PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Bloedbank in Bremen biedt alleen puur moslim bloed aan



MoStar
04-08-12, 16:41
16028

In het Duitse Bremen zal er binnenkort een bloedbank komen voor moslims, door moslims. De bloedbank zal namelijk alleen bloed van Islamitische donors aanbieden. Een initiatief dat weinig tot geen aandacht kreeg in het nieuws en een initiatief dat gesteund wordt door de Duitse overheid. Zij ondersteunen het project van de Duitse bloedbank namelijk met een bedrag van 72.000 euro.

Volgens de initiatiefnemers van de bloedbank is er behoefte aan een dergelijke bloedbank. Er zijn namelijk moslims die bloedtransfusie weigeren omdat zij geen bloed van ongelovige mensen in hun lichaam willen. Een bloedbank voor moslims, door moslims kan dus mensenlevens redden en agressie in de zorg voorkomen. Want als er een persoon in levensgevaar verkeert, lopen de emoties aan beide kanten hoog op.

Eenzelfde initiatief in Griekenland veroorzaakte afgelopen maand echter grote verontwaardiging bij de andere Europese landen. Het initiatief van de Gouden Dagenraad, een extreem nationalistische politieke partij in Griekenland, om een bloedbank voor etnische Grieken, door etnische Grieken op te richten, werd voorzien van hevige kritiek.

Foto: illustir (http://www.flickr.com/photos/alper/)

Fulanadetal
04-08-12, 16:53
Redelijk bizar dit.
Net zo bizar als een bloedbank die slegs vir blankes is.
Of ligt het aan mij?

Fulanadetal
04-08-12, 16:55
Iedere bloedbank redt mensenlevens, en zelfbeheersing (een deugd die ook in de islam hoog geacht wordt) is de beste remedie tegen "agressie in de zorg".

mark61
04-08-12, 17:15
Knettergek. Als je geen ongelovig bloed wil ga je maar heel puur dood.

Fulanadetal
04-08-12, 17:20
Ook ongelovig bloed is gemaakt door Allah toch?

Firefox
04-08-12, 20:35
16028

In het Duitse Bremen zal er binnenkort een bloedbank komen voor moslims, door moslims. De bloedbank zal namelijk alleen bloed van Islamitische donors aanbieden. Een initiatief dat weinig tot geen aandacht kreeg in het nieuws en een initiatief dat gesteund wordt door de Duitse overheid. Zij ondersteunen het project van de Duitse bloedbank namelijk met een bedrag van 72.000 euro.

Volgens de initiatiefnemers van de bloedbank is er behoefte aan een dergelijke bloedbank. Er zijn namelijk moslims die bloedtransfusie weigeren omdat zij geen bloed van ongelovige mensen in hun lichaam willen. Een bloedbank voor moslims, door moslims kan dus mensenlevens redden en agressie in de zorg voorkomen. Want als er een persoon in levensgevaar verkeert, lopen de emoties aan beide kanten hoog op.

Eenzelfde initiatief in Griekenland veroorzaakte afgelopen maand echter grote verontwaardiging bij de andere Europese landen. Het initiatief van de Gouden Dagenraad, een extreem nationalistische politieke partij in Griekenland, om een bloedbank voor etnische Grieken, door etnische Grieken op te richten, werd voorzien van hevige kritiek.

Foto: illustir (http://www.flickr.com/photos/alper/)

Hoe weet je of iemand een pure moslim is?

Eke
04-08-12, 21:07
Bloed kan niet geloven.Bovendien wordt het regelmatig ververst door je lichaam, ook als je een bloedtransfusie hebt gehad.


Het probleem ligt dus elders. Daar heb je geen grote subsidie voor de bloedbank bij nodig.



Bij een hartdonatie ga ik twijfelen. Het is weliswaar materie, maar toch !

Good Kahuna
04-08-12, 22:31
De vraag is of er werkelijk een markt voor is. Maar sowieso klinkt een subsidie van de Duitse regering voor zoiets toch een beetje vreemd. Klinkt een beetje als een broodje aap verhaal.

Charlus
04-08-12, 22:54
Maar sowieso klinkt een subsidie van de Duitse regering voor zoiets toch een beetje vreemd. Klinkt een beetje als een broodje aap verhaal.
Ja. Ik kreeg er een 1 april associatie bij.
Indien wel serieus bedoeld zullen initiatieven als dit de populariteit van de Islam en haar beoefenaars niet bevorderen. Er worden twee partijen bediend: halfbegaafde moslims en dito criticasters, beide groepen kijken niet verder dan hun neus lang is. Serieuze moslims moeten zich zorgen maken (normaliter zou ik zeggen dat ze zich moeten afvragen wat het betekent dat hun favoriete religie eens temeer aantrekkelijk blijkt voor idioten maar dat bedoel ik nu eens niet).

Saul
04-08-12, 22:59
Ja. Ik kreeg er een 1 april associatie bij.
Indien wel serieus bedoeld zullen initiatieven als dit de populariteit van de Islam en haar beoefenaars niet bevorderen. Er worden twee partijen bediend: halfbegaafde moslims en dito criticasters, beide groepen kijken niet verder dan hun neus lang is. Serieuze moslims moeten zich zorgen maken (normaliter zou ik zeggen dat ze zich moeten afvragen wat het betekent dat hun favoriete religie eens temeer aantrekkelijk blijkt voor idioten maar dat bedoel ik nu eens niet).

Moslims die donaties van niet-moslims afwijzen vanwege hun niet-moslimzijn zijn exact even erg als mensen die dit verafschuwen en een oordeel gaan vormen over een religie en andere moslims. Eigenlijk hebben de laatst genoemden helemaal geen recht om verontwaardigd te zijn.

Firefox
04-08-12, 23:04
Moslims die donaties van niet-moslims afwijzen vanwege hun niet-moslimzijn zijn exact even erg als mensen die dit verafschuwen en een oordeel gaan vormen over een religie en andere moslims. Eigenlijk hebben de laatst genoemden helemaal geen recht om verontwaardigd te zijn.

Ik begrijp alleen het eerste deel van de eerste zin, en daar ben ik het wel mee eens.

mark61
05-08-12, 01:05
Tamelijke hoax. Verzonnen door een niet-islamitische oplichter, komt geen moslim in het verhaal voor.

KLINIKSKANDAL: Die Blutbank-Story - taz.de (http://www.taz.de/!42621/)

Speelde 5 jaar geleden, proces was 3 jaar geleden.

Fulanadetal
05-08-12, 08:09
Mijn Duits is nogal slecht. Was dit het idee van een bedrieger? Leuke vrienden had die man!

Maarten
05-08-12, 10:21
Knettergek. Als je geen ongelovig bloed wil ga je maar heel puur dood.

:hihi: Helemaal mee eens. Het moet een keer afgelopen zijn met die flauwe kul over "bloed".
Niks zo duidelijk, als wanneer een ziekenhuis zegt: Het kan ook van een neger zijn. Dan hebben ze wat om over na te denken.

Maar dit gaat een mensenrechtenkwestie worden. En ik heb werkelijk geen idee, wat daar de uitkomst van zal zijn. In principe is er vrijheid he? Dus ook om zo'n bloedbank te organiseren. En daar komt nog eens de godsdienstvrijheid bij. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Of zou er ergens in de Koran staan, dat moslims het bloed van christenen 'wel kunnen drinken'!? :melig2: Wie weet oordeelt een rechtbank dan wel, dat inspuiten ook niet zo'n groot probleem moet zijn. :melig2:

Maarten
05-08-12, 10:45
Moslims die donaties van niet-moslims afwijzen vanwege hun niet-moslimzijn zijn exact even erg als mensen die dit verafschuwen en een oordeel gaan vormen over een religie en andere moslims. Eigenlijk hebben de laatst genoemden helemaal geen recht om verontwaardigd te zijn.

Jawel, het moet een keer afgelopen zijn met de achterlijkheid en het bijgeloof. Er is ook heel veel onrecht, doordat mensen de godsdienst misbruiken. Daar moet je grote schoonmaak in houden, mede juist uit respect voor de religies.

Ik stel voor dat ze de een of andere Imam pakken, die hier over loopt te gillen. En dat ze die dan van de ene kant compleet aderlaten, terwijl ze 'm tegelijk aan de andere kant volpompen met het bloed van een Argentijnse christen. Vraag je 'm een week later, of zijn ziel al naar de Filestijnen is? :melig2:
Als ie eerlijk is, merkt ie dus geen verschil. Maar misschien zit ie dan al een week deel te nemen aan allerlei duivel-uitdrijvingsrituelen, en is ie dáar dan gek van geworden.

Waarheidslievendheid is een eis in alle godsdiensten. De Koran verbiedt die bloedtransfusies ook niet.

mark61
05-08-12, 18:01
Mijn Duits is nogal slecht. Was dit het idee van een bedrieger? Leuke vrienden had die man!

Het ging om een man die al eerder veroordeeld was voor oplichting. Bevriend met een zoontje van Gadhafi, maar das bijzaak :hihi: In any case schijnt de stad / het Land Bremen hem geld te hebben gegeven voor zijn 'initiatief'. Das wel achterlijk dan, maar met moslims heeft het werkelijk niets te maken.

Bizar hoe zo'n 5 jaar oud verhaal dan totaal verwrongen hier terecht komt.

mark61
05-08-12, 18:03
:hihi: Helemaal mee eens. Het moet een keer afgelopen zijn met die flauwe kul over "bloed".
Niks zo duidelijk, als wanneer een ziekenhuis zegt: Het kan ook van een neger zijn. Dan hebben ze wat om over na te denken.

Maar dit gaat een mensenrechtenkwestie worden. En ik heb werkelijk geen idee, wat daar de uitkomst van zal zijn. In principe is er vrijheid he? Dus ook om zo'n bloedbank te organiseren. En daar komt nog eens de godsdienstvrijheid bij. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Of zou er ergens in de Koran staan, dat moslims het bloed van christenen 'wel kunnen drinken'!? :melig2: Wie weet oordeelt een rechtbank dan wel, dat inspuiten ook niet zo'n groot probleem moet zijn. :melig2:

Nou ja het was dus kul.

Ik weet nog niet wat het officiële islamitische standpunt over varkenshartkleppen is, maar ik geloof dat tegenwoordig meer kunststoffen hartkleppen worden geïmplanteerd. Om even over een reële kwestie te praten.

Fulanadetal
05-08-12, 18:03
Bizar hoe zo'n 5 jaar oud verhaal dan totaal verwrongen hier terecht komt.

Ja het stond echt in de headlines hier met een foto erbij. Dat snap ik dan niet. Zoiets check je toch even voor het zo prominent wordt gemaakt?

mark61
05-08-12, 18:04
Ja het stond echt in de headlines hier met een foto erbij. Dat snap ik dan niet. Zoiets check je toch even voor het zo prominent wordt gemaakt?

Ik heb een eind gegoogeld en kwam het verhaal in deze vorm alleen tegen op een totaal vaag blog van een anonieme maffe, 'ausländerfeindliche' Duitser.