PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee wil dagelijkse oproep tot gebed



Good Kahuna
02-07-12, 15:11
Moskee wil dagelijkse oproep tot gebed

Auteur: door Bas Bouwhuis | vrijdag 29 juni 2012 | 09:00 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 30 juni 2012 | 15:19

DEVENTER - Omwonenden van de Centrum Moskee in Voorstad-Centrum kregen afgelopen week een brief op de mat van het moskeebestuur. De moskee aan de Smyrnadwarsstraat is voornemens om vanaf volgende week vrijdag iedere middag één of tweemaal de 'azan' -de oproep tot het gebed- te laten klinken.

De oproep tot het gebed wordt nu al iedere vrijdagmiddag uitgezonden maar krijgt als het aan het bestuur van de moskee ligt een dagelijks karakter. Mocht dit doorgang vinden dan zal, afhankelijk van de periode in het jaar, iedere middag twee tot drie minuten lang een azan te horen zijn.

"Maar of we daar volgende week vrijdag ook meteen mee beginnen is afhankelijk van de reacties die we uit de buurt krijgen", verklaart Orhan Yücel, voorzitter van de Centrum Moskee Deventer. "We willen geen strijd aangaan met de buurtbewoners om ten koste van alles de azan te laten klinken."

Volgens Yücel mag de moskee gezien de vergunning die het heeft zonder problemen iedere middag vanuit de minaret 'uitzenden'.

Voor de gemeente Deventer was het gisteren nog niet mogelijk om gefundeerd antwoord te geven op de vraag of het dagelijks afspelen van de gebedsoproep binnen de geldende vergunningen past. "Er is geen snel en eenvoudig 'ja' of 'nee' op te antwoorden", meldt een woordvoerder. "Het heeft te maken met een hoop verschillende aspecten als de vergunning, geluidsmetingen en het buurtaspect. Dat moeten we eerst onderzoeken."

bron: Moskee wil dagelijkse oproep tot gebed - Deventer - Regio - Stentor (http://www.destentor.nl/regio/deventer//11304872/Moskee-wil-dagelijkse-oproep-tot-gebed.ece)

Good Kahuna
02-07-12, 15:15
Persoonlijk lijkt het me 3x niks om zoiets dagelijks te horen. Waarom kan dat bv niet per sms? Maar de betrokkenen, ook veel buurtbewoners, reageren betrekkelijk relaxed en denken er samen wel uit te komen.

Saul
02-07-12, 15:32
O ik zie dat de dagelijkse ritje avontuur van de Stentor is begonnen. Een heuse poll enzo. Haha dit is echt zo triest.

mark61
02-07-12, 16:18
Tis wat ouderwets, kerken doen het haast niet meer.

Kan me niet herinneren dat ze bij kerken vroeger geluidsmetingen gingen doen en de vergunning nasnuffelen. Ik betwijfel of kerken überhaupt een 'vergunning' (nodig) hadden. Meten met twee maten weer.

Good Kahuna
02-07-12, 16:50
Tis wat ouderwets, kerken doen het haast niet meer.

Kan me niet herinneren dat ze bij kerken vroeger geluidsmetingen gingen doen en de vergunning nasnuffelen. Ik betwijfel of kerken überhaupt een 'vergunning' (nodig) hadden. Meten met twee maten weer.

Misschien, maar kan ook te maken hebben dat men vroeger dat klokgelui maar voor lief had te nemen. Nu de kerk niet meer zoveel in de melk te brokkelen heeft zijn er misschien voorschriften met het oog op andersdenkende omwonenden. Dat zou ik in deze tijd trouwens niet meer dan normaal vinden.

Wat betreft die moskee, in een ander artikel, weet niet meer welk, bleek dat de onwonenden geen bezwaar hadden als die azan 1x per week, op vrijdag, te horen was. Maar elke dag vond men een beetje teveel van het goede. Het kwam op mij over alsof de twee partijen zich prima in staat voelden om het met elkaar op te lossen. Mooi, zo kan het dus ook. Dat intussen verschillende andere partijen zich ermee bemoeien, zoals Ontdek islam en godbetert Geenstijl, zal de nuance geen goed doen, vrees ik.

CONTRA
02-07-12, 17:07
Persoonlijk lijkt het me 3x niks om zoiets dagelijks te horen. Waarom kan dat bv niet per sms? Maar de betrokkenen, ook veel buurtbewoners, reageren betrekkelijk relaxed en denken er samen wel uit te komen.

na een paar keer zyn omwonenden eraan gewend en horen ze het niet meer

BoerHarms
02-07-12, 17:22
je kan ook de wekker zetten !

mark61
02-07-12, 17:22
Misschien, maar kan ook te maken hebben dat men vroeger dat klokgelui maar voor lief had te nemen. Nu de kerk niet meer zoveel in de melk te brokkelen heeft zijn er misschien voorschriften met het oog op andersdenkende omwonenden. Dat zou ik in deze tijd trouwens niet meer dan normaal vinden.

Wat betreft die moskee, in een ander artikel, weet niet meer welk, bleek dat de onwonenden geen bezwaar hadden als die azan 1x per week, op vrijdag, te horen was. Maar elke dag vond men een beetje teveel van het goede. Het kwam op mij over alsof de twee partijen zich prima in staat voelden om het met elkaar op te lossen. Mooi, zo kan het dus ook. Dat intussen verschillende andere partijen zich ermee bemoeien, zoals Ontdek islam en godbetert Geenstijl, zal de nuance geen goed doen, vrees ik.

Ja het zijn andere tijden. Maar gezien de geluidshinder ~verontreiniging waar ik / men toch al mee te maken heeft is het objectief beschouwd niet zoveel meer overlast.

Ja laat ze het samen oplossen. Zo te zien gebeurt dat ook wel.

mark61
02-07-12, 17:23
na een paar keer zyn omwonenden eraan gewend en horen ze het niet meer

Als niemand het hoort, wat is dan het nut / doel? :hihi:

Ik neem aan dat de meeste bezoekers buiten gehoorsafstand wonen, sowieso.

Fulanadetal
02-07-12, 19:05
Als niemand het hoort, wat is dan het nut / doel? :hihi:

Ik neem aan dat de meeste bezoekers buiten gehoorsafstand wonen, sowieso.

Mmm. Dan moet het gewoon veel harder!

Mellow
02-07-12, 19:17
Heiza voor niks eigenlijk

Oproep tot gebed hoeft helemaal niet , basta

Firefox
02-07-12, 20:40
Tis wat ouderwets, kerken doen het haast niet meer.

Kan me niet herinneren dat ze bij kerken vroeger geluidsmetingen gingen doen en de vergunning nasnuffelen. Ik betwijfel of kerken überhaupt een 'vergunning' (nodig) hadden. Meten met twee maten weer.

Dat is wel gebeurd hoor, maar goed, het luiden van klokken heeft altijd voornamelijk op één dag per week plaatsgevonden.

Firefox
02-07-12, 20:50
Heiza voor niks eigenlijk

Oproep tot gebed hoeft helemaal niet , basta

Ik kan best begrijpen dat anderen er anders over denken. Eén dag per week, op vrijdag dus, vind ik best te verdragen.

Good Kahuna
02-07-12, 20:52
Dat is wel gebeurd hoor, maar goed, het luiden van klokken heeft altijd voornamelijk op één dag per week plaatsgevonden.

Nou, ik heb dus eens een jaartje in Weesp gewoond, in een kruisvuur van 3 kerken die alle de uren luidden, en een zelfs elk kwartier. Pff. Wat daar de zin van was ontgaat me volledig.

super ick
02-07-12, 21:00
Misschien is het wel handig om er een paar reclameboodschappen doorheen te doen. Levert het nog wat op voor de achterban.

Mellow
02-07-12, 21:22
Ik kan best begrijpen dat anderen er anders over denken. Eén dag per week, op vrijdag dus, vind ik best te verdragen.


wat hoeft niet hoef je niet te "verdragen", mr. Faust

Moet je meer proberen te gaan lijken op Jacob daarentegen

Mellow
02-07-12, 21:25
Dat is wel gebeurd hoor, maar goed, het luiden van klokken heeft altijd voornamelijk op één dag per week plaatsgevonden.

Heb ik geen enkel probleem met kerken klokken daarentegen

Firefox
02-07-12, 21:27
wat hoeft niet hoef je niet te "verdragen", mr. Faust

Moet je meer proberen te gaan lijken op Jacob daarentegen

Ik begrijp best dat moslims elke vrijdag een oproep tot gebed willen. Laat ze. En laat de gereformeerden en katholieken op zondag de klokken luiden.

Mellow
02-07-12, 22:36
Ik begrijp best dat moslims elke vrijdag een oproep tot gebed willen. Laat ze. En laat de gereformeerden en katholieken op zondag de klokken luiden.


Moslim oproep tot gebed hoeft nogmaals helemaal niet , minaretten evenmin

moslims moeten zich meer gaan bezighouden met de echt geest van islam daarentegen in plaats van die alomheersend hypocrisie van ze & obsessie met uiterlijkheden van het geloof

Bovendien , moslims moeten wel rekening houden met de westerse judeo-christelijk & seculaire realiteit & gevoeligheden wat dat betreft


Een kwestie van gevoel , respect & prioriteiten dus , onder ander

Bar
02-07-12, 23:18
Zo'n minaret, hoe zit dat daarin eigenlijk met de statica?
(voor je het weet neem je weer eens veel te veel dynamiet)

Isch
03-07-12, 00:49
Heb ik geen enkel probleem met kerken klokken daarentegen

Natuurlijk.

Isch
03-07-12, 00:50
Moslim oproep tot gebed hoeft nogmaals helemaal niet , minaretten evenmin

moslims moeten zich meer gaan bezighouden met de echt geest van islam daarentegen in plaats van die alomheersend hypocrisie van ze & obsessie met uiterlijkheden van het geloof

Bovendien , moslims moeten wel rekening houden met de westerse judeo-christelijk & seculaire realiteit & gevoeligheden wat dat betreft


Een kwestie van gevoel , respect & prioriteiten dus , onder ander


Samen delen, samen spelen.


Ga terug naar de peuterspeelzaal.

Isch
03-07-12, 00:51
Fijn dat de buurtbewoners zo relaxed zijn en dat ze er samen uit komen. Zo kan het ook! :duim:

Charlus
03-07-12, 07:38
Roken, we komen er samen wel uit.

Marsipulami
03-07-12, 08:18
De adhan hoort niet enkel op vrijdag de gelovigen bij elkaar te roepen, maar elke dag en nog wel 5 keer elke dag.

Marsipulami
03-07-12, 08:35
Oorspronkelijk -in de tijd van de profeet- werd enkel gebruik gemaakt van de levende stem van levende mensen, gebedsomroepers, zonder luidsprekers, laat staan geluidsbandjes of cd's die op een klok zijn aangesloten.

Mogelijks ligt daar het compromis, terug naar de oorspronkelijke islam, geen technische hulpmiddelen, maar een eerbaar moslim die te beginnen vanaf 3 uur 's nachts tot 24 uur in de avond bereid is om 5 x daags de minaret te beklimmen en als muezzin op te treden. Alzo omwonenden uitnodigt tot het gebed. Bij gebrek aan vrijwilligers die dit volhouden, geen adhan.

Gebstijden Amsterdam 3 juli 2012

Fajr Sunrise Dhuhr Asr Maghrib Isha
3:09 5:24 1:45 6:08 10:05 12:07

Charlus
03-07-12, 08:36
Mocht ik een religie beginnen, dan wordt het 5x per uur onder inzet van sirenes. Ik druk iedereen eruit.

super ick
03-07-12, 08:40
Mijn ouders woonden naast een kerk met drie klokken! Iedere zondagochtend om 9 uur gingen die teringdingen weer. Een regelrechte vorm van overlast. Nutteloos lawaai maken. Als ze die bellen niet luiden komt er ook heus wel bijna niemand. Een hele wijk uit hun nest bellen tbv een stuk of 30 kerkgangers gaat toch echt te ver.

Waar gelovigen in de meerderheid zijn heb ik er geen problemen mee. Kerken in Staphorst of Krabbendijke luiden maar lekker.
Een moskee in Rotterdam Zuid roept maar een eind weg.

BoerHarms
03-07-12, 08:41
Oorspronkelijk -in de tijd van de profeet- werd enkel gebruik gemaakt van de levende stem van levende mensen, gebedsomroepers, zonder luidsprekers, laat staan geluidsbandjes of cd's die op een klok zijn aangesloten.

Mogelijks ligt daar het compromis, terug naar de oorspronkelijke islam, geen technische hulpmiddelen, maar een eerbaar moslim die te beginnen vanaf 3 uur 's nachts tot 24 uur in de avond bereid is om 5 x daags de minaret te beklimmen en als muezzin op te treden. Alzo omwonenden uitnodigt tot het gebed. Bij gebrek aan vrijwilligers die dit volhouden, geen adhan.

Gebstijden Amsterdam 3 juli 2012

Fajr Sunrise Dhuhr Asr Maghrib Isha
3:09 5:24 1:45 6:08 10:05 12:07


of je koopt een wekker

Marsipulami
03-07-12, 08:41
http://www.youtube.com/watch?v=JSAExwhqjPY

Samir75017
03-07-12, 09:21
Heb ik geen enkel probleem met kerken klokken daarentegen

You are in favor of ringing bells. But against the "adhan" ? What's wrong Sallah ? Are you sure you are ok ?

Umarvlie
03-07-12, 09:41
Dit is toch een prima voorbeeld van poldermodel - ik wou dat onze "regering" daar eens een voorbeeld aan nam.

Charlus
03-07-12, 11:09
Mwah poldermodel. Religieuzen willen iets waar niet-religieuzen en overigen overlast van ondervinden en die moeten inschikken anders zijn ze onverdraagzaam. Roken, we komen er samen wel uit (campagne van de rooklobby). Niet-rokers een beetje inschikken zodat rokers hun gang kunnen gaan, dat is samen eruit komen. Hetzelfde geldt voor niet-religieuzen, altijd maar weer dat eenrichtingsverkeer. Reli's willen iets en anderen moeten er samen uitkomen.
Laat ze die klokken maar binnenskamers luiden. Idem dat maffe gejodel. Krijgen we dat er ook nog eens bij. Heel raar dat je niet de politie kunt bellen als kerkklokken luiden zodat ze die dingen meteen in beslag kunnen nemen. Jodelaars afvoeren in een busje door mannen in witte uniformen. Gedwongen opname. Gebruik van pepperspray toegestaan. Versterkers en luidsprekers in beslag nemen.

Fulanadetal
03-07-12, 16:50
Onze kerk heeft geen klokken.

Blije klokken met een trouwerij en trieste met een begrafenis vind ik wel iets hebben.
Maar inderdaad, naar de dienst komen (of niet) doen we ook wel zonder klokken.
Voor watersnood en brand enzo hebben we sirenes.

Mellow
03-07-12, 17:50
You are in favor of ringing bells. But against the "adhan" ? What's wrong Sallah ? Are you sure you are ok ?


Im as ok as one can be , thanks , even if your question might be ironic

I like subtle blame-game irony also, so

Nice formulation : I am in favor of ringing bells indeed , especially in my head haha
I mean , Adhan is not really necessary in non-muslim countries , we do not need that ,even though we would love to hear it 5 x a day

So, how can i be against the adhan as a muslim , no way


Islam is never imposed to people, so should the adhan be , i guess , that's what i mean mainly

It's a matter of priorities , respect , ....

But i certainly can be wrong ,so



P.S. I am not in favor of church bells , i just have no problem with them , considering the fact that we , muslims , are newcomers in the west , relatively speaking then & considering the above mentioned reasons

Saul
03-07-12, 17:55
Wat ik niet begrijp is dat ze nodeloos irritaties opwekken terwijl er legio muisstille oproepen (sms, zelf heb ik adhan programma op de pc bijv.)?

Loop niet te koop met je godsdienst en zeker niet in deze tijd.

Mellow
03-07-12, 17:56
Wat ik niet begrijp is dat ze nodeloos irritaties opwekken terwijl er legio muisstille oproepen (sms, zelf heb ik adhan programma op de pc bijv.)?

Loop niet te koop met je godsdienst en zeker niet in deze tijd.

Moet je ook wel trachten niet te koop te lopen met jouw eigen eventueel religieuze of niet-religieuze geloof : goes both ways thus

Wat bedoel je met "..... zeker niet in deze tijd " dan ?

Saul
03-07-12, 18:04
Moet je ook wel trachten niet te koop te lopen met jouw eigen eventueel religieuze of niet-religieuze geloof : goes both ways thus

Wat bedoel je met zeker niet in deze tijd " dan ?

Dat doe ik dan ook niet. Je mag van mij trouwens ook best laten zien welke levensbeschouwing je aanhangt, daar heb ik een grote tolerantie voor.
Maar met de adhan door de straten roepen is absurd en haast karikaturaal.

Misschien is het je ontgaan dat er een grote islamofobe partij in de TK zit en media nu niet poeslief reageren op alles wat naar islam riekt?
Bovendien hebben we technologie die een oproep door de straat overbodig maakt.

Mellow
03-07-12, 18:05
Natuurlijk.


Das niet natuurlijk , das een kwestie van tolerantie , verdraagzaamheid, gevoel, respect .........dat kost moeite & inspanning wel : a compromise heet dat ook wel

Heb ik geen problemen mee met kerk klokken , maar dat betekent niet dat ik voor zou zijn : groot verschil dus

Ready?
03-07-12, 18:05
Als ze een vergunning hebben is er geen probleem. Dan kunnen mensen hoog en laag springen, maar het is wetmatig.

Mellow
03-07-12, 18:19
[QUOTE=Saul;5059845]Dat doe ik dan ook niet. Je mag van mij trouwens ook best laten zien welke levensbeschouwing je aanhangt, daar heb ik een grote tolerantie voor.


Moet je ook wel , das een must als we de grondwet & wetten van het land zouden hanteren althans wat dat betreft

You are not doing anyone any favor , sorry for the fact that we do exist haha

why should we, otherwise , tolerate your belief if you would not do the same in relation to ours ?

That's a matter of compromise in order to be able to live together under this secular state


Maar met de adhan door de straten roepen is absurd en haast karikaturaal.


waaroom is dat dan ?

Das geen reden of argument tegen de adhan , das een kwestie van smaak of waardeoordeel wat je hiero op tafel legt

what a world this one would be if we would allow our own personal tastes or judgements of value determin our behaviour in relation to others





Misschien is het je ontgaan dat er een grote islamofobe partij in de TK zit en media nu niet poeslief reageren op alles wat naar islam riekt?



Totaal Irrelevent

Die honden bepalen zeker niet mijn motivaties , besluiten, denken, ethiek, gedrag of hoe ik moet leven ......

Fascists do not need reasons, they make them up

Their own ideologies are "reasons " enough for them

we would be total coward jerks losers if we would shape our lives according to their wishes, ideologies ....


That would eventually mean they won

we cannot allow such a thing to happen



Bovendien hebben we technologie die een oproep door de straat overbodig maakt



Je legt geen argumenten op tafel waaroom de 1 religie wel in diens vrijheid van geloof wel beperkt mag worden & ander religies of niet-religieuze geloven niet

so, just have the decency to shut up, please , or just try to say something intelligent otherwise , thanks

Mellow
03-07-12, 18:26
Als ze een vergunning hebben is er geen probleem. Dan kunnen mensen hoog en laag springen, maar het is wetmatig.


Normaal gesproken , is er niets in de grondwet of wetten van het land die de adhan zouden verbieden dus


maar er is er meer in het leven dan wetten alleen , er is er ook wat wordt genoemd gevoel , prioriteiten , respect ......subtiel gedrag ...

Mellow
03-07-12, 19:44
The great Persian mystic poet of love & compassion Saadi turned this Qur'anic great verse into a great poem :


" ...And We are closer to him (i,e . human being ) than his jugular vein ..."



My Friend is closer to me than me

And, strange to say , i am far from Him

What shall i do , whom shall i tell that He

Is beside me and i am afar from Him .

Umarvlie
03-07-12, 19:53
Mwah poldermodel. Religieuzen willen iets waar niet-religieuzen en overigen overlast van ondervinden en die moeten inschikken anders zijn ze onverdraagzaam. Roken, we komen er samen wel uit (campagne van de rooklobby). Niet-rokers een beetje inschikken zodat rokers hun gang kunnen gaan, dat is samen eruit komen. Hetzelfde geldt voor niet-religieuzen, altijd maar weer dat eenrichtingsverkeer. Reli's willen iets en anderen moeten er samen uitkomen.
Laat ze die klokken maar binnenskamers luiden. Idem dat maffe gejodel. Krijgen we dat er ook nog eens bij. Heel raar dat je niet de politie kunt bellen als kerkklokken luiden zodat ze die dingen meteen in beslag kunnen nemen. Jodelaars afvoeren in een busje door mannen in witte uniformen. Gedwongen opname. Gebruik van pepperspray toegestaan. Versterkers en luidsprekers in beslag nemen.

Tja, ik vind mijzelf de maat en ieder ander moet zich dan ook maar aan mij aanpassen :-)

Mellow
03-07-12, 20:00
Tja, ik vind mijzelf de maat en ieder ander moet zich dan ook maar aan mij aanpassen :-)


haha funny





Mars hoe ben je op Maroc terechtgekomen en wat trekt je hier? ;)




Mars wants probabely to liberate others from the ten thousand idiots in themselves , but he forgets to do the same in relation to those 10 thousand idiots in himself










Ten Thousand Idiots :


It is always a danger

To the aspirant

On the path



When one begins

To believe and

Act




As if the ten thousand idiots

Who so long ruled

And lived

Inside



Have all packed their bags

And skipped town

Or

Died .





Source : My favorite Hafiz , Selection from " I heard God luaghing -Tonight the subject is love -The Gift "

Bofko
04-07-12, 01:28
We komen er samen wel uit ? Haha

Ik geloof er niks van. Nederlanders willen dit niet en de meeste NL-moslims ook niet.

Marsipulami
04-07-12, 01:42
We komen er samen wel uit ? Haha

Ik geloof er niks van. Nederlanders willen dit niet en de meeste NL-moslims ook niet.

Waar ergens heb je het vertrouwen in je medemens verloren ?

mark61
04-07-12, 01:51
Waar ergens heb je het vertrouwen in je medemens verloren ?

Welk vertrouwen? Waar blijkt dat uit?

Pastoor mag Tilburgse klok ook van Raad van State niet luiden
Publicatie: woensdag 13 juli 2011 - 10:18 | Auteur: Robert te Veele

DEN HAAG/ TILBURG - De Tilburgse pastoor Harm Schilder mag ook van de Raad van State de kerkklok van de Margarita Mariakerk niet voor halfacht 's ochtends luiden. Dat heeft de hoogste bestuursrechter woensdag bepaald.

Bofko
04-07-12, 01:53
Waar ergens heb je het vertrouwen in je medemens verloren ?
Is mij een te suggestieve voorstelling van zaken....

BoerHarms
04-07-12, 06:45
,k vind wel als er teveel klachten komen van de omwonenden en dan verboden wordt op grond van de klachten dat men dat ook zou moeten accepteren. Ikzelf zou daar problemen me hebben als ik dat de gehele dag duidelijke zou horen.
Neen ik heb niet tegen die moskee, maar wel tegen de overlast en iedereen beleefd overlast op zijn eigen wijze.
En trouwens waarom MOET er nu luid opgeroepen worden voor het gebed, vroeger kon ik dat begrijpen vanwege tijdsbesef, maar nu zijn er andere mogelijkheden.

Tenslotte gaat ook de moslims mee met de tijd, terwijl men vroeger nu alleen op de kameel reed hebben nu vele een auto, niet te vergeten de moderne communicatie technologie.

Vele Christelijke kerken luiden ook de klokken net meer , want nu wordt er ook op de klok gekeken of het tijd is o, naar de kerk te gaan.

super ick
04-07-12, 08:34
Er zijn plekken in de grote steden waar veel moslims bij elkaar wonen. Waarom zouden ze daar dan niet op mogen roepen tot gebed?
Bovendien hoeft het niet zo hard dat half Rotterdam het kan horen.

mark61
04-07-12, 13:21
,k vind wel als er teveel klachten komen van de omwonenden en dan verboden wordt op grond van de klachten dat men dat ook zou moeten accepteren. Ikzelf zou daar problemen me hebben als ik dat de gehele dag duidelijke zou horen.

Deze moskee vraagt eerst netjes wat de omwonenden ervan vinden.

Die hysterische Tilburgse pastoor ging gewoon aan het terroriseren zonder iemand te vragen, en ging gewoon door na diverse rechterlijke uitspraken. Das pas een debiel.

Mellow
04-07-12, 19:48
Blabla voor niks zoals gebruikelijk dus maar weer

Let silence speak then

BoerHarms
04-07-12, 22:27
Deze moskee vraagt eerst netjes wat de omwonenden ervan vinden.

Die hysterische Tilburgse pastoor ging gewoon aan het terroriseren zonder iemand te vragen, en ging gewoon door na diverse rechterlijke uitspraken. Das pas een debiel.

Klopt helemaal ,ook die 'debiel' moet aan de regels houden

Charlus
04-07-12, 23:24
Er zijn plekken in de grote steden waar veel moslims bij elkaar wonen. Waarom zouden ze daar dan niet op mogen roepen tot gebed?
Dan is alle lol eraf.

Charlus
04-07-12, 23:47
En alweer een hole in one in Saul's verkeerde keelgat.

BoerHarms
05-07-12, 06:01
En alweer een hole in one in Saul's verkeerde keelgat.

Charlus, je zit er maast, het is sexuele bevrediging, let op deze opmerking wordt rood, weer een shot voor Saulina

super ick
05-07-12, 15:12
En alweer een hole in one in Saul's verkeerde keelgat.

Heeft hij een goede dan?

BoerHarms
05-07-12, 19:26
Charlus, je zit er maast, het is sexuele bevrediging, let op deze opmerking wordt rood, weer een shot voor Saulina

ik had gelijk, weer rood door..... ja, weer een shot....

super ick
05-07-12, 21:13
Geachte heer Saul,

Ik zie zojuist dat u mij een duimpje geeft voor een antwoord dat ik geef aan een andere prikker.

Het geeft mij een gerust gevoel dat het u behaagd mee te lezen. Helaas was het duimpje wederom rood. U zult begrijpen dat dit iedere een teleurstelling is die inslaat als een bom bij mij. Ik hoop nog steeds vurig op een groene duim. Iedere keer als ik inlog denk ik: Zou hij.............?

Ik blijf echt mijn stinkende best doen. Maar een rode duim als teken dat u meeleest. Ik moet bekennen, dat doet mij echt goed.

Bedankt pik!

Kortman
05-07-12, 21:22
Dat is wel gebeurd hoor, maar goed, het luiden van klokken heeft altijd voornamelijk op één dag per week plaatsgevonden.

Je vergeet dat er ook klokken geluid werden om de tijd aan te geven .

Kortman
05-07-12, 21:24
En alweer een hole in one in Saul's verkeerde keelgat.
:haha:

Kortman
05-07-12, 21:28
Geachte heer Saul,

Ik zie zojuist dat u mij een duimpje geeft voor een antwoord dat ik geef aan een andere prikker.

Het geeft mij een gerust gevoel dat het u behaagd mee te lezen. Helaas was het duimpje wederom rood. U zult begrijpen dat dit iedere een teleurstelling is die inslaat als een bom bij mij. Ik hoop nog steeds vurig op een groene duim. Iedere keer als ik inlog denk ik: Zou hij.............?

Ik blijf echt mijn stinkende best doen. Maar een rode duim als teken dat u meeleest. Ik moet bekennen, dat doet mij echt goed.

Bedankt pik!

Schitterend antwoord !

:duim:
p.s groene volgt

Kortman
05-07-12, 21:33
Schitterend antwoord !

:duim:
p.s groene volgt

Rood is al lang het rood niet meer
Het rood van rode rozen
De kleur van liefde van weleer
Lijkt door de haat gekozen

Mellow
05-07-12, 21:53
Rood is al lang het rood niet meer
Het rood van rode rozen
De kleur van liefde van weleer
Lijkt door de haat gekozen

Rood was nooit de kleur van liefde geweest ,hallooo

Rood is ook wel de kleur van blood .....haha, van communisme , van oorlog , haat , nijd , ellende ...



White man's burden :


An English gentleman told me once that he hated the jews , because they believed themselves to be the chosen people of God -A belief which implies & perhaps justifies contempt of other nations .

He did not remember that the phrase "White man's burden " concealed the same jewish belief in a different garb .


Source : " Stray reflections, thoughts , the private notebook of Muhammad Iqbal " .

Mellow
05-07-12, 21:57
Groen is de kleur van lente , van het leven, vruchtbaarheid , liefde ..................

Maar deze groen onder mijn nick heeft er niets mee te maken : wordt snel rood haha

Afwachten maar

Kortman
05-07-12, 22:06
Rood was nooit de kleur van liefde geweest ,hallooo

Rood is ook wel de kleur van blood .....haha, van communisme , van oorlog , haat , nijd , ellende ...



White man's burden :


An English gentleman told me once that he hated the jews , because they believed themselves to be the chosen people of God -A belief which implies & perhaps justifies contempt of other nations .

He did not remember that the phrase "White man's burden " concealed the same jewish belief in a different garb .


Source : " Stray reflections, thoughts , the private notebook of Muhammad Iqbal " .





“Rood”
Artist:Marco BorsatoAlbum:Rood
Lyrics
Rood is al lang het rood niet meer
Het rood van rode rozen
De kleur van liefde van weleer
Lijkt door de haat gekozen
Dat mooie rood was ooit van mij
De kleur van passie en van wijn
Ik wil haar terug, die mooie tijd
Maar zij lijkt lang vervlogen
En alle beelden op tv
Van bloed en oorlog om ons heen
Werken daar ook niet echt aan mee

Mellow
05-07-12, 22:21
“Rood”
Artist:Marco BorsatoAlbum:Rood
Lyrics
Rood is al lang het rood niet meer
Het rood van rode rozen
De kleur van liefde van weleer
Lijkt door de haat gekozen
Dat mooie rood was ooit van mij
De kleur van passie en van wijn
Ik wil haar terug, die mooie tijd
Maar zij lijkt lang vervlogen
En alle beelden op tv
Van bloed en oorlog om ons heen
Werken daar ook niet echt aan mee


Liefde had zich gedistancieerd van rood dankzij oorlog , bloed vergieten .........want liefde is synoniem van leven, vrede , inspiratie & alle mooie dingen, ook wel synoniem van liefde's pijn , vreugde ....rood kan niet de kleur zijn van liefde dus bij uitstek , al kan rood soms wel mooi zijn in de vorm van een rood roos .....een rood jurk van een mooi vrouw ...

Het bovenstaande van je behoort herschreven te worden dus

De schrijver van het bovenstaande van je dronk waarschijlik te veel rood wijn haha

Mellow
05-07-12, 22:29
DE echt Liefde , DE bron van alle Liefde = God , heeft juist geen ...kleur

Kleur is een illusie joh , dat behoor je te weten


We verlangen naar DE bron van alle liefde = God

Als we verliefd raken op een mens , we hebben die mens lief omdat we worden verliefd op de Goddelijk kant van de desbetreffend mens


Liefde is iets spiritueels met name al heeft die wel fysisch kanten

Als je verliefd wordt op een vrouw , haar uiterlijk speelt wel een bepaald rol daarin , maar dat liefde gaat wel dieper dan dat zoals je al weet


De bekendste verliefd Arabish poet of Majnun Laila zei eens tegen de sultan toen de laatste allerlei mooie vrouwen aan hem had voorgesteld om Majnun op een ander vrouw verliefd te maken om laila te vergeten :

Ik kijk niet naar hun uiterlijk , ze kunnen laila niet vervangen

Sultan: je verwaart de mooi glas van wijn met de lekker smaak van wijn

Laila is de smaak van wijn of is de lekker wijn zelf (metaforisch bedoeld dan ) geen enkel ander vrouw kan evenaren

Er zijn er wel veel mooie glassen wijn , maar wat heb ik er aan als die mooie glassen wijn wel goedkoop wijn zouden bevatten of iets anders die ik niet kan drinken of dat mijn smaak er niet van kan genieten

Laila is de best wijn voor me geen ander wijn kan evenaren, laat staan ander mooie glassen wijn


P.S.: Ik heb je wel lief , kortman, als mens , vandaar deze soort gesprekken met je , want ik zie jouw Goddelijk kant soms wel : je bent niet bewust van het laatste of van die Goddelijk kant van jezelf als mens dus

zie je dat niet soms ?

Fulanadetal
05-07-12, 23:14
Nu we het toch over kleuren hebben.


http://www.youtube.com/watch?v=nrbni0tVBZ8

Mellow
06-07-12, 19:25
Nu we het toch over kleuren hebben.


http://www.youtube.com/watch?v=nrbni0tVBZ8

(kleur is een illusie , dat behoor je te weten , metaforisch of niet )

Had je "gejat " van Olive Yao , dame ?


Leuk


Ik zie ook wel jouw Goddelijk kant , maar wel met moeite want die zit diep verborgen in jezelf

onder die donker kant van je : moet je wel proberen de eerste vaker proberen te laten zien , vind ik


Je kan het wel ,meid , toe maar

succes



My sincere apologies for being a total jerk with u previously, i mean it

leven in schoonheid
06-07-12, 19:32
Geachte heer Saul,

Ik zie zojuist dat u mij een duimpje geeft voor een antwoord dat ik geef aan een andere prikker.

Het geeft mij een gerust gevoel dat het u behaagd mee te lezen. Helaas was het duimpje wederom rood. U zult begrijpen dat dit iedere een teleurstelling is die inslaat als een bom bij mij. Ik hoop nog steeds vurig op een groene duim. Iedere keer als ik inlog denk ik: Zou hij.............?

Ik blijf echt mijn stinkende best doen. Maar een rode duim als teken dat u meeleest. Ik moet bekennen, dat doet mij echt goed.

Bedankt pik!
Nee ik wil alleen nog maar rode duimpjes het heeft iets van patriottisme en dat bevalt me wel.
Stel je voor dat wij mensen van de rode duim die altijd de waarheid zeggen ineens groene duimen zouden ontvangen, dan lijken we wel vegetariër en doe mij maar een lekkere speklap.

702-386-5397
06-07-12, 20:42
Persoonlijk lijkt het me 3x niks om zoiets dagelijks te horen. Waarom kan dat bv niet per sms? Maar de betrokkenen, ook veel buurtbewoners, reageren betrekkelijk relaxed en denken er samen wel uit te komen.

:giechel:

super ick
07-07-12, 09:49
Nee ik wil alleen nog maar rode duimpjes het heeft iets van patriottisme en dat bevalt me wel.
Stel je voor dat wij mensen van de rode duim die altijd de waarheid zeggen ineens groene duimen zouden ontvangen, dan lijken we wel vegetariër en doe mij maar een lekkere speklap.

Ik reageer alleen omdat hij het kennelijk leuk of belangrijk vind om met die duimpjes te klooien.
Mij zal het een worst wezen. Ik had pas door dat ik geen reputatiekracht meer had en dat je dat aan die rode streep kunt zien toen ik erop geattendeerd werd. En ik merk niets wat ik sindsdien niet meer kan wat ik voorheen wel kon. Het maakt geen reet uit.
Ingewijden kunnen zien dat Saul de schurft aan je hebt en je 1 van zijn stalkobjecten bent. Maar of dat dat goed of slechts is daar ben ik ook niet zo zeker van. Het zegt veel over hem.