PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale moslims vernielen werelderfgoed Timboektoe



CONTRA
30-06-12, 21:18
Radicale moslims vernielen werelderfgoed Timboektoe

Gewapende moslimextremisten hebben vandaag een ravage aangericht in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben volgens ooggetuigen de graftombe van de moslimheilige Sidi Mahmoud Ben Amar uit de 15e eeuw en de heiligdommen van nog twee andere geestelijken verwoest. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.

De extremisten zijn lid van de beweging Ansar Dine (Verdedigers van het Geloof). Dat is een soennitische groepering die vermoedelijk banden onderhoudt met al-Qaeda. Ansar Dine greep eind maart de macht in het noorden van Mali en wil er de sharia invoeren. De moslimheiligen in Timboektoe volgden het soefisme, een gematigde en mystieke stroming binnen de islam.

Frankrijk, de vroegere kolonisator, en de regering van het Afrikaanse land hebben het geweld van de moslimextremisten scherp veroordeeld. Mali stelde hun 'verwoestende woede' gelijk aan oorlogsmisdaden en zei zowel op nationaal als internationaal niveau actie te ondernemen zonder dat nader toe te lichten. De Franse regeringswoordvoerder noemde de vernietiging van de heiligdommen 'een ontoelaatbare daad'.

Het West-Afrikaanse Timboektoe was aan het eind van de Middeleeuwen de hoofdstad voor islamitische wetenschappers. Van heinde en verre kwamen geleerden naar de 'stad van 333 heiligen', zoals Timboektoe wordt genoemd. Er zijn 100.000 oude geschriften bewaard.

Timboektoe staat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco. Die had donderdag nog gezegd dat Timboektoe ernstig gevaar loopt door de gewapende opstand.

De verwoestingen in Mali doen denken aan het opblazen van reusachtige Boeddhabeelden in maart 2001 in Afghanistan. De toenmalige heersers in dat land, de Taliban, bliezen de beelden op, omdat zij die niet-islamitisch vonden. Zij stonden ook op de Werelderfgoedlijst.

Radicale moslims vernielen werelderfgoed Timboektoe - BUITENLAND - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/3279688/2012/06/30/Radicale-moslims-vernielen-werelderfgoed-Timboektoe.dhtml)

Kortman
30-06-12, 21:27
Geloof maakt meer kapot dan je lief is , wordt ook hier weer bewezen .

De extremisten zijn lid van de beweging Ansar Dine (Verdedigers van het Geloof). Dat is een soennitische groepering die vermoedelijk banden onderhoudt met al-Qaeda.
:moe:

Saul
30-06-12, 22:13
Ansar betekent geen verdedigers maar 'helpers'. Just sayin'.

En Kortman, ik verwijs even naar WW2. Als ik me niet vergis werd in koelen bloede 2,5% van de wereldbevolking vermoord door religiehaters. :)

Maar ach, feitenhaat doet zijn kwaadaardige werk weer bij de ex-christelijke leden met trauma's aan godsdienst.

Firefox
30-06-12, 22:20
Geloof maakt meer kapot dan je lief is , wordt ook hier weer bewezen .

De extremisten zijn lid van de beweging Ansar Dine (Verdedigers van het Geloof). Dat is een soennitische groepering die vermoedelijk banden onderhoudt met al-Qaeda.
:moe:

Alweer soennieten. Die moeten inderdaad helemaal niets hebben van soefi's.

leven in schoonheid
30-06-12, 22:21
Ansar betekent geen verdedigers maar 'helpers'. Just sayin'.

En Kortman, ik verwijs even naar WW2. Als ik me niet vergis werd in koelen bloede 2,5% van de wereldbevolking vermoord door religiehaters. :)

Maar ach, feitenhaat doet zijn kwaadaardige werk weer bij de ex-christelijke leden met trauma's aan godsdienst.
Zover ik weet had WOII niets met religie te maken, dat joden werden vervolgd was een bijzaak en had zeker geen expansie om een geloof te verspreiden of te versterken.

Firefox
30-06-12, 22:23
Ansar betekent geen verdedigers maar 'helpers'. Just sayin'.

En Kortman, ik verwijs even naar WW2. Als ik me niet vergis werd in koelen bloede 2,5% van de wereldbevolking vermoord door religiehaters. :)

Maar ach, feitenhaat doet zijn kwaadaardige werk weer bij de ex-christelijke leden met trauma's aan godsdienst.

Ik begrijp weer dat je wel iets wilt zeggen, maar niet over het topiconderwerp.

Saul
30-06-12, 22:29
Zover ik weet had WOII niets met religie te maken, dat joden werden vervolgd was een bijzaak en had zeker geen expansie om een geloof te verspreiden of te versterken.

Daar doel ik ook niet op. Nazi's en commi's waren wel fervente religiehaters. ;)

leven in schoonheid
30-06-12, 23:05
Daar doel ik ook niet op. Nazi's en commi's waren wel fervente religiehaters. ;)
Sterker nog de Nazi's hadden totaal niets met de religie net als de communisten, bij beiden werden kerkleiders vervolgd en vermoord en in Rusland (USSR) werd de religie totaal verboden.

BoerHarms
01-07-12, 05:31
Daar doel ik ook niet op. Nazi's en commi's waren wel fervente religiehaters. ;)

Hoe kunnen ze dan ook vernietigen in naam van God, of hun Schepper

De topic titel duidt special op het geloof, alles wat er vernietigd word , wordt gedaan in naam van Hun aanbidder, en het gaat vooral over de radicalen , ja een speciale groep gelovigen, waar jij aanhanger van bent of heel er bang voor bent om hun diaad te veroordelen. Want schijnbaar keur je hun daad goed.

Als er gestaan had radicale christenen , dat durf ik daar duidelijk mijn mening over geven, en als het radicale christen geweest waren dan durf ik ook openlijk te zeggen dat dit een stelletje zielige schepsels zijn.

BoerHarms
01-07-12, 05:37
Geloof maakt meer kapot dan je lief is , wordt ook hier weer bewezen .

:


Maakt niet uit welk geloof het is, het zijn echter wel de radicalen. Ook radicalen christenen maken meer kapot dan je lief heb. Maar ja, de christenen hier durven schijnbaar wel hun radicalen te bekritiseren.

Malcolm.X
01-07-12, 06:37
Allahu akbar weg met alle afgoden, als in Europa straks de islam het voor het zeggen gaat elk standbeeld/afgod hetzelfde meemaken...

BoerHarms
01-07-12, 07:14
Allahu akbar weg met alle afgoden, als in Europa straks de islam het voor het zeggen gaat elk standbeeld/afgod hetzelfde meemaken...

En dat zegt de P.R. manager van Wilders, ga zo door met je opmerkingen en Geert krijgt nog meer aanhangers

Malcolm.X
01-07-12, 07:20
En dat zegt de P.R. manager van Wilders, ga zo door met je opmerkingen en Geert krijgt nog meer aanhangers

Knor, als ik mocht stemmen had ik de mijne ook aan hem gegeven en dat zweer ik bij Allah.. Misschien dat hij het laatste zetje geeft naar een conflict en de slapende moslims dan ook wakker worden, anders worden zij zijn eerste slachtoffers... Een standvastige moslim confronteren en daden bij je grootpraat voegen doen jullie niet.. Zelfde als met de pest koppen zie zoeken ook altijd de zwakste schakels...

Wilders for MP?? Hoe eerder hoe beter..

Malcolm.X
01-07-12, 07:21
Ga nou maar tegen iemand anders knorren want jij en nog een paar staan op de negeer lijst... Zijn je vriendjes leven in schooheid, firefox en de andere nog niet ontwaakt uit hun coma' s of liggen ze nog in hun eigen kots ergens in een steegje?? :haha:

knuppeltje
01-07-12, 08:12
Daar doel ik ook niet op. Nazi's en commi's waren wel fervente religiehaters. ;)

Helemaal niet. Je moet eens kijken met wie ze o zo graag op de foto wilden. Nou ja, dat was wederkerig. Hele fotoalbums met foto's van die gelegenheden zijn er vol gekiekt. Ik mag hangen als daarvan hier in de loop der tijd niet een hele boel de revue zijn gepasseerd.

knuppeltje
01-07-12, 08:13
Sterker nog de Nazi's hadden totaal niets met de religie

Imbeciel!!!!!!!

Fulanadetal
01-07-12, 08:20
Stelletje stomme zeikerds met jullie zielige internetrelioorlogje. Altijd hetzelfde hersendode gemiezer.

Er worden daar prachtige oude monumenten en eeuwenoude, waardevolle handschriften vernietigd.
Weg is weg en komt nooit meer terug. Het is echt zo verschrikkelijk triest. Ondanks alles wat daar in de geschiedenis is voorgevallen is er tot nu toe voldoende respect geweest om die prachtige, legendarische stad heel te houden. Een prachtige plek waar Mali, waar heel Afrika trots op mag zijn. En dat wordt in onze tijd vernield door leeghoofden met maar 1 sterk argument voor hun verdwaalde acties, namelijk de kalashnikov.
Barbaarse tijden.

Fulanadetal
01-07-12, 08:21
http://www.youtube.com/watch?v=5TFbEks_zFc&feature=fvst

Firefox
01-07-12, 08:31
Helemaal niet. Je moet eens kijken met wie ze o zo graag op de foto wilden. Nou ja, dat was wederkerig. Hele fotoalbums met foto's van die gelegenheden zijn er vol gekiekt. Ik mag hangen als daarvan hier in de loop der tijd niet een hele boel de revue zijn gepasseerd.

Nou dat klopt wel. Er zijn heel wat foto's bekend van deze meneer waarbij hij de inspectie afneemt bij de moslimdivisies.

knuppeltje
01-07-12, 08:45
Nou dat klopt wel. Er zijn heel wat foto's bekend van deze meneer waarbij hij de inspectie afneemt bij de moslimdivisies.

Dat zal wel als jij het zegt, maar er zijn er in ieder geval heel veel over ontmoetingen van die gasten met bisschoppen en hoger geplaatste zwartrokken.

Stop dus met je getrol.

Firefox
01-07-12, 08:47
Dat zal wel als jij het zegt, maar er zijn er in ieder geval heel veel over ontmoetingen van die gasten met bisschoppen en hoger geplaatste zwartrokken.

Stop dus met je getrol.

Relatief veel minder en dan nog alleen uit de beginperiode van de naziheerschappij, maar die zijn door sommigen op dit forum wel honderden keren geplaatst, en dan nog gefotoshopt ook.

knuppeltje
01-07-12, 09:13
Relatief veel minder en dan nog alleen uit de beginperiode van de naziheerschappij, maar die zijn door sommigen op dit forum wel honderden keren geplaatst, en dan nog gefotoshopt ook.

Stop met je getrol en pleurt op.

Firefox
01-07-12, 09:32
Stop met je getrol en pleurt op.

Ook hier heb je dus geen weerwoord meer.

BoerHarms
01-07-12, 10:02
Ga nou maar tegen iemand anders knorren want jij en nog een paar staan op de negeer lijst... Zijn je vriendjes leven in schooheid, firefox en de andere nog niet ontwaakt uit hun coma' s of liggen ze nog in hun eigen kots ergens in een steegje?? :haha:

gevaarlijk gek die je bent

leven in schoonheid
01-07-12, 10:13
gevaarlijk gek die je bent
Snap niet dat je nog reageert op deze malloot die juist zijn kracht haalt een teert op de reactie's die hij krijgt.
Juist terroristen in spé vinden het fijn dat ze anti-antwoorden krijgen hier geilen ze op en komen bijna klaar door het idee dat dan versterkt wordt dat ze gelijk hebben.
Laat hem gaan, laat hem los, laat hem wegteren in zijn eigen bedorven gedachten, want wat hij wil en voor ogen heeft zal in Nederland nooit mogelijk zijn zolang wij nog een leger hebben die deze mensen scherp in de gaten houden.

CONTRA
01-07-12, 10:14
Alweer soennieten. Die moeten inderdaad helemaal niets hebben van soefi's.

de meeste soefi's zyn soennieten

knuppeltje
01-07-12, 10:35
Ook hier heb je dus geen weerwoord meer.

Moet ik nog verder op je geleuter ingaan dan?

Hele plakboeken vol met van die foto's, en dan komt meneer even met beginperiode en fotoshoppen aanzetten.

Stop met je getrol en pleurt op.

leven in schoonheid
01-07-12, 10:38
Stop met je getrol en pleurt op.

Jij bent Mark?

super ick
01-07-12, 12:20
Snap dit echt niet.

Waarom terugwijzen naar WO2? Als die er niet was geweest was er dan teruggewezen op WO1 of wellicht de kruistochten?

Het gaat in dit topic om deze specifieke gebeurtenis. Met als reden een fundamentalistische interpretatie van geloof. Of je nu moslims, christen of brandstof voor de hel van beide geloven bent, je kunt het goedkeuren of afkeuren.

Altijd maar dat kinderachtige vingertje: ja maar 'jullie' .............. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en wat een ander uitvreet of heeft uitgebeten heeft daar niets mee te maken.
Gewoon de eerlijkheid opbrengen om dit af te keuren ( of goed te keuren )

The_Grand_Wazoo
01-07-12, 12:32
Stelletje stomme zeikerds met jullie zielige internetrelioorlogje. Altijd hetzelfde hersendode gemiezer.

Er worden daar prachtige oude monumenten en eeuwenoude, waardevolle handschriften vernietigd.
Weg is weg en komt nooit meer terug. Het is echt zo verschrikkelijk triest. Ondanks alles wat daar in de geschiedenis is voorgevallen is er tot nu toe voldoende respect geweest om die prachtige, legendarische stad heel te houden. Een prachtige plek waar Mali, waar heel Afrika trots op mag zijn. En dat wordt in onze tijd vernield door leeghoofden met maar 1 sterk argument voor hun verdwaalde acties, namelijk de kalashnikov.
Barbaarse tijden.

Knappe post, zowel de kern van de kwestie als van de discussie gevat.

ansaaari
01-07-12, 13:13
Het gaat hier helemaal niet om radicaal en om werelderfgoed!! Het gaat hier om een soort gelijke zaak als de Profeet (Vzmh) heeft gedaan toen hij Mekka binnen kwam. En dat is dat Hij al hetgene wat duidt op polytheisme (veelgoderij/afgoderij) of daarna leidt nietig maakt. Hier worden de Soenieten (die matig zijn) beschreven als radicaal en de soefie's (die van hun geloof een spel hebben gemaakt) als matig en redelijk beschreven.

Als de unesco en andere wereld organisatie's echt op willen opkomen voor de rechten van de mens en de wereld erfgoederen willen beschermen, moeten ze maar naar syrie gaan, waar hele dorpen dagelijks worden platgebombadeerd worden onder het toekijkend oog van het westen!!

leven in schoonheid
01-07-12, 13:16
Het gaat hier helemaal niet om radicaal en om werelderfgoed!! Het gaat hier om een soort gelijke zaak als de Profeet (Vzmh) heeft gedaan toen hij Mekka binnen kwam. En dat is dat Hij al hetgene wat duidt op polytheisme (veelgoderij/afgoderij) of daarna leidt nietig maakt. Hier worden de Soenieten (die matig zijn) beschreven als radicaal en de soefie's (die van hun geloof een spel hebben gemaakt) als matig en redelijk beschreven.

Als de unesco en andere wereld organisatie's echt op willen opkomen voor de rechten van de mens en de wereld erfgoederen willen beschermen, moeten ze maar naar syrie gaan, waar hele dorpen dagelijks worden platgebombadeerd worden onder het toekijkend oog van het westen!!
O gij ongelovige, lees de Koran nog eens na.

mark61
01-07-12, 13:32
Het gaat hier helemaal niet om radicaal en om werelderfgoed!!

Stompzinnige barbaar. Ik kan er maar niet bij dat Nederland mensen als jou voortbrengt. Nou ja je bent een soort tegenhanger van de voetbalhooligantokkie, dus het zal er wel bijhoren. Failliet van het onderwijssysteem.

Weet niks, kan niks, wil alles kapotmaken. Waarom sloop je geen telefooncel, in naam van Allah desnoods.

Diep, diep droevig.

leven in schoonheid
01-07-12, 13:41
Stompzinnige barbaar. Ik kan er maar niet bij dat Nederland mensen als jou voortbrengt. Nou ja je bent een soort tegenhanger van de voetbalhooligantokkie, dus het zal er wel bijhoren. Failliet van het onderwijssysteem.

Weet niks, kan niks, wil alles kapotmaken. Waarom sloop je geen telefooncel, in naam van Allah desnoods.

Diep, diep droevig.
Rustig Mark rustig, tjee en dat op een zondag, zonnetje schijnt de vogeltjes fluiten en tegen de tijd dat deze kinderen de wereld van ons overnemen doet het ons niet meer zeer kerel, dan komen ze er achter hoe belangrijk oudheden zijn.

Kortman
01-07-12, 13:50
Ansar betekent geen verdedigers maar 'helpers'. Just sayin'.

En Kortman, ik verwijs even naar WW2. Als ik me niet vergis werd in koelen bloede 2,5% van de wereldbevolking vermoord door religiehaters. :)

Maar ach, feitenhaat doet zijn kwaadaardige werk weer bij de ex-christelijke leden met trauma's aan godsdienst.

Pak je rode duimpje maar weer , want weer heb ik gelijk ! je beaamd het zelf :na de verschrikkingen van WO 2 kwamen mijn ouders tot de conclussie GELOOF MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS , omdat als er een God zou bestaan zoals in het R.K geloof en al die ander geloven dan zou hij bij deze gruwelijke WO 2 ingegrepen moeten hebben ! ga maAr na mijoenen de gaskamers in ,het smerige ATOOMWAPENdie miljoenen het leven kostte en de wereld in angst doet leven NU NOG!!! maar jij probeert het uitsluitend op de Christenen te gooien , die elkaar al sinds honderden jaren net zo als bepaalde soorten Moslims naar het leven staan .
WO 2 was geen oorlog tussen Christenen ,er deden zelfs Moslims aan beide kanten mee!
Wo 2 was een uitbreidings veroverings oorlog van een bepaald idealisme van een halve idioot HITLER en een ziekelijke haat tegen Joden (net zoals hier sommige er openlijk voor uit komen )na de Joden ,zigeuners en homo,s waren de andere ''untermenschen '' aan de beurt geweest of als slaven bestempeld .
Het stichten van zij 'Duizend jarige RIJK '' met ein[B]VOLCH [*/B]ein REICH ein FUHRER , met als toekomstig geloof in het oude GERMAANSE was de doelstelling van de Nazie,s ( dus hou voortaan je mond maar over Zionazie,s enz enz die bestaan niet ) .
Niet te vergelijken dus met de huidige oorlogvoering in o.a Syrie en Afrika waar het niet om uitbreiding en wereld macht gaat maar wel het feit is dat Moslims elkaar opblazen en uitmoorden onder het motto ALLAH is groot ,dat hoor je van beide kanten en overde verwensingen nog mar niet gesproken moge ALLAH je tanden breken ,je haar verschroeien enz .
En dat bedoel ik nu met geloof maakt meer kapotdan je lief is !! en ik heb toevallig nog gelijk ook !
Noem mij maar eens wat goeds op wat geloof in de afgelopen 2000 jaar heeft gebracht !
Dag jongen stof genoeg om van deze oude man nog iets te lerenen om nog eens extra over na te denken
p.s vergeet je rode duimpje niet !
Van mij krijg je dit :tik:

Good Kahuna
01-07-12, 14:11
Het is altijd diep triest wanneer het ene volk historische (cultuur)schatten van het andere vernietigt. Of ze nou van de boeddhisten, de indianen, de Azteken of welke andere groep zijn. Maar ik vind het extra stuitend als er mensen zijn die dit nog steeds goed praten. Soms is de tolerantie ineens ver te zoeken.

mark61
01-07-12, 14:23
Het is altijd diep triest wanneer het ene volk historische (cultuur)schatten van het andere vernietigt. Of ze nou van de boeddhisten, de indianen, de Azteken of welke andere groep zijn. Maar ik vind het extra stuitend als er mensen zijn die dit nog steeds goed praten. Soms is de tolerantie ineens ver te zoeken.

Een extreme opvatting (van godsdienst of een [andere] ideologie) gaat voor alles. En gaat meestal over vernietigen en nihilisme, wat ze ook beweren.

super ick
01-07-12, 14:26
Het is altijd diep triest wanneer het ene volk historische (cultuur)schatten van het andere vernietigt. Of ze nou van de boeddhisten, de indianen, de Azteken of welke andere groep zijn. Maar ik vind het extra stuitend als er mensen zijn die dit nog steeds goed praten. Soms is de tolerantie ineens ver te zoeken.

Ver te zoeken? Het is er domweg helemaal niet.

Saul
01-07-12, 14:49
Hoe kunnen ze dan ook vernietigen in naam van God, of hun Schepper

De topic titel duidt special op het geloof, alles wat er vernietigd word , wordt gedaan in naam van Hun aanbidder, en het gaat vooral over de radicalen , ja een speciale groep gelovigen, waar jij aanhanger van bent of heel er bang voor bent om hun diaad te veroordelen. Want schijnbaar keur je hun daad goed.

Als er gestaan had radicale christenen , dat durf ik daar duidelijk mijn mening over geven, en als het radicale christen geweest waren dan durf ik ook openlijk te zeggen dat dit een stelletje zielige schepsels zijn.

Nee, dat doe ik niet en daar heb ik nergens blijk van gegeven. Daarom doe ik dat ook zeker niet voor minderwaardige haatzaaiers. ;)

Saul
01-07-12, 14:52
Snap dit echt niet.

Waarom terugwijzen naar WO2? Als die er niet was geweest was er dan teruggewezen op WO1 of wellicht de kruistochten?

Het gaat in dit topic om deze specifieke gebeurtenis. Met als reden een fundamentalistische interpretatie van geloof. Of je nu moslims, christen of brandstof voor de hel van beide geloven bent, je kunt het goedkeuren of afkeuren.

Altijd maar dat kinderachtige vingertje: ja maar 'jullie' .............. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en wat een ander uitvreet of heeft uitgebeten heeft daar niets mee te maken.
Gewoon de eerlijkheid opbrengen om dit af te keuren ( of goed te keuren )

Je wilt zeggen dat ik toentertijd in Timboektoe was om het een en ander te vernietigen?

Goedemiddag Wilders-aanhangertje! ;)

mark61
01-07-12, 15:00
Je wilt zeggen dat ik toentertijd in Timboektoe was om het een en ander te vernietigen?

Ik zie je je er vooralsnog niet erg druk over maken ook. Prioriteiten prioriteiten.

Tis trouwens nu, niet 'toentertijd'.

Saul
01-07-12, 15:08
Ik zie je je er vooralsnog niet erg druk over maken ook. Prioriteiten prioriteiten.

Tis trouwens nu, niet 'toentertijd'.

Nee, waarom zou ik dat moeten laten blijken? Want je wilt zo graag concluderen dat ik dit goedkeur? :hihi:

Zijn ze nog steeds bezig? Zal wel een aardig klusje zijn dan.

mark61
01-07-12, 15:27
Nee, waarom zou ik dat moeten laten blijken? Want je wilt zo graag concluderen dat ik dit goedkeur? :hihi:

Zijn ze nog steeds bezig? Zal wel een aardig klusje zijn dan.

Omdat het mijn eerste ingeving is / zou zijn, ongeacht wie wat sloopt. Dus dan denk ik van mijn collega-mensen dat ze dat ook erg vinden. Silly me.

Momenteel knokken ze onderling met de 'seculiere' Toearegopstandelingen, dus daar zal wel veel 'collateral damage' bij komen ook.

Je 'aardig klusje' commentaar vertelt mij dat het jou geen fuck interesseert ook. Dus doe dan niet alsof.

Saul
01-07-12, 15:37
Omdat het mijn eerste ingeving is / zou zijn, ongeacht wie wat sloopt. Dus dan denk ik van mijn collega-mensen dat ze dat ook erg vinden. Silly me.

Momenteel knokken ze onderling met de 'seculiere' Toearegopstandelingen, dus daar zal wel veel 'collateral damage' bij komen ook.

Je 'aardig klusje' commentaar vertelt mij dat het jou geen fuck interesseert ook. Dus doe dan niet alsof.

Ach wat ben je toch verontwaardigd, echt een product van de samenleving hahaha. Weet je, ik heb helemaal niets met Timboektoe, maar vernietiging van beschermd erfgoed keur ik af.
Blij nu? :hihi:

mark61
01-07-12, 16:05
Ach wat ben je toch verontwaardigd, echt een product van de samenleving hahaha. Weet je, ik heb helemaal niets met Timboektoe, maar vernietiging van beschermd erfgoed keur ik af.
Blij nu? :hihi:

Wat valt er te lachen in godsnaam? Maakt een stompzinnige, onserieuze indruk.

Wat is er mis met verontwaardiging? Jij zit hier voortdurend moreel verontwaardigd te wezen, maar blijkbaar tamelijk eenzijdig. En als een ander het doet begin je te smalen.

(Jij bent geen 'product van de samenleving'? Wat is dat voor debiele poging to 'belediging'?)

Hoezo 'heb je niks met Timboektoe'? Lever dan geen commentaar ook. Vreemd trouwens dat een moslim niks heeft met aan zijn geloof gerelateerde onderwerpen. Timboektoe is een belangrijk element in de geschiedenis van de islam.

Waar slaat deze post in vredesnaam op?

Nee.

Saul
01-07-12, 16:13
Wat valt er te lachen in godsnaam? Maakt een stompzinnige, onserieuze indruk.

Wat is er mis met verontwaardiging? Jij zit hier voortdurend moreel verontwaardigd te wezen, maar blijkbaar tamelijk eenzijdig. En als een ander het doet begin je te smalen.

(Jij bent geen 'product van de samenleving'? Wat is dat voor debiele poging to 'belediging'?)

Hoezo 'heb je niks met Timboektoe'? Lever dan geen commentaar ook. Vreemd trouwens dat een moslim niks heeft met aan zijn geloof gerelateerde onderwerpen. Timboektoe is een belangrijk element in de geschiedenis van de islam.

Waar slaat deze post in vredesnaam op?

Nee.

Ik vermaak me met jouw eindeloze verontwaardiging over futiliteiten. Je rust niet voordat je behoefte aan gebaren en symboliek is bevredigd, vind je dat zelf niet heel zielig? In die zin ben je zeker het product van de samenleving.

Oh sorry Mark dat ik niet voldoe aan je vooroordelen. Je generaliseert erop los, verklaart plekken belangrijk voor de islam en wilt overal verbanden zien enkel omdat in Timboektoe moslims aanwezig zijn geweest. Nogmaals, vind je jezelf niet ontzettend bekrompen alleen al om dat feit?
Ik zou van mezelf walgen als ik zo'n wereldbeeld had, wat denk jij? :hihi:

leven in schoonheid
01-07-12, 18:04
enkel omdat in Timboektoe moslims aanwezig zijn geweest.
Kijk hier kunnen we wat mee, nu begrijpen we waarom er problemen zijn in Timboektoe, of bedoelde je dit niet?

Iznogoodh
01-07-12, 19:44
Het gaat hier helemaal niet om radicaal en om werelderfgoed!! Het gaat hier om een soort gelijke zaak als de Profeet (Vzmh) heeft gedaan toen hij Mekka binnen kwam. En dat is dat Hij al hetgene wat duidt op polytheisme (veelgoderij/afgoderij) of daarna leidt nietig maakt. Hier worden de Soenieten (die matig zijn) beschreven als radicaal en de soefie's (die van hun geloof een spel hebben gemaakt) als matig en redelijk beschreven.

Als de unesco en andere wereld organisatie's echt op willen opkomen voor de rechten van de mens en de wereld erfgoederen willen beschermen, moeten ze maar naar syrie gaan, waar hele dorpen dagelijks worden platgebombadeerd worden onder het toekijkend oog van het westen!!Door moslims plat worden gebombardeerd. Dat is weer een troost.

Iznogoodh
01-07-12, 19:46
Allahu akbar weg met alle afgoden, als in Europa straks de islam het voor het zeggen gaat elk standbeeld/afgod hetzelfde meemaken...Ik vrees dat hij bij deze geestelijke masturbatie zal blijven. Moslims in Europa seculariseren nogal, weet je. Alleen de radicalen halen het nieuws.

Eke
01-07-12, 20:24
Het gaat hier helemaal niet om radicaal en om werelderfgoed!! Het gaat hier om een soort gelijke zaak als de Profeet (Vzmh) heeft gedaan toen hij Mekka binnen kwam. En dat is dat Hij al hetgene wat duidt op polytheisme (veelgoderij/afgoderij) of daarna leidt nietig maakt.


Er wordt binnen de Islam een onderscheid gemaakt tussen heidense beelden (afgodsbeelden) en beelden van een religie die berust op Goddelijke openbaring.

Daarover worden uitspraken gedaan in de Islam. Ben je op de hoogte van die uitspraken in de Koran ? En wat wordt er gezegd ,Ansaaari ? Weet jij het, Malcolm ?

Wat betreft jouw verwijzing naar de Profeet Mohammed, Ansaaari :

citaat :"Wel zien we dat de Profeet Muhammad (vrede zij met hem), toen hij Makkah veroverde, de bij de Ka’aba aanwezige afgodsbeelden verwijderde. Daar lagen echter speciale redenen aan ten grondslag, zoals:

1.De bij de Ka’aba aanwezige afgodsbeelden waren niet het resultaat van enige Goddelijke openbaring, maar waren een product van menselijke fantasie;

2.De Ka’aba, als symbool van de Islâm, diende vrij te zijn van afgodsbeelden;

3.De profeet Abraham kreeg volgens Koran 22:26 een specifiek bevel van God om het Heilige Huis (de Ka’aba) te reinigen en deze plicht rustte ook op de profeet Muhammad, zijnde een afstammeling van Abraham via diens zoon Ismaël."



bron :De Taliban versus de Boeddhabeelden (http://www.ivisep.org/index.php?option=com_content&view=article&id=192:taliban-boeddhabeelden&catid=16:onbegrip-islam&Itemid=27)
Instituut voor Islamitische studies en publicaties


Dus het is onterecht om voor het slopen in Timboektoe je achter de daden van de Profeet Mohammed te verschuilen. Klopt gewoon niet. Lees.....

Mellow
01-07-12, 20:46
As i am watching Kiev's stadium celebrations , i wanna share the following with you, guys :


A Story They Know

It is time for us to join the line

of your madmen all chained together .

Time to be totally free , and estranged.



Time to give up our souls ,

To set fire to structures and run out in the streets.



Time to ferment .How else can we leave

The world-vat & go to the lip ?

We must die to become true human beings.



We must turn completely upside down

Like a comb in the top of a beautiful woman's hair .


Spread out your wings as a tree lifts in the orchard.

A seed scattered on the road ,

A stone melting to wax , candle becoming moth .

On the chessboard a king is blessed again with his queen.




With our faces so close to the love mirror ,

We must not breathe , rather change

to a cleared place where a building was

and feel the treasure hiding in us .




With no beginning or end we live in lovers

as a story they know .



If you will be the key ,

We will be tumblers in the lock .




Source : Rumi, Bridge to the soul , By Coleman Barks

Mellow
01-07-12, 20:52
Er wordt binnen de Islam een onderscheid gemaakt tussen heidense beelden (afgodsbeelden) en beelden van een religie die berust op Goddelijke openbaring.

Daarover worden uitspraken gedaan in de Islam. Ben je op de hoogte van die uitspraken in de Koran ? En wat wordt er gezegd ,Ansaaari ? Weet jij het, Malcolm ?

Wat betreft jouw verwijzing naar de Profeet Mohammed, Ansaaari :

citaat :"Wel zien we dat de Profeet Muhammad (vrede zij met hem), toen hij Makkah veroverde, de bij de Ka’aba aanwezige afgodsbeelden verwijderde. Daar lagen echter speciale redenen aan ten grondslag, zoals:

1.De bij de Ka’aba aanwezige afgodsbeelden waren niet het resultaat van enige Goddelijke openbaring, maar waren een product van menselijke fantasie;

2.De Ka’aba, als symbool van de Islâm, diende vrij te zijn van afgodsbeelden;

3.De profeet Abraham kreeg volgens Koran 22:26 een specifiek bevel van God om het Heilige Huis (de Ka’aba) te reinigen en deze plicht rustte ook op de profeet Muhammad, zijnde een afstammeling van Abraham via diens zoon Ismaël."



bron :De Taliban versus de Boeddhabeelden (http://www.ivisep.org/index.php?option=com_content&view=article&id=192:taliban-boeddhabeelden&catid=16:onbegrip-islam&Itemid=27)
Instituut voor Islamitische studies en publicaties


Dus het is onterecht om voor het slopen in Timboektoe je achter de daden van de Profeet Mohammed te verschuilen. Klopt gewoon niet. Lees.....

nou, dame

Kijk, de ouwe moslims waren meesters van meer dan de helft van de planeet , inclusief van Egypte , India , een gedeelte van Europa , ,,,,,maar zie hoe de Egyptisch pyramiden nog wel intakt zijn , de Indiaans buddhistisch , hindu & ander beelden , om maar te zwijgen over kerken, synagogen ....

Het is vanzelfsprekend dat islam keurt streng af zulke criminele akties dus

so, let the silence speak

let the silence be the art you practice as Rumi used to say

Fulanadetal
01-07-12, 20:54
Moeten we structuren in de fik steken?

Helemaal geen zin in. Ze knappen er namelijk meestal niet van op, noch degenen erin.

Mellow
01-07-12, 21:01
Moeten we structuren in de fik steken?

Helemaal geen zin in. Ze knappen er namelijk meestal niet van op, noch degenen erin.

Dat was wel metaforisch bedoeld, dame

Mellow
01-07-12, 21:12
Moeten we structuren in de fik steken?

Helemaal geen zin in. Ze knappen er namelijk meestal niet van op, noch degenen erin.

Vervolg :


Let your soul turn into an empty mirror

That passionately wants to reflect Joseph.

Hand him your present .



Now let silence speak .

As that begins, we will start out .

Mellow
01-07-12, 21:30
Guys :

Please try to understand the essence of this poem of the great mystic poet Iranian Hafiz, do not take it literally : the only sin he knows contain all sins or is the root of all sins , i guess , do not know for sure :


The Only Sin I know :


If someone sits with me

And we talk about the Beloved,


If I cannot give his heart comfort ,

If i cannot make him feel better

About himself & this world ,



Then, Hafiz ,

Quickly run to the mosque & pray -



For you have just committed

The only sin i know .






Source : My favorite Hafiz ,Selection from " I heard God laughing-Tonight the subject is love -The gift "

Eke
01-07-12, 21:31
Het is vanzelfsprekend dat islam keurt af zulke criminele akties dus

so, let the silence speak



Dit topic gaat over halve kennis en hele daden en dat brengt schade.

Wat vind je dat er moet gebeuren om verdere schade te voorkomen, Mellow ?


Overigens ga ik voor mezelf nu de stilte opzoeken. Welterusten, M. :)

Mellow
01-07-12, 21:34
Guys :

Please try to understand the essence of this poem of the great mystic poet Iranian Hafiz, do not take it literally : the only sin he knows contain all sins or is the root of all sins , i guess , do not know for sure :


The Only Sin I know :


If someone sits with me

And we talk about the Beloved,


If I cannot give his heart comfort ,

If i cannot make him feel better

About himself & this world ,



Then, Hafiz ,

Quickly run to the mosque & pray -



For you have just committed

The only sin i know .






Source : My favorite Hafiz ,Selection from " I heard God laughing-Tonight the subject is love -The gift "

Mellow
01-07-12, 21:41
Dit topic gaat over halve kennis en hele daden en dat brengt schade.

Wat vind je dat er moet gebeuren om verdere schade te voorkomen, Mellow ?


Overigens ga ik voor mezelf nu de stilte opzoeken. Welterusten, M. :)

Doe maar , welterusten , ga ik ook wel doen

Let silence speak

let silence be the art you practice


As the sun goes down in its well ,

Lovers enter the seclusion of God .


late at night , we meet like thieves

Who have stolen gold ,our candlelit faces.




A pawn has become king

We sit secretly inside the presence

Like a Turk in a tent among the Hindus

..............


No time to display the whole poem, another time then, sorry

Good night , sleep tight & do not let the bed bugs bite haha

Moowtje112
01-07-12, 23:06
onzin allemaal

knuppeltje
02-07-12, 08:00
nou, dame

Kijk, de ouwe moslims waren meesters van meer dan de helft van de planeet ,


Volgens mij heb jij nog nooit een atlas bekeken.

super ick
02-07-12, 08:09
Je wilt zeggen dat ik toentertijd in Timboektoe was om het een en ander te vernietigen?

Goedemiddag Wilders-aanhangertje! ;)

Ik praat in zijn algemeenheid. Jij moet eens ophouden continu mensen proberen verdacht te maken.

Jij bent hier degene die in wij-zij termen post. Wij moslims, onze profeet, jullie, bla, bla, bla, bla, bla.

Magoed, intussen heb ik gelezen dat je ons minderwaardig vind te minderwaardig om bijv. Excuses aan te bieden.
Hoogmoed komt voor de val, knakkertje, onthou dat goed.

super ick
02-07-12, 08:18
nou, dame

Kijk, de ouwe moslims waren meesters van meer dan de helft van de planeet , inclusief van Egypte , India , een gedeelte van Europa , ,,,,,maar zie hoe de Egyptisch pyramiden nog wel intakt zijn , de Indiaans buddhistisch , hindu & ander beelden , om maar te zwijgen over kerken, synagogen ....

Het is vanzelfsprekend dat islam keurt streng af zulke criminele akties dus

so, let the silence speak

let the silence be the art you practice as Rumi used to say

Inderdaad, die oude moslims waren een stuk verder vergeleken met de rest van de wereld.

Hoe komt het dat het nu andersom is? Waarom zijn die nieuwe moslims zo op achterstand gekomen?

Waarom schieten die nieuwe moslims op geloofsgebied wel in een kramp waar die oude moslims vrolijk handel dreven met iedereen, bouwkunde ontwikkelenden en de sterren bestudeerden terwijl sommige nieuwe moslims hun leven als riskeren als ze vliegertje op willen laten?

Saul
02-07-12, 13:42
Ik praat in zijn algemeenheid. Jij moet eens ophouden continu mensen proberen verdacht te maken.

Jij bent hier degene die in wij-zij termen post. Wij moslims, onze profeet, jullie, bla, bla, bla, bla, bla.

Magoed, intussen heb ik gelezen dat je ons minderwaardig vind te minderwaardig om bijv. Excuses aan te bieden.
Hoogmoed komt voor de val, knakkertje, onthou dat goed.

Ik praat over wij-zij in termen van ideeen en overtuigingen en dan beperkt tot het internet.

Maar goed om de beketenis te zien dat je mensen maar al te graag generaliseert.

En ja, dat minderwaardige is ook gebaseerd op ideeen en opvattingen, en meer hypocrisie en kwade wil.

super ick
02-07-12, 16:33
Ik praat over wij-zij in termen van ideeen en overtuigingen en dan beperkt tot het internet.

Maar goed om de beketenis te zien dat je mensen maar al te graag generaliseert.

En ja, dat minderwaardige is ook gebaseerd op ideeen en opvattingen, en meer hypocrisie en kwade wil.

Aha, dus als ik het goed begrijp ben jij het geweten van Maroc.nl, een soort morele maatstaf?

Saul
02-07-12, 17:13
Aha, dus als ik het goed begrijp ben jij het geweten van Maroc.nl, een soort morele maatstaf?

Enige inspectie zal nodig zijn aangezien sommigen hardleerse lieden niet vrijwillig de site willen verlaten, super "Masterdam" Dick. ;)

Iznogoodh
02-07-12, 17:51
Kijk, de ouwe moslims waren meesters van meer dan de helft van de planeet , inclusief van Egypte , India , een gedeelte van Europa , ,,,,,maar zie hoe de Egyptisch pyramiden nog wel intakt zijnHet waren de moslims die geprobeerd hebben de piramiden te vernietigen en die de toplaag van de grote piramide hebben verwoest.

Joesoef
02-07-12, 19:00
Het waren de moslims die geprobeerd hebben de piramiden te vernietigen en die de toplaag van de grote piramide hebben verwoest.


En de andere helft kom je tegen in de Europese musea.

Fulanadetal
02-07-12, 19:01
Iemand nog interesse in Timbuktu?

BoerHarms
02-07-12, 19:14
En de andere helft kom je tegen in de Europese musea.

Ja, die konden ze nog redden

Joesoef
02-07-12, 19:18
Ja, die konden ze nog redden


Vertel dat maar eens aan de Egyptenaren.

Kortman
02-07-12, 19:48
Allahu akbar weg met alle afgoden, als in Europa straks de islam het voor het zeggen gaat elk standbeeld/afgod hetzelfde meemaken...

Ja waar het hart van vol is loopt den mond van over !

Mellow
02-07-12, 19:57
Ja waar het hart van vol is loopt den mond van over !


Nee , die jongen weet gewoon absoluut niet wat ie aan het uitkrammen was dus

Afgodbeelden behoren alleen niet thuis in de moslim heilige plaatsen net als het feit dat geen mosquee of synagogen thuis zouden horen in de vaticaan bijv , zoals het feit dat geen kerken of mosqueen thuis zouden horen in de joodse klaag muur ...

Islam keurt streng af het vernielen van zulke beelden elders , buiten de moslim heilig plaatsen dus

Mellow
02-07-12, 19:58
Vertel dat maar eens aan de Egyptenaren.


vertel het ook wel aan de Irakezen onder de VS bezetting ...

Kortman
02-07-12, 20:10
En de andere helft kom je tegen in de Europese musea.

Je bedoeld een gedeelte *) van de inhoud? de strutuur van de piramiden, staat er nog de Europeanen hebben nooit de intentie gehad om ze te slopen zoals de Moslims te vergeefs geprobeerd hebben (God zij dank ).

*)
Even ter verduidelijking gelukkig zijn er nog schatten geborgen het is naar schatting nog geen 15%
wat in Europa is ! zodat de mensen nu nog kunnen zien hoe het ooit was , dan heeft Egypte zelf ''nog'' de grootse verzameling (God zij dank)de rest was al ver voor de Europeanen kwamen geroofd en omgesmolten wat het metaal goud betrof !

Kortman
02-07-12, 20:12
Nee , die jongen weet gewoon absoluut niet wat ie aan het uitkrammen was dus

Afgodbeelden behoren alleen niet thuis in de moslim heilige plaatsen net als het feit dat geen mosquee of synagogen thuis zouden horen in de vaticaan bijv , zoals het feit dat geen kerken of mosqueen thuis zouden horen in de joodse klaag muur ...

Islam keurt streng af het vernielen van zulke beelden elders , buiten de moslim heilig plaatsen dus

Ik doelde meer hier op : als in Europa straks de islam het voor het zeggen heeft

Joesoef
02-07-12, 20:14
Je bedoeld een gedeelte *) van de inhoud? de strutuur van de piramiden, staat er nog de Europeanen hebben nooit de intentie gehad om ze te slopen zoals de Moslims te vergeefs geprobeerd hebben (God zij dank ).

*)
Even ter verduidelijking gelukkig zijn er nog schatten geborgen het is naar schatting nog geen 15%
wat in Europa is ! zodat de mensen nu nog kunnen zien hoe het ooit was , dan heeft Egypte zelf ''nog'' de grootse verzameling (God zij dank)de rest was al ver voor de Europeanen kwamen geroofd en omgesmolten wat het metaal goud betrof !


Die 15% zijn wel meegenomen toen het overzeese gebiedsdelen waren, koloniën. Nu niet echt gevraagd om toestemming.


Kijk eens hoe die wilden leven!

Kortman
02-07-12, 20:15
vertel het ook wel aan de Irakezen onder de VS bezetting ...

Bij mijn weten worden er geen bouwwerken expres gesloopt en het waren de IRAKEZEN zelf die hun prachtige musea leeg roofden !!

Mellow
02-07-12, 20:15
Ik doelde meer hier op : als in Europa straks de islam het voor het zeggen heeft


Dat bedoel ik ook wel : onzin wat die jongen aan het zeggen was dus

Hij wilde blijkbaar gewoon stoer doen, meer niet

Islam wordt bovendien nooit opgelegd aan mensen dus, integenstelling tot westerse "democratie " ...

Mellow
02-07-12, 20:19
Bij mijn weten worden er geen bouwwerken expres gesloopt en het waren de IRAKEZEN zelf die hun prachtige musea leeg roofden !!


..............dankzij de chaos veroorzaakt door de VS & ander NATO bezetters dus in irak

De VS was dus volledig veraantwoordelijk voor die situatie toen dus

Zie ook wel hoeveel moskeen in zowel irak als in Afghanistan bijv werden opzettelijk vernield door de VS & diens crimineel NATO ...om maar te zwijgen over de Qur'an in de fik steken ....de rest weet je al wel dus, neem ik aan : meer dan 1 miljoen Irakese slachtoffers + honderdduizenden Afghanen ...

Kortman
02-07-12, 20:36
Die 15% zijn wel meegenomen toen het overzeese gebiedsdelen waren, koloniën. Nu niet echt gevraagd om toestemming.


Kijk eens hoe die wilden leven!

Heb je enig idee hoeveel de Moslims in de door hun overwonnen steden en landen hebben geroofd geplunderd en uitgemoord?
Net zoveel of soms nog meer als Europeanen hoor! ,altijd dat gewroet in het verleden al onze, altijd op onze voorvaderen terug komen die overal van beide zijden geroofd en geplunderd hebben ,wij Hollander zijn ook beroofd en geplunderd door de Noormannen en later doorSpanje en Frankrijk het is omdat de Moslims niet de capiciteit hadden anders haden zij AMERIKA wel bereikt !en toen deMoslims pas vele jaren later over land Indie bereikten, zaten de HOLLANDERS er al uit dat kleine K*T landje zowat aan de andere kant van de wereld ra ra hoe kon dat nou ?? het antwoord is Hollanders gingen niet om hun geloof uit te breiden maar voor de handel, en het is toch van de zotte dat nog geen handje vol Hollanders een eilanden rijk met en enorme omvang van honderden kilometers ,tientallen eilanden en miljoenen inwoners ; met een handje vol Hollanders kon beheersen daar waar de Moslims met tienduizenden optrad ,om hun geloof uit te breidden (vraagje waar wonen de meeste Moslims ? ja juist in Indonesie.
Zo dat was ff en klein stukje geschieddenis waarin de Pot de Ketel verwijdt dat hij zwart ziet.
En dan hier ff de ommekeer waarin het aannemelijk is dat daardoor de Egyptische kunstschatten veel ..en veel later nog in Europa terecht konden komen ! zie onder staande.
Slag bij Poitiers (732)
De nederlaag luidde de ondergang van het Omajjadenrijk in. Voor het eerst kwam geen oorlogsbuit binnen, waardoor de economie van het islamitische rijk stokte. Mede hierdoor ging het rijk zware belastingen heffen op ‘nieuwe’ moslims. Ze werden als inferieur aan de arabieren geacht, moesten op een gegeven moment zelfs djizja betalen (de belasting voor niet-moslims) en werden bestempeld als overwonnen volk, waardoor ook slaven geronseld werden onder deze volkeren.

Met name de berbers hadden de buik vol van de Omajjaden. Toen een deel van het (Arabische) leger in de magreb weggestuurd werd om Sicilië te veroveren volgde dan ook de Grote Berber Opstand van 739 tot 742. Ook op de byzantijnse grens werd in de Slag bij Akroinon beslissend verloren van Keizer Leo III in 740. Tenslotte viel het rijk in de Slag bij de Zab (750).

Firefox
02-07-12, 20:37
..............dankzij de chaos veroorzaakt door de VS & ander NATO bezetters dus in irak

De VS was dus volledig veraantwoordelijk voor die situatie toen dus

Zie ook wel hoeveel moskeen in zowel irak als in Afghanistan bijv werden opzettelijk vernield door de VS & diens crimineel NATO ...om maar te zwijgen over de Qur'an in de fik steken ....de rest weet je al wel dus, neem ik aan : meer dan 1 miljoen Irakese slachtoffers + honderdduizenden Afghanen ...

Een koran in de fik steken is helemaal niet erg, want het zijn maar bladen papier. Honderden mensen als gevolg daarvan vermoorden, dat is pas erg.

Mellow
02-07-12, 20:49
Een koran in de fik steken is helemaal niet erg, want het zijn maar bladen papier. Honderden mensen als gevolg daarvan vermoorden, dat is pas erg.

....beelden , gebedsplaatsen vernielen of in de fik steken is dus ook wel toegestaan als we deze debiel "logica " van je zouden hanteren ...

Gefeliciteerd


P.S.: Das geen vergelijking , slechts een analogie

Kortman
02-07-12, 20:49
..............dankzij de chaos veroorzaakt door de VS & ander NATO bezetters dus in irak

De VS was dus volledig veraantwoordelijk voor die situatie toen dus

Zie ook wel hoeveel moskeen in zowel irak als in Afghanistan bijv werden opzettelijk vernield door de VS & diens crimineel NATO ...om maar te zwijgen over de Qur'an in de fik steken ....de rest weet je al wel dus, neem ik aan : meer dan 1 miljoen Irakese slachtoffers + honderdduizenden Afghanen ...

Zie mijn antwoord aan Joesoef !

Kortman
02-07-12, 20:54
Een koran in de fik steken is helemaal niet erg, want het zijn maar bladen papier. Honderden mensen als gevolg daarvan vermoorden, dat is pas erg.

Het is wel een grove belediging ! DOET ME DENKEN AAN DE NAZIE,S die ook boeken verbrannden.

super ick
02-07-12, 20:55
..............dankzij de chaos veroorzaakt door de VS & ander NATO bezetters dus in irak

De VS was dus volledig veraantwoordelijk voor die situatie toen dus

Zie ook wel hoeveel moskeen in zowel irak als in Afghanistan bijv werden opzettelijk vernield door de VS & diens crimineel NATO ...om maar te zwijgen over de Qur'an in de fik steken ....de rest weet je al wel dus, neem ik aan : meer dan 1 miljoen Irakese slachtoffers + honderdduizenden Afghanen ...

Alles is hullie schuld.
Huilie, huilie.

super ick
02-07-12, 20:56
Enige inspectie zal nodig zijn aangezien sommigen hardleerse lieden niet vrijwillig de site willen verlaten, super "Masterdam" Dick. ;)

Aha, jij bent gevraagd op te treden?

Namens wie?

Firefox
02-07-12, 20:57
....beelden , gebedsplaatsen vernielen of in de fik steken is dus ook wel toegestaan als we deze debiel "logica " van je zouden hanteren ...

Gefeliciteerd


P.S.: Das geen vergelijking , slechts een analogie

Dat is helemaal niet toegestaan, want het zijn unieke bouwwerken. De koran is helemaal niet uniek, want er zijn nog miljoenen exemplaren van.

Firefox
02-07-12, 20:57
Het is wel een grove belediging ! DOET ME DENKEN AAN DE NAZIE,S die ook boeken verbrannden.

Het is alleen een belediging voor degenen die zich beledigd voelen.

Kortman
02-07-12, 21:01
..............dankzij de chaos veroorzaakt door de VS & ander NATO bezetters dus in irak

De VS was dus volledig veraantwoordelijk voor die situatie toen dus

Zie ook wel hoeveel moskeen in zowel irak als in Afghanistan bijv werden opzettelijk vernield door de VS & diens crimineel NATO ...om maar te zwijgen over de Qur'an in de fik steken ....de rest weet je al wel dus, neem ik aan : meer dan 1 miljoen Irakese slachtoffers + honderdduizenden Afghanen ...

Elke oorlog is zinloos gestart ,en deze (Irak)maakte geen uitzondering , als je terug kijkt in de geschieddenis en nog niet zo heel ver en dan na denkt : stel dat de Hitler NAZIE,s WO 2 gewonnehadden dan hadden wij nu gen discusiie gehad en zaten wij niet op Maroc .nl denk daar maar eens goed over na .
*( je vergeet gemaks halve de oorlogen onderling tussen IRAN en IRAK die ook honderduizenden levens kostte

Echt stof om over na te denken !
:)

Kortman
02-07-12, 21:06
Het is alleen een belediging voor degenen die zich beledigd voelen.

Als je dat weet dan doe je zoiets niet , je pist b.v ook niet in een Kerk of tegen een grafsteen .
maar ja waar ligt dan de grens ?
NEE IK VIND HET MINDERWAARDIG OM BEWUST MENSEN TE BELEDIGEN
EN DAN DOET DE BELEDIGING NIKS TER ZAKE.

Mellow
02-07-12, 21:13
Elke oorlog is zinloos gestart ,en deze (Irak)maakte geen uitzondering , als je terug kijkt in de geschieddenis en nog niet zo heel ver en dan na denkt : stel dat de Hitler NAZIE,s WO 2 gewonnehadden dan hadden wij nu gen discusiie gehad en zaten wij niet op Maroc .nl denk daar maar eens goed over na .
*( je vergeet gemaks halve de oorlogen onderling tussen IRAN en IRAK die ook honderduizenden levens kostte

Echt stof om over na te denken !
:)


nou, precies, als jouw eigen huisje uit glas is gemaakt , moet je dus geen stenen werpen aan het adres van anderen

Kortman
02-07-12, 21:14
Dat is helemaal niet toegestaan, want het zijn unieke bouwwerken. De koran is helemaal niet uniek, want er zijn nog miljoenen exemplaren van.

Daar zit wel wat in , maar als het nou eens de allereerste Koran betrof ?

Mellow
02-07-12, 21:18
Een koran in de fik steken is helemaal niet erg, want het zijn maar bladen papier. Honderden mensen als gevolg daarvan vermoorden, dat is pas erg.

....beelden , gebedsplaatsen vernielen of in de fik steken is dus ook wel toegestaan als we deze debiel "logica " van je zouden hanteren ...

Gefeliciteerd


P.S.: Das geen vergelijking , slechts een analogie

Firefox
02-07-12, 21:22
Daar zit wel wat in , maar als het nou eens de allereerste Koran betrof ?

Dan is het wat anders, want dan is het een historisch document met wetenschappelijke waarde. Overigens vind ik het vermoorden van mensen nog steeds erger.

Firefox
02-07-12, 21:30
....beelden , gebedsplaatsen vernielen of in de fik steken is dus ook wel toegestaan als we deze debiel "logica " van je zouden hanteren ...

Gefeliciteerd


P.S.: Das geen vergelijking , slechts een analogie

Maar jij vindt als weldenkend mens het vermoorden van mensen toch ook erger dan het verscheuren van een paar bladen papier? Ik kan me niet voorstellen dat het anders is.

Mellow
02-07-12, 21:30
Dan is het wat anders, want dan is het een historisch document met wetenschappelijke waarde. Overigens vind ik het vermoorden van mensen nog steeds erger.


Je weet niet wat je zegt , jongen

Je hebt blijkbaar geen kaas gegeten van logica, zie ik

"Doe niet aan anderen wat je niet wilt dat ze je aan doen " : gouden regel dus

Een koran in de fik steken is helemaal niet erg, want het zijn maar bladen papier. Honderden mensen als gevolg daarvan vermoorden, dat is pas erg.

....beelden , gebedsplaatsen vernielen of in de fik steken is dus ook wel toegestaan als we deze debiel "logica " van je zouden hanteren ...

Gefeliciteerd


P.S.: Das geen vergelijking , slechts een analogie


so, in other words :

Do not play with the devil

Try to look like Jacob

Try to turn your soul into an empty mirror

That passionately wants to reflect Joseph

Hand him a present



Now let silence speak

As that begins, we will start out

Kortman
02-07-12, 21:32
nou, precies, als jouw eigen huisje uit glas is gemaakt , moet je dus geen stenen werpen aan het adres van anderen

Ja maar het is helaas wel zo ,waar je ook terug kijkt in de geschieddenis ,er is geen land op te noemen dat nog nooit bij een oorlog betrokken is geweest en dan bedoel ik niet ,door anderen ,zelfs in AFRIKA waren de stammen al jaren aan de gang verkochten hun overwonnen als slaAf aan de Arabieren ! over al op de wereld zijn denkbeeldige landen ontstaan , de Egyptenaren op hun beurt veroverden Soedan en grote delen van het MO ,die later weer door anderen geroofd werden ,het zelfde gebeurde in Europa hele landen werden onder worpen.
Ook Nederland is diverse keren bezet geweest het laatst nog in 1945
Maar ook het Chinese rijk begon met een kleine provincie en wat dacht je van Rusland en AMERIKA waar vroeger de INDIANEN ver voor er ook maar een blanke te zien was elkaar uit moorden er wonen niet voor niets oorsprokelijke vluchtelingen dus afstammelingen in het hoge Noorden van Canada ja ik bedoel de Eskomo,s .
En zo kan ik nog wel ff doorgaan , wat dacht je van de Sulthans ?die hele stukken van de WERELD onder de voet liepen of verklaar ens hoe kwamen ze in SPANJE ? ja juist via Marokko dat ook al onder de voet gelopen was , want ze hadden de Turken NIET GEROEPEN HOOR!!
Ik maak het niet meer mee , maar het kan wel ; onderlinge zamen werking en respect !kijkmaar naar die ruimte reizigers wie had dat pak weg 50 jaar geleden kunne voorspellen dat er een RUS een Amerikaan en een NEDERLANDER zamen in een capsule zouden terug keren op Aarde na een half jaar zonder bonje in een relatief ruimte geleefd te hebben , nou ik niet hoor 50 jaar geleden hadden ze me voor gek verklaard !

Mellow
02-07-12, 21:34
Maar jij vindt als weldenkend mens het vermoorden van mensen toch ook erger dan het verscheuren van een paar bladen papier? Ik kan me niet voorstellen dat het anders is.


The Only Sin I Know :



If someone sits with me

And we talk about the Beloved


If i cannot give his heart comfort

If i cannot make him feel better

About himself & this world



Then, Hafiz ,

Quickly run to the mosque & pray -



For you have just committed

The only sin i know


Source : Hafiz, Selection from " I heard God laughing -Tonight the subject is love - The Gift "



P.S: Try to understand or rather feel this poem , do not take it literally .

Hafiz 's only sin he knows contains probabely all sins or is the root of all sins, i do not know for sure ,so

Firefox
02-07-12, 21:36
A Story They Know :


Dat is geen antwoord. Geef eens antwoord Sallah.

Mellow
02-07-12, 21:43
Ja maar het is helaas wel zo ,waar je ook terug kijkt in de geschieddenis ,er is geen land op te noemen dat nog nooit bij een oorlog betrokken is geweest en dan bedoel ik niet ,door anderen ,zelfs in AFRIKA waren de stammen al jaren aan de gang verkochten hun overwonnen als slaAf aan de Arabieren ! over al op de wereld zijn denkbeeldige landen ontstaan , de Egyptenaren op hun beurt veroverden Soedan en grote delen van het MO ,die later weer door anderen geroofd werden ,het zelfde gebeurde in Europa hele landen werden onder worpen.
Ook Nederland is diverse keren bezet geweest het laatst nog in 1945
Maar ook het Chinese rijk begon met een kleine provincie en wat dacht je van Rusland en AMERIKA waar vroeger de INDIANEN ver voor er ook maar een blanke te zien was elkaar uit moorden er wonen niet voor niets oorsprokelijke vluchtelingen dus afstammelingen in het hoge Noorden van Canada ja ik bedoel de Eskomo,s .
En zo kan ik nog wel ff doorgaan , wat dacht je van de Sulthans ?die hele stukken van de WERELD onder de voet liepen of verklaar ens hoe kwamen ze in SPANJE ? ja juist via Marokko dat ook al onder de voet gelopen was , want ze hadden de Turken NIET GEROEPEN HOOR!!
Ik maak het niet meer mee , maar het kan wel ; onderlinge zamen werking en respect !kijkmaar naar die ruimte reizigers wie had dat pak weg 50 jaar geleden kunne voorspellen dat er een RUS een Amerikaan en een NEDERLANDER zamen in een capsule zouden terug keren op Aarde na een half jaar zonder bonje in een relatief ruimte geleefd te hebben , nou ik niet hoor 50 jaar geleden hadden ze me voor gek verklaard !


Kortom:

Alle soorten kwaad behoren veroordeeld & bestreden te worden

Begin bij jezelf dus , zou ik maar zeggen, in plaats van de vinger blijven wijzen richting anderen alleen

Mellow
02-07-12, 21:46
Dat is geen antwoord. Geef eens antwoord Sallah.


"The only sin i know " rather

Mijn aantwoord ligt al daar besloten, jongen

wie is deze Sallah dan ?


Let silence speak

let silence be the art you practice


It;s about time for me to do just that : to do what i myself preach

So, good night , Faust .

try to affirm your individuality ,not like the devil did by disobeying to God, rather by obeying to Him


Or as Muhammad Iqbal once said as a kindda display of outrage against the hypocrisy of muslims :

I have a certain "admiration " for the devil because he tried at least to affirm his individuality .

God will not punish him because he refused to bow to Adam, but rather because he disobeyed to God in that regard

Het ga je goed

Firefox
02-07-12, 21:52
"The only sin i know " rather

Mijn aantwoord ligt al daar besloten, jongen

wie is deze Sallah dan ?


Let silence speak

let silence be the art you practice


It;s about time for me to do just that : to do what i myself preach

So, good night , Faust .

try to affirm your individuality ,not like the devil did by disobeying to God, rather by obeying to Him


Or as Muhammad Iqbal once said as a kindda display of outrage against the hypocrisy of muslims :

I have a certain "admiration " for the devil because he tried at least to affirm his individuality .

God will not punish him because he refused to bow to Adam, but rather because he disobeyed to God in that regard

Het ga je goed

Sallah, je zegt zelf dat ik het niet letterlijk moet nemen, dus een concreet antwoord op mijn vraag is er niet in te vinden Mijn conclusie is dat je je niet uitspreekt, maar vlucht in sofismen.

Mellow
02-07-12, 22:00
Sallah, je zegt zelf dat ik het niet letterlijk moet nemen, dus een concreet antwoord op mijn vraag is er niet in te vinden Mijn conclusie is dat je je niet uitspreekt, maar vlucht in sofismen.

nee, de echt sofisme is geen uitvluchten juist

One great muslim sufi said once or in words to that same effect at least :

" No muslim can understand the Qur'an correctly unless the Qur'an is revealed to him/her as the Qur'an was revealed to the prophet " : you gotta try to understand or rather feel that


Wait : I am gonna display a nice poem of Rumi just for your blue eyes, Faust :


​Secret Places :


Lovers find secret places

Inside this violent world

Where they make transactions

With beauty .


Reason says : non-sense.

I have walked and measured the walls here .

There are no places like that .



Love says : there are .



Reason sets up a market

And begins doing business.

Love has more hidden work .



Hallaj steps away from the pulpit

And climbs the stairs of the gallows .




Lovers feel a truth inside themselves

That rational people keep denying .




It is reasonable to say, Surrender

is just an idea that keeps people

From leading their lives.


Love responds , No . This thinking

is what is dangerous .



Using language obscures

What Shams came to give .



Every day , the sun rises

Out of low word- clouds

Into burning silence .






Source : Rumi , Bridge to the soul by Coleman Barks



Welterusten


shuut .....

knuppeltje
03-07-12, 07:48
Afgodbeelden behoren alleen niet thuis in de moslim heilige plaatsen net als het feit dat geen mosquee of synagogen thuis zouden horen in de vaticaan bijv , zoals het feit dat geen kerken of mosqueen thuis zouden horen in de joodse klaag muur ...

Het Vaticaan zou er anders best van opknappen. :confused:

Kortman
03-07-12, 12:30
Kortom:

Alle soorten kwaad behoren veroordeeld & bestreden te worden

Begin bij jezelf dus , zou ik maar zeggen, in plaats van de vinger blijven wijzen richting anderen alleen

Vind je? wat mankeert er aan mij ? omdat ik gewoon de waarheid weergeef ,ik ben niet eenzijdig want ,ik noemde alle voorbeelden op ,maar ja als je aan jou geloof komt of wat voor land dat er ook maar mee te maken heeft dan is het niet goed .
Ik heb trouwens geen mens hier op he tforum horen klagen over dat stuk MISBAKSEL IN SYRIE DIE TRIOMPHANTELIJK MET EEN KRUIS EN EEN GEBEDS KLEED UIT EEN GEPLUNDERDE CHRISTELIJKE KERK KWAM
Ja expres op foto om zijn buit te tonen.
MAAR daar wordt niet over gesproken
Walgelijk dat je onder meerde namen post hier !of wil je dat ook nog ontkennen!

Mellow
03-07-12, 18:56
Het Vaticaan zou er anders best van opknappen. :confused:


sweet


But, to be honest , muslims would never wanna build a mosque in the vatican even if the pope himself & all christians put together would agree with that , the same goes for a potential church in the holy places of islam



There should be no problem in building a mosque in ground zero, simply because the 911 was an obvious inside job for example

Mellow
03-07-12, 18:59
Vind je? wat mankeert er aan mij ? omdat ik gewoon de waarheid weergeef ,ik ben niet eenzijdig want ,ik noemde alle voorbeelden op ,maar ja als je aan jou geloof komt of wat voor land dat er ook maar mee te maken heeft dan is het niet goed .
Ik heb trouwens geen mens hier op he tforum horen klagen over dat stuk MISBAKSEL IN SYRIE DIE TRIOMPHANTELIJK MET EEN KRUIS EN EEN GEBEDS KLEED UIT EEN GEPLUNDERDE CHRISTELIJKE KERK KWAM
Ja expres op foto om zijn buit te tonen.
MAAR daar wordt niet over gesproken
Walgelijk dat je onder meerde namen post hier !of wil je dat ook nog ontkennen!


Je behoort alle soorten kwaad te veroordellen , das wat ik bedoel , niet selectief mee omgaan zoals meest mensen de laatste wel doen


Je gedraagt je wel anders met betrekking tot de israeli evil , tot de westerse evil, zo, bijv

Joesoef
03-07-12, 19:21
Malisse idioten.

Mellow
03-07-12, 19:24
Malisse idioten.


wie bedoel je ?





Als ik jij was , dan zou ik meer zorgem maken om de duizenden idioten in jezelf zoals ik dat doe met betrekking tot die in mezelf










Ten Thousand Idiots :


It is always a danger

To the aspirant

On the path



When one begins

To believe and

Act




As if the ten thousand idiots

Who so long ruled

And lived

Inside



Have all packed their bags

And skipped town

Or

Died .





Source : My favorite Hafiz , Selection from " I heard God luaghing -Tonight the subject is love -The Gift "

Mellow
03-07-12, 19:43
The great Persian mystic poet of love & compassion Saadi turned this Qur'anic great verse into a great poem :


" ...And We are closer to him (i,e . human being ) than his jugular vein ..."



My Friend is closer to me than me

And, strange to say , i am far from Him

What shall i do , whom shall i tell that He

Is beside me and i am afar from Him .

Kortman
03-07-12, 21:58
Je behoort alle soorten kwaad te veroordellen , das wat ik bedoel , niet selectief mee omgaan zoals meest mensen de laatste wel doen


Je gedraagt je wel anders met betrekking tot de israeli evil , tot de westerse evil, zo, bijv

Sallah je bent nog steeds de zelfde door een intense haat verziekte halve zool .
:vingers:

Kortman
03-07-12, 22:01
wie bedoel je ?





Als ik jij was , dan zou ik meer zorgem maken om de duizenden idioten in jezelf zoals ik dat doe met betrekking tot die in mezelf










Ten Thousand Idiots :


It is always a danger

To the aspirant

On the path



When one begins

To believe and

Act




As if the ten thousand idiots

Who so long ruled

And lived

Inside



Have all packed their bags

And skipped town

Or

Died .





Source : My favorite Hafiz , Selection from " I heard God luaghing -Tonight the subject is love -The Gift "

He SALLAH
Ik zie je nog steeds een voorstander van de WESTERSE WERELD TAAL bent :hihi:

Kortman
03-07-12, 22:04
Sallah, je zegt zelf dat ik het niet letterlijk moet nemen, dus een concreet antwoord op mijn vraag is er niet in te vinden Mijn conclusie is dat je je niet uitspreekt, maar vlucht in sofismen.

Ben je daar nu pas achter?

Kortman
03-07-12, 22:17
Daar doel ik ook niet op. Nazi's en commi's waren wel fervente religiehaters. ;)

Ik reageer hier pas wat later op ,maar je hebt volkomen geljk hoor , Hitler had een intense afkeer van elk geloof , maar na het Joden dom(uitroeien) was de Islam zijn grootse optie !
Nou wat dat tuig in Timboektoe betreft dan kan ik dat enigsins begrijpen , dat zijn geen gelovigen maar verziekte geloofs fanaten , die alles slopen wat hun inziens niet bevalt ! was dat met de Taliban ook niet het geval toen ze die prachtige beelden bewust zo nodig moesten op blazen , niet tijdens een oorlogs handeling of zo ,maar volgens hun uit naam van ALLAH .
HOE DIEP KAN EEN MENS ZICH VERLAGEN ?

Kortman
03-07-12, 22:29
Dan is het wat anders, want dan is het een historisch document met wetenschappelijke waarde. Overigens vind ik het vermoorden van mensen nog steeds erger.

Ja dat is natuurlijk erger ,maar je weet dat er dergelijke mensen rondlopen , die ook het niveau niet hebben om te begrijpen dat het boekwerk is ,voor hun is het heilig .
Wat zou jij doen als je iemand zag die op het graf van je ouders gaat plassen ,uit pure minachting ?
Ik geef dit slechts als voorbeeld , wwar ligt de grens ? voor ieder een anders ik weet niet hoe ik het uit moet leggen,maar heb je gisteren de foto in de kranten op het nieuws gezien ? hoe een Syrische strijder na het plunderen van een Christelijke kerk , zwaaiend met een geroofd kruis en in een gebeds kledingstuk getooid zijn minachting toonde !
Hier hoor je er geen mens over ,ik bedoel maar wat is gewoon???
:schok:

mark61
03-07-12, 22:33
Malisse idioten.

Dat heet Malinees. Malisse is net door Federer naar huis gestuurd :hihi:

Ik denk dat het vnl. buitenlanders zijn.

mark61
03-07-12, 22:35
http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/10/c8/2c/paramaribo-moskee-en.jpg

In Suriname doen ze daar niet zo moeilijk over, moskee plus synagoge. Kerk en mandir (hindoetempel) om de hoek.

Kortman
03-07-12, 22:50
http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/10/c8/2c/paramaribo-moskee-en.jpg

In Suriname doen ze daar niet zo moeilijk over, moskee plus synagoge. Kerk en mandir (hindoetempel) om de hoek.

Gelukkig zijn er ook mensen die respect tonen voor elkaars geloof en hun belijdenis daarvan , en prachtig voorbeeld hoe het ook kan !
:fpetaf: :duim:

knuppeltje
04-07-12, 09:46
In Suriname doen ze daar niet zo moeilijk over, moskee plus synagoge. Kerk en mandir (hindoetempel) om de hoek.

Ik vind eigenlijk dat net als bij de meubelboulevard de meubelzaken bij elkaar zijn gegroepeerd, dat ze ook die gebedshuizen naast elkaar moeten zetten. Bij de meubelboulevard schijnt dat heel goed voor de omzet te zijn.

super ick
04-07-12, 09:55
http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/10/c8/2c/paramaribo-moskee-en.jpg

In Suriname doen ze daar niet zo moeilijk over, moskee plus synagoge. Kerk en mandir (hindoetempel) om de hoek.

Dat komt omdat de moslims niet dezelfde achtergrond hebben maar bestaan uit dezelfde achtergronden als de bevolking. Het is geen aparte groep met een aparte cultuur.

Als je het vergelijkt met hier is het geloof hier vaak een bekrompen aangelegenheid. Het is hier vaak een aparte moskee voor de Marokkanen, voor de Turken, etc.
Alsof Allah niet centraal staat maar de afkomst.

CONTRA
04-07-12, 10:52
Als je het vergelijkt met hier is het geloof hier vaak een bekrompen aangelegenheid. Het is hier vaak een aparte moskee voor de Marokkanen, voor de Turken, etc.
Alsof Allah niet centraal staat maar de afkomst.

dan kan jy je hart ophalen bij de burgerking waar turken, marokkanen, hollanders en andere nationaliteiten gezamelyk by elkaar komen voor standaard uniforme broodjes rund

The_Grand_Wazoo
04-07-12, 11:11
dan kan jy je hart ophalen bij de burgerking waar turken, marokkanen, hollanders en andere nationaliteiten gezamelyk by elkaar komen voor standaard uniforme broodjes rund

Tssaa .... eendrachtig het gouden kalf consumeren.

mark61
04-07-12, 12:38
Ik vind eigenlijk dat net als bij de meubelboulevard de meubelzaken bij elkaar zijn gegroepeerd, dat ze ook die gebedshuizen naast elkaar moeten zetten. Bij de meubelboulevard schijnt dat heel goed voor de omzet te zijn.

Goed idee, een reli-wijk!

mark61
04-07-12, 12:41
Dat komt omdat de moslims niet dezelfde achtergrond hebben maar bestaan uit dezelfde achtergronden als de bevolking. Het is geen aparte groep met een aparte cultuur.

Ik begrijp hier niet veel van.

Hindoestanen zijn wel een aparte groep en de hindoes onder hen staan tamelijk negatief tegenover moslims. Verder zijn er nog verschillende islamitische groeperingen.

Er zijn Hindoestaanse, Javaanse en nog wat Libanese moslims, ieder met hun eigen moskeeën.

Waar het om gaat is dat ze elkaar met rust laten.

Joesoef
04-07-12, 14:02
Dat heet Malinees. Malisse is net door Federer naar huis gestuurd :hihi:

Ik denk dat het vnl. buitenlanders zijn.


Foutje van Jobs, Ipad.

Eke
04-07-12, 21:14
Ik vind eigenlijk dat net als bij de meubelboulevard de meubelzaken bij elkaar zijn gegroepeerd, dat ze ook die gebedshuizen naast elkaar moeten zetten.

Praktisch, Knuppeltje.

Kan er samengewerkt worden, bv gezamenlijke grote moestuin voor gedeelde maaltijden na de diensten.
Kinderspeeltuin, meditatietuin,sporttuin,dieptewaterpomp, bakkerij, logeerhuis, wasserij (tijdens de dienst) nou ja...brainstormen maar, mogelijkheden legio !

Hihi, ik zie het helemaal zitten...organisch vormgeven.. :hihi:

reallife
05-07-12, 14:40
Praktisch, Knuppeltje.

Kan er samengewerkt worden, bv gezamenlijke grote moestuin voor gedeelde maaltijden na de diensten.
Kinderspeeltuin, meditatietuin,sporttuin,dieptewaterpomp, bakkerij, logeerhuis, wasserij (tijdens de dienst) nou ja...brainstormen maar, mogelijkheden legio !

Hihi, ik zie het helemaal zitten...organisch vormgeven.. :hihi:

Een commune. :cool:

super ick
05-07-12, 14:55
dan kan jy je hart ophalen bij de burgerking waar turken, marokkanen, hollanders en andere nationaliteiten gezamelyk by elkaar komen voor standaard uniforme broodjes rund

Vind je dat storend dan?

super ick
05-07-12, 14:57
Foutje van Jobs, Ipad.

Haha, heb er ook regelmatig last van. Die spellingcorrector is een onding.
Had hem uit gezet maar na een update staat het kreng weer aan.

CONTRA
05-07-12, 17:32
Vind je dat storend dan?

nee. zolang er 1001 exotische tentjes zyn in de stad mogen van my cultuurloze fastfood multinationals hun monomane rotzooi aan de man brengen.

Eke
05-07-12, 21:39
Een commune. :cool:

Je vindt een commune erbij cool, Reallife ? Heb je dat wel eens uitgeprobeerd ? :)

Ik bedoelde eigenlijk: je slaapt en leeft in je eigen huis.Gewoon in de maatschappij Dat logeerhuis is er voor mensen die een reden hebben om daar een korte tijd te wonen in plaats van thuis.

Je kunt na de dienst 'smorgens nog uren in 'de tuinen' bezig gaan. Er is een bakkerij -ook voor doordeweek-zodat je dat dagelijkse broodje kan combineren met andere activiteiten daar.. De hele week kun je daar aanwaaien.

Het zwakke punt is dat bv.de kerken vaak al minstens honderd jaar bestaan in het volgebouwde centrum.

Mellow
05-07-12, 21:43
White man's burden :


An English gentleman told me once that he hated the jews , because they believed themselves to be the chosen people of God -A belief which implies & perhaps justifies contempt of other nations .

He did not remember that the phrase "White man's burden " concealed the same jewish belief in a different garb .


Source : " Stray reflections, thoughts , the private notebook of Muhammad Iqbal " .

Eke
05-07-12, 21:57
, because they believed themselves to be the chosen people of God -COLOR]

Daar is het weer 'het uitverkoren volk', :)
Realiseer je je, Mellow, dat dit een kenmerk is van de Abrahamitische godsdiensten, van alle drie ?

De Joden zijn de eersten die het gehoord hebben en beroepen zich daarop (staat in de Thora)en de Moslims zijn de laatsten en daarom beroepen zij zich weer daarop(staat in de Koran) en de Christenen doen enthousiast mee.(staat in de Bijbel)
Natuurlijk niet iedereen.

Dat vraagt wel om wijsheid.

Mellow
05-07-12, 22:08
Daar is het weer 'het uitverkoren volk', :)
Realiseer je je, Mellow, dat dit een kenmerk is van de Abrahamitische godsdiensten, van alle drie ?

De Joden zijn de eersten die het gehoord hebben en beroepen zich daarop (staat in de Thora)en de Moslims zijn de laatsten en daarom beroepen zij zich weer daarop(staat in de Koran) en de Christenen doen enthousiast mee.(staat in de Bijbel)
Natuurlijk niet iedereen.

Dat vraagt wel om wijsheid.


Het gaat over de huidig westerse arrogantie & 'superioriteits gevoel ".......white man's burden


Nou , om aantwoord te geven op jouw bovenstaande woorden, het volgende dan :

De joden waren inderdaad het uitverkoren volk toen ze hun contract met God honoreerden , daarna waren ze niet meer het uitverkoren volk omdat ze hun contract met God op allerlei manieren hadden veraaden met alle gevolgen van dien , vandaar hun verbanning & historisch lijden als straf van God , neem ik aan, weet ik niet

Geldt ook wel voor moslims & christenen

zie de huidig kruistochten tegen & relatief vervolging van moslims tegenwoordig op allerlei manieren als straf van God ook wel

Moslims waren het beste volk die werd door God gezonden aan de mens , daarna niet meer want ze hadden & nog steeds God & hun profeet op allerlei manieren veraaden tot op de dag van vandaag , vandaar hun terecht & ruimschoots verdiend ondergang

Moslims zullen pas weer het uitverkoren volk van God zijn als ze weer de boodcshap van islam echt omarmen & echt zouden praktiseren zoals ze dat horen te doen


Joden kunnen weer het uitverkoren volk van God zijn als ze islam echt omarmen & echt praktiseren zoals het hoort ,islam als het laatst testament die alle eerder testamenten niet alleen had compleet gemaakt & bevestigd maar ook vervangen



Het is dus geen racisme of wat dan ook die origineel religieus notie van het uitverkoren volk want heeft niets intrinsieks met de desbetreffend volkeren , wel met hun doen & laten conform God's woord dus


White 's man's burden is daarentegen iets intrinsieks racistisch helaas pindakaas : de vermeende intrinsiek impliciet 'superioriteit " van het westen & van the white western race

leven in schoonheid
05-07-12, 22:22
Het gaat over de huidig westerse arrogantie & 'superioriteits gevoel ".......white man's burden

White 's man's burden is daarentegen iets intrinsieks racistisch helaas pindakaas : de vermeende intrinsiek impliciet 'superioriteit " van het westen & van the white western race
En verdorie wat waren die Arabieren en Joden gekleurd :stout:

Eke
05-07-12, 22:25
Moslims waren het beste volk die werd door God gezonden aan de mens , [/B]

Mellow, Toen de Profeet Mohammed in de grot door de aartsengel Gabriël (Djibriel) als boodschapper van God werd bezocht bestonden de Moslims nog niet als volk, toch ? Er waren toen nog niet zoveel mensen die dat geloofden.*

Ik bedoel niet dat aanspraak maken op 'HET uitverkoren volk zijn' iets met racisme te maken heeft, maar alles met wat je gelooft. En daarmee omgaan behoeft wijsheid.


Religie heeft de potentie om een mens geestelijk te verrijken en een geestelijke groei te bevorderen,
maar een mens moet daar wel voor werken.In de kerk waar ik vroeger toe behoorde was je als lid meteen ook 'het uitverkoren volk'. En al die anderen dan ? Wat hadden ze gedaan om het voetvolk te blijven....

Dat zouden we toch eens uit moeten pluizen, Mellow. Maar natuurlijk kun je er ook bij blijven dat je de beste bent ;)

Kortman
05-07-12, 22:33
Het gaat over de huidig westerse arrogantie & 'superioriteits gevoel ".......white man's burden


Nou , om aantwoord te geven op jouw bovenstaande woorden, het volgende dan :

De joden waren inderdaad het uitverkoren volk toen ze hun contract met God honoreerden , daarna waren ze niet meer het uitverkoren volk omdat ze hun contract met God op allerlei manieren hadden veraaden met alle gevolgen van dien , vandaar hun verbanning & historisch lijden als straf van God , neem ik aan, weet ik niet

Geldt ook wel voor moslims & christenen

zie de huidig kruistochten tegen & relatief vervolging van moslims tegenwoordig op allerlei manieren als straf van God ook wel

Moslims waren het beste volk die werd door God gezonden aan de mens , daarna niet meer want ze hadden & nog steeds God & hun profeet op allerlei manieren veraaden tot op de dag van vandaag , vandaar hun terecht & ruimschoots verdiend ondergang

Moslims zullen pas weer het uitverkoren volk van God zijn als ze weer de boodcshap van islam echt omarmen & echt zouden praktiseren zoals ze dat horen te doen


Joden kunnen weer het uitverkoren volk van God zijn als ze islam echt omarmen & echt praktiseren zoals het hoort ,islam als het laatst testament die alle eerder testamenten niet alleen had compleet gemaakt & bevestigd maar ook vervangen



Het is dus geen racisme of wat dan ook die origineel religieus notie van het uitverkoren volk want heeft niets intrinsieks met de desbetreffend volkeren , wel met hun doen & laten conform God's woord dus


White 's man's burden is daarentegen iets intrinsieks racistisch helaas pindakaas : de vermeende intrinsiek impliciet 'superioriteit " van het westen & van the white western race

zie de huidig kruistochten tegen & relatief vervolging van moslims tegenwoordig op allerlei manieren als straf van God ook wel
Waar worden de Moslims dan vervolgd ?
Er vallen nog steeds doden maar wel door en voor Moslims .
Kan je en Europees land op noemen waar Moslims vervolgd worden ?overal zijn ze vrij en mogen ze hun Moskee bouwen en vrij hun geloof belijden.
Dat is in Islamitische landen helaas anders , probeer maar in Indonesie een R.K kerk te bouwen of elders.

De feiten liegen er niet om er vallen meer Christenen als slachtoffer van de Islam als omgekeerd .

Mellow
05-07-12, 22:51
En verdorie wat waren die Arabieren en Joden gekleurd :stout:

nee, het is het feit dat ze hun eigen geloven echt trouw waren zoals ze dat behoorden te doen ,niet omdat ze joden of moslims of Arabieren waren / zijn , niet om hun ras , kleur of wat dan ook , maar dankzij hun laten & doen toen conform God;s woord

Bewijs ? : ze zijn niet meer de uitverkoren volkeren ,simpleweg omdat ze niet meer echt trouw zijn aan hun eigen geloven

Mellow
05-07-12, 22:54
zie de huidig kruistochten tegen & relatief vervolging van moslims tegenwoordig op allerlei manieren als straf van God ook wel
Waar worden de Moslims dan vervolgd ?
Er vallen nog steeds doden maar wel door en voor Moslims .
Kan je en Europees land op noemen waar Moslims vervolgd worden ?overal zijn ze vrij en mogen ze hun Moskee bouwen en vrij hun geloof belijden.
Dat is in Islamitische landen helaas anders , probeer maar in Indonesie een R.K kerk te bouwen of elders.

De feiten liegen er niet om er vallen meer Christenen als slachtoffer van de Islam als omgekeerd .


Er zijn er wel veel soorten vervolging : fysisch , spiritueel, psychologisch , mentaal , politiek, economisch , ethisch ....

moslims worden tegenwoordig niet fysiek vervolgd (kan nog wel gebeuren , afwachten maar dus ) , wel spiritueel, psychologisch , mentaal, economisch , politiek ....vervolgd

Mellow
05-07-12, 22:57
Mellow, Toen de Profeet Mohammed in de grot door de aartsengel Gabriël (Djibriel) als boodschapper van God werd bezocht bestonden de Moslims nog niet als volk, toch ? Er waren toen nog niet zoveel mensen die dat geloofden.*

Ik bedoel niet dat aanspraak maken op 'HET uitverkoren volk zijn' iets met racisme te maken heeft, maar alles met wat je gelooft. En daarmee omgaan behoeft wijsheid.


Religie heeft de potentie om een mens geestelijk te verrijken en een geestelijke groei te bevorderen,
maar een mens moet daar wel voor werken.In de kerk waar ik vroeger toe behoorde was je als lid meteen ook 'het uitverkoren volk'. En al die anderen dan ? Wat hadden ze gedaan om het voetvolk te blijven....

Dat zouden we toch eens uit moeten pluizen, Mellow. Maar natuurlijk kun je er ook bij blijven dat je de beste bent ;)


Het is wel het feit dat een bepaald volk al dan niet trouw aan God's woord zou zijn dat wel bepaalt of die volk wel of niet het uitverkoren volk zou zijn , niet diens ras , kleur ....maar hun doen & laten conform God's woord joh nogmaals

Geen tijd meer schat , helaas

Moet weg

Tot morgen, hoop ik wel, InshaAllah

Welterusten dan

reallife
06-07-12, 09:02
Je vindt een commune erbij cool, Reallife ? Heb je dat wel eens uitgeprobeerd ? :)

Ik bedoelde eigenlijk: je slaapt en leeft in je eigen huis.Gewoon in de maatschappij Dat logeerhuis is er voor mensen die een reden hebben om daar een korte tijd te wonen in plaats van thuis.

Je kunt na de dienst 'smorgens nog uren in 'de tuinen' bezig gaan. Er is een bakkerij -ook voor doordeweek-zodat je dat dagelijkse broodje kan combineren met andere activiteiten daar.. De hele week kun je daar aanwaaien.

Het zwakke punt is dat bv.de kerken vaak al minstens honderd jaar bestaan in het volgebouwde centrum.

Het heeft wel wat zo'n commune, maar het enige gemeenschappelijke waar ik ooit woonde was in een zusterflat. Verder dan gezamenlijk pizza's bestellen (we deelden de kosten van ons magere leerlingensalaris :D ) en op de grond in de gang (wegens gebrek aan ruimte) deze op eten kwamen we niet. :hihi:

Toch heeft dat wel wat, een religieuze leefgemeenschap. Maar ik denk niet dat het haalbaar is, gezien de theologische verschillen onderling.

Charlus
06-07-12, 09:27
Radicale moslims vernielen commune. Pizza-etende bewoners gedwongen bekeerd tot de Islam.

leven in schoonheid
06-07-12, 10:59
Toch heeft dat wel wat, een religieuze leefgemeenschap. Maar ik denk niet dat het haalbaar is, gezien de theologische verschillen onderling.
Oei, mijn beste lees eens terug wat je hier schrijft, de heer W. te Venlo roept (schreeuwt) dit ook? Het laatste dan.

Mark
06-07-12, 11:50
meh, staat toch niet op mijn lijstje van things to see.

mark61
06-07-12, 13:42
Djenné wel. Maar dat zal ook wel onbezoekbaar zijn voor de komende jaren.

Goed voor de Malinese economie, zo'n opstand. Het bijna armste land van de wereld nog armer.

Mellow
06-07-12, 21:14
Kortom :

Er is er geen enkel uitverkoren volk op aarde meer tegenwoordig

ach, ja :

There is only 1 self-declared chosen people of "god " left :

The racist implicitly self-declared 'superior " west with his 'white man's burden " silly racist notion

congratulations then

Mellow
06-07-12, 21:15
White man's burden :


An English gentleman told me once that he hated the jews , because they believed themselves to be the chosen people of God -A belief which implies & perhaps justifies contempt of other nations .

He did not remember that the phrase "White man's burden " concealed the same jewish belief in a different garb .


Source : " Stray reflections, thoughts , the private notebook of Muhammad Iqbal " .

Kortman
06-07-12, 23:37
Er zijn er wel veel soorten vervolging : fysisch , spiritueel, psychologisch , mentaal , politiek, economisch , ethisch ....

moslims worden tegenwoordig niet fysiek vervolgd (kan nog wel gebeuren , afwachten maar dus ) , wel spiritueel, psychologisch , mentaal, economisch , politiek ....vervolgd

ZO !!! wat moeten al de Christenen wel niet denken die (nu nog voor hoe lang???) in ISLAMISTISCHE landen wonen?

:zwaai:

Kortman
07-07-12, 22:23
ZO !!! wat moeten al de Christenen wel niet denken die (nu nog voor hoe lang???) in ISLAMISTISCHE landen wonen?

:zwaai:

Dit had ik al verwacht : geen kommentaar bij gebrek aan een afdoende antwoord .
Maar mogelijk weet het orakel MAARTEN wel raad ?
Die zo verheugd was te constateren dat ik een IDIOOT ben .
:gniffel:

Eke
07-07-12, 22:33
Dit had ik al verwacht : geen kommentaar bij gebrek aan een afdoende antwoord .
Maar mogelijk weet het orakel MAARTEN wel raad ?
Die zo verheugd was te constateren dat ik een IDIOOT ben .
:gniffel:

Kortman, dat heet een JIJ-bak.

Zeker, christenen kunnen het OOK slecht hebben en zelfs slechter (!) , dat neemt niet weg dat moslims regelmatig als pispaaltjes worden gebruikt door een categorie landgenoten en dat dit genoteerd mag worden zonder meteen te horen ":kijk naar je aiguh".
"Jouw gevoel doet er niet toe omdat je broeder een misdaad begaat". Iedereen doet er toe, in principe.

Kortman
07-07-12, 23:18
Kortman, dat heet een JIJ-bak.

Zeker, christenen kunnen het OOK slecht hebben en zelfs slechter (!) , dat neemt niet weg dat moslims regelmatig als pispaaltjes worden gebruikt door een categorie landgenoten en dat dit genoteerd mag worden zonder meteen te horen ":kijk naar je aiguh".
"Jouw gevoel doet er niet toe omdat je broeder een misdaad begaat". Iedereen doet er toe, in principe.

Natuurlijk dit ben ik met iedereen eens , maar dat ''pispaaltje '' is hier althans typisch Nederlands ,hoor jij nog wel eens iets over de Joden ? dat hield accuut op na WO 2 en wat dacht je van de Mollukkers en andere uit Indonesie afkomstige land genoten , die waren in dejaren 50- 60 de ''roetmoppen'' en ik herinner me nog de Chinezen 'ook deze hardwerkende fijne mensen werden ook gepest ,en niet vergeten onze uit WEST INDIE afkomstige landgenoten werden minachtend zwartjes genoemd door niet beter wetende stomme Nederlanders nu zijn de Polen aan de beurt !

Maar een feit is dat hier in Nederland nagenoeg geen mens hoeft te vrezen voorzijn leven ,ongeacht zijn afkomst .
Hier kan iedereen carriere maken ,kijk maar naar de T.V en politiek of loop eens dooreen zieken huis !
Dan zie je wat ik bedoel , zie jij een CHRISTELIJKE uit Nederland afkomsige burgermeester van een grote stad in in het Midden Oosten?
Ik bedoel maar !
Zelf ken ik geen enkel VERSCHIL TUSSEN MENSEN ONGEACHT HUN GELOOF OF AFKOMST !
Dat was op ZEE onmogelijk in zo,n kleine gemeenschap waar je soms maanden met elkaar optrok in een relatief kleine ruimte waar je werkte maar ook woonde ,je schip was een verlengstuk van je land !
:)

leven in schoonheid
07-07-12, 23:52
dat neemt niet weg dat moslims regelmatig als pispaaltjes worden gebruikt door een categorie landgenoten en dat dit genoteerd mag worden zonder meteen te horen ":kijk naar je aiguh".
"Jouw gevoel doet er niet toe omdat je broeder een misdaad begaat". Iedereen doet er toe, in principe.
Actie = reactie eke