PDA

Bekijk Volledige Versie : Huismoeder is 42.000 euro waard



Marsipulami
26-06-12, 09:11
Huismoeder is 42.000 euro waard


Dagelijks vervullen moeders heel wat verschillende taken. En voor al het werk dat ze doen, zouden ze per maand 3.500 euro, ofwel 42.000 euro per jaar moeten verdienen. Dit blijkt uit een studie van gsm provider Three.

42.000 euro, dat is alvast de uitkomst na een optelling van de lonen van een huishoudster, babysit en privéleraar: de verschillende rollen die een huismoeder dagelijks voor haar rekening neemt. Taken die heel wat werk in beslag nemen en goed zijn voor een werkdag van gemiddeld tien uur, ofwel 70 uren per week.

Tien uur per dag: waarmee houden huismoeders zich dan bezig?

Schoonmaken en koken: 69 minuten
Opruimen: 63 minuten
Wassen: 61 minuten
Klaarmaken van de kinderen: 55 minuten
Bedritueel van de kinderen: 53 minuten
Strijken + de kinderen naar school, feestjes of hun hobby brengen: 1u 51 minuten
Hulp bij het schoolwerk van de kinderen: 47 minuten
Afwassen: 45 minuten
Boodschappen doen: 42 minuten


Ontevreden

Moeders verzetten dus heel wat werk en krijgen hiervoor vaak niet eens de nodige erkenning. Nochtans offeren ze veel op. Zo slaapt één op de drie moeders minder dan zes uur per nacht. En heeft een opvallend groot aantal (83 procent) minder dan een uur per dag om tijd voor zichzelf te maken.

Gelukkig worden ze er niet van: slechts één op de zes is tevreden met haar leven. Het leven over een andere boeg gooien? Zo drastisch moet het nu ook weer niet. Met een extra uurtje ‘me-time’ zouden vrouwen al heel wat gelukkiger zijn!

(mw)


http://www.jobat.be/nl/artikels/huismoeder-is-42000-euro-waard/?utm_source=standaard&utm_medium=content&utm_content=blok1&utm_campaign=home#

HaasHaas
26-06-12, 11:49
lol @ studie gsm provider over huismoeders.

super ick
26-06-12, 15:44
13 minuten sex per week lees ik niets over.

Karin.N
26-06-12, 17:13
13 minuten sex per week lees ik niets over.

Dan wordt het salaris helemaal onbetaalbaar :ego:

super ick
26-06-12, 18:04
Dan wordt het salaris helemaal onbetaalbaar :ego:

Haha, haphap.

sjo
26-06-12, 19:18
Dan wordt het salaris helemaal onbetaalbaar :ego:

Wat is jouw tarief dan bij benadering ?

Karin.N
26-06-12, 22:02
Wat is jouw tarief dan bij benadering ?

Ben geen huismoeder, dus zou het niet weten :ego:

Heb wel eens eerder zo'n onderzoek gelezen en daarbij hadden ze ook de sex meegenomen (scheelde de man een prostitutiebezoek(hoe komen ze erop), fungeerde ze als accountant, als chefkok etc. Salaris lag in ieder geval ruim boven de ton.

Marsipulami
26-06-12, 22:20
Ik vind ook wel dat er een grotere maatschappelijke waardering mag zijn voor ouders die instaan voor de zorg voor kinderen in het gezin. De thuiswerkende ouder met minstens 1 kind jonger dan 14 ten laste moet een opvoedersloon krijgen gelijk aan het bedrag dat een werkloze krijgt.

Soldim
27-06-12, 07:40
Ik vind ook wel dat er een grotere maatschappelijke waardering mag zijn voor ouders die instaan voor de zorg voor kinderen in het gezin. De thuiswerkende ouder met minstens 1 kind jonger dan 14 ten laste moet een opvoedersloon krijgen gelijk aan het bedrag dat een werkloze krijgt.

Als je ziet wat een kind de maatschappij kost, zou ik eerder voor willen stellen dat ouders per kind dat ze krijgen twee of drie ton storten in de staatskas als vergoeding voor kosten die in de toekomst gemaakt zullen worden.

Karin.N
27-06-12, 10:42
Ik vind ook wel dat er een grotere maatschappelijke waardering mag zijn voor ouders die instaan voor de zorg voor kinderen in het gezin. De thuiswerkende ouder met minstens 1 kind jonger dan 14 ten laste moet een opvoedersloon krijgen gelijk aan het bedrag dat een werkloze krijgt.

Ben ik het niet mee eens. Je kiest voor kinderen, het hoeft niet. Kinderen opvoeden kost altijd een hoop energie en tijd. Wanneer je ervoor kiest om tijdelijk of voorgoed thuis te blijven, prima, maar graag voor eigen rekening.

Anderzijds vind ik het ergens ook absurd dat de overheid meebetaalt aan de kinderopvang, dit hoort bij BEIDE ouders op het bordje te liggen.

Marsipulami
27-06-12, 12:33
Alle geld dat de overheid in kinderopvang en bejaardenhuizen pompt inhouden en uitbetalen aan de mensen die thuis in het gezin voor hun ouders en kinderen willen zorgen.

super ick
27-06-12, 16:56
Alle geld dat de overheid in kinderopvang en bejaardenhuizen pompt inhouden en uitbetalen aan de mensen die thuis in het gezin voor hun ouders en kinderen willen zorgen.

Daar was hier een goede regeling voor. Zorg voor je behoevende ouders. Alleen daar werd zodanig mee gefraudeerd dat het in de huidige vorm niet te handhaven bleek. Triest en jammer.

Isch
27-06-12, 17:01
Ik vind ook wel dat er een grotere maatschappelijke waardering mag zijn voor ouders die instaan voor de zorg voor kinderen in het gezin. De thuiswerkende ouder met minstens 1 kind jonger dan 14 ten laste moet een opvoedersloon krijgen gelijk aan het bedrag dat een werkloze krijgt.

Ben ik het niet mee eens. Je kiest voor kinderen, het hoeft niet. Kinderen opvoeden kost altijd een hoop energie en tijd. Wanneer je ervoor kiest om tijdelijk of voorgoed thuis te blijven, prima, maar graag voor eigen rekening.

Anderzijds vind ik het ergens ook absurd dat de overheid meebetaalt aan de kinderopvang, dit hoort bij BEIDE ouders op het bordje te liggen.

Wat een onzin. Laten we het elkaar zo moeilijk mogelijk maken joh! :nerd:

Fulanadetal
27-06-12, 21:49
De overheid is erbij gebaat dat we kinderen op de wereld zetten bij de huidige vergrijzing. En kinderopvang en ouderschapsverlof schijnen in Nederland bijzonder slecht geregeld vergeleken met andere Europese landen.

Maar het zou leuk zijn als niet altijd werd uitgegaan van huismoeders. Liever van huisouders met gedeelde verantwoordelijkheid.

Eke
27-06-12, 22:15
De overheid is erbij gebaat dat we kinderen op de wereld zetten bij de huidige vergrijzing. En kinderopvang en ouderschapsverlof schijnen in Nederland bijzonder slecht geregeld vergeleken met andere Europese landen.

Maar het zou leuk zijn als niet altijd werd uitgegaan van huismoeders. Liever van huisouders met gedeelde verantwoordelijkheid.

We zijn er allemaal bij gebaat dat er een volgende generatie komt.

Over die zorg en opvang van de kinderen (en zorg voor ouderen) : er wordt nog veel te weinig gedaan aan een andere manier van huizen bouwen.
Terwijl er al tientallen jaren aandacht voor is.

Huizen die flexibel zijn..huizen die groter en kleiner zijn naast elkaar met mogelijkheid tot verbindingsdeur in huis tussen 2 woonsoorten..Of gewoon een zeer royale casco-woning.

Grootouders kunnen deel van de (oppas)zorg voor de kleintjes leveren, later in de tijd kunnen de (klein)kinderen een boodschap of klus voor de grootouders doen. Je kunt elkaar ook bij de maaltijden betrekken-incidenteel of structureel.

Karin.N
27-06-12, 23:01
Wat een onzin. Laten we het elkaar zo moeilijk mogelijk maken joh! :nerd:


Omdat ik andere prioriteiten stel? Ik vind het belangrijker dat er voldoende geld beschikbaar is voor bijvoorbeeld gehandicapten. Dat er een hogere uitkering komt voor mensen die niet mee kunnen komen in deze maatschappij. Dat er niet gekort wordt op ontwikkelingshulp.

Maar ik vind het absurd dat ik elk kwartaal ruim 1000 euro ontvang aan kinderbijslag. En nee wij zijn niet rijk. We gaan deze zomer niet op vakantie omdat we het geld niet hebben. En daar is niets zieligs aan!

Ik vind het normaal wanneer ouders zelf financieel voor hun eigen kroost zorgen. Blijf je thuis, prima, maar voor eigen rekening. Ga je werken, net zo goed prima, maar graag voor eigen rekening.
Hebben je ouders/schoonouders zorg nodig, dan vind ik het niet meer dan logisch dat de kinderen daar voor zorgen. Misschien moeilijk gedacht, maar in mijn ogen niet!

Nederland heeft het geld niet voor het oprapen liggen, keuzes moeten er gemaakt worden. Wanneer je alleen al bekijkt hoeveel geld veel aanstaande ouders uitgeven aan de inrichting van een babykamer en de gehele baby uitzet, dan heb ik daar geen medelijden mee.

En ja, idd zijn er ouders die niet rond kunnen komen. Degene die wel kunnen maar niet willen, deze ouders dienen aangepakt te worden. En de groep die wel wil maar niet kan, lees het eerste deel, die hebben wat mij betreft recht op meer.

super ick
29-06-12, 10:55
Maar ik vind het absurd dat ik elk kwartaal ruim 1000 euro ontvang aan kinderbijslag. En nee wij zijn niet rijk. We gaan deze zomer niet op vakantie omdat we het geld niet hebben. En daar is niets zieligs aan!

[/advokaatvandeduivelmoduson]
Vier kwartalen kinderbijslag is dus € 4.000,=
Kennelijk is die 'absurde' kinderbijslag dus toch nodig anders had je ze wel op de bank staan en kon je er van op vakantie.
[advokaatvandeduivelmodusoff]

Jou mening betreffende zorg voor ouders onderschrijf ik overigens volledig!