PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkaanse ingenieur speelt grote rol in Mars missie NASA



MoStar
07-08-12, 20:18
16061

Gisteren was het een belangrijke dag voor de wetenschap. De Marslander “Curiosity” is namelijk gisteren op de rode planeet geland. De robot zal de komende twee jaar tal aan bodemmonsters nemen om zo meer te weten te komen over het verleden van Mars. Voor de Marokkaans-Amerikaanse Kamal Oudghiri brak gister een spannende periode van twee jaar aan.
De Marokkaanse ingenieur is namelijk hoofd van de afdeling Radio Science. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het analyseren van de signalen die “Curiosity” robot vanuit Mars terug naar de aarde stuurt. Deze Mars missie is één van de meest gedurfde missies van NASA maar gelukkig voor NASA en voor Oudghiri is de robot gisteren perfect geland. Voor het project is 2.5 miljard dollar uitgetrokken.

Kamal Oudghiri hoopt dat zijn loopbaan en het prestigieuze Mars project jongeren in Marokko aanzet om hun dromen en ambities te blijven volgen.

Interview met Kamal Oudghiri (NASA):
Kamal Oudghiri - NASA - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nDJc_WMXI8Y)

Foto: NASA Goddard Photo and Video (http://www.flickr.com/photos/gsfc/)

Mellow
07-08-12, 23:38
Toff : de man behoort wel een soort rolmodel te worden voor zowel marokkanen als anderen

Kortman
08-08-12, 00:50
Terechte trots op deze Marokkaanse inggenieur !
Gek genoeg hoor ik nu geen kommentaar dat hij voor de gehate Amerikanen werkt en mogelijk een steentje bijdraagd aan hun suprematie in de toekomst !
:tik:

Mellow
08-08-12, 02:01
Terechte trots op deze Marokkaanse inggenieur !
Gek genoeg hoor ik nu geen kommentaar dat hij voor de gehate Amerikanen werkt en mogelijk een steentje bijdraagd aan hun suprematie in de toekomst !
:tik:

nou, als we het zouden hebben over de imperialistisch VS , dan hebben we het over de VS regering, niet over het vok daar , nuance

Maarten
08-08-12, 02:16
Hij werkt voor de gehate Amerikanen!!..

Mellow
08-08-12, 02:51
Hij werkt voor de gehate Amerikanen!!..


NASA is geen VS regering , al wordt de eerste door de tweede medegefinancieerd, al werkt de eerste voor de 2de soms wel : NASA is een wetenschappelijk organisatie joh

super ick
08-08-12, 08:38
NASA is geen VS regering , al wordt de eerste door de tweede medegefinancieerd, al werkt de eerste voor de 2de soms wel : NASA is een wetenschappelijk organisatie joh

Vanwaar ineens die nuance?

Nefret
08-08-12, 08:48
Vanwaar ineens die nuance? :hihi:

Overigens is de NASA wel degelijk van de US regering. Het wordt volledig gefinancierd door de US taxpayers en de directeur wordt genomineerd door de US president.

Neemt niet weg dat de marokkaanse ingenieur fantastisch werk doet (voor de US regering)

Maarten
08-08-12, 12:02
..
Het was een grap. Kortman zei dat nog niemand opgemerkt had, dat ie voor de 'gehate amerikanen' werkte. Dus deed ik dat. :melig2:

Maar wie wil, zou inderdaad over de NASA kunnen beginnen. Die werkt gegarandeerd samen met defensie en de militaire industrie, wat betreft spionage-satelieten, wapensystemen die vanuit de ruimte bestuurd worden, controle op communicatiesystemen, e.d. Het gaat veelal ook om eenzelfde soort hoogwaardige technologieen. Het blijft verder speculeren over dit soort geheimen, maar de waarschijnlijkheid van allerlei samenwerking is groot.

Enne, komt ie.. Jongens het kán weer! :melig: ISRAEL!!
De militaire industrie is daar de grote booming business. Ze krijgen er miljarden voor van de Amerikanen, en er is veel militaire samenwerking met de amerikanen. De Israeli's zitten verder in de frontlinie van onderzoek naar vernieuwing van weer dezelfde soort high-tech technologieen. En ze hebben het Israelisch-Amerikaanse militaire oefenveldje in hun achtertuin: Palestijnse gebieden, en de rest van het Midden-Oosten.

Het is dus zeker niet uitgesloten, dat allerlei producten en opgedane kennis van NASA al snel in Israel terecht komen, en daar de positie van die schurken helpt versterken, en bijdraagt aan de ontwikkeling van allerlei onwenselijke spionage-technologie, militaire nano-tech e.d. Kun je over 10 jaar een bromvlieg nog vertrouwen? :melig2:

Mankeert verder niks aan NASA natuurlijk, of aan die Marokkaan. Space-gedoe blijft heerlijk..

Nefret
08-08-12, 12:28
.......


Het is dus zeker niet uitgesloten, dat allerlei producten en opgedane kennis van NASA al snel in Israel terecht komen, en daar de positie van die schurken helpt versterken, en bijdraagt aan de ontwikkeling van allerlei onwenselijke spionage-technologie, militaire nano-tech e.d. Kun je over 10 jaar een bromvlieg nog vertrouwen? :melig2:

......




Eigenlijk zeg je, met veel omhaal, dat de marokkaanse ingenieur verantwoordelijk is voor de technische ontwikkelingen in Israël.

Nefret
08-08-12, 12:31
........

Kun je over 10 jaar een bromvlieg nog vertrouwen? :melig2:

...



Ik zou een bromvlieg nu al niet meer vertrouwen. De spy-vlieg vliegt al rond.

Dragonfly or Insect Spy? Scientists at Work on Robobugs. (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/10/08/AR2007100801434.html?hpid=topnews&hpid=artslot)

Saul
08-08-12, 13:51
Hoe halen jullie het in je hoofd om zelfs hier te klagen en een discussie te starten? Dit begint absurd te worden.

Nefret
08-08-12, 14:11
Hoe halen jullie het in je hoofd om zelfs hier te klagen en een discussie te starten? Dit begint absurd te worden.

Raar hé..... discussie op een forum.....

super ick
08-08-12, 14:49
Hoe halen jullie het in je hoofd om...........

Volkomen irrelevante opmerking. Dat maakt een ieder voor zichzelf uit en niet jij.

Maarten
08-08-12, 19:49
Eigenlijk zeg je, met veel omhaal, dat de marokkaanse ingenieur verantwoordelijk is voor de technische ontwikkelingen in Israël.
Ik schreef net dat die Marokkaan niks mankeerde.

Maar het is nou eenmaal een hobby van de Isralellobby om de juiste dingen net niet te zien, en dan te gaan lasteren of insinueren. De drol valt niet ver van het rund, om het zo maar eens te zeggen. :melig2:
Wie uit een paard pist, komt al snel in de drek terecht.
Zal ik nog meer spreekwoorden voor je verzinnen? :melig2:

Maarten
08-08-12, 19:57
Ik zou een bromvlieg nu al niet meer vertrouwen. De spy-vlieg vliegt al rond.

Dragonfly or Insect Spy? Scientists at Work on Robobugs. (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/10/08/AR2007100801434.html?hpid=topnews&hpid=artslot)
Bedankt! :melig2:
Ik vind het wel zorgerlijk hoor, wat er met nano-technologie e.d. allemaal kan. Je krijgt eerst militaire toepassingen, waarvan maar de vraag is door wie, en voor welke doelen? En vervolgens lekt dat uit naar het bedrijfsleven. Daar kun je alles van verwachten: allerlei spionage, chantage, oneerlijke concurrentie, voorkennis, enz enz. Ik zie die bromvlieg er nog wel komen..

Kortman
08-08-12, 21:55
nou, als we het zouden hebben over de imperialistisch VS , dan hebben we het over de VS regering, niet over het vok daar , nuance

Je "vlucht '' poging slaat nergens op , het volk kiest daar de imperialistiche regering !

Kortman
08-08-12, 21:57
Vanwaar ineens die nuance?

Ja mag 3x raden !hij kronkelt gelijk een paling in een emmer vol snot!

Kortman
08-08-12, 22:00
[QUOTE=Nefret;5083479]Eigenlijk zeg je, met veel omhaal, dat de marokkaanse ingenieur verantwoordelijk is voor de technische ontwikkelingen in Israël.[/QUOT

Dus niet bepaald iets om trots op te zijn .
:lekpuh:

Kortman
08-08-12, 22:14
Het was een grap. Kortman zei dat nog niemand opgemerkt had, dat ie voor de 'gehate amerikanen' werkte. Dus deed ik dat. :melig2:

Maar wie wil, zou inderdaad over de NASA kunnen beginnen. Die werkt gegarandeerd samen met defensie en de militaire industrie, wat betreft spionage-satelieten, wapensystemen die vanuit de ruimte bestuurd worden, controle op communicatiesystemen, e.d. Het gaat veelal ook om eenzelfde soort hoogwaardige technologieen. Het blijft verder speculeren over dit soort geheimen, maar de waarschijnlijkheid van allerlei samenwerking is groot.

Enne, komt ie.. Jongens het kán weer! :melig: ISRAEL!!
De militaire industrie is daar de grote booming business. Ze krijgen er miljarden voor van de Amerikanen, en er is veel militaire samenwerking met de amerikanen. De Israeli's zitten verder in de frontlinie van onderzoek naar vernieuwing van weer dezelfde soort high-tech technologieen. En ze hebben het Israelisch-Amerikaanse militaire oefenveldje in hun achtertuin: Palestijnse gebieden, en de rest van het Midden-Oosten.

Het is dus zeker niet uitgesloten, dat allerlei producten en opgedane kennis van NASA al snel in Israel terecht komen, en daar de positie van die schurken helpt versterken, en bijdraagt aan de ontwikkeling van allerlei onwenselijke spionage-technologie, militaire nano-tech e.d. Kun je over 10 jaar een bromvlieg nog vertrouwen? :melig2:

Mankeert verder niks aan NASA natuurlijk, of aan die Marokkaan. Space-gedoe blijft heerlijk..

Uiteraard het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd op KUT(Israel) of STRONT( Palestina)
of daar wordt willens en wetens op aangestuurd.(Enne, komt ie.. Jongens het kán weer! ISRAEL!! **)
Verder jou aan het idiote grenzende opmerking : En ze hebben het Israelisch-Amerikaanse militaire oefenveldje in hun achtertuin: Palestijnse gebieden, en de rest van het Midden-Oosten
Als of dat streepje grond van belang is om te oefenen !

Alleen Nevada is al 60 x groter ! (een van de oefenveldjes van Amerika ). en waar bovendien geen pottekijkers zijn.

*))Een bijna een het ziekelijk grenzende haat , je staat er blijkbaar mee op en gaat er mee naar bed !
:lol:

Kortman
08-08-12, 22:30
Eigenlijk zeg je, met veel omhaal, dat de marokkaanse ingenieur verantwoordelijk is voor de technische ontwikkelingen in Israël.

Ja doet doet de Nederlandse astronaut H.Kuipers ook ! en nog wel zamen met een Russische collega !
Dit alles met maar een doel de Israelische schurken staat , te versterken volgens het Insane gedrag van MAARTEN .
:tik:

super ick
08-08-12, 22:43
Wat een ongelofelijke non-discussie.

Ik denkt dat ik ook maar een beetje slap gaat ouwehoeren over recepten op WSDB

Maarten
09-08-12, 01:03
Uiteraard het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd op KUT(Israel) of STRONT( Palestina)
Vraag je vooral maar af hoe het mogelijk is, dat dit elke keer weer kan?!
Dat is geen toeval. Er zijn zo veel soorten rotzooi verbonden aan dat Israel, dat je het er vaak bij kunt slepen. En daar hoef je vaak niet hard voor te slepen. Die zaak is de grootste bron van hypocrisie, die we hier hebben.

In dit geval was er bijna geen verband. Jij begon er over. Dus kopte ik het balletje in.
Maar goed, ook over Nasa kun je zo je twijfels hebben.



of daar wordt willens en wetens op aangestuurd.(Enne, komt ie.. Jongens het kán weer! ISRAEL!! **)
Het gebeurde in dit geval bewust. Normaal zou ik er echt niet over begonnen zijn hier. Daar is hier helemaal geen aanleiding toe. Maar als ik het wel doe, dan doe ik daar niet speciaal moeite voor. Dan valt me gewoon echt iets op in dat verband. Maar er zijn hier mensen, die vinden dat ik het er altijd bewust gezocht bijsleep.. Dus deed ik dat ook maar een keer, en waarschuwde maar van te voren. Het was een grap.



Verder jou aan het idiote grenzende opmerking : En ze hebben het Israelisch-Amerikaanse militaire oefenveldje in hun achtertuin: Palestijnse gebieden, en de rest van het Midden-OostenAls of dat streepje grond van belang is om te oefenen !

Alleen Nevada is al 60 x groter ! (een van de oefenveldjes van Amerika ). en waar bovendien geen pottekijkers zijn.
Oh, dit is grenzeloos naïef van jou. De militaire industrie heeft miljarden verdiend aan dit oefenveldje. Ik las al een bedrag van een triljoen of zoiets. Er staat trouwens “Palestijnse gebieden én het Midden-Oosten”. Dat is groot.
Jij begrijpt ook niet wat een goed oefenveldje is. Dat is er een met ménsen er in, die je ook echt als vijanden kunt behandelen. Spioneren, in de gaten houden, schieten op bewegende doelen. Onbekende afwisselende terreinen.. Het Midden-Oosten is militair echt smullen. En die Palestijnen zijn perfect voor methoden om mensen onder controle te houden. En ik lees regelmatig over agressief nieuw spul, dat nog erger is dan het vorige. Hiet lijkt driftig geexperimenteerd te worden op mensen. Je dacht toch niet dat er veel moraal bij die militairen daar zat he?


*))Een bijna een het ziekelijk grenzende haat , je staat er blijkbaar mee op en gaat er mee naar bed !
:lol:
Ik haat exact wat alle gezonde mensen moeten haten. Had je je al geabonneerd op een goede nieuwsbrief over die zaak? Dan weet je meteen hoeveel er is om doodziek van te worden. Allemaal rotzooi aan westers-Israelische kant.

Maarten
09-08-12, 01:04
Ja doet doet de Nederlandse astronaut H.Kuipers ook ! en nog wel zamen met een Russische collega !
Dit alles met maar een doel de Israelische schurken staat , te versterken volgens het Insane gedrag van MAARTEN .
:tik:
Krijg een beetje verstand kerel. Je slaat voortdurend op hol als een paard.

super ick
09-08-12, 08:31
Krijg een beetje verstand kerel. Je slaat voortdurend op hol als een paard.

Hij houd je een spiegel voor en zie het werkt.