PDA

Bekijk Volledige Versie : Amnesty-demo bij de Russische ambassade om geweld in Syrië te stoppen



reallife
13-06-12, 09:38
Op donderdag 14 juni voert Amnesty International actie voor Syrië bij de Russische ambassade in Den Haag. De Tweede Kamerleden Joël Voordewind (ChristenUnie), Mariko Peters (GroenLinks) en Harry van Bommel (SP) zijn bij de actie aanwezig. Doel is de internationale druk op de Russische president Poetin te verhogen, om het geweld in Syrië te stoppen. Eduard Nazarski, directeur van Amnesty International Nederland, zal een nieuw Amnesty-rapport over Syrië overhandigen aan de Russische ambassadeur.

Rusland heeft tot nog toe iedere oplossing voor de crisis in Syrië in de VN Veiligheidsraad geblokkeerd. Amnesty International wil dat de Veiligheidsraad Syrië doorverwijst naar het Internationaal Strafhof, de buitenlandse tegoeden van Assad en zijn naaste medewerkers bevriest en een internationaal wapenembargo tegen Syrië instelt. Rusland is de grootste leverancier van wapens aan Syrië en levert onder andere raketten en antitankwapens.

Sinds het begin van de opstand zijn in Syrië meer dan 10.000 doden gevallen. In het Amnesty-rapport ‘Deadly reprisals: deliberate killings and other abuses by Syria’s armed forces’,staat dat het Syrische leger, de veiligheidsdiensten en gewapende milities(shabiha) mannen, vrouwen en kinderen hebben gemarteld, verwond en vermoord. Tijdens recent veldonderzoek in Syrië vond Amnesty bewijzen van ernstige mensenrechtenschendingen die tussen eind februari en eind mei 2012 werden gepleegd door het Syrische veiligheidsapparaat. Hieronder mogelijk misdrijven tegen de menselijkheid en oorlogsdrijven.

De overhandiging van het Amnesty-rapport aan de Russische ambassadeur, vindt om 11:00 plaats. De Russische ambassade bevindt aan de A. Bickerweg 2.

We gaan de straat op voor Syrië. Ga je mee? (http://www.amnesty.nl/actiesyrie)

reallife
13-06-12, 09:46
Poetin: Stop Assad! (http://www.amnesty.nl/actiecentrum/acties/poetin-stop-assad)

knuppeltje
13-06-12, 10:00
Poetin: Stop Assad! (http://www.amnesty.nl/actiecentrum/acties/poetin-stop-assad)

Ik vrees dat met wat hijzelf nu in Rusland doet, dat het bij hem geen indruk zal maken.

Eke
13-06-12, 10:02
"We gaan Rusland vragen wat ze wél willen doen om het geweld in Syrië te stoppen"

Dat is een hele moeilijke vraag...'de geest is uit de fles'..


Maar de situatie in Syrië vraagt erom. Het is groots als de Russen met voorstellen/initiatieven komen.Zij hebben regelrechte invloed in Syrië.


Blij dat de Nederlandse politiek zich laat kennen en hopelijk doen ze dat ook tijdens de verkiezingen.

Tomas
13-06-12, 10:02
Het is de schuld van het westen, zeg ik je.

Eke
13-06-12, 16:41
:up ^:

reallife
13-06-12, 23:20
Ik vrees dat met wat hijzelf nu in Rusland doet, dat het bij hem geen indruk zal maken.

Daar ben ik ook bang voor. Zowiezo kunnen we weinig doen, ook niet in andere landen, maar door Amnestie te steunen heb ik iig het gevoel dat ik iets doe, al stelt het niets voor.


:up ^:

Dank :)

mark61
14-06-12, 00:26
Mja het is liev.

De enige manier waarop je Poetin manieren leert is windmolens bouwen, en zonnepanelen. Dat ie zijn derdewereldolie en gas zelf maar opstookt. Hah :ego:

knuppeltje
14-06-12, 09:15
De enige manier waarop je Poetin manieren leert is windmolens bouwen, en zonnepanelen. Dat ie zijn derdewereldolie en gas zelf maar opstookt. Hah :ego:

Put is allang miljardair. En voorlopig blijft hij nog heel veel gas aan ons verkopen. Dat hij aan van veel daarvan via wurgcontracten komt, zal hem worst wezen. Zijn zetbaasjes vinden het allemaal prima, die worden er ook stinkend rijk van.

leven in schoonheid
14-06-12, 14:01
Waarom alleen protesteren tegen Rusland als Amerika ook wapens leverd?
Google (http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&pq=god%20eerste%20woord&cp=31&gs_id=44&xhr=t&q=amerika%20leverd%20wapens%20aan%20Syrie&pf=p&sclient=psy-ab&oq=amerika+leverd+wapens+aan+Syrie&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=c9c0993ec4ce4b6e&biw=1920&bih=860)

super ick
14-06-12, 14:57
Ik vraag mij altijd af in hoeverre Assad zelf nog invloed heeft op wat er gebeurt. Of hij persoonlijk aan de touwtjes trekt. Er zit toch een militaire organisatie achter die de macht en het geld wat zij verdienen in hun huidge positie niet opgeven.
Assad moet wel op deze voet door. Er is geen weg meer terug. T.o.v. de bevolking kan hij nooit meer goedmaken wat hij heeft (laten?) uitvreten. Als hij de juntaleiding tegen de haren instrijkt is hij ook gezien.

Sterven als Khadaffi met een stok in zijn anus of rentenieren in S.A. bij Ben Ali. Meer smaken zijn er niet voor hem.

leven in schoonheid
14-06-12, 15:01
Sterven als Khadaffi met een stok in zijn anus of rentenieren in S.A. bij Ben Ali. Meer smaken zijn er niet voor hem.
Denk niet dat welk land hem ook zal opvangen, omdat de VN/Int.gerechthof zal vragen om zijn uitlevering, dus dood en de gladiolen of weg teren in het gevang.

super ick
14-06-12, 16:36
Denk niet dat welk land hem ook zal opvangen, omdat de VN/Int.gerechthof zal vragen om zijn uitlevering, dus dood en de gladiolen of weg teren in het gevang.

Welnee, S.A. heeft wel meer uitgerangeerde, gezochte dictators geherbergt. DIe vegen hun reet af met het internationale strafhof.

leven in schoonheid
14-06-12, 16:47
Welnee, S.A. heeft wel meer uitgerangeerde, gezochte dictators geherbergt. DIe vegen hun reet af met het internationale strafhof.
Valt nog wel mee geloof ik met dat SA

Spoetnik
14-06-12, 17:02
Het Russische leger is in staat van paraatheid om naar Syrie te gaan:
Russia prepares army for Syrian deployment (http://www.wsws.org/articles/2012/jun2012/rusy-j12.shtml)

De vrede nadert.

leven in schoonheid
14-06-12, 18:18
Het Russische leger is in staat van paraatheid om naar Syrie te gaan:
Russia prepares army for Syrian deployment (http://www.wsws.org/articles/2012/jun2012/rusy-j12.shtml)

De vrede nadert.
Russen gaan er heen en je schrijft de vrede nadert, hier klopt iets niet.

Spoetnik
14-06-12, 19:37
Russen gaan er heen en je schrijft de vrede nadert, hier klopt iets niet.

Ik geloof dat jij nog nooit van sarcasme hebt gehoord... Waren dit Amerikaanse troepen dan zou de discussie natuurlijk wel gaan over de "vredesmissie" van de Amerikanen. :) Overigens is de WSWS nou niet de meest betrouwbare bron.

mark61
14-06-12, 19:41
Put is allang miljardair. En voorlopig blijft hij nog heel veel gas aan ons verkopen. Dat hij aan van veel daarvan via wurgcontracten komt, zal hem worst wezen. Zijn zetbaasjes vinden het allemaal prima, die worden er ook stinkend rijk van.

Ik heb het niet over zijn persoonlijke financiën :hihi: Rusland is een derde-wereldland dat alleen met de export van grondstoffen echt geld verdient.

mark61
14-06-12, 19:43
Tis trouwens, even tussendoor, wel ironisch hoe de dictator en held van de Tunesische gewelddadige seculariteit nou net in SA onderdak vindt. Stelletje schijnheilen bij elkaar dus.

leven in schoonheid
14-06-12, 20:21
Ik geloof dat jij nog nooit van sarcasme hebt gehoord... Waren dit Amerikaanse troepen dan zou de discussie natuurlijk wel gaan over de "vredesmissie" van de Amerikanen. :) Overigens is de WSWS nou niet de meest betrouwbare bron.
Uhhh, sorry mijn antwoord was ook sarcastisch bedoeld.

leven in schoonheid
14-06-12, 20:22
Ik heb het niet over zijn persoonlijke financiën :hihi: Rusland is een derde-wereldland dat alleen met de export van grondstoffen echt geld verdient.

Denk dat Rusland met zijn wapen en kernenergie export meer verdiend dan de olie en het gas.

Spoetnik
14-06-12, 20:57
Denk dat Rusland met zijn wapen en kernenergie export meer verdiend dan de olie en het gas.

Russische olie productie: 10miljoen vaten per dag * 80$ * 365 = 292 Miljard$/jaar.

Daar valt de Russiche wapen export bij in het niets.

14 Miljard $ volgens wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry#World.27s_largest_arms_exporters

Joesoef
14-06-12, 21:00
Export russisch olie en gas is 64% volgens ministerie buitenlandse zaken vs.

mark61
14-06-12, 22:55
Denk dat Rusland met zijn wapen en kernenergie export meer verdiend dan de olie en het gas.

Hoe ver is het naar Gori?

Jij moet niet gaan 'denken', daar komt alleen maar onzin van.

leven in schoonheid
14-06-12, 23:20
Hoe ver is het naar Gori?

Jij moet niet gaan 'denken', daar komt alleen maar onzin van.
Wie is Gori of is dit de volgende naam die ik hier krijg aangemeten, en waarom zou ik niet mogen denken en mij hier niet mogen uiten, of is u de plaatsvervangende admin/moderator?

knuppeltje
15-06-12, 09:46
Ik heb het niet over zijn persoonlijke financiën :hihi: Rusland is een derde-wereldland dat alleen met de export van grondstoffen echt geld verdient.

Dat maakt Put ook al niets uit, zolang hij maar baas kan blijven. Dat hij daarbij Rusland, democratisch gezien, weer terug brengt naar het tsaren-tijdperk, zal hem ook worst wezen.

mark61
15-06-12, 15:38
Dat maakt Put ook al niets uit, zolang hij maar baas kan blijven. Dat hij daarbij Rusland, democratisch gezien, weer terug brengt naar het tsaren-tijdperk, zal hem ook worst wezen.

Nou ik denk dat het snel met zijn macht is afgelopen als ie tegen een olieboycot oploopt.