PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreuraanslag op bus Israëlische tieners Bulgarije



IbnRushd
18-07-12, 19:48
Terreuraanslag op bus Israëlische tieners Bulgarije

AMSTERDAM - Een bus met Isräelische toeristen is bij het vliegveld van de Bulgaarse stad Burgas getroffen door een terreuraanslag.

Er zijn zeker vier doden en 27 gewonden gevallen, zei de Bulgaarse politie.

Volgens uiteenlopende mediaberichten zou het dodental zelfs zijn opgelopen naar acht.

Ooggetuigen vertelden de Israëlische televisiezender Channel 2 TV dat iemand de bus betrad, en dat kort daarna een explosie van grote omvang volgde.

Opblazen

Eén getuige, Gal Malka, zei dat ze zag dat een man zich opblies. In het voertuig zaten zo'n veertig Israëlische tieners, die even daarvoor met een vliegtuig uit Tel Aviv waren geland. Ze waren onderweg naar het vakantieoord Sunny Beach bij de Zwarte Zee.


Grotere kaart weergeven

Op tv-beelden is te zien hoe er rook opkringelt en de achterkant van een toeristenbus in lichterlaaie staat. Er zijn in totaal drie bussen in brand gevlogen, meldde de plaatselijke nieuwssite Burgas 24. Het vliegveld is inmiddels gesloten.

Iran

De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist. Israël verdenkt Iran. De spanningen tussen beide landen zijn hoog opgelopen vanwege de Israëlische vrees voor het Iraanse atoomprogramma. Israël op zijn beurt zou achter de liquidatie van diverse Iraanse atoomwetenschappers zitten.

"Dit is een Iraanse terreurdaad die zich over de wereld verspreidt", zei Netanyahu. "Israël zal krachtig op de Iraanse terreur reageren."

Vergelijkbare pogingen

De aanslag lijkt op vergelijkbare pogingen tot gewelddaden in India, Georgië, Thailand, Kenia en Cyprus de afgelopen maanden, merkte de premier op. Teheran heeft nog niet op de aanslag of de woorden van Netanyahu gereageerd.

Bulgarije is een populaire vakantiebestemming voor Israëliërs. In de hoofdstad Sofia wonen de meeste van de ongeveer vijfduizend joden in Bulgarije. De burgemeester van de stad heeft de beveiliging opgeschroefd op plekken waar veel joden zich bevinden.

Buenos Aires

Woensdag precies achttien jaar geleden vonden bij een bomaanslag op een joodse organisatie in Buenos Aires, in Argentinië, 85 mensen de dood.

In 2006 wezen Argentijnse aanklagers met een beschuldigende vinger richting Iran, dat de extremistische Libanese beweging Hezbollah zou hebben aangezet tot het plegen van deze terreurdaad.

nu.nl

leven in schoonheid
18-07-12, 19:55
Kippenvel het zal je kind maar wezen.

En hou mijn hart vast voor de reactie die we zeker weer krijgen van Israel.

Kortman
18-07-12, 20:58
Vreselijk al die jonge mensen ,die dachten op vacantie te gaan .
En wie er achter zit doet er nu ff niet toe .
:moe:

Firefox
18-07-12, 21:12
Vreselijk al die jonge mensen ,die dachten op vacantie te gaan .
En wie er achter zit doet er nu ff niet toe .
:moe:

Ik vind het wel belangrijk.

leven in schoonheid
18-07-12, 21:16
Ik vind het wel belangrijk.
Gewoon een gek die zijn leven zat was, 20 jaar terug sprongen ze uit het reuzerad, nu blazen zij zich op of steken zichzelf in brand.
Nieuwe eeuw nieuwe regels.

Marsipulami
18-07-12, 21:17
Bomaanslag doodt zeven Israëli's in Bulgarije

AP

wo 18/07/2012 - 17:38 Update: wo 18/07/2012 - 22:10 Bij een bomaanslag op een bus in de Bulgaarse badplaats Burgas zijn zeven Israëlische toeristen omgekomen. Er zouden ook 32 gewonden zijn. De bom ontplofte op het ogenblik dat de toeristen instapten op de luchthaven van Burgas.

De toeristen waren net aangekomen op de luchthaven van Burgas en waren bezig in te stappen in een bus toen in het voertuig een bom ontplofte. Twee andere bussen in de buurt vlogen ook in brand.

Volgens de Bulgaarse regering vielen er zeven doden en zijn er ook 32 gewonden in een aantal ziekenhuizen. De regering bevestigt dat de explosie veroorzaakt was door een bom die in de bus verborgen was. De luchthaven van Burgas werd gesloten en vluchten werden afgeleid naar Varna.

Bulgarije is een erg populair vakantieoord voor Israëlische toeristen. Beide landen onderhouden ook goede betrekkingen. Begin dit jaar zou er nog een aanslag met een bom verijdeld zijn, maar de Bulgaarse overheden willen dat niet bevestigen.

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de "barbaarse aanslag" meteen veroordeeld en belooft VS-steun om de daders en opdrachtgevers te straffen. Ook Frankrijk en onze minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) hebben de aanslag veroordeeld.


Israël geeft Iraanse regime de schuld


De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft het Iraanse regime de schuld gegeven van de aanslag in Burgas. Het is niet duidelijk waarop hij zich baseert, maar vandaag is het precies 18 jaar geleden dat 85 mensen omkwamen bij een bomaanslag tegen een Joods centrum in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Iraanse agenten worden daarvoor verantwoordelijk gehouden.

De voorbije jaren waren er al aanslagen tegen Israëlische toeristen of mislukte pogingen daartoe in onder meer India, Egypte en Thailand.

Begin dit jaar werden enkele Libanezen opgepakt in de Thaise hoofdstad Bangkok. Zij zouden van plan geweest zijn om actie te ondernemen tegen Israëlische doelwitten. Het zou gaan om leden van de sjiitische militie Hezbollah uit Libanon. Die militie is een van de belangrijkste bondgenoten van Iran.

mark61
18-07-12, 23:45
Ziek.

super ick
19-07-12, 07:34
Ik ga even kijken of Maarten nog prikt......

Firefox
19-07-12, 09:38
Gewoon een gek die zijn leven zat was, 20 jaar terug sprongen ze uit het reuzerad, nu blazen zij zich op of steken zichzelf in brand.
Nieuwe eeuw nieuwe regels.

Niet zo maar een gek, er zit een hele organisatie of zelfs een staat achter.

H.P.Pas
19-07-12, 11:12
Niet zo maar een gek, er zit een hele organisatie of zelfs een staat achter.

Wishful thinking van jouw kant.
Omdat anders de wereld zo onoverzichtelijk wordt.

Firefox
19-07-12, 11:24
Wishful thinking van jouw kant.
Omdat anders de wereld zo onoverzichtelijk wordt.

Je hoeft alleen maar na te denken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een dergelijke gecompliceerde actie het werk van een eenling is.

Soldim
19-07-12, 12:16
Je hoeft alleen maar na te denken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een dergelijke gecompliceerde actie het werk van een eenling is.

Hoezo gecompliceert? Een receptje van internet downloaden, een paar simplel verkrijgbare ingredienten mixen met een AAA baterij een ontstekertje maken -- das alles niet zo moeilijk. Zo'n ding af laten gaan terwijl het om je buik zit, dat lijkt mij de moeilijkst stap.

leven in schoonheid
19-07-12, 12:17
Wishful thinking van jouw kant.
Omdat anders de wereld zo onoverzichtelijk wordt.
Ergens is het wel te veel toeval.

Firefox
19-07-12, 12:21
Hoezo gecompliceert? Een receptje van internet downloaden, een paar simplel verkrijgbare ingredienten mixen met een AAA baterij een ontstekertje maken -- das alles niet zo moeilijk. Zo'n ding af laten gaan terwijl het om je buik zit, dat lijkt mij de moeilijkst stap.

Geloof je dat zelf? Al die moeite, inclusief het doden van je zelf, doe je allemaal op eigen houtje voor het vermoorden van wildvreemde mensen, toeristen, uit een ander land?

Bovenden, ook in andere landen zijn recentelijk dergelijke pogingen tot bomaanslagen op Israëlische toeristen geweest.

H.P.Pas
19-07-12, 12:29
Je hoeft alleen maar na te denken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een dergelijke gecompliceerde actie het werk van een eenling is.

Er zijn weinig dingen zo gemakkelijk en goedkoop te plannen en uit te voeren als een zelfmoordanslag op een soft target.
Een beetje uitgekiende bankroof is ingewikkelder.

Tomas
19-07-12, 12:29
laten we maar eerst de resultaten van het corrupte Bulgaarse onderzoek afwacht, voor conclusies te trekken. Voor als nog schijnt het een blanke man te zijn geweest, en die kunnen heel wat in hun eentje voor elkaar krijgen, Slinger...

mark61
19-07-12, 12:32
Hoezo gecompliceert? Een receptje van internet downloaden, een paar simplel verkrijgbare ingredienten mixen met een AAA baterij een ontstekertje maken -- das alles niet zo moeilijk. Zo'n ding af laten gaan terwijl het om je buik zit, dat lijkt mij de moeilijkst stap.

Ja, dat 'gecompliceerd' altijd. 9/11 was 'gecompliceerd'. Welnee :cheefbek:

Ik begrijp dat het bij nader inzien een bom was die in de motorruimte zat.

Joesoef
19-07-12, 13:22
De terreurverdachte is een blanke man met lang haar, een blauw T-shirt, een korte broek, sportschoenen, een pet en een zonnebril. Hij draagt een rugzak en een tas met een laptop.

<iframe width="480" height="300" src="http://media.zie.nl/e/?v=m1mztq2f6tkk" allowfullscreen></iframe>

leven in schoonheid
19-07-12, 13:35
<iframe width="480" height="300" src="http://media.zie.nl/e/?v=m1mztq2f6tkk" allowfullscreen=""></iframe>

Wat valt je op als hij de dader zou zijn ten opzichte van de getuigen verklaringen?

H.P.Pas
19-07-12, 14:12
Je hoeft alleen maar na te denken.

:zozo:


Ook de middeleeuwse inquisiteurs vonden het niet nodig om bewijzen te leveren, voorafgaande aan veroordelingen. Toevallige samenlopen van gebeurtenissen of kwaadaardige getuigenissen waren al genoeg voor fatale verdenkingen.

Tomas
19-07-12, 15:12
Wat valt je op als hij de dader zou zijn ten opzichte van de getuigen verklaringen?

Nou..?

leven in schoonheid
19-07-12, 15:25
Nou..?
Volgens de eerste getuige verklaringen zou hij zichzelf hebben opgeblazen en was de bus direct een vuurzee.
Was ik zie op het filmpje is een jongen van ongeveer 17-20 jaar, die met een makkelijke en lichte tred door de hal loopt enig sinds zenuwachtig alsof hij iemand zoekt of op iemand wacht, niets zichtbaar onder zijn strak T-shirt.
Niet echt iemand die met de gedachten rondloopt om zichzelf op te blazen.

Mellow
19-07-12, 19:26
De mossad kan niet uitgesloten worden als potentieel dader achter die aanslag voor overduidelijke redenen

Spoetnik
19-07-12, 19:34
Volgens de eerste getuige verklaringen zou hij zichzelf hebben opgeblazen en was de bus direct een vuurzee.
Was ik zie op het filmpje is een jongen van ongeveer 17-20 jaar, die met een makkelijke en lichte tred door de hal loopt enig sinds zenuwachtig alsof hij iemand zoekt of op iemand wacht, niets zichtbaar onder zijn strak T-shirt.
Niet echt iemand die met de gedachten rondloopt om zichzelf op te blazen.

Die rugzak heb je niet gezien?

Mellow
19-07-12, 19:38
was this yet another mossad false flag operation ?

Well, only time will tell or ,,,not

Mellow
19-07-12, 19:39
Maybe is israel preparing for yet another war in the ME , it just needs pretexts like these it sometimes manufactures itself

BoerHarms
19-07-12, 19:40
De mossad kan niet uitgesloten worden als potentieel dader achter die aanslag voor overduidelijke redenen
Het kan zelfs ook nog de FBI of CIA zijn, vergeet ook de KGB niet, want die kunnen het ook geweest zijn. Hoewel M12 ook tot de mogelijkheden zijn. ik denk dat een goddienstfanaat 100% uitgesloten zal zijn

Mellow
19-07-12, 19:42
Het kan zelfs ook nog de FBI of CIA zijn, vergeet ook de KGB niet, want die kunnen het ook geweest zijn. Hoewel M12 ook tot de mogelijkheden zijn. ik denk dat een goddienstfanaat 100% uitgesloten zal zijn


De mossad is wel berucht voor diens false flag operations, jongen : de mossad kan dus niet uitgesloten worden van de lijst van potentiele daders

BoerHarms
19-07-12, 19:49
De mossad is wel berucht voor diens false flag operations, jongen : de mossad kan dus niet uitgesloten worden van de lijst van potentiele daders

Ontken ik ook niet, Mr manyNick:boogjes:

Firefox
19-07-12, 20:22
De mossad is wel berucht voor diens false flag operations, jongen : de mossad kan dus niet uitgesloten worden van de lijst van potentiele daders

Ik denk dat het de ayatollah's zijn.

Mellow
19-07-12, 20:27
Ik denk dat het de ayatollah's zijn.

u wish

wishful thinking

Mellow
19-07-12, 20:28
Ontken ik ook niet, Mr manyNick:boogjes:


Goed voor je , mr ....de echt Mellow

Firefox
19-07-12, 20:49
u wish

wishful thinking

Wat dacht je van vergelding voor vermeende Israelische aanslagen op nucleaire wetenschappers?

Mellow
19-07-12, 20:56
Wat dacht je van vergelding voor vermeende Israelische aanslagen op nucleaire wetenschappers?

Als er vergelding zou zijn voor dat , dan behoort het van hetzelfde kaliber te zijn, silly

Firefox
19-07-12, 21:02
Als er vergelding zou zijn voor dat , dan behoort het van hetzelfde kaliber te zijn, silly

Juist, dat vind ik ook, maar ik denk dat evil-Iran zich daar niets van aantrekt.

Mellow
19-07-12, 21:14
Juist, dat vind ik ook, maar ik denk dat evil-Iran zich daar niets van aantrekt.

u wish

wishful thinking

the only axis of evil on earth is u + israel, the US & the rest of the west haha

Geen tijd meer voor jouw kinderachtig gelul

Doeie

Firefox
19-07-12, 21:19
u wish

wishful thinking

the only axis of evil on earth is u + israel, the US & the rest of the west haha

Geen tijd meer voor jouw kinderachtig gelul

Doeie

Je weet toch wel wat de rol van Iran en Hezbollah is in Syrië?

Kortman
19-07-12, 21:48
De mossad kan niet uitgesloten worden als potentieel dader achter die aanslag voor overduidelijke redenen

Uiteraard is het de schuld van de JODEN zelf ,maar mogelijk heeft de Paus er ook nog schuld aan of Obama of zelfs Wilders persoonlijk ...hmmff denken :blanke geblondeerd type man tsja het zou zomaar kunnen.:wat?!:
o leeft ie nog :rolleyes:

Mellow
19-07-12, 22:12
Uiteraard is het de schuld van de JODEN zelf ,maar mogelijk heeft de Paus er ook nog schuld aan of Obama of zelfs Wilders persoonlijk ...hmmff denken :blanke geblondeerd type man tsja het zou zomaar kunnen.:wat?!:
o leeft ie nog :rolleyes:

Ever heard of false flag operations ?

This one can probably be one of them, who knows

leven in schoonheid
19-07-12, 23:11
Die rugzak heb je niet gezien?
Ja daarom juist, maar de dader is bekend volgens de russische tv dus nog ff afwachten.


De mossad kan niet uitgesloten worden als potentieel dader achter die aanslag voor overduidelijke redenen
Je maakt één klein foutje, het best getrainde leger maakt geen fouten.


Ever heard of false flag operations ?

This one can probably be one of them, who knows
Ja en heb ze zelfs mee gemaakt in Libanon 1979.

mark61
20-07-12, 00:16
Je maakt één klein foutje, het best getrainde leger maakt geen fouten.

Mossad is geen leger en maakt wel degelijk fouten. Zoals alle mensen. Oliedom, gelogen commentaar weer.

I.......

Joesoef
20-07-12, 05:01
Je maakt één klein foutje, het best getrainde leger maakt geen fouten.



Waarom hebben ze het beste leger dan niet ingezet bij het enteren van de floatilia die de blokkade brak?




Russische tv?...

leven in schoonheid
20-07-12, 08:20
Mossad is geen leger en maakt wel degelijk fouten. Zoals alle mensen. Oliedom, gelogen commentaar weer.
I.......
Als je commentaar levert zou ik eerst eens googlen om te zien of je wel goed zit met je commentaar, de mossad de Israelische geheime dienst valt rechtstreeks onder defensie en sterke nog heeft een eigen commando eenheid die opereert in buitenlandse actie's .
Dus wees wijs en controleer uw antwoorden voor u ze plaatst.

leven in schoonheid
20-07-12, 08:21
Waarom hebben ze het beste leger dan niet ingezet bij het enteren van de floatilia die de blokkade brak?




Russische tv?...
Denk dat er dan geen getuigen waren geweest.

Iznogoodh
20-07-12, 08:21
Zo'n ding af laten gaan terwijl het om je buik zit, dat lijkt mij de moeilijkst stap.Voor wie van het leven houdt is dat maar al te waar.

Iznogoodh
20-07-12, 08:24
De mossad kan niet uitgesloten worden als potentieel dader achter die aanslag voor overduidelijke redenenDe eskimo's ook niet. De dreiging uit die richting wordt steeds maar weer gebagatelliseerd door het linkse esthablishment dat de media in haar hand heeft.

Iznogoodh
20-07-12, 08:27
Het kan zelfs ook nog de FBI of CIA zijn, vergeet ook de KGB niet, want die kunnen het ook geweest zijn. Hoewel M12 ook tot de mogelijkheden zijn. ik denk dat een goddienstfanaat 100% uitgesloten zal zijnHelemaal mee eens. Een godsdienstfanaat doet zo iets niet. En als-ie het wel doet, dan zitten de eskimo's erachter.

knuppeltje
20-07-12, 08:35
Als je commentaar levert zou ik eerst eens googlen om te zien of je wel goed zit met je commentaar, de mossad de Israelische geheime dienst valt rechtstreeks onder defensie en sterke nog heeft een eigen commando eenheid die opereert in buitenlandse actie's .
Dus wees wijs en controleer uw antwoorden voor u ze plaatst.

Was jij daar niet bij toen dat geregeld werd?

BoerHarms
20-07-12, 08:43
Waarom hebben ze het beste leger dan niet ingezet bij het enteren van de floatilia die de blokkade brak?

Russische tv?...

omdat de mossad een geheime afdeling is binnen het leger, mossad doet wat het daglicht niet verdragen kan, en de entering gebeurde bij daglicht, dus.... :cheefbek:

Joesoef
20-07-12, 09:15
Denk dat er dan geen getuigen waren geweest.

Je dikke duim.....

leven in schoonheid
20-07-12, 10:42
Je dikke duim.....

Ga eens in dienst, misschien dat je dan weet hoe een speciale eenheid binnen defensie werkt.

Heb je trouwens het stukje al gelezen van de Ambasade van Israel, staat in de telegaaf bij lezers schrijven.

Joesoef
20-07-12, 10:49
Ga eens in dienst, misschien dat je dan weet hoe een speciale eenheid binnen defensie werkt.


Fantast. Jaren geleden ben je hospik geweest. Onze deskundige....

leven in schoonheid
20-07-12, 10:51
Fantast. Jaren geleden ben je hospik geweest. Onze deskundige....

Bron?

mark61
20-07-12, 11:15
Als je commentaar levert zou ik eerst eens googlen om te zien of je wel goed zit met je commentaar, de mossad de Israelische geheime dienst valt rechtstreeks onder defensie en sterke nog heeft een eigen commando eenheid die opereert in buitenlandse actie's .


Het is geen leger en valt niet onder defensie. Ongelooflijk dat je het nog waagt hier tegenin te gaan.

Je lult uit je nekharen.

Dus wees wijs en controleer uw posts voor u ze plaatst.

mark61
20-07-12, 11:20
omdat de mossad een geheime afdeling is binnen het leger,

Het is geen afdeling van het leger.

Charlus
20-07-12, 11:36
:hihi: Een geheime afdeling. Toon maar eens aan dat de mossad geen geheime afdeling van het leger is.

Joesoef
20-07-12, 11:38
Bron?


Zelf ff googelen vriend, zijn je eigen verhalen John2.

leven in schoonheid
20-07-12, 11:57
Het is geen leger en valt niet onder defensie. Ongelooflijk dat je het nog waagt hier tegenin te gaan.

Je lult uit je nekharen.

Dus wees wijs en controleer uw posts voor u ze plaatst.


Het is geen afdeling van het leger.


http://www.youtube.com/watch?v=24bfydtD0fA

leven in schoonheid
20-07-12, 12:08
Zelf ff googelen vriend, zijn je eigen verhalen John2.

Het enigste wat het opleverde op maroc.nl is dat jij john2 hospik noemt verder levert google geen oplossing?
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/308503-meer-borstkanker-nederland-afrika.html#post4419186
En gezien uw antwoorden aan deze persoon kan ik begrijpen dat hij hier niet meer is.
Probeer als moderator eens mensen te schatten op waarde wat zij schrijven dan ze persoonlijk onderuit te halen, net zoals u nu weer probeert met mij als persoon.
Als u uw john2 zoekt die zit op een ajax-site en ansaar.nl
Succes verder met uw trauma.

mark61
20-07-12, 12:24
:hihi: Een geheime afdeling. Toon maar eens aan dat de mossad geen geheime afdeling van het leger is.

:hihi: Er is ook niks geheims aan. www.mossad.gov.il (http://www.mossad.gov.il/default.aspx)

mark61
20-07-12, 14:44
[video

Nou, komt er nog wat van? Rectificatie, je excuses aanbieden voor je zoveelste leugen / fantasie.

Hoever is het van Gori naar de Zuid-Ossetische grens?

BoerHarms
20-07-12, 14:54
Het is geen afdeling van het leger.

complete tekst was ironisch bedoelt mark,

natuurlijk is de mossad net zoals de Cia een apart instituut dat voor de veiligheid van hun land zorgt, daarbij is de Cia en Mossad en nog meer van dit soort, smerige leugenaars, gevaarlijk en ontzien zelfs hun eigen landgenoten niet om bepaalde doelen te bereiken.

mark61
20-07-12, 15:40
complete tekst was ironisch bedoelt mark,

natuurlijk is de mossad net zoals de Cia een apart instituut dat voor de veiligheid van hun land zorgt, daarbij is de Cia en Mossad en nog meer van dit soort, smerige leugenaars, gevaarlijk en ontzien zelfs hun eigen landgenoten niet om bepaalde doelen te bereiken.

Oh OK :)

Mellow
20-07-12, 19:13
http://www.youtube.com/watch?v=gkXXY4NbsM4

Mellow
20-07-12, 19:14
http://www.youtube.com/watch?v=IQqWM0nRRPU&feature=relmfu

Mellow
20-07-12, 19:16
http://www.youtube.com/watch?v=zhnNy5EsebA

leven in schoonheid
20-07-12, 19:16
Als je denkt dat één hier 3 uur kijkt naar deze onzin filmpje is er toch echt iets mis met je.

Mellow
20-07-12, 19:17
http://www.youtube.com/watch?v=0cXLKBMnG-A

Mellow
20-07-12, 19:18
http://www.youtube.com/watch?v=s70ix85M1U0

Mellow
20-07-12, 19:18
http://www.youtube.com/watch?v=d2zmyxQ09LU

Mellow
20-07-12, 19:20
Mossad false flag operations are beyond counting.

So, why would this one not be yet another mossad false flag operation to justify a war against the usual suspects ?

Mellow
20-07-12, 19:22
Als je denkt dat één hier 3 uur kijkt naar deze onzin filmpje is er toch echt iets mis met je.

Als je geinteresserd zou zijn in de waarheid , dan moet je wel kijken

Je geeft toch wel te veel tijd uit aan idioot gelul hiero

leven in schoonheid
20-07-12, 19:26
Als je geinteresserd zou zijn in de waarheid , dan moet je wel kijken

Je geeft toch wel te veel tijd uit aan idioot gelul hiero
Als ik 4-5 uur film materiaal plaatst over terroristen bekijk jij die dan ook?
Maar ik beloof je zo snel te terroristen de gegijzelde hulpverleners vrijlaat zal ik 5 uur naar jou filmpjes kijken, deal!

Mellow
20-07-12, 19:37
Als ik 4-5 uur film materiaal plaatst over terroristen bekijk jij die dan ook?
Maar ik beloof je zo snel te terroristen de gegijzelde hulpverleners vrijlaat zal ik 5 uur naar jou filmpjes kijken, deal!

we hebben het hier over false flag operations , dummy

Als je iets wilt weten , dan moet je toch wel moeite voor doen of niet soms ?

Kijk eens hoeveel verloren tijd je raakt wel kwijt hiero bijv : heb je dus tijd zat om het 1 of ander onder de loep te nemen

Hoef je ook niet alle videos te zien

Mellow
20-07-12, 23:19
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/352913-terreuraanslag-op-bus-isra%EBlische-tieners-bulgarije-7.html

Firefox
20-07-12, 23:24
we hebben het hier over false flag operations , dummy



En dat kun je in nog geen honderd jaar bewijzen.

leven in schoonheid
20-07-12, 23:25
we hebben het hier over false flag operations , dummy

Als je iets wilt weten , dan moet je toch wel moeite voor doen of niet soms ?

Kijk eens hoeveel verloren tijd je raakt wel kwijt hiero bijv : heb je dus tijd zat om het 1 of ander onder de loep te nemen

Hoef je ook niet alle videos te zien
Jij gelooft in sprookjes Mellow

Mellow
20-07-12, 23:26
En dat kun je in nog geen honderd jaar bewijzen.

zie de videos in de eerder pagina dan : pagina 7

Mellow
20-07-12, 23:27
Jij gelooft in sprookjes Mellow

zie de videos van de eerder pagina dan , pagina 7

leven in schoonheid
20-07-12, 23:27
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/352913-terreuraanslag-op-bus-isra%EBlische-tieners-bulgarije-7.html
Helaas werd mijn bijdrage verwijderd door het beheer.

Firefox
20-07-12, 23:28
zie de videos in de eerder pagina dan : pagina 7

Een video is nooit bewijs, dat begrijp je zo langzamerhand toch wel?

Mellow
20-07-12, 23:30
Helaas werd mijn bijdrage verwijderd door het beheer.

& terecht ook wel want in plaats van voortdurend de idioot hier te spelen, kan je beter wat gaan leren van die videos bijv, onder ander dus

Kijk naar die videos met een open mind of kritisch geest dan als je over deze kwaliteiten zou beschikken althans , iets dat ik sterk betwijfel

Mellow
20-07-12, 23:31
Een video is nooit bewijs, dat begrijp je zo langzamerhand toch wel?



Helaas werd mijn bijdrage verwijderd door het beheer.

& terecht ook wel want in plaats van voortdurend de idioot hier te spelen, kan je beter wat gaan leren van die videos bijv, onder ander dus

Kijk naar die videos met een open mind of kritisch geest dan als je over deze kwaliteiten zou beschikken althans , iets dat ik sterk betwijfel

leven in schoonheid
20-07-12, 23:36
& terecht ook wel want in plaats van voortdurend de idioot hier te spelen, kan je beter wat gaan leren van die videos bijv, onder ander dus

Kijk naar die videos met een open mind of kritisch geest dan als je over deze kwaliteiten zou beschikken althans , iets dat ik sterk betwijfel
Wie speelt hier nu eigenlijk de idioot, iemand die een ander veroordeeld tot iets of iemand die hier schrijft naar beste weten?
Respect is hier op de site ver te zoeken en dat mag je rustig de moderator voor op aanwijzen.

Firefox
20-07-12, 23:41
& terecht ook wel want in plaats van voortdurend de idioot hier te spelen, kan je beter wat gaan leren van die videos bijv, onder ander dus

Kijk naar die videos met een open mind of kritisch geest dan als je over deze kwaliteiten zou beschikken althans , iets dat ik sterk betwijfel

Als jij met iets anders komt dan antisemitische propaganda. Eigenlijk zou je op dit forum gebanned moeten worden.

leven in schoonheid
21-07-12, 12:40
Als jij met iets anders komt dan antisemitische propaganda. Eigenlijk zou je op dit forum gebanned moeten worden.
Ach dit zal jou ook wel weer een berisping kosten!!!

Mellow
21-07-12, 23:34
Als jij met iets anders komt dan antisemitische propaganda. Eigenlijk zou je op dit forum gebanned moeten worden.

Mossad false flag operations zijn bekende feiten , jongen

Jouw idioot gezeik is juist irrelevent wat dat betreft

Mellow
21-07-12, 23:36
Wie speelt hier nu eigenlijk de idioot, iemand die een ander veroordeeld tot iets of iemand die hier schrijft naar beste weten?
Respect is hier op de site ver te zoeken en dat mag je rustig de moderator voor op aanwijzen.

ach , je kan het toch niet helpen dat je DE idioot nummer 1 hiero zou zijn , kan ik er niks aan doen, jij wel waarschijnlijk : idiotie is blijkbaar een ziekte die niet te genezen is .

Bovendien : soft kind words have no effects on stupid people ,so

Firefox
21-07-12, 23:42
Mossad false flag operations zijn bekende feiten , jongen

Jouw idioot gezeik is juist irrelevent wat dat betreft

Hoezo feiten? Het enige waarmee je komt zijn onderbuikgevoelens. Geen spoortje van bewijs of aanwijzing,

Mellow
21-07-12, 23:57
Hoezo feiten? Het enige waarmee je komt zijn onderbuikgevoelens. Geen spoortje van bewijs of aanwijzing,

Nogmaals : mossad , CIA , MI6 ...false flag operations zijn bekende feiten


Mossad, CIA , MI6 ...waren / zijn niet de enigen die zulke operaties plegen nu & dan :


http://www.youtube.com/watch?v=DQTv3a0hxpw

Firefox
22-07-12, 00:00
Nogmaals : mossad , CIA , MI6 ...false flag operations zijn bekende feiten


Mossad, CIA , MI6 ...waren / zijn niet de enigen die zulke operaties plegen nu & dan :


http://www.youtube.com/watch?v=DQTv3a0hxpw

Dat kun je nog zo vaak roepen, maar daarmee worden het nog geen feiten. Ook net als je het 100.000 x zegt. En plaats niet van die domme video's. Feiten willen we zien.

Mellow
22-07-12, 00:12
Dat kun je nog zo vaak roepen, maar daarmee worden het nog geen feiten. Ook net als je het 100.000 x zegt. En plaats niet van die domme video's. Feiten willen we zien.


Luister even , dummy : dat je niet op de hoogte zou zijn of bent of dat je niet op de hoogte wilt zijn van het elementaire feit dat er wel & vaak false flag operations zouden bestaan , neemt niet weg het feit dat ze wel bestaan / hadden bestaan / zullen altijd bestaan :

De grootste false flag operation ooit was de ....911 : topdocus zat erover in topdocumentaryfilms.com bijv + boeken zat erover ook wel, onder ander :

9/11 False Flag | Watch Free Documentary Online (http://topdocumentaryfilms.com/911-false-flag/)


The Ultimate Con | Watch Free Documentary Online (http://topdocumentaryfilms.com/the-ultimate-con/)



9/11: Press For Truth | Watch Free Documentary Online (http://topdocumentaryfilms.com/911-press-for-truth/)



http://topdocumentaryfilms.com/fabled-enemies/

Soldim
23-07-12, 10:08
De grootste false flag operation ooit was de ....911 :

Geloof je ook in de paashaas?

super ick
23-07-12, 10:12
Geloof je ook in de paashaas?

Jawel, en die werkt ook voor de Mossad.

leven in schoonheid
23-07-12, 20:53
Jawel, en die werkt ook voor de Mossad.
Paashaas of haashaas.

Kortman
23-07-12, 21:06
Geloof je ook in de paashaas?

Natuurlijk niet alleen al om dit feit :

Ons woord 'Pasen' komt van het Hebreeuwse woord pesach. Tijdens het Pesach-feest herdenken joden wereldwijd de bevrijding uit hun eigen duisternis van onderdrukking en discriminatie. Mozes leidde hen uit de slavernij van de Egyptische farao naar het beloofde land iSRAEL van melk en honing waar het - spreekwoordelijk - eeuwig zomer is.

:D

Kortman
23-07-12, 21:11
Dat kun je nog zo vaak roepen, maar daarmee worden het nog geen feiten. Ook net als je het 100.000 x zegt. En plaats niet van die domme video's. Feiten willen we zien.

Dat kan dit kwart ''allemanseindje'' niet ,hij weet niet eens wat feiten zijn.

Al Sawt
24-07-12, 15:03
Je hoeft alleen maar na te denken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een dergelijke gecompliceerde actie het werk van een eenling is.
Ach, meneer deskundige suggereert dat een entiteit achter de aanslag zit. Of heb ik het mis?

Al Sawt
24-07-12, 15:12
Mossad is geen leger en maakt wel degelijk fouten. Zoals alle mensen. Oliedom, gelogen commentaar weer.

I.......Alleen al het feit dat zij niet instaat waren om de wapenvoorraad van Hizbollah te peilen, gaf maar aan hoe overschat ze zijn.

Al Sawt
24-07-12, 15:15
Als je commentaar levert zou ik eerst eens googlen om te zien of je wel goed zit met je commentaar, de mossad de Israelische geheime dienst valt rechtstreeks onder defensie en sterke nog heeft een eigen commando eenheid die opereert in buitenlandse actie's .
Dus wees wijs en controleer uw antwoorden voor u ze plaatst.Je doelt op doodseskader? Dan heb je gelijk. Vermoorden van een wetenschapper of opblazen van een gezinsauto is inderdaad geen kunst. Maar kennelijk is dat het en kunnen zij geen deuk in pak boter slaan, als hun tegenstanders effectief contraspionage uitvoeren.

Al Sawt
24-07-12, 15:22
Natuurlijk niet alleen al om dit feit :

Ons woord 'Pasen' komt van het Hebreeuwse woord pesach. Tijdens het Pesach-feest herdenken joden wereldwijd de bevrijding uit hun eigen duisternis van onderdrukking en discriminatie. Mozes leidde hen uit de slavernij van de Egyptische farao naar het beloofde land iSRAEL van melk en honing waar het - spreekwoordelijk - eeuwig zomer is.

:DIets van 3500 jaar geleden vormt een argument om bestaansrecht van Israel te rechtvaardigen. Kennelijk zijn er ook fantasten buiten bezet Palestina.

leven in schoonheid
24-07-12, 15:30
Je doelt op doodseskader? Dan heb je gelijk. Vermoorden van een wetenschapper of opblazen van een gezinsauto is inderdaad geen kunst. Maar kennelijk is dat het en kunnen zij geen deuk in pak boter slaan, als hun tegenstanders effectief contraspionage uitvoeren.
Denk u werkelijk dat een organisatie als Mossad auto's laat ontploffen of opblazen om terreur te zaaien?
Nee waar ik op doelde, zijn acties zoals operatie entebbe of de arrestatie van Eichmann.

Al Sawt
24-07-12, 15:36
Denk u werkelijk dat een organisatie als Mossad auto's laat ontploffen of opblazen om terreur te zaaien?
Nee waar ik op doelde, zijn acties zoals operatie entebbe of de arrestatie van Eichmann.Ik weet dat je dergelijke acties bedoelde. Want dat krijg je met een beperkte wereldbeeld. Maar jij ontkent dat Mossad achter opblazen en liquideren van Iraanse wetenschappers staat?

leven in schoonheid
24-07-12, 15:42
Ik weet dat je dergelijke acties bedoelde. Want dat krijg je met een beperkte wereldbeeld. Maar jij ontkent dat Mossad achter opblazen en liquideren van Iraanse wetenschappers staat?
Op de manier zoals het gebeurd is, zeg ik ja, te veel bewijslast wijst richting Israel, een geheime dienst zou dit soort fouten niet maken.
En als je het nieuws enig sinds had gevolgd, had je kunnen lezen dat Iran de 2 daders heeft gepakt.
NOS Nieuws - Iran: moordenaars kernfysici gepakt (http://nos.nl/artikel/397748-iranmoordenaars-kernfysici-gepakt.html)

Al Sawt
24-07-12, 16:10
Op de manier zoals het gebeurd is, zeg ik ja, te veel bewijslast wijst richting Israel, een geheime dienst zou dit soort fouten niet maken. Dus jij beweert dat er nooit Israëlische agenten opgepakt zijn? Klik hier om jezelf te confronteren met jouw eigen onwetendheid. Khaled Mashal - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Khaled_Mashal)

En als je het nieuws enig sinds had gevolgd, had je kunnen lezen dat Iran de 2 daders heeft gepakt.
NOS Nieuws - Iran: moordenaars kernfysici gepakt (http://nos.nl/artikel/397748-iranmoordenaars-kernfysici-gepakt.html)
Volgens de aanklacht werden ze getraind in Israel. Ik ga vanuit dat hun training niet bestaat om de kruis te dragen in Jeruzalem om lijdensweg van Jezus na te bootsen.

super ick
24-07-12, 16:25
de kruis .

Het kruis.

Kortman
24-07-12, 21:08
Iets van 3500 jaar geleden vormt een argument om bestaansrecht van Israel te rechtvaardigen. Kennelijk zijn er ook fantasten buiten bezet Palestina.

Wat heeft dat er mee te maken , het was een antwoord op de vraag waar de het woord PASEN,vandaan kwam !
Maar in jou door extreeme haat verziekte brein , reageer je als dolle stier ,alleen om het feit dat de JODEN destijds al het land binnentrokken waar nu ook Palestijnen en Joden wonen .
Het steekt natuurlijk als een bij dat je dit bewijs aanvaard , ( Iets van 3500 jaar geleden vormt een argument om bestaansrecht van Israel te rechtvaardigen )en geen reden noemt dat ze er nu nog wonen.
En maar zeuren over het verleden elders o.a Amerika (waar de Indianen woonden ) of wat dacht je van Nederland ? daar woonden 3500 jaar geleden ook geen Nederlanders !
En nog verder in de tijd waren er helemaal geen landen of grenzen !
Deze zgn landen en grenzen heeft zelfs ALLAH niet beschreven, anders had hij dat echt wel gedaan !
:p

Kortman
24-07-12, 21:11
Ik weet dat je dergelijke acties bedoelde. Want dat krijg je met een beperkte wereldbeeld. Maar jij ontkent dat Mossad achter opblazen en liquideren van Iraanse wetenschappers staat?

Moet hij dat wel erkennen zonder bewijs ?

Al Sawt
25-07-12, 10:09
Moet hij dat wel erkennen zonder bewijs ?

Dunner dan bewijs dat in tribunalen in Guantanamo bay gebruikt wordt, zal het niet zijn!

Al Sawt
25-07-12, 10:11
Moet hij dat wel erkennen zonder bewijs ?Dunner dan bewijs dat in tribunalen in Guantanamo bay gebruikt wordt, zal het niet zijn!

Al Sawt
25-07-12, 10:16
Wat heeft dat er mee te maken , het was een antwoord op de vraag waar de het woord PASEN,vandaan kwam !
Maar in jou door extreeme haat verziekte brein , reageer je als dolle stier ,alleen om het feit dat de JODEN destijds al het land binnentrokken waar nu ook Palestijnen en Joden wonen .
Het steekt natuurlijk als een bij dat je dit bewijs aanvaard , ( Iets van 3500 jaar geleden vormt een argument om bestaansrecht van Israel te rechtvaardigen )en geen reden noemt dat ze er nu nog wonen.
En maar zeuren over het verleden elders o.a Amerika (waar de Indianen woonden ) of wat dacht je van Nederland ? daar woonden 3500 jaar geleden ook geen Nederlanders !
En nog verder in de tijd waren er helemaal geen landen of grenzen !
Deze zgn landen en grenzen heeft zelfs ALLAH niet beschreven, anders had hij dat echt wel gedaan !
:p
Jouw verziekte brein laat je niet eens rationeel nadenken. Wat heeft de Islam hiermee te maken of wil je mij hier neerzetten als een fundamentalist?

Van mijn part mogen er joden overal wonen waar ze willen. Maar de migratie van Joden naar Palestina is pas recent. Mozes en zijn vlucht naar Palestina, wordt door de huidige Zionisten gebruikt en misbruikt om aanspraken te maken op de Palestijns grondgebied. Je kan het eerder vergelijken met de Nazi`s die landen rondom Duitsland als Duits grondgebied zagen op basis van Germaanse sagen.

Dus bespaar mij jouw nietszeggende voorbeelden. Wie dit claimt, is niet goed in zijn hoofd. Die moet echt leden aan fysieke blindheid.

Soldim
25-07-12, 10:16
Dunner dan bewijs dat in tribunalen in Guantanamo bay gebruikt wordt, zal het niet zijn!

Heb je veel vertrouwen in het bewijs van the Guantanamo tribunalen?

Al Sawt
25-07-12, 10:18
Kortman heeft wel vertrouwen erin.

knuppeltje
25-07-12, 10:19
Dus jij beweert dat er nooit Israëlische agenten opgepakt zijn?

Lilihammer.

knuppeltje
25-07-12, 10:22
Heb je veel vertrouwen in het bewijs van the Guantanamo tribunalen?

Welk bewijs? Volgens mij hebben we hier daar totaal niets van gezien. Is ook niet verwonderlijk zolang er daar geen normale rechtsspraak is, toch?

Kortman
25-07-12, 12:42
jouw verziekte brein laat je niet eens rationeel nadenken. Wat heeft de islam hiermee te maken of wil je mij hier neerzetten als een fundamentalist?

Van mijn part mogen er joden overal wonen waar ze willen. Maar de migratie van joden naar palestina is pas recent. Mozes en zijn vlucht naar palestina, wordt door de huidige zionisten gebruikt en misbruikt om aanspraken te maken op de palestijns grondgebied. Je kan het eerder vergelijken met de nazi`s die landen rondom duitsland als duits grondgebied zagen op basis van germaanse sagen.

Dus bespaar mij jouw nietszeggende voorbeelden. Wie dit claimt, is niet goed in zijn hoofd. Die moet echt leden aan fysieke blindheid.

Het wordt steeds gekker !
Ik gaf een antwoord op een vraag waar komt 'Pasen'' vandaan, in jouw door haat verziekte brein ontplofte je zowat omdat het van Joodse oorsprong was en dat het toevalig volgens jou 3500 jaar geleden was heeft er geen MALLEMOER mee te maken .
En zeker niet op de huidige situatie in Palestina en Israel
JE BENT NIET ALLEN ZIEK MAAR VERROT VAN GEEST ALS JE ZO DENKT!
Zo steek deze maar in de overbekende plaats !
Ik waarschuw jou ! met je smerige gore insinuatie ,s
OP HOUDEN !

Kortman
25-07-12, 13:01
Dunner dan bewijs dat in tribunalen in Guantanamo bay gebruikt wordt, zal het niet zijn!

Weer verdraai je de feiten om met een ander onderwerp aan te komen .
De overbekende reactie bij sommige die geen uitweg meer weten .
Discussiëren met Kortman ? dan maak je kans om aan het ''kortste eindje te trekken'' vooral als bovenstaande voorbeelden aan gaat halen die absoluut niet zake doende zijn .
:p

Soldim
25-07-12, 13:15
Kortman heeft wel vertrouwen erin.

En Al Sawt?

Al Sawt
25-07-12, 13:45
Lilihammer. Tja, mensen praten op basis van onwetendheid. Reputatie van Mossad is voor groot gedeelte propaganda.

Soldim
25-07-12, 13:51
Welk bewijs? Volgens mij hebben we hier daar totaal niets van gezien. Is ook niet verwonderlijk zolang er daar geen normale rechtsspraak is, toch?

Op dit moment is er niet meer bewijs voor de betrokkenheid van de Mossad bij de aanslag in Bulgarije. Dat lijkt me eerder wishful thinking van een aantal.

knuppeltje
25-07-12, 14:01
Op dit moment is er niet meer bewijs voor de betrokkenheid van de Mossad bij de aanslag in Bulgarije. Dat lijkt me eerder wishful thinking van een aantal.

Ik doe er dan ook geen uitspraak over. Maar een reputatie heeft de Mossad wel. Alle aanslagplegers op de olympiade van Berlijn, die dat hebben overleefd, hebben ze her en der door Europa heen de ene na de andere omgelegd. Waarom ik Lillihammer noemde was omdat ze daar iemand vermoordden die daar helemaal niets mee te maken had. Een aantal van die plegers van die moordpartij wisten op tijd te vluchten, andere medewerkers werden opgepakt en veroordeeld.

Daarnaast heeft de Mossad in diverse landen in Europa heel wat andere Palestijnse activisten vermoord, en is er bijna altijd mee weggekomen.

Er is een boek dat 'Mossad' heet, waarin naast het verhaal over de oprichting van de Mossad ook diverse heel sterke staaltjes van de praktijken van die club staan, aan de hand van een heleboel zogenaamde inside-information. De uitgever van dat boek heeft op de achterflap een uitspraak van een vroegere directeur van de Mossad gezet waarin die verklaart dat alles zo in zijn werk is gegaan. Of dat nu echt een aanbeveling is voor een aanname dat het ook allemaal waarheid is, weet ik niet.

Al Sawt
25-07-12, 14:10
[B]Het wordt steeds gekker !
Ik gaf een antwoord op een vraag waar komt 'Pasen'' vandaan, in jouw door haat verziekte brein ontplofte je zowat omdat het van Joodse oorsprong was Over herkomst van pasen hoef je mij niets maar dan ook niets uit te leggen. Mijn kennis is groot. En daar hoef ik niet eens te kronkelen tussen grafzerken van een oorlogsgraf.

en dat het toevalig volgens jou 3500 jaar geleden was heeft er geen MALLEMOER mee te maken .
[B]En zeker niet op de huidige situatie in Palestina en Israel
Als jij causale binding ziet tussen koninkrijk David duizenden jaren geleden en Israel van nu. Dan ben je inderdaad figuurlijk en letterlijk ziek!




JE BENT NIET ALLEN ZIEK MAAR VERROT VAN GEEST ALS JE ZO DENKT!
Zo steek deze maar in de overbekende plaats !Och, nu ga je schelden. Als je niet hoffelijk kan zijn, dan moet je dat maar veinzen.

Ik waarschuw jou ! met je smerige gore insinuatie ,s
OP HOUDEN !Ga je nu dreigen!?!? Gut, wat ben ik bang geworden. Ga eerst jezelf van blindheid afhelpen en dan zal ik je helpen om jouw feitenkennis op te bouwen. Misschien zal de zon dan ook letterlijk en figuurlijk schijnen.

Al Sawt
25-07-12, 14:12
Weer verdraai je de feiten om met een ander onderwerp aan te komen .
De overbekende reactie bij sommige die geen uitweg meer weten .
Discussiëren met Kortman ? dan maak je kans om aan het ''kortste eindje te trekken'' vooral als bovenstaande voorbeelden aan gaat halen die absoluut niet zake doende zijn .
:p
Behalve blind, ben je ook komisch.

Al Sawt
25-07-12, 14:16
Ik doe er dan ook geen uitspraak over. Maar een reputatie heeft de Mossad wel. Alle aanslagplegers op de olympiade van Berlijn, die dat hebben overleefd, hebben ze her en der door Europa heen de ene na de andere omgelegd. Waarom ik Lillihammer noemde was omdat ze daar iemand vermoordden die daar helemaal niets mee te maken had. Een aantal van die plegers van die moordpartij wisten op tijd te vluchten, andere medewerkers werden opgepakt en veroordeeld.Wat dacht je van het feit dat voorloper van de Israëlische luchtmacht, aanslagen pleegde op joodse doelen in Bagdad in de jaren 30? Dat deden ze om de joodse bewoners angst in te boezemen voor Arabische nationalisme en hun migratie naar Palestina te stimuleren.



Daarnaast heeft de Mossad in diverse landen in Europa heel wat andere Palestijnse activisten vermoord, en is er bijna altijd mee weggekomen.

Er is een boek dat 'Mossad' heet, waarin naast het verhaal over de oprichting van de Mossad ook diverse heel sterke staaltjes van de praktijken van die club staan, aan de hand van een heleboel zogenaamde inside-information. De uitgever van dat boek heeft op de achterflap een uitspraak van een vroegere directeur van de Mossad gezet waarin die verklaart dat alles zo in zijn werk is gegaan. Of dat nu echt een aanbeveling is voor een aanname dat het ook allemaal waarheid is, weet ik niet.Kortom een fijne club. Dat ook nog eens overschat is.

Web van de Mossadm, boek van Victor Osstrovsky is een aanrader.

Al Sawt
25-07-12, 14:18
En Al Sawt?
Heb meer vertrouwen in Iraanse rechtsspraak dan die in Gitmo.

knuppeltje
25-07-12, 15:00
Kortom een fijne club. Dat ook nog eens overschat is.

Web van de Mossadm, boek van Victor Osstrovsky is een aanrader.

Hun fine-moment is het misschien niet meer, maar helemaal onderschatten zou ik die bende ook weer niet.

Ik moet binnenkort weer in de bieb zijn.

Al Sawt
26-07-12, 10:52
Hun fine-moment is het misschien niet meer, maar helemaal onderschatten zou ik die bende ook weer niet.

Ik moet binnenkort weer in de bieb zijn.
Tuurlijk moet je ze niet overschatten. Maar liquideren van Palestijnse verzetslieden of Iraanse hoogleraren met een moordcommando, is pure moord.

knuppeltje
26-07-12, 10:57
Maar liquideren van Palestijnse verzetslieden of Iraanse hoogleraren met een moordcommando, is pure moord.

Yep. Ik zou niet weten wat het anders zou zijn.

Mellow
26-07-12, 19:35
Tja, mensen praten op basis van onwetendheid. Reputatie van Mossad is voor groot gedeelte propaganda.


Precies : de mossad heeft veels te veel blunders achter de rug gepleegd dan successen gehaald : de mossad reputatie is meestaal een mythe, propaganda inderdaad

Veel boeken werden gerschreven door zgn mossad insiders of anderen over de mossad om die crimineel organisatie doelbewust te promoten als een "ubermens " organisatie

maar de mosaad is juist the lowest of the low : gebruikt onethisch smerige machiavellistisch methoden & tactieken : nothing really to be proud of

Firefox
28-07-12, 18:23
Tuurlijk moet je ze niet overschatten. Maar liquideren van Palestijnse verzetslieden of Iraanse hoogleraren met een moordcommando, is pure moord.

Over die executies van die Iraanse atoomgeleerden is helemaal niets bewezen en het doden van vijandelijke legeraanvoerders is toegestaan volgens het oorlogsrecht.

Joesoef
28-07-12, 18:56
Over die executies van die Iraanse atoomgeleerden is helemaal niets bewezen en het doden van vijandelijke legeraanvoerders is toegestaan volgens het oorlogsrecht.

Dus Hamas mag gewoon hooggeplaatste Israëliërs opblazen en israel mag geen geleerden vermoorden. Mooi, dat ook weer duidelijk.

Firefox
28-07-12, 19:00
Dus Hamas mag gewoon hooggeplaatste Israëliërs opblazen en israel mag geen geleerden vermoorden. Mooi, dat ook weer duidelijk.

Hamas moet gewoon niet piepen als Israël massamoordenaars aanpakt, waar ze zich ook bevinden.

CONTRA
28-07-12, 19:31
Over die executies van die Iraanse atoomgeleerden is helemaal niets bewezen en het doden van vijandelijke legeraanvoerders is toegestaan volgens het oorlogsrecht.

palestynen hebben geen leger.

Al Sawt
28-07-12, 19:34
palestynen hebben geen leger. Neem hem niet kwalijk. Hij weet niet waar hij het over heeft. Want van oorlogsrecht is er geen sprake. Aangezien er geen oorlog bestaat tussen Iran en Israel. De dood van Iraanse geleerden is moord en dus een daad van agressie!

Firefox
28-07-12, 19:41
Neem hem niet kwalijk. Hij weet niet waar hij het over heeft. Want van oorlogsrecht is er geen sprake. Aangezien er geen oorlog bestaat tussen Iran en Israel. De dood van Iraanse geleerden is moord en dus een daad van agressie!

Je hebt niet gelezen wat ik schreef.

CONTRA
28-07-12, 19:41
Precies : de mossad heeft veels te veel blunders achter de rug gepleegd dan successen gehaald : de mossad reputatie is meestaal een mythe, propaganda inderdaad



ga maar eens een tydje op de westbank wonen, dan kom je er wel achter hoe akelig goed de israelische inlichtingen- en veiligheidsdiensten zyn... alles houden ze in de gaten en alles wordt geregistreerd... de westbank is 1984 in de praktyk, mede dankzy de israelische inlichtingendiensten.

Firefox
28-07-12, 19:43
palestynen hebben geen leger.

Het gaat erom dat het hypocriet is om te piepen, wanneer Israël de grote jongens die de aanvallen op Israëlische vrouwen en kinderen beramen, aanpakt.

Firefox
28-07-12, 19:43
ga maar eens een tydje op de westbank wonen, dan kom je er wel achter hoe akelig goed de israelische inlichtingen- en veiligheidsdiensten zyn... alles houden ze in de gaten en alles wordt geregistreerd... de westbank is 1984 in de praktyk, mede dankzy de israelische inlichtingendiensten.

Dan ken jij 1984 niet.

CONTRA
28-07-12, 19:49
Het gaat erom dat het hypocriet is om te piepen, wanneer Israël de grote jongens die de aanvallen op Israëlische vrouwen en kinderen beramen, aanpakt.

die paar israelische burgers zyn broodkruimels vergeleken by de hoeveelheden palestynse burgers die door israel zyn gedood, kom dan niet aanzetten over hypocrisie.

Firefox
28-07-12, 19:52
die paar israelische burgers zyn broodkruimels vergeleken by de hoeveelheden palestynse burgers die door israel zyn gedood, kom dan niet aanzetten over hypocrisie.

Als de Palestijnen zouden ophouden met het vermoorden van Israëli's, dan zouden er geen Palestijnen meer vermoord worden.

CONTRA
28-07-12, 19:56
Dan ken jij 1984 niet.

avondklokken, nachtelyke razzia's, huisdoorzoekingen, controleposten, wegversperringen, wachttorens, speciale reispasjes, hekken, muren, prikkeldraad, geluidsbommen, traangas, rubberen kogels, onderdrukking, uitsluiting, waterdiefstal, plunderingen, georganiseerde moordaanslagen, en ga zo maar door... de westbank is inderdaad een stuk erger dan 1984.

Firefox
28-07-12, 20:00
avondklokken, nachtelyke razzia's, huisdoorzoekingen, controleposten, wegversperringen, wachttorens, speciale reispasjes, hekken, muren, prikkeldraad, geluidsbommen, traangas, rubberen kogels, onderdrukking, uitsluiting, waterdiefstal, plunderingen, georganiseerde moordaanslagen, en ga zo maar door... de westbank is inderdaad een stuk erger dan 1984.

Daar gaat 1984 helemaal niet over, maar over een totalitair geregeerde maatschappij.

CONTRA
28-07-12, 20:04
Als de Palestijnen zouden ophouden met het vermoorden van Israëli's, dan zouden er geen Palestijnen meer vermoord worden.

als de israeli's zouden ophouden met het stelen van water, het plunderen van land, het onderdrukken van een volk en het vermoorden van burgers, dan zouden er geen israeli's meer vermoord worden (die toch al zelden vermoord worden).

CONTRA
28-07-12, 20:05
Daar gaat 1984 helemaal niet over, maar over een totalitair geregeerde maatschappij.

dat is de westbank door de repressiepolitiek van israel, sukkel!

leven in schoonheid
28-07-12, 20:06
als de israeli's zouden ophouden met het stelen van water, het plunderen van land, het onderdrukken van een volk en het vermoorden van burgers, dan zouden er geen israeli's meer vermoord worden (die toch al zelden vermoord worden).
Uuuuhhhhh Israel stelen van water?
Vertel want dit is nieuw voor me!!!

Firefox
28-07-12, 20:10
dat is de westbank door de repressiepolitiek van israel, sukkel!

Lees eerst 1984 en kom dan terug.

Firefox
28-07-12, 20:11
als de israeli's zouden ophouden met het stelen van water, het plunderen van land, het onderdrukken van een volk en het vermoorden van burgers, dan zouden er geen israeli's meer vermoord worden (die toch al zelden vermoord worden).

Israël vermoordt geen burgers.

CONTRA
28-07-12, 20:17
Uuuuhhhhh Israel stelen van water?
Vertel want dit is nieuw voor me!!!

Uuuuhhhhh israel steelt al meer dan 40 jaar het grond- en het oppervlaktewater van de westbank... je kan natuurlyk stommetje spelen en net doen alsof je dat niet weet.

Firefox
28-07-12, 20:20
Uuuuhhhhh israel steelt al meer dan 40 jaar het grond- en het oppervlaktewater van de westbank... je kan natuurlyk stommetje spelen en net doen alsof je dat niet weet.

Vind jij niet dat de inwoners van Jeruzalem (ook de Arabieren) moeten worden voorzien van drinkwater?

leven in schoonheid
28-07-12, 20:29
Uuuuhhhhh israel steelt al meer dan 40 jaar het grond- en het oppervlaktewater van de westbank... je kan natuurlyk stommetje spelen en net doen alsof je dat niet weet.
Israel leverd juist water aan de palestijnen een overeenkomst tussen Israel en de Palestijnen net als benzine :maf:

leven in schoonheid
28-07-12, 21:03
avondklokken, nachtelyke razzia's, huisdoorzoekingen, controleposten, wegversperringen, wachttorens, speciale reispasjes, hekken, muren, prikkeldraad, geluidsbommen, traangas, rubberen kogels, onderdrukking, uitsluiting, waterdiefstal, plunderingen, georganiseerde moordaanslagen, en ga zo maar door... de westbank is inderdaad een stuk erger dan 1984.
Hoe zou u reageren als er dagelijks aanslagen kan worden gepleegd op uw volk

CONTRA
28-07-12, 21:05
Israel leverd juist water aan de palestijnen een overeenkomst tussen Israel en de Palestijnen net als benzine :maf:

het is inderdaad lucratief voor israel om gestolen water voor veel geld te verkopen aan palestynen.

CONTRA
28-07-12, 21:16
Israël vermoordt geen burgers.

tuurlyk, net als de nazi's nooit joden gedood hebben.

Firefox
28-07-12, 21:19
het is inderdaad lucratief voor israel om gestolen water voor veel geld te verkopen aan palestynen.

Niemand krijgt water voor niks, jij ook niet.

leven in schoonheid
28-07-12, 21:22
het is inderdaad lucratief voor israel om gestolen water voor veel geld te verkopen aan palestynen.
Sorry weer een foutje als bezetter ( want zo wordt Israel nog steeds gezien na de oorlog in de jaren 60) zijn ze verplicht zorg te dragen in de eerste levens behoeften en water wordt gratis verstrekt aan de palestijnse gebieden wat Hamas er voor vraagt is sinds 2 jaar niet meer bekend sinds alle VN waarnemers zijn verwijderd en controlle hierop niet meer mogelijk is.

leven in schoonheid
28-07-12, 21:24
Niemand krijgt water voor niks, jij ook niet.
Zo je krijgt een rode duim van me, want er zijn velen die water voor niets krijgen, zelfs in Nederland, ook al dreigt watermaatschappijen je af te sluiten, ze mogen het niet ;)

leven in schoonheid
28-07-12, 21:27
tuurlyk, net als de nazi's nooit joden gedood hebben.
Weet u dat jij met dit schrijven strafbaar bent en zelfs schade kunt toebrengen aan maroc.nl

CONTRA
28-07-12, 21:41
Niemand krijgt water voor niks, jij ook niet.

wat is dat nou weer voor een nietszeggende reactie?

CONTRA
28-07-12, 21:44
Sorry weer een foutje als bezetter ( want zo wordt Israel nog steeds gezien na de oorlog in de jaren 60) zijn ze verplicht zorg te dragen in de eerste levens behoeften en water wordt gratis verstrekt aan de palestijnse gebieden wat Hamas er voor vraagt is sinds 2 jaar niet meer bekend sinds alle VN waarnemers zijn verwijderd en controlle hierop niet meer mogelijk is.

heb je nog meer oeverloos geklets? zo ja, houd het aub voor je!

leven in schoonheid
28-07-12, 21:59
heb je nog meer oeverloos geklets? zo ja, houd het aub voor je!
Ben jij ooit in Israel geweest of weet jij enigsinds de afspraken die er gemaakt zijn in de jaren 70?
Zoek eens onder Ben Gelen is een Nederlander die miljoenen heeft verdiend met het aanleggen van pijpleidingen en pomp installatie's, naar de westbank en Gaza.
Droom lekker verder jongen.

CONTRA
29-07-12, 12:05
Ben jij ooit in Israel geweest of weet jij enigsinds de afspraken die er gemaakt zijn in de jaren 70?
Zoek eens onder Ben Gelen is een Nederlander die miljoenen heeft verdiend met het aanleggen van pijpleidingen en pomp installatie's, naar de westbank en Gaza.
Droom lekker verder jongen.

het oeverloos geklets gaat gewoon verder

CONTRA
29-07-12, 12:13
Ik heb melding gemaakt bij het bestuur, ontkenning dat duitsers joden doden is strafbaar, en zoek het verder lekker uit.:maf:

klikspaan

Joesoef
29-07-12, 15:56
Ik heb melding gemaakt bij het bestuur, ontkenning dat duitsers joden doden is strafbaar, en zoek het verder lekker uit.:maf:


Je hebt gebrekkig taalkundig inzichten wel lees je vooroordeel bevestigend. De holocaust wordt niet ontkend er wordt een vergelijking gemaakt met het feit dat israel de Palestijnen aanhoudend onderdrukken en terroriseren.

leven in schoonheid
29-07-12, 19:21
Je hebt gebrekkig taalkundig inzichten wel lees je vooroordeel bevestigend. De holocaust wordt niet ontkend er wordt een vergelijking gemaakt met het feit dat israel de Palestijnen aanhoudend onderdrukken en terroriseren.
We zullen zien Joesoef we zullen zien hoe meldpunt.nl hierover denkt, "zeggen dat Nazies geen Joden doden" is ontkenning van de Holocaust.

Joesoef
29-07-12, 19:50
We zullen zien Joesoef we zullen zien hoe meldpunt.nl hierover denkt, "zeggen dat Nazies geen Joden doden" is ontkenning van de Holocaust.


Dit staat er:



Israël vermoordt geen burgers.

tuurlyk, net als de nazi's nooit joden gedood hebben.

Toegeven, als je geen enkel logisch inzicht hebt dan staat er wat jij leest. Aangezien Israël wel degelijk burgers vermoord is er van ontkenning geen enkele sprake.

mark61
29-07-12, 20:26
Weet u dat jij met dit schrijven strafbaar bent en zelfs schade kunt toebrengen aan maroc.nl

I.......

leven in schoonheid
29-07-12, 21:18
Dit staat er:



Toegeven, als je geen enkel logisch inzicht hebt dan staat er wat jij leest. Aangezien Israël wel degelijk burgers vermoord is er van ontkenning geen enkele sprake.
Kan een land burgers vermoorden?

Kortman
29-07-12, 22:53
tuurlyk, net als de nazi's nooit joden gedood hebben.

Ja dat laatse wordt in bepaalde kringen/landen zelfs toegejuigd !
Holocaust ?? wat is dat ??

:fpuh:

Kortman
29-07-12, 23:01
We zullen zien Joesoef we zullen zien hoe meldpunt.nl hierover denkt, "zeggen dat Nazies geen Joden doden" is ontkenning van de Holocaust.

Sorry ik ben het vaak met jou eens , maar in dit geval vindt ik het ''spijkers zoeken bij laag water ''
m.a.w hetgaat er hier vaak heet van de naald aan toe en er vallen woorden die niet altijd zo bedoeld zijn.
Dus om daar een officieele melding van te maken vindt ik te ver gaan , dus overbodig bij dit soort discussies .

Kortman
29-07-12, 23:09
het is inderdaad lucratief voor israel om gestolen water voor veel geld te verkopen aan palestynen.

Gestolen water ? oke maar hoe komt dat water dan alsnog bij de Palestijnen terecht .
Uit het onderstaande wordt ik ook niet veel wijzer




woensdag 13 juni 2012
Waterproblematiek Palestina,? vooral foute informatie in omloop







Het bekende beeld: de Palestijnen hebben een schrijnend tekort aan water, vaak urenlang geen stromend water terwijl Joodse kolonisten en Israeli's letterlijk baden in het water. Wie kent de foto's niet van zwembaden in nederzettingen tegenover stoffige straatjes en arme Palestijnen in de nietsontziende hitte? Uiteraard zijn de Palestijnen er zo slecht aan toe vanwege Israels (vaak sterk uitvergrote) voorspoed en rijkdom. In werkelijkheid ligt het allemaal een heel stuk genuanceerder. Zo komt het gemiddelde waterverbruik van Israeli's en Palestijnen steeds dichter bij elkaar, onder andere omdat water in Israel steeds schaarser wordt en men steeds meer water hergebruikt. Een ander sprookje is dat Israel water van de Palestijnen steelt, en dat de bezetting er mede op gericht is dit water te kunnen blijven 'jatten'. Er zijn echter duidelijke afspraken over het watergebruik uit de gemeenschappelijke aquifers die onder zowel Israel als de Westoever liggen, en de Palestijnen gebruiken meer dan daarin overeengekomen en hebben daarnaast ook een aantal illegale bronnen aangeboord.

CONTRA
29-07-12, 23:59
Gestolen water ? oke maar hoe komt dat water dan alsnog bij de Palestijnen terecht .


dat kopen ze van israëlische waterbedryven (die het water duurder verkoopt aan palestynen dan aan israëli's)


Uit het onderstaande wordt ik ook niet veel wijzer

als je meer wilt weten over de waterpolitiek op de westbank en gaza dan is de israëlische organisatie b'tselem een goede bron van informatie: The Water Crisis | B'Tselem (http://www.btselem.org/topic/water)

CONTRA
30-07-12, 00:04
Ja dat laatse wordt in bepaalde kringen/landen zelfs toegejuigd !
Holocaust ?? wat is dat ??

:fpuh:

met sarcasme bedoeld men het tegenovergestelde van wat men schryft. dienvolgens zeg ik met myn sarcastische opmerking dat de holocaust juist wél plaats heeft gevonden.

Kortman
30-07-12, 00:45
dat kopen ze van israëlische waterbedryven (die het water duurder verkoopt aan palestynen dan aan israëli's)


[/COLOR]
als je meer wilt weten over de waterpolitiek op de westbank en gaza dan is de israëlische organisatie b'tselem een goede bron van informatie: The Water Crisis | B'Tselem (http://www.btselem.org/topic/water)

BEIDE BRONNEN ,staan lijnrecht t/o elkaar dus zoals gewoonlijk zal de waarheid wel in het midden hangen .
maar ja als je niet neutraal bent dan kies je gewoon voor de informatie die jou het beste past.
Want zo is het toevallig ook nog eens een keer.

Kortman
30-07-12, 00:47
met sarcasme bedoeld men het tegenovergestelde van wat men schryft. dienvolgens zeg ik met myn sarcastische opmerking dat de holocaust juist wél plaats heeft gevonden.

Ja gelukkig behoor jij niet tot de groep die het ''steevast '' ontkennen.
:knipoog:

Kortman
30-07-12, 00:52
dat kopen ze van israëlische waterbedryven (die het water duurder verkoopt aan palestynen dan aan israëli's)


[/COLOR]
als je meer wilt weten over de waterpolitiek op de westbank en gaza dan is de israëlische organisatie b'tselem een goede bron van informatie: The Water Crisis | B'Tselem (http://www.btselem.org/topic/water)




U bevindt zich hier:HomeAlle onderwerpenOntwikkelingssamenwerkingWater Veilig en schoon drinkwater
Onderwerp: Ontwikkelingssamenwerking

Dit onderwerp bevat 5 rubrieken.
Overzicht
Inhoud
Nieuws
Vraag en antwoord
Documenten en publicaties


Veilig en schoon drinkwater


Vervuild drinkwater en een tekort aan sanitaire voorzieningen als wc's en douches veroorzaken de helft van alle gezondheidsproblemen in ontwikkelingslanden. Kinderen gaan niet naar school omdat ze ziek zijn. En water halen kost vooral meisjes en vrouwen veel tijd.

Gevolgen vervuild drinkwater

Meer dan 1 miljard mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater. Nog veel meer mensen beschikken niet over een fatsoenlijke wc in de buurt. Dit heeft grote gevolgen:
ziektes: de helft van alle gezondheidsproblemen in arme landen wordt veroorzaakt door vuil drinkwater en gebrekkige wc's en rioleringen (sanitatie);
schoolverzuim: wereldwijd gaan 443 miljoen schooldagen verloren doordat leerlingen diarree en andere ziektes hebben die met vervuild drinkwater te maken hebben;
inkomstendaling: ziekteverzuim door vies water kost Afrikaanse landen jaarlijks 5% van hun bruto nationaal product (bnp).

Vrouwen en meisjes het kwetsbaarst

Vooral vrouwen en meisjes hebben last van gebrek aan schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Zij halen meestal het water, wat veel tijd kost. Tijdens hun menstruatie gaan meisjes vaak niet naar school omdat er geen wc's zijn. Als vrouwen naar buiten moeten omdat er geen wc is in het huishouden, worden ze vaker slachtoffer van seksueel geweld. En vrouwen zijn kwetsbaarder voor ziektes die het gevolg zijn van ongezond water.

Schoon water is een mensenrecht

Toegang tot veilig drinkwater is een mensenrecht. Toch sterven dagelijks 5000 mensen door gebrek aan water of door vervuild drinkwater. Voldoende toegang tot veilig drinkwater is als:
huishoudens zijn aangesloten op een waterleidingsysteem of hebben toegang tot een gedeelde voorziening als een pomp of een put;
het water is op redelijke afstand van het huishouden (maximaal 30 minuten lopen of 1 kilometer);
er is voldoende water (20 liter per persoon per dag).


GEDEELDE SMART IS HALVE SMART !
De PALESTIJNEN STAAN NIET OP DE LIJST MAAR TOCH :



U bevindt zich hier:HomeAlle onderwerpenOntwikkelingssamenwerkingWater Veilig en schoon drinkwater
Onderwerp: Ontwikkelingssamenwerking

Dit onderwerp bevat 5 rubrieken.
Overzicht
Inhoud
Nieuws
Vraag en antwoord
Documenten en publicaties


Veilig en schoon drinkwater


Vervuild drinkwater en een tekort aan sanitaire voorzieningen als wc's en douches veroorzaken de helft van alle gezondheidsproblemen in ontwikkelingslanden. Kinderen gaan niet naar school omdat ze ziek zijn. En water halen kost vooral meisjes en vrouwen veel tijd.

Gevolgen vervuild drinkwater

Meer dan 1 miljard mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater. Nog veel meer mensen beschikken niet over een fatsoenlijke wc in de buurt. Dit heeft grote gevolgen:
ziektes: de helft van alle gezondheidsproblemen in arme landen wordt veroorzaakt door vuil drinkwater en gebrekkige wc's en rioleringen (sanitatie);
schoolverzuim: wereldwijd gaan 443 miljoen schooldagen verloren doordat leerlingen diarree en andere ziektes hebben die met vervuild drinkwater te maken hebben;
inkomstendaling: ziekteverzuim door vies water kost Afrikaanse landen jaarlijks 5% van hun bruto nationaal product (bnp).

Vrouwen en meisjes het kwetsbaarst

Vooral vrouwen en meisjes hebben last van gebrek aan schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Zij halen meestal het water, wat veel tijd kost. Tijdens hun menstruatie gaan meisjes vaak niet naar school omdat er geen wc's zijn. Als vrouwen naar buiten moeten omdat er geen wc is in het huishouden, worden ze vaker slachtoffer van seksueel geweld. En vrouwen zijn kwetsbaarder voor ziektes die het gevolg zijn van ongezond water.

Schoon water is een mensenrecht

Toegang tot veilig drinkwater is een mensenrecht. Toch sterven dagelijks 5000 mensen door gebrek aan water of door vervuild drinkwater. Voldoende toegang tot veilig drinkwater is als:
huishoudens zijn aangesloten op een waterleidingsysteem of hebben toegang tot een gedeelde voorziening als een pomp of een put;
het water is op redelijke afstand van het huishouden (maximaal 30 minuten lopen of 1 kilometer);
er is voldoende water (20 liter per persoon per dag).

Kortman
30-07-12, 01:09
U bevindt zich hier:HomeAlle onderwerpenOntwikkelingssamenwerkingWater Veilig en schoon drinkwater
Onderwerp: Ontwikkelingssamenwerking

Dit onderwerp bevat 5 rubrieken.
Overzicht
Inhoud
Nieuws
Vraag en antwoord
Documenten en publicaties


Veilig en schoon drinkwater


Vervuild drinkwater en een tekort aan sanitaire voorzieningen als wc's en douches veroorzaken de helft van alle gezondheidsproblemen in ontwikkelingslanden. Kinderen gaan niet naar school omdat ze ziek zijn. En water halen kost vooral meisjes en vrouwen veel tijd.

Gevolgen vervuild drinkwater

Meer dan 1 miljard mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater. Nog veel meer mensen beschikken niet over een fatsoenlijke wc in de buurt. Dit heeft grote gevolgen:
ziektes: de helft van alle gezondheidsproblemen in arme landen wordt veroorzaakt door vuil drinkwater en gebrekkige wc's en rioleringen (sanitatie);
schoolverzuim: wereldwijd gaan 443 miljoen schooldagen verloren doordat leerlingen diarree en andere ziektes hebben die met vervuild drinkwater te maken hebben;
inkomstendaling: ziekteverzuim door vies water kost Afrikaanse landen jaarlijks 5% van hun bruto nationaal product (bnp).

Vrouwen en meisjes het kwetsbaarst

Vooral vrouwen en meisjes hebben last van gebrek aan schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Zij halen meestal het water, wat veel tijd kost. Tijdens hun menstruatie gaan meisjes vaak niet naar school omdat er geen wc's zijn. Als vrouwen naar buiten moeten omdat er geen wc is in het huishouden, worden ze vaker slachtoffer van seksueel geweld. En vrouwen zijn kwetsbaarder voor ziektes die het gevolg zijn van ongezond water.

Schoon water is een mensenrecht

Toegang tot veilig drinkwater is een mensenrecht. Toch sterven dagelijks 5000 mensen door gebrek aan water of door vervuild drinkwater. Voldoende toegang tot veilig drinkwater is als:
huishoudens zijn aangesloten op een waterleidingsysteem of hebben toegang tot een gedeelde voorziening als een pomp of een put;
het water is op redelijke afstand van het huishouden (maximaal 30 minuten lopen of 1 kilometer);
er is voldoende water (20 liter per persoon per dag).


GEDEELDE SMART IS HALVE SMART !
De PALESTIJNEN STAAN NIET OP DE LIJST MAAR TOCH :



U bevindt zich hier:HomeAlle onderwerpenOntwikkelingssamenwerkingWater Veilig en schoon drinkwater
Onderwerp: Ontwikkelingssamenwerking

Dit onderwerp bevat 5 rubrieken.
Overzicht
Inhoud
Nieuws
Vraag en antwoord
Documenten en publicaties


Veilig en schoon drinkwater


Vervuild drinkwater en een tekort aan sanitaire voorzieningen als wc's en douches veroorzaken de helft van alle gezondheidsproblemen in ontwikkelingslanden. Kinderen gaan niet naar school omdat ze ziek zijn. En water halen kost vooral meisjes en vrouwen veel tijd.

Gevolgen vervuild drinkwater

Meer dan 1 miljard mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater. Nog veel meer mensen beschikken niet over een fatsoenlijke wc in de buurt. Dit heeft grote gevolgen:
ziektes: de helft van alle gezondheidsproblemen in arme landen wordt veroorzaakt door vuil drinkwater en gebrekkige wc's en rioleringen (sanitatie);
schoolverzuim: wereldwijd gaan 443 miljoen schooldagen verloren doordat leerlingen diarree en andere ziektes hebben die met vervuild drinkwater te maken hebben;
inkomstendaling: ziekteverzuim door vies water kost Afrikaanse landen jaarlijks 5% van hun bruto nationaal product (bnp).

Vrouwen en meisjes het kwetsbaarst

Vooral vrouwen en meisjes hebben last van gebrek aan schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Zij halen meestal het water, wat veel tijd kost. Tijdens hun menstruatie gaan meisjes vaak niet naar school omdat er geen wc's zijn. Als vrouwen naar buiten moeten omdat er geen wc is in het huishouden, worden ze vaker slachtoffer van seksueel geweld. En vrouwen zijn kwetsbaarder voor ziektes die het gevolg zijn van ongezond water.

Schoon water is een mensenrecht

Toegang tot veilig drinkwater is een mensenrecht. Toch sterven dagelijks 5000 mensen door gebrek aan water of door vervuild drinkwater. Voldoende toegang tot veilig drinkwater is als:
huishoudens zijn aangesloten op een waterleidingsysteem of hebben toegang tot een gedeelde voorziening als een pomp of een put;
het water is op redelijke afstand van het huishouden (maximaal 30 minuten lopen of 1 kilometer);
er is voldoende water (20 liter per persoon per dag).

En dan nog deze bron ook :
Islamic Relief :: Water (http://www.islamic-relief.nl/Projecten.aspx/Regions?themaId=11)
Ook daar wordt geen melding gemaakt van Palestina !
Ik krijg het donker bruine vermoedden dat miljoenen mensen graag willen ruilen met de situatie in PALESTINA !
VERGELKEN BIJ ANDERE STUMPERS LEVEN DE PALESTIJNEN IN HET LAND VAN ''MELK EN HONING ''

CONTRA
30-07-12, 01:14
BEIDE BRONNEN ,staan lijnrecht t/o elkaar dus zoals gewoonlijk zal de waarheid wel in het midden hangen .
maar ja als je niet neutraal bent dan kies je gewoon voor de informatie die jou het beste past.
Want zo is het toevallig ook nog eens een keer.

jouw bron komt van joods aktueel, dat zyn notoire zionisten uit belgië. myn bron komt van b'tselem, dat is weliswaar een israëlische organisatie, maar staat neutraal in het conflict.

Kortman
30-07-12, 01:23
jouw bron komt van joods aktueel, dat zyn notoire zionisten uit belgië. myn bron komt van b'tselem, dat is weliswaar een israëlische organisatie, maar staat neutraal in het conflict.

Als je neutraal wil blijven ,moet je niet van een bron uitgaan dus :Islamic Relief :: Water

CONTRA
30-07-12, 01:25
Als je neutraal wil blijven ,moet je niet van een bron uitgaan dus :Islamic Relief :: Water

zit niet zo te trollen

Kortman
30-07-12, 01:41
zit niet zo te trollen

ik zoek gewoon net zo als jij doet !
http://www.martinsherman.org/Rebuttal_of_Amnesty_report_on_water_as_ethnic_clea nsing%20ENG4.pdf

Tja dan kom je van zelf wel iets tegen ,dat zoals ik al eerder opmerkte het best wel mee valt in Palestina , zo gort droog staan ze nu ook weer niet , en zeker niet t.o.v van mensen die echt gen druppel water hebben .maar ja die tellen niet mee het zijn allen de Palestijnen die het zoooooo slecht hebben.
HELAAS VOOR JOU valt dit tegen (wat het de situatie van het water betreft ) !! goed lezen hoor!
Nogmaals miljoenen mensen willen graag met ze ruilen ondanks de ''wrede en medogeloze Joden '' die ze systeem matisch het leven vreselijk zuur maken en ze langzaam maar zeker vermoorden door de Palestijnen uit te drogen .
:engel:

CONTRA
30-07-12, 01:52
dat zoals ik al eerder opmerkte het best wel mee valt in Palestina , zo gort droog staan ze nu ook weer niet , en zeker niet t.o.v van mensen die echt gen druppel water hebben .maar ja die tellen niet mee het zijn allen de Palestijnen die het zoooooo slecht hebben.
HELAAS VOOR JOU valt dit tegen (wat het de situatie van het water betreft ) !! goed lezen hoor!
Nogmaals miljoenen mensen willen graag met ze ruilen ondanks de ''wrede en medogeloze Joden '' die ze systeem matisch het leven vreselijk zuur maken en ze langzaam maar zeker vermoorden door de Palestijnen uit te drogen .
:engel:

je kwam zelf met informatie van zionisten aanzetten over de waterpolitiek in de palestynse gebieden, waarvan je zelf schreef dat je daar niet wyzer van werd... ik maakte de blunder dat je oprecht geïnteresseerd was in dit onderwerp en verwees je door naar een neutrale israelische organisatie die onderzoek heeft gedaan naar de waterpolitiek en daar verschillende artikelen over heeft geplubliceerd... vervolgens blykt dat het onderwerp je geen reet interesseert en je alleen maar uit bent op trollen.

leven in schoonheid
30-07-12, 10:30
dat kopen ze van israëlische waterbedryven (die het water duurder verkoopt aan palestynen dan aan israëli's)


[/COLOR]
als je meer wilt weten over de waterpolitiek op de westbank en gaza dan is de israëlische organisatie b'tselem een goede bron van informatie: The Water Crisis | B'Tselem (http://www.btselem.org/topic/water)
Moest even diep duiken maar hier de gegevens volgens de vertaling VN/UN uit 2011 jaarverslag

Eén van de eerste overeenkomsten die in Oslo in 1993 in het kader van het Palestijns zelfbestuur werden goedgekeurd, omvatte een akkoord over water. In september 1995 werd in Washington het Oslo II-verdrag ondertekend. Hierbij erkende Israël de Palestijnse waterrechten. Het verdrag voorzag ook de aanzet tot het creëren van een kader voor een permanente regeling. Met dit akkoord beloofden beide partijen:

Te erkennen dat het watertekort voor beide partijen een probleem is.
Inspanningen te leveren om nieuwe bronnen aan te boren voor gevarieerd gebruik. Dit zou voornamelijk in de nog onontgonnen ‘Eastern Aquifer’ (waterhoudende grondlaag) moeten gebeuren, maar ook via het recycleren van afvalwater, en ontzilting.
‘Illegale’ afleiding van water tegen te gaan
Het rioolwater te zuiveren ten einde vervuiling van de waterbronnen te voorkomen, ook van de bronnen van de andere partij.
Met het oog op de ‘toekomstige noden van de Palestijnen’, werd overeengekomen dat Israël 28,6 miljoen kubieke meter per jaar aan de Palestijnen zou leveren (waarvan vijf miljoen kubieke meter in Gaza), in principe uit de ‘Eastern Aquifer’.
Door de Caïro-akkoorden (1994) verwierven de Palestijnen ook in Gaza de controle over de waterhuishouding. Daardoor werden ze zelf verantwoordelijk voor het beheer en de verdere ontwikkeling van de waterbevoorrading en voor de behandeling van het afvalwater. In 2005 werd als onderdeel van de volledige Israëlische terugtrekking uit Gaza ook het waterbevoorradingssysteem, de bronnen, de reservoirs en het overbrengingssysteem van de ontruimde Israëlische dorpen aan de Palestijnen overgedragen. Daardoor kwam de totale watervoorziening en het afvalwater in Gaza onder exclusief Palestijns bestuur.
Het hele Palestijnse ontwikkelingsprogramma in verband met de waterbevoorrading en het zuiveren van het afvalwater wordt gefinancierd door donorlanden. Voorwaarde voor deze financiering is de goedkeuring van het Joint Israeli Palestinian Water Committee (JWC), een waterbeheercomité.
De zeldzame projecten die geen goedkeuring van het comité kregen waren niet in overeenstemming met het Waterakkoord. Meestal waren dit voorstellen om nieuwe Palestijnse bronnen te boren in het noordelijke of westelijke gedeelte van het ‘Mountain Aquifer’. Sommige goedgekeurde projecten (ook het aanboren van nieuwe bronnen) zijn nog niet uitgevoerd omdat ze niet prioritair waren bij het aanwenden van de fondsen van de donorlanden.

Waar loopt het mis?

Waterzuivering:
Een deelcomité van het JWC houdt zich bezig met waterzuivering. Er werd aan Palestijnse kant nog maar één waterzuiveringsinstallatie gebouwd (in El- Bireh). Nochtans heeft het JWC al verschillende projecten goedgekeurd, waarvan de financiering door de donorlanden ook rond was. Israël is dus niet het struikelblok, wel de interne Palestijnse organisatorische problemen.

Ontzilting van zeewater:
Voor de ontzilting van zeewater was er een Israëlisch voorstel om een ontziltingsfabriek te bouwen in de buurt van Hadera. Die zou door de donorlanden opgericht en uitgebaat worden om rechtstreeks water te leveren aan de West Bank. Voor Gaza stelde Israël voor om water te leveren van de ontziltingsinstallatie in Ashkelon. Hoewel de Palestijnen in het akkoord de oprichting goedkeurden, blijven ze weigerachtig tegenover het gebruik van ontzilt water. Dit om politieke redenen. Israël is hier dus evenmin het struikelblok.

Illegale activiteiten:
Hoewel de akkoorden dit uitdrukkelijk verbieden, hebben de Palestijnen meer dan 250 bronnen aangeboord in het noordelijk bassin, meer bepaald in de buurt van Jenin en in het westelijk bekken, in de omgeving van Qualquilya en Tulkarem, zonder goedkeuring van het JWC, wat de bevoorrading van Israël in het gedrang brengt. Daarnaast is er het illegale aftappen van de bevoorradingspijplijnen van de (Israëlische) watermaatschappij Mekorot.
Via dergelijk aftappen hebben inwoners van Sair en Shuyuk (drink)water voor de bevloeiing van hun velden gestolen. Daardoor waren er watertekorten in de dorpen Hebron, Kiryat Arba, Bam Naim en Beitar. Daardoor zag Israël zich genoodzaakt om nieuwe pijpleidingen aan te leggen via een andere route. Het illegaal aftappen van Israëlische leidingen wordt geschat op een diefstal van 3,5 miljoen kubieke meter op jaarbasis. Hoewel de Palestijnse afgevaardigden in het JWC telkens herhalen dat ook zij het slachtoffer hiervan zijn, worden in de praktijk geen maatregelen genomen om dergelijke incidenten te voorkomen, wat een ernstige inbreuk is op de bestaande akkoorden.
In Gaza hebben de Palestijnen de volledige controle over de waterwinning. Daar zijn, onmiddellijk na de terugtrekking van Israël uit het gebied, meer dan 3.000 illegale bronnen aangeboord, Dit veroorzaakte een aanzienlijke daling in het waterpeil en veroorzaakte een ernstige verlies aan waterkwaliteit in de Gaza-aquifer. De inwoners van Gaza zijn hiervan de voornaamste slachtoffers. Wanneer deze dramatische toestand voortduurt zouden in de toekomst ook de andere waterbekkens in moeilijkheden kunnen komen.

Milieuzorg ontbreekt
Door de geografische kenmerken vloeit het rioolwater van de Palestijnse dorpen naar het westen, richting Israël. In Hebron en omgeving, vloeit het naar het zuiden en vanuit Jeruzalem naar het oosten. Niet bewerkt rioolwater vormt een bedreiging voor de volksgezondheid en voor de watervoorraden van Israël en de West Bank. Momenteel is er aan Palestijnse kant nog geen enkele vooruitgang gemaakt in de behandeling van het afvalwater. Nochtans kan dit afvalwater na zuivering probleemloos herbruikt worden voor de irrigatie. Nu wendt men daarvoor hoogwaardig drinkwater aan. In Israël wordt wel consequent gebruik gemaakt van gezuiverd afvalwater in de landbouw.
Van de naar schatting 52 miljoen kubieke meter rioolwater wordt er slechts 4 miljoen gezuiverd in Palestina, de rest wordt zo maar geloosd. Rivieren als de Kishon, Modi’in, Nablus, Alexander, Kidron en Hebron lijken daardoor op sommige plaatsen eerder open riolen, tot ongenoegen van de bewoners in de aanpalende dorpen. Door de ernstige bodemverontreiniging moesten sommige bronnen bv Beit Fajjar, eigendom van de gemeente Bethlehem en een aantal bronnen in de Jordaanvallei en in de omgeving van Jeruzalem, gesloten worden.
Hoewel de waterverdragen de verplichting inhouden om het afvalwater te behandelen, blijken de Palestijnen daar weinig belangstelling voor te hebben. Liever laten ze het rioolwater zijn natuurlijke gang gaan, richting Israël. Nochtans ontvangt de Palestijnse Autoriteit voldoende subsidies van donorlanden. In de periode 1996 -2002 werd 500 miljoen dollar geschonken, waarvan 200 miljoen aangewend werd voor waterwinning. Van de 130 miljoen dollar die door de donors voorbestemd was voor de zuivering, werd slechts 25 miljoen (= 5% van het totale bedrag) geïnvesteerd voor de bouw van de zuiveringsinstallatie in EL-Bireh. Nochtans voorzag het plan ook zuiveringsinstallaties voor de steden Nablus, Tulkarem, Jenin, Ramallah, Kidron, Hebron, Gaza stad en andere plaatsen.
[Aanvulling Likoed Nederland: Hamas in Gaza vindt het belangrijker om raketten te bouwen van rioolpijpen dan om voor de eigen bevolking te zorgen, ook als daardoor kinderen verdrinken in de drek: Palestinians rocket Israel while their own children drown in sewage. (http://likud.nl/2007/03/palestinians-rocket-israel-while-their-own-children-drown-in-sewage/)]

Drinkwatertekort?
Het jaarlijkse verbruik van ‘natuurlijk zoet drinkwater’ per inwoner daalde in Israël van 1967 van 508 kubieke meter per persoon tot 170 kubieke meter per persoon in 2006. Het Palestijnse jaarlijkse verbruik steeg van 85,7 kubieke meter per persoon in 1967 tot 100 kubieke meter per persoon. Door het in gebruik nemen van 13 nieuwe Palestijnse bronnen zal het gemiddelde verbruik per persoon in de West Bank dit jaar verder toenemen, terwijl het verbruik van vers drinkwater in Israël verder afneemt.
[Aanvulling Likoed Nederland: door de Israelische waterbesparingen en de bouw van steeds meer ontziltingsinstallaties verwacht Israel per eind 2013 een wateroverschot.]
Wat betreft de bijkomende leveringen van water aan de Palestijnen: waar de akkoorden de levering van 28,6 miljoen kubieke meter per jaar voorzagen, levert Israël jaarlijks bijna het dubbel van die hoeveelheid. Zo werd er in 2008 51,8 miljoen kubieke meter natuurlijk zoet drinkwater geleverd.

CONTRA
30-07-12, 14:50
Moest even diep duiken maar hier de gegevens volgens de vertaling VN/UN uit 2011 jaarverslag

kletsmajoor

leven in schoonheid
30-07-12, 15:00
kletsmajoor
Je kunt het simpel even nazoeken op internet, maar jij loopt leugens te vertellen en dat moet je niet doen staat je niet netjes contra.

CONTRA
30-07-12, 15:37
Je kunt het simpel even nazoeken op internet

ik hoef het niet eens op te zoeken op het internet, het staat gewoon in de tekst die je citeerde dat het van likoed afkomstig is... niks geen "gegevens volgens de vertaling VN/UN uit 2011 jaarverslag", je plaatst zionistische propaganda.

kletsmajoor.

leven in schoonheid
30-07-12, 15:55
ik hoef het niet eens op te zoeken op het internet, het staat gewoon in de tekst die je citeerde dat het van likoed afkomstig is... niks geen "gegevens volgens de vertaling VN/UN uit 2011 jaarverslag", je plaatst zionistische propaganda.

kletsmajoor.
Ja helaas word er ook wel eens geluisterd naar overheden die zaken aandragen, sorry dat het niet in jou straatje past.

Joesoef
30-07-12, 16:25
Moest even diep duiken maar hier de gegevens volgens de vertaling VN/UN uit 2011 jaarverslag


Wat is je bron?

leven in schoonheid
30-07-12, 18:34
Wat is je bron?

Welke wil je die in Hengelo of die in Suvenmaki?

Joesoef
30-07-12, 18:38
Welke wil je die in Hengelo of die in Suvenmaki?


Gewoon bron geven en niet trollen?

leven in schoonheid
30-07-12, 19:07
Gewoon bron geven en niet trollen?
Ik troll niet en stalk niet, dat ben jij, die mij ziet als een John 2 of Tukkersterror :maf:

leven in schoonheid
30-07-12, 19:10
Vraag mij af of iedereen hier zoveel waarschuwingen krijgt van deze Joesoef, ik trek in ieder geval zijn objectiviteit in twijfel en daar twijfel ik niet aan :P

Joesoef
30-07-12, 19:18
Je geeft pas je bron nadat het je is afgedwongen, begrijpelijk want jouw verhaal komt uit joods actueel.

Zo iets als wij van wc eend adviseren wc eend....

leven in schoonheid
30-07-12, 19:23
Je geeft pas je bron nadat het je is afgedwongen, begrijpelijk want jouw verhaal komt uit joods actueel.

Zo iets als wij van wc eend adviseren wc eend....
Juist je zegt het zelf je gebruikt DWANG!!!!!
En dat in een vrijland als nederland:wat?!:

Joesoef
30-07-12, 20:04
Juist je zegt het zelf je gebruikt DWANG!!!!!
En dat in een vrijland als nederland:wat?!:

Kijk eerst naar jezelf. Je vermeld nagenoeg nooit je bronnen, beweer je weer eens wat en je krijgt hetgeen je beweert niet bij elkaar gegoogeld dan laat je niets meer van je horen. Je laat delen van je info weg, je vult delen aan met je eigen fantasie enz enz enz. Dat heet demagogiek, censuur en manipulatie.

leven in schoonheid
30-07-12, 20:19
Kijk eerst naar jezelf. Je vermeld nagenoeg nooit je bronnen, beweer je weer eens wat en je krijgt hetgeen je beweert niet bij elkaar gegoogeld dan laat je niets meer van je horen. Je laat delen van je info weg, je vult delen aan met je eigen fantasie enz enz enz. Dat heet demagogiek, censuur en manipulatie.
Nee idd, omdat niemand hier bronnen vermeld en was het maar fantasie waarmee ik het aanvulde, dan was deze ellende in de wereld niet echt en dus geen probleem.

CONTRA
30-07-12, 21:22
Juist je zegt het zelf je gebruikt DWANG!!!!!
En dat in een vrijland als nederland:wat?!:

speel geen stommetje... als jy de bron niet vermeldt van een publicatie dan is dat schending van het auteursrecht... je kan maroc.nl daar financieel mee in de problemen brengen... de meeste nieuwssites in nederland verplichten het dat je de bron vermeldt by het plaatsen van hun publicaties op nieuwsfora.

Kortman
30-07-12, 22:19
jouw bron komt van joods aktueel, dat zyn notoire zionisten uit belgië. myn bron komt van b'tselem, dat is weliswaar een israëlische organisatie, maar staat neutraal in het conflict.

En dan nog deze bron ook :
Islamic Relief :: Water
Ook daar wordt geen melding gemaakt van Palestina !
Ik krijg het donker bruine vermoedden dat miljoenen mensen graag willen ruilen met de situatie in PALESTINA !
VERGELKEN BIJ ANDERE STUMPERS LEVEN DE PALESTIJNEN IN HET LAND VAN ''MELK EN HONING

leven in schoonheid
30-07-12, 22:47
speel geen stommetje... als jy de bron niet vermeldt van een publicatie dan is dat schending van het auteursrecht... je kan maroc.nl daar financieel mee in de problemen brengen... de meeste nieuwssites in nederland verplichten het dat je de bron vermeldt by het plaatsen van hun publicaties op nieuwsfora.
Ik speel geen stommertje, maar als er een publikatie wordt gezonden door organisatie's om te publiseren, mag men deze zonder toestemming gebruiken, je mag zelfs citaten gebruiken en sub's op aanvullen.
Daarin tegen liggen op de filmpjes die jij plaatst idd auteursrechten op maar ook copyright.