PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan



Marsipulami
16-07-12, 15:40
Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan

16/07/12, 09u57

© thinkstock.

Deze week begint de ramadan, de islamitische vastenmaand. In Marokko is het dan bij wet verboden tussen zonsopgang en -ondergang in het openbaar te eten, drinken en roken, maar een groepje activisten probeert de wet ter discussie te stellen. .

Volgens de Marokkaanse socioloog Rachid Touhtouh zijn er "altijd Marokkanen geweest die overdag eten tijdens de ramadan. Maar het is een nieuwe ontwikkeling dat nu wordt geprobeerd dit naar de publieke sfeer te trekken".

Openbare lunch

Niet-religieuze jongeren openden de Facebookpagina 'Masayminch 2012', 'Wij vasten niet'. Ze zijn van plan om tijdens de vastenmaand een openbare lunch te organiseren. Op het internet wordt hevig gediscussieerd over de wenselijkheid van dit initiatief. Morocco Free Thinkers en Faith Less Absurdity reageren enthousiast op het voorstel, en Efzed vraagt of hij een broodje gehakt of een broodje tonijn zal meenemen. Maar er zijn ook veel negatieve reacties. Khadija vraagt om moslims met rust te laten. Taha heeft een kort maar krachtig commentaar: "Go to hell".

Tolerantie

Touhtouh meent dat dit vroeger überhaupt geen punt was. "Ik herinner me dat mijn vader in de ramadan thuiskwam om te lunchen en een sigaret te roken. Dat was niks bijzonders." Maar vanaf eind jaren negentig is de tolerantie afgenomen. "Door de voortschrijdende islamisering van de maatschappij zie je nu dat er als tegenreactie een debat over individuele vrijheden op gang komt."

Andere kant

Een liberaal tijdschrift kwam afgelopen week met een reportage waarin onder meer een homoseksueel en een atheïst met naam en toenaam voor hun mening uitkomen. Seculiere Marokkanen proberen hiermee de andere kant van het land te laten zien. ,,Het zijn twee tegenpolen die elkaar versterken: hoe meer islamisering, hoe meer individualisering'', aldus Toutouhu.

Regime

Hij denkt dat het regime seculiere activisten stimuleert om hun standpunten voor het voetlicht te brengen. Zo zouden de conservatieve islamisten die nu regeren niet te veel invloed krijgen en islamitische en seculiere krachten in evenwicht blijven. "De Marokkaanse maatschappij wordt pluralistischer, er zijn meer keuzemogelijkheden. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat islamitisch is. Dat is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden," aldus Touhtouh.


Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan - Nieuws - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nieuws/article/detail/1470465/2012/07/16/Marokkaanse-jongeren-plannen-openbare-lunch-tijdens-ramadan.dhtml)

leven in schoonheid
16-07-12, 15:54
lunch activisten discussie socioloog enthousiast Tolerantie

überhaup liberaal homoseksueel atheïst Seculiere islamisering, individualisering Regime

activisten conservatieve islamisten pluralistischer, interpretatie


Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan - Nieuws - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nieuws/article/detail/1470465/2012/07/16/Marokkaanse-jongeren-plannen-openbare-lunch-tijdens-ramadan.dhtml)
Sinds wanneer gebruiken ze in Belgie dure woorden?

Karin.N
16-07-12, 16:00
Laat een ieder in zijn of haar waarde zou ik zeggen. Wil je vasten, prima, vast je niet, dan eet je gewoon.

In een niet islamitische samenleving worden de niet moslims in toenemende mate geconfronteerd met hoofddoeken, vasten tijdens de ramadan, ed.
Daarentegen zullen islamitische samenlevingen er aan moeten wennen dat zij steeds meer geconfronteerd worden met mensen die zich niet wensen te conformeren aan de islamitische gebruiken.

Tis simpel, de vrijheid die je voor jezelf claimt zul je andersdenkenden ook moeten gunnen. Organiseer je betogingen ed tegen bijvoorbeeld de hoofdoekenwet in Frankrijk, dan zul je moeten accepteren dat in Marokko mensen een lunch tijdens de Ramadan willen organiseren.

Marsipulami
16-07-12, 16:37
Sinds wanneer gebruiken ze in Belgie dure woorden?

Sinds de economie in België beter draait dan die in Nederland.

leven in schoonheid
16-07-12, 18:34
Sinds de economie in België beter draait dan die in Nederland.

Oef die was onder de gordel.

Mellow
16-07-12, 21:54
Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan

16/07/12, 09u57

© thinkstock.

Deze week begint de ramadan, de islamitische vastenmaand. In Marokko is het dan bij wet verboden tussen zonsopgang en -ondergang in het openbaar te eten, drinken en roken, maar een groepje activisten probeert de wet ter discussie te stellen. .

Volgens de Marokkaanse socioloog Rachid Touhtouh zijn er "altijd Marokkanen geweest die overdag eten tijdens de ramadan. Maar het is een nieuwe ontwikkeling dat nu wordt geprobeerd dit naar de publieke sfeer te trekken".

Openbare lunch

Niet-religieuze jongeren openden de Facebookpagina 'Masayminch 2012', 'Wij vasten niet'. Ze zijn van plan om tijdens de vastenmaand een openbare lunch te organiseren. Op het internet wordt hevig gediscussieerd over de wenselijkheid van dit initiatief. Morocco Free Thinkers en Faith Less Absurdity reageren enthousiast op het voorstel, en Efzed vraagt of hij een broodje gehakt of een broodje tonijn zal meenemen. Maar er zijn ook veel negatieve reacties. Khadija vraagt om moslims met rust te laten. Taha heeft een kort maar krachtig commentaar: "Go to hell".

Tolerantie

Touhtouh meent dat dit vroeger überhaupt geen punt was. "Ik herinner me dat mijn vader in de ramadan thuiskwam om te lunchen en een sigaret te roken. Dat was niks bijzonders." Maar vanaf eind jaren negentig is de tolerantie afgenomen. "Door de voortschrijdende islamisering van de maatschappij zie je nu dat er als tegenreactie een debat over individuele vrijheden op gang komt."

Andere kant

Een liberaal tijdschrift kwam afgelopen week met een reportage waarin onder meer een homoseksueel en een atheïst met naam en toenaam voor hun mening uitkomen. Seculiere Marokkanen proberen hiermee de andere kant van het land te laten zien. ,,Het zijn twee tegenpolen die elkaar versterken: hoe meer islamisering, hoe meer individualisering'', aldus Toutouhu.

Regime

Hij denkt dat het regime seculiere activisten stimuleert om hun standpunten voor het voetlicht te brengen. Zo zouden de conservatieve islamisten die nu regeren niet te veel invloed krijgen en islamitische en seculiere krachten in evenwicht blijven. "De Marokkaanse maatschappij wordt pluralistischer, er zijn meer keuzemogelijkheden. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat islamitisch is. Dat is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden," aldus Touhtouh.


Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan - Nieuws - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nieuws/article/detail/1470465/2012/07/16/Marokkaanse-jongeren-plannen-openbare-lunch-tijdens-ramadan.dhtml)


Dit is wel het tipje van de iceberg joh

nou, dit is wel de tijd van moslims ' ondergang die te wijten was / is aan het feit dat moslims hun eigen geloof hadden verraden & nog steeds dus op allerlei manieren , expliciet of impliciet , vandaar hun terecht & ruimschoots verdiend ondergang dus , maar de echt glorie van islam zal wel hersteld worden zoals dat het geval was in het verleden ondanks alles

Maar voor dat die glorieus tijd weer zal aanbreken , zullen inderdaad veel moslims de rug toekeren aan islam zoals boven werd geschetst in deze topic's artikel & op nog erger manieren dus

De ware moslims zullen dan heel pijnlijke & moeilijke tijden moeten ondergaan zoals dat het geval was met de oorspronkelijke ware christenen dus of nog erger

Veel moslims hebben dus tegenwoordig weining tot niks te maken met islam , hypocrisie is dus alomheersend tussen de huidige moslims : islam wordt op erger manieren achter de schermen dus verraden : deze laatste soort hypocrisie van moslims is nog veel erger dan wat deze topic's artikel had vermeldt dus

Mellow
16-07-12, 23:12
Niks nieuws onder de zon dus : deze soort taferelen & nog veel erger andere waren al voorspeld door hadiths & Qur'an dus : het zal dus heel pijnlijk , moeilijk, erg & keihard worden voor de ware moslims voordat de glorie van islam zal hersteld worden : das ook wel een noodzakkelijk fase om de ware moslims van de hypocriete 'moslims " uit elkaar te kunnen scheiden of van elkaar te kunnen onderscheiden

Firefox
17-07-12, 10:46
Niks nieuws onder de zon dus : deze soort taferelen & nog veel erger andere waren al voorspeld door hadiths & Qur'an dus : het zal dus heel pijnlijk , moeilijk, erg & keihard worden voor de ware moslims voordat de glorie van islam zal hersteld worden : das ook wel een noodzakkelijk fase om de ware moslims van de hypocriete 'moslims " uit elkaar te kunnen scheiden of van elkaar te kunnen onderscheiden

Nou, dat vind ik ook. Je onderscheidt zo de ware moslims, die iets in gang durven te zetten en vernieuwend bezig zijn van de hypocrieten, die uit gemakzucht alles maar bij het oude willen laten en zich hechten aan overleefde regels, wetten en tradities.

Iznogoodh
17-07-12, 12:07
Niks nieuws onder de zon dus : deze soort taferelen & nog veel erger andere waren al voorspeld door hadiths & Qur'an dus : het zal dus heel pijnlijk , moeilijk, erg & keihard worden voor de ware moslims voordat de glorie van islam zal hersteld worden : das ook wel een noodzakkelijk fase om de ware moslims van de hypocriete 'moslims " uit elkaar te kunnen scheiden of van elkaar te kunnen onderscheidenDe ware moslims? Wie zouden dat nu wel zijn?

Iznogoodh
17-07-12, 12:15
Dit is wel het tipje van de iceberg joh

nou, dit is wel de tijd van moslims ' ondergang die te wijten was / is aan het feit dat moslims hun eigen geloof hadden verraden & nog steeds dus op allerlei manieren , expliciet of impliciet , vandaar hun terecht & ruimschoots verdiend ondergang dus , maar de echt glorie van islam zal wel hersteld worden zoals dat het geval was in het verleden ondanks alles Als je dit leest dan zit je je toch af te vragen hoe men als moslim nu precies de islam kan verraden. Kan dit misschien worden toegelicht? En op welke manier zal de glorie van de islam dan precies terugkeren?

Glendal
17-07-12, 13:51
Laat gewoon iedereen vrij. Als je niet aan ramadan wil doen doe je dat niet. Heel simpel.

Samir75017
17-07-12, 14:58
To me (and I'm sure most people), they can eat during Ramadan.

However, when you live in a country, you should respect its laws.

Glendal
17-07-12, 15:02
Is er een wet in marokko die zegt dat je niet mag eten tijdens de ramadan uren?

Samir75017
17-07-12, 15:06
Yes ...

Glendal
17-07-12, 15:08
Dat zegt dan veel over marokko als land, Onvrij voor anders denkenden. Vandaar deze actie dan.

Samir75017
17-07-12, 15:09
Who cares about what you think about Morocco ?

Glendal
17-07-12, 15:12
Als je niet normaal tegen mij doet.....ga ik jou abnormaal behandelen.

Samir75017
17-07-12, 15:13
Get lost idiot. If you have arguments, tell them. Otherwise what you or your friends or your cat think about Morocco is irrelevant.

cummonisto
17-07-12, 15:14
Eten in het openbaar tijdens de ramadan is strafbaar zegen dat koning momo een klootzak is is ook strafbaar vreemdgaan is ook strafbaar

ik vraag me af wat is niet strafbaar?

cummonisto
17-07-12, 15:16
Rustig! rustig! samir

Glendal
17-07-12, 15:17
@samirIk vind een land dat andere dwingt te leven volgens een bepaald geloof niet okay. Dan ben je een onvrij land. Dat leek mij eerder al duidelijk.

Samir75017
17-07-12, 15:32
@samirIk vind een land dat andere dwingt te leven volgens een bepaald geloof niet okay. Dan ben je een onvrij land. Dat leek mij eerder al duidelijk.

That's the reason why I said that, to me, they can eat during Ramadan.

In Morocco, this law has always existed.

They want to protest ? So be it. Muslims have also protested against the headscarf ban in schools in France or the niqab ban in Europe. But the laws, that many consider as islamophobic, passed. And they have to respect them if they want to keep on living in France, or in other European countries where there's been a ban on Islamic wearings.

For some people, eating during Ramadan = freedom.
For some people, being able to wear a niqab / headscarf = freedom.

Glendal
17-07-12, 15:41
@ samirDus is er geen probleem. Waarom schrijf je in het engels als je nederlands blijkbaar goed begrijpt?

leven in schoonheid
17-07-12, 16:07
@ samirDus is er geen probleem. Waarom schrijf je in het engels als je nederlands blijkbaar goed begrijpt?
Dat vragen wij ons ook al maanden af?

Firefox
17-07-12, 16:08
That's the reason why I said that, to me, they can eat during Ramadan.

In Morocco, this law has always existed.

They want to protest ? So be it. Muslims have also protested against the headscarf ban in schools in France or the niqab ban in Europe. But the laws, that many consider as islamophobic, passed. And they have to respect them if they want to keep on living in France, or in other European countries where there's been a ban on Islamic wearings.

For some people, eating during Ramadan = freedom.
For some people, being able to wear a niqab / headscarf = freedom.

En voor velen betekent het kunnen afdoen van de hoofddoek vrijheid.

Glendal
17-07-12, 16:10
@leven in schoonheid.Het is een teken van onzekerheid.

leven in schoonheid
17-07-12, 16:28
@leven in schoonheid.Het is een teken van onzekerheid.
Dat zou kunnen, maar zekerheid omtrent dit hebben we niet.

Glendal
17-07-12, 16:33
@ leven in schoonheid.Ik wel.

Samir75017
17-07-12, 19:48
En voor velen betekent het kunnen afdoen van de hoofddoek vrijheid.

Then any person who forces anyone to wear religious clothing should be brought to justice.

But, it is easier to target the religious symbol and breach the freedom of religion.

Glendal
17-07-12, 19:51
@samir. Dus geef de mens gewoon vrijheid. Nogmaals. Waarom het in engels schrijven?

Samir75017
17-07-12, 20:06
@samir. Dus geef de mens gewoon vrijheid.

@you :hihi:

I said twice that it does not make any difference to me if they fast or not. But there is a law that needs to be respected.

In the same way - there are many non-Muslims who don't give a damn about women wearing Islamic clothes in non-Muslim countries. However, there are laws that ought to be respected.

Nobody wants to live in a total anarchy.

Glendal
17-07-12, 20:11
@ Samir. Nee. Het maakt marokko wat uit. Daar gaat het om. En voor vrijheid.....bestaan geen wetten. Het schenden wel.

Samir75017
17-07-12, 20:19
En voor vrijheid.....bestaan geen wetten.

So, do you think that Muslim women should keep on wearing their Islamic clothings in countries where it is now illegal ?

Glendal
17-07-12, 20:24
@samir. Er zijn weinig landen waar het dragen van die kleding verboden is. Burka? Gaat voor mij ook wat ver. Uiteindelijk moet het kunnen. Maar je kan wel eisen stellen.

Samir75017
17-07-12, 20:25
@samir. Er zijn weinig landen waar het dragen van die kleding verboden is.

That's no answer to my question.

Should French Muslim women keep on wearing the headscarf or the niqab even though it is illegal ?

Yes, or no ?

Glendal
17-07-12, 20:27
@ samir. Het gaat niet om een hoofddoek maar om een burka. Dat is iets geheel anders. Daarnaast is men geheel vrij.

Glendal
17-07-12, 20:28
@ samir. Maar jouw engels? Waarom?

Samir75017
17-07-12, 20:38
@ samir. Het gaat niet om een hoofddoek maar om een burka. Dat is iets geheel anders. Daarnaast is men geheel vrij.

No, headscarves may not be worn in schools.

And do not confuse the terms "burka" and "niqab". The niqab is legally forbidden in public places.

My question was : should Muslim women who wear freely their Islamic clothings breach the law and go to school with their headcsarves on or to public places with their niqab on ?

If I get you right, you are in favor of breaching the law and would encourage them not to respect the laws of the country they live in ?

Glendal
17-07-12, 20:43
@ samir. Men kan normale islamitische kledij dragen. Niet waar het wettelijk niet kan. En dan hebben we het over gezichtsbedekking. Nee. Want is dan niet eens iets islamitisch.

Saul
17-07-12, 20:48
@ samir. Men kan normale islamitische kledij dragen. Niet waar het wettelijk niet kan. En dan hebben we het over gezichtsbedekking. Nee. Want is dan niet eens iets islamitisch.

Oh als het niet aangemerkt kan worden als behorende tot een zekere groep mag het wettelijk niet? Wat voor bullshit is dat?

Samir heeft weer mooi de vinger op de zere plek gelegd. Mensen goochelen hier maar al te graag met principes. Voor je het weet verschijnt er plots een nieuw principe uit de hoge toverhoed (lees pure hypocrisie).

mark61
17-07-12, 20:51
@ samir. Het gaat niet om een hoofddoek maar om een burka. Dat is iets geheel anders. Daarnaast is men geheel vrij.

Nope, het criterium in Frankrijk is 'haarbedekkend'. Dat is verboden. Op openbare scholen, that is. Afgezien van het -algemene, op alle openbare plaatsen- niqaabverbod. Boerka's komen buiten Afghanistan en Pakistan niet voor.

Glendal
17-07-12, 20:51
@saul. Nee. Alles mag. Totdat het normale regels overtreedt. En gezichtsbedekking behoort daartoe.

mark61
17-07-12, 20:52
Want is dan niet eens iets islamitisch.

Dat maak jij uit?

Glendal
17-07-12, 20:52
@mark61Dat wist ik niet. Prima op zich. Laat kinderen met rust. Die kunnen later kiezen.

mark61
17-07-12, 20:53
@saul. Nee. Alles mag. Totdat het normale regels overtreedt. En gezichtsbedekking behoort daartoe.

Er was tot voor kort geen sprake van regelgeving in Europa over 'gezichtsbedekking'. Das pas bedacht toen het over moslims ging. Niet jokken.

mark61
17-07-12, 20:54
@mark61Dat wist ik niet. Prima op zich. Laat kinderen met rust. Die kunnen later kiezen.

Precies. Laat kinderen met rust die een hoofddoek willen dragen. In Frankrijk stonden ze op een gegeven moment aan de schoolpoort aan meisjes hun hoofden te rukken. Das 'met rust laten'?

Glendal
17-07-12, 20:54
@mark61 Nee. Maar dat hoor ik te vaak. Oordelen behoort ook niet tot de islam toch?

Glendal
17-07-12, 20:56
@mark61 Het gevaar is dat je kinderen 1 kant gaat laten zien.

mark61
17-07-12, 21:03
@mark61 Nee. Maar dat hoor ik te vaak. Oordelen behoort ook niet tot de islam toch?

Begin te citeren door op Antwoord met citaat te klikken aub.

Wat hoor je te vaak? Wat heeft de islam met mijn post(s) te maken?

Ik ben geen moslim en oordeel naar hartelust wanneer het mij belieft.

Iznogoodh
17-07-12, 21:27
@ samir. Maar jouw engels? Waarom?Omdat hij graag treitert. Er zit een toontje van arrogantie in.
Samir heeft hier nog minstens 20 nicks en hij is een internet troll, dus geestelijk zeer zwaar gestoord.

mark61
17-07-12, 21:30
Omdat hij graag treitert. Er zit een toontje van arrogantie in.
Samir heeft hier nog minstens 20 nicks en hij is een internet troll, dus geestelijk zeer zwaar gestoord.

Neej, die nicks, das Sallah. Samir is ParisCasa, zou ik zeggen.

Ik denk dat hij trots is, perfectionistisch en bang is fouten te maken in het Nederlands; en vervolgens niet serieus te worden genomen. Maar gek genoeg komt dat hier juist zelden voor.

Glendal
17-07-12, 22:49
Er was tot voor kort geen sprake van regelgeving in Europa over 'gezichtsbedekking'. Das pas bedacht toen het over moslims ging. Niet jokken.


Prima toch? Dat daar dan een discussie over begint? En dit beantwoord direct je vraag waar het over islam gaat. Geen andere godsdienst vraagt dit van mensen.

super ick
18-07-12, 08:36
Neej, die nicks, das Sallah. Samir is ParisCasa, zou ik zeggen.

Ik denk dat hij trots is, perfectionistisch en bang is fouten te maken in het Nederlands; en vervolgens niet serieus te worden genomen. Maar gek genoeg komt dat hier juist zelden voor.

Als het voorkomt zijn het meestal de autochtonen die elkaar afzeiken om een deeltje of teetje. :hihi:

Charlus
18-07-12, 08:36
Laat kinderen met rust die een hoofddoek willen dragen.
Non-argument. Als kinderen (zeggen dat ze) iets willen, is dat geen reden om het ook toe te staan, in ieder geval geen doorslaggevende. Overwegend verdacht als kinderen iets héél graag willen. Peer pressure of indoctrinatie door de ouders, natuurlijk niet altijd maar met name bij kinderen is het zaak om oplettend te zijn.

Charlus
18-07-12, 08:45
Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan

Alsof ze een aanslag plannen. Een aanslag OP DE ISLAM.

mark61
18-07-12, 11:43
Prima toch? Dat daar dan een discussie over begint? En dit beantwoord direct je vraag waar het over islam gaat. Geen andere godsdienst vraagt dit van mensen.

Hoezo is dat prima? Nou en? Elke godsdienst vraagt unieke dingen van mensen.

mark61
18-07-12, 11:45
Non-argument. Als kinderen (zeggen dat ze) iets willen, is dat geen reden om het ook toe te staan, in ieder geval geen doorslaggevende. Overwegend verdacht als kinderen iets héél graag willen. Peer pressure of indoctrinatie door de ouders, natuurlijk niet altijd maar met name bij kinderen is het zaak om oplettend te zijn.

Het was de negatie van Glendal's bewering, om even het willekeurige ervan aan te geven. Maar begin gerust weer es een discussie over de grenzen van de autonomie van het kindindividu. Don't expect me to take part.

leven in schoonheid
18-07-12, 12:35
Er was tot voor kort geen sprake van regelgeving in Europa over 'gezichtsbedekking'. Das pas bedacht toen het over moslims ging. Niet jokken.

Voor Nederland is er al een wetgeving uit 1988.

mark61
18-07-12, 12:45
Voor Nederland is er al een wetgeving uit 1988.

Vertel, met bron, anders dan megolesites.

leven in schoonheid
18-07-12, 12:55
Vertel, met bron, anders dan megolesites.
Hoezo bron, iedereen die zich op Nederlands grondgebied bevind moet toch op de hoogte zijn met de wetten?

mark61
18-07-12, 13:15
Hoezo bron, iedereen die zich op Nederlands grondgebied bevind moet toch op de hoogte zijn met de wetten?

Dacht ik al. Je zwetst weer. Kappen. Bron geven of je excuses aanbieden voor leugen #32.459.

Khadija.K
18-07-12, 13:34
Als het voorkomt zijn het meestal de autochtonen die elkaar afzeiken om een deeltje of teetje. :hihi:

klopt, ik krijg regelmatig prive berichten over mijn spelfouten en niet alleen hier :gniffel:

Karin.N
18-07-12, 13:48
Eten in het openbaar tijdens de ramadan is strafbaar zegen dat koning momo een klootzak is is ook strafbaar vreemdgaan is ook strafbaar

ik vraag me af wat is niet strafbaar?


Veel geld overmaken naar Marokko :blowen:

mag trouwens ook altijd naar mij

Karin.N
18-07-12, 13:49
Dat vragen wij ons ook al maanden af?

Wellicht kan hij zich beter in het Engels uit drukken dan in het Nederlands.

mark61
18-07-12, 14:14
klopt, ik krijg regelmatig prive berichten over mijn spelfouten en niet alleen hier :gniffel:

Is dat zo? Ze moeten je wel hebben dan. Wijs ze maar aan, dan laat ik JeanMarie ze overrijden.

Normaal valt me juist op dat hoe verhit het 'debat' ook is, niemand begint te zeuren over taal. Tenzij volstrekt onbegrijpelijk.

Marsipulami
18-07-12, 14:17
Zo'n initiatief van een openbare lunch tijdens de ramadan is een goede zaak voor de moslims. Hoe zwaarder de beproeving en de weerstane bekoringen hoeveel meer punten ze kunnen verdienen met hun vasten.

leven in schoonheid
18-07-12, 14:18
Dacht ik al. Je zwetst weer. Kappen. Bron geven of je excuses aanbieden voor leugen #32.459.
Weet je wat als jij je excuus geeft voor die scheldpartijen geef ik jou de bron.
DEAL!!!?

leven in schoonheid
18-07-12, 14:20
klopt, ik krijg regelmatig prive berichten over mijn spelfouten en niet alleen hier :gniffel:
Wees blij, ik krijg alleen waarschuwingen en strafpunten in mijn pm box. :hihi:

mark61
18-07-12, 14:39
Weet je wat als jij je excuus geeft voor die scheldpartijen geef ik jou de bron.
DEAL!!!?

Waar zie jij een scheldpartij? :vreemd:

Nee, er wordt niet onderhandeld. Als jij iets onzinnigs beweert moet je dat aantonen. Wat niet zal gaan.

Glendal
18-07-12, 14:56
Hoezo is dat prima? Nou en? Elke godsdienst vraagt unieke dingen van mensen.

Laat kinderen gewoon met rust als het over geloof gaat. Laat hen op latere leeftijd eerlijk zelf kiezen.

Ik quote soms niet omdat ik via een proxy post......en dan werkt dat quoten niet altijd.

Glendal
18-07-12, 14:57
Wellicht kan hij zich beter in het Engels uit drukken dan in het Nederlands.

Dat zou kunnen. Dan verwacht je toch een antwoord op een simpele vraag.

Samir75017
18-07-12, 16:18
Alsof ze een aanslag plannen. Een aanslag OP DE ISLAM.

Veiled woman does her shopping and gets arrested.

This is what you can, and will keep on reading in the Western newspapers.

As if they were terrorists.

Glendal
18-07-12, 16:27
Veiled woman does her shopping and gets arrested.

This is what you can, and will keep on reading in the Western newspapers.

As if they were terrorists.

Het gaat erom dat je niet altijd alles kan doen wat je wil. Dan moet je ergens gaan wonen waar het wel kan. Die vrijheid heb je. Niet iets heel raars gaan introduceren in het westen waarvan je weet dat het heel slecht valt. Daarvoor zijn mensen hier toch niet? Nee. Men is hier om een ander en beter leven te hebben. In het westen is het je gezicht tonen normaal.

mark61
18-07-12, 16:29
Laat kinderen gewoon met rust als het over geloof gaat. Laat hen op latere leeftijd eerlijk zelf kiezen.

Ik quote soms niet omdat ik via een proxy post......en dan werkt dat quoten niet altijd.

Het begon met hoofddoekjes. Nu wil je een seculiere politiestaat organiseren die confessioneel onderwijs verbiedt en refo kinderen uit huis plaatst? Joden wordt verboden hun kinderen te besnijden?

Of ging het je toch eigenlijk alleen maar om moslims zieken? Kan je gewoon zeggen hoor hier.

Glendal
18-07-12, 16:32
Het begon met hoofddoekjes. Nu wil je een seculiere politiestaat organiseren die confessioneel onderwijs verbiedt en refo kinderen uit huis plaatst? Joden wordt verboden hun kinderen te besnijden?

Of ging het je toch eigenlijk alleen maar om moslims zieken? Kan je gewoon zeggen hoor hier.

Dat is niet wat ik zeg. Laat kinderen gewoon met rust als het over geloof gaat.

Ook niet het geval. Hoe kom je erop? Dooddoener in een normale discussie.

leven in schoonheid
18-07-12, 17:00
Of ging het je toch eigenlijk alleen maar om moslims zieken? Kan je gewoon zeggen hoor hier.
Misschien is hij wel John2 :hihi:

Glendal
18-07-12, 17:44
Misschien is hij wel John2 :hihi:

Ik ben Glendal. Redelijk nieuw. Ik heb hier een jaar of 8 geleden wel eens iets gepost. Verder niet.

Saul
18-07-12, 17:53
Ik ben Glendal. Redelijk nieuw. Ik heb hier een jaar of 8 geleden wel eens iets gepost. Verder niet.

Waarom ben je weer teruggekomen?

Glendal
18-07-12, 17:55
Waarom ben je weer teruggekomen?


Daar ga ik dan eerlijk over zijn. Marokko.nl maakt mijn leven zwaar. Dan kom ik hier. En hier lijkt men mij ook redelijker.

mark61
18-07-12, 18:28
Dat is niet wat ik zeg. Laat kinderen gewoon met rust als het over geloof gaat.

Ook niet het geval. Hoe kom je erop? Dooddoener in een normale discussie.

Wat wil je nou? Je zit te draaien. Eerst gaat het over hoofddoeken en 'boerka's'. Die moeten verboden. Dan over kinderen laten kiezen. Als ik dan vraag of je refo's ook wil laten kiezen, dan is dat niet wat je zegt.

Wat zeg je dan? Je raakt in de knoop omdat ik je consequent dwing te zijn. Maar eigenlijk wou je het alleen over kleine moslims hebben.

Je zuigt.

Joesoef
18-07-12, 18:45
Daar ga ik dan eerlijk over zijn. Marokko.nl maakt mijn leven zwaar. Dan kom ik hier. En hier lijkt men mij ook redelijker.


Op die fiets. Wel, voor vluchtelingen is geen plaats. Voor politiek asiel kan je beter naar stormfront of geenstijl.

Samir75017
18-07-12, 19:24
Het gaat erom dat je niet altijd alles kan doen wat je wil. Dan moet je ergens gaan wonen waar het wel kan. Die vrijheid heb je. Niet iets heel raars gaan introduceren in het westen waarvan je weet dat het heel slecht valt. Daarvoor zijn mensen hier toch niet? Nee. Men is hier om een ander en beter leven te hebben. In het westen is het je gezicht tonen normaal.

"iets heel raars" as you say is an Islamic clothing. Show some respect please.

You are not logical. Your conception of freedom is to be allowed not to fast. True, I agree. But you can't conceive one second that being able to wear an Islamic clothing is also a symbol of freedom.

Glendal
18-07-12, 19:28
Wat wil je nou? Je zit te draaien. Eerst gaat het over hoofddoeken en 'boerka's'. Die moeten verboden. Dan over kinderen laten kiezen. Als ik dan vraag of je refo's ook wil laten kiezen, dan is dat niet wat je zegt.

Wat zeg je dan? Je raakt in de knoop omdat ik je consequent dwing te zijn. Maar eigenlijk wou je het alleen over kleine moslims hebben.

Je zuigt.

Nee. Ik heb het over kinderen van welk geloof dan ook met rust laten.

Je bent niet goed in discussies en je wordt te snel boos. Niet mijn probleem. Kijk eens rustig om je heen. Kalmeer.

Glendal
18-07-12, 19:30
"iets heel raars" as you say is an Islamic clothing. Show some respect please.

You are not logical. Your conception of freedom is to be allowed not to fast. True, I agree. But you can't conceive one second that being able to wear an Islamic clothing is also a symbol of freedom.

Respect geef ik niet zomaar. Dat verdien je. Mijn motto.

Niet alles past overal. En je bent hier vrij te kiezen voor een plek waar dat wel kan. Iets abnormaals hier in het westen eisen is raar. Als je islamitische landen ontvlucht.

Joesoef
18-07-12, 19:30
Nee. Ik heb het over kinderen van welk geloof dan ook met rust laten.

Daarom, gun die meiden hun hoofddoekje.

Glendal
18-07-12, 19:32
Daarom, gun die meiden hun hoofddoekje.


Kinderen kiezen niet zelf voor een hoofddoek. Daar begint dwang.

Joesoef
18-07-12, 19:36
Kinderen kiezen niet zelf voor een hoofddoek. Daar begint dwang.


Met hoeveel meiden heb je hier over gesproken, hoe ervaren zij die dwang?

Firefox
18-07-12, 19:36
"iets heel raars" as you say is an Islamic clothing. Show some respect please.

You are not logical. Your conception of freedom is to be allowed not to fast. True, I agree. But you can't conceive one second that being able to wear an Islamic clothing is also a symbol of freedom.

De hoofddoek is het symbool van onderdrukking van de vrouw. Steeds meer moslimvrouwen zien dat ook in. Het aantal hoofddoekjes in het straatbeeld daalt zienderogen.

Glendal
18-07-12, 19:38
Met hoeveel meiden heb je hier over gesproken, hoe ervaren zij die dwang?

Ik heb het over kinderen. Wat volwassen vrouwen willen doen moeten zij zelf weten.

Samir75017
18-07-12, 19:41
Respect geef ik niet zomaar. Dat verdien je. Mijn motto.



Then mind your own business and don't interfere with Moroccan affairs.

Glendal
18-07-12, 19:43
Then mind your own business and don't interfere with Moroccan affairs.

Ik bemoei mij met alles. Op Nederlandse fora. Zo werkt dat voor mij.

Joesoef
18-07-12, 19:44
Ik heb het over kinderen. Wat volwassen vrouwen willen doen moeten zij zelf weten.


Met hoeveel heb jij er gesproken en hoe ervaren zij die dwang?

Samir75017
18-07-12, 19:44
De hoofddoek is het symbool van onderdrukking van de vrouw. Steeds meer moslimvrouwen zien dat ook in. Het aantal hoofddoekjes in het straatbeeld daalt zienderogen.

Strange as your political leader Wilders says the contrary and talks about the Islamization of your country. Would he be wrong ?

Glendal
18-07-12, 19:51
Met hoeveel heb jij er gesproken en hoe ervaren zij die dwang?

Het gaat over kinderen die niet uit zichzelf een hoofddoek dragen. Ik hou dit soort discussies erg lang vol. En ik win ze.

Glendal
18-07-12, 19:56
Interfering requires to have arguments and logical skills.


Het meest normale is kinderen niet lastig vallen met geloof. Of niet geloven.

Joesoef
18-07-12, 19:57
Het gaat over kinderen die niet uit zichzelf een hoofddoek dragen. Ik hou dit soort discussies erg lang vol. En ik win ze.


Dat mensen stoppen met jouw te discussiëren betekend voor jou een overwinning, voor de mensen die met de discussie stoppen betekend het dat ze inzicht hebben.

Glendal
18-07-12, 19:57
Interfering requires to have arguments and logical skills.

En je schrijft engels......waarom?

Charlus
18-07-12, 20:14
Zo'n initiatief van een openbare lunch tijdens de ramadan is een goede zaak voor de moslims. Hoe zwaarder de beproeving en de weerstane bekoringen hoeveel meer punten ze kunnen verdienen met hun vasten.
Ik proef hier moslimbashing wegens je onvoldoende respectvolle benadering.

Charlus
18-07-12, 20:23
De hoofddoek is het symbool van onderdrukking van de vrouw.
Waarom?
Ach nee, geen hoofddoekjes. Terug naar de lunch.

Wizdom
18-07-12, 21:08
Het meest normale is kinderen niet lastig vallen met geloof. Of niet geloven.

Het tegenstrijdige is dat kinderen dat nou net niet vinden wat jij daar zegt... Kinderen zijn nieuwsgierig en verwachten van hun ouders (terecht) raad, daad, levenswijsheden en visie...

Maar goed laat jou kinderen maar opnieuw het wiel uitvinden... Het zal wel iets met achterlijkheid te maken hebben...

Wizdom
18-07-12, 21:15
Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan

16/07/12, 09u57

© thinkstock.

Deze week begint de ramadan, de islamitische vastenmaand. In Marokko is het dan bij wet verboden tussen zonsopgang en -ondergang in het openbaar te eten, drinken en roken, maar een groepje activisten probeert de wet ter discussie te stellen. .

Volgens de Marokkaanse socioloog Rachid Touhtouh zijn er "altijd Marokkanen geweest die overdag eten tijdens de ramadan. Maar het is een nieuwe ontwikkeling dat nu wordt geprobeerd dit naar de publieke sfeer te trekken".

Openbare lunch

Niet-religieuze jongeren openden de Facebookpagina 'Masayminch 2012', 'Wij vasten niet'. Ze zijn van plan om tijdens de vastenmaand een openbare lunch te organiseren. Op het internet wordt hevig gediscussieerd over de wenselijkheid van dit initiatief. Morocco Free Thinkers en Faith Less Absurdity reageren enthousiast op het voorstel, en Efzed vraagt of hij een broodje gehakt of een broodje tonijn zal meenemen. Maar er zijn ook veel negatieve reacties. Khadija vraagt om moslims met rust te laten. Taha heeft een kort maar krachtig commentaar: "Go to hell".

Tolerantie

Touhtouh meent dat dit vroeger überhaupt geen punt was. "Ik herinner me dat mijn vader in de ramadan thuiskwam om te lunchen en een sigaret te roken. Dat was niks bijzonders." Maar vanaf eind jaren negentig is de tolerantie afgenomen. "Door de voortschrijdende islamisering van de maatschappij zie je nu dat er als tegenreactie een debat over individuele vrijheden op gang komt."

Andere kant

Een liberaal tijdschrift kwam afgelopen week met een reportage waarin onder meer een homoseksueel en een atheïst met naam en toenaam voor hun mening uitkomen. Seculiere Marokkanen proberen hiermee de andere kant van het land te laten zien. ,,Het zijn twee tegenpolen die elkaar versterken: hoe meer islamisering, hoe meer individualisering'', aldus Toutouhu.

Regime

Hij denkt dat het regime seculiere activisten stimuleert om hun standpunten voor het voetlicht te brengen. Zo zouden de conservatieve islamisten die nu regeren niet te veel invloed krijgen en islamitische en seculiere krachten in evenwicht blijven. "De Marokkaanse maatschappij wordt pluralistischer, er zijn meer keuzemogelijkheden. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat islamitisch is. Dat is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden," aldus Touhtouh.


Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan - Nieuws - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nieuws/article/detail/1470465/2012/07/16/Marokkaanse-jongeren-plannen-openbare-lunch-tijdens-ramadan.dhtml)

Zolang 99.9% van de Marokkaanse bevolking Moslim is en daar achter staat... Is bovenstaande actie een misdaad en zal ook als zodanig worden aangepakt... Ik verwacht dat dit een hoax is die door een stelletje vrijmetselaars in Marokko is opgestart... Wellicht dat een stelletje misleidde hypocrieten hierop zullen reageren maar die zullen snel alweer worden uitgekotst door de rest van de bevolking...

Iznogoodh
18-07-12, 21:39
Met hoeveel heb jij er gesproken en hoe ervaren zij die dwang?KInderen zullen niet gauw dwang ervaren. Het zijn kopieermachientjes.

(leen)
18-07-12, 21:39
Zolang 99.9% van de Marokkaanse bevolking Moslim is en daar achter staat... Is bovenstaande actie een misdaad en zal ook als zodanig worden aangepakt... Ik verwacht dat dit een hoax is die door een stelletje vrijmetselaars in Marokko is opgestart... Wellicht dat een stelletje misleidde hypocrieten hierop zullen reageren maar die zullen snel alweer worden uitgekotst door de rest van de bevolking...

En dat uitkotsen, vind je dat goed of fout?

Iznogoodh
18-07-12, 21:44
Neej, die nicks, das Sallah. Samir is ParisCasa, zou ik zeggen.

Ik denk dat hij trots is, perfectionistisch en bang is fouten te maken in het Nederlands; en vervolgens niet serieus te worden genomen. Maar gek genoeg komt dat hier juist zelden voor.Mij viel dat nodeloos gebruik van engels op. ZIjn er dan meer die die tik hebben?

leven in schoonheid
18-07-12, 22:04
Het tegenstrijdige is dat kinderen dat nou net niet vinden wat jij daar zegt... Kinderen zijn nieuwsgierig en verwachten van hun ouders (terecht) raad, daad, levenswijsheden en visie...

Maar goed laat jou kinderen maar opnieuw het wiel uitvinden... Het zal wel iets met achterlijkheid te maken hebben...
Het lijken wel de bekende dorpen Urk, Rijssen, Yerseke waar ook de kinderen verplicht naar de kerk moeten en moeten moeten moeten binnen het geloof.

leven in schoonheid
18-07-12, 22:05
Zolang 99.9% van de Marokkaanse bevolking Moslim is en daar achter staat... Is bovenstaande actie een misdaad en zal ook als zodanig worden aangepakt... Ik verwacht dat dit een hoax is die door een stelletje vrijmetselaars in Marokko is opgestart... Wellicht dat een stelletje misleidde hypocrieten hierop zullen reageren maar die zullen snel alweer worden uitgekotst door de rest van de bevolking...
99,9% is Moslim, mag ik daarvan aub een bron informatie.

Joesoef
18-07-12, 22:05
KInderen zullen niet gauw dwang ervaren. Het zijn kopieermachientjes.


Heb jij dan wel is met ze gesproken?

leven in schoonheid
18-07-12, 22:06
KInderen zullen niet gauw dwang ervaren. Het zijn kopieermachientjes.
Idd, het is de volgende generatie die te keer gaan op een site als maroc.nl

Joesoef
18-07-12, 22:06
99,9% is Moslim, mag ik daarvan aub een bron informatie.


Spuit elf, begin bij jezelf.

Joesoef
18-07-12, 22:07
Idd, het is de volgende generatie die te keer gaan op een site als maroc.nl


De volgende generatie?

leven in schoonheid
18-07-12, 22:09
Heb jij dan wel is met ze gesproken?
Ik denk het niet meneer Joesoef, maar net zoals ik ben getrouwd met een vrouw uit een andere religie, hebben wij de afspraak gemaakt dat de kinderen zelf mogen beslissen, wel hebben wij hun een grond-waarde meegegeven dat er een God is, maar dat is all.

Joesoef
18-07-12, 22:10
Ik denk het niet meneer Joesoef, maar net zoals ik ben getrouwd met een vrouw uit een andere religie, hebben wij de afspraak gemaakt dat de kinderen zelf mogen beslissen, wel hebben wij hun een grond-waarde meegegeven dat er een God is, maar dat is all.


Welke religie?

Glendal
18-07-12, 22:11
Dat mensen stoppen met jouw te discussiëren betekend voor jou een overwinning, voor de mensen die met de discussie stoppen betekend het dat ze inzicht hebben.

Het gaat over mensen die dan over andere dingen beginnen.

Glendal
18-07-12, 22:12
Het tegenstrijdige is dat kinderen dat nou net niet vinden wat jij daar zegt... Kinderen zijn nieuwsgierig en verwachten van hun ouders (terecht) raad, daad, levenswijsheden en visie...

Maar goed laat jou kinderen maar opnieuw het wiel uitvinden... Het zal wel iets met achterlijkheid te maken hebben...

Je kan kinderen prima vrij laten. Met alles kennis laten maken. En hen zelf later laten kiezen. Ik ben zo grootgebracht.

leven in schoonheid
18-07-12, 22:13
Spuit elf, begin bij jezelf.
Mag ik uitleg waarom u als moderator zo crue bent tegenover mij als persoon?


De volgende generatie?
Ja Joesoef de volgende generatie, als ik zie hoe diverse religie's hier tegenover elkaar staan, neem ik aan dat dit ook wordt meegenomen in de opvoeding.

leven in schoonheid
18-07-12, 22:14
Welke religie?
Rooms Katholiek - Protestant

Joesoef
18-07-12, 22:15
Het gaat over mensen die dan over andere dingen beginnen.


Daarom begin je nu over jezelf :hihi:

Kortman
18-07-12, 22:17
Dat zegt dan veel over marokko als land, Onvrij voor anders denkenden. Vandaar deze actie dan.

Stop er maar mee, want deze (moslim) spreekt uitsluitend Engels de taal van de Westerse WERELD en probeert op deze manier ''voornaam'' te doen.
Tip :antwoord hem in SWAHILI of zo ( vertaler gebruiken)doet hij ook blijkbaar !
:gniffel: :jeweetog:

Glendal
18-07-12, 22:17
Daarom begin je nu over jezelf :hihi:

Blijkbaar niet. Ik heb het nog steeds over het onderwerp.

Joesoef
18-07-12, 22:18
Blijkbaar niet. Ik heb het nog steeds over het onderwerp.


Hoeveel meiden met hoofddoek heb jij gesproken over dwang?

Kortman
18-07-12, 22:19
En voor velen betekent het kunnen afdoen van de hoofddoek vrijheid.

DAT ZAL HET ZIJN !
:wohaa:

Glendal
18-07-12, 22:20
Hoeveel meiden met hoofddoek heb jij gesproken over dwang?

Ik heb het over kinderen. Ik herhaal mijzelf niet graag.

Joesoef
18-07-12, 22:21
Ik heb het over kinderen. Ik herhaal mijzelf niet graag.


Geen een, laat ik het maar zeggen.

Een advies, irriteer mij niet.

Kortman
18-07-12, 22:28
Voor Nederland is er al een wetgeving uit 1988.

Welke wet ?
Mijn moeder droeg toen ook nog soms een hoofddoekje en elke boerin die aan het melken was ook !

leven in schoonheid
18-07-12, 22:34
Welke wet ?
Mijn moeder droeg toen ook nog soms een hoofddoekje en elke boerin die aan het melken was ook !
Een kledingwet officieel uit 1946 over het onherkenbaar zijn door gezicht bedekking, zoals zakdoek voor je gezicht, wat wel mag tijdens hooien maar niet tijdens een overval, of zoals zwemkleding mag in het zwembad maar niet op de openbare wet.
Deze is in 1988 aangepast en overgedragen aan de apv.

Kortman
18-07-12, 22:36
Op die fiets. Wel, voor vluchtelingen is geen plaats. Voor politiek asiel kan je beter naar stormfront of geenstijl.

:gniffel: gevat antwoord

Kortman
18-07-12, 22:47
Een kledingwet officieel uit 1946 over het onherkenbaar zijn door gezicht bedekking, zoals zakdoek voor je gezicht, wat wel mag tijdens hooien maar niet tijdens een overval, of zoals zwemkleding mag in het zwembad maar niet op de openbare wet.
Deze is in 1988 aangepast en overgedragen aan de apv.

Nou ik zie m,n moeder en zusje nog met hun hoofddoekjes om,in de R.K -kerk zitten in 1947 !
En bij de nonnenschool was het zelfs verplicht dat meisjes een hoofddoekje droegen.
p.s ik heb per abuis op (like) gedrukt.

leven in schoonheid
18-07-12, 23:15
Nou ik zie m,n moeder en zusje nog met hun hoofddoekjes om,in de R.K -kerk zitten in 1947 !
En bij de nonnenschool was het zelfs verplicht dat meisjes een hoofddoekje droegen.
p.s ik heb per abuis op (like) gedrukt.

Geeft niet het is je vergeven, maar zie dat er alweer stukken posting is verdwenen

Firefox
19-07-12, 00:16
Strange as your political leader Wilders says the contrary and talks about the Islamization of your country. Would he be wrong ?

Die islamisering gaat nog steeds door, zo lang kunstenaars en intellectuelen niet meer durven te zeggen wat ze willen omdat ze vrezen voor hun leven, maar de hoofddoekjes zijn op hun retour, kijk maar in de winkelstraten van de grote steden.

knuppeltje
19-07-12, 09:55
Hoezo bron, iedereen die zich op Nederlands grondgebied bevind moet toch op de hoogte zijn met de wetten?

Als dat zo is dan is het voor jou zeker niet moeilijk om die bron even te geven. Heb jij daarmee weer mooi laten zien hoe goed jij bent. :blowen:

Samir75017
19-07-12, 11:19
maar de hoofddoekjes zijn op hun retour, kijk maar in de winkelstraten van de grote steden.

Probably the reason why your political leader wanted to implement a tax on headscarves.

Firefox
19-07-12, 11:23
Probably the reason why your political leader wanted to implement a tax on headscarves.

Die opmerking snap ik niet, maar geef eens antwoord, vind je je opstelling in dit topic niet erg inconsequent?

Samir75017
19-07-12, 11:25
Die opmerking snap ik niet

Think. Harder. You can do it.

Firefox
19-07-12, 11:34
Think. Harder. You can do it.

Zo ken ik je weer. Als iemand iets niet begrijpt moet je niet proberen het beter uit te leggen, maar wel degene die eerlijk zegt dat hij het niet begrijpt, afzeiken. Goed gedaan hoor, dit verdient een duimpje!

Maar geef eens antwoord, realiseer je je niet dat je erg inconsequent bezig bent met je opstelling in dit topic?

BoerHarms
19-07-12, 11:34
Die islamisering gaat nog steeds door, zo lang kunstenaars en intellectuelen niet meer durven te zeggen wat ze willen omdat ze vrezen voor hun leven, maar de hoofddoekjes zijn op hun retour, kijk maar in de winkelstraten van de grote steden.

Ik snap niet waarom je een rood duimpje krijgt terwijl je een uitspraak maakt die rondom je heen gebeurd.
Inderdaad bedenkt iedere kunstenaar wel vele malen indien hij/zij iets over de islam zegt.
En inderdaad zien we steeds meer een afname van hoofddoekjes.
Ik zou graag weten waarom hier een rood duimpje voor gegeven werd

Firefox
19-07-12, 12:47
Ik snap niet waarom je een rood duimpje krijgt terwijl je een uitspraak maakt die rondom je heen gebeurd.
Inderdaad bedenkt iedere kunstenaar wel vele malen indien hij/zij iets over de islam zegt.
En inderdaad zien we steeds meer een afname van hoofddoekjes.
Ik zou graag weten waarom hier een rood duimpje voor gegeven werd

Ik snap het wel. De waarheid is vaak ongemakkelijk.

Mellow
19-07-12, 20:50
Is Marokko wel een islamitisch land ?

Bestaat er echt een islamitisch land tegenwoordig ?

Marokko is in feite een seculaire dictatuur dus

Mellow
19-07-12, 20:54
Hypocrits used even to pray with the prophet of islam in the same mosque : so, let them get out of the closet ...

Mellow
19-07-12, 20:57
One is either a true moslim or not : Ramadan is a great test for that ,among other

Firefox
19-07-12, 20:58
Is Marokko wel een islamitisch land ?

Bestaat er echt een islamitisch land tegenwoordig ?

Marokko is in feite een seculaire dictatuur dus

Weet je niet dat jullie koning MO VI een rechtstreekse afstammeling is van de profeet?

Mellow
19-07-12, 21:08
Weet je niet dat jullie koning MO VI een rechtstreekse afstammeling is van de profeet?


...dan ben ik wel Madonna haha

Weet je niet dat je een afstammeling zou zijn van ....Satan , jij & die koning

Firefox
19-07-12, 21:16
...dan ben ik wel Madonna haha

Weet je niet dat je een afstammeling zou zijn van ....Satan , jij & die koning

Ik verbaas me er altijd over dat onder Marokkanen zo weinig loyaliteit gevoeld wordt met de koning.

Mellow
19-07-12, 21:30
Ik verbaas me er altijd over dat onder Marokkanen zo weinig loyaliteit gevoeld wordt met de koning.

haha

Satan , bedoel je ? mr. Satan 2

Saul
19-07-12, 21:34
Ik snap niet waarom je een rood duimpje krijgt terwijl je een uitspraak maakt die rondom je heen gebeurd.
Inderdaad bedenkt iedere kunstenaar wel vele malen indien hij/zij iets over de islam zegt.
En inderdaad zien we steeds meer een afname van hoofddoekjes.
Ik zou graag weten waarom hier een rood duimpje voor gegeven werd

Ga iemand anders belazeren zeg. Hoe durf zonder blikken en blozen de glasharde waarheid te ontkennen? Waar heb jij je geweten zitten?

Het is zelfs zo ver dat one-issue kranten als Trouw aparte rubrieken voor de islam ingericht heeft. Er gaat geen week voorbij zonder dat de islam en moslims diverse keren door het slijk zijn gehaald in publicaties. Toen goebbelsiaanse Fitna gelanceerd werd bleef het (voor de kwaadwillenden) onbevredigend stil.

Nuff said.

Firefox
19-07-12, 21:35
haha

Satan , bedoel je ? mr. Satan 2

In Nederland gingen we er oorspronkelijk vanuit dat het gezag van de koning (koningin) van God kwam. Sommige christenen geloven dat nog steeds. Waarom is dat bij Marokkaanse moslims niet het geval?

Wizdom
19-07-12, 21:35
Je kan kinderen prima vrij laten. Met alles kennis laten maken. En hen zelf later laten kiezen. Ik ben zo grootgebracht.

Veel van die mensen die zo opgevoed zijn kunnen niet meer kiezen omdat ze een slaaf zijn geworden van een of andere verslaving... Ze hebben er kennis van genomen maar hebben er nooit afscheid van kunnen nemen omdat het sterker was dan hun vrije wil...

Tja... gevalletje schade zeker... Nee... Zo werkt het niet... Je legt als ouder uit wat goed is en wat slecht... Pas dan kunnen kinderen verstandig bepalen of ze wel of niet kennis willen nemen... Als ze verstandig zijn ( en dat zijn ze over het algemeen ).... Laten ze slecht dingen links liggen... Bedankt voor het kennis maken met het slechte... Dat laten we liever over aan mensen die het wiel opnieuw willen uitvinden door in het moeras te stranden...

Mellow
19-07-12, 21:36
In Nederland gingen we er oorspronkelijk vanuit dat het gezag van de koning (koningin) van God kwam. Sommige christenen geloven dat nog steeds. Waarom is dat bij Marokkaanse moslims niet het geval?

''''omdat je wel een Satan bent ...haha

Firefox
19-07-12, 21:44
''''omdat je wel een Satan bent ...haha

Sallah je had een historisch vraagstuk voor me kunnen oplossen. Jammer.

Mellow
19-07-12, 22:02
Sallah je had een historisch vraagstuk voor me kunnen oplossen. Jammer.

Ga spelen, jochie

Die historisch gelul is al verleden tijd & dat weet je, Satan haha

Firefox
19-07-12, 22:03
Ga spelen, jochie

Die historisch gelul is al verleden tijd & dat weet je, Satan haha

Ik denk dat je het zelf ook niet weet.

Mellow
19-07-12, 22:12
Ik denk dat je het zelf ook niet weet.

Ga spelen, jochie

oh, nee, het is te laat voor dat , ga naar bed

Heb geen tijd meer voor deze kinderachtig gelul van je

Kortman
19-07-12, 22:56
Die opmerking snap ik niet, maar geef eens antwoord, vind je je opstelling in dit topic niet erg inconsequent?

Ik help je wel ff :enkele jaren geleden heeft Wilders dat maffe voorstel geopperd hij noemde het toen ''kop voddetaks''
Eigenlijk gewoon geen antwoord geven als deze skunks je in het Engels beantwoorden ten zij je zelf je vraag/antwoord geeft in het Engels.
Want ze vinden zich zo intressant VET COOL MAN :haha:

Kortman
19-07-12, 22:59
Ga spelen, jochie

oh, nee, het is te laat voor dat , ga naar bed

Heb geen tijd meer voor deze kinderachtig gelul van je

Over kinderachtig gezwam gesproken met je vet cool engels geef gewoon antwoord in MIJN MOERSTAAL

Wizdom
21-07-12, 11:40
Nope, het criterium in Frankrijk is 'haarbedekkend'. Dat is verboden. Op openbare scholen, that is. Afgezien van het -algemene, op alle openbare plaatsen- niqaabverbod. Boerka's komen buiten Afghanistan en Pakistan niet voor.

Bovenstaande betekent dus ook dat getrouwde joodse vrouwen geen pruik mogen dragen? Wordt dat al gehandhaafd?

mark61
21-07-12, 17:41
Bovenstaande betekent dus ook dat getrouwde joodse vrouwen geen pruik mogen dragen? Wordt dat al gehandhaafd?

Tuurlijk niet. Zo schijnheilig zijn ze wel.

mark61
21-07-12, 17:44
In Nederland gingen we er oorspronkelijk vanuit dat het gezag van de koning (koningin) van God kwam. Sommige christenen geloven dat nog steeds. Waarom is dat bij Marokkaanse moslims niet het geval?

Ze zijn in hoge mate geseculariseerd. Ik zou de verhoudingen niet weten tussen de twee. Ik denk in Marokko een grote meerderheid, daarbuiten veel minder.