PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Saphir Asteria is concurrerende smartphone van Marokkaanse makelaardij



MoStar
18-07-12, 23:04
15920

De eerste Marokkaanse smartphone provider is een feit. Het Marokkaanse Saphir heeft namelijk haar eerste smartphone ontwikkelt die kan concurreren met de gevestigde namen als Apple en Samsung.

Het is niet de eerste keer dat Saphir probeert om de mobiele markt te veroveren. Het vorige toestel van Saphir werd te licht bevonden. De specificaties van de Saphir Asteria, het vlaggenship van Saphir, zijn zeker niet slecht. De smartphone beschikt over een 1 GHz Dual Core CPU en een 4 inch MOLED beeldscherm. Het besturingssysteem dat op de smartphone draait is Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich).

De onderdelen worden weliswaar in China geproduceerd maar dat zegt volgens Saphir niets over de kwaliteit. De onderdelen van de Apple smartphones en tablets worden immers ook in China gefabriceerd.

De Asteria wordt geleverd met een extra batterij en een beschermhoes. Daarnaast speelt Saphir handig in op de wensen van gebruikers uit Marokko door de mogelijkheid aan te bieden om twee sim kaarten in het toestel te plaatsen.

Voor meer foto’s, benchmark tests en andere informatie kun je de officiële Facebook pagina (http://www.facebook.com/SAPHIRSmartphone?filter=1) en website (http://www.saphir-concept.com/) van Saphir Concept raadplegen. Let op: Een groot deel van de pagina is in het Frans.

Foto: Alex E. Proimos (Flickr)

mark61
18-07-12, 23:44
Makelij :slaap:

super ick
19-07-12, 07:36
Het is een Samsung met een ander merkje er overheen geplakt.

Firefox
19-07-12, 11:53
Makelij :slaap:

En als je gewoon één woord neerzet schrijf je dat niet met een hoofdletter, net zoals je geen punt gebruikt, want het is geen zin.

H.P.Pas
19-07-12, 12:48
En als je gewoon één woord neerzet schrijf je dat niet met een hoofdletter, net zoals je geen punt gebruikt, want het is geen zin.

Elliptische zin (http://taaladvies.net/taal/advies/popup.php?id=29).

Firefox
19-07-12, 12:52
Elliptische zin (http://taaladvies.net/taal/advies/popup.php?id=29).

Dat was dit woord van Mark dus niet, maar gewoon een verbetering van een ander woord.

mark61
19-07-12, 13:10
En als je gewoon één woord neerzet schrijf je dat niet met een hoofdletter, net zoals je geen punt gebruikt, want het is geen zin.

Nee.

Zie hierboven een voorbeeld van een prima eenwoordzin. Een zin begint in het Nederlands altijd met een hoofdletter, en eindigt met een punt, vraagteken of uitroepteken. Zie ook:

Help!

Wat?

Oh.

Firefox
19-07-12, 13:12
Nee.

Zie hierboven een voorbeeld van een prima eenwoordzin. Een zin begint in het Nederlands altijd met een hoofdletter, en eindigt met een punt, vraagteken of uitroepteken. Zie ook:

Help!

Wat?

Oh.

In dat geval had je dus achter "Makelij" een punt moeten zetten.

mark61
19-07-12, 13:36
In dat geval had je dus achter "Makelij" een punt moeten zetten.

Sjezus wat kan jij zuigen.

Je geeft nu dus toe dat eenwoordzinnen bestaan?

Ik heb me aangewend in geval van smilies geen punt te zetten, voor noch na, omdat dat zo lelijk staat en overbodig wordt. Een smilie is in mijn nieuwe interpunctieregels voor het internettijdperk een opgevoerd leesteken.

En nou kappen. Djiezus.

Firefox
19-07-12, 13:41
Sjezus wat kan jij zuigen.

Je geeft nu dus toe dat eenwoordzinnen bestaan?

Ik heb me aangewend in geval van smilies geen punt te zetten, voor noch na, omdat dat zo lelijk staat en overbodig wordt. Een smilie is in mijn nieuwe interpunctieregels voor het internettijdperk een opgevoerd leesteken.

En nou kappen. Djiezus.

Ik heb nooit ontkend dat er éénwoordzinnen bestaan. Jouw woord is geen éénwoordzin om het ontbreken van een punt en het ontbreken van een context, zoals in de elliptische zin die Pas noemt. Waarom je er geen punt achterzet doet niet ter zake.

super ick
19-07-12, 13:45
Zoals ik al zei: Het zijn autochtonen die elkaars om een deetje en teetje afzeiken :hihi:

Wat een geneuzel.

Fuck. (zo hoort het dus)

mark61
19-07-12, 13:55
Ik vond alleen dat 'makelaardij' zo zielig. Mooi woord, net ff verkeerd. Vervolgens komt gerrit vliegen vangen op laag water.

Firefox
19-07-12, 14:00
Ik vond alleen dat 'makelaardij' zo zielig. Mooi woord, net ff verkeerd. Vervolgens komt gerrit vliegen vangen op laag water.

Je moet ze raken als ze laag vliegen...

super ick
19-07-12, 16:24
Ik vond alleen dat 'makelaardij' zo zielig. Mooi woord, net ff verkeerd. Vervolgens komt gerrit vliegen vangen op laag water.

De spreekwoorden luiden: Elkaar vliegen afvangen en spijkers op laag water zoeken.
Een puntje vergeten vind ik niet erg maar dit kan niet Mark! Dit gaat echt te ver.

super ick
19-07-12, 16:25
Je moet ze raken als ze laag vliegen...

Je moet ze raken als ze ergens opzitten, op jou neus ofzo.

H.P.Pas
19-07-12, 16:40
Je moet ze raken als ze ergens opzitten, op jou neus ofzo.

:hihi:
Jouw humor is in de regel de mijne niet.
Maar deze vind ik aardig.
Slaat de spijker op het moede hoofd.