PDA

Bekijk Volledige Versie : Jeugd bepaalde Breiviks kijk op moslims



barfly
04-06-12, 22:21
Jeugd bepaalde Breiviks kijk op moslims
OSLO - Hoe de Noorse extremist Anders Behring Breivik denkt over de islam komt door gebeurtenissen in zijn jeugd.
ANP
Proces Breivik - 4 juni Fotoserie

Dat zei hijzelf maandag voor de rechtbank in Oslo. Breivik staat terecht voor de aanslagen waarbij vorig jaar 77 mensen omkwamen. Hij wilde naar eigen zeggen strijden tegen de multiculturele samenleving.

Breivik zei onder meer dat de vader van een jeugdvriendje zijn fiets had vernield toen hij 7 jaar oud was.

De vader was een Turkse diplomaat, die zich beledigd zou hebben gevoeld door Breivik. Hij noemde ook andere dingen die hem en zijn kennissen zouden zijn overkomen, zoals vechtpartijen, diefstallen en verkrachtingen.

Kennis

De kennissen die Breivik noemde, hadden eerder voor de rechtbank juist verklaard dat zijn verhalen niet klopten.

Toch hield Breivik vast aan zijn verhaal. ''Afzonderlijk zijn de gebeurtenissen niet zo ernstig, maar bij elkaar hebben ze invloed op mij gehad'', verklaarde hij.

Op de vraag of Breivik ook positieve ervaringen met moslims had, antwoordde Breivik: ''Ze zijn erg trouw. De erecode is erg belangrijk, ze zijn de eersten die helpen als er een gevecht is.''

Jeugd bepaalde Breiviks kijk op moslims | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2826971/jeugd-bepaalde-breiviks-kijk-moslims.html)

Tja ze hebben z'n fietsje gemold. Begrijpelijk.

Saul
04-06-12, 23:35
Het vreemde aan Breivik is dat je er niet achter kan komen of hij de rol aanneemt van propagandist of iemand die oprecht z'n ervaringen deelt. Hij heeft niets te verliezen dus kan hij openhartig zijn, of hij is zo overtuigd van z'n ideeën dat hij op de valreep een 'hogere' zaak wil dienen. Feit blijft dat hij die rol na de moorden heeft uitgedacht aangezien hij verwachtte niet 23 juli 2011 te halen.

Erg moeilijk om dit te beoordelen als rechter, al zijn er natuurlijk maar twee opties reëel: naar een inrichting of 20 jaar cel. Geen wonder dat je als rechter maar een potje patience gaat spelen tijdens het proces.

Firefox
04-06-12, 23:37
Het vreemde aan Breivik is dat je er niet achter kan komen of hij de rol aanneemt van propagandist of iemand die oprecht z'n ervaringen deelt. Erg moeilijk om dit te beoordelen als rechter, al zijn er natuurlijk maar twee opties reëel: naar een inrichting of 20 jaar cel.

Voor zo iemand zou ik toch de doodstraf weer willen ingevoerd willen zien.

HaasHaas
05-06-12, 09:10
Het vreemde aan Breivik is dat je er niet achter kan komen of hij de rol aanneemt van propagandist of iemand die oprecht z'n ervaringen deelt. Hij heeft niets te verliezen dus kan hij openhartig zijn, of hij is zo overtuigd van z'n ideeën dat hij op de valreep een 'hogere' zaak wil dienen. Feit blijft dat hij die rol na de moorden heeft uitgedacht aangezien hij verwachtte niet 23 juli 2011 te halen.

Erg moeilijk om dit te beoordelen als rechter, al zijn er natuurlijk maar twee opties reëel: naar een inrichting of 20 jaar cel. Geen wonder dat je als rechter maar een potje patience gaat spelen tijdens het proces.

juist dit soort lui is het makkelijk vast te stellen dat ze gewoon uit hun nek kletsen.
in de afgelopen jaren is het internet overstroomt door dit soort sprookjes over de multiculturele samenleving.
je kunt stellen dat het internet behoorlijk veel invloed heeft op veel opgroeiende jongeren die nu deel uitmaken van de maatschappij. mensen kunnen diep beledigd raken door een discussie op het internet bijv. een forum.
voor je het weet schakelt een virtueel leven om in een beeld dat alleen uit haat bestaat en die persoon zich als slachtoffer redeneert. ik zie het bij veel ict-ers tegenwoordig. lui die nog nooit met iemand van de multiculturele samenleving zijn opgetrokken/opgegroeid en die ineens allerlei meningen hebben alsof ze ermee opgegroeid zijn.
en als je dan doorvraagt weten ze vaak geen reet dan wat ze op het internet hebben gelezen. dat soort lui vallen al snel door de mand. net als in het geval van breivik. ook zo'n nerd die in zijn ziel door het internet is geraakt.
allemaal sprookjes verzinnen om een geïndoctrineerde daad goed te praten.
en zo zijn er nog tientallen/honderden geplaagde zieltjes zoals breivik op het internet actief die allerlei sprookjes de wereld oplaten.

Saul
05-06-12, 16:09
juist dit soort lui is het makkelijk vast te stellen dat ze gewoon uit hun nek kletsen.
in de afgelopen jaren is het internet overstroomt door dit soort sprookjes over de multiculturele samenleving.
je kunt stellen dat het internet behoorlijk veel invloed heeft op veel opgroeiende jongeren die nu deel uitmaken van de maatschappij. mensen kunnen diep beledigd raken door een discussie op het internet bijv. een forum.
voor je het weet schakelt een virtueel leven om in een beeld dat alleen uit haat bestaat en die persoon zich als slachtoffer redeneert. ik zie het bij veel ict-ers tegenwoordig. lui die nog nooit met iemand van de multiculturele samenleving zijn opgetrokken/opgegroeid en die ineens allerlei meningen hebben alsof ze ermee opgegroeid zijn.
en als je dan doorvraagt weten ze vaak geen reet dan wat ze op het internet hebben gelezen. dat soort lui vallen al snel door de mand. net als in het geval van breivik. ook zo'n nerd die in zijn ziel door het internet is geraakt.
allemaal sprookjes verzinnen om een geïndoctrineerde daad goed te praten.
en zo zijn er nog tientallen/honderden geplaagde zieltjes zoals breivik op het internet actief die allerlei sprookjes de wereld oplaten.

Dat is zeker waar, het internet heeft een zeer gevaarlijke invloed op dit soort zaken, een duidelijke katalysator van borrelpraat en wantrouwen jegens minderheden. Zeer verontrustend.

Z'n kennissen zeggen dat hij liegt en hij geeft toe dat hij ook positieve ervaringen heeft. Wilders gebruikt ook anekdotes in zijn haatboek, maar ook daarbij worden vraagtekens geplaatst door dossiers uit de tijd waar hij het over heeft.

Types als Breivik en Wilders staan voor mij model voor de anonieme xenofoben. Waarom doen en zeggen ze wat ze doen en zeggen?

Ik kom niet verder dan een oerinstinct waarbij de eigen stam en het eigen territorium verdedigd moet worden. Dat verklaart de irrationele aard van hun gedrag, want het uiteindelijke doel is altijd uitdrijving of afmaken van de Ander, dan heb je niets aan gefilosofeer met elkaar. En ook dat is weer een kenmerk van deze stroming: het einddoel van uitdrijving. Het enige wat je nodig zou kunnen hebben bij dit type gedrag is "de vonk": het contact met de Ander.

Meer zien we dit op Nederlandse fora met leuzen als "Land uit!", "vol is vol", "Bijltjesdag" etc.

Bedankt Haas, dit zou weleens een deel van het antwoord kunnen zijn.

Fulanadetal
05-06-12, 16:13
Dat oerinstinct verklaart ook prima de bizarre oprispingen van Sharia4Belgium. Zij tegen alle boze goddelozen.

Saul
05-06-12, 16:19
Mevrouw deed alle moeite zich in te houden, maar het moest, het moést eruit door haar dwangneurose, het moést even over moslims gaan.

Ware aard van het beestje toont zich weer, ook dit mens is geobsedeerd door de Ander. Mensen let op deze figuren.

Samir75017
05-06-12, 17:11
Op de vraag of Breivik ook positieve ervaringen met moslims had, antwoordde Breivik: ''Ze zijn erg trouw. De erecode is erg belangrijk, ze zijn de eersten die helpen als er een gevecht is.''



Is that all what he finds positive about Muslims ? I'm impressed.

This monster is just trying to find excuses for the atrocities he committed.

He should just be a man by assuming and saying : I'm a racist and an Islamophob.

With Muslims making up 3% of the population in Norway ...

Fulanadetal
06-06-12, 18:04
Mevrouw deed alle moeite zich in te houden, maar het moest, het moést eruit door haar dwangneurose, het moést even over moslims gaan.

Ware aard van het beestje toont zich weer, ook dit mens is geobsedeerd door de Ander. Mensen let op deze figuren.

Moslims? Shari4Belgium moslims? Rare moslims. Erg onislamitische moslims. Nee ik dacht niet aan moslims.

Overigens gaat deze topic wel over "kijk op moslims" maar dan die van Breivik. Ik ben deze topic trouwens niet begonnen.

Voor jou ben ik de Ander he? Je zou mij het liefst hier van de website drijven, en dan heb je niks aan gefiloseer met elkaar. Bedankt Saul, je hebt een deel van het antwoord te pakken.

Saul
06-06-12, 18:34
Moslims? Shari4Belgium moslims? Rare moslims. Erg onislamitische moslims. Nee ik dacht niet aan moslims.

Overigens gaat deze topic wel over "kijk op moslims" maar dan die van Breivik. Ik ben deze topic trouwens niet begonnen.

Voor jou ben ik de Ander he? Je zou mij het liefst hier van de website drijven, en dan heb je niks aan gefiloseer met elkaar. Bedankt Saul, je hebt een deel van het antwoord te pakken.

Doe niet alsof je niet weet waar het om gaat, je spreekt niet zomaar over S4B.

Nee, ik denk niet in wij-de Ander. Ik kijk naar de keuzes van mensen, hun integriteit. Te pas en te onpas "maar die moslims hea!!2311!~" uitgerekend bij moslims krijsen, is niet integer. Ik dacht dat het bij sommigen hier wel meeviel maar hiermee val je door de mand.

Wizdom
06-06-12, 22:31
Mijn buurman heeft vroeger mijn bal lekgeprikt sindsdien bekokstoof ik om alle buurmannen te krenken... Wat een looser die ook nog eens allerlei hopeloze excuses bedenkt... Het is gewoon een crimineel die de hoogst mogelijke straf verdient...