PDA

Bekijk Volledige Versie : Man is gelukkiger... als hij mag helpen poetsen



Marsipulami
27-06-12, 13:19
Man is gelukkiger... als hij mag helpen poetsen


Door: Ellen Provoost

27/06/12 - 08u54 Bron: The Daily Mail
Wanneer een man een handje mag toesteken in het huishouden maken koppels minder ruzie en zijn ze gelukkiger, dat blijkt uit een Brits onderzoek.

Mannen voelen zich schuldig wanneer ze niet helpen in huis door te poetsen, de was te doen of naar de supermarkt te gaan. Ze verkiezen een rustiger leven zonder ruzie met huishoudelijke taken boven een conflictrijke relatie met hun partner. De wetenschappers aan de universiteit van Cambridge hadden verwacht dat er net meer ruzies zouden zijn als de man veel poetste of de was moest doen. Maar het omgekeerde blijkt dus echter waar te zijn.

Traditioneel rollenpatroon

"Dit kan komen doordat meer mannen de gelijkheid tussen de geslachten steunen, ze voelen zich er dus niet goed bij als de vrouw het meeste werk doet. Dames worden ook assertiever, ze durven sneller hun ongenoegen te uiten wanneer hun partner lui is. In tegenstelling tot wat gedacht wordt, hebben mannen meer baat bij het doorbreken van het rollenpatroon dan vrouwen"

Toch nemen vrouwen nog steeds het leeuwendeel van het huishouden voor zich, zo blijkt uit een enquête bij 30.000 mensen in 34 landen.

Charlus
27-06-12, 13:50
Mannen voelen zich schuldig wanneer ze niet helpen in huis door te poetsen, de was te doen of naar de supermarkt te gaan. Ze verkiezen een rustiger leven zonder ruzie met huishoudelijke taken boven een conflictrijke relatie met hun partner.
Geen ruggengraat. Zo gaat de wereld naar de verdoemenis.

Fulanadetal
27-06-12, 14:34
Doe mij zo'n man.

Eke
27-06-12, 22:21
Doe mij zo'n man.

Mss wordt hij het nog wel ? Laat hem in ieder geval het op z'n eigen manier doen. Mijn man is dol op de Franse slag !
-laat ie het niet lezen ;)-

knuppeltje
28-06-12, 08:38
Man is gelukkiger... als hij mag helpen poetsen.

Vooral de plaat. :lachu: