PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Onzekerheid rondom besluit circumcisie frustreert Europese gelovigen



MoStar
27-07-12, 20:07
15977

Sinds de uitspraak van een Duitse rechter dat circumcisie van jongens kan lijden tot blijvende fysieke schade is het debat rondom dit onderwerp in Europa opgewaaid. Het besnijden van jongens op een jonge leeftijd, een fenomeen dat in verschillende geloven voorkomt, is niet verboden in Europa maar staat de laatste tijd steeds meer in de belangstelling. Nu is ook Oostenrijk aan de beurt als land waar politici zich over het feit uitspreken.

Zo lieten twee provinciale bestuurders in de Oostenrijkse media weten dat zij negatief tegenover circumcisie staan. Eén van hen ging zelfs zo ver dat hij uitsprak dat circumcisie in Oostenrijk verboden moet worden.

De uitspraak van de rechter in Duitsland heeft echter niet tot een verbod op circumcisie geleid. De vakbonden voor artsen in Duitsland raden Duitse artsen aan om totdat er meer helderheid is omtrent de wetgeving het uitvoeren van circumcisie operaties indien mogelijk uit te stellen.

Ook in Nederland is het debat aangewakkerd. Het debat is een frustrerend feit voor gelovige moslims, joden en christenen omdat er geen duidelijkheid is of en wat er precies gaat veranderen qua wetgeving.

Foto: Lawrence OP (http://www.flickr.com/photos/paullew/)

Samir75017
27-07-12, 20:17
Freedom of religion is clearly in danger.

Muslims will circumcise their children in their country of origin. Or in bordering countries. That's not an issue in itself.

Archie Bunker
27-07-12, 20:44
Freedom of religion is clearly in danger.

Ik zou het ook jammer vinden als het verboden zou worden. Niet dat ik er wat aan heb als Christen, maar ik vind dat de staat zijn grenzen moet kennen en als beide ouders op religieuze gronden vinden dat hun kind besneden moet worden, moet dat kunnen.

laloon
29-07-12, 17:51
Freedom of religion is clearly in danger.

Muslims will circumcise their children in their country of origin. Or in bordering countries. That's not an issue in itself.

the freedom of neutralite of the human rights wel being and of the children rights wel being is in danger sinds psychopatsh arresting this news:

nee je moet je niet aan de regels houden en wanneer jouw eigenwijsheids bestaan des uwen misdadigerskop terug worden gepakt been en steen gaan klagen en je voor doen als heilige boontje ,blijf maar heerlijk jouwe zelve voederen met het gene dat verrot en bederft met d euwen verrottende lichaams ouderdoms verschijnsellen als gevolge de uwen nare dood lekker zo door blijven eten dat is de uwen intellegentie in tegen de mijne originele nakama producten.
ow ja als je een heilig boontje beweerd te zijn ga maar klagen waarom het de hier onder genoemde niet bekken word gemaakt live in het de originele status aan de elek natie.je mag het geen agenten noemen en of geen wetsdienaars want allemaal ontkennen/weigeren live bekkend te maken het de hier na te noemen nieuws bestaan aan de elke natie live.

De dalna prologica psychiatrische nieuws bestaan, welke bevat:
dat de dalna prologica psychiatrie van het bestaans regence omringend de elke omniversums bestaans regences aan het testen zijnd of personen ziek/zwaar geestelijk gestoord/krankzinnig zijnd/schizofreen zijnd /misdadig zullend zijnd tot het niet te doen : aanmelden ,aangeven,bestrijden,arresteren,vermelden,afstraff en,afwijzen ,de misdaad en of misdaden , en of diefstallen,en of drugs bestaan, en of criminele activiteiten, bespioneren het de dalna prologica psychiatrie bestaan ,en of het stelen zijne vrouwe , en of het stelen zijne kinderen, en of het stelen van zijne producten, en of het stelen zijne eigendommen,en of het stelen zijne beroepen,en of het verhandellen de mensen,en of het verkopen de vrouwe,en of het plegen van meineden, en of het dicteren van mensen en kinderen, en of het plegen van ontkennen de feitelijke feiten, en of het plegen van valselijke aangiftes, en of het plegen van moord op mensen en kinderen, en of het verstoren de openbare vrede,en of het gijzellen en ontvoeren en onderdrukken en bedreigen en ontkennen voor mensen en of voor naties dit genoemde prologica psychiatrische nieuws bestaan van het bestaans regence .
(elke dombo weet waarom het genoemde nieuws bestaan niet word bekkend gemaakt live aan de elke natie dit zo dat de misdaden niet worden aangemeld en niet worden afgewezen en niet worden bestreden en niet worden gezien en niet worden gearresteerd en niet worden afgestraft,en zodat mensen en naties en kinderen in het blinde zullend blijven leven en zullend in het blinde blijven eren de scheinheiligen welke beweren wettig rechtsgeldig te zijn maar toch ontkennen het genoemde nieuws bestaan bekkend te maken aan de elke natie in de originele status wegens het feit dat de scheinheiligen eenzijdig willend blijven leven naar de zinnen van de nazie systemen en willend blijven geeerd zijnd als wettigen rechtgeldigen door mensen naties en kinderen dit eenzijdig in plaats het de neutralisatie bestaan des het de genoemde nieuws en de feitelijke originaliteits bestaan er van dit sinds 1979 live in het geheim en live in het openbaar dit mocht ik niet veraden. ( ik persoonlijk en de mijne originele ik persoonlijk zullend nooit aanmeldingen en of aangiftes en of beschuldigingen geloven voor dat het de genoemde nieuws live is bekkend gemaakt aan de elke natie in de originele status zo als staat te lezen hierbij dezes).http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/alien.gifhttp://img.maroc.nl/forums/images/smilies/alien.gifhttp://img.maroc.nl/forums/images/smilies/alien.gifhttp://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gifhttp://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gifhttp://img.maroc.nl/forums/images/smilies/znaika.gif

Karin.N
29-07-12, 22:17
De overheid dient hier buiten te blijven. Wel vind ik, maar da's mijn persoonlijke mening, dat ook ouders hun boekje te buiten gaan. Daar er meestal geen medische noodzaak voor een besnijdenis is, vind ik dat een mens dit zelf dient te beslissen. Baby's en jonge kinderen kunnen dit niet. Wat mij betreft vind een eventuele besnijdenis pas plaats wanneer een persoon oud genoeg is om daar zelf over te beslissen. Dus geen verbod, maar uitstel tot de persoon in kwestie zelf in staat is om een beslissing te nemen. Een besnijdenis is namelijk niet terug te draaien.

Voorstanders roepen vaak: Vrijheid van religie. Ik zeg dan inderdaad heel belangrijk vrijheid van religie. Laat daarom een mens zelf beslissen. Want elk mens heeft het recht op godsdienstvrijheid, oftewel de vrijheid om zelf voor een religie te kiezen, ongeacht de religie van de ouders!

Samir75017
30-07-12, 01:10
Voorstanders roepen vaak: Vrijheid van religie. Ik zeg dan inderdaad heel belangrijk vrijheid van religie. Laat daarom een mens zelf beslissen. Want elk mens heeft het recht op godsdienstvrijheid, oftewel de vrijheid om zelf voor een religie te kiezen, ongeacht de religie van de ouders!

Christians should not be allowed to get their children baptized ?

Archie Bunker
30-07-12, 10:06
Christians should not be allowed to get their children baptized ?

Nee, nee, nee, Samir. Ga nou niet op die toer.

Besnijdenis is echt wat ingrijpender dan het dopen van kinderen.
In het ene geval grijp je in het lichaam van een ander, in het tweede geval niet.

Bovendien stelt de Duitse grondwet iets over het ingrijpen in het lichaam van iemand.

Artikel 2:
Jeder hat das Recht auf Leben und körperliche Unversehrtheit.

(Mijn vertaling: Ieder heeft recht op leven en lichamelijke integriteit.)

Samir75017
30-07-12, 10:15
Nee, nee, nee, Samir. Ga nou niet op die toer.

Besnijdenis is echt wat ingrijpender dan het dopen van kinderen.


You did not follow the discussion.

She was talking about the fact that parents should not choose the religion of their children. That religion should be based on one's free will.

Why do Christian parents baptize their children ?

Firefox
30-07-12, 10:17
You did not follow the discussion.

She was talking about the fact that parents should not choose for the religion of their children. That religion should be based on one's free will.

Why do Christian parents baptize their children ?

Jij volgt de discussie weer eens niet. Zie het beginartikel.

Archie Bunker
30-07-12, 10:37
You did not follow the discussion.

She was talking about the fact that parents should not choose the religion of their children. That religion should be based on one's free will.

Why do Christian parents baptize their children ?

Sommige Christenen doen dat niet, tenminste niet als ze nog babies zijn. Dit is oa bij de Baptisten (!) het geval. De baptisten kennen in plaats daarvan de 'volwassenendoop'.

Maar goed, vele kerken dopen mensen wel als ze nog een baby zijn en die leggen dan later een beleidenis (uitgaande van een protestantse kerk, bij de RKK ligt het iets anders) af.

Samir75017
30-07-12, 10:47
Sommige Christenen doen dat niet, tenminste niet als ze nog babies zijn. Dit is oa bij de Baptisten (!) het geval. De baptisten kennen in plaats daarvan de 'volwassenendoop'.

Maar goed, vele kerken dopen mensen wel als ze nog een baby zijn en die leggen dan later een beleidenis (uitgaande van een protestantse kerk, bij de RKK ligt het iets anders) af.

So, do you think that it is normal that a child / baby gets baptized and becomes Christian without having had a free choice ?

knuppeltje
30-07-12, 10:58
Ik zou het ook jammer vinden als het verboden zou worden. Niet dat ik er wat aan heb als Christen, maar ik vind dat de staat zijn grenzen moet kennen en als beide ouders op religieuze gronden vinden dat hun kind besneden moet worden, moet dat kunnen.

Ik heb wel een vraagje voor je: Moeten ouders ook vrij zijn in het laten tatoeëren van hun kinderen?

Archie Bunker
30-07-12, 11:11
Ik heb wel een vraagje voor je: Moeten ouders ook vrij zijn in het laten tatoeëren van hun kinderen?

Noem effe de religie die dit verplicht stelt. (Ik schreef "Als beide ouders op religieuze gronden vinden....")

Archie Bunker
30-07-12, 11:17
So, do you think that it is normal that a child / baby gets baptized and becomes Christian without having had a free choice ?

Je bent een zeur Vind jij het normaal dat kinderen van moslims besneden worden zonder dat ze daar toestemming voor hebben gegeven?

knuppeltje
30-07-12, 11:19
Noem effe de religie die dit verplicht stelt. (Ik schreef "Als beide ouders op religieuze gronden vinden....")

Staat het in de koran dan?

Oké, volgens de joodse leer wel. Maar wat is het verschil in het door ouders laten besnijden - of het door ouders laten tatoeëren als het om de lichamelijke integriteit van een kind gaat?

Ik weet, het is een moeilijke, maar doe je best eens.

Samir75017
30-07-12, 11:21
Je bent een zeur Vind jij het normaal dat kinderen van moslims besneden worden zonder dat ze daar toestemming voor hebben gegeven?

That's no answer to my question. No problem.

You referred to circumcison as some kind of violation of the child's body integrity. Have you ever heard circumcised adults complaining about the fact that they have been circumcised ?

Circumcision is a very common practice in America. Shall it be banned ?

What do you think about the "legal" right of killing a baby after a 6-month pregnancy (abortion) ?

Archie Bunker
30-07-12, 11:23
Staat het in de koran dan?



Lijkt mij een vraag voor onze Samir.

Karin.N
30-07-12, 11:29
Christians should not be allowed to get their children baptized ?


Persoonlijk vind ik dat ook het dopen kan wachten tot een kind zelf aangeeft dat hij zij dat wil. Ik had het niet prettig gevonden wanneer mijn ouders mij indertijd hadden laten dopen. Toch is het geen echt vergelijk want dopen geeft geen ingreep in het lichaam. Wat religie betreft is voor mij een kind helemaal vrij om straks te kiezen voor een geloofsovertuiging of juist niet en staat dat los van de keuzes die de ouders hebben gemaakt.

Voordat je verder gaat vragen :knipoog:, ik ben ook tegenstander van alle zgn schoonheidsoperaties. Snijden in een gezond lichaam, nee dank je wel. Idem dito voor de botox ed.

Wat piercings en tatoeages betreft, wachten tot het kind meerderjarig is.

Zo kom je als ouder best wel eens voor lastige vragen te staan. Zoals nu de baarmoederhalsenting voor meisjes van 12 a 13 jaar. Ze kunnen nog niet echt helemaal zelf beslissen. Met het DES gebeuren in mijn achterhoofd, een farmaceutische industrie die echt ook wel op commercieel gewin uit is, het in mijn ogen te weinige onderzoek naar eventuele kwalijke gevolgen van de enting en anderzijds de bescherming van je dochters tegen baarmoederhalskanker.

Archie Bunker
30-07-12, 11:37
You referred to circumcison as some kind of violation of the child's body integrity.



Nee, lieve schat. Je leest niet goed.

Ik gaf aan wat de duitse grondwet over het een en ander zegt.
Leek me relevant voor het topic
en was handig om het verschil tussen besnijdenis en dopen aan te geven.

knuppeltje
30-07-12, 11:40
Lijkt mij een vraag voor onze Samir.

Zal best, maar ik vroeg het aan jou.

Kom op, doe je best eens.

Archie Bunker
30-07-12, 11:43
Zal best, maar ik vroeg het aan jou.

Kom op, doe je best eens.

Nee, hoor ga ik niet doen. Groetjes.

knuppeltje
30-07-12, 11:47
Nee, hoor ga ik niet doen. Groetjes.

Duikeend.

Samir75017
30-07-12, 11:48
Lijkt mij een vraag voor onze Samir.

Why ? How do you know that I'm Muslim ?

Charlus
30-07-12, 11:52
Ik heb wel een vraagje voor je: Moeten ouders ook vrij zijn in het laten tatoeëren van hun kinderen?Noem effe de religie die dit verplicht stelt. (Ik schreef "Als beide ouders op religieuze gronden vinden....")
Als beide ouders op religieuze gronden vinden dat hun kind getatoeëerd moet worden?
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat je zijn vraagje niet kunt beantwoorden ook al zou je het willen? Wel zo netjes.

Nee, hoor ga ik niet doen. Groetjes.
Reken ik ook goed.

sjo
31-07-12, 20:28
Persoonlijk vind ik dat ook het dopen kan wachten tot een kind zelf aangeeft dat hij zij dat wil. Ik had het niet prettig gevonden wanneer mijn ouders mij indertijd hadden laten dopen. Toch is het geen echt vergelijk want dopen geeft geen ingreep in het lichaam. Wat religie betreft is voor mij een kind helemaal vrij om straks te kiezen voor een geloofsovertuiging of juist niet en staat dat los van de keuzes die de ouders hebben gemaakt.



Als ouders een kind laten dopen maken ze beslist geen religie-keuze voor dat kind. Daar kun je het gebruikelijke "doopformulier" op nalezen.

Daaruit blijkt dat ouders hierbij een totaal andere intensie hebben.

CONTRA
31-07-12, 21:01
Zal best, maar ik vroeg het aan jou.

Kom op, doe je best eens.

doortastend doorvragen om schijnheilige hypocriete donders met verborgen agenda's te ontmaskeren gaat je niet erg goed af.