PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Ahmed Marcouch reageert op Belgische nafluit documentaire



MoStar
04-08-12, 17:18
16029

De documentaire van de Vlaamse Sofie Peeters over het uitjoelen en schofferen van vrouwen leidt niet alleen tot discussie in België. Ook in Nederland heeft de documentaire ondertussen tot een debat geleid. Zo willen een aantal politieke partijen een verbod op het lastig vallen van vrouwen. Ahmed Marcouch van de PvdA is één van de voorstanders van een dergelijk verbod.

Marcouch geeft aan dat in Nederland seksueel wangedrag op het werk wordt bestraft maar dat er op straat, zolang het verbaal blijft, in Nederland er geen regels voor zijn. Daar moet volgens hem verandering in komen. Want in bepaalde wijken in Nederland is intimidatie van vrouwen doodnormaal geworden.

In België staat er ondertussen een straf van 250 euro boete op het intimideren van mensen op straat. Ook in Frankrijk zijn ondertussen speciale wetten aangenomen om vrouwen op straat in bescherming te nemen. Nederland heeft vooralsnog geen stappen ondernomen.

Foto: YouTube

Eke
04-08-12, 19:11
Ja, daar had (prikster) Stopnaald het regelmatig over. Het was voor haar en haar dochter supervervelend.

Seksueel wangedrag..dat kan niet. Maar het moet duidelijker worden waar de grenzen liggen. En waar je als vrouw steun kunt krijgen. Bij goor gedrag is dat toch de politie.


Een opmerking maken zonder kwetsende ondertoon zou gewoon moeten kunnen. We zijn wel mensen gelukkig :)

Kunnen we het meeste niet onder elkaar oplossen ? Met steun van buurtvaders/moeders ? Ik denk dat het vaak niet kwaadaardig bedoeld wordt, meer stoerdoenerij.

cummonisto
04-08-12, 19:39
Wat gaan ze doen tegen die bejaarde Hollanders die tegen vrouwen met hoofddoek roepen dat ze terug moesten naar hun eigen land?

Marcouch de parkeerwachter doe daar ook wat aan?

Firefox
04-08-12, 19:43
Wat gaan ze doen tegen die bejaarde Hollanders die tegen vrouwen met hoofddoek roepen dat ze terug moesten naar hun eigen land?

Marcouch de parkeerwachter doe daar ook wat aan?

Dat is vrijheid van meningsuiting.

cummonisto
04-08-12, 19:47
Dat is vrijheid van meningsuiting.
godverdomme vrijheid van fockingsuiting

Firefox
04-08-12, 19:48
godverdomme vrijheid van fockingsuiting

Waar maak je je druk om?

cummonisto
04-08-12, 19:56
Waar maak je je druk om?
:giechel:Jij met je vrijheid van meningsuiting

Firefox
04-08-12, 19:58
:giechel:Jij met je vrijheid van meningsuiting

Zou ik niet doen, ik blijf toch wel zeggen wat ik denk.

cummonisto
04-08-12, 20:09
Zou ik niet doen, ik blijf toch wel zeggen wat ik denk.
Je weet wat is gebeurd met de man die altijd zie wat hij dacht

Firefox
04-08-12, 20:11
Je weet wat is gebeurd met de man die altijd zie wat hij dacht

Ik ben niet bang hoor, zeker niet voor haatbaarden.

cummonisto
04-08-12, 20:18
Ik ben niet bang hoor, zeker niet voor haatbaarden.
waar slaat dit op?

Firefox
04-08-12, 20:22
waar slaat dit op?

Op jouw dreigement.

cummonisto
04-08-12, 21:22
Op jouw dreigement.
misschien heb je dat verkeerd begrepen ik heb nooit iemand bedreigd.

Firefox
04-08-12, 21:28
misschien heb je dat verkeerd begrepen ik heb nooit iemand bedreigd.

Dan was het zeker een waarschuwing.

cummonisto
04-08-12, 21:48
zoiets

Firefox
04-08-12, 21:50
zoiets

Nou, vriendelijk bedankt hoor!

cummonisto
04-08-12, 21:55
vind je nou echt als iemand tegen een ander zegt ga terug naar je eigen land? vrijheid van meningsuiting

Firefox
04-08-12, 22:02
vind je nou echt als iemand tegen een ander zegt ga terug naar je eigen land? vrijheid van meningsuiting

Ja, natuurlijk, die personen uiten dat ze de pest aan hoofddoeken hebben. Wat is daar mis mee?

cummonisto
04-08-12, 22:05
Ja, natuurlijk, die personen uiten dat ze de pest aan hoofddoeken hebben. Wat is daar mis mee?
Dus de manen die een vrouw hoer noemden omdat ze een minirokje aan had hadden gelijk

Firefox
04-08-12, 22:11
Dus de manen die een vrouw hoer noemden omdat ze een minirokje aan had hadden gelijk

Hoe zo gelijk?

cummonisto
04-08-12, 22:15
Dat ze een hoer is

Firefox
04-08-12, 22:16
Dat ze een hoer is

Ik weet het niet, ik denk het niet.

cummonisto
04-08-12, 22:21
Ik weet het niet, ik denk het niet.
Waarom denk je van niet?en dit hier onder keur je goed wat is het verschil?

Ja, natuurlijk, die personen uiten dat ze de pest aan hoofddoeken hebben. Wat is daar mis mee?

Firefox
04-08-12, 22:25
Waarom denk je van niet?en dit hier onder keur je goed wat is het verschil?

Ja, natuurlijk, die personen uiten dat ze de pest aan hoofddoeken hebben. Wat is daar mis mee?

Het maakt me eigenlijk niet uit of ze dat is, ik heb niets tegen hoeren. Ik heb wel iets tegen mensen die zoiets roepen. Ongelofelijke losers.

oujdi1980
05-08-12, 01:04
vrouwen zijn alles behalve perfect en heilig met hun kleuren hoofdoekjes zoeken ze het vaak zelf op!:melig2:

Charlus
05-08-12, 02:14
manen die een vrouw hoer noemden omdat ze een minirokje aan had
Eerder omdat ze Westers oogde. Ze droeg geen minirokje (al droeg ze die wel, wat dan nog?).

cummonisto
05-08-12, 09:53
Eerder omdat ze Westers oogde. Ze droeg geen minirokje (al droeg ze die wel, wat dan nog?).
Volgens mij snap jij ook geen kut van

Maarten
05-08-12, 11:04
Marcouch geeft aan dat in Nederland seksueel wangedrag op het werk wordt bestraft maar dat er op straat, zolang het verbaal blijft, in Nederland er geen regels voor zijn. Daar moet volgens hem verandering in komen. Politici beogen stemmenwinst, als ze in de media komen. Marcouch heeft dat mooi geleerd van de rest van onze politieke mumbo-jumbo. Gelikte praat dus.

Een eerlijke politicus zou zeggen: we weten niet precies of de politiek er wel iets tegen kan doen, maar we gaan wel uitzoeken of het mogelijk is een uitzondering op de vrijheid van meningsuiting te creeeren.
Maar dat zou niet slim zijn, want het volk kiest liever voor politieke leugenaars zoals Wilders, die natuurlijk hard roepen: "Dit moet streng aangepakt worden!".

Marsipulami
05-08-12, 12:51
Ik stel voor dat behalve bewakingscamera's op elke hoek van de straat, er nu ook om de 2 meter bewakingsmicrofoons komen op straat. Zo kan ten allen tijde worden geregistreerd indien mensen iets onwettelijks tegen elkaar zeggen.

Charlus
05-08-12, 19:00
manen die een vrouw hoer noemden omdat ze een minirokje aan had
Eerder omdat ze Westers oogde. Ze droeg geen minirokje (al droeg ze die wel, wat dan nog?).
Volgens mij snap jij ook geen kut van
What's in a word?
Ze droeg geen minirokje, de mannen zijn allochtonen, ze noemen Westerse vrouwen op straat hoeren en ze proberen hen te versieren. Kunnen we het hierover eens zijn? Zonee, waarom niet?

laloon
05-08-12, 20:27
16029

De documentaire van de Vlaamse Sofie Peeters over het uitjoelen en schofferen van vrouwen leidt niet alleen tot discussie in België. Ook in Nederland heeft de documentaire ondertussen tot een debat geleid. Zo willen een aantal politieke partijen een verbod op het lastig vallen van vrouwen. Ahmed Marcouch van de PvdA is één van de voorstanders van een dergelijk verbod.

Marcouch geeft aan dat in Nederland seksueel wangedrag op het werk wordt bestraft maar dat er op straat, zolang het verbaal blijft, in Nederland er geen regels voor zijn. Daar moet volgens hem verandering in komen. Want in bepaalde wijken in Nederland is intimidatie van vrouwen doodnormaal geworden.

In België staat er ondertussen een straf van 250 euro boete op het intimideren van mensen op straat. Ook in Frankrijk zijn ondertussen speciale wetten aangenomen om vrouwen op straat in bescherming te nemen. Nederland heeft vooralsnog geen stappen ondernomen.

Foto: YouTube

gaan jullie ook wat doen aan het feit dat liefdes paren worden :geiriteerd, en uit elkaar gehouden, en lastig worden gevallen,of is het alleen schijnheilig jullie te schuilen achter kinderen en vrouwen.

cummonisto
05-08-12, 20:39
What's in a word?
Ze droeg geen minirokje, de mannen zijn allochtonen, ze noemen Westerse vrouwen op straat hoeren en ze proberen hen te versieren. Kunnen we het hierover eens zijn? Zonee, waarom niet?
Kolpt Charlus, en dat heb ik in eerdere topic aangegeven, ook als ze naakt lopen, mag niemand ze teef of hoer noemen.

Minirokje, gaf ik als voorbeeld aan firefox, want volgens hem mag je tegen een vrouw met hoofddoek zeggen dat ze terug moet naar haar eigen land.

Dat noemde hij vrijheid van meningsuiting

Firefox
06-08-12, 10:17
Kolpt Charlus, en dat heb ik in eerdere topic aangegeven, ook als ze naakt lopen, mag niemand ze teef of hoer noemen.

Minirokje, gaf ik als voorbeeld aan firefox, want volgens hem mag je tegen een vrouw met hoofddoek zeggen dat ze terug moet naar haar eigen land.

Dat noemde hij vrijheid van meningsuiting

Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom je dat niet mag zeggen.

Karin.N
06-08-12, 10:49
Bij dit soort gebeurtenissen vraag ik me altijd af hoe de daders in de topic zouden reageren wanneer de autochtonen (die massaal naar hun herkomstland zouden zijn geemigreerd) op dezelfde wijze de vrouwen (dus de zusters, moeders, tantes, echtgenotes van de daders in dit topic) zouden naroepen en lastig vallen in hun herkomstland.


Ik vermoed nog veel feller dan nu wordt gereageerd door de autochtonen.

Archie Bunker
06-08-12, 11:11
Dus de manen die een vrouw hoer noemden omdat ze een minirokje aan had hadden gelijk

Nee, dat hadden ze niet!
Ze schelden haar gewoon grof uit. Of proberen haar te kwetsen.

cummonisto
06-08-12, 11:46
Nee, dat hadden ze niet!
Ze schelden haar gewoon grof uit. Of proberen haar te kwetsen.
Dat is volgens firefox vrijheid van meningsuiting

Archie Bunker
06-08-12, 11:50
Dat is volgens firefox vrijheid van meningsuiting

O, is dat zo?

Speak for yourself!

cummonisto
06-08-12, 11:50
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom je dat niet mag zeggen.
Jij hebt mij ook nog niet uitgelegd waarom roepen dat een vrouw met een hoofddoek terug moet naar eigen land
onder vrijheid van meningsuiting valt

Samir75017
06-08-12, 12:06
Bij dit soort gebeurtenissen vraag ik me altijd af hoe de daders in de topic zouden reageren wanneer de autochtonen (die massaal naar hun herkomstland zouden zijn geemigreerd) op dezelfde wijze de vrouwen (dus de zusters, moeders, tantes, echtgenotes van de daders in dit topic) zouden naroepen en lastig vallen in hun herkomstland.


Ik vermoed nog veel feller dan nu wordt gereageerd door de autochtonen.

"Allochtonen" suffer from all sorts of discrimination from the locals.

Wonder how the locals would react if they had to deal with the same discriminatory issues.

mark61
06-08-12, 13:40
Fluiten naar vrouwen mag niet meer. Behalve als Hollandse bouwvakker


De Vlaamse filmstudente Sofie Peeters verdient lof voor het agenderen van een maatschappelijke irritatie. Dat gefluit en gesis is ordinair en voor velen intimiderend. De vraag is of we blij moeten zijn met de discussie die volgde op haar documentaire Femme de la Rue: over seksisme in Brussel. Afkeer van de lokroep geeft een vrijbrief om helemaal los te gaan op niet-westerse medeburgers.

De invuloefening is lekker makkelijk. Die allochtonen vallen ‘onze vrouwen’ lastig omdat hun ‘eigen vrouwen’ er als nonnen bijlopen. Die moslims leren dat vrouwen minderwaardig zijn en daarom doen ze aan openbare vleeskeuringen. In die machocultuur is het zaak continu je mannelijkheid te bewijzen: hoe effectiever de lokroep, hoe beter je in de groep ligt. En vergeet niet dat al die Marokkanen gefrustreerd zijn omdat de Koran seks voor het huwelijk verbiedt. Kortom, het ligt aan hun achtergestelde cultuur.

Tot zover de sociologische analyse die je op tal van forums tegenkomt. Doorgaans iets voorzichtiger geformuleerd. En dat is opvallend: het gehalte aan PVV-retoriek valt alleszins mee. De enkeling die in een discussie op nrcnext.nl repte over “Middeleeuwse woestijnbewoners” werd meteen teruggefloten met een afkeurend “pardon?”. De toon aldaar was beheerst en analyserend, maar juist daardoor komt de kritiek hard aan. Mensen die de multiculturele samenleving een warm hart toedragen, rekenen nu een hele bevolkingsgroep af op gedrag van straatjongens. Journalist Herman Vuijsje gooide in NRC Handelsblad het hoge woord eruit: dat gesis, geloer en gefluit is “vrijheidsberoving”, want vrouwen lopen nu een blokje om en durven zich niet te kleden zoals ze willen.

De stad Brussel gaat vanaf september boetes van 250 euro uitdelen. Een begrijpelijke reactie op de maatschappelijke verontwaardiging. Toch werd Marco Pastors uitgelachen toen hij in 2010 als Leefbaar-politicus iets soortgelijks voorstelde. Uit zijn mond klonk het fluitverbod als de zoveelste stok om allochtonen mee te slaan. Het videorelaas van Sofie Peeters is veel authentieker. Haar bewijs is hard, haar boosheid echt. Bovendien is het getoonde gedrag behoorlijk schokkend: het gaat verder dan fluiten, ze wordt uitgescholden voor ‘hoer’ en gevolgd.

In Nederland, België en Frankrijk is het fluiten en intimideren nu onderwerp van publiek debat. Dat is niet zonder risico’s. Anders dan zaken als eerwraak, vrouwenbesnijdenis, radicalisering, oververtegenwoordiging in misdaadcijfers, moslimterrorisme, werkloosheid en handen weigeren heeft het de potentie om uit te groeien als paraplubegrip. Wie vanuit een portiek naar een blonde studente fluit, staat nu symbool voor alles wat er niet deugt aan niet-westerse allochtonen. Fluiten heeft zijn onschuld verloren en daarmee zijn allochtonen nog ‘schuldiger’ geworden.

Het verdient daarom aanbeveling om de documentaire van Peeters met een meer neutrale blik te bekijken en onszelf af te vragen door wie ze eigenlijk lastiggevallen wordt. Zouden er ook Marokkaanse wetenschappers, advocaten, beleidsmakers en accountants tussen zitten? Onwaarschijnlijk.

Peeters loopt door een achterstandsbuurt en heeft zodoende te maken met minder geciviliseerd volk. Wellicht is er meer sprake van een klassenverschil dan van een culturele botsing. Vergelijkbaar met het passeren van een bouwsteiger waarop autochtone bouwvakkers de ene na de andere hoogopgeleide vrouw nafluiten en oneerbare voorstellen doen. Ook ordinair en verwerpelijk, maar nooit verhief iemand dit tot maatschappelijk probleem. Toevallig werd er een paar weken geleden op het Viva-forum over bouwvakkers gediscussieerd. Een bloemlezing:

“De bouwvakkers hier wensen me elke ochtend een zeeeeeer hartelijke goedemorgen. Ik wens hun hetzelfde en loop door naar m’n werk. En that’s it.”

“Nou, tegen de tijd dat ze niet meer naar me fluiten ga ik me afvragen of ik echt een oud fossiel ben geworden.”

“Mij stoort fluiten ook niet. Sissen vind ik daarentegen wel irritant, maar ach, daar laat ik mijn humeur niet door vergallen.”

“Als ze gewoon een beetje willen flirten vind ik dat best, zelfs vleiend. Gesis of gore opmerkingen, daar moet ik weinig van hebben. Maar die hoor ik nooit van bouwvakkers, eigenlijk.”

“Ik kan van dat soort dingen toch best gevleid raken, ja. Dus nee, ik stoor me er niet aan. Als het alleen fluiten of een grappige opmerking is. Als ze ranzige dingen naroepen, vind ik het wel heel vervelend.”

“Nee hoor, het hoort erbij! Wordt er altijd helemaal vrolijk van als ik elke ochtend met dochter van 2 langs de bouwplaats loop/fiets en we altijd vrolijk worden toegeroepen. We zwaaien ook altijd vriendelijk terug.”

“Zelfs nu ik ruim 6 maanden zwanger ben doen ze het nog trouwens! Dus je moet je inderdaad afvragen wat er van je geworden is als ze het helemaal niet meer doen ;-)”

Deze reacties spreken voor zich: een radicaal verschil met de discussie die Sofie Peeters aanzwengelde. En daarom moeten we oppassen met het gemopper op allochtone fluiters. Veroordeel het gedrag en niet de komaf.

Prima als er aangiftes gedaan worden, boetes worden uitgedeeld, maar zeg er als vrouw dan wel bij ‘ik voelde me geïntimideerd omdat het een Marokkaan was die floot’. Is ook handig voor de incasso-administratie: de fluitboete kan dan weggestreept worden tegen de discriminatieboete.

Fluiten naar vrouwen mag niet meer. Behalve als Hollandse bouwvakker :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/stevendejong/2012/08/03/fluiten-naar-vrouwen-mag-niet-meer-behalve-als-je-een-hollandse-bouwvakker-bent/)

Charlus
06-08-12, 13:58
"Allochtonen" suffer from all sorts of discrimination from the locals.
Zoals? Eerstgenoemden presenteren zich eerder als verwende lamlendige zeikstralen die, wanneer iets niet precies gaat zoals zij willen, de discriminatie-joker inzetten. Ironisch genoeg symptomatisch voor ingeburgerd zijn. Een soort van ingeburgerd zijn. Het verkeerde soort. Ach, misschien gaat het om een kleine subcategorie die het hardste schreeuwt.
Aan de ene kant de PVV + aanhang, aan de andere de allochtone zeikstralen, ze maken elkaar gelukkig. Veel aantrekkelijker om te mekkeren dat je gediscrimineerd wordt dan om de oorzaak van frustraties en problemen bij jezelf te zoeken. De eigen identiteit ontlenen aan je gediscrimineerd voelen. Vruchtbaar en tot zelfverbetering strekkend is dat niet, maar je kunt wel 'de ander' de schuld van alles geven. En maar zeiken en mekkeren.

Charlus
06-08-12, 15:00
{Ch.: milde reacties van Viva-lezeressen nav. het onderwerp 'nafluitende bouwvakkers'}
Deze reacties spreken voor zich: een radicaal verschil met de discussie die Sofie Peeters aanzwengelde.
Nogal cryptisch wat mij betreft. Radicaal in de zin van...? Sofie Peeters en de andere vrouwen in de docu reageerden over the top en radicaal in vergelijking met de Viva-lezeressen terwijl het over hetzelfde soort bejegening door mannen gaat? In de docu ging het over allochtone mannen terwijl de Viva-lezeressen niet zo zwaar tilden aan volgens de schrijfster gelijksoortig gedrag van autochtone mannen? Alsof ze hypocrisie en racisme op het spoor meent te zijn.

En daarom moeten we oppassen met het gemopper op allochtone fluiters. Veroordeel het gedrag en niet de komaf.
Het nafluiten en aanverwante uitingen door bouwvakkers waaraan de Viva-lezeressen refereren, is iets heel anders dan op straat "hoer" toegesist krijgen en gestalkt worden. Dat onderscheid mag een vrouw echter niet maken want dan heeft ze iets tegen allochtonen. Zegt een vrouw.

Samir75017
06-08-12, 15:19
Zoals?

Nederlander: discriminatie neemt toe

Drie op de vier Nederlanders vinden dat de discriminatie op etnische afkomst en geloof de laatste vijf jaar...

..duidelijk is toegenomen. Ruim acht op de tien noemen discriminatie van allochtonen wijdverspreid.

Die meningen blijken uit onderzoek in opdracht van de Europese Commissie, die de resultaten dinsdag openbaarde.

De Nederlanders bespeuren daarmee flink meer etnische- en geloofsdiscriminatie dan andere Europeanen. Gemiddeld vindt van de EU-inwoners slechts zo'n 45 procent dat de achterstelling van allochtonen en andersgelovigen groeit, tegen circa 75 procent in Nederland.

De discriminatie van vrouwen, homoseksuelen, ouderen en gehandicapten is volgens de enquête minder wijdverspreid dan van allochtonen of andersgelovigen, maar wordt nog altijd door tientallen procenten gevoeld.

Europees Commissaris Vladimir Spidla (sociale zaken): ,,Het onderzoek toont de duidelijke boodschap dat Europeanen denken dat discriminatie gemeengoed is en dat ze klaar zijn voor sterkere maatregelen tegen vooroordelen, intolerantie en ongelijkheid.''

Van de ondervraagden zegt 56 procent echter niet te weten wat hun rechten zijn bij discriminatie of intimidatie. Het EU-gemiddelde is precies hetzelfde.

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012-06-14/discriminatie-neemt-toe

Archie Bunker
06-08-12, 16:13
Het nafluiten en aanverwante uitingen door bouwvakkers waaraan de Viva-lezeressen refereren, is iets heel anders dan op straat "hoer" toegesist krijgen en gestalkt worden. Dat onderscheid mag een vrouw echter niet maken want dan heeft ze iets tegen allochtonen. Zegt een vrouw.

"Hoer" krijgen toegesist is iets heel anders dan nagefloten worden.
Het is onjuist en kan gelden als smaad.

super ick
06-08-12, 16:17
Nederlander: discriminatie neemt toe

Drie op de vier Nederlanders vinden dat de discriminatie op etnische afkomst en geloof de laatste vijf jaar...

..duidelijk is toegenomen. Ruim acht op de tien noemen discriminatie van allochtonen wijdverspreid.

Die meningen blijken uit onderzoek in opdracht van de Europese Commissie, die de resultaten dinsdag openbaarde.

De Nederlanders bespeuren daarmee flink meer etnische- en geloofsdiscriminatie dan andere Europeanen. Gemiddeld vindt van de EU-inwoners slechts zo'n 45 procent dat de achterstelling van allochtonen en andersgelovigen groeit, tegen circa 75 procent in Nederland.

De discriminatie van vrouwen, homoseksuelen, ouderen en gehandicapten is volgens de enquête minder wijdverspreid dan van allochtonen of andersgelovigen, maar wordt nog altijd door tientallen procenten gevoeld.

Europees Commissaris Vladimir Spidla (sociale zaken): ,,Het onderzoek toont de duidelijke boodschap dat Europeanen denken dat discriminatie gemeengoed is en dat ze klaar zijn voor sterkere maatregelen tegen vooroordelen, intolerantie en ongelijkheid.''

Van de ondervraagden zegt 56 procent echter niet te weten wat hun rechten zijn bij discriminatie of intimidatie. Het EU-gemiddelde is precies hetzelfde.

Discriminatie neemt toe - Geld en Recht (http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012-06-14/discriminatie-neemt-toe)

Oeiiiiiiii, nu zal de stroom asielzoekers wel snel afnemen en de zich gediscrimineerd voelende allochtonen massaal Nederland verlaten.

Hellup!

Samir75017
06-08-12, 16:58
Oeiiiiiiii, nu zal de stroom asielzoekers wel snel afnemen en de zich gediscrimineerd voelende allochtonen massaal Nederland verlaten.

Hellup!

Irrelevant comment.

super ick
06-08-12, 21:45
Irrelevant comment.

Op een irrelevant artikel van jou.

Charlus
06-08-12, 23:06
"Allochtonen" suffer from all sorts of discrimination from the locals.Zoals?

Hier stond een vaag ouwehoerartikel met hoog onderbuikgehalte dat geen concretisering bood van "all sorts of discrimination". Ik kon het overigens niet terugvinden in de hieronder gepresenteerde link

Discriminatie neemt toe - Geld en Recht (http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012-06-14/discriminatie-neemt-toe)
Geen relevant antwoord op "zoals?", wat ik vooralsnog opvat als een bevestiging van mijn vervolg op die vraag in betreffende post.

Samir75017
06-08-12, 23:46
Geen relevant antwoord op "zoals?", wat ik vooralsnog opvat als een bevestiging van mijn vervolg op die vraag in betreffende post.

Oh, the poor "autochtonen", they suffer discrimination from the "allochtonen".

It is a commonly used rhetoric in order to hide the reality of who really has to deal with discrimination on a regular basis. As stated in the above article.

Charlus
07-08-12, 13:59
the above article
Wat is de herkomst van dat artikel?

Charlus
07-08-12, 14:02
<...>discrimination on a regular basis.
Zoals?

Samir75017
08-08-12, 20:05
Zoals?

Facts in that respect are irrefutable. Sticking your head in the sand won't change reality.

Charlus
08-08-12, 20:21
Maarre, niks concreets verder?
De allochtonen in de docu vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat de door hen benaderde vrouwen niet met hen mee naar huis gaan. Hoe vind je die?

Samir75017
08-08-12, 21:09
De allochtonen in de docu vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat de door hen benaderde vrouwen niet met hen mee naar huis gaan. Hoe vind je die?

As absurd as if Dutch pedo's would think they are discriminated against whenever their sexual advances are rejected by Thai, Moroccan (you name it) children.

Firefox
08-08-12, 21:20
As absurd as if Dutch pedo's would think they are discriminated against whenever their sexual advances are rejected by Thai, Moroccan (you name it) children.

Om maar niet te spreken van Marokkaanse geitenhoeders...

Charlus
09-08-12, 17:59
De allochtonen in de docu vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat de door hen benaderde vrouwen niet met hen mee naar huis gaan. Hoe vind je die?
As absurd as if Dutch pedo's would think they are discriminated against whenever their sexual advances are rejected by Thai, Moroccan (you name it) children.
Nederlands pedo's die in het buitenland kindertjes oppikken, zijn vergelijkbaar met allochtonen in Nederland die vrouwen op straat stalken. Volgens jou althans. Wat is dat toch, die obsessie met seks met kinderen? Dit terzijde.
Mijn suggestie vond je dus niet valide. Kun jij op jouw beurt dan een concreet voorbeeld geven van structurele discriminatie van allochtonen door autochtonen in Nederland?

Charlus
09-08-12, 22:53
Nou vooruit:

Er is ook nog blijvend racisme en discriminatie bij aanwerving, ondanks de reeds meer dan 30 jaar
oude ‘Antiracismewet’ van 30 juli 1981.

o Er zijn subtiele en indirecte vormen van discriminatie zoals een bepaalde moedertaal of
kledingvoorschriften die vereist zijn bij aanwerving, jobs bij de overheid die enkel Belgen
toelaten. Hieronder valt ook het gebruik van wervings- en selectiemethodes die veelal, en
doorgaans onbedoeld, niet ‘waardenvrij’ zijn.
o Maar er is ook openlijke discriminatie/racisme. Die gevallen komen ook steeds meer in het
nieuws. Van de directeur van kantelpoortenbedrijf Feryn, die in de media openlijk verkondigt
"geen allochtonen aan te werven", over beveiligingsbedrijf Eurolock, dat een allochtone
sollicitant weigert omdat "een vreemdeling die beveiliging verkoopt toch niet kan" tot een Voltreportage
uit 2010, waaruit bleek dat 6 op de 8 uitzendkantoren gerust wil discrimineren bij
aanwerving, als hun klantenbedrijven daarom vragen. Of uitzendkantoor Adecco, dat
veroordeeld werd omdat het een systeem hanteerde waarbij bedrijven de 'code BBB' konden
doorgeven als ze geen migranten wilden.

Uit een recent rapport van interimkantoor Tempo Team, waarin 205 HR-managers
ondervraagd werden over hun houding ten aanzien van minderheidsgroepen, blijkt dat
werkgevers weinig vertrouwen hebben in de arbeidsethiek van allochtonen. Maar liefst zeven
op de tien werkgevers is van mening dat allochtonen niet genoeg inzet en motivatie tonen,
wat zich vertaalt in een erg lage bereidheid om allochtonen in dienst te nemen. Volgens het
onderzoek stelt slechts een goede helft van de Belgische bedrijven (57%) allochtonen
tewerk. Maar ook langs werknemerszijde is er een relatief lage ‘acceptatiegraad’ van
kansengroepen op de werkvloer in het algemeen en van allochtonen in het bijzonder, waarbij
de kwaliteiten en de inzet van allochtonen laag ingeschat worden.
http://vdab.be/trends/kik/doc/KiK_allochtonen_2012.pdf
Gaat over België, in hoeverre dit beeld geporteerd kan worden naar Nederland...