PDA

Bekijk Volledige Versie : Thuis op de bank bij de familie Dibi



MO_NL
22-05-12, 13:38
15483

GroenLinks of De Groenen?

Tofik Dibi van GroenLinks pleitte een maand geleden nog voor naamswijziging van zijn partij. Dat blijkt uit het Profiel van de Week, waarin Dibi geportretteerd is aan de hand van archiefmateriaal. Dibi zegt De Groenen een mooie naam te vinden.

Als Tweede Kamerlid daagt Tofik Dibi Jolande Sap uit als lijsttrekker in de aanloop naar de verkiezingen van 2012.'

Bekijk hier naar het Profiel van de Week.


http://www.youtube.com/watch?v=mhy839HNcSs

mark61
22-05-12, 13:42
Wat een saai interieur :hihi:

We gaan het zien...

HaasHaas
22-05-12, 13:55
denk niet dat tofik die bank heeft uitgezocht.
een wonder dat ie er nog op blijft zitten.

ikweetniks
22-05-12, 13:56
Wat een saai interieur :hihi:

We gaan het zien...

Typisch allochtoneninterieur met zo'n Leenbakker-bank. :D

HaasHaas
22-05-12, 13:58
juist niet, die banken zijn bij de turk te koop. kanaalstraat of a'damstraatweg.
kosten ook nog eens hoop duiten. die dingen kan je zelf aangeven hoe ze ze moeten maken. 2 zits of 3 of 2 maal 4 zits.

mark61
22-05-12, 14:15
Typisch allochtoneninterieur met zo'n Leenbakker-bank. :D

Wat doet die paal daar eigenlijk? Daar moet een plant op ofzo?

mark61
22-05-12, 14:16
Sorry MO :hihi:

.Santino.
22-05-12, 16:45
Leuk hoe tig berichten in de media de term "ongeschikt" blijven herhalen.

A_K_A
22-05-12, 16:49
White devil tactics.

Samir75017
22-05-12, 22:05
Looks like a girl.

toetsenbord
22-05-12, 22:23
His family got his back. Na alle tamara en ellende is dat het enige wat telt.

Eke
23-05-12, 10:24
Wat doet die paal daar eigenlijk? Daar moet een plant op ofzo?

Paal ? Waar paal ? :hihi:


ow...die kandelaar...hehe. Das voor een sinterklaaskado van de jongens, uh, de mannen.
40 cm. geeft 134 branduren las ik net.

Is gezellig !

http://www.bolsius.com/images/articleMoods/mood_stumpen_1.jpg


Ieder volk krijgt de regering die het verdient :vingers: Een volk van interieursnuffelaars....

ikweetniks
23-05-12, 10:36
Kandelaar? Is dat niet gewoon een zuiltje of een voetstuk (of hoe zo'n ding ook mag heten)?! :hihi:

toetsenbord
23-05-12, 10:39
Mooi om die interactie te zien tussen de broers. Hij laat zijn broer netjes uitpraten en kijkt ondertussen eventjes op naar de camera. Aardige jongen die niet stilletjes de geschiedenis in zal gaan. Allahiy 3Awnou!

mark61
23-05-12, 12:07
Kandelaar? Is dat niet gewoon een zuiltje of een voetstuk (of hoe zo'n ding ook mag heten)?! :hihi:

Volgens mij is het een piedestal :nerd: Of ze moeten net tot het katholicisme bekeerd zijn en er normaal een kaars van een meter op hebben.

Eke
23-05-12, 13:50
Kandelaar? Is dat niet gewoon een zuiltje of een voetstuk (of hoe zo'n ding ook mag heten)?! :hihi:

Er steekt een kaarsenpinnetje omhoog ! Of is het een gedresseerd huisdiertje ? :confused:

super ick
30-05-12, 15:40
Niemand zit op die jongen te wachten. Totaal ongeschikt, kansloos.
Hooguit een handje vol stemmen, anti-Sapstemmen.

Ik vind het toch een beetje vreemd. Heeft die jongen nu echt niemand in zijn omgeving die hem gezegd heeft het niet te doen?

Hij doet me denken aan het zielige jongetje op de lagere school. Als je zijn knikkers won wilde je ze terug geven.

.Santino.
30-05-12, 16:25
Wat maakt hem ongeschikt? En als het antwoord iets is in de trant van huilie huilie of zielig dan laat maar..

laboudanda
30-05-12, 16:49
Mooie uitloopkast. Get it? Kast? Lopen? Uit?

Ok serieus nu.

Soldim
30-05-12, 16:53
Wat maakt hem ongeschikt?

Politiek lichtgewicht -- vonden ze bij GL zelf ook. Qua dossierkennis legt hij het af tegenover Sap.

Ticia
30-05-12, 18:53
Hebben jullie hem gezien bij de halve maan onlangs? Voor schut meskien.

Vraagt een andere gast in his face; 'waarom durf je niet uit de kast te komen/ Waarom kom je nou gewoon niet uit de kast'

:hihi:

RinC
30-05-12, 19:30
Hebben jullie hem gezien bij de halve maan onlangs? Voor schut meskien.

Vraagt een andere gast in his face; 'waarom durf je niet uit de kast te komen/ Waarom kom je nou gewoon niet uit de kast'

:hihi:

Ja ikweetniks heeft daarover een topic geopend, weliswaar ging het over borrelnootjes, maar dat kwam ook ter sprake.

Die chick spoort niet

CONTRA
30-05-12, 20:08
Hebben jullie hem gezien bij de halve maan onlangs? Voor schut meskien.

Vraagt een andere gast in his face; 'waarom durf je niet uit de kast te komen/ Waarom kom je nou gewoon niet uit de kast'

:hihi:

goed van haar dat ze die vraag stelde, het toont de dikke laag boter op dibi's hoofd: hy zet zich in voor een liberale islam en is voor openheid, eerlykheid en transparantie, maar is te laf uit te komen voor zyn seksuele geaardheid terwijl hy daar een rol in kan spelen door het taboe op homoseksualiteit onder moslims en marokkanen bespreekbaar te maken...

Ticia
30-05-12, 20:14
Zij is inderdaad een beetje heel erg raar! :maf3:


Ja ikweetniks heeft daarover een topic geopend, weliswaar ging het over borrelnootjes, maar dat kwam ook ter sprake.

Die chick spoort niet

CONTRA
30-05-12, 20:31
Dibi wees een echte leider: beken kleur!

Zodra ik Tofik Dibi vroeg om nu eens eindelijk uit de kast te komen werd het publiek onrustig en de sfeer aan de vrolijke ietwat chaotische tafel van de Halve Maan haast intimiderend grimmig.
Tofik Dibi reageerde als door een wesp gestoken. Voormalig voetballer Dries kwam in opstand. Aad van den Heuvel kapte me af. Ik was niet snel genoeg, kwam niet goed uit m’n woorden. En de enige juiste vraag: “Waarom is deze vraag zo belangrijk voor jou Monique?” werd niet gesteld.

Maar voor heel even was het gevoelige onderwerp aangesneden. Het issue wat er niet toe zou mogen doen, wat hoegenaamd geen politiek is en tegelijkertijd alles met politiek te maken heeft.
‘Dit heb je voorbereid he? Wat weet jij nou van mij?!’ brieste Dibi. ‘Wat doet het er toe of ik homo ben of hetero of biseksueel?’

Ja, deed het er maar niets toe. Maar dat doet het wel.
Juist vandaag stond er in NRC Next een interview met documentairemaker Chris Belloni die naar Marokko moest reizen om voor Nederlandse schoolkinderen een film over moslimhomo’s te kunnen maken. In Nederland durfde geen moslimhomo te praten, nee – ook niet anoniem.
Het is dezelfde angst die ik in de onrustig knipperende ogen van Tofik Dibi zie, die eigenlijk nooit iemand recht aankijkt.

Eerder voor de uitzending maakte hij al een lelijke uitglijder.
M’n vriendin wenste me succes en nam plaats op haar stoel in het publiek.
‘Ik ben zo blij met haar,’ verzuchtte ik tegen Dibi die rechts naast me zat.
‘Is dat je spindoctor?’ vroeg hij verbaasd.
‘Nee, m’n vriendin.’

Een verkrampte reactie was het gevolg.
Toen wist ik zeker dat Dibi, gegijzeld door voorlichters en communicatiedeskundigen, compleet de greep op de realiteit verloren had.
Politici hebben spindoctors. 22-jarige auteurs niet.

Dibi doet een wanhopige greep naar de macht, probeert de onwrikbare Jolanda Sap van haar troon te stoten. Terwijl de echte heldendaad uitblijft. Tofik Dibi bekend nog steeds geen kleur.
Natuurlijk is iemands seksuele oriëntatie een privé aangelegenheid. Ik zou daarom normaliter nooit iemand zo openlijk op z’n geaardheid bevragen. En zeker niet (zoals sommige boze tongen beweren) als promotiestunt.

Of en wanneer iemand uit de kast komt is immers een persoonlijk kwestie.
Maar in het geval van Tofik Dibi ligt dit toch een beetje anders. Hij is geen parlementariër van ChristenUnie of SGP. Partijen waarbij het mogelijkerwijs moeilijk ligt om voor al dan niet aanwezige homoseksuele gevoelens uit te komen.

Tofik Dibi wil lijsttrekker worden van een partij die zich zegt hard te maken voor de rechten van LGBTs (Lesbian, Gays, Bi-sexuals en Transgenders), maar hij weigert zich uit te spreken over de hardnekkige geruchten dat hij zelf homoseksueel zou zijn. Tegelijkertijd ontkent hij het ook niet en daarom blijft die ‘vervelende aantijging’ voortdurend rondzingen.

In de plaats van vrolijk te glimlachen. De zogenaamd belachelijke veronderstelling met een simpel gebaar van de hand te doen. Is boosheid, woede en frustratie standaard het gevolg. De daaropvolgende opmerking dat het er helemaal niets toe doet en politiek irrelevant is, kan de pijn niet verzachten. Blijkbaar is het belachelijk en verwerpelijk om homo te zijn.

Hoe kan GroenLinks nu een lijsttrekker hebben die openlijk in de kast zit? Hoe kan de leider van een partij die pal staat voor homorechten geen kleur durven te bekennen? Die zelfs woest reageert als men beweert dat hij homo zou zijn?
‘Tofik kijk me eens recht aan en durf me te vertellen dat je hetero bent,’ zei ik na de uitzending recht op de man af.

Dibi knipperde met z’n ogen en keek weg. ‘Je kent me niet!’
‘Durf me eens recht in het gezicht te zeggen dat je hetero bent,’ herhaalde ik nogmaals.
‘Het is niet belangrijk.’
Juist voordat het tafelgesprek op Dibi’s kandidatuur voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks kwam ging het over rolmodellen. Oud-Marokkaans voetbaltalent dat de deuren geopend had voor jonge sterspelers zoals Maher en Afellay.

Dibi weet als geen ander hoe belangrijk voorbeelden en rolmodellen zijn. Hij onderstreepte zelfs de noodzaak van hun aanwezigheid. Al zou hij de lijsttrekkerschapsverkiezing verliezen, zo beweerde hij, dan was er toch al winst geboekt. Want hij als lid van de jonge generatie, kind van een gastarbeider, Marokkaanse-Nederlander, moslim ook, had toch maar mooi het establishment uitgedaagd.
Maar wat hebben we aan deze dolle eenmansactie? Wat koopt de Nederlandse samenleving of Marokkaanse gemeenschap hiervoor?

Het is juist dit onvermogen; om de waarheid onder ogen te zien en daar pal voor te gaan staan – een held te zijn – en de enorme problemen van homoseksuele moslims, de homofobie onder grote delen van de migrantenbevolking en de noodzaak van een rolmodel – juist op dit vlak – te erkennen dat Dibi ongeschikt maakt voor het lijsttrekkerschap.

Dibi’s stap naar voren valt in zekere zin te bewonderen en te respecteren, maar als hij de Nederlandse samenleving en zijn eigen gemeenschap echt wil dienen dan maakt hij het onderwerp van de homoseksuele moslim bespreekbaar. Dan vecht hij niet voor een lijsttrekkerschap maar voor een leidersrol.
Toen Dibi ooit als jong broekie de Kamer inging heeft hij zijn strijd waarschijnlijk strategisch gekozen. Met spindokters en al. Maar de echte strijd kies je niet, die kiest jou.

Dibi wees een echte leider: beken kleur! | Monique Samuel (http://www.moniquesamuel.nl/?p=2490)

7eloua
30-05-12, 20:40
Hey, snugger...lees effe de reacties onder haar tekst en op haar twitter.

leven in schoonheid
30-05-12, 21:01
goed van haar dat ze die vraag stelde, het toont de dikke laag boter op dibi's hoofd: hy zet zich in voor een liberale islam en is voor openheid, eerlykheid en transparantie, maar is te laf uit te komen voor zyn seksuele geaardheid terwijl hy daar een rol in kan spelen door het taboe op homoseksualiteit onder moslims en marokkanen bespreekbaar te maken...
Ook dit heeft zijn tijd nodig om het bespreekbaar te maken onder Moslims en Marokkanen, die tijd komt heb geduld.

CONTRA
30-05-12, 21:04
Hey, snugger...lees effe de reacties onder haar tekst en op haar twitter.

ik ben niet erg geïnteresseerd in het meningencircus op twitter en blogs

7eloua
30-05-12, 22:54
ik ben niet erg geïnteresseerd in het meningencircus op twitter en blogs

Het gaat niet om meningen, maar inzichten. Kun je misschien begrijpen waarom het onjuist is wat ze heeft gedaan als je een beetje respect hebt voor je medemens en je niet al te kortzichtig wil zijn over welke waarheid nou de juiste moet zijn.

super ick
31-05-12, 09:23
Wat maakt hem ongeschikt? En als het antwoord iets is in de trant van huilie huilie of zielig dan laat maar..

Binnen GL vinden ze hem een lichtgewicht en dat straalt hij ook uit. Is vaak niet goed op de hoogte. lacht dan een beetje dom en kijkt mensen niet aan.

Kortom niet bepaald leiderschapskwaliteiten, vind je wel?

J.Emhá
31-05-12, 11:41
Tofik zei ''shit''. Wauw. So hardcore. Echt een non-conformist.

J.Emhá
31-05-12, 11:42
''Tofiks broer heeft ook gevoetbald.'' Geweldige brug!

A_K_A
31-05-12, 12:55
goed van haar dat ze die vraag stelde, het toont de dikke laag boter op dibi's hoofd: hy zet zich in voor een liberale islam en is voor openheid, eerlykheid en transparantie, maar is te laf uit te komen voor zyn seksuele geaardheid terwijl hy daar een rol in kan spelen door het taboe op homoseksualiteit onder moslims en marokkanen bespreekbaar te maken...

Daar hebben we marcouch al voor.

toetsenbord
31-05-12, 13:40
Waarom moet een Marokkaan of Moslim uitkomen voor zijn sexuele geaardheid? Die gelabelde onzin moet echt ophouden, waarom zou hij onder die druk moeten bezwijken, hij is een politicus, en hij is vrij om te doen wat hij wil, who the h*ll gaat hem voorschrijven met wie hij zijn bed deelt, en wie zegt dat hij dat doet, al die domme speculaties, en laat me raden, hij moet dan elke week even zeggen wat hij van 11/9 vindt.:moe:

Eke
31-05-12, 14:50
Waarom moet een Marokkaan of Moslim uitkomen voor zijn sexuele geaardheid? Die gelabelde onzin moet echt ophouden, waarom zou hij onder die druk moeten bezwijken, hij is een politicus, en hij is vrij om te doen wat hij wil, who the h*ll gaat hem voorschrijven met wie hij zijn bed deelt, en wie zegt dat hij dat doet, al die domme speculaties, en laat me raden, hij moet dan elke week even zeggen wat hij van 11/9 vindt.:moe:

Ben het helemaal met je eens plus toevoeging : iedereen moet vrij zijn om z'n intimiteiten al dan niet met het publiek te delen. Wie zit daar op te wachten trouwens.
(behalve bij perversiteiten, maar dat is logisch)

Firefox
31-05-12, 15:02
Ben het helemaal met je eens plus toevoeging : iedereen moet vrij zijn om z'n intimiteiten al dan niet met het publiek te delen. Wie zit daar op te wachten trouwens.
(behalve bij perversiteiten, maar dat is logisch)

In dit geval is het toch wel pikant, want hij durft het natuurlijk niet aan om de te verwachten reacties uit de Marokkaanse gemeenschap.

Eke
31-05-12, 17:20
In dit geval is het toch wel pikant, want hij durft het natuurlijk niet aan om de te verwachten reacties uit de Marokkaanse gemeenschap.

Je gaat er vanuit dat hij homosexueel is. Ik dus niet meer, Ff. Het is niet bekend. Punt uit. :)
En het leven gaat gewoon verder....

mark61
31-05-12, 18:00
In dit geval is het toch wel pikant, want hij durft het natuurlijk niet aan om de te verwachten reacties uit de Marokkaanse gemeenschap.

En daar is het jou om te doen. Dat is nou pervers.

Vraag eerst ff Rutte. Es kijken hoe zijn achterban reageert. En dan hebben we de Jager nog, daar heeft niemand het over. Ik ziet net dat Gerda Verburg ook meedoet. Vraag me af wat zij vinden van weigerambtenaren en discriminerende scholen.

Maar nee. Ziekt Den Marokkaan.

Firefox
31-05-12, 18:20
En daar is het jou om te doen. Dat is nou pervers.

Vraag eerst ff Rutte. Es kijken hoe zijn achterban reageert. En dan hebben we de Jager nog, daar heeft niemand het over. Ik ziet net dat Gerda Verburg ook meedoet. Vraag me af wat zij vinden van weigerambtenaren en discriminerende scholen.

Maar nee. Ziekt Den Marokkaan.

't Is mij nergens om te doen hoor, en iedereen mag van mij zijn gang gaan, inclusief De Jager en Verburg. Ik constateer overigens dat dat zeer weinig ophef heeft veroorzaakt. Ik vind het wel interessant in dezen een vergelijking te maken tussen christenen en moslims in Nederland.

Firefox
31-05-12, 18:22
Je gaat er vanuit dat hij homosexueel is. Ik dus niet meer, Ff. Het is niet bekend. Punt uit. :)
En het leven gaat gewoon verder....

En bij sommige groepen is uit de kast komen nog steeds onmogelijk. 2012

Eke
31-05-12, 18:57
En bij sommige groepen is uit de kast komen nog steeds onmogelijk. 2012

Als je een sneeuwklokje zogauw er een puntje van boven de grond komt aan dit puntje eruit wilt trekken maak je het kapot.

Ik ben voor 'organisch' met elkaar omgaan. Alles heeft z'n tijd en iedereen groeit op eigen wijze.


Misschien heet die omgangsvorm wel tolerantie.
Daar heeft iemand tijd voor nodig om dat bij zichzelf te ontwikkelen als dat niet door de opvoeding wordt meegegeven.
Mijn ervaring is dat fundamentalistisch gelovigen ook tolerant kunnen zijn, zonder hun geloof in God te verliezen.

Eke
31-05-12, 19:01
' Ik vind het wel interessant in dezen een vergelijking te maken tussen christenen en moslims in Nederland.

Want...ze zijn tegelijkertijd in de Nederlandse samenleving komen wonen ? Of houd je ervan een beetje aan te rommelen met je vergelijkingen ? Nee toch !

Maar er is een groep Gereformeerden die er nog steeds heel veel moeite mee kunnen hebben als blijkt dat hun eigen kind de 'moeilijke' weg van het 'anders-zijn' (in dit geval homosexualiteit)zal gaan bewandelen.En sommigen, meestal vaders, worden razend van frustratie.

Firefox
31-05-12, 19:48
Als je een sneeuwklokje zogauw er een puntje van boven de grond komt aan dit puntje eruit wilt trekken maak je het kapot.

Ik ben voor 'organisch' met elkaar omgaan. Alles heeft z'n tijd en iedereen groeit op eigen wijze.


Misschien heet die omgangsvorm wel tolerantie.
Daar heeft iemand tijd voor nodig om dat bij zichzelf te ontwikkelen als dat niet door de opvoeding wordt meegegeven.
Mijn ervaring is dat fundamentalistisch gelovigen ook tolerant kunnen zijn, zonder hun geloof in God te verliezen.

Nou Eke, tolerantie daar ben ik ook voor hoor. Wat mij betreft mag iedereen uitkomen voor zijn sexuele voorkeur. Ik vind het alleen heel erg apart dat dat bij de "meest progressieve partij van Nederland" dus niet kan. Wat dat betreft kunnen ze bij Groen Links dus nog heel wat leren van het CDA

Firefox
31-05-12, 19:59
Want...ze zijn tegelijkertijd in de Nederlandse samenleving komen wonen ? Of houd je ervan een beetje aan te rommelen met je vergelijkingen ? Nee toch !

Maar er is een groep Gereformeerden die er nog steeds heel veel moeite mee kunnen hebben als blijkt dat hun eigen kind de 'moeilijke' weg van het 'anders-zijn' (in dit geval homosexualiteit)zal gaan bewandelen.En sommigen, meestal vaders, worden razend van frustratie.

Je doelt op de SGP. Die tonen tenminste ruggengraat als het aan komt op de handhaving van hun kernwaarden. Ook daar kunnen ze bij Groen Links nog iets van leren.

MaryJames
31-05-12, 20:52
En bij sommige groepen is uit de kast komen nog steeds onmogelijk. 2012

In welke groep vallen voetballers dan?

Eke
31-05-12, 21:26
. Wat dat betreft kunnen ze bij Groen Links dus nog heel wat leren van het CDA

Je maakt iets dat je niet weet tot een feit, Ff. Dus waarom dan GL erbij halen !

Eke
31-05-12, 21:27
Je doelt op de SGP. Die tonen tenminste ruggengraat als het aan komt op de handhaving van hun kernwaarden. Ook daar kunnen ze bij Groen Links nog iets van leren.

Dus....je maakt iets dat je niet weet tot een feit, Ff. Waarom dan GL erbij halen.

leven in schoonheid
31-05-12, 22:14
Als je een sneeuwklokje zogauw er een puntje van boven de grond komt aan dit puntje eruit wilt trekken maak je het kapot.

Ik ben voor 'organisch' met elkaar omgaan. Alles heeft z'n tijd en iedereen groeit op eigen wijze.

Oke Eke dan ga jij met je beide beentjes in de aarde staan zal je iedere dag water geven en 2x per jaar organische mest.


PS. Ben regelmatig weg zorg je wel voor vervanging.

Firefox
31-05-12, 22:18
In welke groep vallen voetballers dan?

De groep voetballers dus.

Firefox
31-05-12, 22:19
Je maakt iets dat je niet weet tot een feit, Ff. Dus waarom dan GL erbij halen !

Ik wil alleen maar graag weten hoe het zit.

Eke
01-06-12, 09:30
Oke Eke dan ga jij met je beide beentjes in de aarde staan zal je iedere dag water geven en 2x per jaar organische mest.


PS. Ben regelmatig weg zorg je wel voor vervanging.

Das aardig van je !

Soldim
01-06-12, 09:33
Vraag eerst ff Rutte.


Kan niemand zich druk om maken, schijnbaar. Ik vind zijn politieke beslissingen bezopen -- maar met wie hij 's avonds wel of niet tussen de lakens duikt zal me worst wezen.



En dan hebben we de Jager nog, daar heeft niemand het over.


Moet dat dan? Hij heeft ergens geroepen dat hij op mannen valt, en daar viel verder niemand over. 'k Heb het niet zo op de CDA, maar dat viel dan weer mee.



Ik ziet net dat Gerda Verburg ook meedoet.


Die was daar toch nogal open over? Ook daar heb ik verder nooit kritiek op gehoord.


Ziekt Den Marokkaan.

Persoonlijk kan ik me er niet druk om maken wat Dibi doet; nogal een nietsnut in mijn opinie, of 'tie nu homo, hetero of bi is.

Eke
01-06-12, 09:35
Ik wil alleen maar graag weten hoe het zit.

He ? Jij wilt weten of Dibi op vrouwen of mannen of allebei valt ? Jouw interessegebied ?:boeps:

En eventueel op grond daarvan wil je GL aanspreken, waar daar zit bij jou de clou,of niet ?

In mijn optie kan GL prima liberaal zijn op dit gebied : ieder z'n meug.

Firefox
01-06-12, 10:10
He ? Jij wilt weten of Dibi op vrouwen of mannen of allebei valt ? Jouw interessegebied ?:boeps:

En eventueel op grond daarvan wil je GL aanspreken, waar daar zit bij jou de clou,of niet ?

In mijn optie kan GL prima liberaal zijn op dit gebied : ieder z'n meug.

Ik wil weten hoe men bij Groen Links omgaat met minderheden, bijvoorbeeld homo's. Of ze bijvoorbeeld ook uit de kast kunnen komen, zoals in andere partijen, bijvoorbeeld het CDA, wel kan, zoals Mark zo terecht opmerkte.

CONTRA
01-06-12, 11:20
Het gaat niet om meningen, maar inzichten. Kun je misschien begrijpen waarom het onjuist is wat ze heeft gedaan als je een beetje respect hebt voor je medemens en je niet al te kortzichtig wil zijn over welke waarheid nou de juiste moet zijn.

ik ben niet erg geïnteresseerd in het inzichtencircus op twitter en blogs

mark61
01-06-12, 12:23
Kan niemand zich druk om maken, schijnbaar. Ik vind zijn politieke beslissingen bezopen -- maar met wie hij 's avonds wel of niet tussen de lakens duikt zal me worst wezen.

Dus dat. Dus waarom moet iedereen het van Dibi weten?

(De Jager heeft ooit verteld dat ie samenwoont)

Eke
01-06-12, 15:15
Ik wil weten hoe men bij Groen Links omgaat met minderheden, bijvoorbeeld homo's. Of ze bijvoorbeeld ook uit de kast kunnen komen, zoals in andere partijen, bijvoorbeeld het CDA, wel kan, zoals Mark zo terecht opmerkte.

Dan kijk je toch even op hun site en laat desnoods een vraagje achter ?

Waarom moet uitgerekend Dibi zijn seksuele voorkeur uitspreken, Firefox ? Er zijn een heel stel GL-ers.

Firefox
01-06-12, 15:35
Dan kijk je toch even op hun site en laat desnoods een vraagje achter ?

Waarom moet uitgerekend Dibi zijn seksuele voorkeur uitspreken, Firefox ? Er zijn een heel stel GL-ers.

Bij mijn weten zijn andere groenlinksers daar wel open over, alleen Dibi niet. Dat vind ik vreemd en verdacht. Uitgerekend in de meest linkse partij van Nederland. Dat zou toch bij uitstek de meest veilige plek voor mensen met wat voor sexuele geaardheid dan ook moeten zijn. Maar zij doen er geheimzinnig over, terwijl het binnen een partij als het CDA helemaal geen probleem is.

Eke
01-06-12, 15:51
Bij mijn weten zijn andere groenlinksers daar wel open over, alleen Dibi niet. Dat vind ik vreemd en verdacht. .

Dat zegt meer over jou dan over Dibi.

"Vreemd en verdacht"

Je bedoelt te zeggen dat Dibi niet vrij is om uit de kast te komen omdat hij dan het risico loopt teveel mensen tegen de haren in te strijken.En een enkeling zelfs over de rooie te laten gaan...

Maar....hoe kom jij toch bij die kast ???
Kan dat niet gewoon een vette roddel zijn ?

Laat die man gewoon doen wat ie moet doen. Politiek bedrijven. Op zijn eigen integere manier.

Firefox
02-06-12, 00:35
Dat zegt meer over jou dan over Dibi.

"Vreemd en verdacht"

Je bedoelt te zeggen dat Dibi niet vrij is om uit de kast te komen omdat hij dan het risico loopt teveel mensen tegen de haren in te strijken.En een enkeling zelfs over de rooie te laten gaan...

Maar....hoe kom jij toch bij die kast ???
Kan dat niet gewoon een vette roddel zijn ?

Laat die man gewoon doen wat ie moet doen. Politiek bedrijven. Op zijn eigen integere manier.

Wat ik maar wil zeggen Eke, die groenlinksers zijn gewoon zo hypocriet als de pest.

Eke
02-06-12, 09:57
Wat ik maar wil zeggen Eke, die groenlinksers zijn gewoon zo hypocriet als de pest.

Firefox, zou je dit toch voor mij wat toe kunnen lichten ? Ik vind dat bv. Sap wel eens hypocriet is (Kunduz)en natuurlijk die benoemingscommissie, maar verder dan ?

Firefox
02-06-12, 10:54
Firefox, zou je dit toch voor mij wat toe kunnen lichten ? Ik vind dat bv. Sap wel eens hypocriet is (Kunduz)en natuurlijk die benoemingscommissie, maar verder dan ?

Ze hunkeren naar de macht en verraden hun socialistische, communistische, pacifistische principes. En inn het geval Dibi buigen ze dus voor een groep homofobe kiezers.

Eke
02-06-12, 11:13
Ze hunkeren naar de macht en verraden hun socialistische, communistische, pacifistische principes. En inn het geval Dibi buigen ze dus voor een groep homofobe kiezers.

Ik begrijp het, je kent ze allemaal. Allemaal handen op 1 buik :)

Firefox
02-06-12, 11:34
Ik begrijp het, je kent ze allemaal. Allemaal handen op 1 buik :)

Eke, misschien kun je je de CPN, de PSP en de PPR nog herinneren, de partijen waaruit Groen Links is voortgekomen. Die mannen en vrouwen hadden idealen en stonden ergens voor. Iedereen had respect voor ze en ze zouden hun principes nooit opgeven voor deelname aan de macht. Wat is er in Groen Links van geworden? Vage linkse standpunten die zo weer ingewisseld worden voor andere. Kijk naar de peilingen, de mensen hebben het door, al onder Rozenmöller. Femke Halsema wist met haar vrouwelijke charisma en persoonlijke charme de neergang nog te stoppen, maar de huidige partijbonzen missen ook dat. Huilen met de pet op.

Joesoef
02-06-12, 12:00
Vergeet de EVP niet. Raar zooitje bij elkaar.

Khadijal
12-06-12, 12:01
Typisch allochtoneninterieur met zo'n Leenbakker-bank. :D



Je kan het wel een typisch allochtoneninterieur noemen, maar weet wel zeker dat de meeste allochtonen en schone en frisse woning hebben. Maar goed

Empress
13-06-12, 15:08
Wij in ieder geval wel..