PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Rechtbank Den Haag stelt Geert Wilders in het gelijk



CA-SE
02-08-12, 01:16
16007

Afgelopen Woensdag heeft de rechtbank bepaald dat de PVV geen schadevergoeding hoeft te betalen aan Fawaz Jneid.

Jneid klaagde Geert Wilders aan omdat Wilders, volgens de imam, inbreuk had gemaakt op het portret recht van Jneid. In de omstreden film Fitna kwam een video fragment voor waar Jneid aan het woord was. Volgens de imam plaatste Wilders hem als een voorstander van de radicale islam en bestempelde de film de imam als een gevaar voor de samenleving.

De rechter in Den Haag stelde echter dat er geen gronden zijn voor de laatste stellingen. Daarnaast gaf de rechter aan dat Jneid zich met zijn uitspraken zich zelf in de schijnwerpers heeft geplaatst waardoor een schending van het portretrecht niet meer ter sprake is. Mocht de rechter Jneid in het gelijk hadden gesteld, dan zou de PVV hem 55.000 euro moeten betalen.

Foto: Machinarium (http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Machinarium)

super ick
02-08-12, 08:52
Krijg je publiciteit is het weer niet goed.

knuppeltje
02-08-12, 09:01
Waarom eiste hij niet een deel van de inkomsten van die film op, wegens het ongevraagd commercieel uitbaten van zijn afbeelding?
Volgens mij had hij dan meer kans gehad.

super ick
02-08-12, 09:03
Waarom eiste hij niet een deel van de inkomsten van die film op, wegens het ongevraagd commercieel uitbaten van zijn afbeelding?
Volgens mij had hij dan meer kans gehad.

Inkomsten? Waren die er dan?

Film is ook een groot woord. Een paar bestaande joetoepjes achter elkaar plakken kan ik geen film noemen.

knuppeltje
02-08-12, 09:12
Inkomsten? Waren die er dan?

Film is ook een groot woord. Een paar bestaande joetoepjes achter elkaar plakken kan ik geen film noemen.

Dat flutding kan inderdaad nooit veel gekost hebben, of de dolle blonde heeft zich een oor aan laten naaien