PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaans leger wordt volgens Israëlische universiteit supermacht in Afrika



MoStar
03-08-12, 19:07
16020

Het Marokkaanse leger heeft binnen een aantal jaar haar assortiment aan legervoertuigen behoorlijk uitgebreid.
Alleen al bij de Verenigde Staten schafde het leger 260 tanks (waarvan opgeknapte 200 M1A1 tanks), 24 F-16 gevechtsvliegtuigen, 3 gevechtshelikopters en 24 vliegtuigen ten behoeve van het opleiden van militair personeel aan.

Het Marokkaanse leger kwam ook op bezoek bij vele andere landen om wapens te kopen. Zo kocht het in Nederland 3 Sigma patrouille schepen en in Israël raketten van 400 dollar per stuk om de 24 F-16’s mee uit te rusten.

Daarnaast blijft het niet bij wapentuig. In vergelijking met Spanje heeft Marokko ongeveer evenveel militairen in dienst (195.000) en dat terwijl Spanje een relatief groter land is. Daarnaast zal Spanje in de toekomst zeer waarschijnlijk moeten bezuinigen op het leger gezien de sterke economische crisis in het land.
Al deze cijfers en feiten wijzen volgens het onderzoek uit de universiteit van Tel Aviv dat Marokko binnenkort een grote speler zal zijn in Afrika.

Is dit een ontwikkeling waar de gemiddelde Marokkaan trots op moet zijn? Deel je mening.

Foto: PD-USGOV-MILITARY-MARINES. (http://en.wikipedia.org/wiki/File:M16A4_AIM_Iraq.jpg)

cummonisto
03-08-12, 19:11
Raketten van 400 dollar?? dat is niet duur

mark61
03-08-12, 20:57
En nu? Gaan ze Mauretanië veroveren? Op naar Kaapstad?

Al Sawt
03-08-12, 22:47
En nu? Gaan ze Mauretanië veroveren? Op naar Kaapstad?

Marokko kan geen deuk slaan in een pakje boter. Alleen al Algerije heeft een sterkere leger. Weliswaar nu stuk minder moderner dan die van Marokko. Maar Algerije is theoretisch instaat om Marokko te verslaan.

mark61
04-08-12, 17:23
Marokko kan geen deuk slaan in een pakje boter. Alleen al Algerije heeft een sterkere leger. Weliswaar nu stuk minder moderner dan die van Marokko. Maar Algerije is theoretisch instaat om Marokko te verslaan.

Ja, dat denk ik ook. Ik vraag me alleen nog steeds af waarom ze ruzie met elkaar hebben. Soort koloniale kinderen van moeder Frankrijk; kunnen de grens die Frankrijk heeft verzonnen niet zelf regelen. Sneu.

Firefox
04-08-12, 20:21
16020

Het Marokkaanse leger heeft binnen een aantal jaar haar assortiment aan legervoertuigen behoorlijk uitgebreid.
Alleen al bij de Verenigde Staten schafde het leger 260 tanks (waarvan opgeknapte 200 M1A1 tanks), 24 F-16 gevechtsvliegtuigen, 3 gevechtshelikopters en 24 vliegtuigen ten behoeve van het opleiden van militair personeel aan.

Het Marokkaanse leger kwam ook op bezoek bij vele andere landen om wapens te kopen. Zo kocht het in Nederland 3 Sigma patrouille schepen en in Israël raketten van 400 dollar per stuk om de 24 F-16’s mee uit te rusten.

Daarnaast blijft het niet bij wapentuig. In vergelijking met Spanje heeft Marokko ongeveer evenveel militairen in dienst (195.000) en dat terwijl Spanje een relatief groter land is. Daarnaast zal Spanje in de toekomst zeer waarschijnlijk moeten bezuinigen op het leger gezien de sterke economische crisis in het land.
Al deze cijfers en feiten wijzen volgens het onderzoek uit de universiteit van Tel Aviv dat Marokko binnenkort een grote speler zal zijn in Afrika.

Is dit een ontwikkeling waar de gemiddelde Marokkaan trots op moet zijn? Deel je mening.

Foto: PD-USGOV-MILITARY-MARINES. (http://en.wikipedia.org/wiki/File:M16A4_AIM_Iraq.jpg)

En dat allemaal om de Westelijke Sahara onder de duim te houden!

Saul
04-08-12, 21:15
En dat allemaal om de Westelijke Sahara onder de duim te houden!

Zorg eerst maar dat je zelf een schone geschiedenis hebt in plaats van constant naar anderen te wijzen. I.t.t. Nederland is Marokko niet medeplichtig aan de dood van 1 miljoen Irakezen.

Firefox
04-08-12, 21:23
Zorg eerst maar dat je zelf een schone geschiedenis hebt in plaats van constant naar anderen te wijzen. I.t.t. Nederland is Marokko niet medeplichtig aan de dood van 1 miljoen Irakezen.

Nee, daar zijn voornamelijk de de dappere moedjaheddin, de soennitische strijders van Allah schuldig aan, want die plaatsten de bommen waardoor vrouwen kinderen omkwamen.

Maar wat Marokko betreft, kun jij een andere reden dan de onderdrukking van de Westelijke Sahara geven waarom ze zo'n groot leger opbouwen?

Saul
04-08-12, 21:30
Nee, daar zijn voornamelijk de de dappere moedjaheddin, de soennitische strijders van Allah schuldig aan, want die plaatsten de bommen waardoor vrouwen kinderen omkwamen.

Maar wat Marokko betreft, kun jij een andere reden dan de onderdrukking van de Westelijke Sahara geven waarom ze zo'n groot leger opbouwen?

Spaanse agressie op overduidelijk Marokkaans grondgebied (Melilla). Goed voorbereid zijn op onverwachte dreigingen.

Firefox
04-08-12, 21:39
Spaanse agressie op overduidelijk Marokkaans grondgebied (Melilla). Goed voorbereid zijn op onverwachte dreigingen.

Droom lekker verder. Ceuta en Melilla zijn al meer dan een half millennium Spaans. De inwoners kiezen onvoorwaardelijk voor Europa. De enige aannemelijke reden is de Spaanse Sahara. Of willen ze soms Algerije aanvallen. Ik heb begrepen dat er een grensconflict is.

cummonisto
04-08-12, 22:01
200 rebellen van polisario zijn de grootste bedreiging voor Marokko

Saul
05-08-12, 00:02
Droom lekker verder. Ceuta en Melilla zijn al meer dan een half millennium Spaans. De inwoners kiezen onvoorwaardelijk voor Europa. De enige aannemelijke reden is de Spaanse Sahara. Of willen ze soms Algerije aanvallen. Ik heb begrepen dat er een grensconflict is.

Oh als Kanaleneiland zich aansluit bij Marokko heb je daar geen problemen mee? Je weet wel, om Ceuta en Melilla een beetje goed te compenseren. :hihi:

Ik ben benieuwd naar je plotselinge dubbele standaard.

Firefox
05-08-12, 00:13
Oh als Kanaleneiland zich aansluit bij Marokko heb je daar geen problemen mee? Je weet wel, om Ceuta en Melilla een beetje goed te compenseren. :hihi:

Ik ben benieuwd naar je plotselinge dubbele standaard.

Waar hèb je het over?

SportFreak
05-09-12, 10:45
Algerije zal een scheet zijn voor Marokko...deze honden zullen weggevaagd worden en inschallah zullen ze dat zo snel mogelijk doen...wat haat ik deze tering polisario sletjes land

Bofko
05-09-12, 15:31
Raketten van 400 dollar?? dat is niet duur

2ehandsjes uit Israel ?

Haroun11
10-09-12, 22:23
Marokko koopt dit wapentuig net als syrie om haar eigen bevolking onder de duim te houden.

Ze hadden dat geld net zo goed in het kopen van meubilair in scholen, gemeentehuizen, politieburo's en niet vergeten stinkende ambassade's in europa kunnen stoppen.

Ze kopen dingen die ze niet eens kunnen gebruiken, wanr het ontbreekt vaak aan scholing.

Zoals zo vaak, die arabische tekortkoming: weinig zelfvertrouwen, geen geloof in het eigen kunnen.
En de 7okra van king ^6 en topdown.

Tunes27
11-09-12, 15:23
Algerije zal een scheet zijn voor Marokko...deze honden zullen weggevaagd worden en inschallah zullen ze dat zo snel mogelijk doen...wat haat ik deze tering polisario sletjes land

de grenzen in noord afrika zijn gemaakt door de fransen, kneus..

cummonisto
11-09-12, 19:29
de grenzen in noord afrika zijn gemaakt door de fransen, kneus..
Neem het hem niet kwalijk,die man komt uit een andere Marokko.

Kortman
11-09-12, 22:11
Marokko kan geen deuk slaan in een pakje boter. Alleen al Algerije heeft een sterkere leger. Weliswaar nu stuk minder moderner dan die van Marokko. Maar Algerije is theoretisch instaat om Marokko te verslaan.

Al met al moet je het dus zien als een ENORM kompliment van Israel .:rolleyes:

Kortman
11-09-12, 22:14
Algerije zal een scheet zijn voor Marokko...deze honden zullen weggevaagd worden en inschallah zullen ze dat zo snel mogelijk doen...wat haat ik deze tering polisario sletjes land

Lief he al die mensen die het zelfde ''geloof''belijden ?

Tunes27
12-09-12, 07:53
Lief he al die mensen die het zelfde ''geloof''belijden ?


hoe is dat nu om als knorrie op een forum te zitten welk niet voor jou bedoeld is?
voor de rest gaat alles goed in je leventje?

Tunes27
12-09-12, 07:53
Neem het hem niet kwalijk,die man komt uit een andere Marokko.

laten we het op dit moment bij ontwetend houden..

SportFreak
12-09-12, 12:21
Wat kan mij dat schelen of het door Fransen een grens hebben gebouwd ...Algerije is een erkend land dus Marokko zal Algerije wegvagen ..ik heb hekel aan polisariosletjes

Tunes27
12-09-12, 12:30
Wat kan mij dat schelen of het door Fransen een grens hebben gebouwd ...Algerije is een erkend land dus Marokko zal Algerije wegvagen ..ik heb hekel aan polisariosletjes

je gaat vast meehelpen, toch grote jongen?

mark61
12-09-12, 14:09
Algerije zal een scheet zijn voor Marokko...deze honden zullen weggevaagd worden en inschallah zullen ze dat zo snel mogelijk doen...wat haat ik deze tering polisario sletjes land

Imbeciel.

super ick
12-09-12, 22:29
Het optuigen van 'zijn' leger kan wel eens een teken zijn dat koning Mo een beetje bang is voor een Arabische lente?

Het lijkt mij overdreven zo'n macht op te bouwen uit angst voor die paar rebellen en buurlanden zie ik ze zo snel niet binnenvallen. Andersom dreigt dat gevaar momenteel ook niet.

Said1970
14-09-12, 01:38
Ben van mening dat Algerije altijd een groote bek heeft tegen Marokko, met deze actie denken die ratten naast ons drie keer na voor dat ze iets zegen, maar inderdaad sahar ook (in dierect verband met probleem Alg.)

Maar jammer dat het geld niet anders besteed had kunnen worden.

Soldim
14-09-12, 08:04
Ben van mening dat Algerije altijd een groote bek heeft tegen Marokko, met deze actie denken die ratten naast ons drie keer na voor dat ze iets zegen, maar inderdaad sahar ook (in dierect verband met probleem Alg.)


Wat is het verschil tussen Marokkaanse berbers en Algarijnse berbers?

ikvraagmijaf
14-09-12, 21:51
nee dan kunnen ze zwaar bewapend achter een duin liggen en hoer roepen als er een meisje voorbij loopt

ikvraagmijaf
14-09-12, 22:14
Het Marokkaanse leger heeft binnen een aantal jaar haar assortiment aan legervoertuigen behoorlijk uitgebreid.
Alleen al bij de Verenigde Staten schafde het leger 260 tanks (waarvan opgeknapte 200 M1A1 tanks), 24 F-16 gevechtsvliegtuigen, 3 gevechtshelikopters en 24 vliegtuigen ten behoeve van het opleiden van militair personeel aan.

Het Marokkaanse leger kwam ook op bezoek bij vele andere landen om wapens te kopen. Zo kocht het in Nederland 3 Sigma patrouille schepen en in Israël raketten van 400 dollar per stuk om de 24 F-16’s mee uit te rusten.

Daarnaast blijft het niet bij wapentuig. In vergelijking met Spanje heeft Marokko ongeveer evenveel militairen in dienst (195.000) en dat terwijl Spanje een relatief groter land is. Daarnaast zal Spanje in de toekomst zeer waarschijnlijk moeten bezuinigen op het leger gezien de sterke economische crisis in het land.
Al deze cijfers en feiten wijzen volgens het onderzoek uit de universiteit van Tel Aviv dat Marokko binnenkort een grote speler zal zijn in Afrika.

Is dit een ontwikkeling waar de gemiddelde Marokkaan trots op moet zijn? Deel je mening.



die raketten van 400 dollar hebben die leuke kleurtjes en komt er confetti uit als ze plof zeggen???