PDA

Bekijk Volledige Versie : Fouad Belkacem: 'Ik krijg amper eten en drinken in gevangenis'



Marsipulami
10-07-12, 17:07
Fouad Belkacem: 'Ik krijg amper eten en drinken in gevangenis' - 10/07/2012 15:03:41



BOOM - Woordvoerder van Sharia4Belgium Fouad Belkacem werd begin juni aangehouden voor het aanzetten tot haat tegen mensen van een ander geloof. Hij verblijft sindsdien in de gevangenis van Antwerpen, maar is niet te spreken over hoe hij daar behandeld wordt.


Belkacem schreef een brief naar de Antwerpse gevangenisdirectie en formuleert daarin zware klachten. Hij klaagt onder meer over het eten: de eerste week kreeg Belkacem naar eigen zeggen slechts drie boterhammen per dag en een fles kraantjeswater voor enkele dagen. Bovendien is hij verbolgen over de nachtelijke controles. Omdat hij gezien wordt als een potentiële zelfmoordenaar wordt hij 's nachts om de vijftien minuten gecontroleerd, schrijft Belkacem. De cipiers zouden hem ook onredelijk behandelen. 'Ik word op brutale manieren gefouilleerd en een agent zei tegen mij 'Je kot in, aap!'', aldus Belkacem.

De klachtenbrief van Belkacem werd volledig gepubliceerd op de website van Sharia4Belgium. Volgens de Antwerpse gevangenisdirectie zijn de klachten ongegrond. 'We hebben nog geen klacht van Belkacem ontvangen en wat hij schrijft klopt niet. Net als andere moslimgevangenen kan hij kiezen voor een vegetarische maaltijd of maaltijd zonder varkensvlees. We weten niet waar hij die klachten haalt', aldus de gevangenis in een reactie aan Gazet van Antwerpen.

Volgens Belkacem is zijn mensonterende behandeling het gevolg van enkele bedreigingen van andere gevangenen. Een zevental medegevangenen dreigde hem te vermoorden, waarop Belkacem in afzondering werd geplaatst. Dat regime is intussen opgeheven, meldt de gevangenisdirectie.






kidr (gva, sharia4belgium.be)