PDA

Bekijk Volledige Versie : Man vast na bedreigen Gay Pride



Saul
01-08-12, 17:34
Man vast na bedreigen Gay Pride AMSTERDAM - Een 29-jarige man uit Dordrecht moet tot na de Gay Pride in Amsterdam in de cel blijven zitten. http://media.nu.nl/m/m1mzumnalchi.jpg Foto: NU.nl/Raymond Aarsman
Hij had op Twitter opgeroepen tot rellen tijdens de botenparade op de grachten (het belangrijkste onderdeel van het homo-evenement) en had discriminerende teksten over homo’s geplaatst.
Dat heeft het Openbaar Ministerie in de hoofdstad woensdag gezegd.
<center class="articlebodyad"></center> De man werd vorige week donderdag aangehouden. Om ervoor te zorgen dat hij tijdens de Gay Pride in de cel zit, geleidde het OM hem voor aan de rechter-commissaris. Die besloot dat hij 2 weken moet blijven vastzitten.

Aanvallen Justitie zegt dat mensen die homo’s discrimineren of aanvallen ook tijdens deze Gay Pride kunnen rekenen op een zerotolerancebeleid.
Verdachten worden altijd aangehouden en justitie eist hogere straffen. Op 18 september heeft het OM op de rechtbank een themazitting gepland. Voor zover mogelijk moet iedereen die wordt opgepakt tijdens de Gay Pride dan voor de rechter verschijnen. Vorig jaar ging zo’n zitting niet door, omdat er geen zaken waren.
De Gay Pride begon afgelopen weekend en duurt nog tot en met zondag. De botenparade is aanstaande zaterdag.

16004

Man vast na bedreigen Gay Pride | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2872973/man-vast-bedreigen-gay-pride.html)

Joesoef
01-08-12, 17:44
Morgen zit half maroc.nl vast. OM draaft een beetje door...

Saul
01-08-12, 17:49
Therapieën, weigerambtenaren, bedreigingen, geweld, parades, kasthomo's.

Nog vrijwilligers om de beroemde homo-tolerantie te bejubelen?

Firefox
01-08-12, 18:38
Therapieën, weigerambtenaren, bedreigingen, geweld, parades, kasthomo's.

Nog vrijwilligers om de beroemde homo-tolerantie te bejubelen?

Als sommige Amsterdammers in toom gehouden kunnen worden, dan ziet het er best goed uit.

Ready?
01-08-12, 23:39
Je zal maar aan de gracht wonen en die roze, naakte stoet komt voorbij...ik heb er niks mee.

matthi
02-08-12, 00:26
Therapieën, weigerambtenaren, bedreigingen, geweld, parades, kasthomo's.

Nog vrijwilligers om de beroemde homo-tolerantie te bejubelen?

Veel respect voor de weigerambtenaren, dat is tenminste iemand die voor zijn geloof staat.

matthi
02-08-12, 00:30
gewijzigd.

super ick
02-08-12, 08:58
Therapieën, weigerambtenaren, bedreigingen, geweld, parades, kasthomo's.

Nog vrijwilligers om de beroemde homo-tolerantie te bejubelen?

Och ja, het zou eens niet waar wezen. 1 warhoofd plaatst een twittertje en heel Nederland is niet tolerant meer.

Overigens is die Gaypride een carnavalsoptocht, meer moeten ze er niet van proberen te maken. Tenminste ik zie Jan Kees de Jager niet met een bos veren in zijn anus op een bordes in Brussel staan. Dan is het net een gewoon mens.

Charlus
02-08-12, 09:44
Veel respect voor de weigerambtenaren, dat is tenminste iemand die voor zijn geloof staat.
Nou, ze betalen een hoge prijs voor hun principes! Ontslag op staande voet toch of is het de brandstapel voor weigerambtenaren?

leven in schoonheid
02-08-12, 11:06
Nou, ze betalen een hoge prijs voor hun principes! Ontslag op staande voet toch of is het de brandstapel voor weigerambtenaren?
Ik vind het meten met 2 maten.

Saul
02-08-12, 14:06
Och ja, het zou eens niet waar wezen. 1 warhoofd plaatst een twittertje en heel Nederland is niet tolerant meer.

Overigens is die Gaypride een carnavalsoptocht, meer moeten ze er niet van proberen te maken. Tenminste ik zie Jan Kees de Jager niet met een bos veren in zijn anus op een bordes in Brussel staan. Dan is het net een gewoon mens.

Ik heb teveel scrupules om één tweet te gaan generaliseren. Jij te weinig om de hele opsomming mee te nemen in je comment.

super ick
02-08-12, 16:30
Ik heb teveel scrupules om één tweet te gaan generaliseren. Jij te weinig om de hele opsomming mee te nemen in je comment.

Nee dat is waar. Jij houdt er een hele hoge morele standaard op na.