PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse "therapie voor homo's" niet meer vergoed



Marsipulami
05-06-12, 08:46
Nederlandse "therapie voor homo's" niet meer vergoed

Different.nl

di 05/06/2012 - 09:21 In Nederland zijn zorgverzekeraars niet langer verplicht om een omstreden therapie om homo's "te behandelen" terug te betalen. "De geloofsovertuiging is de oorsprong van het probleem, niet de geaardheid", is de conclusie van een onderzoek.

Different, een christelijke organisatie, is een erkende instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Daarom waren zorgverzekeraars verplicht om de behandelingen van Different terug te betalen.

Enkele politieke partijen reageerden dan ook boos toen bleek dat Different ook een "behandeling" aanbiedt voor homoseksuele mensen, onder meer de cursus "Pastoraat en homoseksualiteit".

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft de zaak onderzocht en stelt nu dat er geen sprake is van een psychiatrische stoornis bij mensen die om religieuze redenen problemen hebben met hun geaardheid. "De oorsprong van de problemen ligt bij de geloofsovertuiging, niet bij de geaardheid."

Daarom stuurt ontslagnemend minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) vandaag een brief naar het parlement waarin ze schrijft dat zorgverzekeraars de therapie niet meer moeten vergoeden.

Zelf zegt Different dat het niet de bedoeling is om homo's "te genezen", wel om hen te helpen bij "psychische problemen die voortkomen uit hun seksuele identiteit".

knuppeltje
05-06-12, 10:10
Gossie, pakken ze dat ook nog van me af. :confused:

Marsipulami
05-06-12, 16:49
Schoolvoorbeeld van discriminatie van homo's.

Saul
05-06-12, 17:22
Mars hoe durf je? Je weet toch hoe oneindig tolerant "wij" zijn?

Annelijn10
05-06-12, 17:59
Wel erg voor ze...

Joesoef
05-06-12, 18:44
Wel erg voor ze...

Die 'therapeuten' die zo meteen werkloos worden vinden vast wel een echte baan.

Wizdom
06-06-12, 21:19
Het is bemoedigingsbeleid van de Taghut... Tegelijkertijd ontmoedigingsbeleid voor onthomonisering... Waarom moet je een therapie niet bekostigen als mensen daar vrijwillig naar toe gaan en baat bij hebben... Het lijken wel een stelletje haatpauzen uit de middeleeuwen... En dat noemt zich democratie...

mark61
06-06-12, 23:31
onthomonisering

Voor jouw kwaal is vrees ik geen therapie mogelijk. Door de gemeenschap betaald of anderszins.

Wat dat met democratie te maken heeft, Iblis mag het weten.

knuppeltje
07-06-12, 07:49
Tegelijkertijd ontmoedigingsbeleid voor onthomonisering... Waarom moet je een therapie niet bekostigen als mensen daar vrijwillig naar toe gaan en baat bij hebben... Het lijken wel een stelletje haatpauzen uit de middeleeuwen... En dat noemt zich democratie...

Voor sommigen zijn blijkbaar de middeleeuwen nog niet voorbij.

Wizdom
07-06-12, 20:35
Voor sommigen zijn blijkbaar de middeleeuwen nog niet voorbij.

Wat is er zo verlichtend aan homo zijn? Het is naar mijn mening een pyschische afwijking... Net als andere mentale afwijkingen...

super ick
07-06-12, 20:50
Wat is er zo verlichtend aan homo zijn? Het is naar mijn mening een pyschische afwijking... Net als andere mentale afwijkingen...

Doe dat nou niet joh,

Het staat zo ontzettend dom. Het is allang bewezen dat je poep praat.

Wizdom
07-06-12, 20:57
Doe dat nou niet joh,

Het staat zo ontzettend dom. Het is allang bewezen dat je poep praat.

Als homofilie geen mentale stoornis is dan is pedofilie dat ook niet en necrofilie dat ook niet en god weet wat voor zieke geesten er nog meer ronddolen...

Wizdom
07-06-12, 21:00
Als homofilie geen mentale stoornis is dan is pedofilie dat ook niet...

De natuur heeft 2 tegenpolen geschapen die zowel fysiek als mentaal elkaar aanvullen... Dat zijn de man en de vrouw... Alles wat zich hier tegen verzet... Verzet zich tegen orde en wenst chaos te creëren... En we weten dat chaos de vijand is van welzijn...

Wizdom
07-06-12, 21:03
Het feit dat we een mondige homo beweging hebben verandert daar niets aan... Maar het helpt ook niet om homofilie als een normaal verschijnsel te karakteriseren... Het is niet normaal en zal ook nooit normaal worden tenzij de gehele samenleving verziekt wordt...

Saul
07-06-12, 21:17
Gaat iemand mij nog uitleggen hoe deze therapieën te rijmen zijn met de alom verkondigde homo-tolerantie in dit land?

(Een grove leugen overigens en ik kan het weten.)

Wizdom
07-06-12, 21:21
Gaat iemand mij nog uitleggen hoe deze therapieën te rijmen zijn met de alom verkondigde homo-tolerantie in dit land?

(Een grove leugen overigens en ik kan het weten.)

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden maar om iedereen homofilie als iets normaals door zijn strot te duwen gaat me net iets te ver...

Daarom begrijp ik niet dat de heren en dames politici een therapie die wordt aangeboden als een stel polit buro slaven verbieden om betaald te worden door zorgaanbieders... Ik vind dat osbtructie van eigen vrije keuze... Oftewel iets wat ze in het oude communisme deden... Het is gewoon de wil opleggen aan vrije mensen...

H.P.Pas
07-06-12, 21:42
De natuur heeft 2 tegenpolen geschapen die zowel fysiek als mentaal elkaar aanvullen... Dat zijn de man en de vrouw... Alles wat zich hier tegen verzet... Verzet zich tegen orde en wenst chaos te creëren... En we weten dat chaos de vijand is van welzijn...

Heteros's zijh door de natuur geschapen en homo's niet ?
Curieus.

H.P.Pas
07-06-12, 21:44
Gaat iemand mij nog uitleggen hoe deze therapieën te rijmen zijn met de alom verkondigde homo-tolerantie in dit land?



Dat gaat niet.
Het is de mens niet mogelijk te leren wat hij reeds denkt te weten. (Adus Epictetus, een typische alfa.)

Saul
07-06-12, 21:51
Dat gaat niet.
Het is de mens niet mogelijk te leren wat hij reeds denkt te weten. (Adus Epictetus, een typische alfa.)

Dan anders: hoe zijn deze therapieën te rijmen met de veronderstelde homo-tolerantie in dit land?

H.P.Pas
07-06-12, 22:06
Dan anders: hoe zijn deze therapieën te rijmen met de veronderstelde homo-tolerantie in dit land?

Nederland wordt ook verondersteld puncto godsdienst een tolerant land te zijn.
Dat klopt niet zolang we geen religieontwenningskuur in het ziekenfondspakket opnemen ?

Firefox
07-06-12, 22:15
Dan anders: hoe zijn deze therapieën te rijmen met de veronderstelde homo-tolerantie in dit land?

Hoe valt de homofobie in de islam te rijmen met de beweerde tolerantie van die godsdienst?

Charlus
07-06-12, 22:23
Heteros's zijh door de natuur geschapen en homo's niet ?
Curieus.
De Wizdommen van deze wereld worden heen en weer geslingerd tussen homofilie als geestesziekte (zijn eerdere post) óf als bewuste keuze van verdorven individuen (die waarop je nu hebt gereageerd).

Saul
07-06-12, 22:24
Nederland wordt ook verondersteld puncto godsdienst een tolerant land te zijn.
Dat klopt niet zolang we geen religieontwenningskuur in het ziekenfondspakket opnemen ?

Oh de christenen zijn dus nep-Nederlanders?

Saul
07-06-12, 22:25
Hoe valt de homofobie in de islam te rijmen met de beweerde tolerantie van die godsdienst?

De eerste islamcomment, bingo!

Ik begon me al zorgen te maken over het uitblijven ervan.

Firefox
07-06-12, 22:26
Oh de christenen zijn dus nep-Nederlanders?

Dé Nederlander bestaat niet.

Firefox
07-06-12, 22:28
De eerste islamcomment, bingo!

Ik begon me al zorgen te maken over het uitblijven ervan.

Maar dat kwam toch iets later dan jouw christencommentaar.

Saul
07-06-12, 22:29
Dé Nederlander bestaat niet.

Dat zegt ook niemand. Deze christenen zijn wel een der Nederlanders. Weer een poging om het heikele punt te ontwijken, zielig hoor.

Dus nogmaals, hoe vallen deze therapieën te rijmen met de veronderstelde homo-tolerantie in dit land?

H.P.Pas
07-06-12, 22:29
De Wizdommen van deze wereld worden heen en weer geslingerd tussen homofilie als geestesziekte (zijn eerdere post) óf als bewuste keuze van verdorven individuen (die waarop je nu hebt gereageerd).

In dat geval is heterofilie eem bewuste keuze van de deugdzamen en Wiz kan zich nog herinneren de keus gemaakt te hebben. Ook wel curieus.

Saul
07-06-12, 22:30
Maar dat kwam toch iets later dan jouw christencommentaar.

Grappig genoeg was ik niet begonnen met te wijzen naar christenen/religie, ik weet wel beter.

Firefox
07-06-12, 22:33
Grappig genoeg was ik niet begonnen met te wijzen naar christenen/religie, ik weet wel beter.


Je deed het gewoon.

Saul
07-06-12, 22:37
Je deed het gewoon.

Dat deed ik niet, ik volgde de redenering van Hulspas, die overigens volgens mij maar besloten heeft dat er inderdaad niets waar is van die veronderstelde tolerantie, zijn uitwijkmanoeuvres en wijzen naar gelovigen ten spijt.

Firefox
07-06-12, 22:39
Dat deed ik niet, ik volgde de redenering van Hulspas, die overigens volgens mij maar besloten heeft dat er inderdaad niets waar is van die veronderstelde tolerantie, zijn uitwijkmanoeuvres en wijzen naar gelovigen ten spijt.

Je bent nog hypocrieter dan ik dacht. Je draagt vast en zeker een lange baard.

Saul
07-06-12, 22:41
Je bent nog hypocrieter dan ik dacht. Je draagt vast en zeker een lange baard.

Maar op de man gaan spelen zie ik. Ik ben blij dat je mijn mening (dat deze therapieën niet te rijmen zijn met homo-tolerantie) deelt.

Firefox
07-06-12, 22:52
Maar op de man gaan spelen zie ik. Ik ben blij dat je mijn mening (dat deze therapieën niet te rijmen zijn met homo-tolerantie) deelt.

Inderdaad ben ik dat met je eens. Dat heb ik helemaal nooit ontkend hoor, lees maar na.
Ik wil alleen maar zeggen dat het hypocriet is dat jij anderen verwijt te wijzen naar de islam terwijl jij het heel gewoon vindt om te wijzen naar het chrsitendom.

Saul
07-06-12, 22:55
Inderdaad ben ik dat met je eens. Dat heb ik helemaal nooit ontkend hoor, lees maar na.
Ik wil alleen maar zeggen dat het hypocriet is dat jij anderen verwijt te wijzen naar de islam terwijl jij het heel gewoon vindt om te wijzen naar het chrsitendom.

Ik volgde H.Pas' redenering, voor de tweede en laatste maal. Die begon naar religie te wijzen.

Ik stelde vragen en poneerde geen stellingen over christenen, bovendien.

Moeilijk altijd...

leven in schoonheid
07-06-12, 23:07
Dan anders: hoe zijn deze therapieën te rijmen met de veronderstelde homo-tolerantie in dit land?
Zijn er dan homo's hier in nederland?

Joesoef
08-06-12, 07:46
Zijn er dan homo's hier in nederland?



Ga ergens anders zitten Flamen, krijg er nu echt genoeg van. Die café grapjes ga je maar ergens anders maken. Gewoon mee discussiëren of mond dicht.

BoerHarms
08-06-12, 07:53
Wat is er zo verlichtend aan homo zijn? Het is naar mijn mening een pyschische afwijking... Net als andere mentale afwijkingen...

zo denk is ook over vele gelovigen, naar mijn mening hebben ze een nog grotere afwijking die zich laten leiden door op macht beluste geestelijke leiders. Zelf denken is niet meer mogelijk. Als je. continue gebrainwashed wordt, ja dan moet je er op den duur wel in geloven.

super ick
08-06-12, 08:07
Dat zegt ook niemand. Deze christenen zijn wel een der Nederlanders. Weer een poging om het heikele punt te ontwijken, zielig hoor.

Dus nogmaals, hoe vallen deze therapieën te rijmen met de veronderstelde homo-tolerantie in dit land?

De meerderheid gaat er tolerant mee om. Er zijn echter minderheden.............Meestal geloven zij in 1 of ander opperwezen met een tyfushekel aan homoseksuelen.

Mannelijke pubers hebben er ook nog wel eens last van. Zou wel iets met hormonen te maken hebben.

reallife
08-06-12, 08:14
Gaat iemand mij nog uitleggen hoe deze therapieën te rijmen zijn met de alom verkondigde homo-tolerantie in dit land?

(Een grove leugen overigens en ik kan het weten.)

Laat Different het zelf uitleggen.

Voor alle duidelijkheid, het gaat bij Different dus niet om behandeling van de homoseksuele geaardheid of gerichtheid. Om te beginnen moet de cliënt leren die gevoelens eerlijk onder ogen te zien.. Different helpt vervolgens om tot een leefbare en gezonde balans te komen tussen enerzijds de geloofsovertuiging van de cliënt en anderzijds zijn of haar homoseksuele gevoelens. De cliënt zelf maakt de keus voor het al of niet aangaan van een relatie.

Hulpverlening (http://www.totheildesvolks.nl/nl/different/werkzaamheden/hulpverlening.html)

reallife
08-06-12, 08:21
Onderstaande vind ik overigens een vreemde, achterhaalde opvatting. :argwaan:

Seldenrijk is er voorstander van dat de kwestie wordt voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling. „..............De NPV-directeur signaleert selectieve verontwaardiging. „Uit onderzoek blijkt dat praktiserende homo’s een verhoogd risico vormen voor de volksgezondheid. Daar hoor ik echter bijna niemand over.”

Seldenrijk over kwestie Different: Minister vertelt absolute onzin - Binnenland - Reformatorisch Dagblad (http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/seldenrijk_over_kwestie_different_minister_vertelt _absolute_onzin_1_650085)

Met zo'n uitspraak van de directeur komt een christelijke patiënten vereniging niet echt geloofwaardig over. :moe:

knuppeltje
08-06-12, 09:32
„Uit onderzoek blijkt dat praktiserende homo’s een verhoogd risico vormen voor de volksgezondheid. Daar hoor ik echter bijna niemand over.”[/I]

Met zo'n uitspraak van de directeur komt een christelijke patiënten vereniging niet echt geloofwaardig over. :moe:

Een véle male groter gevaar voor de volksgezondheid zijn de practiserende hetero's, en zelfs niet alleen daarvoor. Een kwestie van getallen. Maar daar hoor je Seldenrijk niet over.
Ondanks dat, vind ik, gezien de wereldwijde overbevolking - en alle problemen die dat veroorzaakt, dat de meeste practiserende hetero's verplicht in therapy moeten. En niet vergoed door het basispakket.

reallife
08-06-12, 10:27
Een véle male groter gevaar voor de volksgezondheid zijn de practiserende hetero's, en zelfs niet alleen daarvoor. Een kwestie van getallen. Maar daar hoor je Seldenrijk niet over.
Ondanks dat, vind ik, gezien de wereldwijde overbevolking - en alle problemen die dat veroorzaakt, dat de meeste practiserende hetero's verplicht in therapy moeten. En niet vergoed door het basispakket.

'Vermenigvuldigd u.' :student: (daarom hoor je hem er niet over denk ik)

We zijn toch ook aan het vergrijzen? :argwaan:

knuppeltje
08-06-12, 12:04
'Vermenigvuldigd u.' :student: (daarom hoor je hem er niet over denk ik)

We zijn toch ook aan het vergrijzen? :argwaan:

Dame, bij al dat vermenigvuldigen heeft de mens tot nu toe al veel te veel rekenfouten gemaakt, Straks kunnen we nergens meer op rekenen als dat zo door blijft gaan.

Dat is slechts van tijdelijke aard als iedereen zijn sommen beter leert maken. Niets om rekening mee te houden dus. :denk:

Saul
08-06-12, 13:24
De meerderheid gaat er tolerant mee om. Er zijn echter minderheden.............Meestal geloven zij in 1 of ander opperwezen met een tyfushekel aan homoseksuelen.

Mannelijke pubers hebben er ook nog wel eens last van. Zou wel iets met hormonen te maken hebben.

Al de eerste openlijk homoseksuele voetballer gespot?

Mij maak je niets wijs hoor, ik ken die 'homo-tolerantie' van dichtbij en ik ben zeker niet tussen gelovigen opgegroeid. Jij ook, maar je blijft moedwillig liegen.

knuppeltje
08-06-12, 13:32
Al de eerste openlijk homoseksuele voetballer gespot?

Zelfs scheidsrechters, heel bekend en zeer gewaardeerd. Ik weet, het waren witte raven, maar toch. Maar inderdaad, voetbal is een machowereld met gruwelijk opgefokte ego's.

Saul
08-06-12, 13:39
Zelfs scheidsrechters, heel bekend en zeer gewaardeerd. Ik weet, het waren witte raven, maar toch. Maar inderdaad, voetbal is een machowereld met gruwelijk opgefokte ego's.

Ook al een uitzondering?!

Ik begon me al zorgen te maken om het uitblijven van een excuusje voor de mij zeer bekende homofobie.

Charlus
08-06-12, 13:44
Al de eerste openlijk homoseksuele voetballer gespot?Zelfs scheidsrechters
Bedoel je niet: "Nee, alleen scheidsrechters"?
Zeer waarschijnlijk dat homoseksuelen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de voetballerij. Veel homoseksuele modeontwerpers, weinig homoseksuele voetballers. Ik geloof niets van redenaties als: x% van alle mannen is homo dus x% van de mannelijke voetballers is het ook.

knuppeltje
09-06-12, 08:37
Ik geloof niets van redenaties als: x% van alle mannen is homo dus x% van de mannelijke voetballers is het ook.

Geloven is nog steeds niet hetzelfde als weten. Ook op de steiger komt men niet zo makkelijk uit de kast. Ook daar is het een machowereld. Het zou totaal onzinnig zijn om zomaar aan te nemen in dat bouwwereld niet een zelfde percentage homoseksuelen zijn dan buiten die wereld.

Kortom, om met Bredero te zeggen: "Ik heb daar verkeerd, en meer van haar geleerd, als van de beste boeken".

Tomas
09-06-12, 08:53
Het zou totaal onzinnig zijn om zomaar aan te nemen in dat bouwwereld niet een zelfde percentage homoseksuelen zijn dan buiten die wereld.

Als je eens ergens komt, zou het je op kunnen vallen dat in bijna geen enkel beroep de verhouding 50-50 is qua man/vrouw, dat dit wel voor hetero/homo zou moeten gelden is nou juist onzinnig.

knuppeltje
09-06-12, 09:57
Als je eens ergens komt, zou het je op kunnen vallen dat in bijna geen enkel beroep de verhouding 50-50 is qua man/vrouw,

dat dit wel voor hetero/homo zou moeten gelden is nou juist onzinnig.

Ik kom wel eens ergens en mij is dat inderdaad ook al opgevallen.

Daarom heb ik dat dan ook nooit beweerd. Het persentage zal me een rotzorg wezen. Het gaat erom hoe men er mee omgaat.

Kortom, probeer me geen woorden in de mond te leggen snertkat.

super ick
09-06-12, 12:24
Al de eerste openlijk homoseksuele voetballer gespot?

Mij maak je niets wijs hoor, ik ken die 'homo-tolerantie' van dichtbij en ik ben zeker niet tussen gelovigen opgegroeid. Jij ook, maar je blijft moedwillig liegen.

Tolerant tov homoseksualiteit betekend niet dat iedereen tolerant is tov homoseksualiteit. De meeste mensen maakt het geen bal uit wat de seksuele geaardheid is. Gedrag speelt daarin een veel grotere rol.

Intolerantie is hoofdzakelijk te vinden bij mannelijke pubers en gelovigen wiens interpretatie van hun godsdienst doorgeschoten is. Waarmee ik wil zeggen dat de godsdienst het wellicht afkeurd maar daar hoort het dan ook wel bij te blijven.

Jij maakt die homo-intolerantie van dichtbij mee zeg je. Even een serieuze vraag dan: heb jij nou echt zoveel overlast als je met je vriend hand in hand over straat loopt?

Saul
09-06-12, 15:56
Tolerant tov homoseksualiteit betekend niet dat iedereen tolerant is tov homoseksualiteit. De meeste mensen maakt het geen bal uit wat de seksuele geaardheid is. Gedrag speelt daarin een veel grotere rol.

Intolerantie is hoofdzakelijk te vinden bij mannelijke pubers en gelovigen wiens interpretatie van hun godsdienst doorgeschoten is. Waarmee ik wil zeggen dat de godsdienst het wellicht afkeurd maar daar hoort het dan ook wel bij te blijven.

Jij maakt die homo-intolerantie van dichtbij mee zeg je. Even een serieuze vraag dan: heb jij nou echt zoveel overlast als je met je vriend hand in hand over straat loopt?

Natuurlijk. Het zijn mannen en bovendien gelovig. Jaja, je blijft maar liegen.

Ik heb genoeg "nichten" gezien die stelselmatig worden nagewezen en belachelijk worden gemaakt door meiden. Door de jongens word je natuurlijk al haast vanzelfsprekend verstoten. Vandaar dat deze jongens enkel bij wat vriendinnetjes plakken, ja plakken, want daar zijn ze ook niet 100% geaccepteerd.
En ik ken ook heel goed de jongens van de middelbare school en vlak daarna. Ik kan je wel vertellen dat prioriteit nr. 1 is: geen indruk wekken dat je homo bent.

Niet voor niets is "homo" een scheldwoord, nietwaar Dick? Of komt dat ook door de migranten? :)

Daar wordt niet over gesproken in huiveringwekkende docu's. Dit land weet heel goed de problemen te verzwijgen. Hoeveel homo's zullen zelfmoordneigingen hebben t.g.v. sociale uitsluiting? Dat zullen we helaas nooit weten, want stel je eens voor dat we aan zelfkritiek doen.

Dat weet jij ook heel goed en zeker iemand op jouw leeftijd, maar je blijft maar zeggen "dat het niemand wat kan schelen." Niet als je in de kast zit nee.

En ik heb geen vriend en heb volgens mij ook nergens gezegd dat ik homo ben, wel dat ik de groepscultuur ken ongeacht levensovertuiging of geslacht.

Wizdom
09-06-12, 21:09
De Wizdommen van deze wereld worden heen en weer geslingerd tussen homofilie als geestesziekte (zijn eerdere post) óf als bewuste keuze van verdorven individuen (die waarop je nu hebt gereageerd).

In de gevangenis (broedplaats van verderf) heb je het mentale bewijs van verderf... Volgens mij geen beter bewijs dat homofilie aangeleerd verderf is...

Charlus
09-06-12, 22:14
Geloven is nog steeds niet hetzelfde als weten. Ook op de steiger komt men niet zo makkelijk uit de kast. Ook daar is het een machowereld. Het zou totaal onzinnig zijn om zomaar aan te nemen in dat bouwwereld niet een zelfde percentage homoseksuelen zijn dan buiten die wereld.

Kortom, om met Bredero te zeggen: "Ik heb daar verkeerd, en meer van haar geleerd, als van de beste boeken".
Niet om over te discussiëren maar voor mijn beeldvorming het volgende.
We 'pakken' 100 willekeurige homo's (mannen) en vragen ieder van hen of ze geïnteresseerd zijn in voetbal, of ze elke zondagavond de samenvattingen op Studio Sport volgen. Dezelfde vraag stellen we aan 100 willekeurige hetero's (mannen). Zal het aantal ja-antwoorders bij de twee groepen significant verschillen?

H.P.Pas
09-06-12, 23:19
Niet om over te discussiëren maar voor mijn beeldvorming het volgende.
We 'pakken' 100 willekeurige homo's (mannen) en vragen ieder van hen of ze geïnteresseerd zijn in voetbal, of ze elke zondagavond de samenvattingen op Studio Sport volgen. Dezelfde vraag stellen we aan 100 willekeurige hetero's (mannen). Zal het aantal ja-antwoorders bij de twee groepen significant verschillen?

Die vraag is fout gesteld.
Als je vraagt wie het het meest geïnteresseerd is in frisse jonge voetballers (http://www.google.ch/imgres?q=Caniggia&hl=de&sa=X&rlz=1T4GGHP_deCH461CH462&biw=1350&bih=869&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=-mMY81FIfrvMYM:&imgrefurl=http://pesstatsdatabase.com/viewtopic.php%3Ff%3D185%26t%3D3084&docid=7M8U9rGsKU1h2M&imgurl=http://img689.imageshack.us/img689/7121/caniggia1.jpg&w=391&h=457&ei=38vTT-iDKOSi4gTTl8mAAw&zoom=1&iact=hc&vpx=319&vpy=323&dur=3390&hovh=243&hovw=208&tx=84&ty=143&sig=109631673080290589430&page=1&tbnh=171&tbnw=154&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:8,s:0,i:96) (of soldaatjes for that matter) vrees ik, dat je beeldvorming op de helling moet.

Ramadan2012
09-06-12, 23:34
:confused:

knuppeltje
10-06-12, 11:17
Niet om over te discussiëren maar voor mijn beeldvorming het volgende.
We 'pakken' 100 willekeurige homo's (mannen) en vragen ieder van hen of ze geïnteresseerd zijn in voetbal, of ze elke zondagavond de samenvattingen op Studio Sport volgen. Dezelfde vraag stellen we aan 100 willekeurige hetero's (mannen). Zal het aantal ja-antwoorders bij de twee groepen significant verschillen?

Ik heb het nog aan niemand gevraagd. Maar het is toch niet om er over te discussiëren, dus hoeft dat ook niet.

Charlus
10-06-12, 13:19
't Is weer 3x niks met jou.

Zeg H.P.Pas, wat dacht je toen je K. zijn reactie las? Wederom tbv. de beeldvorming.
Zo, die Knuppeltje komt als altijd ad rem en to the point uit de hoek, schijnbaar achteloos in een tweetal zinnetjes, maar mijn God wat een doorwrochtheid. Het liefst zou ik 10 likes uitdelen. Charlus staat tegenover K. zoals gewoonlijk weer met de bek vol tanden. (in je eigen bewoordingen dan)

super ick
10-06-12, 17:27
Natuurlijk. Het zijn mannen en bovendien gelovig. Jaja, je blijft maar liegen.

Ik heb genoeg "nichten" gezien die stelselmatig worden nagewezen en belachelijk worden gemaakt door meiden. Door de jongens word je natuurlijk al haast vanzelfsprekend verstoten. Vandaar dat deze jongens enkel bij wat vriendinnetjes plakken, ja plakken, want daar zijn ze ook niet 100% geaccepteerd.
En ik ken ook heel goed de jongens van de middelbare school en vlak daarna. Ik kan je wel vertellen dat prioriteit nr. 1 is: geen indruk wekken dat je homo bent.

Niet voor niets is "homo" een scheldwoord, nietwaar Dick? Of komt dat ook door de migranten? :)

Daar wordt niet over gesproken in huiveringwekkende docu's. Dit land weet heel goed de problemen te verzwijgen. Hoeveel homo's zullen zelfmoordneigingen hebben t.g.v. sociale uitsluiting? Dat zullen we helaas nooit weten, want stel je eens voor dat we aan zelfkritiek doen.

Dat weet jij ook heel goed en zeker iemand op jouw leeftijd, maar je blijft maar zeggen "dat het niemand wat kan schelen." Niet als je in de kast zit nee.

En ik heb geen vriend en heb volgens mij ook nergens gezegd dat ik homo ben, wel dat ik de groepscultuur ken ongeacht levensovertuiging of geslacht.

Hoofdzakelijk pubers en intolerante gelovigen. Dat was wat ik schreef. Reageer daar dan ook op.

super ick
10-06-12, 17:28
Die vraag is fout gesteld.
Als je vraagt wie het het meest geïnteresseerd is in frisse jonge voetballers (http://www.google.ch/imgres?q=Caniggia&hl=de&sa=X&rlz=1T4GGHP_deCH461CH462&biw=1350&bih=869&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=-mMY81FIfrvMYM:&imgrefurl=http://pesstatsdatabase.com/viewtopic.php%3Ff%3D185%26t%3D3084&docid=7M8U9rGsKU1h2M&imgurl=http://img689.imageshack.us/img689/7121/caniggia1.jpg&w=391&h=457&ei=38vTT-iDKOSi4gTTl8mAAw&zoom=1&iact=hc&vpx=319&vpy=323&dur=3390&hovh=243&hovw=208&tx=84&ty=143&sig=109631673080290589430&page=1&tbnh=171&tbnw=154&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:8,s:0,i:96) (of soldaatjes for that matter) vrees ik, dat je beeldvorming op de helling moet.

Je vergeet damesvoetbal?

BoerHarms
10-06-12, 18:26
een 100% hetreosexule ingestelde man is absoluut niet geinterreseerd wat homos tussen de lakens doen, noch geinteresseerd in hoe ze doen en hoe ze leven.

Het zijn juist. die mannen die GEEN 100% Heterosexuele gevoelens hebben, juist deze groep maak de problemen en zijn intollerant jegens homos. Misschien jaloers dat ze zich niet hun gevoelens kunnen uitten

H.P.Pas
11-06-12, 01:18
Al de eerste openlijk homoseksuele voetballer gespot?



Dat was René van der Gijp. Geruime tijd voor jouw geboorte.
Ik vrees, dat dat toen gemakkelijker was dan nu.

super ick
11-06-12, 08:18
Dat was René van der Gijp. Geruime tijd voor jouw geboorte.
Ik vrees, dat dat toen gemakkelijker was dan nu.

Lachen met jou Pas.

Ik heb een paar jaar naast hem gewoond. Als je alleen al keek naar wat hij aan vrouwen naar huis mee nam. Of ik heb verkeerd gekeken en het waren verkleedde mannen.

Nee, je zit er echt naast.

H.P.Pas
11-06-12, 13:26
Nee, je zit er echt naast.

Dat denk ik intussen ook :).
Hij heeft het als voetballer niet helemaal gemaakt en dook rond 1990 wel eens in de Zwitserse pers op; meer wist ik niet van hem.
Na een kwartiertje goegelen weet ik wat meer.
Het lijkt er nog het meest op, dat de Zwitserse pers, en ik met hen, slachtoffer van één van René's onvolprezen practical jokes geworden is.
Als pleister op de wonde ook nog een mooi doelpunt gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=bjF2pujRuog

super ick
11-06-12, 16:03
Dat denk ik intussen ook :).
Hij heeft het als voetballer niet helemaal gemaakt en dook rond 1990 wel eens in de Zwitserse pers op; meer wist ik niet van hem.
Na een kwartiertje goegelen weet ik wat meer.
Het lijkt er nog het meest op, dat de Zwitserse pers, en ik met hen, slachtoffer van één van René's onvolprezen practical jokes geworden is.
Als pleister op de wonde ook nog een mooi doelpunt gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=bjF2pujRuog

René gaat direct aangifte doen wegens smaad.

Mark
11-06-12, 16:34
Ik ga ervan uit dat (shock) therapie om gelovigen te helpen hun waanbeelden kwijt te raken wel nog gewoon vergoed wordt? :)

Wizdom
13-06-12, 00:32
Ik ga ervan uit dat (shock) therapie om gelovigen te helpen hun waanbeelden kwijt te raken wel nog gewoon vergoed wordt? :)

Je bedoeld waanbeelden van ongelovigen die geloven dat zij niet zullen worden aangesproken op hun verantwoordelijkheden...

Alleen de zon komt voor niets op... Dat is een gezegde uitgevonden door een ongelovige... Die zon komt niet voor niets op... Die komt op en gaat onder met een rede... Het is onderdeel van een dienst waar rekenschap over afgelegd zal moeten worden... Alleen realiseert de ongelovige zich dat nog niet...

Tomas
13-06-12, 09:10
Je bedoeld waanbeelden van ongelovigen die geloven dat zij niet zullen worden aangesproken op hun verantwoordelijkheden...

Dat is toch al geregeld, of vertrouw je niet op een god? Wees wel voorbereid dat jij hoogst waarschijnlijk de verkeerde god, met de verkeerde rituelen aanbid, en dat de shock voor jou nog erger zal zijn.

super ick
13-06-12, 09:32
Je bedoeld waanbeelden van ongelovigen die geloven dat zij niet zullen worden aangesproken op hun verantwoordelijkheden......

Als je in een beetje normale sociale omgeving verkeerd dan word je regelmatig aangesproken op je verantwoordelijkheden. Dat heeft niets met geloof te maken.


Alleen de zon komt voor niets op... Dat is een gezegde uitgevonden door een ongelovige... Die zon komt niet voor niets op... Die komt op en gaat onder met een rede... Het is onderdeel van een dienst waar rekenschap over afgelegd zal moeten worden... Alleen realiseert de ongelovige zich dat nog niet...

Voor niets komt de zon op. Een spreekwoord waarmee bedoelt wordt dat voor alles een inspanning geleverd moet worden. Ook dat staat helemaal los van geloof.