PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vlaamse moslims distantiëren zich van uitspraken Sharia4Belgium



MoStar
10-08-12, 19:33
16081

De video documentaire waarin de 25-jarige Vlaamse studente Sofie Peeters door een aantal mannen werd uitgescholden, nagesist en uitgejoeld werd zorgde voor behoorlijk wat ophef. De beweging Sharia4Belgium gooide daar een schepje bovenop door te stellen dat Peeters dit gedrag zelf heeft uitgelokt door haar onzedelijke verschijning.

Volgens Hamid Riffi, raadslid van de gemeente Mechelen, vind 99% van de Vlaamse moslims dat de uitspraken van Sharia4Belgium niet door de beugel kunnen. Dankzij de uitspraken van Sharia4Belgium denkt, volgens Hamid Riffi, het merendeel van de Vlamingen dat de moslims dezelfde denkbeelden erop na houden als de leden van de radicale organisatie.

Riffi kan het gedrag van de mannen in de video documentaire niet verklaren. In zijn kennissenkring kunnen zowel moslims als niet-moslims geen begrip voor deze mannen opbrengen. Riffi begrijpt dan ook niet waar de lieden van Sharia4Belgium vandaan komen wanneer zij stellen dat zij de Islam en de moslims vertegenwoordigen want volgens hem denken bijna alle moslims in België er anders over.

Foto: StadsLichten.nl (http://www.stadslichten.nl/wp-content/uploads/2010/11/Bouwvakkers-fluiten-rood.jpg)

Marsipulami
10-08-12, 20:05
Sharia4Belgium heeft de verdienste om te verwoorden hoe een significante minderheid onder de moslims tegenover gestelde problematiek aankijkt.

Ik denk dat in dezen niet 99% van de moslims de uitspraken van Shraia4Belgium afwijst. Persoonlijk raam ik het aantal afwijzers eerder op 70 tot 80 %.

Nefret
10-08-12, 20:07
Sharia4Belgium heeft de verdienste om te verwoorden hoe een significante minderheid onder de moslims tegenover gestelde problematiek aankijkt.

Ik denk dat in dezen niet 99% van de moslims de uitspraken van Shraia4Belgium afwijst. Persoonlijk raam ik het aantal afwijzers eerder op 70 tot 80 %.


Ik vind dat je het nog positief beoordeeld.
Ik zeg altijd dat je ze niet laag genoeg kan inschatten.

Marsipulami
10-08-12, 20:22
Ik vind dat je het nog positief beoordeeld.
Ik zeg altijd dat je ze niet laag genoeg kan inschatten.

Ik heb over het algemeen een vrij positieve kijk op mijn islamitische medemens.

Charlus
10-08-12, 20:54
Riffi kan het gedrag van de mannen in de video documentaire niet verklaren.
Jawèèèl, kan hij best wel maar doet-ie alleen aan de borreltafel (of wat daar dan ook maar voor doorgaat in zijn kringen).

cummonisto
10-08-12, 21:16
Ik vind dat je het nog positief beoordeeld.
Ik zeg altijd dat je ze niet laag genoeg kan inschatten.
Dat komt omdat bij jou de hersens in je clitoris bevinden.

Archie Bunker
10-08-12, 21:19
Dat komt omdat bij jou de hersens in je clitoris bevinden.

Als jij zo intelligent bent, kun je vast wel correcte Nederlandse zinnen schrijven, toch?

Nefret
10-08-12, 21:32
Dat komt omdat bij jou de hersens in je clitoris bevinden.

Roflol