PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe moet het verder met Syrië ?



Marsipulami
03-07-12, 10:04
‘Mishandelingen gebeuren op ongeziene schaal'
dinsdag 03 juli 2012, 03u00


Bewakers slaan met stokken en zwepen op de voetzolen van de gevangenen, vaak tot bloedens toe, zodat lopen onmogelijk wordt. Deze methode wordt de falaqa genoemd.

*


‘De Syrische geheime diensten gebruiken al decennialang dezelfde foltermethodes, maar vandaag gebeurt dat op een ongeziene schaal', zegt Human Rights Watch.



Al sinds de Syrische revolutie begon in maart 2011, ondervraagt Human Rights Watch (HRW) Syrische ex-gevangenen, families van overleden gevangenen, én overlopers van de geheime diensten. In het rapport ‘De folter-archipel' beschrijven die getuigen wat gevangenen doormaken: van slagen met stokken en kabels via het uittrekken van vingernagels tot elektrocutie (vaak op de geslachtsdelen) en het bewust overbevolken van cellen zodat gevangenen 24 uur per dag rechtop moeten staan. Verder zijn er doorheen de jaren specifieke foltermethodes ontwikkeld (zie illustraties).



Maar HRW wil vooral ook een idee geven van het grootschalige web van de Syrische geheime diensten — en hun ondergrondse cellencomplexen. De vier ‘hoofddiensten' zijn het Directoraat voor Politieke Veiligheid, het Algemene Directoraat voor Inlichtingen, de Militaire Inlichtingendienst en het Directoraat voor Inlichtingen van de Luchtmacht, elk met hun eigen lokale en regionale onderafdelingen. Ze moeten niet alleen de burgers maar ook elkaar in het oog houden.

De Standaard sprak met een van de hoofdonderzoekers van het rapport, op voorwaarde van anonimiteit. ‘Voor mijn eigen veiligheid', zegt ze.

In 1991 publiceerde HRW al een rapport over foltermethodes in Syrische gevangenissen. Wat is er sindsdien veranderd?

‘Ook toen al was er sprake van systematische folteringen door de verschillende Syrische veiligheidsdiensten. Maar de schaal waarop het nu gebeurt, is ongezien.'

U ondervroeg ruim tweehonderd getuigen. Maar het aantal Syriërs dat sinds vorig jaar in de cellen belandde, ligt veel hoger.

‘Sommige organisaties schatten de aantallen op 25.000. Deserteurs van de geheime diensten vertelden ons dat ze denken dat het ware cijfer tussen de 80.000 en 100.000 ligt. Onze methode was om mensen te vinden die intussen naar de buurlanden van Syrië zijn gevlucht, waar ze veiliger kunnen praten, aangevuld met interviews in Syrië, door onze eigen onderzoekers of via de telefoon.'

‘We concentreerden ons in dit rapport op de mensen die wisten waar ze werden gevangen gehouden — om zo dat web in kaart te brengen. Vele gevangenen worden gearresteerd, vier dagen geblinddoekt en gefolterd en dan ergens gedumpt in een straat. Ze hebben er geen idee van waar ze waren. Onze getuigen konden de gebouwen beschrijven waar ze, vaak maandenlang, vastzaten. Ze tekenden plattegronden, ook van hun cellen. We legden hun plattegronden voor aan deserteurs van de diverse geheime diensten, ter controle en voor bijkomende details.'

De diverse branches dragen vaak gevangenen aan elkaar over.

‘Er is geen duidelijke machtsverdeling tussen de diverse geheime diensten. Een gevangene van de Politieke Veiligheid gaat vaak verder naar de Militaire Inlichtingendienst en dan naar de Inlichtingendienst van de Luchtmacht – of omgekeerd. Telkens opnieuw worden ze gefolterd. Maar we hebben geen patroon ontdekt in die ‘uitwisselingen', alleen dat langdurig gevangenen doorgaans in de hoofdstad Damascus eindigen.'

Veel getuigen spreken over seksueel misbruik.

‘Syriërs spreken daar niet graag over, maar ze worden vaak naakt ondervraagd, geslagen op hun geslachtsdelen of daar onder elektrische stroom gezet. Enkele getuigen vertelden ons over verkrachting, zowel vrouwen als mannen, soms door agenten, soms met voorwerpen. Het punt is dat die praktijken in het hele land gebeuren, en het gaat niet om situaties in isolement: er zijn altijd meerdere agenten bij aanwezig.'

‘De regelmaat waarmee hetzelfde soort van folteringen voorkomt, in het hele land, bij verschillende geheime diensten, wijst op een georganiseerd patroon — een overheidspolitiek, wat wil zeggen dat het regime zich schuldig maakt aan misdaden tegen de menselijkheid.'

JORN DE COCK

Eke
03-07-12, 19:06
Toch is dit het minste wat we kunnen doen, Mars : de misdaden in het daglicht brengen en onze felle afkeuring uiten...zo vaak we de kans krijgen in de hoop dat dat doorsijpelt naar mensen die ECHT het verschil kunnen maken.

Mellow
03-07-12, 20:07
Hoe moet het verder met Syrie ? wat kan je dat schelen , doe maar niet zo hypocriet

Je geeft geen moer erom



Human beings came

From the same source

We are one family



When a body part hurts

All parts contract with pain




If you are not concerned

With another's suffering

We shall not call you a human



Source : Persian mystic poet Saadi 's poem carved in Farsi on the wall just inside the UN building in NY



The violent intolerant utilitarian materialistic reality of this world turns that nice poem fact into a ridiculous naive utopian laughing stock





Or as a French anthropologist once said : i met people from all over the world , but i've never met any human

Saul
03-07-12, 20:15
Mars hoe ben je op Maroc terechtgekomen en wat trekt je hier? ;)

Mellow
03-07-12, 20:29
Mars hoe ben je op Maroc terechtgekomen en wat trekt je hier? ;)




Mars wants probabely to liberate others from the ten thousand idiots in themselves , but he forgets to do the same in relation to those 10 thousand idiots in himself










Ten Thousand Idiots :


It is always a danger

To the aspirant

On the path



When one begins

To believe and

Act




As if the ten thousand idiots

Who so long ruled

And lived

Inside



Have all packed their bags

And skipped town

Or

Died .





Source : My favorite Hafiz , Selection from " I heard God luaghing -Tonight the subject is love -The Gift "

Mellow
03-07-12, 20:39
The great Persian mystic poet of love & compassion Saadi turned this Qur'anic great verse into a great poem :


" ...And We are closer to him (i,e . human being ) than his jugular vein ..."



My Friend is closer to me than me

And, strange to say , i am far from Him

What shall i do , whom shall i tell that He

Is beside me and i am afar from Him .

Marsipulami
03-07-12, 20:47
Mars hoe ben je op Maroc terechtgekomen en wat trekt je hier? ;)


Ik heb veel sympathie voor de Marokkaanse gemeenschap en voor de islam.

Saul
03-07-12, 20:51
Ik heb veel sympathie voor de Marokkaanse gemeenschap en voor de islam.

Ik bedoelde meer wat was de aanleiding voor de komst hier. ;)

Ken je hierbuiten veel Marokkanen en moslims?

Mellow
03-07-12, 20:52
Ik heb veel sympathie voor de Marokkaanse gemeenschap en voor de islam.


Meen je dat nou echt ?

Dank u wel, jongen

Het is wederzijds : christenen staan dichter bij moslims dan de rest , dat wel , de katholieken wel, neem ik aan, zeker niet die zio-christenen


Ik ga straks een geschikt poem voor je uit zoeken



P.S.: Try to get yourself rid of the thousand idiots inside yourself as we all must do by the way

Good luck

Marsipulami
03-07-12, 21:07
Ik bedoelde meer wat was de aanleiding voor de komst hier. ;)

Pff, dat is 10 jaar en meer dan 25000 posts geleden. De tijd dat stilaan iedereen op het internet te vinden was en er over vanalles kon gediscussieerd worden. Dan kom je terecht op fora waar onderwerpen aan bod komen die je interesseren. Ik heb ook nog wel wat meegediscussieerd op een katholiek forum in het NL taalgebied, maar daar hebben ze mij eraf geknikkerd.


Ken je hierbuiten veel Marokkanen en moslims?

Ik vermoed dat er enkele honderden Marokkanen en/of moslims zijn die ik persoonlijk ken, maar het kunnen er ook enkele duizenden zijn.

Saul
03-07-12, 21:10
Pff, dat is 10 jaar en meer dan 25000 posts geleden. De tijd dat stilaan iedereen op het internet te vinden was en er over vanalles kon gediscussieerd worden. Dan kom je terecht op fora waar onderwerpen aan bod komen die je interesseren. Ik heb ook nog wel wat meegediscussieerd op een katholiek forum in het NL taalgebied, maar daar hebben ze mij eraf geknikkerd.


O interessant, waarom hebben ze je weggestuurd?

Vergeef me mijn nieuwsgierigheid.



Ik vermoed dat er enkele honderden Marokkanen en/of moslims zijn die ik persoonlijk ken, maar het kunnen er ook enkele duizenden zijn.

Serieus?

Marsipulami
03-07-12, 21:17
O interessant, waarom hebben ze je weggestuurd?

Vergeef me mijn nieuwsgierigheid.

Ik was niet zweverig genoeg, bovendien (constructief) kritisch.



Serieus?

Ja.

Marsipulami
03-07-12, 21:25
Toch is dit het minste wat we kunnen doen, Mars : de misdaden in het daglicht brengen en onze felle afkeuring uiten...zo vaak we de kans krijgen in de hoop dat dat doorsijpelt naar mensen die ECHT het verschil kunnen maken.

Ik denk niet dat het Syrische regime wakker ligt van mijn posts op maroc.nl.

Eke
03-07-12, 22:50
Ik denk niet dat het Syrische regime wakker ligt van mijn posts op maroc.nl.

Dan was m'n posting naar jou niet helder genoeg of je hebt de tekst niet met aandacht gelezen.

Met 'we' bedoel ik iedereen --ook in het buitenland-die wil dat het geweld in Syrië stopt.

mark61
03-07-12, 22:53
mensen die ECHT het verschil kunnen maken.

Wie zijn dat?

Eke
03-07-12, 23:03
Wie zijn dat?

Op de valreep...ik was alweer aan het terugtrekken, Mark :
Rusland en Iran houden Assad de hand boven het hoofd.
In hoeverre er nog andere krachten een rol spelen en wie dat zijn is mij nog niet duidelijk.


In Iran is het stenigen geschrapt, bv. doordat de (inter)nationale diskussies en protesten erover doorgingen.

Maarre..hoe denk jij daar over ?

mark61
03-07-12, 23:23
Op de valreep...ik was alweer aan het terugtrekken, Mark :
Rusland en Iran houden Assad de hand boven het hoofd.
In hoeverre er nog andere krachten een rol spelen en wie dat zijn is mij nog niet duidelijk.

In Iran is het stenigen geschrapt, bv. doordat de (inter)nationale diskussies en protesten erover doorgingen.

Maarre..hoe denk jij daar over ?

Denk je nou dat Poetin naar ons gaat luisteren? :hihi:

Ik zou niet weten welke 'mensen' hier iets aan kunnen doen. Ik zie het meer in 'negatieve' actie: een cordon rond Syrië leggen en olieraffinage, -import en import van wapens tegengaan. Maar daar gaat geen overeenstemming over komen, dat ging in het geval van Joegoslavië ook al niet.

Dat heb ik nooit begrepen. Als Roemenië en Griekenland Servië geen olie hadden geleverd had die oorlog jaren bekort kunnen worden, in mijn nederige opinie.

Kortman
03-07-12, 23:33
Mars hoe ben je op Maroc terechtgekomen en wat trekt je hier? ;)

Ga ff lezen wanneer en waarom Maroc.nl destijds is opgericht !

Kortman
03-07-12, 23:37
Hoe moet het verder met Syrie ? wat kan je dat schelen , doe maar niet zo hypocriet

Je geeft geen moer erom



Human beings came

From the same source

We are one family



When a body part hurts

All parts contract with pain




If you are not concerned

With another's suffering

We shall not call you a human



Source : Persian mystic poet Saadi 's poem carved in Farsi on the wall just inside the UN building in NY



The violent intolerant utilitarian materialistic reality of this world turns that nice poem fact into a ridiculous naive utopian laughing stock





Or as a French anthropologist once said : i met people from all over the world , but i've never met any human




NATUURLIJK is dit jou versie .

Kortman
03-07-12, 23:45
Ik denk niet dat het Syrische regime wakker ligt van mijn posts op maroc.nl.

Ne zeker niet ,maar blijkbaar zijn sommige hier niet erg blij met dit onderwerp :een burgeroorlog door en voor Moslims met alle gruweldaden! vandaar dat op slinkse wijze het onaangeroerd blijft .Opvallend is dat alle topic,s over Syrie in de doofpot zijn verdwenen (ik heb er twee geopend zonder ook maar een reactie !
Stof om ff extra na te denken .

Saul
04-07-12, 00:32
Ga ff lezen wanneer en waarom Maroc.nl destijds is opgericht !

Wat heeft dat te maken met hoe mensen hier terechtgekomen zijn?

Kortman
04-07-12, 00:43
Wat heeft dat te maken met hoe mensen hier terechtgekomen zijn?

Nou dat is niet zo bijzonder :

Een van de doelstellingen bij de oprichting MAROC.NL was en is om mensen nader tot elkaar te brengen d.m.v discusie, over diverse onderwerpen .
En bij deze nog een terechte pluim voor de prima site die Maroc .NL inmiddels is geworden !
Dat is nu een welgemeende :duim: waard.

Saul
04-07-12, 00:46
Nou dat is niet zo bijzonder :

Een van de doelstellingen bij de oprichting MAROC.NL was en is om mensen nader tot elkaar te brengen d.m.v discusie, over diverse onderwerpen .
En bij deze nog een terechte pluim voor de prima site die Maroc .NL inmiddels is geworden !
Dat is nu een welgemeende :duim: waard.

Ik vind dat wel wetenswaardig. Mag ik?

Leg eens uit Kortman, hoe zie jij toenadering in verantwoordelijkheid van moslimleden vragen over nieuwsberichten uit het MO?

super ick
04-07-12, 10:03
Ik zie voor Syrië hetzelfde lot als voor Irak. Als het centrale gezag wegvalt vervalt Syrië in chaos.
Het zal dus geleidelijk moeten gebeuren met instandhouding van de huidige krijgsmacht.
Assad zal moeten vertrekken maar daar wordt onvoldoende politieke druk voor gezet.

Gaat die Arabische Liga ook nog eens iets doen?

mark61
04-07-12, 13:44
Ze hebben al van alles gedaan, maar dat is mislukt.

Niemand heeft zin om voor zijn kop te worden geschoten voor andermans problemen, dus waarom Arabieren wel? Die zijn suïcidaal?

Kortman
04-07-12, 13:52
Ik vind dat wel wetenswaardig. Mag ik?

Leg eens uit Kortman, hoe zie jij toenadering in verantwoordelijkheid van moslimleden vragen over nieuwsberichten uit het MO?

Ik zou als ik jou was eens kijken hoe het in de loop van de jaren is gegaan hier op Maroc, want je doeld weer op Palestina /Isreal.
Blijkbaar vergeet je ook dat het N.V.D.D slechts en van de onderwerpen is !

Kortman
04-07-12, 13:55
Ik vind dat wel wetenswaardig. Mag ik?

Leg eens uit Kortman, hoe zie jij toenadering in verantwoordelijkheid van moslimleden vragen over nieuwsberichten uit het MO?

je kunt het ook vragen aan de posters die hier al jaren aan wezig zijn !

Saul
04-07-12, 16:06
Ik zou als ik jou was eens kijken hoe het in de loop van de jaren is gegaan hier op Maroc, want je doeld weer op Palestina /Isreal.
Blijkbaar vergeet je ook dat het N.V.D.D slechts en van de onderwerpen is !

Nee eigenlijk over elk bericht uit de moslimwereld vraag jij verantwoording. Niet alleen jij hoor, ik zie dat overal waar nieuws 'besproken' wordt.


je kunt het ook vragen aan de posters die hier al jaren aan wezig zijn !

Kan maar ik kan moeilijk iedereen lastigvallen met dezelfde vraag niet? Zou een beetje raar zijn.

amazigh-elyas
04-07-12, 16:30
Ik las gister op marokko.nl een topic gewijd aan Assad loyialisten die beschouwen hem gewoon als hun Heer boven Allah(swt) t is toch te gek voor woorden, ik krijg steeds meer het gevoel dat er iets verschrikkelijk aan zit te komen.

mark61
04-07-12, 17:35
Het lijkt me nu al verschrikkelijk genoeg.

Eke
04-07-12, 18:31
Ik las gister op marokko.nl een topic gewijd aan Assad loyialisten die beschouwen hem gewoon als hun Heer boven Allah(swt) t is toch te gek voor woorden, ik krijg steeds meer het gevoel dat er iets verschrikkelijk aan zit te komen.

Er is al iets verschrikkelijks gaande...en nog iets : er worden ook al kinderen gemarteld.

Dan moeten ze wel door het vuur willen gaan voor hun Heer Assad. Gehoorzaam tot aan het eind, Amazigh-Elyas.

In 2008 is het bekende onderzoek van Milgram(1975-naar gehoorzaamheid tot het geven van steeds sterkere elektrische schokken) nog eens min of meer overgedaan.Het bleek dat de meeste mensen ondanks de kreten van de proefpersonen (fake) de proefleider (de autoriteit) bleven gehoorzamen.
Wat blijkt ?

Meeste mensen gehoorzamen (nog steeds) opdracht tot martelen

amazigh-elyas
04-07-12, 19:57
Er is al iets verschrikkelijks gaande...en nog iets : er worden ook al kinderen gemarteld.

Dan moeten ze wel door het vuur willen gaan voor hun Heer Assad. Gehoorzaam tot aan het eind, Amazigh-Elyas.

In 2008 is het bekende onderzoek van Milgram(1975-naar gehoorzaamheid tot het geven van steeds sterkere elektrische schokken) nog eens min of meer overgedaan.Het bleek dat de meeste mensen ondanks de kreten van de proefpersonen (fake) de proefleider (de autoriteit) bleven gehoorzamen.
Wat blijkt ?

Meeste mensen gehoorzamen (nog steeds) opdracht tot martelen

Weet ik al wel, maar ik bedoel stel dat andere arabische landen er zich mee gaan bemoeien, en mee gaan vechten, dan krijg je iran, irak ,en syrie (de sjiieten) tegen de soenieten saudi arabie qatar etc. dan is het niet meer te overzien dan is/lijkt het gewoon op een wereld oorlog, dat bedoel ik dus met iets verschikkelijk, wat er in syrie nu gebeurt is dat de soenieten gewoon worden uitgeroeit door de alewieten, het gaat niet meer om de mensen die aan het demonstreren zijn maar de hele soenitische volk in syrie is nu het slachtoffer en worden op gruwlijke nauwlijks voortelbare wijze gemarteld/gedood. van baby's tot bejaarden.

Kortman
04-07-12, 20:24
Weet ik al wel, maar ik bedoel stel dat andere arabische landen er zich mee gaan bemoeien, en mee gaan vechten, dan krijg je iran, irak ,en syrie (de sjiieten) tegen de soenieten saudi arabie qatar etc. dan is het niet meer te overzien dan is/lijkt het gewoon op een wereld oorlog, dat bedoel ik dus met iets verschikkelijk, wat er in syrie nu gebeurt is dat de soenieten gewoon worden uitgeroeit door de alewieten, het gaat niet meer om de mensen die aan het demonstreren zijn maar de hele soenitische volk in syrie is nu het slachtoffer en worden op gruwlijke nauwlijks voortelbare wijze gemarteld/gedood. van baby's tot bejaarden.

Waarom dacht je dan dat het onderstaande onderwerp toevallig nu op komt duiken?

Re: Lichaam Arafat wordt opgegraven !


Wat zou het toch mooi zijn als blijkt dat ARAFAT( gewoon ) is gestorven ,hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die hopen op het omgekeerde .
Dat zou tevens een goede reden zijn om maar even de aandacht van de broedermoord af te vestigen ; die momenteel gaande is onder de Moslims o.a in Syrie enz enz
tja politiek heeft verschillende kanten
:stout:

Kortman
04-07-12, 20:26
Er is al iets verschrikkelijks gaande...en nog iets : er worden ook al kinderen gemarteld.

Dan moeten ze wel door het vuur willen gaan voor hun Heer Assad. Gehoorzaam tot aan het eind, Amazigh-Elyas.

In 2008 is het bekende onderzoek van Milgram(1975-naar gehoorzaamheid tot het geven van steeds sterkere elektrische schokken) nog eens min of meer overgedaan.Het bleek dat de meeste mensen ondanks de kreten van de proefpersonen (fake) de proefleider (de autoriteit) bleven gehoorzamen.
Wat blijkt ?

Meeste mensen gehoorzamen (nog steeds) opdracht tot martelen

Vreselijk ik heb na ff googglen afschuwlijke beelden gezien.
:droef:

mark61
04-07-12, 20:34
Weet ik al wel, maar ik bedoel stel dat andere arabische landen er zich mee gaan bemoeien, en mee gaan vechten, dan krijg je iran, irak ,en syrie (de sjiieten) tegen de soenieten saudi arabie qatar etc. dan is het niet meer te overzien dan is/lijkt het gewoon op een wereld oorlog, dat bedoel ik dus met iets verschikkelijk, wat er in syrie nu gebeurt is dat de soenieten gewoon worden uitgeroeit door de alewieten, het gaat niet meer om de mensen die aan het demonstreren zijn maar de hele soenitische volk in syrie is nu het slachtoffer en worden op gruwlijke nauwlijks voortelbare wijze gemarteld/gedood. van baby's tot bejaarden.

Ik denk niet dat de verschillen speciaal langs religieuze lijnen lopen. Voor het gemak laat je de christenen maar even weg. Het conflict 'relificeren' maakt het alleen maar erger.

Een deel van het verzet bestaat uit overgelopen (alawitische) militairen.

Ik denk dat het soennitische extremisten zijn die willen doen alsof het tussen hen en 'de alawieten' gaat. Altijd leuk om te polariseren en te versimpelen. Of het slachtofferschap willen monopoliseren.

Ik zou daar niet aan mee doen als ik jou was.

Eke
04-07-12, 20:48
Altijd leuk om te polariseren en te versimpelen. Of het slachtofferschap willen monopoliseren.

Ik zou daar niet aan mee doen als ik jou was.

Ja, dat klopt. Kijk ook maar naar de verschillende vluchtelingen.


P.S. Artsen zonder Grenzen herhaalt haar oproep voor toestemming om in Syrië te werken en staat klaar om snel medische en chirurgische teams te sturen. Artsen zonder Grenzen verleent onafhankelijke medische noodhulp, zonder onderscheid te maken naar afkomst, religie of politieke overtuiging.

De artsen in Syrië zelf die opstandelingen of andere geweldsslachtoffers helpen,ook zonder onderscheid des persoons, worden gevangen gezet en gemarteld.

Mellow
04-07-12, 20:52
NATUURLIJK is dit jou versie .


That French anthropolgist was right :

Show me 1 single human being on this planet then :tover:


"What is human ?' "What makes us human ? " something we all should have in common , something we lost along the way in this materialistic utilitarian contractarianist kantian world ,if u know what i mean at least

Kortman
04-07-12, 20:52
Nee eigenlijk over elk bericht uit de moslimwereld vraag jij verantwoording. Niet alleen jij hoor, ik zie dat overal waar nieuws 'besproken' wordt.



Kan maar ik kan moeilijk iedereen lastigvallen met dezelfde vraag niet? Zou een beetje raar zijn.

Waarom niet iedereen zal wel een reden hebben,ik had zo mijn eigen reden *) destijds om hier te komen , tja niets kwaads vermoedend zelfs onder mijn eigen naam , ik had geen P.C en lag in het z-huis vandaar.
*)Terroristische aanslagen op 11 september 2001 door terroristen die met door hen gekaapte passagiersvliegtuigen het World Trade Center (New York) en een deel van het Pentagon verwoesten.
Later kwam ik terug na o.a de moord op T.van Gogh.
Zo nu weet je genoeg ,elk mens heeft zo zijn eigen reden .

Eke
04-07-12, 20:53
Waarom dacht je dan dat het onderstaande onderwerp toevallig nu op komt duiken?

Re: Lichaam Arafat wordt opgegraven !


Wat zou het toch mooi zijn als blijkt dat ARAFAT( gewoon ) is gestorven ,hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die hopen op het omgekeerde .
Dat zou tevens een goede reden zijn om maar even de aandacht van de broedermoord af te vestigen ; die momenteel gaande is onder de Moslims o.a in Syrie enz enz
tja politiek heeft verschillende kanten
:stout:

AUW, Kortman. Dit is een suggestieve reaktie en je houdt er toch van om neutraal te zijn ?

Mellow
04-07-12, 20:57
Come on, do not be such hypocrits :



You do not give a shit about Syria or about the Syrian people



You are just "killing " time So, do not pretend that you care because you do not , simple

Kortman
04-07-12, 21:02
AUW, Kortman. Dit is een suggestieve reaktie en je houdt er toch van om neutraal te zijn ?

Dat blijf ik toch ,ik geef beide ''mogelijkheden'' door , een eerlijk gezegd een klein beetje gejat (hoorde het op de radio).

Mellow
04-07-12, 21:05
Dat blijf ik toch ,ik geef beide ''mogelijkheden'' door , een eerlijk gezegd een klein beetje gejat (hoorde het op de radio).

RU a human , kortman ?



if u are , tell me what that is


If not , try to find out about that

Mellow
04-07-12, 21:09
Normally , we are half angels ,half animals

when we let our senses rule us , we are animals or lower


when we let our spirit rule us ,we are angels or higher

But most people nowadays are simply animals or lower even ,so , if you know what i mean at least haha

Saul
04-07-12, 21:14
Waarom niet iedereen zal wel een reden hebben,ik had zo mijn eigen reden *) destijds om hier te komen , tja niets kwaads vermoedend zelfs onder mijn eigen naam , ik had geen P.C en lag in het z-huis vandaar.
*)Terroristische aanslagen op 11 september 2001 door terroristen die met door hen gekaapte passagiersvliegtuigen het World Trade Center (New York) en een deel van het Pentagon verwoesten.
Later kwam ik terug na o.a de moord op T.van Gogh.
Zo nu weet je genoeg ,elk mens heeft zo zijn eigen reden .

Oeh, dan zul je destijds de site wel met veel positiviteit hebben betreden. :hihi:

Eke
04-07-12, 21:17
Dat blijf ik toch ,ik geef beide ''mogelijkheden'' door , een eerlijk gezegd een klein beetje gejat (hoorde het op de radio).

Je hebt gelijk, ik las net je vorige tekst nog een keer door.
Je bedoelt dat 'een eventuele moord op Arafat' de mensen afleidt van hun woede die nu hoog oploopt in het M-O.

Wie kwam er eigenlijk mee ?

Eke
04-07-12, 21:52
Come on, do not be such hypocrits :



You do not give a shit about Syria or about the Syrian people



You are just "killing " time So, do not pretend that you care because you do not , simple

Dan ken je de macht van de media niet.
Je ziet reportages die maken dat je gegrepen raakt door de schrikwekkende ervaringen van die mensen en door hun moed, al ken je zelf niemand die daar woont. Dat is toch ook niet nodig ?



Nee, Mellow, mijn tijd is daarvoor te kostbaar :)

Mellow
04-07-12, 22:04
Dan ken je de macht van de media niet.
Je ziet reportages die maken dat je gegrepen raakt door de schrikwekkende ervaringen van die mensen en door hun moed, al ken je zelf niemand die daar woont. Dat is toch ook niet nodig ?



Nee, Mellow, mijn tijd is daarvoor te kostbaar :)

Ok, i know you care

I was just talking about the others here


They do not care , they just pretend to do just that to "kill " time they do not know how to use otherwise

Take care

Eke
04-07-12, 22:41
Ok, i know you care

I was just talking about the others here


They do not care , they just pretend to do just that to "kill " time they do not know how to use otherwise

Take care Thanks.


Je zult mensen (goed) moeten kennen om te concluderen dat deze oorlogshandelingen hen koud laten.
Dan blijken ze vooral onwetenden te zijn, vermoed ik. Of in een ijshut te wonen.


Een relaxte nacht straks, Mellow !

Kortman
04-07-12, 22:53
Je hebt gelijk, ik las net je vorige tekst nog een keer door.
Je bedoelt dat 'een eventuele moord op Arafat' de mensen afleidt van hun woede die nu hoog oploopt in het M-O.

Wie kwam er eigenlijk mee ?

Zat in de auto en meen :RTL Nieuws - 1 dag geleden

De Palestijnse leider Yasser Arafat is in 2004 mogelijk overleden door vergiftiging met ... De omroep liet een gerenommeerd Zwitsers instituut voorwerpen van Arafat onderzoeken, waaronder zijn tandenborstel en de ... Er werd volop gespeculeerd over zijn mogelijke doodsoorzaak. ...en de evt gevolgen daarvan

Kortman
04-07-12, 22:58
Oeh, dan zul je destijds de site wel met veel positiviteit hebben betreden. :hihi:

Ja o.a dank zij een vrouwelijke deskundige arts van Marokkaanse afkomst, van haar kreeg ik de tip !
:fpuh:

Kortman
04-07-12, 23:18
That French anthropolgist was right :

Show me 1 single human being on this planet then :tover:


"What is human ?' "What makes us human ? " something we all should have in common , something we lost along the way in this materialistic utilitarian contractarianist kantian world ,if u know what i mean at least

Wat is de mens? wat darmen en wat pens ,wat stront en wat pis dat is alles wat een mens is !
Gewoon een laag bij de grondkruipend zuurstof en voedsel verslindend stuk egoist, stront en pis producerende viespeuk en vooral vervuilende met rede begaafde diersoort ,dat door geen andere diersoort geevenaard wordt in wreedheid,onderdrukking,haat en nijd ten opzichte van andere idioten die geloven dat hun GODJE de enige echte is , en uit naam van hun GOD andere mensen zelfs vermoorden als ze kommentaar op hun GODJE hebben.
Dag jochhie probeer maar te weerleggen dat ik ongelijk heb !:rolleyes:
(graag in fatsoendelijk NEDERLANDS want ik ben totaal ongeletterd en heb een pleuris hekel aan het opgedrongen Engels die je ook bij de koters op straat hoort,en dan denken dat ze boven anderen staan omdat ze hun woorden doorspekken met Engels zoals : cool vet man, heavy strong , en deze niet te vergeten ....:fuckit2:

Eke
04-07-12, 23:20
Zat in de auto en meen :RTL Nieuws - 1 dag geleden

De Palestijnse leider Yasser Arafat is in 2004 mogelijk overleden door vergiftiging met ... De omroep liet een gerenommeerd Zwitsers instituut voorwerpen van Arafat onderzoeken, waaronder zijn tandenborstel en de ... Er werd volop gespeculeerd over zijn mogelijke doodsoorzaak. ...en de evt gevolgen daarvan

RTL ? Een Nederlandse omroep deed dat ?

Mellow
04-07-12, 23:26
Wat is de mens? wat darmen en wat pens ,wat stront en wat pis dat is alles wat een mens is !
Gewoon een laag bij de grondkruipend zuurstof en voedsel verslindend stuk egoist, stront en pis producerende viespeuk en vooral vervuilende met rede begaafde diersoort ,dat door geen andere diersoort geevenaard wordt in wreedheid,onderdrukking,haat en nijd ten opzichte van andere idioten die geloven dat hun GODJE de enige echte is , en uit naam van hun GOD andere mensen zelfs vermoorden als ze kommentaar op hun GODJE hebben.
Dag jochhie probeer maar te weerleggen dat ik ongelijk heb !:rolleyes:
(graag in fatsoendelijk NEDERLANDS want ik ben totaal ongeletterd en heb een pleuris hekel aan het opgedrongen Engels die je ook bij de koters op straat hoort,en dan denken dat ze boven anderen staan omdat ze hun woorden doorspekken met Engels zoals : cool vet man, heavy strong , en deze niet te vergeten ....:fuckit2:



Terrible depressed negative angry man, whats wrong with u , darling ?

Stop torturing urself

Exactly what i meant

I mean , you cannot project anyhting you do not have inside haha

You do project only what you do have inside


So, you do not know what "human " is or what it means : find out about that

You cannot know what you have lost unless you try to look for it again

Look deep down urself & you will find it


P.S.: We lost sight of what makes us human , most of us are not humans anymore

That's why you have such a horrific negative black image of man , no wonder

Join Blaise Pascal on that

so, we all long to find our humanity we lost

we all long to return to our original state when we made a covenant with God , in order to be unified with God ....

we cannot find ourselves away from God because God is closer to us than our jugular vein as the Qur'an says for example, great Presian mystic poet of life , love & compassion Saadi had turned into this great poem as follows :


My Friend is closer to me than me ,

And strange to say , I am far from Him

What shall i do , whom shall i tell that He

Is beside me and i am afar from Him

Mellow
04-07-12, 23:28
Thanks.


Je zult mensen (goed) moeten kennen om te concluderen dat deze oorlogshandelingen hen koud laten.
Dan blijken ze vooral onwetenden te zijn, vermoed ik. Of in een ijshut te wonen.


Een relaxte nacht straks, Mellow !

Fact is : most people do not care , they just talk


Good night , honey

Kortman
04-07-12, 23:43
RTL ? Een Nederlandse omroep deed dat ?

Ja ,want ik was aan het zoeken in de auto en toen ving ik het gesprek op in het NEDERLANDS dus, ik dacht RTL maar het kan ook Regio zijn geweest tussen de 88. en 98
Er werd volop gespeculeerd over zijn mogelijke doodsoorzaak. ...en de evt gevolgen daarvan.
ook over het onderzoek ,dat in opdracht van een omroep werdt gedaan was , vandaar .

Saul
04-07-12, 23:43
Ja o.a dank zij een vrouwelijke deskundige arts van Marokkaanse afkomst, van haar kreeg ik de tip !
:fpuh:

Waarom kreeg je die tip dan? En wat bedoel je met 'onder andere'?

Vertel, ik ben nieuwsgierig. :eek:

Kortman
04-07-12, 23:54
Terrible depressed negative angry man, whats wrong with u , darling ?

Stop torturing urself

Exactly what i meant

I mean , you cannot project anyhting you do not have inside haha

You do project only what you do have inside


So, you do not know what "human " is or what it means : find out about that

You cannot know what you have lost unless you try to look for it again

Look deep down urself & you will find it


P.S.: We lost sight of what makes us human , most of us are not humans anymore

That's why you have such a horrific negative black image of man , no wonder

Join Blaise Pascal on that

so, we all long to find our humanity we lost

we all long to return to our original state when we made a covenant with God , in order to be unified with God ....

we cannot find ourselves away from God because God is closer to us than our jugular vein as the Qur'an says for example, great Presian mystic poet of life , love & compassion Saadi had turned into this great poem as follows :


My Friend is closer to me than me ,

And strange to say , I am far from Him

What shall i do , whom shall i tell that He

Is beside me and i am afar from Him

Nogmaals ik kan jou niet serieus nemen ,met je in Engelse taal gegeven kommentaar , op in het NEDERLANDS geschreven tekst !
Blijkbaar wil je een spelletje spelen , want je leest blijkbaar hel goed Nederlands !!!!
Dus krijg je in ongezouten NEDERLANDSE zeemans taal het volgende antwoord :
Laat je mee spoelen door de spuigaten want daar loopt al het vuil weg.
Of ff op z,n Amsterdams
NEEM JE MALLE MOER MAAR IN DE MALING!
:slapen: lekker door

Kortman
05-07-12, 14:31
RTL ? Een Nederlandse omroep deed dat ?

Hoewel niet ter zake doende , heb ik toch ff gezocht het was Al Jazeera .
En de NEDERLANDSE zender zond het uit
De Arabische nieuwszender deed naar eigen zeggen negen maanden lang onderzoek naar de dood van Arafat en stelt dat eerdere geruchten over zijn doodsoorzaak, bijvoorbeeld dat hij kanker had of geïnfecteerd zou zijn met HIV, niet kloppen. Arafat zou in goede gezondheid hebben verkeerd voordat hij op 12 oktober 2004 plotseling ziek werd.

Het is volgens Al Jazeera niet eerder gebeurd dat de persoonlijke bezittingen van Arafat door een gerenommeerd onderzoeksinstituut, in dit geval het Universiteitsziekenhuis in Lausanne, zijn bestudeerd. Het instituut deed eerder onderzoek naar de dood van prinses Diana.

super ick
05-07-12, 16:10
Ze hebben al van alles gedaan, maar dat is mislukt.

Niemand heeft zin om voor zijn kop te worden geschoten voor andermans problemen, dus waarom Arabieren wel? Die zijn suïcidaal?

Westerse militairen zijn wel suïcidaal?
Hoezo zij het andermans problemen? Broeders is dus ook maar een loze term?

Mellow
05-07-12, 19:59
Nogmaals ik kan jou niet serieus nemen ,met je in Engelse taal gegeven kommentaar , op in het NEDERLANDS geschreven tekst !
Blijkbaar wil je een spelletje spelen , want je leest blijkbaar hel goed Nederlands !!!!
Dus krijg je in ongezouten NEDERLANDSE zeemans taal het volgende antwoord :
Laat je mee spoelen door de spuigaten want daar loopt al het vuil weg.
Of ff op z,n Amsterdams
NEEM JE MALLE MOER MAAR IN DE MALING!
:slapen: lekker door




Nee, joh , hoe kom je erbij, zeg



Als je mijn texten zou aandachtig lezen, dan zou je kunnen concluderen dat ik alleen tracht je bewust te maken van je verborgen schatten binnen jezelf, meer niet

Kortman
07-07-12, 01:48
Nee, joh , hoe kom je erbij, zeg



Als je mijn texten zou aandachtig lezen, dan zou je kunnen concluderen dat ik alleen tracht je bewust te maken van je verborgen schatten binnen jezelf, meer niet

Volgens mij ben jij , JOU roeping misgelopen !
Er is vast nog wel een plaatsje voor je in een of ander ''nonnenklooster'' als Pateroverste
:jeweetog: :gniffel: