PDA

Bekijk Volledige Versie : Cel voor imam om seks als hulpverlener



super ick
01-08-12, 17:07
Cel voor imam om seks als hulpverlener
ARNHEM - Een 36-jarige man uit Zeist is woensdag veroordeeld tot 1 jaar cel, omdat hij als imam in Arnhem ontucht pleegde en seks had met een vrouw die zijn hulp had ingeschakeld.

Foto:**Thinkstock
De Arnhemse had de geestelijk verzorger geraadpleegd voor emotionele problemen.
Bij zijn bezoek aan de vrouw, laat op een avond in april 2010, hadden de twee seks. De vrouw deed daarop aangifte omdat zij dit niet had gewild.
De rechtbank vindt dat de man moest weten dat hij als hulpverlener overwicht had op de vrouw, die hem liet begaan.
Napraten
De imam zei dat het hulpgesprek al voorbij was en dat de vrouw en hij zich tijdens het napraten tot elkaar aangetrokken voelden.
De vrouw verklaarde dat zij de controle kwijtraakte toen de man Arabisch begon te prevelen en allerlei tekens in vakjes tekende op een papier, wat iemand aan wie zij het vertelde later uitlegde als zwarte magie.
De moskee in Arnhem waar de man twee jaar werkte, heeft de imam daarna ontslagen.
Anderhalf jaar
Het Openbaar Ministerie had anderhalf jaar cel, waarvan een halfjaar voorwaardelijk, tegen de man geëist.
De rechtbank legt echter geen voorwaardelijke straf op, omdat de reclassering en de bij de zaak betrokken psycholoog niets kunnen zeggen over de kans op herhaling. Bovendien is de man sinds het voorval niet meer in aanraking geweest met politie en justitie.

Cel voor imam om seks als hulpverlener | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2872539/cel-imam-seks-als-hulpverlener.html)

Die is goed ingeburgerd.

Saul
01-08-12, 17:46
@super ick Er is op de een of andere manier een subtiele nuance tussen kinderen misbruiken en een vrouw die na afloop spijt krijgt. Heel gek. Wat denk jij Dick?

Firefox
01-08-12, 18:41
@super ick Er is op de een of andere manier een subtiele nuance tussen kinderen misbruiken en een vrouw die na afloop spijt krijgt. Heel gek. Wat denk jij Dick?

Ik neem wel van je aan dat ze dat ook doen.

super ick
02-08-12, 08:00
@super ick Er is op de een of andere manier een subtiele nuance tussen kinderen misbruiken en een vrouw die na afloop spijt krijgt. Heel gek. Wat denk jij Dick?

Staat er ergens dat er sprake is van kindermisbruik?

Het nieuws is meer dat het een imam betreft die kennelijk zijn geloof niet zo nauw neemt.
Als ik de woestijngeloven een beetje kan relativeren dan doe ik dat graag. De aanhangers voelen zich vaak verheven cq beter dan een ander. Het volgen van het geloof is wat hen onderscheid en daardoor komen zij in de hemel en anderen in de hel.

Dan vind ik dergelijke stukjes, waarin de rolmodellen op hun bek gaan leuk om te plaatsen.

knuppeltje
02-08-12, 08:07
Als ik de woestijngeloven een beetje kan relativeren dan doe ik dat graag. De aanhangers voelen zich vaak verheven cq beter dan een ander.

Volgens mij is dat wel eens omgekeerd evenredig, althans, hier toch zeker

super ick
02-08-12, 08:15
Volgens mij is dat wel eens omgekeerd evenredig, althans, hier toch zeker

Owee, owee, als het een priester was geweest had ik je niet gezien maar dit is een imam dus daar komt de Knuppel weer.
Het ligt zo voor de hand met jou.

Saul
02-08-12, 13:53
Staat er ergens dat er sprake is van kindermisbruik?

Het nieuws is meer dat het een imam betreft die kennelijk zijn geloof niet zo nauw neemt.
Als ik de woestijngeloven een beetje kan relativeren dan doe ik dat graag. De aanhangers voelen zich vaak verheven cq beter dan een ander. Het volgen van het geloof is wat hen onderscheid en daardoor komen zij in de hemel en anderen in de hel.

Dan vind ik dergelijke stukjes, waarin de rolmodellen op hun bek gaan leuk om te plaatsen.

Nee je hebt het over ingeburgerd zijn. Seks met een vrouw hebben is niet hetzelfde als kinderen misbruiken. Althans, als je doelt op pedofiele priesters.

De meeste imams voelen zich helemaal niet verheven boven anderen, het zijn over het algemeen heel nederige mensen die zich inzetten voor de maatschappij en de gemeenschap. Hoogmoed is een grote zonde in de islam, nederigheid een grote deugd.

leven in schoonheid
02-08-12, 14:25
Nee je hebt het over ingeburgerd zijn. Seks met een vrouw hebben is niet hetzelfde als kinderen misbruiken. Althans, als je doelt op pedofiele priesters.

De meeste imams voelen zich helemaal niet verheven boven anderen, het zijn over het algemeen heel nederige mensen die zich inzetten voor de maatschappij en de gemeenschap. Hoogmoed is een grote zonde in de islam, nederigheid een grote deugd.
Het zelfde geld voor alle predikkers, alleen zit er overal wel tuig onder deze mensen.

manc
02-08-12, 14:56
De meeste imams voelen zich helemaal niet verheven boven anderen, het zijn over het algemeen heel nederige mensen die zich inzetten voor de maatschappij en de gemeenschap. Hoogmoed is een grote zonde in de islam, nederigheid een grote deugd.

Ik vertrouw je op je woord dat je dat zo ervaart. Weet dat dit in veel gevallen zo is.

Maar mijn persoonlijke ervaring met religieuze leiders van alle pluimage (Protestant, Katholiek, Islamitisch of whatever) is dat hoe hoger ze in aanzien stijgen hoe meer rechten en geneugten ze zichzelf toe menen te mogen eisen. Ik noem een Ted Haggard (google maar even) of een Paus die vanaf een gouden troon (!) predikt tot matiging en het delen met de armen. Je moet maar durven.

knuppeltje
02-08-12, 15:05
Het ligt zo voor de hand met jou.

Alleen voor degenen waarvoor begrijpend lezen te moeilijk is.

Saul
02-08-12, 15:13
Ik vertrouw je op je woord dat je dat zo ervaart. Weet dat dit in veel gevallen zo is.

Maar mijn persoonlijke ervaring met religieuze leiders van alle pluimage (Protestant, Katholiek, Islamitisch of whatever) is dat hoe hoger ze in aanzien stijgen hoe meer rechten en geneugten ze zichzelf toe menen te mogen eisen. Ik noem een Ted Haggard (google maar even) of een Paus die vanaf een gouden troon (!) predikt tot matiging en het delen met de armen. Je moet maar durven.

En dat is uniek voor religieuzen omdat... ?

super ick
02-08-12, 15:40
Alleen voor degenen waarvoor begrijpend lezen te moeilijk is.

Je bashed graag christenen en knuffelt de islam. Dat ligt er duimendik bovenop. Bij uitwassen in het christendom hak je er altijd vrolijk op los, bij uitwassen in de islam kom je met allerlei hadiths en koranpassages ons aan de neus hangen dat we het anders moeten zien. Dan ben je ineens een halve theoloog.

Dat noemt men hypocriet.

super ick
02-08-12, 15:44
En dat is uniek voor religieuzen omdat... ?

Een imam is een soort vertrouwenspersoon, net als een priester. Als gelovigen steun en hulp nodig hebben wenden zij zich tot de 'hogeren' in hun geloof. Die horen het goede voorbeeld te geven en niet hun hand in de broek van een hulpbehoevende te stoppen.

Dat is voor hen extra verkeerd omdat ze vertrouwen beschamen,
Het goede voorbeeld moeten geven,
Ze te maken hebben met mensen die op dat moment kwetsbaar zijn,
Het niet mag van hun geloof.

Saul
02-08-12, 15:55
Een imam is een soort vertrouwenspersoon, net als een priester. Als gelovigen steun en hulp nodig hebben wenden zij zich tot de 'hogeren' in hun geloof. Die horen het goede voorbeeld te geven en niet hun hand in de broek van een hulpbehoevende te stoppen.

Dat is voor hen extra verkeerd omdat ze vertrouwen beschamen,
Het goede voorbeeld moeten geven,
Ze te maken hebben met mensen die op dat moment kwetsbaar zijn,
Het niet mag van hun geloof.

Dat is anders dan een niet-religieuze hulpverlener omdat ...?

Zelfreflectie op deze drogreden, voortkomend uit vermoedelijk het post-ontkerkelijkingssyndroom.

super ick
02-08-12, 16:16
Dat is anders dan een niet-religieuze hulpverlener omdat ...?

Zelfreflectie op deze drogreden, voortkomend uit vermoedelijk het post-ontkerkelijkingssyndroom.

Het is allebei verderfelijk. De geestelijke heeft een extra dimensie omdat hij zijn geloofsregels overtreed. Juist die regels waar hij een baken en voorbeeld behoort te zijn. Of moslim moeten het niet erg vinden dat hun imam een beetje in de rondte neukt. Dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.

Ik heb hier menig topic zien passeren mbt katholieken die kinderen misbruiken. Daar heb ik jou niet zo druk bezig gezien de boel proberen te relativeren als hier.

knuppeltje
03-08-12, 08:55
Je bashed graag christenen

en knuffelt de islam.

Dat noemt men hypocriet.

Als ze dat verdienen zeer zeker.

Als jij het betrappen op halve waarheden en hele leugens knuffelen noemt, dan heb je toch echt abuis. En het is zeker niet hypocriet. Als jij denkt dat dat wel hypocriet is dan, mankeert er iets in je bovenkamer.

super ick
03-08-12, 09:06
Als ze dat verdienen zeer zeker.

Als jij het betrappen op halve waarheden en hele leugens knuffelen noemt, dan heb je toch echt abuis. En het is zeker niet hypocriet. Als jij denkt dat dat wel hypocriet is dan, mankeert er iets in je bovenkamer.

Als je quotes gebruikt dan graag de complete zinnen.

Het is hier waar te nemen door iedereen met ogen in zijn hoofd.
Zodra de islam bekritiseerd wordt komt jij aandragen met koranpassages en hadiths. Als het christendom bekritiseerd wordt kom je nooit aankakken met bijbelteksten om eea uit te leggen maar doe je er een schepje bovenop.

Je hebt het zelf niet door?

knuppeltje
03-08-12, 10:51
christendom bekritiseerd wordt kom je nooit aankakken met bijbelteksten om eea uit te leggen maar doe je er een schepje bovenop.

Je hebt het zelf niet door?

Ik heb helemaal geen bijbelteksten bij nodig om misdragingen van christenen aan te klagen, om de doodeenvoudige reden dat het mij om die gedragingen gaat, en niet om het christendom aan te klagen.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor moslims. Echter hier wordt alles wat die uitvreten toegeschreven aan de islam en worden moslims via de islam vaak geheel onterecht aangeklaagd voor hun daden. Dat is totaal omgekeerd met christenen of joden. Nooit wordt hier beweerd dat al wat die uitvreten gebaseerd is op het christendom of jodendom, dan zijn het opeens wel niet meer dan gewoon slechteriken.

Over niet door hebben en hypocrisie gesproken.

Kortom, loop eens bij Hans Anders binnen of ga een cursus begrijpend lezen volgen.

super ick
04-08-12, 17:39
Ik heb helemaal geen bijbelteksten bij nodig om misdragingen van christenen aan te klagen, om de doodeenvoudige reden dat het mij om die gedragingen gaat, en niet om het christendom aan te klagen.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor moslims. Echter hier wordt alles wat die uitvreten toegeschreven aan de islam en worden moslims via de islam vaak geheel onterecht aangeklaagd voor hun daden. Dat is totaal omgekeerd met christenen of joden. Nooit wordt hier beweerd dat al wat die uitvreten gebaseerd is op het christendom of jodendom, dan zijn het opeens wel niet meer dan gewoon slechteriken.

Over niet door hebben en hypocrisie gesproken.

Kortom, loop eens bij Hans Anders binnen of ga een cursus begrijpend lezen volgen.

Als je consequent zou reageren zou je dus ook met allerlei bijbelteksten aan moeten komen om aan te tonen dat het niet aan het christendom ligt net als je met Koranteksten en hadith aankomt om aan te tonen dat het niet aan de islam ligt. Dan zou je consequent zijn.

Heeft niets met begrijpend lezen te maken.

knuppeltje
05-08-12, 10:20
Als je consequent zou reageren zou je dus ook met allerlei bijbelteksten aan moeten komen om aan te tonen dat het niet aan het christendom ligt net als je met Koranteksten en hadith aankomt om aan te tonen dat het niet aan de islam ligt. Dan zou je consequent zijn.

Heeft niets met begrijpend lezen te maken.

Ach gut toch. Ik zie hier nooit iemand misdragingen van christenen linken aan de bijbel, dus waarom zou ik dan bijbelteksten erbijhalen? Zodra iemand dat wel gaat doen, kan ik daar iets van zeggen.

Wel zie ik hier door een stel godsdienstwaanzinnigen, anders kan ik het echt niet noemen, constant alle misdragingen van moslims aan de koran linken. Zoals gezegd: totale godsdienstwaanzin.

Verder moet jij maar aantonen wanneer ik met - en welke - hadiet ben komen aanzetten, en waarom.

Kortom, je bent kortzichtig, vooringenomen en ontstellend hypocriet.

Firefox
05-08-12, 10:29
Ach gut toch. Ik zie hier nooit iemand misdragingen van christenen linken aan de bijbel, dus waarom zou ik dan bijbelteksten erbijhalen? Zodra iemand dat wel gaat doen, kan ik daar iets van zeggen.

Wel zie ik hier door een stel godsdienstwaanzinnigen, anders kan ik het echt niet noemen, constant alle misdragingen van moslims aan de koran linken. Zoals gezegd: totale godsdienstwaanzin.

Verder moet jij maar aantonen wanneer ik met - en welke - hadiet ben komen aanzetten, en waarom.

Kortom, je bent kortzichtig, vooringenomen en ontstellend hypocriet.

Als het een pastoor zou zijn geweest, had je jou eens moeten horen gillen.

knuppeltje
05-08-12, 10:47
Als het een pastoor zou zijn geweest, had je jou eens moeten horen gillen.

Zeg oelewapper, heeft er hier al iemand misdragingen van een pastoor vanuit de bijbel goedgepraat?

super ick
05-08-12, 18:28
Ach gut toch. Ik zie hier nooit iemand misdragingen van christenen linken aan de bijbel, dus waarom zou ik dan bijbelteksten erbijhalen? Zodra iemand dat wel gaat doen, kan ik daar iets van zeggen.

Wel zie ik hier door een stel godsdienstwaanzinnigen, anders kan ik het echt niet noemen, constant alle misdragingen van moslims aan de koran linken. Zoals gezegd: totale godsdienstwaanzin.

Verder moet jij maar aantonen wanneer ik met - en welke - hadiet ben komen aanzetten, en waarom.

Kortom, je bent kortzichtig, vooringenomen en ontstellend hypocriet.

Totale godsdienstwaanzin is voor mij als je het als grootste dienst aan je god beschouwd om jezelf op te blazen op een markt vol vrouwen en kinderen.

mark61
05-08-12, 18:39
Als je consequent zou reageren zou je dus ook met allerlei bijbelteksten aan moeten komen om aan te tonen dat het niet aan het christendom ligt net als je met Koranteksten en hadith aankomt om aan te tonen dat het niet aan de islam ligt. Dan zou je consequent zijn.

Heeft niets met begrijpend lezen te maken.

Nee. Jij draait het om. Het gaat om het corrigeren van foutieve beweringen over hetzij teksten in de koran, hetzij het verzonnen verband tussen die teksten en gedragingen.

Bij kritiek op christenen speelt dat helemaal niet.

Ik begrijp niet waarom jij nu opeens gelijke methodiek eist bij beide godsdiensten als het probleem is dat islam'critici' dat zelf nooit doen; die voelen zich nooit geroepen het christendom erbij te halen en dan hetzelfde verhaal af te draaien.

Why oh why. Het enige antwoord kan zijn dat ze zelf ook wel weten dat ze uit hun nek lullen :fpetaf:

knuppeltje
06-08-12, 08:31
Totale godsdienstwaanzin is voor mij als je het als grootste dienst aan je god beschouwd om jezelf op te blazen op een markt vol vrouwen en kinderen.

Ja dat ook. Maar zogenaamde ongelovigen die constant beweren dat de misdragingen door aanhangers van een of andere religie vanuit de religie gelegitimeerd zijn, zijn even godsdienstwaanzinnig

Firefox
06-08-12, 08:41
Ja dat ook. Maar zogenaamde ongelovigen die constant beweren dat de misdragingen door aanhangers van een of andere religie vanuit de religie gelegitimeerd zijn, zijn even godsdienstwaanzinnig

Veel misdragingen vinden nu eenmaal plaats in naam van bepaalde geloven.

knuppeltje
06-08-12, 08:51
Veel misdragingen vinden nu eenmaal plaats in naam van bepaalde geloven.

Zeker, maar dat is heel wat anders dan dat het vanuit de religie gelegitimeerd is. En juist uiterst dubieuze figuren als jij doen het alsmaar voorkomen alsof het dat wel is, maar alleen als het over moslims gaat.

Firefox
06-08-12, 09:02
Zeker, maar dat is heel wat anders dan dat het vanuit de religie gelegitimeerd is. En juist uiterst dubieuze figuren als jij doen het alsmaar voorkomen alsof het dat wel is, maar alleen als het over moslims gaat.

Dat is helemaal niet iets anders. Dat is precies hetzelfde.

Wizdom
06-08-12, 09:22
Het is allebei verderfelijk. De geestelijke heeft een extra dimensie omdat hij zijn geloofsregels overtreed. Juist die regels waar hij een baken en voorbeeld behoort te zijn. Of moslim moeten het niet erg vinden dat hun imam een beetje in de rondte neukt. Dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.

Ik heb hier menig topic zien passeren mbt katholieken die kinderen misbruiken. Daar heb ik jou niet zo druk bezig gezien de boel proberen te relativeren als hier.

Iedereen die Nederlands spreekt en zich IMAM noemt kan als ie een beetje slim overkomt zich presenteren als hulpverlener. Er is geen instantie die registreert wie wel of geen IMAM is. Dus ook geen dubieuze figuren zoals deze... Deze gast voorzover ik er wat over heb kunnen lezen heeft gebruik gemaakt van ZWARTE MAGIE en dat heeft meer met KABALLA te maken dan met de ISLAM... Dus je kunt ervan maken wat je wilt...

knuppeltje
06-08-12, 09:34
Dat is helemaal niet iets anders. Dat is precies hetzelfde.

Voor hen zonder onderscheidingsvermogen zeker en vast. Anderen denken daar gelukkig anders over.

Firefox
06-08-12, 10:02
Voor hen zonder onderscheidingsvermogen zeker en vast. Anderen denken daar gelukkig anders over.

Het is juist zo dat jij wegloopt met een bepaalde interpretatie van een bepaald geloof, maar wie zich verdiept in de leerstellingen en geschiedenis van dat geloof weet dat die interpretatie zeer dubieus is.

knuppeltje
06-08-12, 10:40
Het is juist zo dat jij wegloopt met een bepaalde interpretatie van een bepaald geloof,

maar wie zich verdiept in de leerstellingen en geschiedenis van dat geloof weet dat die interpretatie zeer dubieus is.

Weglopen? Ik veroordeel die als men daarmee anderen kwaad doen, verder zal het me worst wezen.

Juist, dat bedoel ik maar.

Ik ben benieuwd of je eindelijk in de gaten krijgt dat je jezelf weer eens tegenspreekt.

Firefox
06-08-12, 10:42
Weglopen? Ik veroordeel die als men daarmee anderen kwaad doen, verder zal het me worst wezen.

Juist, dat bedoel ik maar.

Ik ben benieuwd of je eindelijk in de gaten krijgt dat je jezelf weer eens tegenspreekt.

Dat kun je ongetwijfweld uitleggen.

super ick
06-08-12, 16:20
Ja dat ook. Maar zogenaamde ongelovigen die constant beweren dat de misdragingen door aanhangers van een of andere religie vanuit de religie gelegitimeerd zijn, zijn even godsdienstwaanzinnig

De daders en hun geestverwanten halen het wel uit de religie.
De grote goeroe himself heeft er ook lustig op los geslacht met zijn kromzwaard. Niet echt een toonbeeld van vergeving en barmhartigheid of wel?

super ick
06-08-12, 16:30
Nee. Jij draait het om. Het gaat om het corrigeren van foutieve beweringen over hetzij teksten in de koran, hetzij het verzonnen verband tussen die teksten en gedragingen.

Bij kritiek op christenen speelt dat helemaal niet.

Ik begrijp niet waarom jij nu opeens gelijke methodiek eist bij beide godsdiensten als het probleem is dat islam'critici' dat zelf nooit doen; die voelen zich nooit geroepen het christendom erbij te halen en dan hetzelfde verhaal af te draaien.

Why oh why. Het enige antwoord kan zijn dat ze zelf ook wel weten dat ze uit hun nek lullen :fpetaf:

Mwoahhhhh, lastig want de daders en hun geestverwanten gaan er juist vaak prat op. Wie zijn wij om te bepalen dat zij een verkeerde interpretatie hebben? Oké ik wil ook liever van het goede uitgaan maar kan er niet blind op aansturen omdat mij dat meer ligt en ik zie legio voorbeelden van wandaden uit naam van de allerheiligste.

Alle reli-idioterie veroordeel ik, incluis die van christenen (Mars kan er over meepraten :hihi: )

Ik zie uiteraard gelukkig veel moslims die geen enkel kwaad uit hun religie halen. Het is wat je er van maakt. Of het goed is en of de do keer kant de ware is of de lightkant? Ik weet het niet, jij weet het niet. Wij weten wel wat we het liefst willen en veel moslims beleven het ook zo. Ik ben in moslimlanden keihard weggezet, dagelijks en keer op keer omdat ik geen moslim was/ben. Ik vond dat nooit erg omdat deze mensen geen dubbele agenda hadden geen politieke correctheid aan hadden geleerd. Mensen namen aan dat ik christen was en meestal liet ik dat lekker zo. Beter dan geen geloof want dat ging er echt niet in, onvoorstelbaar werd dat gevonden. Dat komt toch wel voort uit hun eigen geloof. Voor hen kwam ik echt van een andere planeet.