PDA

Bekijk Volledige Versie : 6 jaar cel voor misbruik van kinderen kerk



super ick
24-07-12, 21:12
6 jaar cel voor misbruik kinderen kerk - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/12620989/__Cel_voor_misbruik_kinderen__.html)

Marsipulami
24-07-12, 22:30
Tis me wat.

super ick
25-07-12, 08:23
Tis me wat.

Ja, je kunt wel eens wat zeggen van die gekke Yanks maar dit pakken ze toch maar goed aan.
In Europa horen er ook diversen achter slot en grendel maar die schoften zijn er mee weggekomen.
Nu maar hopen dat hij iedere dag, door een zeer zwaar geschapen crimineel in zijn achterste genomen wordt.

knuppeltje
25-07-12, 08:29
Tis me wat.

Je hebt gelijk, het had levenslang moeten zijn.

super ick
25-07-12, 08:34
Tis me wat.

Walgelijk dat jij als lid van de pedokerk het wegmoffelen en faciliteren van kindermisbruik op grote schaal goedkeurt.

Marsipulami
25-07-12, 08:43
Walgelijk dat jij als lid van de pedokerk het wegmoffelen en faciliteren van kindermisbruik op grote schaal goedkeurt.

Oh ? .

Marsipulami
25-07-12, 08:45
Je hebt gelijk, het had levenslang moeten zijn.

nou ja

knuppeltje
25-07-12, 11:15
Niet; nou ja, maar volmondig: ja. :stomp:

mark61
25-07-12, 12:58
Ik vind 6 jaar nog weinig. In de VS kan dat omdat het katholicisme een soort van bedreigde godsdienst is. De echte WASP moet er niks van hebben. Hoewel de Teabaggers toch Santorum omarmden. Extreme standpunten gaan blijkbaar voor het ware geloof.

super ick
25-07-12, 13:37
Oh ? .

Als jij op dergelijke grootschalige praktijken van kindermisbruik reageert met: Tis me wat, dan zegt dat mij genoeg.
Misschien een leuke opmerking om te onthouden en eens rechtstreeks te plaatsen als je ooit een slachtoffer ontmoet?

Levenslang was inderdaad een passende straf geweest.

Marsipulami
26-07-12, 19:36
Levenslang was inderdaad een passende straf geweest.

Ik zou toch wat verzachtende omstandigheden pleiten.

1) Betrokken bisschop heeft zelf nooit misbruik gepleegd.

2) Betrokken bisschop heeft zelf nooit verhinderd (hij kon dat ook niet) dat de slachtoffers of eventuele getuigen naar de politie zouden stappen om aangifte te doen van de dader.

3) De kerk en haar bisschoppen zijn geen verlengstuk van politie of justitie. Ik stel voor om dat zo te houden.

4) De slachtoffers kozen in dezen om niet naar de politie of justitie te stappen. Het lijkt me een blijk van respect voor de slachtoffers dat bisschoppen dan ook niet naar de politie lopen met het verhaal van de slachtoffers.

5) Bisschoppen hebben geen justitiële onderzoeksbevoegdheid. Ze kunnen dus onmogelijk verifiëren of klachten en geruchten kloppen.

6) Geestelijken hebben net als allerlei hulpverleners een juridische verplicht beroepsgeheim wat betekent dat ze vertrouwelijke informatie die ze vernemen in de uitoefening van hun ambt niet mogen mededelen aan derden (i.c. politie of justitie).

7) Wat "schuldig verzuim" of het "niet verlenen van hulp aan personen in nood" betreft. Deze verplichte hulpverlening in noodgevallen betekent niet -noodzakelijk- dat je naar de politie moet stappen. Iemand die aan het verdrinken is, daar moet je niet naar de politie stappen, maar een reddingsboei naar de drenkeling gooien, of zelf in het water springen.

8) Een veel gebezigde praktijk in de katholieke kerk was/is om geestelijken die om één of andere reden in opspraak komen naar een andere functie over te plaatsen. Dat kan een heel zinvolle en adequate reactie zijn op klachten en geruchten. Natuurlijk onder voorwaarde dat in geval van vermoedens van kindermisbruik de dader een functie krijgt waar hij geen kinderen onder zijn hoede heeft.

9) In een normale rechtstaat geldt het principe dat enkel de dader van een misdrijf verantwoordelijk is voor zijn daad. Dus niet de hierarchische meerdere of de hele gemeenschap waartoe de dader behoort. Ik heb nog nooit gehoord van een fabrieksdirecteur die naar de gevangenis moest omdat één van zijn werknemers sexueel misbruik heeft gepleegd.

Besluit

Maar goed, wellicht lag de bezorgdheid van betrokken bisschop - dewelke klachten ontving - teveel bij de goede naam van zijn kerkgemeenschap en te weinig bij het leed van de slachtoffers. Wellicht had hij meer kunnen doen dan hij gedaan heeft.

Om deze redenen stel ik een werkstraf voor van 150 uur i.p.v. levenslange gevangenisstraf.

Soldim
27-07-12, 07:04
Ik zou toch wat verzachtende omstandigheden pleiten.

...

Om deze redenen stel ik een werkstraf voor van 150 uur i.p.v. levenslange gevangenisstraf.

Ik zie een bepalende omstandigheid ... deze bisschop had verder misbruik van kinderen kunnen verhinderen door vroeg in te grijpen. Het moedwillig blootstellen van kinderen aan een pedofiel lijkt me zeker een paar jaartjes brommen waard. De rechter gaat daarin mee.

Ik snap niet hoe je het tegenover je zelf moreel kunt verantwoorden om voor een werkstraf te argumenteren.

super ick
27-07-12, 07:39
Ik zou toch wat verzachtende omstandigheden pleiten.

1) Betrokken bisschop heeft zelf nooit misbruik gepleegd.

2) Betrokken bisschop heeft zelf nooit verhinderd (hij kon dat ook niet) dat de slachtoffers of eventuele getuigen naar de politie zouden stappen om aangifte te doen van de dader.

3) De kerk en haar bisschoppen zijn geen verlengstuk van politie of justitie. Ik stel voor om dat zo te houden.

4) De slachtoffers kozen in dezen om niet naar de politie of justitie te stappen. Het lijkt me een blijk van respect voor de slachtoffers dat bisschoppen dan ook niet naar de politie lopen met het verhaal van de slachtoffers.

5) Bisschoppen hebben geen justitiële onderzoeksbevoegdheid. Ze kunnen dus onmogelijk verifiëren of klachten en geruchten kloppen.

6) Geestelijken hebben net als allerlei hulpverleners een juridische verplicht beroepsgeheim wat betekent dat ze vertrouwelijke informatie die ze vernemen in de uitoefening van hun ambt niet mogen mededelen aan derden (i.c. politie of justitie).

7) Wat "schuldig verzuim" of het "niet verlenen van hulp aan personen in nood" betreft. Deze verplichte hulpverlening in noodgevallen betekent niet -noodzakelijk- dat je naar de politie moet stappen. Iemand die aan het verdrinken is, daar moet je niet naar de politie stappen, maar een reddingsboei naar de drenkeling gooien, of zelf in het water springen.

8) Een veel gebezigde praktijk in de katholieke kerk was/is om geestelijken die om één of andere reden in opspraak komen naar een andere functie over te plaatsen. Dat kan een heel zinvolle en adequate reactie zijn op klachten en geruchten. Natuurlijk onder voorwaarde dat in geval van vermoedens van kindermisbruik de dader een functie krijgt waar hij geen kinderen onder zijn hoede heeft.

9) In een normale rechtstaat geldt het principe dat enkel de dader van een misdrijf verantwoordelijk is voor zijn daad. Dus niet de hierarchische meerdere of de hele gemeenschap waartoe de dader behoort. Ik heb nog nooit gehoord van een fabrieksdirecteur die naar de gevangenis moest omdat één van zijn werknemers sexueel misbruik heeft gepleegd.

Besluit

Maar goed, wellicht lag de bezorgdheid van betrokken bisschop - dewelke klachten ontving - teveel bij de goede naam van zijn kerkgemeenschap en te weinig bij het leed van de slachtoffers. Wellicht had hij meer kunnen doen dan hij gedaan heeft.

Om deze redenen stel ik een werkstraf voor van 150 uur i.p.v. levenslange gevangenisstraf.

Jij bent net verrot en ziek als die gruwelkerk van je.

Marsipulami
27-07-12, 08:19
Ik zie een bepalende omstandigheid ... deze bisschop had verder misbruik van kinderen kunnen verhinderen door vroeg in te grijpen.

Je bent wel heel optimistisch. De samenleving heeft geen oplossing voor de problematiek van de daders. Plegers van misbruik -inbegrepen degenen die vervolgd werden door justitie, in de gevangenis zaten en de nodige psycho-therapeutische begeleiding kregen- hervallen zeer vaak als ze terug in de samenleving komen.

De enige goede oplossing is dan degene die het Vlaams Belang op haar affiches propageert:

Klik --- > http://www.vlaamsbelang.org/fotos/2012_precampagne_levenslangzonderpardon.jpg

knuppeltje
27-07-12, 08:22
De enige goede oplossing is dan degene die het Vlaams Belang op haar affiches propageert:


Soms zou je best wel eens enig sympathie voor die gasten kunnen hebben.

Marsipulami
27-07-12, 08:29
Jij bent net verrot en ziek als die gruwelkerk van je.

En jij misbruikt de slachtoffers nog een tweede keer door over hun rug een ideologische strijd te voeren tegen de kerk.

Charlus
27-07-12, 08:34
Je bent wel heel optimistisch. De samenleving heeft geen oplossing voor de problematiek van de daders. Plegers van misbruik -inbegrepen degenen die vervolgd werden door justitie, in de gevangenis zaten en de nodige psycho-therapeutische begeleiding kregen- hervallen zeer vaak als ze terug in de samenleving komen.
De bisschop had aangifte kunnen doen maar na terugkeer in de maatschappij zouden zijn medewerkers onvermijdelijk in hun oude gewoonte vervallen. Overplaatsing was dus voldoende, zo werd onnodige ontwrichting en drukte voorkomen.

De enige goede oplossing is dan degene die het Vlaams Belang op haar affiches propageert:

Klik --- > http://www.vlaamsbelang.org/fotos/2012_precampagne_levenslangzonderpardon.jpg
Mja. Mijn onderbuik zegt dat ze niet op kindermisbruik door priesters doelen. Vergelijkbaar met de PVV die zich druk maakt over de positie van de vrouw in de Islam de mond houdt over de SGP.
Een stunt als VB bij 'Frans V.' een foto van iemand in priesterkleed had geplaatst.

Marsipulami
27-07-12, 08:39
Soms zou je best wel eens enig sympathie voor die gasten kunnen hebben.

Ongeveer 10% van de gedetineerden in NL en BE zijn kindermisbruikers. Ik maak even de rekening voor NL:

10% van 16000 gedetineerden = 1600 gedetineerden extra met levenslange gevangenisstraf.

1600 x 250 euro per dag = 400 000 euro per dag voor de NL belastingbetaler

x 365 dagen per jaar x 50 jaar = (error niet genoeg plaats op het scherm van mijn rekenmachientje)

De regering van Mark Rutte mag wel een tandje bijsteken wat besparingen betreft.

Marsipulami
27-07-12, 08:45
Overplaatsing was dus voldoende.

Overplaatsing kan een heel nuttige maatregel zijn op voorwaarde dat de dader in zijn nieuwe functie geen kinderen onder zijn hoede meer heeft.

knuppeltje
27-07-12, 09:01
Ongeveer 10% van de gedetineerden in NL en BE zijn kindermisbruikers. Ik maak even de rekening voor NL:

10% van 16000 gedetineerden = 1600 gedetineerden extra met levenslange gevangenisstraf.

1600 x 250 euro per dag = 400 000 euro per dag voor de NL belastingbetaler

De regering van Mark Rutte mag wel een tandje bijsteken wat besparingen betreft.

Bron?

Bron?

Een tien voor de sommen.

Het schijnt ergens tussen de 140 en 180 euro te zijn, heb ik ergens gelezen. Althans in Nederland.

In tegenstelling tot de afschuwelijke mensonterende overbevolking in de Belgische gevangenissen, is er in Nederland nogal wat leegstand. Het lijkt me inderdaad goed, gezien wat gevangenen in België de Belgische staatskas kosten, dat Rutte met België zo snel mogelijk een deal sluit om zoveel als mogelijk Belgische criminelen hier op te sluiten. Als hij de prijs daarvoor dan ook nog flink wat kan opschroeven, is ook dat mooi meegenomen. We verdienen er nu al mooi wat aan, maar toch, hoe meer hoe liever.

Marsipulami
27-07-12, 13:44
Het schijnt ergens tussen de 140 en 180 euro te zijn, heb ik ergens gelezen. Althans in Nederland.




Dienst Justitiële Inrichtingen

De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) is een agentschap van het Nederlandse ministerie van Justitie. In opdracht van dit ministerie verzorgt deze dienst de uitvoering van vrijheidsbenemende straffen en maatregelen. Daarbij werkt de dienst samen met organisaties in het strafrecht, het jeugdrecht en het vreemdelingenrecht.

De Dienst Justitiële Inrichtingen beschikt onder meer over gevangenissen, huizen van bewaring, jeugdinrichtingen, tbs-klinieken, detentiecentra en uitzetcentra.

De dienst beschikt over meer dan 85 vestigingen, waar in totaal ruim 18.000 mensen werken. Daarmee is de Dienst Justitiële Inrichtingen een van de grotere werkgevers in Nederland.

Het aantal gedetineerden dat jaarlijks door de DJI wordt opgesloten ligt rond de 80.000.[1] De kosten daarvan lopen uiteen van 140 euro per plaats per dag (bij plaatsing in een detentiecentrum) tot 512 euro per plaats per dag (bij plaatsing in een tbs-kliniek).


Dienst Justitiële Inrichtingen - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_Justiti%C3%ABle_Inrichtingen)

Marsipulami
27-07-12, 14:08
Bron?

Bron?



Wat betreft het aantal kindermisbruikers die levenslang dienen opgesloten te worden in NL volgend citaatje:


Cijfers over het aantal pedofielen in Nederland zijn moeilijk te geven. Volgens professioneel pedojager Yvonne van Hertum – drijvende kracht achter de website Sex | Adult Movie | Swingers | Bondage | Vibrator at Stopkindersex.com (http://www.stopkindersex.com) – zou het gaan om 1 procent van de bevolking, wat neerkomt op 160.000 pedofielen (StopKinderSex, 2008). Exacte cijfers over veroordelingen voor seksueel kindermisbruik zijn wel bekend. Volgens www.seksueelgeweld.nl is het aantal zaken dat het Openbaar Ministerie behandelt redelijk stabiel. Het gaat om ongeveer 2050 tot 2350 zaken per jaar. (Seksueelgeweld.nl, 2008) Zoals eerder genoemd zijn niet alle daders pedofiel. Gelegenheidsseks tussen kinderen en volwassenen met een hetero- of homoseksuele voorkeur komt ook voor, evenals misbruik van kinderen door mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis, in volksmond ook wel psychopaten genoemd. Het gaat in het laatste geval om mannen die niet in staat zijn om (duurzame) liefdesrelaties aan te gaan, zich niet kunnen inleven in de gevoelens van anderen en meestal gewetenloos zijn. Ze zijn vaak al eerder veroordeeld voor seksueel geweld tegen vrouwen en andere misdrijven. Als een dader van seksueel misbruik daadwerkelijk pedofiel is, bestaat er 59 procent kans op recidive. Dit is hoger dan bij andere misdrijven.

Blind - Pedofilie: lastige lusten (http://www.ziedaar.nl/article.php?id=340)

super ick
27-07-12, 15:53
En jij misbruikt de slachtoffers nog een tweede keer door over hun rug een ideologische strijd te voeren tegen de kerk.

Aha, we gaan de slachtofferrol in?
Ik mag er niets over zeggen want dan zou ik de slachtoffers misbruiken?

Het is beste is dus precies wat de kerk uit alle macht decennia heeft geprobeerd. Verzwijgen.

Wat ben je toch een hond. Steek je jezuïetenklooster maar diep in het zand, smerige glibber.

Beken gewoon dat het een stel ordinaire moraalloze viezeriken zijn. Ik kan nooit schade berokkenen door de feiten te benoemen. Ze hebben zichzelf schade berokkend.

Marsipulami
27-07-12, 16:07
Aha, we gaan de slachtofferrol in?
Ik mag er niets over zeggen want dan zou ik de slachtoffers misbruiken?

Het is beste is dus precies wat de kerk uit alle macht decennia heeft geprobeerd. Verzwijgen.

Wat ben je toch een hond. Steek je jezuïetenklooster maar diep in het zand, smerige glibber.

Beken gewoon dat het een stel ordinaire moraalloze viezeriken zijn. Ik kan nooit schade berokkenen door de feiten te benoemen. Ze hebben zichzelf schade berokkend.

Ik ben onder de indruk van de inhoudelijke kwaliteit van je argumenten.

super ick
29-07-12, 14:33
Ik ben onder de indruk van de inhoudelijke kwaliteit van je argumenten.

Nee je bent op je pik getrapt over de termen die ik gebruik om dat moraalloze stelletje kindermisbruikers aan de schandpaal te nagelen.

Marsipulami
29-07-12, 15:41
Nee je bent op je pik getrapt over de termen die ik gebruik om dat moraalloze stelletje kindermisbruikers aan de schandpaal te nagelen.

Een potje schelden kan een mens enorm opluchten ! :duim:

super ick
29-07-12, 21:54
Een potje schelden kan een mens enorm opluchten ! :duim:

Kindermisbruikers is in dit verband geen scheldwoord maar weergave van feiten.

knuppeltje
30-07-12, 11:45
Wat betreft het aantal kindermisbruikers die levenslang dienen opgesloten te worden in NL volgend citaatje:

Belachelijk, is toch een kwestie van boekhouden?