PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Immigranten in Duitsland mogen geen ‘Duitse’ naam



MissAngie
10-05-12, 13:52
15378
Een rechter in Duitsland heeft besloten dat immigranten hun naam niet mogen veranderen in een meer Duits klinkende naam. Een familie uit Azerbeidjan had een rechtszaak aangespannen, maar hun verzoek tegen de gemeente Götingen werd afgewezen.

De redenen die de familie opgaf waren niet ‘goed genoeg’ om deze toe te laten. Volledige integratie en mogelijke discriminatie waren de redenen waarom het gezin de voor- en achternamen zouden willen laten wijzigen voor beide ouders en hun drie kinderen.

De verandering van naam is uiteraard mogelijk in Duitsland, zij het als het voor een goede reden is. De rechter besliste tegen de reden dat namen ‘niet Duits genoeg’ zouden klinken en ook ‘religieuze associaties’ bij Islamitische namen, werd niet toegestaan.

mark61
10-05-12, 14:55
Knettergek. Willen ze integratie, is het weer niet goed.

Samir75017
11-05-12, 21:27
That's not integration, that's assimilation.

mark61
11-05-12, 22:51
Kejje nagaan. Dan nog is het niet goed.

Ah, onze dolgedraaide strijder is weer los.

Bofko
12-05-12, 20:59
That's not integration, that's assimilation.
An assimilation-wish from the immigrant, you mean ?

Samir75017
13-05-12, 01:04
An assimilation-wish from the immigrant, you mean ?

A well-known trick to be granted citizenship more easily in such a country.

More seriously, who on Earth would like to have a German/Dutch (sur)name ? :lol:

Firefox
13-05-12, 01:42
A well-known trick to be granted citizenship more easily in such a country.

More seriously, who on Earth would like to have a German/Dutch (sur)name ? :lol:

Alles beter dan dan Samir of Mohammed.

mark61
13-05-12, 02:25
A well-known trick to be granted citizenship more easily in such a country.

More seriously, who on Earth would like to have a German/Dutch (sur)name ? :lol:

Je kletst uit je nek. Echt volkomen.

Toen in Turkije achternamen verplicht werden kozen nogal wat mensen namen met 'man' aan het eind. Dat was zowel een Turks suffix als een Europees; dat leek ze wel lekker modern in die tijd, 20-er jaren 20ste eeuw.

Wat maakt Arabische achternamen beter dan Duitse of Nederlandse? Imbeciele racist.

BoerHarms
13-05-12, 05:01
A well-known trick to be granted citizenship more easily in such a country.

More seriously, who on Earth would like to have a German/Dutch (sur)name ? :lol:

en dan zelfs ook nog in deze landen willen wonen , dan moet je toch erg hypocriet zijn.:handbang:

Samir75017
13-05-12, 11:25
Alles beter dan dan Samir of Mohammed.

Zut alors, Mohamed is the most popular baby name in most European capitals :melk:

Samir75017
13-05-12, 11:27
Je kletst uit je nek. Echt volkomen.

Toen in Turkije achternamen verplicht werden kozen nogal wat mensen namen met 'man' aan het eind. Dat was zowel een Turks suffix als een Europees; dat leek ze wel lekker modern in die tijd, 20-er jaren 20ste eeuw.

Wat maakt Arabische achternamen beter dan Duitse of Nederlandse? Imbeciele racist.

Turkey is not the centre of the World. Donkey.

Firefox
13-05-12, 11:33
Zut alors, Mohamed is the most popular baby name in most European capitals :melk:

Ja en ook in de misdaadstatistieken.:huil2:

Samir75017
13-05-12, 11:36
en dan zelfs ook nog in deze landen willen wonen , dan moet je toch erg hypocriet zijn.:handbang:

So many Dutch living in France because they want it. Ask them to change their (sur)names into French ones. You will see their reaction.

Donkey bis.

Samir75017
13-05-12, 11:44
Ja en ook in de misdaadstatistieken.:huil2:

Lacking subject-related arguments ? You are the weakest link, Good Bye !

Firefox
13-05-12, 11:47
Lacking subject-related arguments ? You are the weakest link, Good Bye !

Jij was de eerste die over iets anders begon. Zie topiconderwerp.

mark61
13-05-12, 12:12
Turkey is not the centre of the World. Donkey.

Onbeschofte vlerk. Is dat islamitisch of de Marokkaanse cultuur dat je je zo misdraagt?

Jij betwijfelde of mensen een Duitse of NLse naam zouden willen aannemen; ik vertel je dat dat zo is.

Bied je excuses aan voor je onbeschofte gedrag. Respect voor ouderen zit ook niet in jouw cultuur?

Saul
13-05-12, 13:57
Onbeschofte vlerk. Is dat islamitisch of de Marokkaanse cultuur dat je je zo misdraagt?

Jij betwijfelde of mensen een Duitse of NLse naam zouden willen aannemen; ik vertel je dat dat zo is.

Bied je excuses aan voor je onbeschofte gedrag. Respect voor ouderen zit ook niet in jouw cultuur?

Altijd makkelijk als mensen zichzelf gewillig ontmaskeren. Het hele forum bij elkaar schelden en dan spreken over respect, hilarisch.

Maar wel lekker likken bij de dames en heren bij wsdb die volgens jouw in zo'n cultuur leven. Echt heel smerig, ik hoop dat je dat ook zelf doorhebt, maar vooral ook de heren en dames ginder.

mark61
13-05-12, 14:08
Altijd makkelijk als mensen zichzelf gewillig ontmaskeren. Het hele forum bij elkaar schelden en dan spreken over respect, hilarisch.

Maar wel lekker likken bij de dames en heren bij wsdb die volgens jouw in zo'n cultuur leven. Echt heel smerig, ik hoop dat je dat ook zelf doorhebt, maar vooral ook de heren en dames ginder.

Hoe word ik 'ontmaskerd'? Ik refereer aan door hem altijd bejubelde waarden. Wat ik wel of niet doe is irrelevant, aangezien ik in dit verband geen waarden heb bejubeld. Ff nadenken joh.

Ginder is hier, smart ass. Ik ben trotsblij dat je me hebt exposed. Stoer man. Niemand leest immers anders wat ik schrijf.

Dom en kwaadaardig commentaar. Maar we zijn van jou niet anders gewend.

Einde.

MO_NL
13-05-12, 15:27
Onbeschofte vlerk. Is dat islamitisch of de Marokkaanse cultuur dat je je zo misdraagt?

Jij betwijfelde of mensen een Duitse of NLse naam zouden willen aannemen; ik vertel je dat dat zo is.

Bied je excuses aan voor je onbeschofte gedrag. Respect voor ouderen zit ook niet in jouw cultuur?

He Marcus, mag het een beetje minder met dat gescheld?

mark61
13-05-12, 15:45
He Marcus, mag het een beetje minder met dat gescheld?

Ja papa. Die Samirvogel treitert je het bloed onder de nagels vandaan. Vandaar.

HaasHaas
14-05-12, 09:01
volgens mij mag dat hier in nederland ook niet zomaar. je moet vaak een levensbedreigende reden hebben. maatschappelijke/politieke issues die aan een naamsverandering worden gelinkt worden afgewezen.
tenminste, voor bepaalde generaties. denk dat het uiteindelijk wel zal veranderen na zoveel tig generaties.
wat ik me alleen afvraag is hoe joodse achternamen in nederland zijn ontstaan. veel joden hadden in beginsel geen achternaam. het was david ben jozef. zoon van jozef. of miryam bat, dochter van...
in 1787 moesten joden in europa een permanent achternaam nemen door een verkeerd begrepen oostenrijkse-hongaarse wet. de joden kregen toen een duitse naam. dat verklaart voor een deel waarom veel joden een duits klinkende naam hebben.
joden hebben ook typische bekende nederlandse namen. zoals de vries, knoop, schaap, drukker, de hond, goudsmid etc. vraag me dan af hoe de joden aan deze namen zijn gekomen. verandering van naam? het zijn toch best gewone nederlandse bewoordingen.

Isch
14-05-12, 14:41
Toz. Waarom zou je dat vrijwillig willen?

Isch
14-05-12, 14:42
Mogelijke discriminatie...

Dan kunnen we het wel allemaal gaan doen.

Of nee wacht, de mensen die discrimineren moeten gewoon hun bek houden.

mark61
14-05-12, 18:18
volgens mij mag dat hier in nederland ook niet zomaar. je moet vaak een levensbedreigende reden hebben. maatschappelijke/politieke issues die aan een naamsverandering worden gelinkt worden afgewezen.
tenminste, voor bepaalde generaties. denk dat het uiteindelijk wel zal veranderen na zoveel tig generaties.
wat ik me alleen afvraag is hoe joodse achternamen in nederland zijn ontstaan. veel joden hadden in beginsel geen achternaam. het was david ben jozef. zoon van jozef. of miryam bat, dochter van...
in 1787 moesten joden in europa een permanent achternaam nemen door een verkeerd begrepen oostenrijkse-hongaarse wet. de joden kregen toen een duitse naam. dat verklaart voor een deel waarom veel joden een duits klinkende naam hebben.
joden hebben ook typische bekende nederlandse namen. zoals de vries, knoop, schaap, drukker, de hond, goudsmid etc. vraag me dan af hoe de joden aan deze namen zijn gekomen. verandering van naam? het zijn toch best gewone nederlandse bewoordingen.

In de Franse tijd, eind 18e eeuw, werden achternamen verplicht. Toen mocht je zelf bedenken wat. Uit protest tegen de bezetting kozen sommige mensen rare namen, ze dachten, als die Fransozen weer weg zijn wordt dat toch wel weer afgeschaft.

Zo kreeg je Naaktgeboren en Spring in 't Veld enzo :hihi:

In elk land is dat gewoon een keer verplicht gesteld, Turkije ergens in de 20er jaren, Marokko weet ik het niet van.

Het is mogelijk de achternaam te laten wijzigen, maar dat mag alleen als daar een goede reden voor is. Die reden kan bijvoorbeeld zijn dat de huidige achternaam als beledigend of aanstootgevend wordt gezien, zoals Poepjes of Dutroux, of omdat men vindt dat de huidige achternaam te vaak voorkomt

wiki

http://www.familievermeij.nl/Achternamen.htm

Hoe zit dat eigenlijk met achternamen die beginnen met el-? In NL worden die nou gesorteerd op E, maar in Marokko toch zeker op wat daarna komt?

mark61
14-05-12, 18:24
Toz. Waarom zou je dat vrijwillig willen?

Omdat je niet wilt opvallen. In Amerika maakt het niet zo uit, daar heeft iedereen een 'rare' naam, al werden 'moeilijke' namen door immigratie-ambtenaren soms stomweg vereenvoudigd. Danny Kaye ('K' op zijn Engels uitgesproken) heet eigenlijk Kaminski. Maar misschien wilde hij dat zelf.

Martin Sheen heette eigenlijk Estevez, die vond dat ws. niet zo best voor zijn carrière. Zijn ene zoon deed mee, Charlie Sheen, de andere vond het gelul en heet Emilio Estevez. Groot gelijk. Hij is trouwens blond, de anderen hebben juist zwart haar :hihi: