduizend Indonesiërs het leven lieten; moordend, rovend en verkrachtend, zoals het een ware illegale bezetter betaamt.

Om een lang verhaal kort te maken: De Duitsers waren echt niet meer of minder wreed dan andere Europeanen. Laten we daarom 4 mei een dag maken waarop we álle slachtoffers van Europeanen herdenken, niet alleen de slachtoffers die dankzij het Nazi-regime vielen.

Jodenherdenking | De Izz ad-Din Doctrine (http://www.izzaddin.nl/de-leven/maatschappij/jodenherdenking)

Kortman
06-05-12, 14:35
Vandaag is het precies één jaar geleden dat Fatima Elatik mij uit haar Twitteraccount schopte, omdat ik weigerde de digitale-twee-minuten-stilte te respecteren. Het zogenaamde moment van bezinning werd door mij verbroken met de volgende tweets:

Vandaag herdenken we de moordenaars en kolonisators van mijn voorouders. Ik herdenk, ja, maar waarschijnlijk niet op de manier die men van mij verwacht.
Voor mij is de periode 4/5 mei een tenenkrommend festijn van hypocrisie. Als allochtoon zijnde, heb ik een bredere kijk op de geschiedenis dan de meeste autochtone Nederlanders. Daarom is het voor mij persoonlijk eenvoudig om te zien dat er onevenredige aandacht wordt besteedt aan het leed dat Europeanen, en met name joden, is aangedaan. Veel minder (lees: geen) aandacht is er voor het leed dat Europeanen buiten Europa hebben veroorzaakt; of überhaupt voor leed van buiten Europa.

Veel Nederlanders houden ervan om de Tweede Wereldoorlog en de Europese Holocaust in absolute zin tot “vreselijkste gebeurtenis in de geschiedenis” te verklaren; en de Duitsers en Japanners als personificatie van het Kwaad neer te zetten. Ik vind dat een erg discutabele veronderstelling.

De Duitsers waren niet meer of minder wreed dan andere Europeanen van die tijd. Het systematisch uitmoorden van “ongewenste” en “nutteloze” bevolkingsgroepen was in die tijd de modus operandi van een Europeaan pur sang. Wat de Duitsers verschillend maakte van andere west-Europeanen, is dat zij geen koloniën hadden waarin zij hun wreedheden konden begaan. Een korte blik op de Europese geschiedenis van kolonialisme en slavernij, ontwaart een beeld dat vergelijkbaar is met de misdaden van de Nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog. Neem bijvoorbeeld een beschrijving van de overtocht op een slavenschip:

Het was te vergelijken met een barak in het naziconcentratiekamp Auschwitz, maar dan een donkere, benauwde, hete en vochtige versie, in de stank van zweet, kots, poep en urine. Wie de pech had om op lagere dekken te zitten rook niet alleen de stank van uitwerpselen; hij kreeg deze ook over zijn naakte lichaam heen, aangezien slaven naakt aan het dek waren vastgeketend. Ziekten als geelzucht, pokken en dysenterie waren de regel op de slavenschepen en decimeerden dikwijls een compleet schip. Vaker stierf tussen één vijfde en één derde van de slaven voordat zij in Amerika aankwamen.
Vergeleken bij de horror van een slavenschip, was de trein van de jood misschien wel een stuk luxer. Wie dit soort vergelijkingen niet vindt kunnen, zou zichzelf eens moeten afvragen of (als hij mocht kiezen) hij het lot van een zwarte Afrikaan in de transatlantische slavernij de voorkeur zou geven over dat van een Europese jood.

Een ander exemplarisch voorbeeld van Europese atrociteiten buiten Europa is verovering van Amerika; de zogenaamde "Nieuwe Wereld". In 1493 stichtte Christoffel Columbus zijn kolonie genaamd Hispaniola (huidige Haïti/Dominicaanse Republiek), op een eiland dat bevolkt werd door acht miljoen mensen. Zeven jaar was 98% daarvan uitgeroeid, en bij een volkstelling in 1541 waren er nog maar tweehonderd van de oorspronkelijke bewoners over. De pacificatie van het hedendaagse Mexico spreekt ook boekdelen:

Numerous reports, from numerous reporters, tell of Indians being led to the mines in columns, chained together at the neck, and decapitated if they faltered. Of children trapped and burned alive in their houses, or stabbed to death because they walked too slow. Of the routine of cutting of woman's breasts, and the tying of heavy gourds to their feet before tossing them to drown in lakes and lagoons. Of babies taken from their mothers' breasts, killed, and left as roadside markers. Of "stray" Indians dismembered and sent back to their villages with their chopped off hands ans noses strung around their necks. Of "pregnant and confined woman, children, old men, as many as they could capture," thrown into pits which stakes had been imbedded and "left stuck on the stakes, untile the puts were filled." And much, much more.

(Stannard 1993: 82-83)

De veronderstelling dat de Europese Holocaust dé vreselijkste gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid is, moet door iedereen met gezond verstand en ratio in twijfel worden getrokken. Misschien het ergste dat Europeanen (minus Duitsers) is overkomen, maar het in absolute zin kronen tot zwartste bladzijde in de wereldgeschiedenis, is een schoffering van de slachtoffers van de Afrikaanse- en Amerikaanse Holocaust. Geschiedvervalsing.

Vaak wordt als tegenargument opgeworpen dat de Europese Holocaust op een ongekende schaal plaatsvond. Dit argument is feitelijk onjuist. Naar schatting zijn er tussen de tien en twintig miljoen slaven van Afrika naar Amerika verscheept. Dus zelfs in de meest voorzichtige schatting neemt de Transatlantische Slavernij dezelfde schaal aan als de Europese Holocaust. Voordat Europeanen voet aan land zetten in Amerika, leefden er tussen de 15 en 125 miljoen mensen, waarvan zij 90% hebben gedood door vervolging, biologische oorlogsvoering, hongersnood ten gevolg van het vernietigen van de agrarische infrastructuur, en "reguliere" slachtpartijen.

Het zou Nederlanders sieren als ze aan hun bewering een simpele toevoeging zouden doen: De Europese Holocaust is het ergste dat er in onze geschiedenis heeft plaatsgevonden. En daarbij erkennen dat voor anderen de Transatlantische slavernij misschien wel even gruwelijk is, en daarom terecht de Afrikaanse Holocaust wordt genoemd; Amerikaanse Holocaust idem dito. Want het signaal dat nu wordt gegeven is dat het leed van witte mensen erger is dan dat van Zwart & Zand®.

Maar dat gaat niet gebeuren. De Tweede Wereldoorlog en Holocaust worden doelbewust als zwartste bladzijde van de geschiedenis van de mensheid neergezet, zodat de talloze misdaden van de Geallieerden tegen de Duitsers zijn te rechtvaardigen. Het vergelijken van hedendaagse gebeurtenissen met de Tweede Wereldoorlog is daarom een taboe, zodat Europeanen het historische alleenrecht kunnen claimen op het gebruik van bepaalde tactieken.

Denk daarbij aan het gebruiken van kernwapens tegen het Japanse Keizerrijk, waarbij meer dan 200.000 burgers in één klap de dood vonden. Of het bombardement van Dresden, dat de stad veranderde in een inferno, met 25.000 doden tot gevolg. Zoals Breivik het zou formuleren: het was vréselijk, maar helaas noodzakelijk. Zou men met gezond verstand hiernaar kijken, dan plaatst dat bijvoorbeeld de Palestijn en zijn zelfgemaakte raket in een heel ander daglicht. Wat de Nazi's voor de rest van Europa waren, zijn de joden voor de Palestijnen (en iedereen die zijn hart committeert aan rechtvaardigheid).

Tenslotte is het mijn persoonlijke mening dat Nederlanders de bezetting wel wat meer mogen relativeren. Die paar jaar dat de Duitsers in Nederland vakantieparkje kwamen spelen zijn niet te vergelijken met de wrede bezetting van de Balkan destijds. Of om wat meer recentere voorbeelden aan te halen, de bezetting van Palestina, Irak of Afghanistan. De Duitsers behandelden de Nederlanders zelfs relatief respectvol, als Germaans broedervolk zijnde. Ze moeten niet mauwen. Praat eens een keer met een Palestijn, Afghaan of Somaliër. Die maken pas échte oorlog en échte bezetting mee.

En zo erg was de bezetting kennelijk niet, aangezien de Nederlanders in 1946 alweer met hun tanks door de Indonesische archipel rolden. Om drie jaar lang een illegale oorlog te voeren waarbij honderdduizend Indonesiërs het leven lieten; moordend, rovend en verkrachtend, zoals het een ware illegale bezetter betaamt.

Om een lang verhaal kort te maken: De Duitsers waren echt niet meer of minder wreed dan andere Europeanen. Laten we daarom 4 mei een dag maken waarop we álle slachtoffers van Europeanen herdenken, niet alleen de slachtoffers die dankzij het Nazi-regime vielen.

Jodenherdenking | De Izz ad-Din Doctrine (http://www.izzaddin.nl/de-leven/maatschappij/jodenherdenking)

JE BENT ER NOG EEN PAAR VERGETEN OP TE NOEMEN :
google ff naar :DE SLACHTOFFERS VAN DE ISLAM UITBREIDING!*)

Afgezien daarvan , nog nooit eerder in de Wereld geschieddenis was een bewust uitroeings systeem weloverwogen uitgezet kompleet met vernietigings kampen ,gaskamers enz met als doel een SUPER RAS te kweken die de rest van de WERELD onder dwang zou houden !
En dan nog ff dit na de JODEN en de ZIGEUNERS ,Homosexuelen en de zwakbegaafde mensen , waren de ARABISCHE RASSEN AAN DE BEURT GEWEEST!!
Een beetje kromme neus was al genoeg geweest zonder tegen bewijs ! **)


*)Afgezien dat de door jou genoemde feiten zich wel afspeelden in dezelfde tijd ,toen land veroveren gepaard ging met moorden en plunderen , de ARABISCHE SLAVEN DRIJVERS HEBBEN MEER DODEN OP HUN GEWETEN , dan alle vergaste mensen in WO 2
**) bekend is dat Veld maarschalk E.ROMMEL het vertikte om Arabische mensen gevangen te nemen op verzoek van HIMMLER deze zocht dit soort mensenvooronderzoek (experimenten) om aan te tonen dat ze BLOEDVERWANTEN WAREN VAN DE jODEN !
Dag jongen je moet nog veel heel veel gaan lezen en vooral leren , dan begrijp je mogelijk ook waarom ik renegaat ben ( was R.K ).

:wink:

Ready?
06-05-12, 16:23
Als je dan wilt belichten dat Duitsers lang niet zo wreed waren als andere volkeren, waarom schrijf je dan inderdaad niks over de Islamieten tijdens hun uitbreidings jachten op andere volkeren? Waarbij verkrachtingen en moorden dagelijkse koek was.

Het is een feit dat bijna overal op de wereld vreselijke dingen zijn gebeurd. De 4/5 mei herdenking wordt gedaan omdat Nederland veel verliezen heeft geleden? Slavernij wordt herdacht? Moeten we nu ook herdenken dat moslims rovend, moordend en verkrachtend Azië doorreisden?

cummonisto
06-05-12, 19:28
Vandaag herdenken we alle Palestijnen die sinds 1948 door Israëliërs en fucking Amerikanen om het leven zijn gebracht.

Kortman
06-05-12, 22:22
Vandaag herdenken we alle Palestijnen die sinds 1948 door Israëliërs en fucking Amerikanen om het leven zijn gebracht.

Ja het zijn helaas alleen Palestijnen die volgens jou inziens dagelijks gedood worden en onder erbarmelijke omstandigheden leven ,zonder voldoende voedsel ,medicijnen enz
Als enige mensen in de wereld want de rest zal jou en je gelijkdenkende soort genoten WORST zijn, ga ff kijken in landen zoals : Soedan,Ethiopie ,Somalie enz enz die onder het JUK van zich Moslim noemende strijders leven onder de meest erbarmelijke omstandigheden ,maar dat lees je niet !uiteraard .
Ieder van deze bovengenoemde mensen wil graag ruilen met elke willekeurige Palestijn !
Wat mij opvalt is dat al deze zich zelf benoemde"symphatisante'' gewoon dit onderwerp TELKENS aanhalen uit een ingekankerde haat tegen alles wat Amerikaans ,Westers of Joods is ,daarbij vergetend dat er ook in AMERIKA MOSLIMS *)wonen die niets te vrezen hebben en net zoals hier in Nederland en andere WESTERSE LANDENgelijke rechten hebben, Moskeeen mogen bouwen enz enz WAAR vind je dat in andere landen waar deISLAM de overhand heeft, zoals in het Midden Oosten,om nog maar niet te spreken van Idonesie enz ??
O, ja je hebt ook MOSLIM bashers kijk zelf maar
:De Islam voor Ongelovigen (http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel4.html)
*)http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4199347&
Mijn advies :verwijder eerst de balk uit je eigen ogen voordat je de splinter uit een andermans ogen wil verwijderen!
:boeps:

Kortman
06-05-12, 22:40
Vandaag is het precies één jaar geleden dat Fatima Elatik mij uit haar Twitteraccount schopte, omdat ik weigerde de digitale-twee-minuten-stilte te respecteren. Het zogenaamde moment van bezinning werd door mij verbroken met de volgende tweets:

Vandaag herdenken we de moordenaars en kolonisators van mijn voorouders. Ik herdenk, ja, maar waarschijnlijk niet op de manier die men van mij verwacht.
Voor mij is de periode 4/5 mei een tenenkrommend festijn van hypocrisie. Als allochtoon zijnde, heb ik een bredere kijk op de geschiedenis dan de meeste autochtone Nederlanders. Daarom is het voor mij persoonlijk eenvoudig om te zien dat er onevenredige aandacht wordt besteedt aan het leed dat Europeanen, en met name joden, is aangedaan. Veel minder (lees: geen) aandacht is er voor het leed dat Europeanen buiten Europa hebben veroorzaakt; of überhaupt voor leed van buiten Europa.

Veel Nederlanders houden ervan om de Tweede Wereldoorlog en de Europese Holocaust in absolute zin tot “vreselijkste gebeurtenis in de geschiedenis” te verklaren; en de Duitsers en Japanners als personificatie van het Kwaad neer te zetten. Ik vind dat een erg discutabele veronderstelling.

De Duitsers waren niet meer of minder wreed dan andere Europeanen van die tijd. Het systematisch uitmoorden van “ongewenste” en “nutteloze” bevolkingsgroepen was in die tijd de modus operandi van een Europeaan pur sang. Wat de Duitsers verschillend maakte van andere west-Europeanen, is dat zij geen koloniën hadden waarin zij hun wreedheden konden begaan. Een korte blik op de Europese geschiedenis van kolonialisme en slavernij, ontwaart een beeld dat vergelijkbaar is met de misdaden van de Nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog. Neem bijvoorbeeld een beschrijving van de overtocht op een slavenschip:

Het was te vergelijken met een barak in het naziconcentratiekamp Auschwitz, maar dan een donkere, benauwde, hete en vochtige versie, in de stank van zweet, kots, poep en urine. Wie de pech had om op lagere dekken te zitten rook niet alleen de stank van uitwerpselen; hij kreeg deze ook over zijn naakte lichaam heen, aangezien slaven naakt aan het dek waren vastgeketend. Ziekten als geelzucht, pokken en dysenterie waren de regel op de slavenschepen en decimeerden dikwijls een compleet schip. Vaker stierf tussen één vijfde en één derde van de slaven voordat zij in Amerika aankwamen.
Vergeleken bij de horror van een slavenschip, was de trein van de jood misschien wel een stuk luxer. Wie dit soort vergelijkingen niet vindt kunnen, zou zichzelf eens moeten afvragen of (als hij mocht kiezen) hij het lot van een zwarte Afrikaan in de transatlantische slavernij de voorkeur zou geven over dat van een Europese jood.

Een ander exemplarisch voorbeeld van Europese atrociteiten buiten Europa is verovering van Amerika; de zogenaamde "Nieuwe Wereld". In 1493 stichtte Christoffel Columbus zijn kolonie genaamd Hispaniola (huidige Haïti/Dominicaanse Republiek), op een eiland dat bevolkt werd door acht miljoen mensen. Zeven jaar was 98% daarvan uitgeroeid, en bij een volkstelling in 1541 waren er nog maar tweehonderd van de oorspronkelijke bewoners over. De pacificatie van het hedendaagse Mexico spreekt ook boekdelen:

Numerous reports, from numerous reporters, tell of Indians being led to the mines in columns, chained together at the neck, and decapitated if they faltered. Of children trapped and burned alive in their houses, or stabbed to death because they walked too slow. Of the routine of cutting of woman's breasts, and the tying of heavy gourds to their feet before tossing them to drown in lakes and lagoons. Of babies taken from their mothers' breasts, killed, and left as roadside markers. Of "stray" Indians dismembered and sent back to their villages with their chopped off hands ans noses strung around their necks. Of "pregnant and confined woman, children, old men, as many as they could capture," thrown into pits which stakes had been imbedded and "left stuck on the stakes, untile the puts were filled." And much, much more.

(Stannard 1993: 82-83)

De veronderstelling dat de Europese Holocaust dé vreselijkste gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid is, moet door iedereen met gezond verstand en ratio in twijfel worden getrokken. Misschien het ergste dat Europeanen (minus Duitsers) is overkomen, maar het in absolute zin kronen tot zwartste bladzijde in de wereldgeschiedenis, is een schoffering van de slachtoffers van de Afrikaanse- en Amerikaanse Holocaust. Geschiedvervalsing.

Vaak wordt als tegenargument opgeworpen dat de Europese Holocaust op een ongekende schaal plaatsvond. Dit argument is feitelijk onjuist. Naar schatting zijn er tussen de tien en twintig miljoen slaven van Afrika naar Amerika verscheept. Dus zelfs in de meest voorzichtige schatting neemt de Transatlantische Slavernij dezelfde schaal aan als de Europese Holocaust. Voordat Europeanen voet aan land zetten in Amerika, leefden er tussen de 15 en 125 miljoen mensen, waarvan zij 90% hebben gedood door vervolging, biologische oorlogsvoering, hongersnood ten gevolg van het vernietigen van de agrarische infrastructuur, en "reguliere" slachtpartijen.

Het zou Nederlanders sieren als ze aan hun bewering een simpele toevoeging zouden doen: De Europese Holocaust is het ergste dat er in onze geschiedenis heeft plaatsgevonden. En daarbij erkennen dat voor anderen de Transatlantische slavernij misschien wel even gruwelijk is, en daarom terecht de Afrikaanse Holocaust wordt genoemd; Amerikaanse Holocaust idem dito. Want het signaal dat nu wordt gegeven is dat het leed van witte mensen erger is dan dat van Zwart & Zand®.

Maar dat gaat niet gebeuren. De Tweede Wereldoorlog en Holocaust worden doelbewust als zwartste bladzijde van de geschiedenis van de mensheid neergezet, zodat de talloze misdaden van de Geallieerden tegen de Duitsers zijn te rechtvaardigen. Het vergelijken van hedendaagse gebeurtenissen met de Tweede Wereldoorlog is daarom een taboe, zodat Europeanen het historische alleenrecht kunnen claimen op het gebruik van bepaalde tactieken.

Denk daarbij aan het gebruiken van kernwapens tegen het Japanse Keizerrijk, waarbij meer dan 200.000 burgers in één klap de dood vonden. Of het bombardement van Dresden, dat de stad veranderde in een inferno, met 25.000 doden tot gevolg. Zoals Breivik het zou formuleren: het was vréselijk, maar helaas noodzakelijk. Zou men met gezond verstand hiernaar kijken, dan plaatst dat bijvoorbeeld de Palestijn en zijn zelfgemaakte raket in een heel ander daglicht. Wat de Nazi's voor de rest van Europa waren, zijn de joden voor de Palestijnen (en iedereen die zijn hart committeert aan rechtvaardigheid).

Tenslotte is het mijn persoonlijke mening dat Nederlanders de bezetting wel wat meer mogen relativeren. Die paar jaar dat de Duitsers in Nederland vakantieparkje kwamen spelen zijn niet te vergelijken met de wrede bezetting van de Balkan destijds. Of om wat meer recentere voorbeelden aan te halen, de bezetting van Palestina, Irak of Afghanistan. De Duitsers behandelden de Nederlanders zelfs relatief respectvol, als Germaans broedervolk zijnde. Ze moeten niet mauwen. Praat eens een keer met een Palestijn, Afghaan of Somaliër. Die maken pas échte oorlog en échte bezetting mee.

En zo erg was de bezetting kennelijk niet, aangezien de Nederlanders in 1946 alweer met hun tanks door de Indonesische archipel rolden. Om drie jaar lang een illegale oorlog te voeren waarbij honderdduizend Indonesiërs het leven lieten; moordend, rovend en verkrachtend, zoals het een ware illegale bezetter betaamt.

Om een lang verhaal kort te maken: De Duitsers waren echt niet meer of minder wreed dan andere Europeanen. Laten we daarom 4 mei een dag maken waarop we álle slachtoffers van Europeanen herdenken, niet alleen de slachtoffers die dankzij het Nazi-regime vielen.

Jodenherdenking | De Izz ad-Din Doctrine (http://www.izzaddin.nl/de-leven/maatschappij/jodenherdenking)

Lees dit ook ff :Geschiedenis conflict 1 | Israel-Palestina Informatie (http://www.israel-palestina.info/geschiedenis_israelisch-arabische_conflict-html/)

The_Grand_Wazoo
07-05-12, 09:02
De 4-mei dodenherdenking is Nederland is er niet alleen voor het herdenken van de joodse slachtoffers van de nazi-terreur. Het feit dat jij dat denkt zegt veel over jouw eigen preoccupatie. Die mag je koesteren, maar veroordeel anderen niet indien zij deze niet mede-koesteren.

super ick
07-05-12, 09:13
Je zet jezelf zo te kijk met de titel van deze post.

Verder blijkt dat je er helemaal geen verstand van hebt. Je weet niet eens wie herdacht wordt maar je hebt wel talloze tweets de lucht ingestuurd.
En ik ben nu hypocriet omdat Columbus in 1493..............................?
Je bent doorgedraaid en gefrustreerd tegen de maatschappij aan het zeiken waarvan je zelf deel uit maakt. Waar je zelf van vreet, kluns.

cummonisto
07-05-12, 17:38
Ja het zijn helaas alleen Palestijnen die volgens jou inziens dagelijks gedood worden en onder erbarmelijke omstandigheden leven ,zonder voldoende voedsel ,medicijnen enz
Als enige mensen in de wereld want de rest zal jou en je gelijkdenkende soort genoten WORST zijn, ga ff kijken in landen zoals : Soedan,Ethiopie ,Somalie enz enz die onder het JUK van zich Moslim noemende strijders leven onder de meest erbarmelijke omstandigheden ,maar dat lees je niet !uiteraard .
Ieder van deze bovengenoemde mensen wil graag ruilen met elke willekeurige Palestijn !
Wat mij opvalt is dat al deze zich zelf benoemde"symphatisante'' gewoon dit onderwerp TELKENS aanhalen uit een ingekankerde haat tegen alles wat Amerikaans ,Westers of Joods is ,daarbij vergetend dat er ook in AMERIKA MOSLIMS *)wonen die niets te vrezen hebben en net zoals hier in Nederland en andere WESTERSE LANDENgelijke rechten hebben, Moskeeen mogen bouwen enz enz WAAR vind je dat in andere landen waar deISLAM de overhand heeft, zoals in het Midden Oosten,om nog maar niet te spreken van Idonesie enz ??
O, ja je hebt ook MOSLIM bashers kijk zelf maar
:De Islam voor Ongelovigen (http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel4.html)
*)http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4199347&
Mijn advies :verwijder eerst de balk uit je eigen ogen voordat je de splinter uit een andermans ogen wil verwijderen!
:boeps:
wat en verhaal zeg? ik mag toch herdenken wie ik zelf wil?

Eke
07-05-12, 21:02
voor Izz ad_Din


http://static3.parool.nl/static/photo/2010/10/15/0/20100204094038/media_l_202740.jpg

Hans Keilson - In de ban van de tegenstander ***** - BOEKEN - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/26/BOEKEN/article/detail/278053/2010/02/04/Hans-Keilson---In-de-ban-van-de-tegenstander.dhtml)


Nou ja, lees maar. Onvergetelijk en universeel : In de ban van de tegenstander.

Sallahddin
07-05-12, 21:56
De zgn holocaust werd door bepaalde Europeanen gepleegd : de Duitse nazis , zo : dat was dus een Europeaans probleem .

Men heeft het elk jaar over de herdenking van de slachtoffers van de nazis : homos, gypsies, .......& vooraal over de joodse slachtoffers ....terwijl men juist bijna niks zegt met betrekking tot al die misdaden tegen de mensheid, oorlogsmisdaden , genocides ,,,,, van de zionazis gedurend meer dan 60 jr lang nu , terwijl men bijna niks zegt over al die misdaden van westerse voormalig imperialisme wereldwijd , of over de westerse & zionazi misdaden & neo-imperialisme .....terwijl men bijna niks zegt over de 60 miljoen zwarte slachtoffers van westerse slavernij , bijna niks zegt over de 150 miljoen Z.Amerikkanen Indianen slachtoffers van de barbaars christelijk Spaans conquistadors .........


P.S.: Als ik zie hoe de zionazi joden mijn eigen volk aan het massacreren waren/zijn gedurend meer dan 60 jr lang met totaal impuniteit , onder bescherming van westerse onvoorwaardelijk steun aan israel , dan kan ik weinig tot geen sympathie tonen of voelen voor de joodse slachtoffers van de nazis .............

Sallahddin
07-05-12, 22:01
wat en verhaal zeg? ik mag toch herdenken wie ik zelf wil?

ach, negeer maar die ouwe ordinaire hypocriet gebrainwashed automaat joh :

je moet wel de holocaust herdenken joh ,al zouden de zionistisch joden hun eigen holocausts aan het plegen waren/zijn tegen jou eigen volk gedurend meer dan 60 jr lang met totaal impuniteit & met westerse onvoorwaardelijk steun aan zionazi israel haha ,gek is dat

Fuck them all

MounirEddib
07-05-12, 22:24
Idd..

Ik moet trg denken aan de boot die werd aangevallen door de joden ..
Er waren turkse hulpverleners , nederlanders , belgen , enz..
Uit onderzoek blijkt dat 1 jood 7 turken heeft neergeknalt ,

De hulpverleners verdedigde zichzelf met katapults "gebruikte knikkers om te vuren"
echt heel laf..
Er hoefde geen doden vallen , dat konden ze echt vermijden..

De boot bevatte voetselpaketten , speelgoed , kleding ..(kortom heel wat hulp middelen)
Achja..

H.P.Pas
07-05-12, 22:35
Fuck them all

:zozo: Rumi nog niet helemaal geïnternaliseerd ?

Ayoub_00
08-05-12, 01:19
http://www.youtube.com/watch?v=T1zIb_UuLwE

mark61
08-05-12, 02:18
Ik geloof niet dat de KKK veel op heeft met moslims. Godallemachtig wat ben jij een randdebiel.

Oh nee, ik lees net dat ie een maatje is van Assad :hihi:

Ayoub_00
08-05-12, 02:36
Als jahoedis en jewslaves zich gaan mengen in arabische gelegenheden dan ben ik en vele anderen ook bevriend met Assad.

Ayoub_00
08-05-12, 02:38
Ik geloof niet dat de KKK veel op heeft met moslims. Godallemachtig wat ben jij een randdebiel.

Oh nee, ik lees net dat ie een maatje is van Assad :hihi:Ex KKK!

The_Grand_Wazoo
08-05-12, 09:18
Als jahoedis en jewslaves zich gaan mengen in arabische gelegenheden dan ben ik en vele anderen ook bevriend met Assad.

Dom van je ... de ene klootzak aardig gaan vinden omdat je de andere klootzakken vindt.

mark61
08-05-12, 11:34
Als jahoedis en jewslaves zich gaan mengen in arabische gelegenheden dan ben ik en vele anderen ook bevriend met Assad.

Fantastische morele maatstaven. Zelfs Hamas maakt het niet zo bont als jij.

mark61
08-05-12, 11:35
Ex KKK!

Ja hij is genezen van gestoord racisme, echt, heus :confused:


http://www.youtube.com/watch?v=hT1OKo1rT84

"The KKK Took My Baby Away"

She went away for the holidays
Said she's going to L.A.
But she never got there
She never got there
She never got there, they say

The KKK took my baby away
They took her away
Away from me
The KKK took my baby away
They took her away
Away from me

Now I don't know
Where my baby can be
They took her from me
They took her from me
I don't know
Where my baby can be
They took her from me
They took her from me

Ring me, ring me ring me
Up the President
And find out
Where my baby went
Ring me, ring me, ring me
Up the FBI
And find out if
My baby's alive
Yeah, yeah, yeah

o o o o o o
o o o o o o

She went away for the holidays

The KKK took my baby away

They took my girl
They took my baby away

Eke
08-05-12, 12:20
De zgn holocaust werd door bepaalde Europeanen gepleegd : de Duitse nazis , zo : dat was dus een Europeaans probleem .

Men heeft het elk jaar over de herdenking van de slachtoffers van de nazis : homos, gypsies, .......& vooraal over de joodse slachtoffers ....terwijl men juist bijna niks zegt met betrekking tot al die misdaden tegen de mensheid, oorlogsmisdaden , genocides ,,,,, van de zionazis gedurend meer dan 60 jr lang nu , terwijl men bijna niks zegt over al die misdaden van westerse voormalig imperialisme wereldwijd , of over de westerse & zionazi misdaden & neo-imperialisme .....terwijl men bijna niks zegt over de 60 miljoen zwarte slachtoffers van westerse slavernij , bijna niks zegt over de 150 miljoen Z.Amerikkanen Indianen slachtoffers van de barbaars christelijk Spaans conquistadors .........


P.S.: Als ik zie hoe de zionazi joden mijn eigen volk aan het massacreren waren/zijn gedurend meer dan 60 jr lang met totaal impuniteit , onder bescherming van westerse onvoorwaardelijk steun aan israel , dan kan ik weinig tot geen sympathie tonen of voelen voor de joodse slachtoffers van de nazis .............


Vergeet het niet : het is de vijand binnenin je, die een ander afslacht...

Ik heb toch maar even een copietje gemaakt van het laatste stukje van de boekbespreking van "In de ban van de tegenstander" die een een paar postings geleden linkte (naar het Parool).

Echt zo krachtig, Sallah...hier gaat het om na vele jaren haten...kijk in jezelf en zie...Waarschijnlijk zal Rumi hier ook bij aansluiten.





citaat :

"In diezelfde denktrant overweegt hij het huiveringwekkende ooggetuigeverslag van een grafschennis op een Joodse begraafplaats, dat hij op een avond te horen krijgt in het huis van een vriendin. In gedachten zegt hij tegen de dader in kwestie: 'Ook al denk je het, het is niet zo dat je tegen mij vecht, je vecht alleen tegen jezelf.'

Tegen het eind van de roman - in een adembenemende scène waarin hij B. triomfantelijk door de straten van de grote stad ziet rijden temidden van een uitzinnige menigte - luidt de conclusie dat hij veel aan zijn vijand te danken heeft: 'In hem heb ik mijn angst herkend.' Het is een inzicht dat hij, in alle bitterheid, als een geschenk voor het leven ervaart.

Het is bijna onvoorstelbaar dat Keilson, die het nazisme aan den lijve heeft ondervonden en wiens ouders in Auschwitz zijn vermoord, in dit boek zo ver boven de materie staat dat hij uit de verschrikkingen van de Holocaust deze universele wijsheid weet te destilleren.

Hij beseft zelf maar al te goed dat die de geschiedenis niet ongedaan kan maken, maar hij biedt ons wel een diep inzicht in het verband tussen onze angsten en de vijandbeelden die we erop nahouden. (ALLE LANSU)"







Wij allemaal zeulen zelf haat tot zelfs vernietigingsdrang in ons mee.....dat merk je pas goed in ellendige omstandigheden waarbij je vlammend wordt.
Je kunt die verterende haat mee blijven dragen tot je een ons weegt. Dan mag een jongen van 15 jaar niet over z'n oom vertellen op een dodenherdenking.. Je kunt ook zoals Keilson heeft gedaan de confrontatie aan gaan met die woede en angst en gaan verwerken...erkennen dat we mensen zijn (en klootzakken inclusief)

Dan kom je bij het vergeven van Rumi ???

Kortman
08-05-12, 12:50
wat en verhaal zeg? ik mag toch herdenken wie ik zelf wil?
Precies idioot , en dat is nu net waar het omgaat ,je valt andere mensen af omdat ze hun doden herdenken .
Wat ben je doorgedraaid en ziekelijk geindoctrineerd
:student:

Kortman
08-05-12, 13:11
Vergeet het niet : het is de vijand binnenin je, die een ander afslacht...

Ik heb toch maar even een copietje gemaakt van het laatste stukje van de boekbespreking van "In de ban van de tegenstander" die een een paar postings geleden linkte (naar het Parool).

Echt zo krachtig, Sallah...hier gaat het om na vele jaren haten...kijk in jezelf en zie...Waarschijnlijk zal Rumi hier ook bij aansluiten.





citaat :

"In diezelfde denktrant overweegt hij het huiveringwekkende ooggetuigeverslag van een grafschennis op een Joodse begraafplaats, dat hij op een avond te horen krijgt in het huis van een vriendin. In gedachten zegt hij tegen de dader in kwestie: 'Ook al denk je het, het is niet zo dat je tegen mij vecht, je vecht alleen tegen jezelf.'

Tegen het eind van de roman - in een adembenemende scène waarin hij B. triomfantelijk door de straten van de grote stad ziet rijden temidden van een uitzinnige menigte - luidt de conclusie dat hij veel aan zijn vijand te danken heeft: 'In hem heb ik mijn angst herkend.' Het is een inzicht dat hij, in alle bitterheid, als een geschenk voor het leven ervaart.

Het is bijna onvoorstelbaar dat Keilson, die het nazisme aan den lijve heeft ondervonden en wiens ouders in Auschwitz zijn vermoord, in dit boek zo ver boven de materie staat dat hij uit de verschrikkingen van de Holocaust deze universele wijsheid weet te destilleren.

Hij beseft zelf maar al te goed dat die de geschiedenis niet ongedaan kan maken, maar hij biedt ons wel een diep inzicht in het verband tussen onze angsten en de vijandbeelden die we erop nahouden. (ALLE LANSU)"







Wij allemaal zeulen zelf haat tot zelfs vernietigingsdrang in ons mee.....dat merk je pas goed in ellendige omstandigheden waarbij je vlammend wordt.
Je kunt die verterende haat mee blijven dragen tot je een ons weegt. Dan mag een jongen van 15 jaar niet over z'n oom vertellen op een dodenherdenking.. Je kunt ook zoals Keilson heeft gedaan de confrontatie aan gaan met die woede en angst en gaan verwerken...erkennen dat we mensen zijn (en klootzakken inclusief)

Dan kom je bij het vergeven van Rumi ???

Houd maar op EKE deze jongelui zijn van af hun geboorte op meer dan ziekelijke wijze geindoctrineerd om te haten ,
hun haat zwelt aan met de dag en ze vergeten gemaks halve de ellende /misdaden die hun voorouders over de WERELD gebracht hebben, waarvan de resultaten zich weer spiegelen in hun eigen gedrag.

Laat ze dit maar eens eerst lezen :Turkse meisjes verkocht aan Palestijnse Arabieren, een vergeten tragedie « Vlaamse Vrienden van Israël (http://brabosh.com/2009/05/18/turkse-meisjes/)
en vooral de video ff bekijken.
Ook hier zal wel de (haat ) Vaamse vrienden van Israel een rol spelen maar de video over der foof en plunder tochten van de slavendrijvers klopt als een bus!
Het was dit niets en niemand ontziende TUIG dat de slaven aan bood en verkochten zonder hun toedoen was het aantal slaven hooguit 20% geweest omdat de blanken zich niet in de binnenlanden waagden.

Eke
08-05-12, 13:59
Houd maar op EKE deze jongelui zijn van af hun geboorte op meer dan ziekelijke wijze geindoctrineerd om te haten ,
hun haat zwelt aan met de dag en ze vergeten gemaks halve de ellende /misdaden die hun voorouders over de WERELD gebracht hebben, waarvan de resultaten zich weer spiegelen in hun eigen gedrag.

Laat ze dit maar eens eerst lezen :Turkse meisjes verkocht aan Palestijnse Arabieren, een vergeten tragedie « Vlaamse Vrienden van Israël (http://brabosh.com/2009/05/18/turkse-meisjes/)
en vooral de video ff bekijken.
Ook hier zal wel de (haat ) Vaamse vrienden van Israel een rol spelen maar de video over der foof en plunder tochten van de slavendrijvers klopt als een bus!
Het was dit niets en niemand ontziende TUIG dat de slaven aan bood en verkochten zonder hun toedoen was het aantal slaven hooguit 20% geweest omdat de blanken zich niet in de binnenlanden waagden.

Kortman ,zou het kunnen zijn dat JIJ veranderd bent sinds je op het forum bent ? Je kwam hier omdat je vrienden hebt met Marokkaanse wortels..schatten van mensen, zei je.
Je wilde hier een neutrale positie innemen en zowel naar de ene als naar de andere kant misstanden aankaarten en aan goede zaken niet voorbij gaan.

Je kreeg ruzies met bv. Tanger e.a. Je kreeg harde opmerkingen te verduren en zelf neem je ook geen blad voor de mond als je getergd bent.

Maar dat betekent niet dat hier jonge mannen rondlopen die vanaf hun geboorte geindoctrineerd zijn met haat. AUWWW.

Als jij een andere visie hebt, ga gewoon de diskussie aan, maar laat je niet verleiden -in de haast om je voorouders te verdedigen- tot moddergooien. Behalve als jullie het samen lekker vinden ;)


Ben je lid van de bieb ? Dat boek waar ik al 2 x naar verwezen heb "In de ban van de tegenstander" door Hans Keilson, biedt meer dan leesplezier. Het maakt je rijker als mens.:)

Wist je dat die man jaaaren (als psychoanalyticus) met kinderen en jongeren gewerkt heeft ? Oorlogsslachtoffertjes.

En dan dondert het niet of het Joodse kindertjes zijn of Arabiertjes of Palestijntjes of witkoppen of zwartkoppen of Moslims , Christenen, Hindoes of Atheisten.

Een kringloop kan stoppen. Die kracht hebben we in onszelf.

Sallahddin
08-05-12, 18:31
:zozo: Rumi nog niet helemaal geïnternaliseerd ?


Neem het van me aan , dacht ik precies hetzelfde erover toen ik dat schreef "fuck them all " , echt waar , ironisch genoeg , want ik zat Rumi 's poezie te lezen gister voordat ik hier terecht was gekomen : ik was toen nog in de magisch ban van Rumi's poezie , ironisch genoeg


Ik zie Rumi's werk als een avontuur die ik moet ervaren : ik weet niet waar dat naar toe zal leiden ; ga ik die avontuur dus aan net als enig ander avontuur met een beetje gezond angst , hoop, wantrouw, scepticisme ...zal ik die weg wel helemaal afronden, hoe dan ook

ben benieuwd hoe dat zal aflopen

het is alsof je mijn gedachte had gelezen


Klopt ook wel, heb ik nog niet Rumi helemaal geinternaliseerd : mijn mentaal psyschisch verdediginsmechanismen geven zich nog niet helemaal op wat dat betreft : i am still trying to figure the man out, really : I try to overcome my suspicions regarding the man as yet another trend , especially when i see that he has been so popular in the west , but Rumi's work "kills " my suspicion on the spot whenever i take a look at it : very disarming

when i read his wonderful poetry , i feel like i am in some cloud of some sort i cannot describe as if i am "high" .....magical , but then again , "reality " brings me down to earth ..............


I am really puzzeled , fascinated , charmed ........by Rumi i wanna try to get to the bottom of ,somehow at least ...

Muhammad Iqbal's great rolmodel was Rumi by the way , the latter had influenced Iqbal's thought , poetry ....

Sufism or mysticism is mostly nihillistic , but that of Rumi is of another higher caliber really ...wonderful ....i am speechless when it comes to Rumi..............i hope i will not be disappointed or desillusioned by him at the end of the line as so many others did to me in fact ....


well, words are 2 .....to talk about Rumi & what he does to people like me ...


P.S.: wat me buitengewoon intrigeert is hoe kan Rumi 's werk alle mensen aanrakken , inclusief atheisten zoals jezelf : hoe doet ie dat met betrekking tot jezelf ? wil ik graag weten

vertel, vertel...


ach laat maar , het is niet in woorden te beschrijven of uit te drukken inderdaad

Sallahddin
08-05-12, 19:20
Vergeet het niet : het is de vijand binnenin je, die een ander afslacht...

Ik heb toch maar even een copietje gemaakt van het laatste stukje van de boekbespreking van "In de ban van de tegenstander" die een een paar postings geleden linkte (naar het Parool).

Echt zo krachtig, Sallah...hier gaat het om na vele jaren haten...kijk in jezelf en zie...Waarschijnlijk zal Rumi hier ook bij aansluiten.





citaat :

"In diezelfde denktrant overweegt hij het huiveringwekkende ooggetuigeverslag van een grafschennis op een Joodse begraafplaats, dat hij op een avond te horen krijgt in het huis van een vriendin. In gedachten zegt hij tegen de dader in kwestie: 'Ook al denk je het, het is niet zo dat je tegen mij vecht, je vecht alleen tegen jezelf.'

Tegen het eind van de roman - in een adembenemende scène waarin hij B. triomfantelijk door de straten van de grote stad ziet rijden temidden van een uitzinnige menigte - luidt de conclusie dat hij veel aan zijn vijand te danken heeft: 'In hem heb ik mijn angst herkend.' Het is een inzicht dat hij, in alle bitterheid, als een geschenk voor het leven ervaart.

Het is bijna onvoorstelbaar dat Keilson, die het nazisme aan den lijve heeft ondervonden en wiens ouders in Auschwitz zijn vermoord, in dit boek zo ver boven de materie staat dat hij uit de verschrikkingen van de Holocaust deze universele wijsheid weet te destilleren.

Hij beseft zelf maar al te goed dat die de geschiedenis niet ongedaan kan maken, maar hij biedt ons wel een diep inzicht in het verband tussen onze angsten en de vijandbeelden die we erop nahouden. (ALLE LANSU)"







Wij allemaal zeulen zelf haat tot zelfs vernietigingsdrang in ons mee.....dat merk je pas goed in ellendige omstandigheden waarbij je vlammend wordt.
Je kunt die verterende haat mee blijven dragen tot je een ons weegt. Dan mag een jongen van 15 jaar niet over z'n oom vertellen op een dodenherdenking.. Je kunt ook zoals Keilson heeft gedaan de confrontatie aan gaan met die woede en angst en gaan verwerken...erkennen dat we mensen zijn (en klootzakken inclusief)

Dan kom je bij het vergeven van Rumi ???


nou , mooi allemaal , dame :

misschien ben ik er nog niet klaar voor , if ever , maar het is wel uiterst moeilijk als niet onmogelijk om van bepaalde mensen vergeffenis te verwachten terwijl ze worden gemassacreerd door de zionazis

I wonder what Rumi would have said or done if he happened to live in the currently besieged warsaw ghetto = Gaza ...

mark61
08-05-12, 19:23
P.S.: wat me buitengewoon intrigeert is hoe kan Rumi 's werk alle mensen aanrakken , inclusief atheisten zoals jezelf : hoe doet ie dat met betrekking tot jezelf ? wil ik graag weten

vertel, vertel...

Hij is niet zo een haatdragende, mensen uitsluitende scherpslijper. Het is een soefi en wordt door scherpslijpende soenni's altijd verdacht van sji'itische neigingen.

Rumi was de leidende figuur van de soefibeweging in het middeleeuwse Konya. [B]Hij filosofeerde met name over de voordelen van verdraagzaamheid. Bij zijn dood streden de joden, christenen en moslims van Konya om de eer hem naar zijn graf te mogen dragen. Zijn graf is nog steeds een heilige plaats voor volgelingen. Hij stichtte er onder andere de dansende derwisjen, een soefi-orde van religieuze dansers en muzikanten. In de dans draaien zij om hun as, waarbij zij mediteren en de naam van God aanroepen.

Kijk, dat schiet natuurlijk niet op met het soort onverdraagzaamheid dat jij hier predikt. De soennitische reactie in Turkije was dan ook:

Het bloedbad van Sivas verwijst naar de gebeurtenissen op 2 juli 1993 in de stad Sivas (Turkije), waarbij door een aanval van een islamitisch-fundamentalistische menigte 37 mensen omkwamen. De meeste slachtoffers waren intellectuelen (schrijvers, dichters, musici, zangers, karikaturisten, kunstenaars e.a.) en behoorden toe aan een religieuze Turkse minderheidsgroepering, de alevieten. Ook kwam er een Nederlandse toerist om.

Tijdens een culturele lezing die zou worden gehouden in het Madimak-hotel was de soennitische menigte uitgegroeid tot over de 10.000, die het hotel in brand staken. Dit resulteerde in de dood van 37 personen. Onder de slachtoffers bevonden zich ook enkele kinderen en een Nederlandse laatstejaarsstudente cultureel antropologie van de universiteit van Leiden. Daarnaast vielen er vele gewonden.

De fatale gebeurtenissen vinden hun hoogtepunt in aanslagen op het hotel waar de culturele activiteiten zich naar toe hadden verplaatst. Ramen van het hotel worden met stenen ingegooid. Delen van het hotel worden in brand gezet. Voor het hotel zijn er leuzen als "brand de ongelovigen" te horen. Velen maken een grijze-wolfteken met hun vingers. Ook wordt er elders een buste van Pir Sultan Abdal en Mustafa Kemal Atatürk vernietigd. Slachtoffers die het hotel weten te ontkomen worden door de menigte opgevangen en ernstig toegetakeld met stokken. Sommige leden van de politie weten verdere lynchpraktijken te voorkomen. Daarbij roepen de moslimfundamentalisten: "We verbranden vrouwen, meisjes, jonge meisjes. Ze hebben de sema gedanst. We verbranden! Branden zullen jullie, hoeren!". Naast de racistische uitingen op de alevieten zijn er ook persoonlijke doodsverwensingen op Aziz Nesin, die de aanslag zelf wist te ontkomen doordat hij in eerste instantie niet door de menigte herkend werd. Als de fatale gebeurtenissen zich hebben voltrokken, beginnen de autoriteiten de ernst van de situatie pas in te zien. Later in de avond wordt er een straatverbod afgekondigd.

Bloedbad van Sivas - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Sivas)

Lees even het hele lemma s.v.p.

De dansende derwisjen dansen de sema, om even het verband tussen de twee citaten aan te geven. Dat is een mystieke dans die de verbondenheid van hemel en aarde, god en de mens symboliseert.

mark61
08-05-12, 19:25
Overigens zijn slechts een klein aantal daders gestraft, en niet de politie, de goeverneur van het departement, en nog een hele zooi officials die de andere kant uit keken. Over de brandweer zijn de meningen verdeeld; sommigen zouden wel willen hebben blussen en redden, maar konden niet; anderen vonden het ook wel best zo.

Dus als je het over Roemi wil hebben en zijn verbazingwekkende aantrekkingskracht, heb ik hier een heel praktische demonstratie voor je.

Mark
08-05-12, 19:29
Het is duidelijk dat alle herdenkingen niet hebben geholpen nieuwe genocides te voorkomen.

Dus lijkt me beter ze publiekelijk af te schaffen en te verwijzen naar de privesfeer van de slachtoffers.

Daar mag iedereen huilie doen op basis van zijn eigen inzichten.

Sallahddin
08-05-12, 19:36
...Some souls have gotten free of their bodies

Do you see them ? Open your eyes for those

Who escape to meet with other escapees ,




Whose hearts associate in a way they have

Of leaving their false selves

To live in a truer self.




I don't mind if my companions

Wander away for a while .




They will come back like a smiling drunk .

The thirsty ones die of their thirst.



The nightingale sometimes flies from a garden

To sing in the forest


............



Source : Rumi The book of love by Coleman Barks

Sallahddin
08-05-12, 19:47
Overigens zijn slechts een klein aantal daders gestraft, en niet de politie, de goeverneur van het departement, en nog een hele zooi officials die de andere kant uit keken. Over de brandweer zijn de meningen verdeeld; sommigen zouden wel willen hebben blussen en redden, maar konden niet; anderen vonden het ook wel best zo.

Dus als je het over Roemi wil hebben en zijn verbazingwekkende aantrekkingskracht, heb ik hier een heel praktische demonstratie voor je.

Bedankt toch wel

Ik moet dieper gaan graven met betrekking tot Rumi , zie ik : ieder mens zou dat op zijn / haar eigen manier doen dus

De ongeloofelijk aantrekkingskracht & 'magie " van figuren zoals Rumi kunnen niet in woorden uitgedrukt worden, neem ik aan , kan men wel slechts via de taal van het hart doorgronden , tot op zeker hoogte althans, weet ik niet nog

Ik ben net begonen dus .....

Sallahddin
08-05-12, 20:03
Het is duidelijk dat alle herdenkingen niet hebben geholpen nieuwe genocides te voorkomen.

Dus lijkt me beter ze publiekelijk af te schaffen en te verwijzen naar de privesfeer van de slachtoffers.

Daar mag iedereen huilie doen op basis van zijn eigen inzichten.


wat me buitengewoon irriteert & kwaad maakt zijn die westerse double standards double morality ....& hypocrisie :

de herdenking van de slachtoffers van de nazis terwijl het westen een onvoorwaardelijk steun verleent aan de misdaden ,genocides ...van de zionazis


joden herdenking boven de rest alsof joden de enigen die zouden hadden geleden : we worden gebombaardeerd door zulke propaganda op allerlei manieren : via films, kunst , muziek, media ......


Geen ander historisch gebeurtenis ooit kreeg zo veel belangstelling & media + ander covering ...

terwijl westerse slavernij bijv had het leven gekost aan meer dan 60 miljoen zwarten , de Spaans barbaars christelijk conquistadors hadden maar liefst 150 miljoen slachtoffers geeist onder de Z.Amerikkanse indianen ....om maar te zwijgen over de miljoenen slachtoffers van Stalinisme, nazisme, fascisme, westerse imperialisme, israeli imperialisme, westerse & israeli neo-imperialisme ................

we are totally fed up with that hypocrit double standard holocaust shit we get bombarded with every year , when we see how the zionazis have been behaving in relation to other peoples ...= committing war crimes, crimes against humanity, genocides ...for more than 60 years now ,with total impunity & with the full total unconditional support of the hypocrit west even ...


when i see how those barbaric beasts zionazis have been massacring people for more than 60 years now , with total impunity & with full unconditional support of the west , i cannot bring myself to feel any sympathy or compassion for the jewish victims of the nazis :


fuck them all, i repeat , Rumi or no Rumi


P.S.: The holocaust as an European problem , the west must deal with as its own demon as it should ,but certainly not by exporting the ex-western jewish problem & holocaust to other folks , by solving the first at the expense of the latters ; solving evil by evil ...

cummonisto
08-05-12, 20:06
Precies idioot , en dat is nu net waar het omgaat ,je valt andere mensen af omdat ze hun doden herdenken .
Wat ben je doorgedraaid en ziekelijk geindoctrineerd
:student:
Wat en eikel zeg, op 4 mei zit jij je eigen af te trekken bij een pornofilm ga nou niet schijnheilig doen?

Eke
08-05-12, 20:24
nou , mooi allemaal , dame :

misschien ben ik er nog niet klaar voor , if ever , maar het is wel uiterst moeilijk als niet onmogelijk om van bepaalde mensen vergeffenis te verwachten terwijl ze worden gemassacreerd door de zionazis

I wonder what Rumi would have said or done if he happened to live in the currently besieged warsaw ghetto = Gaza ...

Zo'n proces neemt lange tijd in beslag, Sallahddin. Je zult steeds opnieuw weer moeten willen vergeven als je aan de betreffende traumatische gebeurtenissen denkt gedurende tientallen jaren totdat je haat zo afgezwakt is dat het vervangen kan worden door een neutraal gevoel en...voor de die-hards zoals bv. Thich Nhat Han (Vietnam, Boeddhist....een boek van hem "Omarm je woede"), door liefde.

Nou ja, je kunt ook dichter bij huis blijven als christen of ex-christen en je verdiepen in uitspraken van Jezus van Nazareth.
Op dit moment lees ik een boek dat in de VS als nogal controversieel wordt beschouwd..een boek van Rob Bell "Love wins"
Charlus sluit naadloos aan bij Bell met z'n opmerkingen over kritiek op de hel en de hemel en het exclusivisme van vooral orthodoxe moslims en christenen. Het beeld van hemel en hel dat je hebt wordt bepaald door je Godsbeeld.
Bell komt aanzetten met nieuwe analyses van de oude teksten.Zijn vertaalde boek
in het Nederlands : En het meeste van al is...liefde.


Maargoed, Rumi is ook een van die grote geesten die mensen verwarmd, inspireert en laat veranderen...als de lezers het willen. Intrigerend gedicht heb je geplaatst, Sallah. :)


Wat doe je als je er middenin zit, zoals in Gaza... Als je ouders afgeslacht zijn..je kleine broertje.
Hoe houd je dan het moreel hoog en je hoop levend ?
Hoe zie jij dat ? Wat leer jij van Rumi hierover ?

J.Emhá
08-05-12, 20:28
Hij is niet zo een haatdragende, mensen uitsluitende scherpslijper. Het is een soefi en wordt door scherpslijpende soenni's altijd verdacht van sji'itische neigingen.

Rumi was de leidende figuur van de soefibeweging in het middeleeuwse Konya. Hij filosofeerde met name over de voordelen van verdraagzaamheid. Bij zijn dood streden de joden, christenen en moslims van Konya om de eer hem naar zijn graf te mogen dragen. Zijn graf is nog steeds een heilige plaats voor volgelingen. Hij stichtte er onder andere de dansende derwisjen, een soefi-orde van religieuze dansers en muzikanten. In de dans draaien zij om hun as, waarbij zij mediteren en de naam van God aanroepen.

Kijk, dat schiet natuurlijk niet op met het soort onverdraagzaamheid dat jij hier predikt. De soennitische reactie in Turkije was dan ook:

Het bloedbad van Sivas verwijst naar de gebeurtenissen op 2 juli 1993 in de stad Sivas (Turkije), waarbij door een aanval van een islamitisch-fundamentalistische menigte 37 mensen omkwamen. De meeste slachtoffers waren intellectuelen (schrijvers, dichters, musici, zangers, karikaturisten, kunstenaars e.a.) en behoorden toe aan een religieuze Turkse minderheidsgroepering, de alevieten. Ook kwam er een Nederlandse toerist om.

Tijdens een culturele lezing die zou worden gehouden in het Madimak-hotel was de soennitische menigte uitgegroeid tot over de 10.000, die het hotel in brand staken. Dit resulteerde in de dood van 37 personen. Onder de slachtoffers bevonden zich ook enkele kinderen en een Nederlandse laatstejaarsstudente cultureel antropologie van de universiteit van Leiden. Daarnaast vielen er vele gewonden.

De fatale gebeurtenissen vinden hun hoogtepunt in aanslagen op het hotel waar de culturele activiteiten zich naar toe hadden verplaatst. Ramen van het hotel worden met stenen ingegooid. Delen van het hotel worden in brand gezet. Voor het hotel zijn er leuzen als "brand de ongelovigen" te horen. Velen maken een grijze-wolfteken met hun vingers. Ook wordt er elders een buste van Pir Sultan Abdal en Mustafa Kemal Atatürk vernietigd. Slachtoffers die het hotel weten te ontkomen worden door de menigte opgevangen en ernstig toegetakeld met stokken. Sommige leden van de politie weten verdere lynchpraktijken te voorkomen. Daarbij roepen de moslimfundamentalisten: "We verbranden vrouwen, meisjes, jonge meisjes. Ze hebben de sema gedanst. We verbranden! Branden zullen jullie, hoeren!". Naast de racistische uitingen op de alevieten zijn er ook persoonlijke doodsverwensingen op Aziz Nesin, die de aanslag zelf wist te ontkomen doordat hij in eerste instantie niet door de menigte herkend werd. Als de fatale gebeurtenissen zich hebben voltrokken, beginnen de autoriteiten de ernst van de situatie pas in te zien. Later in de avond wordt er een straatverbod afgekondigd.

Bloedbad van Sivas - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Sivas)

Lees even het hele lemma s.v.p.

De dansende derwisjen dansen de sema, om even het verband tussen de twee citaten aan te geven. Dat is een mystieke dans die de verbondenheid van hemel en aarde, god en de mens symboliseert.

Van een "fundamentalist" zou je verwachten dat hij zich baseert op de fundamenten van de Islam, maar deze daden en woorden gaan daar tegen in. Maar goed, weet de schrijver van dat stuk beter...

Lmohiem, dit snap ik niet:


Velen maken een grijze-wolfteken met hun vingers. Ook wordt er elders een buste van Pir Sultan Abdal en Mustafa Kemal Atatürk vernietigd.
Grijze Wolf-turken zijn toch pro-ataturk?

Sallahddin
08-05-12, 20:38
Zo'n proces neemt lange tijd in beslag, Sallahddin. Je zult steeds opnieuw weer moeten willen vergeven als je aan de betreffende traumatische gebeurtenissen denkt gedurende tientallen jaren totdat je haat zo afgezwakt is dat het vervangen kan worden door een neutraal gevoel en...voor de die-hards zoals bv. Thich Nhat Han (Vietnam, Boeddhist....een boek van hem "Omarm je woede"), door liefde.

Nou ja, je kunt ook dichter bij huis blijven als christen of ex-christen en je verdiepen in uitspraken van Jezus van Nazareth.
Op dit moment lees ik een boek dat in de VS als nogal controversieel wordt beschouwd..een boek van Rob Bell "Love wins"
Charlus sluit naadloos aan bij Bell met z'n opmerkingen over kritiek op de hel en de hemel en het exclusivisme van vooral orthodoxe moslims en christenen. Het beeld van hemel en hel dat je hebt wordt bepaald door je Godsbeeld.
Bell komt aanzetten met nieuwe analyses van de oude teksten.Zijn vertaalde boek
in het Nederlands : En het meeste van al is...liefde.


Maargoed, Rumi is ook een van die grote geesten die mensen verwarmd, inspireert en laat veranderen...als de lezers het willen. Intrigerend gedicht heb je geplaatst, Sallah. :)



Ik wil juist niet hypocriet erover doen als ik zeg :

what do u think Rumi , Jesus , Mohammed ...or any other superior soul would have done if he /she happened to live in the currently inhumanely besieged warsaw ghetto = Gaza , for example ? answer that question, please

Do not try to avoid just that

Be realistic : get real : how can u ask of people to forgive when they get bombs on their heads almost every day , figuratively speaking : the injustices , crimes , genocides, war crimes , crimes against humanity ...of the zionazis are still taking place now & then : how can u talk about forgiveness in this context ?


I get so mad when i see what those despicable disgusting barbaric beasts zionazis have been doing to palestinians , women, children, old people....& to others that i must admit that i feel the urge to scream out loud :

Those bloody stupid nazis should have finished the job

Sorry , i feel like saying that when i am terribly angry as i am now while we speak : angry at the ongoing zionazi crimes that are constantly backed up by western hypocrisy & western unconditional support for the zionazis ....angry at the hypocrisy of the holocaust lovers with their crocodile tears while cutting the throats of other peoples ...or while letting that happen when remembering the victims of the nazis ...

Sallahddin
08-05-12, 20:50
A powerful enemy is a blessing from...God

Eke
08-05-12, 21:59
what do u think Rumi , Jesus , Mohammed ...or any other superior soul would have done if he /she happened to live in the currently inhumanely besieged warsaw ghetto = Gaza , for example ? answer that question, please
how can u talk about forgiveness in this context ?

...


1 deel tegelijk :

Denkende aan bv. Mandela
"Rumi, Jezus, Mohammed" zouden gevangen zijn gezet of vermoord. In het geval van de profeet Mohammed hangt het er nog vanaf op welk tijdstip in z'n leven hij in Gaza zou zijn : als koopman of als militair.

Door wie gevangen ? Door die bepaalde soldaat wiens enige benzine wraak en woede is en dit kan zelfs in Gaza zijn.....als je je realiseert : we zijn allemaal mensen met goed en kwaad in ons.

Dat is stap 1 volgens mij. Je vijand niet meer zien als 1 grote hoop smerige apen die afgeslacht dienen te worden vanwege het kwaad dat is aangericht.

Eke
08-05-12, 22:07
A powerful enemy is a blessing from...God

Voel je dat ook zo, Sallah ?

Verlicht
08-05-12, 22:18
Voel je dat ook zo, Sallah ?


"A Powerful enemy is a blessing from God " was een quote uit Muhammad Iqbal's the secrets of the self u can download for free from here below under my signature .

Iqbal's wonderful poetry & thought that were deeply influenced by Rumi as his spiritual father

Verlicht
08-05-12, 22:22
1 deel tegelijk :

Denkende aan bv. Mandela
"Rumi, Jezus, Mohammed" zouden gevangen zijn gezet of vermoord. In het geval van de profeet Mohammed hangt het er nog vanaf op welk tijdstip in z'n leven hij in Gaza zou zijn : als koopman of als militair.

Door wie gevangen ? Door die bepaalde soldaat wiens enige benzine wraak en woede is en dit kan zelfs in Gaza zijn.....als je je realiseert : we zijn allemaal mensen met goed en kwaad in ons.

nou , Jesus bijv zal wel terug keren op aarde , de rest juist niet haha , dat was maar een hypothetisch vraag die ik had aan je gesteld

Jesus die zal wel de anti-christ doden , de wereld regeren vanuit Jerusalem .................

In ander woorden :

zelfs Jesus zelf zal moeten doden dus , als je snapt wat ik bedoelt

Ik vraag me af wat Rumi zou zeggen of doen als ie in Gaza van nu zou leven , Rumi wiens tijd was gekenmerkt door de opmars van de barbaars Mongolen bijv

Eke
08-05-12, 22:24
"A Powerful enemy is a blessing from God " was een quote uit Muhammad Iqbal's the secrets of the self u can download for free from here below under my signature .

Iqbal's wonderful poetry & thought that were deeply influenced by Rumi as his spiritual father

Ik heb een keer een gedicht vertaald (voor mezelf op een kladje) dat jij hier geplaatst had. Een lang gedicht, van Iqbal. Heel fijn om je daar doorheen te ploegen met een woordenboek erbij. Er ontvouwde zich een prachtige tekst.

Trusten, Verlicht !

Verlicht
08-05-12, 22:37
Ik heb een keer een gedicht vertaald (voor mezelf op een kladje) dat jij hier geplaatst had. Een lang gedicht, van Iqbal. Heel fijn om je daar doorheen te ploegen met een woordenboek erbij. Er ontvouwde zich een prachtige tekst.

Trusten, Verlicht !

nou, ja , precies :

Gebruik maar de amazon free kindle for pc om kindle & ander boeken onder 1 'dak " te bewaren met gedownload woordenboeken, eboeken .....

Poezie (samen met muziek, ......& sex ook wel haha ) is wel het beste d'er is , de groot poezie althans : Iqbal was the greatest poet of the last century : his above mentioned poetry book was his finest he was even knighted for, so


Good night , darling , hope to see u in another life , in heaven hopefully haha , the real one , not that of Dante , Goethe or any other human thinker or artist ....something no human ear had ever heard nor any human eye had ever seen ...something no human imagination or intuition, feeling ....can ever approach ...

Kortman
08-05-12, 22:46
Kortman ,zou het kunnen zijn dat JIJ veranderd bent sinds je op het forum bent ? Je kwam hier omdat je vrienden hebt met Marokkaanse wortels..schatten van mensen, zei je.
Je wilde hier een neutrale positie innemen en zowel naar de ene als naar de andere kant misstanden aankaarten en aan goede zaken niet voorbij gaan.

Je kreeg ruzies met bv. Tanger e.a. Je kreeg harde opmerkingen te verduren en zelf neem je ook geen blad voor de mond als je getergd bent.

Maar dat betekent niet dat hier jonge mannen rondlopen die vanaf hun geboorte geindoctrineerd zijn met haat. AUWWW.

Als jij een andere visie hebt, ga gewoon de diskussie aan, maar laat je niet verleiden -in de haast om je voorouders te verdedigen- tot moddergooien. Behalve als jullie het samen lekker vinden ;)


Ben je lid van de bieb ? Dat boek waar ik al 2 x naar verwezen heb "In de ban van de tegenstander" door Hans Keilson, biedt meer dan leesplezier. Het maakt je rijker als mens.:)

Wist je dat die man jaaaren (als psychoanalyticus) met kinderen en jongeren gewerkt heeft ? Oorlogsslachtoffertjes.

En dan dondert het niet of het Joodse kindertjes zijn of Arabiertjes of Palestijntjes of witkoppen of zwartkoppen of Moslims , Christenen, Hindoes of Atheisten.

Een kringloop kan stoppen. Die kracht hebben we in onszelf.

Eke ik ben nog steeds dezelfde gebleven , maar mag toch wel stellen als je telkens weer met de vinger een richting in wijst , dat je dan min of meer geindoctrineerd bent ,ik heb deze posters nog NOOIT over de wandaden gehoort welke begaan zijn door HUN voorouders , de enige boosdoenders zijn ...ja wie eigenlijk? de JODEN op de eerste plaats omdat ze nu al ruim 60jaar! de Palestijnse bevolking onderdrukken! en uiteraard dan komen mijn voorouders aan de beurt want wij Hollanders waren intens slecht ,verder uiteraard Amerika want het waren ook de Zuid Europeanen, die Amerika veroverden!Gemaks halve wordt vergeten dat de roof,moord en plundertochten onder de Arabische slaven drijvers plaatsvonden , en dan heb ik het nog niet over de OSMAANSE SULTHANS die rovend moorden en brandstichtend hun rijk en geloof uitbreiden van de ATLANTISCHE KUST en SPANJE
tot ver in de INDISCHE archipel ! Dan heb ik het nog niet gehad over de zeerovers destijds in Tunesie en Marokko en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
De tijden zijn veranderd en je kunt de tijd niet terug draaien, ik heb met veel geluk de hongerwinter overleefd van mijn klas stierf de helft van de kinderen , de diepe ellende die de DUITSERS over mij en mijn leeftijdsgenoten heeft gebracht is voor mij nog nooit een reden geweest om ze te haten of zelfs te verwijten ze waren zelf toen ook kinderen die de vreselijkheden van de oorlog ondervonden hadden.
Al met al is het voor mij een onbegrijpelijke zaak dat (naar ik aan neem jonge mensen ) zo van haatvervuld zijn dat in negen van de tien onderwerpen uiteindelijk over Israel gaat en de associatie met het WESTEN lees AMERIKA.

In plaats van toenadering zoeken ze het contrast open dat is waar ik me aan erger ,terwijl de MOSLIMS onderling dagelijks voor meer doden zorgen als er in ISRAEL in en jaar vallen
Verder zal ik proberen het boek:
"In de ban van de tegenstander'' door Hans Keilson te pakken te krijgen ik heb het nog steeds niet gelezen
En wat mijn visie t.o.v Marokkanen,Turkse ,Poolse , Surinamers enz enz en alle andere mensen betreft , ik maak geen onderscheid en herhaal wat ikal eerder gezegd heb :
De AARDE is van iedereen wij mensen hebben GRENZEN bepaald en vooral dat laatste wordt vergeten want zonder grenzen ziet de wereld er heel anders uit .
En kijk wat dat betreft maar naar de zeelui , die helpen elkaar in nood ongeacht nationaliteit ,dus een schip uit pak weg IRAN helpt een JOODS schip in nood!en omgekeerd ook.

Eke
09-05-12, 12:01
In ander woorden :

zelfs Jesus zelf zal moeten doden dus , als je snapt wat ik bedoelt




http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a037.gif


Jezus zal de kop van Satan vermorzelen, m.a.w.

Het Goede wint het uiteindelijk van het Kwade.

De mensen worden niet gedood door Jezus, maar bevrijd.

Maar mss ziet de Koran dat anders ?

Eke
09-05-12, 12:19
,ik heb deze posters nog NOOIT over de wandaden gehoort welke begaan zijn door HUN voorouders ,


Kortman, misschien ben jij wel de enige op dit forum die daar zo breed van afweet :)

Dit leren we nauwelijks op school. Er bestaan vgl mij niet eens lesboeken/CD's over..Dus wat verwacht je ?


Je irriteert je aan de eenzijdige blik op Gaza e.o. Is ook een giga-probleem: de langste bezetting van tegenwoordig...realiseer je je dat ?
Maar je hebt gelijk : er is nog meer strijd ......

leven in schoonheid
09-05-12, 12:26
Wanneer;


Is een mens slecht?
Is een bevolkingsgroep slecht?

Om deze vragen te beantwoorden moet de topic-opener zich eens gaan afvragen wat erger is, gedood worden door..........
de kogel
Door armoede

Eke
09-05-12, 12:40
nou, ja , precies :

Gebruik maar de amazon free kindle for pc om kindle & ander boeken onder 1 'dak " te bewaren met gedownload woordenboeken, eboeken .....

Poezie (samen met muziek, ......& sex ook wel haha ) is wel het beste d'er is , de groot poezie althans : Iqbal was the greatest poet of the last century : his above mentioned poetry book was his finest he was even knighted for, so


Good night , darling , hope to see u in another life , in heaven hopefully haha , the real one , not that of Dante , Goethe or any other human thinker or artist ....something no human ear had ever heard nor any human eye had ever seen ...something no human imagination or intuition, feeling ....can ever approach ...

Sallah ! Topreaktie. Thnx.

Dat tablet van Amazon is goed,he.

Eke
09-05-12, 12:51
Wanneer;


Om deze vragen te beantwoorden moet de topic-opener zich eens gaan afvragen wat erger is, gedood worden door..........[LIST=1]
de kogel
Door armoede


3. door een afschuwelijke ziekte

4. door een verkeersongeval

5. door een zware bevalling

6. door een natuurramp

7. door ...enz.

Het is toch niet goed af te wegen ?

Sallahddin
09-05-12, 19:04
http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a037.gif


Jezus zal de kop van Satan vermorzelen, m.a.w.

Het Goede wint het uiteindelijk van het Kwade.

De mensen worden niet gedood door Jezus, maar bevrijd.

Maar mss ziet de Koran dat anders ?


nou, Jesus zal persoonlijk de anti-christ moeten doden joh , kan niet anders ...............vandaar dat ik zei dat zelfs Jesus zal moeten doden , al die geklets van Rumi ten spijt ...


Bovendien , als je echt wat wilt weten over de echt Jesus ,dan moet je maar terecht zijn bij de ...Qur'an dus

Sallahddin
09-05-12, 19:10
Sallah ! Topreaktie. Thnx.

Dat tablet van Amazon is goed,he.

Graag gedaan joh

leven in schoonheid
09-05-12, 20:31
3. door een afschuwelijke ziekte

4. door een verkeersongeval

5. door een zware bevalling

6. door een natuurramp

7. door ...enz.

Het is toch niet goed af te wegen ?
Daarom ook mijn vraag, wanneer is een mens of een bevolking slecht, te snel wordt er verwezen naar een groep.

Sallahddin
09-05-12, 20:37
Daarom ook mijn vraag, wanneer is een mens of een bevolking slecht, te snel wordt er verwezen naar een groep.


wat is dit voor idioot onzin zit je uit te krammen ?

leven in schoonheid
09-05-12, 21:15
wat is dit voor idioot onzin zit je uit te krammen ?

Is dit een normale taal op dit forum?
Beantwoord indien u kunt eerst eens mijn vraag, als u het vermogen bezit om deze te beantwoorden.

Verlicht
09-05-12, 21:41
Is dit een normale taal op dit forum?
Beantwoord indien u kunt eerst eens mijn vraag, als u het vermogen bezit om deze te beantwoorden.


Precies : je hebt wel gelijk wat dat betreft : het is wel te hoog gegrepen voor me haha dat ik tranen in mijn ogen krijg van het hard gelach .............

Verlicht
09-05-12, 21:43
weer een nieuwe debiel erbij : gezellig

Sallahddin
09-05-12, 22:22
.....What was said to the rose that made it open

was said to me here in my chest .



What was told the cypress that made it strong ,

And Straight, what was whispered the jasmine



So it is what it is, whatever made sugarcane

Sweet, whatever was said to the inhabitants



Of the town of Chigil in Turkestan that makes

Them so handsome ,whatever lets the pomegranate





Flower blush like a human face , that is being

Said to me now .I blush.Whatever put eloquence



In language , that's happening here .The great

warehouse doors open , i fill with gratitude,

chewing a piece of sugarcane, in love with

the one to whom every that belongs ......


............



Source : what was said to the rose : an excerpt from Rumi -the -book-of-love by Coleman Barks

Kortman
09-05-12, 22:53
Kortman, misschien ben jij wel de enige op dit forum die daar zo breed van afweet :)

Dit leren we nauwelijks op school. Er bestaan vgl mij niet eens lesboeken/CD's over..Dus wat verwacht je ?


Je irriteert je aan de eenzijdige blik op Gaza e.o. Is ook een giga-probleem: de langste bezetting van tegenwoordig...realiseer je je dat ?
Maar je hebt gelijk : er is nog meer strijd ......

Beste EKE als ik de enige ben op dit forum die de geschieddenis van de WERELD kent en dan speciaal over de Islamitische landen ,iets wat ik me amper voor kan stellen !
Want de meeste kennis over het verleden van landen zoals Turkije ,Marokko enz en de verspreiding van de ISLAM heb ik uit de boeken ! en uiteraard het internet ,helaas kan ik geen Arabisch lezen of spreken,want dan had ik het en stuk makkelijker gehad,want veel van mijn"kennis" heb ik uit het door bibliothecarissen vertaalde boeken o.a uit het TOPKAPI museum verkregen !al deze boeken ,aantekeningen enz zijn door historici destijds soms stiekum weergegeven! want vooral de misdaden werden soms verdoezeld of vaak bejubeld zooals de dood op 30.000 Christenen die voor de poorten van WENEN wrden afgeslacht om indruk te maken ,deze stakkers waaronder vrouwen en kinderen waren willekeurig onder weg gevangen gemaakt !
En google ff naar de inname /beleg van BAGDAD onder Moerad V in 1638 , schrik niet maar liefs 60.000 mensen werden onthoofd gemarteld verkracht en gedood (geschied schrijvers hadden het over de rivier die rood zag van het bloed). En zo kan ik nog wel doorgaan over gruweldaden uit het verleden google ff naar CHINA waar een mensen leven nog minder waard was als dan een INSEKT!!! ja op het doodslaan van een keizerlijke BIJ stond de doodstraf ...ja ,ja je leest hjet goed !ik bedoel maar andere tijden
Maar iedereen hoeft maar in de wereld geschieddenis te duiken om mer te weten te komen over zijn /haar voorouders en de verspreiding van het geloof.
En ik realiseer mij best dat het Israel /Palestina conflict slechts een van de langst durende is ,en heb zelf al meerdere keren gezegd :ISRAEL een grote vergissing en de Etterpuist in het Midden Oosten ! ook ik heb meerder malen op een boekwerkje geattendeerd : Chris van der Heijden ISBN 987 90 254 2836 5 dan weet je meten mijn mening ook
Wat Palestina betreft het is echt niet het langste en zeker niet het enigste land dat bezet is en zeker niet het land dat het slechtste er van af komt !hier en voorbeeld van een van deze landen
In 1950 werd Tibet door China ingepikt. Sindsdien proberen de Chinezen op alle mogelijke manieren de Tibetanen er onder te krijgen. Dat doen ze door zoveel mogelijk Chinezen over te halen naar Tibet te komen. Hoe? Door aan Chinezen meer loon te betalen dan aan Tibetanen. Chinese zakenlieden krijgen makkelijker vergunningen om bijvoorbeeld een winkel te beginnen. Buurten waar Tibetanen wonen, worden afgebroken en het land wordt vervolgens aan Chinezen verkocht. Kloosters worden vernietigd, zodat Tibetaanse monniken hun geloof niet meer kunnen beoefenen. Op de basisscholen is het verboden dat de kinderen in het Tibetaans les krijgen. Alleen lessen in het Chinees zijn toegestaan.!
FF een vraag is het boven staande ook van toepassing in PALESTINA?
Maar daar hoor je hier geen mens over klagen (het hemd is nader dan de rok ) in dit geval bijna 6.500 km :wink: en naar Tibet van af Marokko 9.000 dus ..... maar dat is niet terzake doende , gewoon het feit dat de jeugd wel een zijdig voorgelicht wordt .
En zo lag dat er nog wederzijds ingeprent wordt, want ook de ISRAELISCHE JEUGD leert dat MOSLIMS en in het bijzonder Palestijnse niet deugen ,en daar zit het grootse struikel blok mijn inziens in .
:boeps:

Sallahddin
09-05-12, 22:56
THE ESSENTIAL RUMI: EBooks Online, Documents, PDF - FreeTechEBooks.com (http://www.freetechebooks.com/txt-2011/the-essential-rumi.html)

Ayoub_00
09-05-12, 22:58
weer een nieuwe debiel erbij : gezellig

:hihi:

Kortman
09-05-12, 23:21
[QUOTE=cummonisto;5029692]Wat en eikel zeg, op 4 mei zit jij je eigen af te trekken bij een pornofilm ga nou niet schijnheilig doen?[/QUOTE

Had het nog niet gelezen , o dus jij bent die gluurder ! :hardlach: :hardlach:

Iznogoodh
09-05-12, 23:39
want vooral de misdaden werden soms verdoezeld of vaak bejubeld zooals de dood op 30.000 Christenen die voor de poorten van WENEN wrden afgeslacht om indruk te maken ,deze stakkers waaronder vrouwen en kinderen waren willekeurig onder weg gevangen gemaakt !
En google ff naar de inname /beleg van BAGDAD onder Moerad V in 1638 , schrik niet maar liefs 60.000 mensen werden onthoofd gemarteld verkracht en gedood (geschied schrijvers hadden het over de rivier die rood zag van het bloed).Deze details zijn mij onbekend. Waar heb jij die informatie vandaan?

Kortman
09-05-12, 23:48
Is dit een normale taal op dit forum?
Beantwoord indien u kunt eerst eens mijn vraag, als u het vermogen bezit om deze te beantwoorden.

Welkom , je kunt nog veel meer verwachten want voor sommigen hier geld de regel die ze van de 43ste president van de U.S.A George W Bush hebben over genomen en waarvoor ze zoveel respect en bewondering hebben dat ze jou ,mij en nog vele anderen er bij voorbaat mee confronteren deze ''gouden regel van Bush '' luidde als volgt:
[SIZE=3]WIE NIET VOOR ONS IS , IS TEGEN ONS [/SIZE
Waarvan akte .

leven in schoonheid
10-05-12, 00:23
weer een nieuwe debiel erbij : gezellig
Wat dus meer zegt over u dan ondergetekende, een goede raad jij noemt jezelf verlicht...........
Dooft dat lichtje maar kost alleen maar energie en verspilde moeite.

leven in schoonheid
10-05-12, 00:33
Welkom , je kunt nog veel meer verwachten want voor sommigen hier geld de regel die ze van de 43ste president van de U.S.A George W Bush hebben over genomen en waarvoor ze zoveel respect en bewondering hebben dat ze jou ,mij en nog vele anderen er bij voorbaat mee confronteren deze ''gouden regel van Bush '' luidde als volgt:
[SIZE=3]WIE NIET VOOR ONS IS , IS TEGEN ONS [/SIZE
Waarvan akte .
Ja meneer kortman dank u voor uw act de preçe, maar ik ben voor iedere burger en tegen niemand want ieder mens is van binnen goed, alleen ik vind personen die hier de regels in acht moeten nemen duidelijk te kort schieten.
Wij beheren een site met fotomodelen die bekend staan om hun haat onderling, maar zelfs op onze site gaan ze nog niet zover als hier ondanks broodnijd.
U bent de eerste die mij hier welkom wenst en uw locatie aarde spreekt mij wel aan, want hieruit blijkt dat u een wereldburger bent en geen bekrompen persoonlijkheid, wens u dan ook succes maar vrees dat u alleen staat in uw goedebedoelingen en dit is jammer voor beschaafde mensen zoals u en velen met u.

Kortman
10-05-12, 01:32
Deze details zijn mij onbekend. Waar heb jij die informatie vandaan?

Zolas gezegd uit de boeken en geschriften o.a the compleat History off the Turkis Empire 3 parts LONDEN 1701
by D.JONAS
MOURAD BEY le Palais deYilditz et le sublime Porte (PARIJS 1897 )
En het boek ''LORDS OF THE GOLDEN HORN ''
is mogelijk nog verkrijgbaar ISBN 90 228 3995 8
verder ff googlen naar WENEN 1683( KARA mOESTAFA) deze grootvizier stond bekend om zijn wreedheden
maar ook de verspreiding van de ISLAM enz enz

mark61
10-05-12, 03:48
Grijze Wolf-turken zijn toch pro-ataturk?

Nee. Oorspronkelijk waren ze wel lichtelijk seculier extreem-rechts, maar tegenwoordig is dat veranderd en maakt de soennitische islam deel uit van hun gedachtengoed.

Grijze Wolven - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_Wolven#Islamisme)

Kortman
10-05-12, 14:38
Ja meneer kortman dank u voor uw act de preçe, maar ik ben voor iedere burger en tegen niemand want ieder mens is van binnen goed, alleen ik vind personen die hier de regels in acht moeten nemen duidelijk te kort schieten.
Wij beheren een site met fotomodelen die bekend staan om hun haat onderling, maar zelfs op onze site gaan ze nog niet zover als hier ondanks broodnijd.
U bent de eerste die mij hier welkom wenst en uw locatie aarde spreekt mij wel aan, want hieruit blijkt dat u een wereldburger bent en geen bekrompen persoonlijkheid, wens u dan ook succes maar vrees dat u alleen staat in uw goedebedoelingen en dit is jammer voor beschaafde mensen zoals u en velen met u.

Gelukkig zijn er nog meer posters hier met goede bedoelingen, het zijn enkele fanaten die elke keer weer het zelfde onderwerp aan halen of het Topic wel zo beinvloeden dat het weer uitdraaid op het zelfde liedje ,bijna op het komische af : Het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd op k*T (Joden) of stront ( Palestijnnen)
En een geliefde variatie is uiteraard het verdervelijke en slechte WESTEN , waartoe Nederland toevallig ook bij hoort.
:wink:

leven in schoonheid
10-05-12, 23:19
Gelukkig zijn er nog meer posters hier met goede bedoelingen, het zijn enkele fanaten die elke keer weer het zelfde onderwerp aan halen of het Topic wel zo beinvloeden dat het weer uitdraaid op het zelfde liedje ,bijna op het komische af : Het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd op k*T (Joden) of stront ( Palestijnnen)
En een geliefde variatie is uiteraard het verdervelijke en slechte WESTEN , waartoe Nederland toevallig ook bij hoort.
:wink:

Dat mensen vaak terug komen op het zelfde onderwerp is om hun tekortkomingen te verbergen, dat ziet men op bijna elke site, waar stromingen zijn, eindeloos wordt de oude koeien uit een sloot gehaald zonder enige motivatie.

Kortman
10-05-12, 23:47
Dat mensen vaak terug komen op het zelfde onderwerp is om hun tekortkomingen te verbergen, dat ziet men op bijna elke site, waar stromingen zijn, eindeloos wordt de oude koeien uit een sloot gehaald zonder enige motivatie.

Het is hier meer een vorm van ''ervelijke haat '' t.o.v Joden en de staat Israel , en het vreemde is dat het meer voor komt bij Marokkanen en mensen uit IRAN als b.v Turkse of mensen uit Tunesie ,
Wat niet weg neemt dat ik de situatie zoals het nu is in Israel en Palestina verafschuw ! zie mijn pas geopende topic .*)
Maar hier is het bij het ziekelijke af ; andere vreselijke zaken doen er niet toe een topic over SYRIE ? vergeet het maar waar dagelijks meer doden vallen dan de afgelopen 5jaar!in de kwestie Palestina /Israel !
Ik bedoel maar , want dat telt niet want dat zijn MOSLIMS onderling die elkaar op blazen en dat is blijkbaar geen topic waard zo hypocriet .
*)Over de schandalige manier waarop Palestijnen gevangen worden gehouden wat overigens blijbaar opeens volkomen onbelangrijk is gezien de reactie,s :hihi:

Iznogoodh
10-05-12, 23:59
want veel van mijn"kennis" heb ik uit het door bibliothecarissen vertaalde boeken o.a uit het TOPKAPI museum verkregen !al deze boeken ,aantekeningen enz zijn door historici destijds soms stiekum weergegeven! want vooral de misdaden werden soms verdoezeld of vaak bejubeld zooals de dood op 30.000 Christenen die voor de poorten van WENEN wrden afgeslacht om indruk te maken ,deze stakkers waaronder vrouwen en kinderen waren willekeurig onder weg gevangen gemaakt !Ik geloof niet dat dat ooit is gebeurd. Er is heel wat geschreven over het beleg van Wenen in 1683 maar dit detail wordt niet genoemd.

mark61
11-05-12, 00:03
Zolas gezegd uit de boeken en geschriften o.a the compleat History off the Turkis Empire 3 parts LONDEN 1701
by D.JONAS
MOURAD BEY le Palais deYilditz et le sublime Porte (PARIJS 1897 )
En het boek ''LORDS OF THE GOLDEN HORN ''
is mogelijk nog verkrijgbaar ISBN 90 228 3995 8
verder ff googlen naar WENEN 1683( KARA mOESTAFA) deze grootvizier stond bekend om zijn wreedheden
maar ook de verspreiding van de ISLAM enz enz

Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?

Kortman
11-05-12, 00:21
Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?

Uiteraard zijn de op waarheid berustende boeken hier niet aan de orde en wat is er bizar an de geschieddenis ?
En ik lees deze boeken niet in zijn geheel *) wel zoek ik net zo als historici de feiten op !
Met dank aan de helden die hun levens riskeerden om de waarheid weer te geven .
En deze paar boeken die ik op noemde zijn slechts een minimaal van boek werken over het verleden van het Midden OOSTEN en het ontstan van de ISLAM
Het standaardwerk over 1683 is van John Stoye uit 1964: The Siege of Vienna. Meer recent zijn Wien anno 1683 (2006), door Johannes Sachslehner, en van Andrew Wheatcroft: De vijand voor de poort (2010).
Van die laatste auteur is ook een monografie over de Habsburgers, de dynastie die Leopold I afleverde: The Habsburgers (1995). De gezaghebbende biografie van deze keizer is van John Spielman: Leopold of Austria uit 1977. Friedrich Weissensteiner is in Die groβen Herrscher des Hauses Habsburg (1997) mild over Leopold. Minder positief zijn Konrad Kramar en Petra Stuiber in hun Die schrulligen Habsburger. Marotten und Allüren eines Kaiserhauses (2010).
Wie meer over het Ottomaanse Rijk wil weten, die slaat Lords of the Horizon. A History of the Ottoman Empire (1999) open, of De droom van Osman. Geschiedenis van het Ottomaanse Rijk 1300-1923 (2008) van Caroline Finkel.
De Ottomaanse bronnen zijn goed toegankelijk gemaakt. Het citaat over de aanval vanaf de Kahlenberg is afkomstig uit: Kara Mustafa vor Wien. Das türkische Tagebuch der Belagerung Wiens 1683, verfasst vom Zeremonienmeister der Hohen Pforte (1967); hierin ook een inleiding over de persoon van de grootvizier.

Kortman
11-05-12, 00:38
Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?

Daar komen de Turken - Historisch Nieuwsblad (http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/28341/daar-komen-de-turken.html)
Bizar he en dit stukje is nog niks vergeleken met andere boeken!
Uiteraard zijn alleen jou gegevens waar !
En ff een vraagje hoe kun je deze historische boeken bizar noemen heb je ze gelezen?
lijkt me stug want dan moet je wel dag en nacht doorgaan ,ik zelf zoek alleen de gegevens op die ik nodig acht .
Heb zelf nog ong 120 boeken liggen over WO 2 die ik nog niet gelezen heb en zal ze ook niet kunnen lezen want dan moet ik nog tientallen jaren leven !
Verder kan ik je aan raden de KORAN na te kijken ook daarin staan (bizarre) gegevens.

Kortman
11-05-12, 14:38
Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?

Als je mij een beter en serieus verslag van de geschieddenis over de plunderingen en roofmoord tochten door de Sulthans kan geven houd ik mij aanbevolen ,ik mis nog wel iets speciaal over MOERAD de 4e een van de ''brave en vrome''Sulthans" die graag zijn Rijk/en geloof op een bijzondere manieer wist uit te breidden !
Mogelijk heb je ook nog iets over WO 2 waar de holocaust met feiten ontkent kan worden .
Bij voorbaat mijn harteljke dank .
Toevoeging:
P.S Voor wat hoort wat ;ik heb voor jou dan de gruwelijke details van de moorden op Indianen en nog gruwelijker verslag van de ''brave'' Cortez '' die Z-Amerika veroverde en deinwoners voor zo ver die nog overwaren (bekeerde tot de ware Godsdienst )tot op heden ten dage zijnhun nakomelingen nog steeds R.k !!

Kortman
14-05-12, 22:49
die moslims moesten eens weten en zien wat de 2e wereldoorlog de joden heeft aangedaan.6 miljoen joden zijn er vermoord!!!!!!!!!!!!!hele generaties weg,allemaal vermoord,van sommige families is alleen maar de moeder vader of kind over.moet je je voorstellen,als jij jouw hele familie word vermoord en alle moos en achmeds en fatimaas zijn vermoord en jij bent als enigste over,is toch vreselijk!!!!!Maar de moslims van nu hebben het altijd over die palestijnen die zogenaamd onderdrukt worden.ga dan helpen ga daar dan wonen en help de palestijnen dan die eigenlijk geen palestijnen zijn maar uit Jordanie komen en toen dat stuk grond van de joden probeerden te stelen!!!!ga daar dan wonen,nee dus want daar hebben ze niks,en waarom niet omdat ze geen vrede met Israel willen maken,ja en als je dan geld krijgt miljoenen van de wereldgemeenschap en daarmee alleen wapens gaat kopen iplv dat stukje land op te bouwen dan ben je als palestijn niet goed bezig.of ga als julie zo meelij hebben met al die palestijnen ga dan naar zo,n vluctelingenkaamp waar duizenden palestijnen vertoeven ga daar dan helpen.gelukkig hebben ze in die palestijnse vlkampen genoeg te eten en genoeg tenten,maar ga daar dan helpen iplv te roepen dood aan amerika dood aan de joden!!!

Ik ken jou achtergrond niet maar je begrijpt helaas nog niet veel van waarom ze de PALESTIJNEN niet direct willen helpen (wel in direcht met allerlei verwijzingen naar Amerika ,het WESTEN (gemaks halve vergetend dat NEDERLAND ook Westers is ) en hoe slecht dePALESTIJNEN het momenteel hebben en die miljoenen die aan hun gegeven zijn waren niet genoeg ze barsten van de honger , zitten zonder medicijnen ,hebben geen telefoon of Televisie ,ook mobieltjes kennen deze mensen niet boven dien hebben ze alleen maar katapults om zich te verweren tegen de misdadigers waaronder wij als WESTERSE natie ook vallen,wij NEDERLANDERS hebben nog niets gedaan om ze te helpen (die paar miljoen ?? is kattepis dat terzijde
Kortom stel dat de JODEN opeens zouden verdwijnen uit Israel , stel je toch eens voor dan viel er niks meer te kankeren en te haten ! dat zou een ramp zijn .
Gisteren vielen er ong 50 doden inSYRIE en vandaag maar 28 en morgen mogelijk weer meer doden dit is al weken aan de gang !!! maar dat is geen TOPIC waard ,in tegendeel het zou de aandacht van de VRESELIJKE BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN die momenteel in PALESTINA/ISRAEL plaatsvinden op de achtergrond kunnen plaatsen , en dat moet kost wat het kost tot iedere prijs worden voorkomen !
Dus weet voortaan je plaats : en houd je smoel ! begrepen ?:wink:

Olive Yao
03-07-20, 23:10
.
Dit is een topic van die gast die op de stoep van het gebouw van de Plenaire Vergaderzaal van de Tweede Kamer ging bidden. H.P. Pas noemde dat sturm und drang. :hihi: Waarom was hij geband>

Is in onze actuele discussies relevant.