PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Schiphol behandelt Turkse zanger schandalig'



mark61
16-05-12, 13:05
'Schiphol behandelt Turkse zanger schandalig'
Door: redactie − 15/05/12, 20:23 − bron: ANP
© ANP.

Een concert van de Turkse zanger Arif Sag is afgelopen weekend niet doorgegaan wegens het strenge toelatingsbeleid voor niet-EU-burgers in Nederland. Sag werd op Schiphol zo lang ondervraagd en hij moest zo lang wachten, dat hij Nederland niet meer in wilde en het eerste vliegtuig terug naar Istanbul nam. Turkse kranten, waaronder Radikal, hebben het vandaag over een 'schandelijke behandeling' door Nederland.

Pikant is dat het concert, georganiseerd door de Stichting Kulsan, plaats zou vinden in het kader van de viering van 400 jaar diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Turkije. Een paar dagen eerder was Sag nog probleemloos Schiphol gepasseerd voor een repetitie.

De problemen bij het passeren van de grens die Turken hebben als ze naar Europa gaan, zijn in Turkije al jaren een doorn in het oog.

Kortman
16-05-12, 17:56
'Schiphol behandelt Turkse zanger schandalig'
Door: redactie − 15/05/12, 20:23 − bron: ANP
© ANP.

Een concert van de Turkse zanger Arif Sag is afgelopen weekend niet doorgegaan wegens het strenge toelatingsbeleid voor niet-EU-burgers in Nederland. Sag werd op Schiphol zo lang ondervraagd en hij moest zo lang wachten, dat hij Nederland niet meer in wilde en het eerste vliegtuig terug naar Istanbul nam. Turkse kranten, waaronder Radikal, hebben het vandaag over een 'schandelijke behandeling' door Nederland.

Pikant is dat het concert, georganiseerd door de Stichting Kulsan, plaats zou vinden in het kader van de viering van 400 jaar diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Turkije. Een paar dagen eerder was Sag nog probleemloos Schiphol gepasseerd voor een repetitie.

De problemen bij het passeren van de grens die Turken hebben als ze naar Europa gaan, zijn in Turkije al jaren een doorn in het oog.

De ''problemen'' zijn ontstaan omdat de Heer Arif Sag op een diplomatiek paspoort reisde ,maar des al niet te min is dat geen reden om een dergelijk bekend persoon zo idioot te behandelen !
Wat een stomme blamage !
:fpotver:

mark61
16-05-12, 18:06
Waar hebbie dat vandaan? En waarom is dat een probleem?

De man is wereldberoemd, als het Lady Gaga was hadden ze dat wel uit hun hoofd gelaten.

CONTRA
16-05-12, 18:16
Turkse zanger woedend op Nederland

De Turkse zanger Arif Sag is woedend op Nederland. Hij werd uitgenodigd om vierhonderd jaar betrekkingen tussen Turkije en Nederland te vieren, maar werd bij aankomst op Schiphol volgens hem zo schandalig behandeld dat hij meteen rechtsomkeert maakte.

De zanger, een grootheid in Turkije, zou in het Concertgebouw in Amsterdam optreden. Hij reist op een diplomatiek paspoort, maar moest toch voor ondervraging door de marechaussee meekomen. Zelfs de uitnodiging van de organisatie, de poster van zijn optreden en dat diplomatieke paspoort waren niet voldoende om de marechaussee te overtuigen dat hij Nederland in mocht.

Ook bemiddeling van de Turkse ambassadeur mocht niet baten. Het duurde de Turkse volkszanger allemaal veel te lang. Woedend stapte hij op het eerste vliegtuig terug naar Istanboel. Het concert werd afgezegd, een blamage voor de organisatie. Kamerleden eisen nu zelfs excuses. Maar waarom werd Sag eigenlijk zo behandeld?

EenVandaag :: Turkse zanger woedend op Nederland (http://www.eenvandaag.nl/binnenland/40382/turkse_zanger_woedend_op_nederland)

Sallahddin
16-05-12, 18:26
'Schiphol behandelt Turkse zanger schandalig'
Door: redactie − 15/05/12, 20:23 − bron: ANP
© ANP.

Een concert van de Turkse zanger Arif Sag is afgelopen weekend niet doorgegaan wegens het strenge toelatingsbeleid voor niet-EU-burgers in Nederland. Sag werd op Schiphol zo lang ondervraagd en hij moest zo lang wachten, dat hij Nederland niet meer in wilde en het eerste vliegtuig terug naar Istanbul nam. Turkse kranten, waaronder Radikal, hebben het vandaag over een 'schandelijke behandeling' door Nederland.

Pikant is dat het concert, georganiseerd door de Stichting Kulsan, plaats zou vinden in het kader van de viering van 400 jaar diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Turkije. Een paar dagen eerder was Sag nog probleemloos Schiphol gepasseerd voor een repetitie.

De problemen bij het passeren van de grens die Turken hebben als ze naar Europa gaan, zijn in Turkije al jaren een doorn in het oog.

so what ? shit happens

oh , yeah , that guy is famous , that's why that's an issue

Ordinary people go through that shit everyday & nobody gives a shit about it ,untill some hot shot gets treated the same way , i see

Kortman
16-05-12, 19:01
Turkse zanger woedend op Nederland

De Turkse zanger Arif Sag is woedend op Nederland. Hij werd uitgenodigd om vierhonderd jaar betrekkingen tussen Turkije en Nederland te vieren, maar werd bij aankomst op Schiphol volgens hem zo schandalig behandeld dat hij meteen rechtsomkeert maakte.

De zanger, een grootheid in Turkije, zou in het Concertgebouw in Amsterdam optreden. Hij reist op een diplomatiek paspoort, maar moest toch voor ondervraging door de marechaussee meekomen. Zelfs de uitnodiging van de organisatie, de poster van zijn optreden en dat diplomatieke paspoort waren niet voldoende om de marechaussee te overtuigen dat hij Nederland in mocht.

Ook bemiddeling van de Turkse ambassadeur mocht niet baten. Het duurde de Turkse volkszanger allemaal veel te lang. Woedend stapte hij op het eerste vliegtuig terug naar Istanboel. Het concert werd afgezegd, een blamage voor de organisatie. Kamerleden eisen nu zelfs excuses. Maar waarom werd Sag eigenlijk zo behandeld?

EenVandaag :: Turkse zanger woedend op Nederland (http://www.eenvandaag.nl/binnenland/40382/turkse_zanger_woedend_op_nederland)

Maar waarom werd Sag eigenlijk zo behandeld?
De ''problemen'' zijn ontstaan omdat de Heer Arif Sag op een diplomatiek paspoort reisde ! en daar schijnt af en toe meegeknoeid te worden,er loopt al een onderzoek naar de desbetreffende douane beambten .
Blijkbaar beseften ze niett wie ze voorzich hadden (de eerlijkheid gebied mij 'ik had ook nog nooit van deze man gehoord',maar dat doet er niet toe .het is een blunder van jawelste met een
Een politieke rel tot gevolg!

Samir75017
16-05-12, 20:41
Ridiculous. A whole wasted day for a useless tiny piece of land.

Was not worth the effort, indeed.

Good reaction from him.

HaasHaas
16-05-12, 22:31
als reactie zouden alle artiesten die hier zouden spelen in het kader van die 400 jaar handelsbetrekkingen moeten opzeggen.

(leen)
17-05-12, 08:02
Hij zal beroemd zijn in turkije, ik had nog nooit van hem gehoord,
Maar zeg, sinds wanneer geniet een turkse hazes diplomatieke onschendbaarheid,het is maar een muzikant.

super ick
17-05-12, 09:20
Guttegut, de Turkse André Hazes had wat probleempjes om Nederland in te komen en nu is hij terug.

Diskriminasie!

Storm in een glas water.

Ready?
17-05-12, 12:14
Omdat hij wereldberoemd in Turkije is komt dit in het nieuws....zegt genoeg.

super ick
17-05-12, 12:16
wereldberoemd in Turkije

:hihi:

Eke
17-05-12, 14:30
Hij zal beroemd zijn in turkije, ik had nog nooit van hem gehoord,
Maar zeg, sinds wanneer geniet een turkse hazes diplomatieke onschendbaarheid,het is maar een muzikant.

Arif Sag (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arif_Sa%C4%9F)

Het kan geen kwaad je kennis een beetje op te vijzelen :) Moest ik ook doen aanvankelijk.

Maar hij is een groot musicus, ook op internationaal nivo.



Leers kan alleen maar zuinigjes zeggen :"Hij is correct behandeld"

O, grote schaamte over ons Nederlanders met zo'n uitspraak.

En Rosenthal noemde het incident "vervelend". Hij schaamt zich niet ? Sag had een enveloppe meegekregen van de organisatie van het concert met folder over zijn optreden in het Concertgebouw plus grote foto en een officieele uitnodiging. Dat doet geen belletje rinkelen bij de marechausee....Ze hadden toch even kunnen bellen. Maar nee, waarom makkelijk als het moellijk kan :tranen: 400 jaar vriendschap !!!

Die jongens van de regering mogen wel een heeeele grote bos bloemen sturen en een oprechte schuldbetuiging. We staan echt voor aap als land door onze gast zo vernederend te behandelen.Voor de tweede keer binnen 1 week !!!!


PS. Sallah, ik vind het ook pijnlijk dat de normale reiziger de tol betaalt voor de spanningen, voor het gebrek aan vertrouwen die een groot deel van de wereld momenteel kwijt geraakt lijkt te zijn.

Aan de andere kant, OnzelieveHeer kent rare kostgangers in de reiswereld. Hoe haal je die eruit ?

(leen)
17-05-12, 15:20
Arif Sag (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arif_Sa%C4%9F)

Het kan geen kwaad je kennis een beetje op te vijzelen :) Moest ik ook doen aanvankelijk.

Maar hij is een groot musicus, ook op internationaal nivo.



Leers kan alleen maar zuinigjes zeggen :"Hij is correct behandeld"

O, grote schaamte over ons Nederlanders met zo'n uitspraak.

En Rosenthal noemde het incident "vervelend". Hij schaamt zich niet ? Sag had een enveloppe meegekregen van de organisatie van het concert met folder over zijn optreden in het Concertgebouw plus grote foto en een officieele uitnodiging. Dat doet geen belletje rinkelen bij de marechausee....Ze hadden toch even kunnen bellen. Maar nee, waarom makkelijk als het moellijk kan :tranen: 400 jaar vriendschap !!!

Die jongens van de regering mogen wel een heeeele grote bos bloemen sturen en een oprechte schuldbetuiging. We staan echt voor aap als land door onze gast zo vernederend te behandelen.Voor de tweede keer binnen 1 week !!!!


PS. Sallah, ik vind het ook pijnlijk dat de normale reiziger de tol betaalt voor de spanningen, voor het gebrek aan vertrouwen die een groot deel van de wereld momenteel kwijt geraakt lijkt te zijn.

Aan de andere kant, OnzelieveHeer kent rare kostgangers in de reiswereld. Hoe haal je die eruit ?

Ik had dat wiki artikel ook al gelezen, maakt hem imho nog steeds niet iemand die dermate belangrijk is dat een diplomatiek paspoort nodig was.
Zouden er nog meer mensen van deze vlucht bevraagd zijn? kan ik niets over vinden.
En misschien komt nog boven water waarom hij wel bevraagt is, zou verhelderend kunnen zijn.

Eke
17-05-12, 16:27
Ik had dat wiki artikel ook al gelezen, maakt hem imho nog steeds niet iemand die dermate belangrijk is dat een diplomatiek paspoort nodig was.
Zouden er nog meer mensen van deze vlucht bevraagd zijn? kan ik niets over vinden.
En misschien komt nog boven water waarom hij wel bevraagt is, zou verhelderend kunnen zijn.

citaat Wiki :"Arif Sağ is niet alleen een vooraanstaand musicus en kenner van Turkse volksmuziek, maar ook politicus. Hij was lid van de Grote Nationale Assemblee van Turkije"

Op grond van het feit dat hij Turks politicus geweest is, heeft hij nog steeds een diplomatiek paspoort.

Maar -las ik dat hier ?- daar is in het verleden ook weer mee gesjoemeld. (niet door hem overigens) Vandaar dat de marechausee vermoedelijk 'onwillig' was om hem snel door te laten.

Fulanadetal
17-05-12, 16:42
Hij geeft zelf aan dat hij vanaf het begin heeft geweigerd vragen te beantwoorden, omdat hij zich beledigd voelde.
Dat maakt de communicatie niet makkelijker natuurlijk.
Als Turkije weet dat hun diplomatiek paspoort makkelijk en dikwijls wordt vervalst, dan ligt daar ook een stukje verantwoordelijkheid. ("als" he? Ik weet niet of ze het weten daar.)
In Turkije wordt deze muzikant waarschijnlijk met alle egards behandeld, en mogelijk viel de behandeling van de marechaussee hem daarom zwaarder dan gewone stervelingen.
Maar goed Gods Eigen Wapen had even de moeite kunnen nemen de documentatie goed te bestuderen en de organisator van het concert te bellen.

Eke
17-05-12, 17:32
Maar goed Gods Eigen Wapen had even de moeite kunnen nemen de documentatie goed te bestuderen en de organisator van het concert te bellen.


:hihi:







Uit het logo van de Marechaussee , een vuurwerkspuwende oudejaarsavondgranaat, heb ik begrepen dat ze "zonder vrees en zonder blaam" zijn.

Dat 'zonder vrees en zonder blaam' is alvast een hele geruststelling voor ons.
Maar dus niet voor mannen die met een vreemd pakket reizen.

Net even gekeken waar de naam van die saz ofTurkse luit vandaan komt..nou ja, toen begreep ik de situatie al wat beter.

citaat wiki: De naam van het instrument (DIE LUIT) is afgeleid van het Arabische "al ud", wat het hout of het stokje betekent

Stokje..nou zo te zien was het een flinke stok wat ie bij zich droeg...

citaat Wiki :Het instrument is in Europa en het Midden-Oosten verspreid via de Moren op het Iberisch Schiereiland en door deelnemers aan de verschillende kruistochten.


Hehe...het kwartje is gevallen ! We kennen onze geschiedenis.

Er komt dus iemand helemaal uit Turkije om ons mooie feest te verstieren..met z'n luit..!!!!


NOU, MOOI NIET :hihi:

(leen)
17-05-12, 19:02
citaat Wiki :"Arif Sağ is niet alleen een vooraanstaand musicus en kenner van Turkse volksmuziek, maar ook politicus. Hij was lid van de Grote Nationale Assemblee van Turkije"

Op grond van het feit dat hij Turks politicus geweest is, heeft hij nog steeds een diplomatiek paspoort.

Maar -las ik dat hier ?- daar is in het verleden ook weer mee gesjoemeld. (niet door hem overigens) Vandaar dat de marechausee vermoedelijk 'onwillig' was om hem snel door te laten.

Had gelezen dat hij vroeger politiek actief is geweest,zou maarzo kunnen dat een diplomatiek paspoort voor het leven is geen idee,

Zoals fulanadetal het ook al aangeeft was hij wat onwillig

"Je neemt me mee naar een verhoorkamer. Hoe durf je? Heb je drugs gevonden? Heb ik wat gestolen? Dat kan toch niet, zo ga je toch niet met mensen om? Ik verdien het toch niet om zo behandeld te worden. Hoe durf je om zo tegen mij te doen?"

Een beetje diplomaat had rustig meegewerkt,en niet zo hoog van de toren geblazen.

mark61
17-05-12, 20:07
Hij geeft zelf aan dat hij vanaf het begin heeft geweigerd vragen te beantwoorden, omdat hij zich beledigd voelde.
Dat maakt de communicatie niet makkelijker natuurlijk.
Als Turkije weet dat hun diplomatiek paspoort makkelijk en dikwijls wordt vervalst, dan ligt daar ook een stukje verantwoordelijkheid. ("als" he? Ik weet niet of ze het weten daar.)
In Turkije wordt deze muzikant waarschijnlijk met alle egards behandeld, en mogelijk viel de behandeling van de marechaussee hem daarom zwaarder dan gewone stervelingen.
Maar goed Gods Eigen Wapen had even de moeite kunnen nemen de documentatie goed te bestuderen en de organisator van het concert te bellen.

Als ie 2 dagen eerder nog langs geweest en ondervraagd is is het tamelijk stom om dat 2 dagen later al weer 'vergeten' te zijn. Wat een zooitje, die administratie van de marechaussee. Die zouden niet eens OBL herkennen als ie langs kwam.

De man is uitgenodigd in het kader van 400 jaar Turks-Nederlandse betrekkingen. Heel handig en diplomatiek.

Eke
17-05-12, 20:11
"Je neemt me mee naar een verhoorkamer. Hoe durf je? Heb je drugs gevonden? Heb ik wat gestolen? Dat kan toch niet, zo ga je toch niet met mensen om? Ik verdien het toch niet om zo behandeld te worden. Hoe durf je om zo tegen mij te doen?"


.

Wie heeft dit verstaan dan ? Ik hoorde vanavond dat hij, omdat hij alleen Turks sprak en de mensen hem niet konden verstaan, naar een kamertje werd gebracht waar een tolk was om voor hem " gebruikelijke vragen " ? van de douane te vertalen.
Dat kamertje was bedoeld om de privacy te waarborgen van diegene wiens antwoorden vertaald werden.

Eigenlijk zou de tolk dat meteen standaard moeten uitleggen, want weet jij veel wat er aan de hand is als reiziger !

leven in schoonheid
17-05-12, 23:54
Waar hebbie dat vandaan? En waarom is dat een probleem?

De man is wereldberoemd, als het Lady Gaga was hadden ze dat wel uit hun hoofd gelaten.

Wereld beroemd?
Sorry heb er nog nooit van gehoord?

leven in schoonheid
17-05-12, 23:57
Arif Sag (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arif_Sağ)

Het kan geen kwaad je kennis een beetje op te vijzelen :) Moest ik ook doen aanvankelijk.

Maar hij is een groot musicus, ook op internationaal nivo.



Leers kan alleen maar zuinigjes zeggen :"Hij is correct behandeld"

O, grote schaamte over ons Nederlanders met zo'n uitspraak.

En Rosenthal noemde het incident "vervelend". Hij schaamt zich niet ? Sag had een enveloppe meegekregen van de organisatie van het concert met folder over zijn optreden in het Concertgebouw plus grote foto en een officieele uitnodiging. Dat doet geen belletje rinkelen bij de marechausee....Ze hadden toch even kunnen bellen. Maar nee, waarom makkelijk als het moellijk kan :tranen: 400 jaar vriendschap !!!

Die jongens van de regering mogen wel een heeeele grote bos bloemen sturen en een oprechte schuldbetuiging. We staan echt voor aap als land door onze gast zo vernederend te behandelen.Voor de tweede keer binnen 1 week !!!!


PS. Sallah, ik vind het ook pijnlijk dat de normale reiziger de tol betaalt voor de spanningen, voor het gebrek aan vertrouwen die een groot deel van de wereld momenteel kwijt geraakt lijkt te zijn.

Aan de andere kant, OnzelieveHeer kent rare kostgangers in de reiswereld. Hoe haal je die eruit ?

Controlle op Schiphol is voor iedere risico-groep gelijk, waarom iemand anders behandelen omdat hij bekend is?

Fulanadetal
18-05-12, 04:59
Nou ja daar zit wat in. Mijn zwager uit Ghana wordt standaard uit de rij gehaald. Hij maakt zich er niet druk om.
Maar hij is dan ook geen groot zanger en heeft geen diplomatiek paspoort.

super ick
18-05-12, 08:38
Wie heeft dit verstaan dan ? Ik hoorde vanavond dat hij, omdat hij alleen Turks sprak en de mensen hem niet konden verstaan, naar een kamertje werd gebracht waar een tolk was om voor hem " gebruikelijke vragen " ? van de douane te vertalen.
Dat kamertje was bedoeld om de privacy te waarborgen van diegene wiens antwoorden vertaald werden.

Eigenlijk zou de tolk dat meteen standaard moeten uitleggen, want weet jij veel wat er aan de hand is als reiziger !

Uit de berichten blijkt dat deze mijnheer het nogal hoog in de bol heeft. De arrogantie om terug te keren omdat er eerst e.e.a. gecheckt moet worden voordat zijne excellentie toegelaten kan worden. Wellicht is het een optie hem de volgende keer door de majesteit op te laten halen, incl. rode loper en erewacht?

Als deze mijnheer eens van zijn wolk afkomt dan zou hij er begrip voor kunnen opbrengen dat buitengrenzen van de E.U. zeer streng bewaakt dienen te worden. Bij enige vorm van afwijking, en dat kan best zijn diplomatieke pas geweest zijn, wordt je dan extra gecontroleerd. Big deal hoor.

Hij kan beter eens kijken naar het politieapparaat in Turkije. Denk dat hij meer akkevietjes vindt om zich druk over te maken. Maar daar is mijnheer de grote edelachtbare zanger zelf het slachtoffer niet van. Die buigen wel voor hem, zoals dat tenslotte hoort bij grootheden.

Eke
18-05-12, 09:06
Wereld beroemd?
Sorry heb er nog nooit van gehoord?


Dat zegt natuurlijk niks als je er zelf niets van gehoord hebt. 'N mens kan niet alles weten...

Eke
18-05-12, 09:10
............................

Eke
18-05-12, 09:13
Controlle op Schiphol is voor iedere risico-groep gelijk, waarom iemand anders behandelen omdat hij bekend is?


Die musicus kwam hier als hoogtepunt voor het feest "400 jaar Vriendschap tussen Turkije en Nederland". Hoezo risico ?

1 telefoontje naar de ambassade was genoeg geweest bij twijfel.

Eke
18-05-12, 09:21
Hij kan beter eens kijken naar het politieapparaat in Turkije. Denk dat hij meer akkevietjes vindt om zich druk over te maken. Maar daar is mijnheer de grote edelachtbare zanger zelf het slachtoffer niet van. Die buigen wel voor hem, zoals dat tenslotte hoort bij grootheden.


Mensen uit een politiestaat hebben denk ik alle reden om zich bedreigd te voelen als ze naar een kamertje worden doorgeloosd bij de douane:" shit, waarvan zou ik beschuldigd kunnen worden" ???

super ick
19-05-12, 15:18
Mensen uit een politiestaat hebben denk ik alle reden om zich bedreigd te voelen als ze naar een kamertje worden doorgeloosd bij de douane:" shit, waarvan zou ik beschuldigd kunnen worden" ???

Je opteert voor een aparte behandeling voor personen uit dergelijke landen?
Heb je een suggestie?

Eke
19-05-12, 15:29
Je opteert voor een aparte behandeling voor personen uit dergelijke landen?
Heb je een suggestie?

De behandeling is al apart, toch ?
Diegene wordt apart genomen.

Zoals ik eerder schreef, Superick, een korte uitleg aan het begin van het onderzoek door de tolk..Biedt wat te drinken/eten aan. Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden...Het gaat toch om reizigers die niets op hun kerfstok hebben meestal en die een reis achter de rug hebben ?

Wizdom
19-05-12, 16:37
De behandeling is al apart, toch ?
Diegene wordt apart genomen.

Zoals ik eerder schreef, Superick, een korte uitleg aan het begin van het onderzoek door de tolk..Biedt wat te drinken/eten aan. Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden...Het gaat toch om reizigers die niets op hun kerfstok hebben meestal en die een reis achter de rug hebben ?

Als ik het goed begrepen heb sprak de man alleen Turks... (Natuurlijk wel vreemd voor een Turkse Staatsburger)... Dat is tegenwoordig reden genoeg om iemand als verdacht aan te merken en anderhalf uur lang te verhoren... Het moet niet gekker worden... Volgens mij spreken de meeste Nederlanders ook geen Chinees... Je zou om die reden in een Chinese ruimte apart genomen worden voor verhoor... Volgens mij was dan in Nederland ook behoorlijk geirriteerd gereageerd... Als dat de reden is slaat het werkelijk nergens op... Er zit vast meer achter...

leven in schoonheid
20-05-12, 11:30
Dat zegt natuurlijk niks als je er zelf niets van gehoord hebt. 'N mens kan niet alles weten...
Ach en jij verwacht van de grens bewaking dat ze iedereen kennen elk lokaal/landelijke held?
Verder is het mij vreemd dat deze man reist met een diplomatiek paspoort, want....................
Als je hiermee reist heb je vrije doorgang en een speciale checkout, iets wat iedereen weet die met dit document reist.
Vragen vragen vragen want zou hij dit hebben zou turkije onmiddelijk uit deze regeling moeten worden geschopt of zou een strafmaat minstens terecht zijn.

leven in schoonheid
20-05-12, 11:39
Die musicus kwam hier als hoogtepunt voor het feest "400 jaar Vriendschap tussen Turkije en Nederland". Hoezo risico ?

1 telefoontje naar de ambassade was genoeg geweest bij twijfel.
Uhhh, Eke als iemand reist op een diplomatiek paspoort wordt dit doorgegeven door buitenlandse zaken aan het consulaat van het land waar dit persoon heen reist, consulaat geeft tijd en datum door aan nederlandse binnenlandse zaken die dit weer doorgeven aan de directe leiding, normaal komt een uur voor die tijd iemand van het consulaat aan (voor dit geval op schiphol) die dit persoon afhaalt en begeleid tot achter de controlle.
Verder is het reizen op een diplomatiek paspoort alleen weggelegd voor personen die reizen en werken voor de overheid en niet voor een muzikant die even een feestje komt opvrolijken, want dan ken ik wel meer personen die eerder recht hebben op het reizen onder corps diplomatiek.

Eke
20-05-12, 13:32
Als ik het goed begrepen heb sprak de man alleen Turks... (Natuurlijk wel vreemd voor een Turkse Staatsburger)... Dat is tegenwoordig reden genoeg om iemand als verdacht aan te merken en anderhalf uur lang te verhoren... Het moet niet gekker worden... Volgens mij spreken de meeste Nederlanders ook geen Chinees... Je zou om die reden in een Chinese ruimte apart genomen worden voor verhoor... Volgens mij was dan in Nederland ook behoorlijk geirriteerd gereageerd... Als dat de reden is slaat het werkelijk nergens op... Er zit vast meer achter...

Wisdom, het heeft te maken met het Schengenakkoord.Daar hoort blijkbaar een bepaalde douane-riedel bij als je uit een land komt dat daar buiten valt. Wat extra vragen over je vorm van inkomsten tijdens je toekomstige verblijf en je plannen, e.d.

M'n meningen heb ik inmiddels al geventileerd hier. 't Kan met weinig moeite beter naar de bezoeker toe, zeker als ie al voor de tweede keer komt binnen enkele dagen. Dan zou het kwartje gevallen moeten zijn. Even z'n naam in-toetsen op de eigen douane_site...voila. Zonodig belletje naar de ambassade.
LIJKT mij dan,he....vanaf deze afstand.


En dat ie een groot ego heeft...zou kunnen :)

Eke
20-05-12, 13:34
Ach en jij verwacht van de grens bewaking dat ze iedereen kennen elk lokaal/landelijke held?
Verder is het mij vreemd dat deze man reist met een diplomatiek paspoort, want....................
Als je hiermee reist heb je vrije doorgang en een speciale checkout, iets wat iedereen weet die met dit document reist.
Vragen vragen vragen want zou hij dit hebben zou turkije onmiddelijk uit deze regeling moeten worden geschopt of zou een strafmaat minstens terecht zijn.

Je hebt de link niet gelezen naar z'n levensbeschrijving..op DIT topic.

Eke
20-05-12, 13:36
Uhhh, Eke als iemand reist op een diplomatiek paspoort wordt dit doorgegeven door buitenlandse zaken aan het consulaat van het land waar dit persoon heen reist, consulaat geeft tijd en datum door aan nederlandse binnenlandse zaken die dit weer doorgeven aan de directe leiding, normaal komt een uur voor die tijd iemand van het consulaat aan (voor dit geval op schiphol) die dit persoon afhaalt en begeleid tot achter de controlle.
Verder is het reizen op een diplomatiek paspoort alleen weggelegd voor personen die reizen en werken voor de overheid en niet voor een muzikant die even een feestje komt opvrolijken, want dan ken ik wel meer personen die eerder recht hebben op het reizen onder corps diplomatiek.

Je hebt de link niet gelezen over de achtergronden van hem, op DIT topic.

leven in schoonheid
20-05-12, 13:38
Je hebt de link niet gelezen naar z'n levensbeschrijving..op DIT topic.

Zou deze link iets kunnen veranderen in de wetten die wij kennen?

Eke
20-05-12, 13:41
Zou deze link iets kunnen veranderen in de wetten die wij kennen?

Lees nou maar...Je lijkt kwa stijl op John trouwens, een voormalige prikker hier :)

super ick
20-05-12, 17:30
De behandeling is al apart, toch ?
Diegene wordt apart genomen.

Zoals ik eerder schreef, Superick, een korte uitleg aan het begin van het onderzoek door de tolk..Biedt wat te drinken/eten aan. Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden...Het gaat toch om reizigers die niets op hun kerfstok hebben meestal en die een reis achter de rug hebben ?

Ik kan niet uit het stuk halen of deze mijnheer nu hoog van de toren blaast of dat hij echt onredelijk behandeld is. Voor de discussie heb ik aangenomen dan deze mijnheer overtrokken gereageerd heeft op een niet abnormale behandeling. Om de zaak eens van de andere kant te bekijken. Omdat het een mogelijkheid is.

Volgens mij kan niemand hier goed oordelen hoe de vork echt in de steel zit.

CONTRA
20-05-12, 18:21
En dat ie een groot ego heeft...zou kunnen :)

groot ego als van een diva... hy heeft het publiek in de steek gelaten door niet op te treden. dat is niet goed te praten ook al is hy getreiterd door de marechaussee.

Eke
20-05-12, 18:36
hoog van de toren of onredelijk behandeld

Toen hij de eerste keer kwam heeft hij de ondervraging lijdzaam ondergaan net als de meeste mensen maar doen...

Toen hij na een paar dagen WEER bij de douane zat had hij een bepaalde verwachting..
Er was hem gezegd dat wanneer hij zijn uitnodigingsbrief voor de betreffende plechtigheid PLUS z'n affiche met foto van hemzelf (op folderformaat)zou tonen het allemaal vlot zou verlopen...

Daar had hij zich op ingesteld, maar nee hoor...de beambte was zo 'plichtsgetrouw' of zo rigide, dat hij toch anderenhalf uur kwijt was bij de douane. Toen sloeg de vlam in de pan en vertrok ie naar huis.

Eke
20-05-12, 18:39
groot ego als van een diva... hy heeft het publiek in de steek gelaten door niet op te treden. dat is niet goed te praten ook al is hy getreiterd door de marechaussee.

Als ie standaard opgeblazen was dan had hij ook de eerste keer meteen kunnen terugvliegen .:hardlach:

Ja, het was wel sneu voor z'n fans.....

leven in schoonheid
20-05-12, 18:56
Toen hij de eerste keer kwam heeft hij de ondervraging lijdzaam ondergaan.

Toen hij na een paar dagen WEER bij de douane zat had hij een bepaalde verwachting..
Er was hem gezegd dat wanneer hij zijn uitnodigingsbrief voor de betreffende plechtigheid PLUS z'n affiche met foto van hemzelf (op folderformaat)zou tonen het allemaal vlot zou verlopen...

Daar had hij zich op ingesteld, maar nee hoor...de beambte was zo 'plichtsgetrouw' of zo rigide, dat hij toch anderenhalf uur kwijt was bij de douane. Toen sloeg de vlam in de pan en vertrok ie naar huis.

Yep, luister nu eens hoe dit klinkt en vertel me dan hoe jij zou reageren als controleur.
Een man komt bij de controle toont zijn diplomatiek paspoort jij scant het paspoort in de computer en komt geen gegevens tegen, je vraagt hierna zijn bedoeling van de reis en hij zegt musicus te zijn en toont jou een brief in een taal die je niet kent dan komt de man met een poster waar hij op staat als musicus dan gaat bij jou de vraag reizen wat is deze man.
Politicus want hij heeft een diplomatiek paspoort.
Musicus hoe komt hij aan dit paspoort.


Dan de grootste vraag voor de ambtenaar mag hij reizen op dit paspoort

Eke
20-05-12, 19:05
Yep, luister nu eens hoe dit klinkt en vertel me dan hoe jij zou reageren als controleur.
Een man komt bij de controle toont zijn diplomatiek paspoort jij scant het paspoort in de computer en komt geen gegevens tegen, je vraagt hierna zijn bedoeling van de reis en hij zegt musicus te zijn en toont jou een brief in een taal die je niet kent dan komt de man met een poster waar hij op staat als musicus dan gaat bij jou de vraag reizen wat is deze man.
Politicus want hij heeft een diplomatiek paspoort.
Musicus hoe komt hij aan dit paspoort.


Dan de grootste vraag voor de ambtenaar mag hij reizen op dit paspoort


Wacht even, als er staat 400 jaar Vriendschap Nederland-Turkije (das een naam, dus niet vertaald)en je bekijkt de Nederlandse folder met grote foto van betreffende man en betreffende datum, dan weet je wel ietsjes meer, denk je niet ? Zelfs 1 telefoontje lijkt me voldoende.
Kijk, en die marechaussee moet weten met wie...is hij onzeker dan overlegt hij even met z'n chef-(fin).

Kortman
20-05-12, 22:23
Wacht even, als er staat 400 jaar Vriendschap Nederland-Turkije (das een naam, dus niet vertaald)en je bekijkt de Nederlandse folder met grote foto van betreffende man en betreffende datum, dan weet je wel ietsjes meer, denk je niet ? Zelfs 1 telefoontje lijkt me voldoende.
Kijk, en die marechaussee moet weten met wie...is hij onzeker dan overlegt hij even met z'n chef-(fin).

Ik gaf al eerder dit antwoord:

Maar waarom werd Sag eigenlijk zo behandeld?
De ''problemen'' zijn ontstaan omdat de Heer Arif Sag op een diplomatiek paspoort reisde ! en daar schijnt af en toe meegeknoeid te worden,er loopt al een onderzoek naar de desbetreffende douane beambten .
Blijkbaar beseften ze niet wie ze voorzich hadden (de eerlijkheid gebied mij 'ik had ook nog nooit van deze man gehoord',maar dat doet er niet toe .het is een blunder van jawelste met een
Een politieke rel tot gevolg!

Sallahddin
20-05-12, 22:31
zoveel blablabla over niks juist

wao

leven in schoonheid
20-05-12, 22:36
Wacht even, als er staat 400 jaar Vriendschap Nederland-Turkije (das een naam, dus niet vertaald)en je bekijkt de Nederlandse folder met grote foto van betreffende man en betreffende datum, dan weet je wel ietsjes meer, denk je niet ? Zelfs 1 telefoontje lijkt me voldoende.
Kijk, en die marechaussee moet weten met wie...is hij onzeker dan overlegt hij even met z'n chef-(fin).
Nee lieverd niet de marechauwawa moet bellen echt niet, waarheen dan?
Nee hij had als muzikant niet mogen reizen op een passport diplomatique dat is vragen om moeilijkheden en die heeft hij dan ook gekregen, vind het alleen vreemd dat de turkse regering zich hiermee bemoeid want die behoren te weten dat prive reizen op een diplomatiek paspoort niet is toegestaan en gezien deze reactie stelt 400 jaar vriendschap dus niets voor, kost alleen maar geld dus afblazen die hap.

BoerHarms
21-05-12, 08:27
moet je andersom eens proberen, en dan hetzelde reageren tegen de turkse grenspolitie. Ik heb dat je dan een heelgroot probleem heb

super ick
21-05-12, 08:35
Wacht even, als er staat 400 jaar Vriendschap Nederland-Turkije (das een naam, dus niet vertaald)en je bekijkt de Nederlandse folder met grote foto van betreffende man en betreffende datum, dan weet je wel ietsjes meer, denk je niet ? Zelfs 1 telefoontje lijkt me voldoende.
Kijk, en die marechaussee moet weten met wie...is hij onzeker dan overlegt hij even met z'n chef-(fin).

Nee die marechaussee 'moet' helemaal niets. Die marechaussee ziet iemand met een diplomatieke pas die daar niet mee hoort te reizen want hij is geen diplomaat, trigger 1.
Daarnaast is er een extra focus op turkse diplomatieke paspoorten omdat er misbruik van gemaakt wordt, trigger 2.

Die marechaussee heeft gewoon zijn werk gedaan. Misschien heeft hij wel extra lullig gedaan omdat de weledele zangert wat hoog van de toren begon te blazen?

Ongeloveloos hoe een dergelijk akkevietje opgeblazen wordt tot grote proporties. Het vingertje van de Turkse klagers zou eens naar zichzelf moeten wijzen. Zij kunnen een puntje zuigen aan de Nederlandse politiediensten. Hier wordt niet gemarteld. Hypocrieten!