PDA

Bekijk Volledige Versie : Werknemers ontslagen vanwege ramadan



Nefret
31-07-12, 20:31
De Franse gemeente Gennevilliers heeft vier islamitische medewerkers ontslagen omdat ze meededen aan de ramadan. Het kwartet werkte als begeleider in een jeugdkamp.

De gemeente denkt dat er onveilige situaties ontstaan voor de kinderen, wanneer begeleiders niet eten en drinken.
Moslimorganisaties CFCM en FBI overwegen een klacht in te dienen wegens religieuze discriminatie.
Het FBI heeft opgeroepen tot een betoging zaterdag voor het stadhuis van Gennevilliers, een voorstad van Parijs.

Karin.N
31-07-12, 21:13
Onveilige situaties kunnen ook ontstaan wanneer de begeleiders te weinig slaap hebben gehad of een glaasje alcohol te veel op hebben. Gaan ze nu ook alle werknemers ontslaan, die wijn drinken bij het eten (zijn er in Frankrijk wel heel veel die dat doen).

Archie Bunker
31-07-12, 22:15
De Franse gemeente Gennevilliers heeft vier islamitische medewerkers ontslagen omdat ze meededen aan de ramadan. Het kwartet werkte als begeleider in een jeugdkamp.

De gemeente denkt dat er onveilige situaties ontstaan voor de kinderen, wanneer begeleiders niet eten en drinken.
Moslimorganisaties CFCM en FBI overwegen een klacht in te dienen wegens religieuze discriminatie.
Het FBI heeft opgeroepen tot een betoging zaterdag voor het stadhuis van Gennevilliers, een voorstad van Parijs.

Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar mij lijkt dit niet echt kies van de gemeente.
Als de begeleiders goed eten en drinken op tijden dat dat religieus is toegestaan lijkt het mij dat er geen problemen hoeven te ontstaan.
En ontslaan is een zwaar middel wat je niet zomaar in kan zetten. Je zou ook een andere regeling (of maatregel) kunnen treffen die meer passend is.

Samir75017
31-07-12, 23:39
The mayor has cancelled his discriminatory decision.

Bofko
01-08-12, 02:15
Welcome back. Ik kan er niks aan doen maar ik heb een zwak voor 'de nobele'.

Joesoef
01-08-12, 04:47
Welcome back. Ik kan er niks aan doen maar ik heb een zwak voor 'de nobele'.


:argwaan:

leven in schoonheid
01-08-12, 10:28
Onveilige situaties kunnen ook ontstaan wanneer de begeleiders te weinig slaap hebben gehad of een glaasje alcohol te veel op hebben. Gaan ze nu ook alle werknemers ontslaan, die wijn drinken bij het eten (zijn er in Frankrijk wel heel veel die dat doen).
Ja echt wel, hier zijn er 4 ontslagen nadat ze alcohol hadden gedronken, nadat er eentje jarig was, verder kan ik stellen dat als er eentje bij ons alcohol zou nuttigen tijdens zijn dienst op staande voet wordt ontslagen.

leven in schoonheid
01-08-12, 10:33
Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar mij lijkt dit niet echt kies van de gemeente.
Als de begeleiders goed eten en drinken op tijden dat dat religieus is toegestaan lijkt het mij dat er geen problemen hoeven te ontstaan.
En ontslaan is een zwaar middel wat je niet zomaar in kan zetten. Je zou ook een andere regeling (of maatregel) kunnen treffen die meer passend is.
Ligt er aan hoe groot de verantwoordelijkheid is van deze personen en in hoeverre het onhouden van voedsel invloed heeft op het werk.
Wat ik wel weet is dat studenten die een goed ontbijt hebben gehad beter presteren dan studenten die niet ontbijten.
Als het verhaal waar is (wat ik betwijvel) zal de gemeente zeker een goede redenen hebben gehad.

super ick
01-08-12, 10:55
Ligt er aan hoe groot de verantwoordelijkheid is van deze personen en in hoeverre het onhouden van voedsel invloed heeft op het werk.
Wat ik wel weet is dat studenten die een goed ontbijt hebben gehad beter presteren dan studenten die niet ontbijten.
Als het verhaal waar is (wat ik betwijvel) zal de gemeente zeker een goede redenen hebben gehad.

Ik lees de titel en jou naam bij de reacties en dacht: Die zou het er wel mee eens zijn.

Ik heb vaak zat een dag zonder eten gemoeten. Als je een stevig ontbijt neemt, wat moslims s'morgens vroeg kunnen doen, dan zie ik geen probleem. Het verschilt van persoon tot persoon. Over het algemeen wordt je van een beetje hongergevoel juist alerter!

Denk dat dit een artikel is waar de nodige info bij ontbreekt. Wellicht hebben de mannen wel geklaagd over vermoeidheid en is daaruit de conclusie getrokken. Of maakten zij een lusteloze indruk.
Of er is weer sprake van een hoax en heeft het niets te maken met Ramadan. Of de onderbuik heeft de bovenhand.

Teveel blind spots om een hele discussie op te rakelen.

Sluiten die hap.

Charlus
01-08-12, 11:51
Moslimorganisatie FBI.

super ick
01-08-12, 12:58
Moslimorganisatie FBI.

Federal Bureau of Islam?

Samir75017
01-08-12, 13:05
Moslimorganisatie FBI.

Front des Banlieues Indépendant.

It's not a Muslim organization.

super ick
02-08-12, 09:11
De vereniging voor onafhankelijke achterbuurten?