PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Afkeer van knielbuigingen voor Mohammed VI



MissAngie
14-05-12, 17:20
15390

De Marokkanen hebben het niet zo hoog meer met het knielen voor hun koning Mohammed VI.

De jongelui, die op Facebook hun ongenoegen kenbaar maakten, reageerden hiermee op de ‘kniel rituelen’ die werden uitgevoerd door de nieuwe gezaghebbers die bij koning Mohammed VI op bezoek waren. Volgens hen hoeft niemand zo ‘aanbeden’ te worden. Dergelijke knielingen komen niet eens in het Islamitisch gebed voor, dus waarom wel zo handelen voor de koning.

Vorige week was er een ander voorval waar vele Marokkanen over vielen. De officieren kusten toen de handen van het 6-jarige zoontje van de koning. Knielingen zouden ook ingaan tegen de nieuwe grondwet van Marokko.

Sallahddin
14-05-12, 17:35
.......................

mark61
14-05-12, 18:31
knie-buiging.

cummonisto
14-05-12, 18:43
het 6-jarige zoontje van de koning... Ik dacht dat die buikspreekpop ouder was ?

Sallahddin
14-05-12, 18:53
Geen commentaar

MissAngie
14-05-12, 18:56
OH, hij's 9 volgens Wiki

Moulay Hassan, Crown Prince of Morocco - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Moulay_Hassan,_Crown_Prince_of_Morocco)

Sallahddin
14-05-12, 18:58
No comment

cummonisto
14-05-12, 19:17
Geen commentaar
Ik heb wel gelachen SHALOM WA NISS maar nergens te vinden hoe oud de toekomstige volksvijand nr 1 is

Sallahddin
14-05-12, 19:54
.....................There is a candle in your heart


There is a candle in your heart ,

ready to be kindled .

There is a void in your soul ,

ready to be filled .

You feel it , don't you ?

You feel the separation

from the Beloved

Invite Him to fill you up ,

embrace the fire .

Remind those who tell you otherwise that

love

comes to you of its own accord ,

and the yearning for it ,

cannot be learned in any school

Source : Hush , Don't say anything to God, Passionate poems of Rumi , translated by Shahram Shiva

cummonisto
14-05-12, 20:33
http://i45.tinypic.com/255jdjq.jpg

ta7 li wa7ed derham kankallab 3lih

Sallahddin
14-05-12, 20:44
http://i45.tinypic.com/255jdjq.jpg

ta7 li wa7ed derham kankallab 3lih


haha


nee, tahlih asharaf dialo qai qalab 7alih ; he's looking for his lost human dignity he could find nowwhere, human dignity he choose to trade for such a low earthly price from his king


Disgusting


people should bow like that only to THE king of all kings

CONTRA
14-05-12, 20:52
people should bow like that only to THE king of all kings

haile selassie

Sallahddin
14-05-12, 20:55
haile selassie

haha
no, to ..............Allah

Samir75017
14-05-12, 23:59
http://i45.tinypic.com/255jdjq.jpg

ta7 li wa7ed derham kankallab 3lih

Hahahahaha

HaasHaas
15-05-12, 00:04
was hij zelf niet tegen dat handkussen en ander gedoe? kan het me herrineren dat ie na zijn troontrede het niet echt fijn vond dat men zen hand kuste. maarja, hij zit er alweer een poos en ja dan gaan dingen wel wennen ofzoiets.

Samir75017
15-05-12, 00:06
You have to be either uneducated / ignorant or have low self-esteem to bend down / kiss M6's hand.

Education is a big issue in Morocco.

Khadija.K
15-05-12, 07:12
was hij zelf niet tegen dat handkussen en ander gedoe? kan het me herrineren dat ie na zijn troontrede het niet echt fijn vond dat men zen hand kuste. maarja, hij zit er alweer een poos en ja dan gaan dingen wel wennen ofzoiets.


Klopt hoor, toen ik verleden jaar in Marokko was zag je hem elke dag op tv.
Je zag ook dat als mensen zijn hand wilde kussen hij die snel wegtrok.
Hij had er duidelijk geen zin in

hilam
15-05-12, 08:52
Dit is geen vernedering dit is een traditie,
ik vind het niet erg!

H.P.Pas
15-05-12, 09:51
Dit is geen vernedering dit is een traditie,
ik vind het niet erg!

Vernedering heeft een rijke traditie. (http://diepresse.com/images/uploads//8/8/5/465029/u_Freitagsgebet_Symbolbild.jpg)

hilam
15-05-12, 10:06
Ja,vernedering heeft een rijke traditie van.... onderdrukking,
maar een traditie van een rijke civilasatie van een Islamitische land is fatsoen en respect .

Khadijal
15-05-12, 14:36
Marokkanen walgen van 'knielgedrag' voor koning Mohammed VI






Op social media hebben Marokkanen hun verontwaardiging geuit over het gedrag van gouverneurs.


De pasgenoemde gezaghebbers werden door koning Mohammed VI ontvangen waarop zij diepe buigingen maakten. Een enkeling maakte zelfs knielbuigingen volgens activisten. Zij stellen op Facebook dan ook dat niemand het recht heeft om zo aanbeden te worden en dat dergelijke knielingen niet eens 'in het gebed voor Allah' voorkomen, zo meldt Hibapress.

Vorige week ontstond nog het nodige tumult na het 'handkussen' van het 6-jarige zoontje van de koning door hooggeplaatste officieren. De staatstelevisie knipte de stukjes toen weg om controverse te voorkomen. Nu zijn gouverneurs het mikpunt van spot en kritiek. Activisten stellen dat het knielgedrag indruist tegen de nieuwe grondwet van Marokko.

cummonisto
15-05-12, 15:46
Dit is geen vernedering dit is een traditie,
ik vind het niet erg!
Traditie traditie armoede is traditie.. kinderarbeid is traditie..corruptie is traditie God oh God wat zijn wij
Marokkanen traditioneel. FUCK DE HELE FUCKING TRADITIE

HaasHaas
15-05-12, 15:50
Klopt hoor, toen ik verleden jaar in Marokko was zag je hem elke dag op tv.
Je zag ook dat als mensen zijn hand wilde kussen hij die snel wegtrok.
Hij had er duidelijk geen zin in
ja daarom.
het lijkt erop alsof die facebook-opstandelingen alles er aan willen doen om een land politiek instabiel te krijgen zodat er rellen ontstaan. dan kunnen ze eindelijk diegenen die ze niet mogen de hersenen inslaan.

cummonisto
15-05-12, 15:50
ja,vernedering heeft een rijke traditie van.... Onderdrukking,
maar een traditie van een rijke civilasatie van een islamitische land is fatsoen en respect .
fatsoen en respect is.. Een kind hoort een hand van een oudere persoon te kussen en niet andersom

cummonisto
15-05-12, 15:54
Klopt hoor, toen ik verleden jaar in Marokko was zag je hem elke dag op tv.
Je zag ook dat als mensen zijn hand wilde kussen hij die snel wegtrok.
Hij had er duidelijk geen zin in
En waarom moet je hem elke dag op tv zien ? 1 keer per mand is meer dan genoeg of 1 keer per jaar of nooit

7eloua
15-05-12, 15:59
Ik vind het ook niks. Belachelijk hoe volwassen mensen zo graag de hand van de koning af willen lebberen. En dan die buiging, dat was in de tijd van moulay Mohamed de 5e nog ietsjes erger, die gingen knielen en dan met hun hoofd tot op de grond, net als hoe je tot Allah bidt. Hij trekt idd zijn hand weg, maar hij kan ook best aangeven dat hij het helemaal niet wil.

Wat was het nou, de hand van de koning kussen en de keizer zijn voeten? Volgens mij is dat best een oude traditie.

Wizdom
15-05-12, 19:50
Marokkanen walgen van 'knielgedrag' voor koning Mohammed VI






Op social media hebben Marokkanen hun verontwaardiging geuit over het gedrag van gouverneurs.


De pasgenoemde gezaghebbers werden door koning Mohammed VI ontvangen waarop zij diepe buigingen maakten. Een enkeling maakte zelfs knielbuigingen volgens activisten. Zij stellen op Facebook dan ook dat niemand het recht heeft om zo aanbeden te worden en dat dergelijke knielingen niet eens 'in het gebed voor Allah' voorkomen, zo meldt Hibapress.

Vorige week ontstond nog het nodige tumult na het 'handkussen' van het 6-jarige zoontje van de koning door hooggeplaatste officieren. De staatstelevisie knipte de stukjes toen weg om controverse te voorkomen. Nu zijn gouverneurs het mikpunt van spot en kritiek. Activisten stellen dat het knielgedrag indruist tegen de nieuwe grondwet van Marokko.

Het is regelrechte KUFR! Deze arslikkers... Het zijn walgelijke hypocrieten...