PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran-interview met Morsi vervalst



IbnRushd
27-06-12, 14:39
Iran-interview met Morsi vervalst

Abu Pessoptimist
14:00 dinsdag 26 juni 2012

De nieuwe president van Egypte, Mohammed Morsi is nog niet eens ingehuldigd of hij wordt al geconfronteerd met een vervalst interview waarin hij zogenaamd bekendmaakt de banden te willen aanhalen met Iran.

Ook kreeg hij te maken met verdachtmakingen die de griezelige bedoelingen van de Moslim Broederschap duidelijk moeten maken.

Het ernstigst is zonder twijfel het interview dat Morsi had met het Iraanse persbureau Fars, waarin hij zei dat hij na 30 jaar de betrekkingen et Iran wil herstellen en waarin hij aankondigde het vredesverdrag met Israel tegen het licht te zullen houden. Het persbureau Reuters en nagenoeg alle kranten (ook de Nederlandse) namen zijn uitspraken over. In Israel werd bezorgdheid geuit. Zo citeerde de Telegraaf de krant Haaretz die een Israelische regeringsfunctionaris aanhaalde: De wereld heeft ons uitgelachen toen we de Arabische Lente als een islamitische winter omschreven, zei een regeringsfunctionaris in de krant Haaretz. Maar nu weet iedereen hoe de situatie is. Bijzonder alarmerend vindt hij de opmerking van Mursi dat hij goede betrekkingen met Israls aartsvijand Iran wil (http://www.telegraaf.nl/buitenland/12423598/__Isral_bezorgd_over_Egypte__.html).

Intussen blijkt echter dat dat het interview zo goed al zeker een vervalsing is, zo schrijft Golnaz Esfandiary van Radio Free Europe (http://www.rferl.org/content/morsi-interview-highlights-iran-press-rift-fars-irna-egypt/24625873.html). De Arabische sectie van de BBC en Al-Arabiya kwamen al direct met ontkenningen van een woordvoerder van Morsi. Het officile Egyptische persbureau MENA volgde met een mededeling dat een dergelijk interview nooit had plaatsgehad. Maar het belangrijkst was ongetwijfeld dat het met Fars concurrerende andere Iraanse persbureau IRNA eveneens meldde dat het om een vervalsing ging. IRNA schreef dat de geluidsband die Fars op zijn site had geplaatst duidelijk maakte dat het niet de stem van Morsi was.

Het is overigens niet voor het eerst dat Irna en Fars het met elkaar aan de stok hebben, zo voegt Esfandiary eraan toe. Zij wijt dat aan interne Iraanse tegenstellingen. Irna zit in het kamp van president Ahmadinejad, terwijl Fars meer de lijn van de Pasdaran (Revolutionaire Wachters) volgt.

Een ander voorbeeld, maar nu met de duidelijke bedoeling om Morsi zo zwart mogelijk te maken, werd gesignaleerd door de Christian Science Monitor (http://www.csmonitor.com/World/Backchannels/2012/0624/Egypt-has-a-new-president-Let-the-fear-mongering-begin). Die krant meldde dat de Amerikaanse nieuwszender Fox News zijn rechtse en onbetrouwbare reputatie eer aandeed door op de website Fox Nation een video te presenteren waarin Morsi verklaarde dat niet Cairo, Medina of Mekka Egyptes toekomstige hoofdstad zou zijn, maar Jeruzalem zo God het wil. Onze roep zal zijn: Laat miljoenen martelaars naar Jeruzalem marcheren (http://nation.foxnews.com/egypts-new-president-morsi/2012/06/24/muslim-brotherhood-takes-egypt-cleric-declares-our-capital-shall-be-jerusalem-allah-willing).

De video in kwestie is echter niet van Morsi, zoals wordt gesuggereerd, maar van een radicale imam, Safwat Hegazi. Morsi had, meldt de Christian Science Monitor, al eerder van de uitspraken van Hegazi gedistantieerd. De video is al meer dan een maand oud en in omloop gebracht door Memri (http://abu-pessoptimist.blogspot.nl/2009/02/aus-magasin-zemzem-nr.html), een instelling die het tot haar taak rekent uitwassen in de Arabische wereld als mainstream en normaal te presenteren en die geleid wordt door een gepensioneerde kolonel van de Israelische militaire inlichtingendienst. De versie die op Fox staat is gerecycled via rechtse zionistische bloggers. Het is de versie die hieronder staat.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9znepNvkrxI

Campagnes met valse geruchten om Morsis geloofwaardigheid te ondermijnen en hem in diskrediet te brengen waren er overigens ook al een tijdje in Egypte zelf. Vooral het kamp van Morsis tegenstander bij de verkiezingen, Ahmed Shafiq, was er goed in. Zo was er een hardnekkig gerucht dat Morsi het Suez-kanaal zou willen privatiseren en zou willen leasen aan Qatar. De FJP, de partij van de Broederschap, meldde zelf dingen als een inval bij een christelijke juwelier in Ismailiyya met een auto waarop een verkiezingsposter van Morsi was bevestigd (http://www.fjponline.com/article.php?id=802), een duidelijke poging om de vijandige houding van de Moslim Broeders ten opzichte van de christenen te etaleren. En van de geruchten haalde zelfs de wereldpers. Dat was het volstrekt absurde nieuws dat het Egyptische parlement een wet zou hebben aangenomen waarbij seks met een overleden echtgenote werd toegestaan tot zes uur na haar dood.

Bron: sargasso.nl (http://sargasso.nl/archief/2012/06/26/iran-interview-met-morsi-vervalst/)

leven in schoonheid
27-06-12, 14:45
Wat een onzin verhaal, Morsi heeft al eerder verklaard de banden met Iran te willen aantrekken en het Suez kanaal zijn internationale afspraken over, denk niet dat hij zijn land in een eventueel boycot wens te gooien.

IbnRushd
27-06-12, 14:47
Heb je een bron voor je beweringen?

leven in schoonheid
27-06-12, 14:57
Heb je een bron voor je beweringen?
zoek even op google onder Muhammad Badie Iran.

En waarom zouden ze geen banden aanhalen met Iran, immers Sadat is er niet meer?

IbnRushd
27-06-12, 15:03
Ik ga geen zoekwerk voor je verrichten. Zoeken naar of hebben van een bron is jouw taak; de vraag is aan jou gesteld.

leven in schoonheid
27-06-12, 15:46
Ik ga geen zoekwerk voor je verrichten. Zoeken naar of hebben van een bron is jouw taak; de vraag is aan jou gesteld.
Dan heb jij een probleem als jij denkt dat ik voor jou ga zoeken, kom zeg, wie denk jij wel wie je bent, mijn baas?
Heb aan 1 opdrachtgever genoeg, als jij te lui bent om even te googelen en denkt prikkers hier opdracht te kunnen geven is dat jou probleem niet de mijne.

Fulanadetal
27-06-12, 15:54
Nou ik zou niet in Morsi's schoenen willen staan. Wat een druk.
Ik hoop dat hij het goed doet en kan helpen rust en welvaart te brengen. Daar zijn de Egyptenaren hard aan toe.

mark61
27-06-12, 16:20
zoek even op google onder Muhammad Badie Iran.

En waarom zouden ze geen banden aanhalen met Iran, immers Sadat is er niet meer?

Imbeciel. Je begint weer verzinsels te posten en als iemand ernaar vraagt te zeggen dat ie het zelf maar op moet zoeken. Kappen.

mark61
27-06-12, 16:21
Nou ik zou niet in Morsi's schoenen willen staan. Wat een druk.
Ik hoop dat hij het goed doet en kan helpen rust en welvaart te brengen. Daar zijn de Egyptenaren hard aan toe.

Hij kan niks, want hij is fantasiepresident in een militaire dictatuur. Dus dat wordt weer naar het Tahrir.

leven in schoonheid
27-06-12, 16:32
Dus dat wordt weer naar het Tahrir.
Wat let je te gaan.

Joesoef
27-06-12, 16:38
<tbody>
http://www.payvand.com


Morsi Interview Controversy Highlights Iran's Press Rift


By Golnaz Esfandiari, RFE/RL (http://www.rferl.org/content/morsi-interview-highlights-iran-press-rift-fars-irna-egypt/24625873.html)
One day after Muhammad Morsi was declared the winner of Egypt's presidential election, Iran's Fars news agency issued an alleged interview (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910405000223)with him in which the president-elect expressed interest in strengthening ties with Tehran.


</tbody>



The controversial piece, in which Morsi was also quoted as saying that he wants to reconsider Egypt's peace treaty with Israel, was quickly picked up by major news outlets, including Reuters, "The Christian Science Monitor," and the Israeli daily "Haaretz."
It seemed to be quite a scoop for the semi-official news agency, which claimed its reporter spoke to Morsi a few hours before he was declared the victor. Fars, however, didn't get to enjoy the coup for long. The veracity of the interview was questioned by several news organizations, including BBC Arabic and Al-Arabiyah, which quoted a Morsi spokesman as denying that he spoke with Fars. Egypt's official MENA news agency would later also report that the interview was false.
But perhaps more significantly, Iran's official state-run news agency, IRNA, was also quick to cast doubt (http://www.irna.ir/News/80199676/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-%D9%85%D8%B5%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AA%D9%83%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/)on the interview. The incident provides the latest example of how the ongoing power struggle in the Iranian establishment has apparently pitted IRNA, which is pro-President Mahmud Ahmadinejad, against Fars, which is said to be affiliated with Iran's Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC).
​​Like BBC Arabic and Al-Arabiyah, IRNA reported that Morsi's spokesman said in a statement that the president-elect had not conducted any interview with Fars before or after his victory. IRNA also claimed that an audio file of the alleged interview made available by Fars on its website was not Morsi's voice at all.
Fars, meanwhile, refused to back down (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910405001189), linking on its website to the extensive coverage the story received in regional and international media.
The hard-line news agency also attacked IRNA, branding the state news agency as aligned with "antirevolutionary" media for trying to denounce the interview and its "key and valuable points."
In recent months, Fars articles have attacked Ahmadinejad's inner circle, which hard-liners describe as a deviant current in Iranian politics.
Not to be outdone, IRNA last week issued a list of what it called "continued gaffes by Fars," (http://www.irna.ir/News/80192189/%DA%AF%D8%A7%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3/%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B3%D9%8A/) which it said can lead to "security misunderstandings" inside the Islamic republic.
The list includes a Fars story about a large joint military exercise by Iran, China, Russia, and Syria that was allegedly to include 90,000 troops and hundreds of ships, tanks, and warplanes. Syria and China later denied the report.
IRNA also accused Fars of having fabricated a 2011 interview with former International Atomic Energy Agency chief Muhammad ElBaradei. His office also denied the interview.
In February, Fars fabricated references to Iran's sensitive nuclear program in its coverage of Iranian film director Asghar Farhadi's acceptance speech (http://www.rferl.org/content/iran_asghar_farhadi_oscar_academy_awards_nuclear_p rogram/24498052.html)at the Oscars.
Some Iranians refer to the agency as "False news" or "Farce news."
Meanwhile, in the United States, a reporter asked State Department spokeswoman Victoria Nuland for her reaction to the alleged interview. Washington is wary of Iranian influence in the Middle East and is working to ensure that the Egyptian-Israeli peace treaty survives the political transition in Cairo.
"Well, obviously we look forward to talking to President-elect [Muhammad] Morsi and his whole government about Egypt's relationships in the neighborhood going forward [and] its upholding of all of its international obligations, including obligations vis-a-vis Iran," Nuland said. "But that said, I wouldn't believe everything that you read on Fars."
IRNA, it seems, has found a rare point of agreement with the U.S. government.

IbnRushd
27-06-12, 16:42
Dan heb jij een probleem als jij denkt dat ik voor jou ga zoeken, kom zeg, wie denk jij wel wie je bent, mijn baas?
Heb aan 1 opdrachtgever genoeg, als jij te lui bent om even te googelen en denkt prikkers hier opdracht te kunnen geven is dat jou probleem niet de mijne.

Als je beweert dat het allemaal onzin is dan behoor je het te kunnen staven met betrouwbare bronnen.

Je geloofwaardigheid houdt meteen op als je alleen met google aankomt. Niet dat je eerder een status van deugdelijkheid had, maar voor jou louter ter informatie.

super ick
27-06-12, 16:47
Het leger heeft 1 week voor de verkiezingen het parlement ontbonden. Zo kunnen er dus geen nieuwe wetten aangenomen worden.
Daarnaast is er een wet doorgedrukt die bepaalt dat Morsi geen enkele zeggenschap heeft over het leger en politie.

Al zou Morsi echt de haria in willen voeren dan weet hij dat het nu contraproductief zou zijn om dat te gaan verklaren. Hij kan niets anders dan zich zeer bescheiden en gematigd op te stellen.
Zou hij de boel in chaos storten dan is de kans groot dat het leger een soort staat van beleg afkondigd en hem afzet.

Spoetnik
27-06-12, 17:12
Het leger heeft 1 week voor de verkiezingen het parlement ontbonden. Zo kunnen er dus geen nieuwe wetten aangenomen worden.
Daarnaast is er een wet doorgedrukt die bepaalt dat Morsi geen enkele zeggenschap heeft over het leger en politie.

Al zou Morsi echt de haria in willen voeren dan weet hij dat het nu contraproductief zou zijn om dat te gaan verklaren. Hij kan niets anders dan zich zeer bescheiden en gematigd op te stellen.
Zou hij de boel in chaos storten dan is de kans groot dat het leger een soort staat van beleg afkondigd en hem afzet.

Die idiote moslim broeder heeft al meteen zijn Sharia tanden gezet, zijn twee vice-presidenten zullen een vrouw en een christen zijn, wat een fundamentalist!!

Mohamed Morsi to pick woman and Christian as Egypt's vice-presidents | World news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/world/2012/jun/26/mohamed-morsi-christian-woman-egypt)

leven in schoonheid
27-06-12, 17:27
Die idiote moslim broeder heeft al meteen zijn Sharia tanden gezet, zijn twee vice-presidenten zullen een vrouw en een christen zijn, wat een fundamentalist!!

Mohamed Morsi to pick woman and Christian as Egypt's vice-presidents | World news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/world/2012/jun/26/mohamed-morsi-christian-woman-egypt)
Waarom zou de islam brotherhood fundamentalistisch moeten zijn?
In het verleden hebben ze ook veel goede dingen gedaan en zoals een kolonel bd op care al vermelde hebben ze geen banden met terroristische organisatie's.
Indien dit klopt kunnen we alleen maar stellen dat ze vooruitstrevend zijn en kijken naar de mens en niet naar de religie.

leven in schoonheid
27-06-12, 17:34
Als je beweert dat het allemaal onzin is dan behoor je het te kunnen staven met betrouwbare bronnen.

Waarom moet je iets wat algemeen bekend is onderbouwen met een bron van herkomst.
1. Iedereen weet dat de brotherhood simpatien heeft en wordt gesteund in de gedachten over Iran en Palastina.
2. Iedereen weet de internationale afspraken over het suezkanaal.


Je geloofwaardigheid houdt meteen op als je alleen met google aankomt. Niet dat je eerder een status van deugdelijkheid had, maar voor jou louter ter informatie.
Mijn status van deugelijkheid is gekoppeld aan het feit dat ik kan functioneren zonder accumulatie van geloof ras en wantrouwen, iets wat je niet kunt zeggen van velen hier.

CONTRA
27-06-12, 17:37
Het leger heeft 1 week voor de verkiezingen het parlement ontbonden. Zo kunnen er dus geen nieuwe wetten aangenomen worden.
Daarnaast is er een wet doorgedrukt die bepaalt dat Morsi geen enkele zeggenschap heeft over het leger en politie.

Al zou Morsi echt de haria in willen voeren dan weet hij dat het nu contraproductief zou zijn om dat te gaan verklaren. Hij kan niets anders dan zich zeer bescheiden en gematigd op te stellen.
Zou hij de boel in chaos storten dan is de kans groot dat het leger een soort staat van beleg afkondigd en hem afzet.

het leger is trouw aan de vs en niet aan de egyptenaren

Fulanadetal
27-06-12, 17:47
Nou ja toch hoop ik ondanks alles dat het goed gaat.

Van Obama werd veel verwacht en dat viel tegen.
Van Morsi wordt weinig verwacht, misschien wordt dat geweldig.

Ja ik weet....maar je kan toch hopen?

IbnRushd
27-06-12, 17:49
Waarom moet je iets wat algemeen bekend is onderbouwen met een bron van herkomst.
1. Iedereen weet dat de brotherhood simpatien heeft en wordt gesteund in de gedachten over Iran en Palastina.
2. Iedereen weet de internationale afspraken over het suezkanaal.

Mijn status van deugelijkheid is gekoppeld aan het feit dat ik kan functioneren zonder accumulatie van geloof ras en wantrouwen, iets wat je niet kunt zeggen van velen hier.

Plaats dan een bron waarin Morsi aangeeft de banden met Iran wil aanhalen, zonder dat ik er voor hoef te zoeken.

Joesoef
27-06-12, 17:55
Waarom moet je iets wat algemeen bekend is onderbouwen met een bron van herkomst.



Plaats dan een bron waarin Morsi aangeeft de banden met Iran wil aanhalen, zonder dat ik er voor hoef te zoeken.


Voor mij ook graag, kan zelf niets vinden.

Fulanadetal
27-06-12, 17:56
Ik wil ook wel de banden met Iran aanhalen. Maar Iran wil niet.

Spoetnik
27-06-12, 18:40
Waarom zou de islam brotherhood fundamentalistisch moeten zijn?

Sarcasme is niet jouw sterkste punt...

leven in schoonheid
27-06-12, 21:52
Nou ja toch hoop ik ondanks alles dat het goed gaat.

Van Obama werd veel verwacht en dat viel tegen.
Van Morsi wordt weinig verwacht, misschien wordt dat geweldig.

Ja ik weet....maar je kan toch hopen?
Ik verwacht dat hij een brug slaat en een hand reikt naar elke religie en vooral de mensen en zolang wij mensen nog hoop hebben en deze hoop uitdragen komt het goed en heb ik vertrouwen in deze wereld.


Plaats dan een bron waarin Morsi aangeeft de banden met Iran wil aanhalen, zonder dat ik er voor hoef te zoeken.
Niet direct Morsi himself, maar ik doelde op de organisatie die hij vertegenwoordigd, en waarom zou hij geen banden mogen aangaan met Iran, waarschijnlijk is hij juist de aangewezen persoon om iets te kunnen regelen, om juist de vrede te kunnen bewaren in het Midden Oosten.
Zijn macht is nu nog beperkt maar ik voorzie een groot man in hem en in tegenstelling tot anderen heeft hij nog geen dreiging geuit.


Voor mij ook graag, kan zelf niets vinden.
Kom kom Joesoef, zal je nog een hint geven "wie gaf er direct steun aan het nucliair programma van Iran".

leven in schoonheid
27-06-12, 21:53
Sarcasme is niet jouw sterkste punt...
Leg uit als u wilt want ik snap u niet?

Joesoef
27-06-12, 21:57
Kom kom Joesoef, zal je nog een hint geven "wie gaf er direct steun aan het nucliair programma van Iran".


China en Rusland?


Begrijp er nu niets meer van, hoewel, als het er niet is kan je er ook geen link van geven....

leven in schoonheid
27-06-12, 21:57
Ik wil ook wel de banden met Iran aanhalen. Maar Iran wil niet.
Het is heel simpel ga naar سفارت جمهوری اسلامی ایران - لاهه (http://www.iranianembassy.nl/) of leg contact met onze Joesoef, maar werken voor de Shell werkt ook ;)

mark61
27-06-12, 22:45
Het is heel simpel ga naar سفارت ج…‡ˆری اس„ا…ی ایرا† - „ا‡‡ (http://www.iranianembassy.nl/) of leg contact met onze Joesoef, maar werken voor de Shell werkt ook ;)

Kap es met dat imbeciele gedoe.

leven in schoonheid
27-06-12, 22:50
Kap es met dat imbeciele gedoe.
Nogmaals geef normaal antwoord en geef een andere geen bijnaam wat je zelf bent, ik zit hier nu iets meer als een maand en u bent volgens mij niet bepaald geliefd op maroc.nl, althans gezien de antwoorden die u krijgt als reactie op uw actie, dus wees verstandig en zwijgt tot u weet waarover u praat.:moe:

mark61
27-06-12, 22:51
Nogmaals geef normaal antwoord en geef een andere geen bijnaam wat je zelf bent, ik zit hier nu iets meer als een maand en u bent volgens mij niet bepaald geliefd op maroc.nl, althans gezien de antwoorden die u krijgt als reactie op uw actie, dus wees verstandig en zwijgt tot u weet waarover u praat.:moe:

Kap es met dat imbeciele gedoe.

HaasHaas
28-06-12, 01:04
iemand al onderuit halen terwijl het tegendeel niet eens bewezen is, laat staan dat zo'n iemand een kans heeft gehad. typerend voor de emotie die er gaande is in het westen. over manipulatie gesproken. diep triest.

Joesoef
28-06-12, 05:08
Nogmaals geef normaal antwoord en geef een andere geen bijnaam wat je zelf bent, ik zit hier nu iets meer als een maand en u bent volgens mij niet bepaald geliefd op maroc.nl, althans gezien de antwoorden die u krijgt als reactie op uw actie, dus wees verstandig en zwijgt tot u weet waarover u praat.:moe:


Doe nu niet zo moeilijk en geef eens een link naar een link die jouw bewering staaft, waaruit blijkt dat morsi en Iran vrienden zijn, welke gebeurtenis?

Firefox
28-06-12, 06:18
Doe nu niet zo moeilijk en geef eens een link naar een link die jouw bewering staaft, waaruit blijkt dat morsi en Iran vrienden zijn, welke gebeurtenis?

Het zijn natuurlijke bondgenoten.

Soldim
28-06-12, 07:23
iemand al onderuit halen terwijl het tegendeel niet eens bewezen is, laat staan dat zo'n iemand een kans heeft gehad. typerend voor de emotie die er gaande is in het westen. over manipulatie gesproken. diep triest.

Sinds wanneer wordt Iran, en Iraanse persbureaus, tot het Westen gerekend? Persoonlijk vond ik 'het Westen' altijd al een vaag begrip, maar het wordt steeds diffuser :hihi:

leven in schoonheid
28-06-12, 09:27
Doe nu niet zo moeilijk en geef eens een link naar een link die jouw bewering staaft, waaruit blijkt dat morsi en Iran vrienden zijn, welke gebeurtenis?
Komkom Joesoef waar dit verhaaltje vandaan komt is deze pagina dan betrouwbaar en als we even iets verder kijken naar de schrijver van dit stukje is deze objectief,Abu Pessoptimist (http://sargasso.nl/archief/author/abu-pessoptimist/) die in werkelijkheid Jonathan Rashad (http://www.flickr.com/photos/drumzo/) is en als je even verder zoekt nog een derde schuilnaam heeft drumzo,Flickr: Jonathan Rashad's Photostream (http://www.flickr.com/photos/drumzo/), en dan vraag je mij om brongegevens terwijl het bij een ieder bekend is dat de brotherhood warme gevoelens heeft voor Iran en Palastina.
Zelf heb ik gelezen dat u uit Iran kwam, daarmee mag ik aannemen dat u op de hoogte bent van het nieuws vanuit iran en jij waarschijnlijk Navvab Safavi kent die op 11-06-2012 een compromis aanging met de leiders van deze beweging, immers ze strijden voor de zelfde zaak al wil de n het oplossen op een vredige manier en de andere met meer geweld.
Uw vraag hier om een bron zou het zelfde zijn wanneer ik zeg Iran wil Israel van de kaart vegen en jij vraagt om een bron.

mark61
28-06-12, 12:09
Navvab Safavi kent die op 11-06-2012 een compromis aanging met de leiders van deze beweging,

Safavi werd op 25 december 1955 gexecuteerd.

Kap es met dat imbeciele gedoe.


Uw vraag hier om een bron zou het zelfde zijn wanneer ik zeg Iran wil Israel van de kaart vegen en jij vraagt om een bron.

Bron?

Joesoef
28-06-12, 12:59
Uw vraag hier om een bron zou het zelfde zijn wanneer ik zeg Iran wil Israel van de kaart vegen en jij vraagt om een bron.

Frappant dat je er zelf mee komt, Iran heeft nog nooit beweerd Israel van de kaart te willen vegen. Je zegt dus eigenlijk, joesoef, je hebt gelijk, dr is geen bron.

leven in schoonheid
28-06-12, 14:11
Safavi werd op 25 december 1955 gexecuteerd.

Kap es met dat imbeciele gedoe.



Bron?
Misschien kun je dan beter het consulaat van iran een idioot noemen want het kwam van hun engelstalige site.
Dag Imbiciel.

Spoetnik
28-06-12, 14:23
Sinds wanneer wordt Iran, en Iraanse persbureaus, tot het Westen gerekend? Persoonlijk vond ik 'het Westen' altijd al een vaag begrip, maar het wordt steeds diffuser :hihi:

Sja, inderdaad, toen de pers voorlichter van Amerikaanse buitenlandse zaken hiernaar gevraagd werd zei hij letterlijk, "Geloof niet alles wat je leest op fars nieuws". En het andere Iraanse nieuws bureau Irna gaf Fars ook een veeg uit de pan.

mark61
28-06-12, 14:37
Misschien kun je dan beter het consulaat van iran een idioot noemen want het kwam van hun engelstalige site.
Dag Imbiciel.

Link / bron?

Iran heeft geen consulaat in NL.

Je hebt weer een ernstige aanval van imbeciliteit. Gelul uitslaan en als iemand vraagt waar je dat vandaan hebt brutaalweg roepen dat ze dat zelf maar moeten uitzoeken.

Kortom, imbeciel. En nog een kwaadaardige ook.

leven in schoonheid
28-06-12, 14:45
Link / bron?

Iran heeft geen consulaat in NL.

Je hebt weer een ernstige aanval van imbeciliteit. Gelul uitslaan en als iemand vraagt waar je dat vandaan hebt brutaalweg roepen dat ze dat zelf maar moeten uitzoeken.

Kortom, imbeciel. En nog een kwaadaardige ook.
Iran (Nederland) Klik hier voor VISUM AANVRAAG formulier in pdf formaat, Consulaat van Iran Duinweg 20-22 2585 JX Den Haag. T. 0031(0)70 3548483 ...
+Kaart van Duinweg 20, Scheveningen weergeven

leven in schoonheid
28-06-12, 14:47
Link / bron?

Iran heeft geen consulaat in NL.

Je hebt weer een ernstige aanval van imbeciliteit. Gelul uitslaan en als iemand vraagt waar je dat vandaan hebt brutaalweg roepen dat ze dat zelf maar moeten uitzoeken.

Kortom, imbeciel. En nog een kwaadaardige ook.
hoelang blijft jij schelden op anderen om jou gebrek aan kennis te verhullen, hoe oud ben je en heb je de lagere school afgemaakt?

mark61
28-06-12, 14:47
Iran (Nederland) Klik hier voor VISUM AANVRAAG formulier in pdf formaat, Consulaat van Iran Duinweg 20-22 2585 JX Den Haag. T. 0031(0)70 3548483 ...
+Kaart van Duinweg 20, Scheveningen weergeven

Gevestigd in de ambassade. Je had het over hun website waarop stond dat een persoon die al een halve eeuw dood is iets deed in 2012.

Komt er nog wat van een bron of link voor al je leugenachtige onzin? Snel een beetje. Donder anders op.

super ick
28-06-12, 14:55
Gevestigd in de ambassade. Je had het over hun website waarop stond dat een persoon die al een halve eeuw dood is iets deed in 2012.

Komt er nog wat van een bron of link voor al je leugenachtige onzin? Snel een beetje. Donder anders op.

Ik heb er nietnaar gezocht maar ongetwijfeld zullen er wel websites te vinden zijn. Die dan vervolgens weer in twijfel getrokken kunnen worden.

Ik denk dat dat het probleem is. Hij is wel op zoek geweest maar niets betrouwbaars kunnen vinden.

mark61
28-06-12, 15:03
Ik heb er nietnaar gezocht maar ongetwijfeld zullen er wel websites te vinden zijn. Die dan vervolgens weer in twijfel getrokken kunnen worden.

Ik denk dat dat het probleem is. Hij is wel op zoek geweest maar niets betrouwbaars kunnen vinden.

Iemand die in 1955 is gestorven kan in 2012 niks doen. Op geen enkele website.

leven in schoonheid
28-06-12, 15:13
Gevestigd in de ambassade. Je had het over hun website waarop stond dat een persoon die al een halve eeuw dood is iets deed in 2012.

Komt er nog wat van een bron of link voor al je leugenachtige onzin? Snel een beetje. Donder anders op.

Jij zegt achtelijke gek dat je er rondloopt dat er geen consulaat was van iran in Nederland, nu die er wel blijkt te zijn, zeg jij weer dat ik lieg en dat ik anders moet opdonderen wat een ontzettend zielig ventje ben jij zeg, een jankert een zeurderd, vraag me af wat er mis is gegaan in jou jeugd dat jij zulke zaken durft te roepen op het openbare net. In mijn ogen spoor jij niet dus je zoekt het verder maar uit met jou zielig gedrag, ik maak geen woorden meer aan jou vuil en laat je links liggen want je zal wel een reputatie hebben bij het beheer hier, maar op mijn site was je er allang uitgevlogen.

leven in schoonheid
28-06-12, 15:16
Iemand die in 1955 is gestorven kan in 2012 niks doen. Op geen enkele website.
En jij denkt dat er onder de miljoenen Iranezen er maar eentje is met deze naam, ik ken zelfs een goede zanger met de zelfde naam.
Embassy of the Islamic Republic of iran The Hague (http://iranianembassy.nl/en/)

leven in schoonheid
28-06-12, 15:22
Ik heb er nietnaar gezocht maar ongetwijfeld zullen er wel websites te vinden zijn. Die dan vervolgens weer in twijfel getrokken kunnen worden.

Ik denk dat dat het probleem is. Hij is wel op zoek geweest maar niets betrouwbaars kunnen vinden.
Nee Dick geen gebrek aan betrouwbare informatie, sterke nog ik heb de bron genoemd, maar personen zoals een Mark die gaat eisen dat ik mijn bronnen geef, terwijl hij niet de stukjes leest die ik schrijf, die kunnen wat mij betreft aan het gas.
Ik laat me niet de wet voorlezen, door niemand, dus zeker niet door een pubber als Mark.
Voor Joesoef heb ik respect vandaar dat ik Care doorgaf waar een kolonel bd zijn ervaring schreef over de brotherhood en de belangen in Iran die financieel deze groepen steunt zoals Hizbollah, Hamas en de Brotherhood, maar toch de laatste niet moesten zien als extreme instelling, sterke nog hij verwachte dat deze brotherhood veel kan betekenen voor de vrede in het MO.

mark61
28-06-12, 15:36
En jij denkt dat er onder de miljoenen Iranezen er maar eentje is met deze naam, ik ken zelfs een goede zanger met de zelfde naam.
Embassy of the Islamic Republic of iran The Hague (http://iranianembassy.nl/en/)

Meer gelul. Zo ken jij een Iraanse zanger? Hoe dat zo? Je verzint nu 2 stuks Iraanse fundi's met banden met de MB met dezelfde naam? :hihi:

Links naar bronnen voor je beweringen. Niet willekeurige links.

Tis weer als vanouds. Fantaseren, kwaadaardige leugens, hopla.

mark61
28-06-12, 15:37
sterke nog ik heb de bron genoemd,

Je liegt. Imbeciel.

leven in schoonheid
28-06-12, 15:57
Meer gelul. Zo ken jij een Iraanse zanger? Hoe dat zo? Je verzint nu 2 stuks Iraanse fundi's met banden met de MB met dezelfde naam? :hihi:

Links naar bronnen voor je beweringen. Niet willekeurige links.

Tis weer als vanouds. Fantaseren, kwaadaardige leugens, hopla.

http://www.youtube.com/watch?v=8vl2bdrBI0s

Joesoef
28-06-12, 16:06
Nou John, hoe ken je hem, het internet?

leven in schoonheid
28-06-12, 17:03
Nou John, hoe ken je hem, het internet?
Ja hoezo via facebook, probleem?

Joesoef
28-06-12, 17:13
Ja hoezo via facebook, probleem?


Ahhh, op die manier, je vriend :hihi:

leven in schoonheid
28-06-12, 17:38
Ahhh, op die manier, je vriend :hihi:
Vriend kan bij mij ook een negatieve uitdrukking hebben :hihi:
Maar misschien kan jij me een stapje verder helpen, is hij nu de zelfde persoon die deze protest song heeft geschreven waar zoveel ophef over was in Amerika naar ik meende in 2007 of 2009?
Want als je op zijn naam googeld lijkt wel of heel Iran zo heet, net als hier Jansen.

Malcolm.X
29-06-12, 02:01
Iran is een vijand van Allah, Islam en Moslims.. Ze zijn een gezwel en nog erger dan de Joden en Christenen omdat ze de Islam vanuit bestrijden.. Als hij wil gaan samenwerken met de lasteraars van de metgezellen (ra) en de moeder de gelovigen, dan weet je uit welk hou hij is gesneden.. Ik voorspel dan nieuwe revoluties...

Malcolm.X
29-06-12, 02:10
De Waarheid achter Iran, Hezbollah en de Rafida


http://www.youtube.com/watch?v=EBnrQkg_g2I&feature=plcp


Iran en de zionist zijn een, samen strijden voor Irak, de een verwacht zijn 12e imam uit Karballa, en de andere denkt dat hun Messias terugkomt en een rijk zal regeren vanuit Babylon, heel Irak is met de grond gelijk gemaakt behalve die 2 plekken..

Allebei leven in een droomwereld en fantasie.. Imam al-Mahdi (as) zal wel verschijnen, daarna gevolgd door de echte Messias (Jezus vzmh), die zullen hun fantasien en dromen in duigen slaan...

Karin.N
29-06-12, 06:49
Iran is een vijand van Allah, Islam en Moslims.. Ze zijn een gezwel en nog erger dan de Joden en Christenen omdat ze de Islam vanuit bestrijden.. Als hij wil gaan samenwerken met de lasteraars van de metgezellen (ra) en de moeder de gelovigen, dan weet je uit welk hou hij is gesneden.. Ik voorspel dan nieuwe revoluties...

Agressief, intolerant, is dat de inspiratie die jij uit je geloof haalt?

Bart.NL
29-06-12, 07:34
Allebei leven in een droomwereld en fantasie.. Imam al-Mahdi (as) zal wel verschijnen, daarna gevolgd door de echte Messias (Jezus vzmh), die zullen hun fantasien en dromen in duigen slaan...

Ik vermoed dat er nog heel wat fantasien en dromen in duigen zullen vallen.

super ick
29-06-12, 10:30
Iemand die in 1955 is gestorven kan in 2012 niks doen. Op geen enkele website.

Nee dat klopt maar als ik mij goed herinner heb jij ook wel eens een overledene aan de koffietafel gezet :hihi:

Ik heb weleens een artikel geplaatst waarvan de informatie niet bleek te kloppen.

Hoever lagen die twee steden ook alweer uit elkaar?":hihi:

super ick
29-06-12, 10:47
Nee Dick geen gebrek aan betrouwbare informatie, sterke nog ik heb de bron genoemd, maar personen zoals een Mark die gaat eisen dat ik mijn bronnen geef, terwijl hij niet de stukjes leest die ik schrijf, die kunnen wat mij betreft aan het gas.

Zolang zijn die stukjes toch niet? Volgens mij leest hij die paar zinnetjes best. Waarom denk je dat?


Ik laat me niet de wet voorlezen, door niemand, dus zeker niet door een pubber als Mark.

Dat is stevige taal, John.


Voor Joesoef heb ik respect vandaar dat ik Care doorgaf waar een kolonel bd zijn ervaring schreef over de brotherhood en de belangen in Iran die financieel deze groepen steunt zoals Hizbollah, Hamas en de Brotherhood, maar toch de laatste niet moesten zien als extreme instelling, sterke nog hij verwachte dat deze brotherhood veel kan betekenen voor de vrede in het MO.

Ik vind de kijk van een generaal op de brotherhood maar 1 aspect.
Ik zie het als een proces. Als je de roots van sommige huidige politieke partijen in Nederland uitpluist en hun (voormalige) internationale banden onder de loep legt stuit je ook op merkwaardigheden. Lokaal doen die brothers veel goed werk waar overheden steken laten vallen. Ter plaatse zullen bepaalde afsplitsingen er fundamentele opvattingen op na houden, ook weer gevoed door de situatie waar ze in zitten. En die is in die regio's vaak niet al te florisant. Vooruitgang is de enige methode om hen de wind uit de zeilen te nemen.

Zo'n Morsi vertoond toch een bepaalde mate van inschikkelijkheid. Hij is zich kennelijk toch bewust van het feit dat een vrijwel even groot deel van de bevolking NIET op hem gestemd heeft. Wellicht ziet hij de sharia wel als zaligmakend maar ziet hij ook de onmogelijkheid in om die in deze situatie in te voeren. Omdat een groot deel van het volk, impliciet, te kennen heeft gegeven hier niet op te zitten wachten. Hij luistert naar zijn volk en dat vind ik een goede zaak.

In Nederland heeft het volk zich bij het laatste referendum ergens over uitgesproken dat ze WEL door de strot gedrukt heeft gekregen. Op dat vlak acteerd Morsi voorlopig dus beter.

Ik heb er geen blind vertrouwen in. Zodra geloof een rol gaat spelen in de politiek word ik al achterdochtig. Ik moet er niets van hebben. Zo moet ik er ook niet aan denken onder een SGP-regime te moeten leven.
Zoals eerder gezegd'ik wacht het nog even af.

leven in schoonheid
29-06-12, 11:26
Zolang zijn die stukjes toch niet? Volgens mij leest hij die paar zinnetjes best. Waarom denk je dat?
Een voorbeeldje waarin Mark niets wens te lezen.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-3.html#post5055370 hier geef ik de link van het Iraanse Consulaat.
Zijn andwoord hierop is eerst.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-3.html#post5055462
En even verder zegt hij dat Iran geen consulaat heeft in Nederland.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-4.html#post5055752
net als het vragen naar bronnen waarom hij dan blijft zeuren over een stukje dat ik plaatste, ben je dan zo dom dat hij niet weet dat als je even de feiten kopieerd ze zo kunt vinden via google, iets wat ik als eerste doe bij een verhaal waarvan ik denk dit rammelt aan alle kanten.



Dat is stevige taal, John.
Begin jij nu ook al met John?
Maar dit even ter zijde, waarom zou ik mij moeten laten ringen door een persoon als Mark die onbeschoft mensen schoffeert zonder enige acht te slaan op de persoon die hij niet kent, net zoals ik hem niet ken.




Ik vind de kijk van een generaal op de brotherhood maar 1 aspect.
Ik zie het als een proces. Als je de roots van sommige huidige politieke partijen in Nederland uitpluist en hun (voormalige) internationale banden onder de loep legt stuit je ook op merkwaardigheden. Lokaal doen die brothers veel goed werk waar overheden steken laten vallen. Ter plaatse zullen bepaalde afsplitsingen er fundamentele opvattingen op na houden, ook weer gevoed door de situatie waar ze in zitten. En die is in die regio's vaak niet al te florisant. Vooruitgang is de enige methode om hen de wind uit de zeilen te nemen.

Zo'n Morsi vertoond toch een bepaalde mate van inschikkelijkheid. Hij is zich kennelijk toch bewust van het feit dat een vrijwel even groot deel van de bevolking NIET op hem gestemd heeft. Wellicht ziet hij de sharia wel als zaligmakend maar ziet hij ook de onmogelijkheid in om die in deze situatie in te voeren. Omdat een groot deel van het volk, impliciet, te kennen heeft gegeven hier niet op te zitten wachten. Hij luistert naar zijn volk en dat vind ik een goede zaak.
Deze kolonel (die jij generaal noemt) heeft veel ervaring en kijk op de ontwikkelingen in het midden oosten wat zijn specialistme was, verder verbleef hij veel in het MO en was hij veelvoudig aanwezig.




In Nederland heeft het volk zich bij het laatste referendum ergens over uitgesproken dat ze WEL door de strot gedrukt heeft gekregen. Op dat vlak acteerd Morsi voorlopig dus beter.
Yep en dat het de burger miljarden kost zal de overheid een zorg zijn, deze Morsi scoort daarin veel beter en denk dat hij ook hierin beter blijft scoren gezien zijn afkomst.




Ik heb er geen blind vertrouwen in. Zodra geloof een rol gaat spelen in de politiek word ik al achterdochtig. Ik moet er niets van hebben. Zo moet ik er ook niet aan denken onder een SGP-regime te moeten leven.
Zoals eerder gezegd'ik wacht het nog even af.
Tja ik zie dit iets anders, zo snel een gelovige aan de macht komt is het gedaan met het geloof en overheerst de drang naar macht.

Joesoef
29-06-12, 11:55
Een voorbeeldje waarin Mark niets wens te lezen.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-3.html#post5055370 hier geef ik de link van het Iraanse Consulaat.


Het gaat om de Iraanse ambassade سفارت جمهوری اسلامی ایران - لاهه (http://www.iranianembassy.nl/) . Er is enig verschil tussen een consulaat en een ambassade...

leven in schoonheid
29-06-12, 12:02
Het gaat om de Iraanse ambassade سفارت ج…‡ˆری اس„ا…ی ایرا† - „ا‡‡ (http://www.iranianembassy.nl/) . Er is enig verschil tussen een consulaat en een ambassade...
Juist Joesoef grote jongen je hebt de Ambassade die op overheids niveau werk verricht, dan heb je Consultair werk die voor burgers zaken regelt en dan heb je nog Attace's voor hand en span diensten, aangezien Iran visa verstrekt of nieuws geeft voor zijn haar burgers spreekt je van een consulaat, het zijn consultaire zaken, dat dit gebeurd binnen een Ambassade doet niets af van de dienst.

Joesoef
29-06-12, 12:20
Juist Joesoef grote jongen je hebt de Ambassade die op overheids niveau werk verricht, dan heb je Consultair werk die voor burgers zaken regelt en dan heb je nog Attace's voor hand en span diensten, aangezien Iran visa verstrekt of nieuws geeft voor zijn haar burgers spreekt je van een consulaat, het zijn consultaire zaken, dat dit gebeurd binnen een Ambassade doet niets af van de dienst.

Nogmaals, Iran heeft in Nederland geen consulaat maar een ambassade met consulaire taken.

leven in schoonheid
29-06-12, 12:55
Dus als het in het zelfde gebouw zit heet de afdeling geen consulaat?
Oke nog 1 kleine poging zoals de Ambassade het zelf ziet
Embassy of the Islamic Republic of iran The Hague (http://iranianembassy.nl/en/consular.php?content=21)
.The Consular Section of the IRI Embassy in The Hague

Charlus
29-06-12, 13:03
Ik stel voor dat we de rijdende rechter erbij halen.

leven in schoonheid
29-06-12, 13:07
Hoop niet dat mijn duimpje jou uit de rodezone haalt.:moe:

Joesoef
29-06-12, 13:22
Dus als het in het zelfde gebouw zit heet de afdeling geen consulaat?
Oke nog 1 kleine poging zoals de Ambassade het zelf ziet
Embassy of the Islamic Republic of iran The Hague (http://iranianembassy.nl/en/consular.php?content=21)
.The Consular Section of the IRI Embassy in The Hague

Een supermarkt heet supermarkt, niet slagerij om dat er een slagerij afdeling zit. Maar soit, net zo iets als luxor, grosny, donkerafrika orwhatsoever.


Maar goed, Morsi heeft dus Iran als facebook vriend. Thats all.

leven in schoonheid
29-06-12, 13:48
Een supermarkt heet supermarkt, niet slagerij om dat er een slagerij afdeling zit. Maar soit, net zo iets als luxor, grosny, donkerafrika orwhatsoever.


Maar goed, Morsi heeft dus Iran als facebook vriend. Thats all.
Sorry Joesoef, maar als de supermarkt zelf het vlees verpakt heet het toch echt een slagerij met een slager.
Wat luxor, grosny en donker afrika hiermee te maken heeft is voor mij n groot vraagteken?

leven in schoonheid
29-06-12, 13:50
Maar goed, Morsi heeft dus Iran als facebook vriend. Thats all.
Wel even bij de les blijven, Facebook ging over een piano spelende zanger/musici uit Iran.:moe:

Joesoef
29-06-12, 14:03
Ik wist dat je het niet zou begrijpen, nosweat.

leven in schoonheid
29-06-12, 14:19
Ik wist dat je het niet zou begrijpen, nosweat.
Ja daar was ik al bang voor, maar ik neem aan dat Nederland en de Internationale afspraken niet worden veranderd omdat Joesoef van Maroc.nl het niet ziet zitten of zijn gelijk wens te hebben.
Maar vaak als je iets vragend maakt begrijpen mensen het antwoord beter.
"Wie voert de consultaire werken uit en hoe heet deze afdeling?"
Kan nog een stapje verder gaan.
De Ambassade heeft naast een Ambassadeur zelfs een consul
[email protected]<!-- 1. سفير -->
[email protected]

super ick
29-06-12, 16:39
Een voorbeeldje waarin Mark niets wens te lezen.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-3.html#post5055370 hier geef ik de link van het Iraanse Consulaat.
Zijn andwoord hierop is eerst.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-3.html#post5055462
En even verder zegt hij dat Iran geen consulaat heeft in Nederland.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/351951-iran-interview-morsi-vervalst-4.html#post5055752
net als het vragen naar bronnen waarom hij dan blijft zeuren over een stukje dat ik plaatste, ben je dan zo dom dat hij niet weet dat als je even de feiten kopieerd ze zo kunt vinden via google, iets wat ik als eerste doe bij een verhaal waarvan ik denk dit rammelt aan alle kanten.


Begin jij nu ook al met John?
Maar dit even ter zijde, waarom zou ik mij moeten laten ringen door een persoon als Mark die onbeschoft mensen schoffeert zonder enige acht te slaan op de persoon die hij niet kent, net zoals ik hem niet ken.



Deze kolonel (die jij generaal noemt) heeft veel ervaring en kijk op de ontwikkelingen in het midden oosten wat zijn specialistme was, verder verbleef hij veel in het MO en was hij veelvoudig aanwezig.



Yep en dat het de burger miljarden kost zal de overheid een zorg zijn, deze Morsi scoort daarin veel beter en denk dat hij ook hierin beter blijft scoren gezien zijn afkomst.



Tja ik zie dit iets anders, zo snel een gelovige aan de macht komt is het gedaan met het geloof en overheerst de drang naar macht.

Je krijgt hier wel 'een speciale behandeling' dat zie ik ook. Maar je legt de nadruk teveel op de 'duistere interpretatie' van de islam, meestal gepraktiseerd door mensen met een dubbele agenda. Of zoals je zelf ook zegt: als er macht bij komt kijken is het geloof weg. Wat ik als ongelovige wel een erg zwak verschijnsel vind van geloof. Het werkt dus alleen thuis, in de privesfeer, precies daar waar het hoort.

Bijna niemand kent elkaar hier. Dat lijkt me dus geen argument.

Die generaal die jij kolonel noemt (alsof die ene rang verschil zoveel uitmaakt) die heeft vast zelf ook een mening, een invalshoek om dingen te zien, misschien zelfs een verborgen agenda, die meespeelt. Toen ik in Egypte woonde reisde ik ook niet zelfstandig naar het zuiden. Ik ben in diverse Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen geweest. Landen waar geen moslim te bekennen was maar in bijna al die landen waren er plekken die gemeden moesten worden. Armoede is de oorzaak niet de moslimbroeders.

Ik denk dat Morsi zich bewust is van het feit dat Egypte als 1 land verder moet en dat ze elkaar allemaal nodig zullen hebben. Die moslimbroedersoep wordt niet zo heet gegeten als die opgediend word.

Op een andere manier zeggen we zo'n beetje allemaal hetzelfde op dit vlak.

leven in schoonheid
29-06-12, 17:52
Je krijgt hier wel 'een speciale behandeling' dat zie ik ook. Maar je legt de nadruk teveel op de 'duistere interpretatie' van de islam, meestal gepraktiseerd door mensen met een dubbele agenda. Of zoals je zelf ook zegt: als er macht bij komt kijken is het geloof weg. Wat ik als ongelovige wel een erg zwak verschijnsel vind van geloof. Het werkt dus alleen thuis, in de privesfeer, precies daar waar het hoort.
Waarom ik deze speciale behandeling krijgt, ik weet het niet, want het is zeker niet zo dat ik de nadruk leg op de duistere kant van de Islam, wel heb ik met personen zoals MalcolmX dat ik hem wijst op zaken als hij weer overdreven plak filmpjes hier vertoont.



Bijna niemand kent elkaar hier. Dat lijkt me dus geen argument.
Juist het feit dat men hier "anoniem" zit geeft bepaalde personen het kinderlijke gevoel veilig te zijn en te kunnen schelden, trollen en voeren niet wetende dat het simpel is om feiten te achterhalen zeker als het gaat om simpele forum sites als deze.
Zelfs met een programma op internet zoals whois kun je al veel te weten komen over de personen hier.




Die generaal die jij kolonel noemt (alsof die ene rang verschil zoveel uitmaakt) die heeft vast zelf ook een mening, een invalshoek om dingen te zien, misschien zelfs een verborgen agenda, die meespeelt.
Nou die ene rang maakt ongeveer 3400 euro in de maand uit, maar een generaal kan nooit op een ambassade werken en een kolonel is vaak het hoofd van het militair attace.
En natuurlijk heeft hij een verborgen agenda, wie niet die in het buitenland werkt voor de overheden, maar ondanks dit vond ik het stuk wat hij schreeft over de "Moslim Brotherhood" zeer positief, zelfs zo positief dat hij overheden adviseerde contacten te leggen.




Toen ik in Egypte woonde reisde ik ook niet zelfstandig naar het zuiden. Ik ben in diverse Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen geweest. Landen waar geen moslim te bekennen was maar in bijna al die landen waren er plekken die gemeden moesten worden. Armoede is de oorzaak niet de moslimbroeders.
Helemaal met je eens armoede is de nummer 1 oorzaak van een strijd, ik denk dat de moslimbroeders in het algemeen er ook weinig mee te maken hebben.


Ik denk dat Morsi zich bewust is van het feit dat Egypte als 1 land verder moet en dat ze elkaar allemaal nodig zullen hebben. Die moslimbroedersoep wordt niet zo heet gegeten als die opgediend word.

Op een andere manier zeggen we zo'n beetje allemaal hetzelfde op dit vlak.
Ik ben ervan overtuigd dat Morsi veel kan betekenen voor Egypte, maar ook voor de rust en vrede in het midden oosten.

PS. heeft u het recept van deze soep?

leven in schoonheid
30-06-12, 10:23
Ik ben ervan overtuigd dat Morsi veel kan betekenen voor Egypte, maar ook voor de rust en vrede in het midden oosten.

Gezien de uitspraken die hij gisteren deed op het plein ben ik niet zo zeker meer van de tekst die ik hier enkele uren geleden schreef en zie dat er een nieuwe dictator is opgestaan die belust is op macht en geweld, jammer Morsi, jou aktie het volk toe te spreken op het plein was een daad van lef, je woorden een daad van geweld.

knuppeltje
30-06-12, 12:32
Is er een psychiater in de zaal?

leven in schoonheid
30-06-12, 12:34
Is er een psychiater in de zaal?
Denk je dat een psychiater jou nog kan helpen?

SportFreak
30-06-12, 12:39
wat is er mis mee als hij banden met Iran gaat voorzetten ?

Nederland heeft toch ook banden met zionisten die kleine kinderen vermoordt

leven in schoonheid
30-06-12, 13:22
wat is er mis mee als hij banden met Iran gaat voorzetten ?

Nederland heeft toch ook banden met zionisten die kleine kinderen vermoordt
Met veel plezier lees ik dat het weer de Zionisten zijn, personen die het geloof aanhangen die ontstaan is bij de berg Sion.

super ick
30-06-12, 14:11
Gezien de uitspraken die hij gisteren deed op het plein ben ik niet zo zeker meer van de tekst die ik hier enkele uren geleden schreef en zie dat er een nieuwe dictator is opgestaan die belust is op macht en geweld, jammer Morsi, jou aktie het volk toe te spreken op het plein was een daad van lef, je woorden een daad van geweld.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar je moet misschien iets minder luisteren naar wat politici en 'leiders' zeggen en meer naar wat ze doen.

Je was overtuigd zei je. Ik zie het nog steeds van een afstandje aan met gematigd optimisme. Dan wordt je ook wat minder teleurgesteld en gebeten als het onverhoopt niet uit mocht komen.

leven in schoonheid
30-06-12, 17:13
Ik weet niet hoe oud jij bent maar je moet misschien iets minder luisteren naar wat politici en 'leiders' zeggen en meer naar wat ze doen.

Je was overtuigd zei je. Ik zie het nog steeds van een afstandje aan met gematigd optimisme. Dan wordt je ook wat minder teleurgesteld en gebeten als het onverhoopt niet uit mocht komen.
Ja weet het je hebt gelijk, maar de uitspraken logen er niet om.

super ick
02-07-12, 08:54
Ja weet het je hebt gelijk, maar de uitspraken logen er niet om.

Die van de paus soms ook niet.