PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Gemiddelde Marokkaanse agent geen lang leven geschoren



MoStar
18-07-12, 23:40
15921

Jonge Marokkanen die een carrière als politie agent ambiëren is aan te raden hier goed over na te denken. Steeds meer Marokkaanse politie agenten kiezen voor een wel heel extreme uitweg voor problemen, namelijk de dood.

De afgelopen weken valt er steeds vaker te lezen dat in Marokko politie agenten zichzelf van het leven beroven. Deze schrikbarende tendens neemt alleen maar in frequentie toe. Alleen al in de laatste twee dagen hebben verschillende dienaren hun eigen leven beeindigd. Vorig jaar in 2011 pleegden vijf agenten zelfmoord.

Het is een opzienbare opstaling van feiten gezien het standpunt van de Islam tegenover zelfdoding. Juist in een land als Marokko waar de Islam sterk vertegenwoordigd is, is dit schrikwekkend.

De laatste agent die zijn eigen leven ontnam, Khalid Nmir (40), kwam waarschijnlijk tot deze daad nadat zijn vrouw een echtscheiding aanvroeg omdat Nmir haar geen kinderen kon geven. Ook in de andere gevallen blijken sociologische en psychologische problemen de voornamelijke drijfveer van deze akelijke gebeurtenissen te zijn.

De autoriteiten zijn verontrust en organisaties die de belangen van politie agenten behartigen moedigen sterk aan om snel een oplossing te vinden.

Foto: Digiart 2001 | jason.kuffer (Flickr)

mark61
18-07-12, 23:43
Beschoren.

Aangezien zelfmoord een groot taboe is, is het maar de vraag of speciaal politie-agenten zoveel zelfmoord plegen.

Fulanadetal
19-07-12, 05:47
Ik las onlangs dat agenten in Nederland een risicogroep vormen voor suicide. Ik bedoel ze plegen plegen vaker zelfmoord dan vergelijkbaren mensen die niet dit werk doen. Een agent heeft over het algemeen een vuurwapen tot zijn of haar beschikking, misschien is dat een factor?

Tomas
19-07-12, 08:50
Afgezien van het wapen, ziet een gemiddelde agent in een maand meer ellende dan jij en ik in twee levens. Van het bijelkaar rapen van menselijke resten na de zoveelste sprong voor de trein, tot het arresteren van een gewapende man die net zijn gezin heeft uitgemoord. Dat soort dingen. Die kunnen er best in hakken.

Ik wil graag weten hoe hoog het zelfmoordpercentage onder de verkeerspolitie is. Dat kan niet hoog genoeg zijn.

knuppeltje
19-07-12, 09:33
Afgezien van het wapen, ziet een gemiddelde agent in een maand meer ellende dan jij en ik in twee levens. Van het bijelkaar rapen van menselijke resten na de zoveelste sprong voor de trein, tot het arresteren van een gewapende man die net zijn gezin heeft uitgemoord. Dat soort dingen. Die kunnen er best in hakken.

Ik wil graag weten hoe hoog het zelfmoordpercentage onder de verkeerspolitie is. Dat kan niet hoog genoeg zijn.

Zoals gewoonlijk, weer onnavolgbaar.

Samir75017
19-07-12, 10:48
Decent wages and having the right to be represented by trade unions would help them work in better conditions.

Anyway, I don't think this is specific to Morocco.

Firefox
19-07-12, 11:25
Decent wages and having the right to be represented by trade unions would help them work in better conditions.

Anyway, I don't think this is specific to Morocco.

Vakbonden, past dat wel binnen de sjaria?

cummonisto
19-07-12, 11:41
Vakbonden, past dat wel binnen de sjaria?
Hebben ze sharia in Marokko ?

Firefox
19-07-12, 11:45
Hebben ze sharia in Marokko ?

Dat zou ik niet weten, maar een ideaalbeeld van Samir is het wel.

Samir75017
19-07-12, 12:08
Hebben ze sharia in Marokko ?

History and geopolitics have never been his strong suit.

Firefox
19-07-12, 12:17
History and geopolitics have never been his strong suit.

Ik had het niet over Marokko, slimmerik, maar over jou, met je vakbonden. Je bent toch wel erg aangetast door het westerse denken.